Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (komentář): V žádném koncentráku jsem ještě nebyl, ale ty emoce si asi dokážu představit. Zažil jsem něco podobného při návštěvě muzea 1.sv.v. v Ypres a ta chladivá temná atmosféra z toho dýchá dodnes. Ono i když se člověk projde jen samotným městem a baví se s místními domorodci, tak jde cítit, že to v nich přebývá a jsou "trochu" jiní. Celkově jsem z toho města měl vždy hodně tísnivé pocity...
píšu to i proto, že jsem vlastně taky tak trochu učitel, a vlastně absurdní je, že abych v žácích tu "lásku" k předmětu nezabil, musím jít dost proti školním vzdělávacím plánům a všem těmhle blbostem. Kdybych to 100% dodržoval, tak nevím no :-)

@Laurona (11.11.2019 06:47): o tom nezajímání psali hlavně ti dva okolo tebe, to je pravda, jen ten můj dojem pak podpořila ještě věta, že to asi není hra pro tebe, ale to už s tím tolik nesouviselo.
@JohnCZ (11.11.2019 06:45): To o důležitosti učitelů můžu podepsat. Právě u dějepisu jsem přešel z extrému do extrému. Na základní škole jsem měl výbornou učitelku, která mě dokázala zaujmout pro historii, účastnil jsem se i dějepisných olympiád, bavilo mě to. Přišel jsem na gymnázium, nastala první hodina, přišla učitelka, představila se, otevřela svůj sešit s poznámkama a začala předčítat... Nebe a dudy.
@Dan9K (10.11.2019 23:52): mluvíš o posledních komentářích, pokud máš na mysli i ten můj,tak mě historie zajímá,dokonce to tam i píšu. jen mě prostě nebavila ta hra, to je celé. U válečných dokumentů proti své vůli usínám, a tak dávám přednost knížkám. Samozřejmě člověk na čtení těchto "hrůz" musí mít tu správnou náladu, protože ve mě to většinou vyvolává smutek a tak čtu takové knihy jednou za čas.
"Obávám se, že to nezajímání vychází prostě už z děství, například o přístupu konkrétních učitelů konkrétních předmětů na základce či nižším gymplu, kdy jsem byl například od fyziky velmi odrazen, ačkoliv si myslím, že by mě jinak hodně bavila a nacházím si k ní cestu 15 let poté."

Pod to se můžu podepsat. Poslední dobou mě zajímá řada věcí, které jsem bral ve škole v lepším případě jako nutné zlo, v tom horším čiré utrpení. Právě třeba tu historii (ve škole to znamenalo biflování letopočtů namísto chápání souvislostí), ale i fyziku, chemii nebo biologii. K smrti jsem nenáviděl, když mě z toho někdo zkoušel a nakonec mi řadu věcí na dlouho let i zprotivil. Ale je fajn si k tomu najít postupně cestu, zejména k té historii. Člověk pak vidí svět více ve souvislostech.
@RomcaT (11.11.2019 00:49): Však mě třeba štve, že válečný film se rovná z 90% procent film přímo z bojiště, v případě her je to v podstatě 99%. Atentát je vlastně dost unikátní výjimka. Mám rád tu politiku, co za těmi věcmi je, co k tomu vedlo apod. Ten samotný akt už moc podnětný vlastně není, je to jen akce no. Btw. je zvláštní, že si v komentáři napsala, že málo akční, ale asi myslíš akci jiného typu. Ale ten komentář na mě vyznívá dojmem, že by hodnocení mělo být vyšší, ale to je samozřejmě na tobě :-).

Holt já těžce nesu to, že jsem jedna z mála výjimek, co se rád, alespoň povrchně, zajímá o všechno. Myslím, že všechny tyhle obory, cos vyjmenovala, jsou vlastně zajímavé a jsou součástí nějakého všeobecného přehledu. Zkoumat je dopodrobna už je samozřejmě věc jiná.

Obávám se, že to nezajímání vychází prostě už z děství, například o přístupu konkrétních učitelů konkrétních předmětů na základce či nižším gymplu, kdy jsem byl například od fyziky velmi odrazen, ačkoliv si myslím, že by mě jinak hodně bavila a nacházím si k ní cestu 15 let poté.
@Dan9K (10.11.2019 23:52): Mě přijde historie důležitá, ale nebaví mě to. Tedy do jisté míry - filmy o koncentrácích, historické seriály - ano. Vyloženě válečné filmy a dokumenty - ne. Celkově nemám ráda střílení. Bohužel nemám dobré historické spojitosti, spíš ze školy navrčené roky a události. Což je mi prd platné. Každý je prostě na něco jiného. Pro mě dějepis a zeměpis byly předměty za trest. Za to biologie, fyzika, matika mě bavily. A nikdy mi nepřišlo zvláštní, když mi někdo řekne že nějaká biologie ho v životě nezajímala a nebavila ho.

Žiji víc přítomností než minulostí. Nenech se tím naštvávat ;o) švagr je historik, taky u mě trpí, ale už si zvykl ;o)
ad poslední komentáře; je smutné, kolik lidí nezajímá historie...co za to může? Učitelé dějepisu? Nucení učení dat, namísto vyprávění příběhů a zasazování do souvislostí? Pak se není co, divit, že opakujeme furt ty stejné chyby, když nás historie nezajímá :-(

Btw. denodenně se setkávám s hrdými konstatováními různých lidí, že je to a to nezajímá, i u věcí, u kterých se subjektivně domnívám, že by nás teda zajímat jako mohly no...
Kvuli tem achievementum to pro me je hra, chtel jsem proste splnit vsechno, co po me hra chce, ne to jen prolitnout. A lze tu hru i nedohrat, pokud se clovek blbe pta a neni schopen zahrat minihry, nebo uz je ma vsechny dohrane a dojdou mince :-)
@Kunick (10.11.2018 11:40): dík, v tom případě je to možná i díky tomu a o to víc zaslouží chválu. Vlastně mi to dost připomnělo dětství ta hra, jelikož mi prarodiče z polského pohraničí velmi podobně vyprávěli zážitky z Osvětimi a Gestapem, takže ta autentičnost se velmi povedla.
Jen taková malá připomínka, neřekl bych, že hra staví hráče do role dítěte. Hlavní hrdina je hráč jako takový, víme akorát, že je to muž, vnuk dědečka. Přesný věk taktéž nevíme, ale rozhodně to bude někdo starší. Myslím, že už z podstaty hry lze vydedukovat, že dítě by takové rozhovory s lidmi nevedlo a nesnažilo se pátrat po minulosti svého dědy.