Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
V modifikaci Charles Oscar Delta začíná trénink venku, kde si nejdříve dám kolečko na cvičišti a poté jdu dovnitř, kde začíná původní hra. Následuje několik fází s používáním základních střelných zbraní. Zničení melounu, opět jsem venku a s kolegy si znovu proběhnu okolí. V závěru výcviku se po mně chce rychlá akce s trefováním terčů. Konec už zahrnuje jen odpálení starého vozidla, abych pochopil princip přikládání náloží i co dovedou. A samozřejmě jsem si vyzkoušel i účinnost granátů a to, jak docílím granátometu. Ostrá mise dá hráči na výběr ze čtveřice obtížností, volím tu předposlední, která by měla být tužší. V první misi absolvuje můj tým přepadovku na lodi, načež si všichni tak tak zachraňují svou kůži, když unikají z potápějící se lodi zpět do helikoptéry. Hra začíná velkolepě a dává najevo, že zde se nijak nezpomaluje. Škoda jen, že ten mod byl později odstraněn. Přišla mi s ním hra hodně pěkná, což je základ.

Autoři chtějí docílit plynulejšího zážitku, k čemuž dále přispívá spolupráce s ostatními členy výsadkového týmu vojáků, co byli vyslaní splnit zadanou misi. Dokáží vhodně reagovat, ale to hlavní si musí odkroutit sám hráč, a ani moc dopředu se hra bez jeho pomoci nepohne. V důsledku nastolení nových pravidel boje, co nejvíce reflektujících skutečnost, tak přijde ke slovu armádní ráz. Ve hře implementován výrazně, starající se o veškerou interakci, že samotný pěšák v akci je nekompromisně zapomenut. Je přítomno noční vidění, při zásahu si musí hráč na chvíli odpočinout a schovat se, sbírání lékárniček absentuje. Válka je svinstvo, její následky též. Zpustošený svět, hodně mrtvých, moralizování ztrácí význam, zatímco se tam plazím ven a umírám. V tomto se hra s ničím nepáře a jakoukoli naději mi dá, zase mi ji vezme. Zneškodňování se nevztahuje pouze na lidi, ale i na zvířata, jak každému jistě dojde.

Prostředí je velmi živé, vyhovujícím způsobem odrážející atmosféru. Nechybí obvyklé úkoly s likvidací zadaných cílů, mezi něž spadá tank, označení místa pro podporu ze vzduchu, shazování bomb, pronásledování hledaného. Z těch dalších pak třeba záchrana rukojmího a zraněného kolegy v boji. Střelba cílů ze vzduchu je proložena několikrát, poté přistání na zem a nástup do akce s ostatními. Automatické ukládání reaguje tehdy, dosáhnu-li styčného místa, přestože stále probíhá boj, výbuch, je nějaký přeživší nepřítel. Je to primárně o tom, že v jakou chvíli se kde zrovna nacházím a mám splněné úkoly, tam se to uloží. V klasickém provedení bych jistě měl kontrolu větší, ale zase bych si hraní usnadňoval. Zdejší herní mechaniky ale vedou k tomu, že je to prolezlé skripty. Nemám příliš volnosti, pokud neudělám, co chce hra, dál se neposunu. Nelze otevírat dveře, ty mají na starost jen mí parťáci.

Bitvy probíhají primárně na větší vzdálenost, je tu málo nesených zbraní, nic dalšího sbírat nejde. Mise nedisponují přílišnou rozsáhlostí. Předposlední obtížnost extra tuhá není, hrát na ty předešlé, dojem bych měl rozhodně horší. Ačkoli je Call of Duty 4 po technické stránce ok, v tom ostatním si to nemyslím. Výrazná obměna sice nastane v polovině hry, což zajišťuje hráčovu plnou pozornost, ale na mě to bylo příliš málo. Sofistikované plížení delším koridorem, sniperská akce a únik pryč. Bránění se nabíhající přesile protivníků, co se nehodlali smířit s mým úderem, který ode mě utrpěli. Než došlo k úspěšnému absolvování této mise, nedařilo se mi nic. Účinné se ukázalo schování na opačné straně u budov, oni se rojili jiným směrem, kryli se za auta a já je nemilosrdně z dálky odpravoval. Dvacetiminutový časový limit kupodivu problém nepředstavoval, krásně to šlo proběhnout. Různých odpočítávání je tu ale o dost víc.
+14
  • PC 90
Jednička strčila konkurenční MoH:AA do kapsy, dvojku a trojku jsem nehrál a ke čtyřce jsem přistupoval s jistým skepticismem, bo moderní akce nejsou vysloveně můj šálek čaje. A fakt že chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal. Dneska ale můžu s klidem říct, že Call of Duty 4 je nejlepší FPS akcí loňksého roku. Hra je promazaná filmovými momenty a hudbou, akce má dynamiku a spád, ačkoliv občas uvízne na mrtvém bodě, bo kupředu musíte nakonec postupovat vy. Při docela nízkých HW nárocích vypadá CoD4 nadmíru skvěle a nemím opomenout ani perfektní multiplayer, který imho strká cokoli na poli MP FPS akcí do kapsy.

Pro: filmovost, grafika, hw nároky, hudba, multiplayer

Proti: nutnost vyrazit proti nepříteli, bo ten se při otevřených střetech respawnuje a kolegové na to nemají koule

+13 +14 −1
  • PC 90
Hru jsem dohrál jedním dechem a skvěle jsem se bavil. Oproti předchozím dílům jsou zde rozhodně nezapomenutelné momenty, jako třeba sniperský souboj v Prypiati, osřelování nepřátel z letadla těmi nejtěžšími kalibry, přestřelka v televizní stanici, výbuch atomové bomby,... Rozhodně sem se nenutil k hraní, jako při Call of Duty 3. Jenomže ačkoliv je povrch nový, vevnitř je vše při starém. Opět je to "jen" frenetická střílečka, které ovšem zasazení do moderní doby rozhodně prospělo.

Pro: zbraně, akce, prostředí, některé dobré nápady

Proti: furt to samé a už počtvrté

+13
  • PC 80
CoD 4 je jiný. Pokud budu hledat spojitosti s předchozímí díly či 5kou je jich tam velmi málo. Nové prostředí, příběh, zbraně.... Jak vyplívá z názvu je to hra ze součastnosti nebo velmi blízké budoucnosti kde se zůčastníte fiktivního konfliktu. Atmosféra perfektní jako v prvním díle, mise jsou pestré (zato zatraceně krátké), grafika pěkná, počet zbraní obrovský. Obvykle hraje te více lidech, což se mi dost zamlouvá tekže má za to u mě CoD 4 velké plus. Mise kde máte za úkola zabít sniperem nějákého ukrajinského bosse je prostě skvělá, především díky atmosféře a trochu jinému stylu hraní.

Call of Duty 4: Modern Warfare je dobře zpracované pokračování které hravě překonává druhý či pátý díl, a kvalitou dosahuje skoro hodnoty prvního dílu. Rozhodně stojí za vyzkoušení.

Edit: Po téměř dvou letech jsem konečně vyzkoušel multiplayer a tak ho musím trochu zhodnotit. Není to nic revolučního a určitě nedosahuje kvalit singleplayeru ale já se u něj bavil, obsahuje totiž zajímavý systém vylepšování (získávání bodů) a doboru hratelnost, znám ale několik mnohem lepších/zábavnějších online her takže u multiplayeru moc dlouhou dobu nezůstanu.

Pro: grafika, prostředí, zbraně, nepřátelé, zajímavý loading, některé zajímave vychytávky

Proti: cena vzhledem k nízké herní době, nízká hrací doba

+13 +14 −1
  • PC 90
Jednoho večera nad zlatavým mokem. "Druhá světová je out. Zkusme šéfům navrhnout, něco nového! A co by to jako mělo být? Vždycky jsem si chtěl vyzkoušet střílení na bandu pomatenců AK-47 vlastnící, RPGéčko na zádech nosící a cosi o "věrnosti" hlásající. Ámen, chlape, já taky." Jo, splnili, co jednoho večera "řekli" ;] A mám radost, i když jsem musel opustit své oblíbené herní zasazení druhé světové, ale série Call of Duty pro mne byla v té době jednička, tak jsem ani na chvilku nezaváhal a v té době jsem za novinkovou cenu pořídil, zkrátka to byla jistota, dobře proflákaných zlaťáků.

Série CoD si mne totiž pokaždé dokázala získat svou jednoduchostí, ale především zábavností v běhání koridory a střílení do všeho nepřátelského, za podpory skvěle navržených skriptů. A i Modern Warfare pokračuje ve stejných standartech, jen za předpokladu, že Vám nevadí borci v turbanech. Jednoduché herní zápletky u mě mají přednost, před těmi velkolepými. A mít možnost zahrát si hru, která vypadá jako film - hm, to se nepoštěstí každý den. Herní náplň je sice zajímavá, ale klidně by zvládla i pár další levelů navíc, což by nebylo na škodu, protože dohrát na Hard za nějakých šest hodin, je docela slabé a ve výsledku jediná menší výhrada.

Po dlouhé době mohu ohodnotit hru i s multiplayerem, páč právě u Modern Warfare mám nahranou nějakou stovku hodin a i při online bitvách má hra neuvěřitelné kouzlo znovuhratelnosti a skvělé zábavnosti. Výběr perků je trefa do černého, stejně tak jako mise, převedené z hry jednoho hráče do té multiplayerové podoby. Obě části si zaslouží skoro maximální hodnocení. Bohužel, že to tímhle dílem všechno skvělé skončilo a vznikla z toho tahanice peněz s názvem Call of Duty.

Pro: nová doba, jiná herní doba, jednoduchý příběh, zábavnost ve všech směrech, mulitplayer, perfektně navrhnuté mise

Proti: na hard krátký singleplayer, v multiplayeru jednoduché a v určitých ohledech prkenné,

+13 +15 −2
  • PC 85
Tak tato hra mě dělá největší problémy. Je to nádherné, skvěle se to hraje, vytečně optimalizované a má to chytlavý mulťák. Ale prostě se nemužu zbavit toho pocitu jako bych to už někdy jednou hrál. Vím že to nemusí být úplně na škodu, ale přiznej me si není to přesně ono po čem hráč touží. Musím se přiznat že mě taky moc nesedne zasazení hry do současnosti a už vůbec boj proti zakuklencům v hábitech. Co se mě naopak velice líbilo, byla sniperské mise na Ukrajině v Prypiat. Ale co hra je to dobrá a na jedno zahrání si ji užije každý. Jen bych rád vývodařům chtěl říct, jestli by nemohla být šestka z období první světové, která je zcela a nepochopitelně nevyužitá.

Pro: Filmové pasáže, akce, engine, vcítení se do postavy.

Proti: Bezmyšlenkovitá hra, příběh, zasazení, multiplayer.

+12 +13 −1
  • PC 90
Výborné osvěžení a nečekaná inovace nejen do série Call of Duty, ale i FPS celkově. Hned první mise mi doslova vyrazila dech - svižný náběh na loď, profesionální spolupráce, vykošení hromady vojáků a bleskurychlý útěk, mission accomplished a já nestačil ani dýchat. CoD 4 je tedy především svižná, dravá, hutná a intenzivní hra, vrhne vás do víru boje, ze všech stran se střílí, všude něco exploduje, nepřátel je nezvykle mnoho, do toho po vás řvou spojenci a vy kompletně zapomínáte na svět mimo PC. Ať už pro zahlcení podněty prostředí (jednoduše u hraní CoD 4 byste se nestihli věnovat něčemu jinému ani kdybyste chtěli), nebo pro to, jak zábavná tato hra je.

Grafika je taktéž perfektní (zejména různá nasvětlení, odlesky a déšť), dělaná sice dost na efekt, přitom technologicky o kousíček za konkurenčním Crysis, Bioshockem a co se týče absence HDR efektů, tak i za HL: Episodou 2, ale jak jsem řekl, na pohled vypadá extérmně přitažlivě.

Škoda, že kampaň je poněkud kratší, možná až moc krátká, ale za to s minimem slabých míst, těch silných je nesrovnatelná převaha, ať už to jsou největší řeže, filmová sekvence s popravou v přímém přenosu, nebo stylová sniperská mise... Zvlášť když jsem musel svého parťáka nést na zádech, jsem si říkal, že něco takového už jsem dlouho nehrál. Bravo!

Pro: Hutná, intenzivní a vtahující hra, jako málokterá, válka v plném proudu, sympatická grafika

Proti: Tu a tam nějaká typická designerská omezení (aneb můžeš jít jen tam/dělat jen to, kam/co ti přikážeme)

+12 +13 −1
  • PC 80
Call of Duty: MW nastoluje novou herní sérii v rámci stejné značky. Modern Warfare nechává 2. sv. válku daleko za sebou a pouští se do bojů v dnešní současnosti. Změna prostředí rozhodně prospěla a CoD 4 mě opět dokázal zaujmout a řádně pobavit, i když neduhů je tu stále celá řada.

Pro celou sérii je typická hra za vícero postav a nejinak je tomu i zde. Hlavní hrdinové však již nepůsobí jako jedni z mnoha a nezdá se, že hrůzami války postupují s nemalými obtížemi. Tentokrát se hráč dostane do party drsných hochů, kteří vám budou připadat buď jako hrozní profíci nebo jako hrozní pitomci. Kampaň je již jen jedna a je rozdělena na prolog, tři akty a epilog, přičemž postavy, které dostanete pod ruku a místo, kde se mise odehrávají, se často mění, což ubližuje pocitu ucelenosti, ale zase dává tušit, že se v jednu a tu samou dobu odehrává vícero událostí. Mezi jednotlivými misemi jsou tentokrát zdařilé animace, které osvětlují pozadí příběhu a splňují tak účel jakéhosi brífinku.

Jak už jsem zmínil, hrát se bude za několik postav, přičemž nejčastěji to bude příslušník SAS – MacTavish alias Soap a Americký mariňák P. Jackson. Zatímco Jackson je ještě vcelku ‚normální‘ voják, tak Soap by mohl z fleku konkurovat Rambovi. Asi to bude náplní misí nebo možná situací v jednotce SAS, které navíc velí další namachrované eso – kapitán Price, ale nemůžu si pomoct a celý Soapův příběh na mě působí asi takto: „Parta těch správných borců ze SAS musí zachránit svět před terorismem, protože to nikdo jiný nedokáže." Pro nikoho z jednotky to zkrátka nevypadá jako procházka Peklem, ale jako běžná rutina.

Celkový příběh, který jsem zprvu oceňoval a zdál se mi relativně povedený, a dokonce zahrnoval i pár pořádných zvratů, se tak v mých očích rázem změnil ve slátaninu nabitou západním patriotismem a snahou dokázat, že ať už přijde cokoli, bude tu vždy mocná Amerika a její spojenci, aby nakopali neposlušnému východu zadky. A tímhle se dostáváme ke konspirační teorii, která mě napadla při celkovém posuzování hry. Totiž – že se Amerika míchá do věcí, do kterých jí nic není je známá věc - nakonec i poprava prezidenta Al-Fulaniho v nejmenované zemi předního východu vyústí v tvrdý útok Američanů, kteří jsou zobrazováni jako mírotvůrci a řešitelé veškerých problémů světa. Proč mám pocit, že CoD: MW je v první řadě propaganda západu? Hra je cílená na mladé hráče, čemuž svědčí hromada WOW efektů a drsných drsňáků, se kterými se mládež jistě ráda ztotožní. Hra je jen hra, ale tváří se realisticky a neukazuje nic, co by se stát nemohlo. Lidé si můžou říci: „Ano, tohle nám vážně hrozí a je třeba s tím něco dělat. Kde je ksakru skutečný kapitán Price, aby ztrestal támhletu zemi (nebudu jmenovat), která si dovolila odporovat Americe? Protože když to nikdo neudělá, může to skončit třeba jako v CoD. A to přece nedopustíme!“ Takže co když je nezdravě časté vyplivování dalších dílů CoD především snahou o podporu mladých lidí v případných válkách? Války se totiž bez podpory veřejnosti nejen blbě vyhrávají, ale především blbě rozpoutávají! Tím raději dávám stop konspiračním teoriím a vrátím se ke hře jako takové.

Ke grafice nebo ozvučení toho moc říct nemůžu, neboť vše působí zdařile a nemám žádné větší výtky. Snad jen, že modely postav vypadají v tmavých místech jakoby nasvíceně, ale možná je to jen můj pocit. Vůbec nejvíce se mi líbily flashbackové mise v Pripjati a okolí, ale i boje na Středním východě nebo v Ázerbájdžánu jsem si užíval. Náplň misí je zajímavá (originální záležitostí je například ochrana jednotky z letadla AC-130) a prostředí není nijak tuctové, takže výrazný stereotyp a nuda tentokrát nehrozí. Ovšem samozřejmě ani zde nechybí nekonečný respawn a neustálé doplňování padlých spojenců, což výsledný dojem, z prakticky každé mise, značně kazí. Řady nepřátel se nově rozrostly i o psy, kteří dovedou být opravdu nebezpeční a to mnohdy více než lidé.

Vzhledem k tomu, že hra je z moderní doby, do rukou se hráčům dostanou moderní zbraně, kterým nechybí doplňky jako např. tlumiče, granátomety, optiky, reflexní zaměřovače a další. Celkový počet zbraní ve hře je ohromný a i když je mojí běžnou zálibou si vyzkoušet každou zbraň, tak zde se mi to nepodařilo. Zbraňový arzenál zahrnuje samopaly, útočné pušky, lehké kulomety, pistole, odstřelovací pušky, brokovnice i raketomety, takže variabilita je velká a nabízí hodně možností. Dále tu jsou jisté vychytávky jako miny Claymore, nálože C4, či noktovizitor. Tím je docíleno jisté dávky taktičnosti, jež mi u minulého dílu chyběla. Sice je pravda, že nejde o žádný zázrak, ale potěší to.

Postřehy:
1) Asi nemá cenu se pozastavovat nad přítomností Priceho, který se ani po své smrti a ani po šedesáti letech nezměnil. Spokojím se s nejlogičtějším vysvětlením – je to terminátor!
2) Na počátku je výcvik na SAS základně. Zatímco první část výcviku je klasická (nácvik střelby) tak ta druhá přináší výzvu. Cílem je v co nejkratším čase proběhnout kulisami domu a cestou rozstřílet terče. V závislosti na délce vašeho výkonu hra doporučí některou z obtížností, ale je třeba to brát s nemalou rezervou, neboť váš výkon zcela jistě neodráží to, že doporučená obtížnost pro vás bude to pravé.
3) Desert Eagle je skvělá pistole, kterou jsem nalezl jen v druhé misi (na lodi). Celkem škoda, neboť kvér je to opravdu parádní.
4) V misích na Blízkém východě je ohromný počet raketometů RPG. Takže, kdo má pro raketomety slabost, přijde si na své.
5) Již v minulém díle jsem se pozastavil nad přítomností žen. Tentokrát potkáte jen jednu a to pilotku vrtulníku Cobra.
6) Ve hře je rozmístěno 30 notebooků, které je možné sbírat. Já jsem jich nasbíral 27. Počítám, že za nalezení všech je nějaká odměna.
7) Po odehrání hry se otevře Arcade mód, kde se sbírají body za zabité nepřátele. Taktéž se odemkne možnost používat cheaty.

Pro: originalita prostředí a náplně misí; nový, moderní háv; slušná atmosféra, stealth akce (zajímavé zpestření)

Proti: nekonečný respawn; zbytečný patriotismus; nevěrohodné charaktery; stealth akce (spousty scriptů je hrozně omezují)

+12
  • PC 90
První díl mi přišel jako okopírování mého oblíbence [dh-hra]medal-of-honor-allied-assault[/dh-hra] , tak jsem na COD zanevřel. Vlastně ani nevím, proč jsem tu čtyřku instaloval. Od začátku jsem k ní přistupoval odtažitě. Ale parádně mě to zabavilo a maximálně jsem si hraní užil. Snad i proto, že už mi těch druhých světových přijde nějak moc...

Pro: Atmosféra, nečekaná prostředí, modernost

Proti: Je to COD ;-)

+11 +13 −2
  • PC 90
Asi by to do mě nikdo neřekl, ale také jsem si tuto skvělou hru zahrála a pokosila pár nepřátel. Jak už zde bylo řečeno jde o linerní střílečku, ale ne tak ledajakou. Přistihla jsem se v jednom levelu převlečena za křoví :), že ani nedýchám. Ležela jsem v trávě a kolem projížděla kolona tanků a kolem ještě procháleli pěšáci.
Opravdu úchvatné. Takových momentu jsem měla několit. Poslední mise byla strhující!!!

Pro: atmosféra

Proti: snad to mohlo být delší

+11 +15 −4
  • PC 85
Jako člověk který se multiplayeru jakožto nejvetšímu žroutu času pro jistotu vyhýbá, jsem onehdá když jsem tuto hru hrál poprvé vyzkoušel jen singleplayer. Musím říct že nic co jsem hrál do té doby na mě nezapůsobilo takovým dojmem a já věděl v čem bude budoucnost akčních her.

Grafika, ta byla ve své době takřka bezkonkurenční a přitom byla hra schopna provozu i na počítačích které už nebyly zrovna high-end. Ozvučení dodávalo realističnosti a skripty dokonle napomáhaly atmosféře, pro mě ovšem přílišná skriptovitost znamená i jeden z mála záporů této hry. Díly co přišly potom se už tomuhle dílu podle mého názoru nikdy nevyrovnaly.
Dnes už se to možná těžko chápe, ale tahle hra byla milník, a při plížení Pripjatí mám i dnes husí kůži.

Pro: Úžasná atmosféra, hratelnost, příběh

Proti: Možná až přílišná přímočarost, délka hry

+11 +12 −1
  • PC 90
Hra, jenž svým buldočím tahem na bránu zbořila všechny mýty o vyčpělých střílečkách. Čtvrtý díl hýří všemožnými nápady, všechno rychle odsýpá a změna prostředí sérii viditelně prospěla. Zkrátka trefa do Araba se vším všudy.

P.S.: S ohledem na pátý díl důkaz, jak je Infinity Ward pro sérii nepostradatelné.

Pro: Atmosféra, grafika, hudba, ďábelský gameplay, tučňák, Cpt. Price

Proti: Délka hry, v některých pasážích až přehnaně lineární

+10 +12 −2
  • PC 85
Tvůrci se rozhodli pro přesun z druhé světové války do moderní doby a podle mne dobře udělali. Hra je vypracovaná podle mne dosti do detailů (grafika, děj). Jedna z věcí, která mi vyrazila dech byla například mise v Prypjatu. Konec hry je perfektní a dechberoucí.

Jediné co bych hře vytkl je její délka...

Pro: Grafika, děj, vymakanost

Proti: Celkem krátké a to je škoda...

+10 +12 −2
  • PC --
Předem upozorňuji, že jde o čistě subjektivní názor. V případě COD4 totiž nejsem schopen objektivity, protože můj názor se jak vidno příliš odlišuje od zbytku hráčské společnosti.

Hra je pro mnohé především singleplayerovka a proto by se dala očekávat pořádně promakaná kampaň sršící nápady a především zábavou. Tak nějak mi zde všechno schází. Celkově na mě single působí jako umytý, navoněný a pěkně oblečený Quasimodo. Ten hrb se prostě nezapře. Žádná umělá inteligence, pouze skripty. Situace a úkoly, které už každý kdo hrál předešlé díly viděl. Prostřílej se tam (po cestě vyhoď to a ono do vzduchu), prohledej to tam, nic nenajdi, prostřílej se k místu extrakce. Všechen ten šmejd je ale velmi vkusně presentován. Drifingy jsou dobře zpracované, dabing je vynikající, grafika dobře provedená a nenáročná. Bohužel obsah jaksi není hodný tříáčkového titulu. Takový FEAR 2 má tu svou umělou intelgenci, která u mě hru vyšvihne značně vysoko, COD4 toho v singleplayer kampani moc nenabídne. Pár dobrých momentek (mise v Černobylu, atomovka) hru nezachrání.

Pro mě je ale COD4 především o multiplayeru, který jsem měl tu čest vyzkoušet až letos a peněz rozhodně nelituji. Mapy jsem z počátku považoval za zbastlený bordel, ale časem, jak je člověk pochopí a naučí se jimi intuitivně probíhat, je to skvělé (samozřejmě krom map Shipment a Killhouse, které považuji za odpad). Šest herních módů, ze kterých se bohužel hrají vesměs jen tři - FFA, TDM a Search and Destroy. Kámen úrazu ale přichází se zbraněmi a perky. M4 je neskutečný šmejd, M16 kvůli vyvážení osekaná o automat, o G36 a M14 radši ani nemluvě, proto pro mě zůstává jedinou hratelnou útočnou puškou AK-47. V ostatních kategoriích už to takové katastrofa není. Chápu, že se IW chtěli zavděčit širšímu publiku aby měl každý možnost si vybrat a proto to nakonec nepovažuji na TAKOVÝ nedostatek. Za skutečný nedostatek ale považuji přítomnost LMGs a stacionárních zbraní ve hře. A pak přicházejí na řadu perky. Osobně bych rád znal tu chorou mysl, která vymyslela perky Last Stand a Martyrdom a majiteli bych nandal pár na solat aby si takové nápady příště rozmyslel. Ve finále ale stejně všichni skončí u Stopping Power (krom AK-47, které je pohodlně hratelné i bez něj) a Deep Impact (popř. Steady Aim).
+10
  • PC 90
Píše se rok 2007 a po nevydařené trojce, vydané společností Treyarch pouze na konzole, přichází Infinity Ward s dalším dílem Call of Duty s podtitulem Modern Warfare. Jak už název napovídá, opustitli jsme bojiště druhé světové války a přesunuli se do 21. Století, doby terorismu a ultranacionalismu. Na světě je Teráků jako heráku, proto jsou zde, opět a zase, speciální oddíly US army tentokráte s vydatnou pomocí britských SAS, aby svět těchto Allah Akbarovců zbavili. Hlavním negativem světa je terorista Al-assad, vydatně podporovaný ruskými ultranacionalisty a jejich vůdcem, Imranem Zarkhaevem. Společně tvoří hrozbu pro západní svět díky atomovým zbraním, které vlastní.

Po úvodní animaci se ocitáte v kůži Johna „Soapa“ MacTavishe, nováčka v britských SAS, na kterého čeká výcvik pod vedením starého známého kapitána Price. Ano, čtete opravdu správně a ani já jsem neměl halušky, když jsem toto psal. Starý známý Kapitán John Price, ostřílený bojovník z bojišť druhé světové války z obou předchozích PC dílů Call of Duty, je ZPĚT! Nic na tom že mu musí být už nejméně 110 let, stále je to ostřílený mazák, který hravě strčí do kapsy své mladší kolegy. První, co z jeho úst uslyšíte, bude: „What the kind of name is Soap?“ Poté Vás honem hodí do tréninkové zóny, kde musíte za určitý čas zvládnout tréninkový prostor. Poté už jste převelen do ostré akce, kde musíte na nákladní lodi najít nukleární bombu. Víc už bych toho z příběhu prozradit nechtěl, abych Vás neochudil o skvělé zážitky. Jak tomu bylo i v minulých CoD dílech, i tady nebudete hrát za jedinou postavu, nýbrž za tři, Soapa už jsem představil, dalším hrdinou bude člen US Army Rangers Paul Jackson a v jedné misi, která se odehrává 15 let před událostmi hry, si dokonce zahrajete za samotného Kapitána Price. Během hry si užijete mnoho zajímavých misí a atmosféra, ta je přímo strhující. Od tichých akcí, přes střelbu z AC-130, až po strhující přestřelky se postupně dostanete až k samotnému závěru, který je, jak jinak, strhující. Hra končí ve chvíli, kdy ležíte zraněný na mostě, vedle Vás leží Kapitán Price a všude kolem jsou nepřátelé……………………………

Během hry Vám bude dělat společnost nespočet soudobých zbraní, od samopalů, přes útočné pušky a odstřelovačky, až po těžké protitankové zbraně. Specialitkou v Multiplayeru je oblíbená zbraň z Call of Duty 2, německá MP44. A jelikož jsou nepřátelé na každém rohu, o zbraně mít nouzi rozhodně nebudete.

A že je těch nepřátel někdy až moc, až dokonce otravně moc, kdy dokola střílíte vlny nepřátel a dokud se nepohnete dále, chodí dál a dál. Ano, je tu řeč o skriptech, kterých je hra doslova přecpaná. Hra by bez nich nejspíše nebyla tak dobrá, ale někdy, jak už píšu, jsou také dost otravné. Většina akcí je předem naskriptovaná a i když jí opakujete stále dokola, pořád se opakuje stejná sekvence. Proto je zde také určitý názor, že hru jde dohrát jednou a dost, jelikož při dalším hraní se scény odehrají úplně stejně. Podle mě to není zas tak hrozné, dohrál jsem to 4x a vždy mě to bavilo. Přeci jen zde jde hlavně o ten příběh. Dokonce mohu říct, že ve hře jsem nenašel žádné hluché místo a všechny mise jsem si vyloženě užíval.

Po technické stránce toho taktéž není co vytknout, hra vypadá krásně a jelikož běží na upraveném IW enginu, který byl použit už v Call of Duty 2, není problém ji rozjet i na slabších strojích na maximální detaily.

Tímto se dostávám k závěru, kde bych rád řekl, že se hra skládá z prologu a tří aktů, přičemž dohrání hry na třetí ze čtyř obtížností mi zabralo asi 9 – 10 hodin. Toto číslo sice není nijak závratné, avšak nevybočuje z dnešního průměru. Jak už jsem napsal v recenzi, hře není skoro co vytknout a proto si ode mě zaslouží celých 90%. Hra Vás prostě chytí a nepustí. A to tady ani nepíšu o výtečném multiplayeru.

Pro: + krásná grafika + strhující atmosféra + propracovaný příběh + velké množství zbraní a techniky + nízká HW náročnost + skvělý multiplayer

Proti: - skripty - herní doba

+10
  • PC 65
Nedávno jsem si řekl, že dotáhnu COD, který mě minuly a doplním tak herní znalosti. (konkrétně ty díly, co se neodehrávaj za druhé světové války).

Ačkoliv grafika je standardně líbívá (i když občas nezdravě kulisoidní) a pocit ze střelby je jaksi realisticky působící (proč jen nešlo přepínat mód střelby?), tak zvuky mi přišly jaksi nevyvážený - v menu lze však nastavit jen obecnou hlasitost - kdeže ztlumit muziku nebo zeslabit neustálý hlášky vysílačky!

Jednotlivý mise jsou nalajnovány striktně, nevšiml jsem si jakékoli možnosti volby čehokoli kromě zbraně. Když mi tenhle koncept - nekonečnej respawn nepřátel, autoheal, přeskriptovanost - podali v hávu druhé světové, byl jsem díky historické atmosféře, skutečným předlohám bitev a teatrálnosti zobrazovaných historických scén ochoten zkousnout tento hloupý až tupý styl hry. Nyní je však vše jaksi ještě patrnější:

Hráč zde vystupuje v rolích několika hrdninů ve speciálních jednotkách a drtí tak vlny nepřátel, kteří se rodí za rohem. K úspěšnému zdolání levelu je nutno tyto hloupé panáky jaksi "přetlačit", stát na místě a přesně střílet - nefunguje. Tedy zcela nelogicky a trapně jsem se hnal neustále dopředu a hra mě za tyto taktické chyby odměňovala autosavem přesunutím pozice respawnu nepřátel někam o kus dál. Díky autohealu naštestí není problém schytat pár zásahů a po vteřině v krytu opět poklusem pokračovat vstříc ozbrojeným vřavám jako správnej americkej (britskej) patriot.

Ačkoliv levely samy o sobě ostudu nedělají, nemůžu říct, že by mi některý scény obzvlášť utkvěly v hlavě jako u předchozích dílů.

Na závěr ještě pohaním i příběh, kterej, ačkoliv si hraje na něco celistvějšího a promyšlenýho, mi přišel jak z ruky 14-ctiletýho pubertálního kluka, co rád po večerech čte Toma Clancyho - plnej klišé o atomovejch bombách a zlejch teroristech, co je rádi odpalujou.

Závěr: Řežba plná násilí obsahuje jen velmi krátkou SP kampaň. Hloupý příběh bych hře odpustil, ale naprosto nelogický ultrasprávňácký jednání hlavních postav, přeplácanost mnohdy zbytečnými skripty, nezdravá hektičnost a netaktické hrou vyžadované chování hráče hru sráží k vodám průměru. Multiplayer to možná částečně zachraňuje, já však nemám chuť jej zkoušet (příliš mě MP nebral ani u předchozích dílů) - možná tedy hodnotím moc přísně, ale nemůžu si pomoct - tohle už se prostě nepovedlo - jenom med kolem huby - a já se tak trochu hrozím, co mě čeká dál (Modern Warfare 2).

65%

Pro: Grafika, zbraně, zaměření optikou, možnost vyklánění a skrýt zaměřovací kříž

Proti: AUTORESPAWN s velkym A, hektičnost, přeskriptovanost, přeplácanost, příběh, tupej koncept

+10 +12 −2
  • PC 70
Bohuzel dalsi zklamani v teto, jiz tak stereotypni serii. Opet zadny pokrok v AI a opet vse je jen zalezitosti scriptu. Nepratele se donekonecna respawnuji, dokud nepopojdete o par metru dal, granaty se zjevuji od nikud, tzv. spolubojovnici jsou jen krovim, ktere prekazi a je naprosto k nicemu. Krome novych textur, ktere CoD4 posouvaji do soucasnosti, se 4ty dil nicim nelisi od prvniho CoD. Nebyt tech par svetlych okamziku, jako napr. mise v Pripjati, tak by hodnoceni nepresahlo 60%.

Pro: snad jen to, ze bezi i na horsich strojich

Proti: porad to same, tupa AI, az moc scriptu, nekonecny spawn nepratel

+9 +12 −3
  • PC 70
Série Call of duty si ve světě získala jméno především díky filmové atmosféře a předem naskriptovaným situacím. Tento klad je ale zároveň zřejmě nejvetším minusem hry zřejmě ruku v ruce s její krátkostí. Během jednoho dne jsem hru na nejtěžší obtížnost dohrál téměř do poloviny. Nutno ale podotknout že některé části mi zůstanou ve vzpomínkách na hodně dlouho (především kooperace dvou sniperů poblíž Jaderné elektrárny). Měl jsem možnost pár dní po hraní této pasáže shlédnout nějaké fotky z této oblasti které pořídil český student a neubránil jsem se pocitu "Tady přesně jsem byl". Některé lokace byly vymodelovány s opravdu velkou precizností. Velkým plusem hry který vlastně hru jako takovou drží nad vodou je multiplayer. Nebýt ho, hra by nedostala zdaleka tak vysoké hodnocení

Pro: Atmosféra, hratelnost, multiplayer (bez něj by hra rozhodně za ty peníze nestála)

Proti: Hra na v SP na jedno zahrání, předem naskriptované situace které jsou napoprvé fantastické ale na podesáté si je již znovu zahrát chtít nebudete.

+8 +9 −1
  • PC 85
CoD4 je velmi povedená hra,jak po technické stránce,vizuální stránce,je to našlapáno akcí,filmový styl vyprávění a výborná optimalizace(šlapala snad každýmu naprosto plynule a bez problémů i na slabších sestavách).Paradoxně já mám rád atmosférické FPS,což tohle není,tohle je válka v přímém přenosu.Tunelovitost mi v tomto případě nevadí,protože by to jinak nemělo takový brutální spád.Bohužel jak je hra skvělá,tak rychle taky omrzí a ještě rychleji ji máte dohranou.Proto jsem hrál 2x dokola.

Pro: Akce,spád,grafika,výborná optimalizace,kapitán s doutníkem,docela slušný arzenál,rozmanitost lokací(levelů),rozmanitost misí(bombardování,vrtulník,sniper)výbuch atomovky do xichtu.

Proti: Hrací doba,rychlé omrzení(MP nehraji)

+8 +9 −1
  • PC 85
Lineární střílečka dovedená k dokonalosti.V podstatě takovej rollercoaster, kterej mě do sebe vcucnul, a za pět hodin vyplivnul plnýho adrenalinu.První dvě mise, na lodi a v autě jsou naprosto skvělý, a Pripjať přímo boží...
+7 +12 −5