Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (30.11.2021 17:37): Bohužel to nevypadá, jeden ze zdejších vývojářů má v profilu napsáno "kdysi jsem pracoval na Cardhalii 2", sice na tom pracovali tuším minimálně dva, ale nevypadá to příliš nadějně :).

A už jim také nějakou dobu nefunguje to "sunfórum", kam postovali nové informace mj. i o dvojce.

Každopádně i já stále doufám a v profilu to neustále mám, již mnoho let, mezi očekávanými hrami :).
Má souboj s tím zombie mistrem konce? Ukousávám ho už přes půl hodiny a furt nic. Nedělám něco blbě?
@Isair (15.09.2019 13:17): s tím druhým vývojářem Say jsem si svého času o Cardhalia I psal. Obávám se, že Cardhalia II nikdy nevyjde ale třeba se stane zázrak. Vím že to forum mu občas spadlo na delší dobu a vždy ho zatím nahodil a vždy poté přihodil update vývoje o dvojce. Vývoj se táhl už asi 10 let ale jak říkáš byli skoro na konci. Hrozná škoda tohle dílo nedokončit.

Cardgalia je můj nejoblíbenější dungeon. :)
Btw, ví někdo něco o té Cardhalii 2? To vývojářské fórum jaksi už nefunguje a jeden z vývojářů, který má účet i zde na DH, má v profilu napsáno "Kdysi jsem pracoval na Cardhalii II ;/". Což nevypadá moc nadějně... čili abandoned? Vážně škoda, přitom ještě donedávna bylo to jejich fórum plné informacích o pokrocích ve vývoji a jak se již pomalu chýlí ke konci :/ (byť ten vývoj už tak trochu připomínal Grimoire:)).
Při prvním spuštění na Windows 10 ... "Loading DLL error". "Zatracené Windows 10", pomyslel jsem si, ale jak jsem velmi záhy zjistil, řeší to obyčejný režim kompatibility s Windows XP SP 3, nic jiného netřeba. Pro jistotu jsem tedy spustil "registrace DLL" ve složce Cardhalie ve start menu, ale nevím, jestli to něco provedlo, zafungoval až ten režim kompatibility.

Jsem rád, že to funguje, o Cardhalii jsem měl při přechodu na Windows 10 asi největší strach, ale je vidět, že už je to co do kompatibility asi docela vychytané a vesměs jsem zatím, jakožto hráč převážně starších her, neměl s ničím výraznější problémy, dokonce i ten Balls of Steel mi tam jde lépe jak na sedmičkách.
@MickTheMage (06.12.2015 13:25): Hmm, tak všemožné compatibility updaty nejsou u microsoftu nic neobvyklého, pamatuji si, jak Visty/7 po vydání také skoro nic nerozjely a po pár updatech to už docela ušlo, každopádně to slyším rád, ještě si tak rok počkám a možná nakonec na tu desítku přejdu také :p.
Hmm, dnes som nechal spravit nejaky velky update Win 10 a po nom uz Cardhalia slape. Som z toho jelen :)
Právě jsem updatoval domácí laptop s Windows 10 na Threshold 2 odkaz a mohu potvrdit ze Cardhalia už mi běží i na Windows 10 Home po upgradu z Windows 8.1. :)
Věřte mi nebo ne ale Cardhalia mě jede na Windows 10! Jak jsem toho docílil?

Mám dva laptopy, jeden soukromý a druhý pracovní. Na soukromém jsem Upgradoval s Windows 8.1 na Windows 10 Home. Na pracovním mám Čistou instalaci Windows 10 Enterprise. V praxi mezi nimi není rozdíl pokud pominu fakt, že Enterprise je určena pro nasazení v doméně a má např. navíc RDP klienta pro vzdálenou správu.

1. na soukromém laptopu s W10 po upgradu nejsem schopen Cardhalia rozjet. Slyším zvuky na pozadí ale místo obrazovky jen černá plocha. Nepomohlo nic ani nové drivery, atd.

2. pracovní laptop: teď jsem naistaloval Cardhalia na W10 po čisté instalaci a k mému obrovskému překvapení Cardhalia jede! Jediné co jsem udělal stáhl si instalátor z http://www.say-realm.com/c1/index.html a nic neměnil. Poté jsem spustil CMD s Admin právy a přepnul se příkazem cd C:Cardhalia do adresáře hry a spustil soubor spust_me.bat, který zaregistruje automaticky všechny 3 nezbytné knihovny.

PS: na čisté instalaci W10 mám kvůli F-22 TAW modu naistalováno Visual Basic 6.0 Full Runtime + Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable x86 - teoreticky to mohlo mít nějaký vliv ale oboje jsem měl i na laptopu s W10 po upgradu z W8.1.

PPS: Cardhalia spouštím vždy jako správce ale nikdy v compatibility mode!!! A běží na 64 bit W10 Enterprise po čisté instalaci OS :)
@MickTheMage (04.10.2015 18:12): Ah, tak alespoň jsem definitivně rozhodnut, že na desítku ještě přecházet rozhodně nebudu.
Je to naprd no, nejdříve problémy s Win Vista/7 a když už autoři vydají Vista/7 verzi, tak to nejede na desítkách. To aby člověk měl fakt disk rozdělen na x oddílů a na každém nainstalovaný jiný OS :/ (k čertu s celým Microsoftem :)).
Tak se mi povedlo Cardhalii zprovoznit i na 64-bit systému. Kdyby to náhodou někoho zajímalo, je třeba:
1. Soubor DX8Vb.dll (obsahuje jej například ten Windows Vista/7 patch, na který někdo odkazuje níže) umístit do složky "C:/Windows/SysWOW64"
2. Nyní je třeba DLL zaregistrovat. Restartujte počítač, během restartu stiskněte klávesu F8 a vyberte "nouzový režimu s příkazovým řádkem". Zde je třeba nejdříve vybrat složku příkazem "CD C:/Windows/SysWoW64" a poté DLL zaregistrovat příkazem "regsvr32 dx8vb.dll". Poté můžete systém spustit obvyklým způsobem.
3. Nyní už jen stačí nastavit v režimu kompatibility "Windows XP service pack 3" a je hotovo:). Žádné DLL errory to již házet nebude.

Po Legend of Grimrock přijde Cardhalia jistě vhod:)

Edit: Nějak se (stále) nezobrazují zpětná lomítka :/.
Funguje to někomu z vás na Win 7 64-bit? Aplikace toho Vista/7 patche nějak nepomohla.
Freeware ako freeware a prave mne vzdy bolo luto, ze to nikdy nebude mat nejaku tu krabicku, ked nie klasicku aspon najblizsie moznu. Mno, uz mozem byt spokojny, aspon trochu. :)
Nevite nekdo jak hru zprovoznit pod win vista/7?Link na navod pode mnou uz bohuzel nefunguje.
Našel jsem návod pro vlastníky Vist, kteří si díky němu můžou také zahrát Cardhalii. Sám sem to vyzkoušel a funguje to.
Nu coz, nejak mi to ani nevadi, za celou hru mi to udelalo asi max. 4x a vzdy pomohl budto load ci opustit lokaci a vratit se do ni, takze to neni zadna fatalni chyba:). Jinak drivery mam nejake starsi, protoze mi ty nejnovejsi trochu blbnou, ale nekolikrat jsem mezi tim preinstaloval windows a ty nove zkousel znovu a blbnou neustale, takze to bude nejspis vina vyrobcu, zrovna aktualne mam nainstalovan system asi mesic a jinak nastesti zadne problemy se zvukem ci tak neco nemam, no je zbytecne se v tom hrabat, je to jen prkotina:).
Isair: Na sestavu jsem se koukal hned, chyba se blbe ladi, kdyz nam to nedela. Je pravda, ze na X-Fi zvuk. system testovan nebyl, ale na Audigy 2ZS/Surround 5.1 trebas ano a problemy to necinilo, dokonce ani na integr. zvukovkach, takze opravdu netusim, proc by mel DSound ignorovat prazdny LOOP flag. Napada mne jedine overclocking/chyba driveru anebo chyba C1 projevujici se jen a pouze na Tvem stroji ;)) *pokrci rameny*

Garion: Chapu a mas pravdu, lec si stale myslim, ze zrovna do Cardhalie tahovy system tak uplne nepatri z duvodu nize uvedenych (bezprostrednost, 13.01.2010 19:09:02), holt osobni preference. Zvlastni je, ze tohle 'preklikavani/pretukavani' se mi nejak problem necinilo a nevidim moc duvod se pozastavovat nad tim, ze jsem seslal utok o 15ms pozdeji, nez bych teoreticky mohl, kdyby to bylo zapauzovane. Svym zpusobem v realnem souboji jednoduse nepauzujes (ja vim, je to hra, ale zase ta bezprostrednost), takze takove 'nestihani' te vicemene priblizuje skutecnemu souboji s monstrem, coz je podle meho trebas dobre ;) Ale je fakt, ze pokud se nemylim pujdou klavesove zkratky v C2 menit, takze alespon z tohoto pohledu pujde trochu vyhovet.
MickTheMage: Nj, holt nekteri lide a hlavne mladsi generace uz asi dungeony moc nemusi, jejich chyba:).

Jinak s temi dvermi mi to dela casteji, i ted v "cerne skale" (treba po naslapnuti naslapne desky se dvere obcas neotevrou), ale vzdy staci opustit lokaci a znovu se do ni vratit, takze to takovy velky problem neni:). Jinak pokud by to nejak pomohlo, tak pc sestavu mam napsanou v profilu a pouzivam windows xp SP3, ale jako neni to zadna zavazna chyba (resp. da se jednoduse vyresit).

Edit: Tak Cardhalia dohrana, pekny konec:), urcite ji dam brzo znovu s jinou partou.
The_P: no ono kdyz mas ctyri tlacitka (klavesove zkratky) a obvykle maji lidi polozene na jednom miste jen tri prsty (malicek a palec jsou jinde), tak se zbesile klikani zmeni na tanec tri prstu po ctyrech tlacitkach, kde za chvilku stejne nevis, na kterych cudlich tu ruku mas :) (ne nadarmo mel mortal kombat 4 2x3 cudliky pod sebou :)
Garion: V manualu se pise treba i o klavesovych zkratkach -.^ + nejde o 'slozitost', jde o to, ze nechceme - ale kdovi, release daleko, trebas zmenime nazor ;) a btw diky za pekny vecer, dnes uz to balim...
sorry lidi, nebudu to tady cely cist, tak jen rychla reakce ad souboje

The_P: krasne to bylo v M&M, kde byla moznost si vybrat (fakt nepovazuju za skvelou atmosferu, kdyz jdu dungeonem a potom musim co nejrychlejc klikat na 4 (8) tlacitka, kterou jsou jeste po cely obrazovce :P)

a pseudotahovy souboj, kdyz uz mate takhle udelany realtime, je velmi snadny, vzhledem k tomu, ze uz mate ruzne priority utoceni (dle nejake vnitrni rychlosti postav/nepritele), tak proste kdyz postava prijde naradu, tak ten counter, kterej pocita, kdo muze byt aktivni, proste zapauzujete :) po vyvolani akce ho odpauzujete, hotovo
MickTheMage: I Tobe diky & vidis, o tom jsem ani nevedel, holt kazdemu to nesedne, o co jde *mavne tlapou* delame to pro nas a ty, kterym se to libi, vic k tomu neni co dodat asi ;)
Krasne, ja uz ani nemam co by som dodal :) Inak drzim palce, lebo uz som videl tolko nadseneckych projektov skoncit kvoli "real-life" problemom, ze az to pekne neni. Dufam, ze C2 nic take nepostihne.

Isair - nj, najlepsia freeware hra, to si myslim aj ja, ale na takom Hrej! mali reci plne kecov a vobec, nasrali ma s tym a ja som im to do dnesneho dna nezabudol :))
Isair: Toz jeste jednou dekujeme & romance? Rekneme trebas neco podobneho, ale pribeh je jednak stale rozepsan a jednak se nech prekvapit, kdo vi? ;))

PS: Ja vim, jsem zly ale jednak pribeh nepisi (mozna budu mit tu cest psat nejake dialogy/postranni questy) a jednak - prece bys to nechtel vedet dopredu ;D

PS2: Jinak s temi dvermi je to tim zvukem, ceka to az se zvuk zastavi a tehdy finalne sektor 'odemkne' ale proc se nezastavi a jede ve smycce je docela dost zahada, by mne skutecne zajimalo ;)
JJ to urcite prida:), uz se velice tesim a drzim tedy palce. Dle toho screenu co jsem videl na vasem foru to vypada velmi pekne i graficky:). Nejdrive me ale jeste ceka dohrani Cardhalie 1 a uz ted vim, ze si ji urcite brzy zahraju znovu.

Cetl jsem na foru, ze chcete pridat i vice rozhovoru mezi cleny druziny, to zni jako velmi dobry napad :), bude ve hre i neco jako romance? (zname treba z BG2) Jinak podle vseho mi to na freewarovku prijde uz nejak moc dobre:)), jde videt, ze tu hru delate s nadsenim. Ona uz Cardhalia 1 je snad nejlepsi freeware hra co jsem hral.
Isair: Budem pocteni + Brany Skeldalu mame klasicky DOS krabicovy original, hezky CD+manual a neni skoro roku, kdyby si to S.A.Y nezahral (ac o dohrani uz nemluvi) - takze tusime, co se Ti na tom libi ;)) Na kroky se tesim tez, ale jeste vice se tesim na ruzna prostredi - trebas ozveny v halach trpasliku a podobne, to prida take mnohe si myslim. Ale zase tu nechci psat moc takovychto detailu - prekvapeni je daleko lepsi, nez vyzrazovat vse, vydat 100+1 screenshot a pak uz hru ani nemusi jeden hrat protoze vse vit predem ;)

Studia mozna experimentaci chteji, ale vydavatele ne a Ti to plati, takze zacarovany kruh -> vydavatel nechce riskovat a studio samo nema vetsinou finance aby to risklo cele, nicmene digitalni distribuce v tomto muze byt trochu spasa. Holt to musi vypadat a byt jako to, co se prodavalo (sigh)... diky za ty svetle vyjimky
To zni lakave, uz se nemuzu dockat:). No nastesti si dobu cekani vyplnim jeste dohranim Cardhalie 1 (mozna si ji zkusim i znova:)) + nejake stare klasiky, ktere v mem seznamu dohranych her chybi.

Jinak tez souhlasim, ze zvuky a hudba delaji hodne a nejen u her:).

A Brany Skeldalu uz jsou dnes take Freeware s win instalatorem, takze pokud jste je jeste nezkouseli, tak se muzete podivat, ty kroky tu atmosferu opravdu dosti vylepsuji.

Tj, i kdyz zase ty vetsi studia casto museji tu hru vydavat co "nejrychleji" (aby treba obstala na trhu a grafika naopak nezestarla), navic mi prijde, ze se boji experimentovat:) a casto musi setrit( teda spise ty mensi studia), takze hlavne vetsina beckovych titulu stoji za houby... a v dnesni dobe i ty Ackove ac zrovna po technicke strance byvaji vytecne, tak zase jsou mene originalni.

Ale urcite je lepsi, kdyz vam to trva trochu dele, nez aby to bylo vydano rychle na ukor kvality, vetsina fanousku si rada pocka, kdyz to pak stoji za to:). Drzim vam tedy palce a preji hodne stesti.
Isair: Diky, na hudbu a zvuky predevsim se tez (chci si tentokrate smlsnout) - pestrejsi ruchy, pokud mozno kvalitativne vyrovnane v cele hre a shodou nahod vcetne tech kroku (a ja si myslel, jak to nebude originalni ;), uvidime, jak se to povede, kazdopadne tentokrate implementujeme DS3D takze kdo ma rad prostorovy zvuk na sluchatkach i na 5.1 konfiguracich si tez prijde na sve. Mozna to bude trochu netypicke, ale zase je to jedno z tech zpestreni, ktere se snad vyplati, precijen podle meho hudba a zvuky delaji hrozne moc (a zrovna v C1 jsem se nejak nestihl vyrazne angazovat v tomto) - alespon ja jsem byl ochoten ozelit leccos, ale jak byly zvuky celkove nicmoc, hra mne uz nedokazala vtahnout ;/

Jenze tohle vsechno ten vyvoj protahuje a protahuje, takze je to vzdy o tom co se jeste vyplati a co uz je jednoduse nad nase sily. Otazka pak je, co s takovymto potencialem delaji velika studia ktera na to ty lidi i cas maji a presto jsou vysledky nevalne casto, ovsem to je jiny pribeh ;))
Jiste to chapu:) a velice Vás obdivuju, protoze jednoznacne je to jedna z nejlepsich Freewarovek co jsem hral, navic jak uz jsem psal se dle meho nazoru vyrovna (nektere i predci) vetsine starych dungeonu. Tohle co jsem zde vypsal byla chyba vetsiny z tech co jsem hral/dohral. A snad prave pouze ten Albion (i kdyz v pozdejsi fazi hry uz znacne polevil) a mirne ty Brany Skeldalu (ty hlavne tou pestrosti) me uchvatily svou atmosferou atp. nejvice.

A mimochodem mi to "pauzovani" v bojich absolutne nevadi:).

Jinac hodne asi i delalo u Albonu tu atmosferu to ponure osvetleni pouze pomoci louce (pokud zhasla, byla naprosta tma) a hlavne ty zvuky potvor a chuze, to sice v Cardhalii je take docela pekne udelane, ale trebas oproti Albionu a Branam Skeldalu je to ve hre takove mene znatelne, mozna trochu ty zvuky vice zesilit (zvuky okoli jsou perfektni, ale ty zvuky jednotlivych potvor jdou malo slyset, pro predstavu v tech Branach Skeldalu je to udelane velmi pekne. Jinak hudba je v Cardhalii tez velmi dobra a urcite na te atmosfere dost prida.

90210: RoA budu muset take nekdy vyzkouset:), vlastne toho mam jeste mnoho co dohanet z tehle klasik, takze se to budu snazit v budoucnu napravit:).
Isar: Jasne, pauzovat to jde (grr ;D), to mas recht. Ale ac se s tim ostatnim snazime neco delat, kamen urazu je jasny - nas 'tym' je defacto jeden jedinec, ktery to cele kresli, vybarvuje a aplikuje. Nove se pridal jeste dalsi grafik u C2 ale stale... jsou to 2 lidi co pri tom pracuji po praci kdyz je cas a to proste na tu grafiku je malo, chte nechte - na to, aby temer kazda lokace vypadala dosti unikatne nam chybi tak 10 grafiku na plny uvazek ;/

Uvidime, treba se bude priste libit vice, precijen bychom to chteli mit pestrejsi taktez ;) Alespon to bylo svym zpusobem vice 'hardcore', kde prastare dungeony proste nemely jinou moznost.
Navic ty souboje v Cardhalii hrac stejne casto pauzuje kvuli kouzlum, lektvarum atp..., takze mi to obcas prijde nastejno:) (alespon u tuzsich boju). Jinac tu atmosferu take dost dle meho vylepsuje pestrost tech dungeonu, to mi treba v Cardhalii (ale i starsich dungeonech) vadilo, nebot treba zrovna ty trpaslici doly uz byly hodne stereotypni (neustale stejne lokace a v kazdem patre jen jeden druh nepritele). Tohle ovsem je prave casto problem i jinych dungeonu a jeste snad zadny me atmosferou neuchvatil tolik co Albion.( a pritom ma tahove souboje:))

EDIT: Tim nechci ale rict, ze by EoB, Cardhalia a LoL a dalsi... mely spatnou atmosferu, presne naopak:), ale i tak mi atmosfera treba v Branach Skeldalu prisla o stupen lepsi a v Albionu uz o mnoho lepsi (to je prave jedna z tech her, ktera ma dle meho temer dokonalou atmosferu).
Bodkin: Toz diky za zajem & v C2 sice stale bude realtime, ale ac bych nerad prozrazoval tak souboje budou moci byt daleko pestrejsi, nez ciste 'utocim/odrazim' tak tu 'absenci' tahove casti alespon vykompenzujeme timto doufam, aby nevladl takovy stereotyp... uprimne uz aby to bylo ;))
Tak zrovna Albion ma dle meho velmi dobrou atmosferu (asi jednu z nejlepsich co jsem ve hrach zazil) a ani ty tahove boje to moc nevytrhnou, navic Brany Skeldalu se mi atmosferou take libily vic, nez treba EOB, LoL a Cardhalia, ale hlavne to i casto delaji velmi dobre zvuky (tim nechci rict, ze by v EoB, LoL a Cardhalii byly spatne), ale treba ty zvuky kroku + skvela hudba v Branach Skeldalu to bylo neco nezapomenutelneho, to same plati o Albionu, kde navic trochu pridavalo na atmosfere pochmurne osvetleni louci (hrac musel drzet louc, aby v dungeonech vubec videl) + neustale necekal, ktera potvora na nej prijde ci co se dal bude dit (velmi zajimave "logicke" problemy a situace obsahoval), to mi treba trosku na Cardhalii vadi, ze ve vetsine lokaci je jen jeden druh potvor a i vetsina "logickych" (ci jak to nazvat) problemu(hadanek) uz tu kdysi byla (coz ale hre nijak nevycitam:), prece jen je to spise navrat k tem starym dungeonum), ale ta stejnorodost potvor v lokacich mi mirne vadila uz i ve starsich dungeonech, ale Albion se tomu dokazal vcelku vyhnout.
The_P: Ano, to chápu a vlastně i souhlasím, jen to jsem osobně ochoten obětovat v zájmu větších taktických možností.

Tím chci jen říci, že jsem cardhalii způsob boje nijak nevyčítal, jen jsem si smutně povzdechl. To je vše. A jsem zvědav na 2ku. Dalo by se říci, že se na ti těším.

90210: Word, bro. :)
Bodkin: Tam jde (samozrejme podle nas) take o to, ze ztratis jakousi bezprostrednost a tim svym zpusobem i atmosferu, o kterou jsme se pokouseli. Pomalu se plizit dungeonem, opatrne nahlizet za kazdy roh a pak v prekvapeni nahlednout do tvare monstru, ktere okamzite zautoci - nasleduje freneticka obrana protiutokem, ted se prida druhe monstrum atd... jeden je rad, ze vyvazl se zdravou kuzi (samozrejme zamerne prehanim).

Kdezto kdyby se hra zastavila uz je to svym zpusobem strategicky prvek, mas cas na rozmyslenou, pripadne na zmenu zbrani pokud si vsimnes, ze Ti nesedi a podobne. Ta bezprostrednost velice rychle mizi a uz v tom smrdutem, temnem, klouzajicim dungeonu nejsi, jsi nekde v hradu a planujes nad mapami utok na armadu zleho krale...

Chapu, je to o pohledu a tohle je jen priklad, proc zrovna do krokovaciho dungeonu (alespon naseho ;)) bych to spise nedaval - ale rozhodne si tahove souboje vyzkousime jednou, vsak je to alespon zase neco noveho, co 'obevovat' z druhe strany...
4Isair - Podobnej a mozna jeste o neco lepsi system nez Albion (a jeho Amber predchudci) mela jeste serie Realm of Arkania. Zvlast druhej a treti dil.
Albion má taky výtečný soubojový systém, tam mi snad jen vadila ta nevyváženost kouzel, hlavně teda ty mrazici kouzla + ty na niceni démonu a v posledné fázi to všeničící kouzlo Harriet, ale zase bez nich to bylo trochu o hubu:), kdyby byl tenhle system ještě vyváženější byla by to uplna bomba, ale i tak byl velmi zabavny.

S tím Skeldalem souhlasím a jeste bych prihodil absenci nejakych poradnych kouzel na dalku... no kazdy system ma svoje chybky, ale i tak jak v Albionu tak v Branach Skeldalu byl soubojovy system vyveden docela dobre.
Ovšem, o Branách Skeldalu jsem neřekl ani popel, jejich způsob tahového boje mi přišel velmi schopný, ale pohyb s panáčky po čtverečcích je takový šachovitější (pro kterou hru mám nepochopitelnou slabost). Skeldalu bych kromě dryád mohl vytknout snad jen to, že se v souboji s několika nepřátely vedle sebe na jednom políčku nedalo nějak rozumně vybrat, na koho zaútočit. Nespočetněkrát se mi stalo, když už skoro-mrtvému orkovi přišel jeho kamarád a všechny mé postavy začaly s nadšením bušit do nově příchozího, aniž by oddělaly toho jen krůček od smrti, který je i nadále zraňoval. Což je ovšem problém snad u všech realtimových soubojů.

Má paměť způsob boje v LoL už dávno překryla ostatními dungeony, ale co si matně vzpomínám, tak jsem tam opravdu umíral častěji než v DM. Každopádně síla LoLu i nadále přetrvává především v té omáčce kolem. Sakra, budu si to muset znova zahrát, kež by tak gog dodal fungující originálku za rozumnou cenu.

Abych vytáhl realtimový boj v dungeonech, který mi padnul do rukou - Stonekeep. Možná je to častečné protiřečení se (místo klikání na zbraně jde rovnou o zběsilou klikačku na nepřítele) ale bylo to fajn.

90210 - Sni dál, ta byla přiliš francouzská :-D Nesedly mi použité barvy. :(
4bodkin - Pokud vlhnes z grafiky Lands of Lore, tak by me docela zajimala tvoje reakce na grafiku Isharu, ktera je 100x lepsi.;0)
Bodkin: Což o to, tak Lands of Lore byl dobrý, ale určitě u takových her spíše sleduju jiné kvality, než grafiku a z té herní stránky toho bylo dost co mi v LoL vadlo. Naopak jsem byl překvapen, jak pár lidí dokázalo udělat tak kvalitní hru, jakou Cardhalia je a navic jeste zadarmo:). A mimochodem grafika v Cardhalii mi neprijde vubec spatna:).
Nedá mi to, abych taky něco nepřihodil, když už je tu i autor.

Takové souboje se hodí do čehokoliv, kromě erotických her a krutých FPSek. Chápu, že to není nejsnazší, ale hrozně bych zase ocenil dungeon, kde by boj probíhal jako v Albionu či Realms of arkania. To bylo dle mého čirá zábava z boje.

Cardhalia se mi líbila, nehrál jsem ji nikterak dlouho, ale jednou (až zmizí ta řada dungeonů z mého disku) se k ní určitě vrátím. Rozhodně mě donutila dlouho a vážně přemýšlet o tom, jak bych dobrý a inovantní DC udělal já. Za to Vám(zatím jen za sebe :mrgreen:) děkuji. Hodně štěstí a nápadů do další tvorby.

Isair: Nedá mi to abych nereagoval, ale srovnání Cardhalie s klasikou žánru (a mou osobní modlou LoL) mi lehce pokulhává. Jednak tím, že LoL patřil do lehce odlišnější větvě žánru (přeci jen, netradičních přístupů tam bylo dost), tak tím, že z grafiky LoLu vlhnu ještě dnes, kdežto na Cardhalii nemakalo několik profesionálních grafiků, což chápu, rozumím tomu a nijak to nevytýkám. Ale na ty pokřivené obličeje a postavy jsem si musel dost zvykat.
Garion: Tahove boje se do c. dungeonu podle nas nehodi, ale urcite to s nimi zkusime brzy po C2, jinak s popisem mas recht a casem jsme alespon vyvesili http://say-realm.com/cardhalia/articles/manual/index.html v C2 se polepsime, diky za odezvu.

Isair: Ale nee, tuhle error uz nekdo myslim kdysi hlasil ale nam se ji nikdy (?!) nepodarilo reprodukovat, pricemz hru zname nazpamet. Holt C1 je evil neprehledny stuff misty... no, hlavne ze to nakonec dopadlo dobre a diky za hodnoceni i odezvu!
Sakra jsem ve 3tim patre hrobky a kdyz jsem chtel otevrit ty dvere na klic (jak je ta klicova dirka od nich daleko a hrac se musi k tem dverim vratit a za nima je dalsi klicova dirka pro jiny klic), tak pri jejich otevreni se nejak zasekly, resp. zasekl se zvuk otevirajicich dveri, dvere jsou graficky otevrene, ale nejdou projit... stalo se mi to uz u vice dveri, ale vzdy pomohl load, jenze ted nemam zadny starsi save :/, nevite jak tento problem (krom hrani od zacatku) vyresit?

EDIT: Tak problém vyřešen:)), stačilo opustit lokaci a znovu se do ní vrátit.
Tak jsem se k tehle hre tez konecne dostal a musim rict, ze me opravdu mile prekvapila jistou profesionalitou, urcite se hrave vyrovna tehdejsim komercnim titulum (Lands of Lore 1 atp...) ba je dokonce i predci:), skoda ze ted na hrani nebude moc casu, ale ihned jak se chvilicka volneho casu naskytne, tak se do tohoto skvostu pustim:).
tak jsem to nainstaloval a vypada to moc pekne :) jen par veci, co jsem si tak vsimnul - hranice mapy by mohly mit vyraznejsi barvy, boje mohly byt tahove (nebo aspon moznost si mezi realtime a tahy zvolit, tohle cekani, kdy budu moct co nejrychlejc kliknout, me moc neba :), mohl byt obsirnejsi popis veci + nejake statistiky zbrani/brneni (tohle tam mozna je, jen jsem nezjistil, kde mam co poklikat :)
MickTheMage: Dekujeme mnohokrate, vcetne toho drzeni palcu - uz jsme dost daleko, tak to snad konecne umlatime, vzdyt se na tom pracuje neustale uz par let. Pak si snad trochu oddychneme od tech ctvereckovych dungeonu a zabrousime do trochu jinych RPG vod... uz aby to bylo, nejak nam to trva ;))
Sakra, ako to ze som si to vsimol az dnes??? Nechapem. :-) Inak hudba tiez velmi vydarena, a imho (ako som si myslel :) ) dost dobre podtrhuje celu atmosferu. Inak samozrejme drzim palce pri dokoncovani druheho dielu (netreba dodavat, ze som na neho zvedavy :)).
Vyrida: Zkus si stáhnout redistributable verzi DX9.0c a dej jí instalovat. Teoreticky by si Visty měly vzít chybějící soubory... Alespoň to u předchozích verzí takhle fungovalo. Za pokus ale nic nedáš :-)
Vyrida: Co se Vist tyce - aktualne nemam poneti, neb je nikdo z nas nepouziva a zatim nebyl cas vyzkouset. Kazdopadne jsem dostal echo o nefunkcnosti instalatoru, tot vse ;)

Robotics: Inu, aktualne je vse psane v C++, ale docela dosti pouzivame M$ Api - hlavne onen DirectX, tudiz by se to cele muselo prepsat do OpenGL/AL a pak by to *mozna* jelo. Kazdopadne tyhle veci jsou od kodu hry oddelene, takze je mozne, ze nekdy v budoucnu udelam linux verzi 2D Tools a pak by to mela byt otazka par uprav. S Anglickou verzi C2 se pocita, ale kdo vi. A co se vydani tyce, tam uz nevi dokonce nikdo, jako vzdy - az to bude ;)
Věřte mi, že by to spousta Linuxáků ocenila. Jen by se to asi muselo ještě přeložit do angličtiny :-). Ten druhej díl by byl každopádně lepší kdyby se předělal. Co příště zkusit jiné programovací jazyky a knihovny které jsou multiplatformové? Mohlo by to pak běžet pod Win, Mac i Linux apod. Btw, kdy ta dvojka bude hotová?
Kdyby se tolik nevyuzival DirectX (Zobrazeni, ozvuceni, ovladani) a Visual Basic (ciste MS stuff) & Win32 API + jinymi slovy, kdyby se to nemuselo doslova 100% cele prepsat, pak mozna ano. Takto jsme schopni maximalne zkusit beh pod Wine a pripadne poupravit par veci, aby to bezelo svizne a spolehlive ;)

Mozna u II. dilu, ale ani tam to neni jiste... napadlo nas to, ale otazka je, jestli se mnozstvi prace ve vysledku vyplati, 90% lidi ma totiz Win32 a uz jen docilit, aby Visty sezraly co potrebujeme je nekdy dosti na nervy...
Plne souhlasim s vvendigo - hudba v tehle hre vubec nechybi. Ony "ruchy" , jak rikate , jsou absolutne uzasny a perfektne podbarvujou zazitek ze hry.Kazdopadne pri druhem pokusu hudbu zkusim (jestli bude)
Jinak nemuzu nezminit ten screen z menu druheho dilu--uzasny priblizeni se ke kreslenymu stylu ala Bitmap Brothers a CORE DESIGN z dob Darkmere,Premiere a Cadaver.Tohle kdysi bylo moje gusto - jezis,jak ja vam drzim palce Calimero. A zivot ma zase smysl,je na co cekat :-p
Existuje nejaky shortcut, jak hodit predmet postave do inventare? To je asi hlavni zapor, ktery pozoruju. Prilis casto se musi lezt do screeny postavy kvuli inventari. Pritom stare dungeony to mivaji resene pomerne hezky, tak proc jste se neinspirovali? Myslim, ze pouziti nejakeho "DM standardu" pro interface by tomu hodne prospelo. :)
special> Pri prvnim pokusu mi taky prisli tuzi. Na druhy uz ne. Jednak je to slozenim party, druhak mi chvili trvalo, nez sem si vsiml moznosti skillovani - vedle statistik postavy se za nejake zkusenosti objevuji hvezdicky umoznujici zvysit dany skill (boj, magii...).
Funguje taky figl z jinych RPG - poflakovat se a zabijet v dane lokaci i nejakou dobu po tom, co maji postavy dost zkusenosti na to, aby si s danymi priserami poradily, a sbirat tak lacino dalsi body. Pak prechod do noveho prostredi neni tak tuhy.

Jinak, to, ze tam chybi hudba sem se dozvedel az ted. :) Vubec mi nechybi, naopak si vychutnavam ruchy, ktere mi prijdou udelane moc hezky. (ale ja u vetsiny her hudebni podkres tlumim na minimum)
Inu, Cardhalia nepatri mezi lehci hry nejspise, avsak s dostatkem trpelivosti se da zvladnout vse. Dosti velkou roli hraji i skilly, tudiz pokud to ted nejde, po trose treningu bude lepe - ale samozrejme po lepsich zbranich je dobre mit oci stale na stopkach.

Co se hudby tyce, to jest tezke - snazili jsme se to vyvazit 'ruchy' okoli, ale ne vzdy a kazdemu to vyhovuje, holt nezbyl cas na hudbu. Nicmene zrovna ted je jiz hudba do Cardhalie hotova a pripravena k pouziti, jen se donutit ji doprogramovat a vydat patch 1.5 ;)
Zo zaciatku je to dost tazke, povedal by som - nie ze by to potom bolo jednoduchsie, ale aspon uz ziskas vybavenie. Spociatku su tvoji zverenci slepi ja das :) Snad si dobre zlozil partu, to tiez niekedy pomoze. Jo a textu je tam imho tak akurat. Jedine co mi chyba v tejto verzii je hudba, ta by istotne pridala na atmosfere.
Tak, vypadá to pěkně. Jen mi na začátku přišlo, že je tam moc a moc textu. Je to pěkně napsané, ale po dvacátém odkliknutí mi už přišlo, že se to opakovalo. Grafika je hezky stylová. Systém bojů mi plně vyhovuje, jen mám na začátku malý problémek. Jen jeden v mé skupině má meč a ostatní jen holé tlapy a skřítci jsou nepozemsky odolní. V inventáři žádné zbraně nejsou, že bych je zapoměl vyzbrojit (to není ten případ). Nějakou minutu mačkám útok u všech postav a skřítka ne a ne zamordovat. Dělám něco špatně? :)
Díky za tip. Podle popisu je to přesně to, čemu rád věnuji svůj čas. Jak je to asi dlouhé? Kolik hodin trvá jedno projití hry?
Stale se pracuje, jen mame tentokrate vsechno ponekud pokrocilejsi, tudiz take vyvoj pri nasem poctu dele trva, tot vse -.^...