Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Tenhle typ her mi nějakým způsobem sedne. Výplach, odpočinek. Tady nemusíte dumat nad sofistikovaně kreativními nápady designérů. Žádný design tady totiž není. Jen rovná cesta dopředu. Nemusíte tady dumat nad novátorskými nápady. Žádné tady nejsou. Jen střílení nabíhajících nepřátel a pohodový, klasický, konspirační příběh.

Samotná akce je super. Výborný pocit ze střelby. Je nutno počítat z balistikou na pohybující se cíle. Destrukce prostředí a výbuchy tomu dávají šmrnc. Je to pěkné ozvučené. Atmosféra cizího, záhadného nepřítele je taky slušná. Jen škoda, že zbraní je málo. Celou hru jsem si vystačil prakticky jen ze samopalem. Trochu mě naštvala ta futuristicky vypadající brokovnice.

Hře se bohužel nevyhnuly chyby. Občas se zasekne skript z nutností načtení hry. Naštěstí se nezasekávají parťáci. Pěkně šlapou. Akorát ten systém zadávání rozkazů je až moc zjednodušený a nešikovný. Asi to byla, v té době, taková móda. Mít sebou parťáky. Hodně her z konce roku 2007 je využívá. Při prvním zabitém jsem se lekl zapnutého vibrujícího gamepadu na počítači. Konzole jsou tady hodně znát. Fakt hodně. Třeba už jenom nastavením grafiky. Kde nešlo nastavit skoro nic. Proč mi sakra nešlo zapnout vyhlazování hran?

Hra příjemně odsýpá a docela pěkně graduje. Bavilo mě to po celou dobu hraní. Bylo to ale extrémně krátké. A taky to mělo dost useknutý konec. Jako v jedničce. Asi už na to nezbýval čas ani peníze.

Pro: akce, destrukce, atmosféra neznámého nepřítele, gradace

Proti: občas chyby, málo zbraní, hodně krátké, nemastné zakončení

+16
  • PC 70
Blacksite: Area 51 byla očekávanou hrou která měla překonat svého předchůdce slušnou střílečku Area 51.

Jenže ve vetšině recenzí byla hra zatracována a poslána pod hranici průměrnosti. Opravdu je tak špatná že nestojí za to hrát?

Není vůbec špatná, jen vyšla ve špatnou dobu před Vánocemi kdy byly na trhu pecky typu Crysis, CoD IV či UT 3.

Kdyby vyšla v létě její hodnocení by se pohybovalo na hranici 80%. Začátek je ve velmi oblíbeném Iráku kdy s partou kolegů dáváte zabrat Saddámově gardě až se dostanete do tajné laboratoře kde se poprvé setkáte s mutanty a vetřelci. O pár let později se dostáváte do USA kde probíhají boje s větřelci neznámého původu. Více již k příběhu netřeba dodávat, je více méně průměrný neurazí ale že by vás přikoval k monitoru tak to také nehrozí.

K ruce jsou vám tedy kolegové kteří jsou důležitý v rámci příběhu ale v soubojích vám krk nezachrání. Tato FPS je silně lineární ale s velmi zajímavými překvapivými momenty a adrenalinovou hratelností. Proto lze odpustit tento nedostatek. Arzenál je vesměs standartní od klasické útočné pušky až po experimentální zbraně.

Hlavním tahákem je také grafika která rozhodně dělá čest hře. Použitý engine je ale celkem náročný na hardware, takže slušné PC nutností. Hudbě nelze co vytknout, v přestřelkách slušně dokresluje atmosféru a nekazí dojem ze hry.

Co mělo být také novým prvkem je morálka družstva. Když bojujete a jste aktivní tak tým se chová agresivně a podporuje vás. Pokud hrajete pasivně tak vaši druhové ve zbrani se stáhnou a budou střílet nepřesně, chovat se defenzivně a rozkazy nebudou vykonávat.Zní to velmi zajímavě ale ve hře jsem takový rozdíl rozhodně neviděl od klasických FPS.

Závěrem hra rozhodně stojí za zahrání kvůli slušné atmosféře, několika zajímavým prvkům, netradiční herní prostředí USA. Byl by ješte potřeba betatesting a doladění chyb ale zatracovat tuto hru je krajně nevhodné. Je to slušná nadprůměrná gameska která si hodnocení okolo 70% zaslouží. Jinak v dnešní době je již a příznivější cenu.

Pro: Atmosféra, zbraně, týmová spolupráce, zábavnost

Proti: Kratší herní doba, místy slabší hratelnost.

+13
  • PC --
UPOZORNENIE:
Hru som hral vo verzii pre XBOX 360, myslím však, že okrem ovládania, grafiky a iných drobností by medzi jednotlivými verziami nemali byť žiadne rozdiely.

Ako iste všetci vedia, ide o pokračovanie istej hry s názvom Area 51, ktorú som si plánoval kedysi zaobstarať ešte na starú dobrú "Péesdvojku", no nakoniec sa mi to bohužiaľ nepodarilo (dúfam, že sa ešte niekde dá zohnať aspoň PC verzia), pustil som sa do hrania pokračovania. A myslím, že som urobil dobre.

Síce už dnes si na túto "pařbu" spomenie málokto, ja mám dodnes v živej pamäti nadšené previews/previá/previewy (nehodiace sa škrtnite) a menej nadšené, priam až vlažné recenzie. Kde sa stala chyba?
Ako už povedal pán Jack o komentár nižšie, vyšla v nesprávnej dobe a ja by som ešte podotkol, že aj v nie celkom odladenej podobe, pretože autori dostali za úlohu vydať hru prad Vianocami. Nie je to ironické?

Pozrime sa tomu na zub.
Príbeh sa točí okolo mimozemskej (aspoň dúfam, že to malo niečo s mimozemšťanmi) invázie do USA a iba náš hlavný hrdina (s malou pomocou svojej bandy) musí všetko to krviprelievanie zastaviť. Príbeh síce nie je nič svetaborné, no úplne na zahodenie to nie je a dostane sa aj na nejaké tie prekvapivé momenty alebo ,ako tomu ja s obľubou hovorím, dejové zvraty. Keďže moja angličtina nie je na úplne dokonalej úrovni a nepodarilo sa mi nikde nájsť možnosť zapnúť titulky (samozrejme, že anglické), je dosť možné, že mi nejaké tie veci ušli, každopádne sa to na výslednom dojme nijako nepodpísalo.

S hľadiska hrateľnosti ide o klasickú FPS s menším dôrazom na týmové hranie. Jednoducho povedané: beháte, strieľate a občas Vám ta banda nýmandov aj pomôže. Zrovna tento prvok by som hre vytkol, pretože bez prítomnosti týmu by som sa v 90% prípadov obyšiel. Váš tým má dokonca aj nejakú morálku, no okrem toho, že ma hra občas upozornila na to, že je vysoká, prípadne nízka, som túto funkciu počas hrania ani nezaregistroval.
Arzenál tu viacmenej máme klasický. Do rúk sa Vám dostane pištoľ, útočná puška, brokovnica, ostreľovačka, raketomet a samozrejme granáty. Neuškodilo by, keby autori do hry zapracovali viac kúskov ale nejaké výrazné negatívum to nie je.
Prostredie je vcelku variabilné, pozriete sa na vyprahlú púšť, nejaké to malomesto, dokonca navštívite aj podzemnú základňu.

Po technickej stránke je hra vcelku na úrovni. Použitie Unreal Enginu 3 je celkom očividné so všetkými je kladmi aj zápormi. Keď ju však prirovnám k takému Gears of War, ešte má čo doháňať.

Vo výsledku ide o zábavnú FPS s nejakými tými muchami, ktoré Vám ale zaujímavé príbehové pozadie, frenetické prestrelky a bezproblémový priechod hrou bohato vynahradia.

Pro: príbeh, prestrelky, bezproblémový priechod, relatívne dobrá AI

Proti: parťáci sú tu nejak navyše, z UE3 sa dalo vyťažiť viac

+10
  • PC 75
Já rád takový typ her. Blacksite je přímočará, hloupoučká střílečka, která si na nic nehraje. Příběh je kostrbatý, ale dokázal mě zaujmout a čekal jsem jak se to dál vyvine. Původní hru jsem bohužel nehrál, tak kvůli tomu jsem si toto vychutnal maximálně. Hra je sice poměrně krátká(I když zas tak moc ne), postrádá nějaké spestření, ale jak jsem řekl když jste ochotni na tohle přistoupit tak Vás to určitě chytne. Nejvíc mi asi vadilo, že bylo málo druhů, emzáků či jiných nepřátel. Je tu vážně chybý počet enemáčů, což je rozhodně škoda tvůrčí fantazie tvůrcům nechyběla. Moc se my dále líbily efekty, když nějaké monstrum vyskočilo či spadlo. Ten Bullet time si mě prostě koupil:-) Grafika hry je výborná, stylová a moc se na ní pěkně kouká. Můj výsledek je možná krapet vyšší ale já na týhle hře zas tak moc negativ nevidím. Dobrá hra a určitě si ji v budoucnu někdy ještě zahraju.

Pro: Grafika, exteriéry, akce

Proti: relativní krátkost

+8 +9 −1
  • PC 65
BlackSite je pro mě příjemným překvapením. Akce hezky odsýpá, zpočátku zamrzí nudný level-design, pozdějí se zlepší. Příběh je celkem zajímavý, ale nepříliš chytře dávkovaný, hráč je spíše zmaten. Chybí titulky. Potěší pár dobrých hlášek a zničitelnost prostředí, naopak zamrzí, že i s patchem 1.2 jsem narazil na hromady bugů, některé byly zásadní a zamezovaly postupu. Zbraňový arsenál je chudý a nezajímavý. Zakončení bylo odporné, typicky tupý souboj s bossem.
+7
  • PC 60
Jedničkou jsem kdysi nadšenej moc nebyl. Nevím, co mě táhlo k pokračování.

Jedná se o klasický 3D, který jakoby zaspalo dobu. Grafika i ozvučení sice drží krok se standardem té doby, ale herní náplň je opravdu zastaralá, nezáživná a nudná. Už rozjezd v Iráku mě přesvědčoval, že tahle hra nebude pro mě, nicméně zkusil jsem ještě zabojovat, dát hře šanci a odehrál dvě mise v Nevadě, abych s tím po té definitivně seknul před regulérním dohráním hry. Pokud se náplň hry výrazně mění v druhé půli, omlouvám se za neodpovídající komentář:

Herní prostor je úzká linie s předskriptovanými nepřáteli bez kouska inteligence. Prostě nabíhají pod hlaveň nebo stojí a pálí. Kvůli jednoduchosti je trefit do nich člověk musí vyprázdnit poněkud více munice, aby to jako bylo asi zábavnější. Většinou jsem na střední obtížnost neměl sebemenší problém všechno vystřílet v podstatě sám. Neustále mi tak na monitoru rušivě svítil nápis HIGH SQUAD MORALE, jako by to nemohli prostě umístit někam dolů, nebo to možná ani nezobrazovat nikde, když je to tak nepotřebná informace. Asi by si hráč sám nevšimnul, tak je mu to potřeba napsat na monitor, aby si řek jak je to s tou morálkou sakra promakaný!

Příběh, který jsem tedy pravda nepoznal až do jeho konce je nelogickej už v jeho počátcích, kdy například v Nevadě kluci ode mě z jednotky zkoumají tělo Ufáka a ptají se – co si myslím, že to je? Že ti samí před třemi lety kosili tytéž nepřátele v Iráku, je jaksi vedlejší, asi pozapomněli. Vůbec hlášky postav jsou někdy k smíchu, nebo možná spíš k pláči.

Fáze hry, kdy mám k dispozici auto jsou ještě horší. Nejen, že cesta vede jedinou cestou vřed, nejen že je ohraničená dvěma skalami z obou stran, ale navíc je na ní asi každejch 30 metrů jump jak na motokrosové dráze. Auto sice nejede moc rychle, ale zato má takovou akceleraci, že couvnout 10 metrů, znamená jen drobounce ťuknout do klávesy. Zatáčení se realizuje jen myší, směrový klávesy pohybu u mě nezabíraly. Zkráceně – model řízení je hrůza.

No, tohle je přesně ten typ hry, u který si přečtu popis na krabici, podívám se na screenshoty a říkám si - to bude dobrý! Ve finále to odinstaluju před půlkou.

Asi to nebude úplně špatná hra ve všech ohledech, ale za mě říkám, NEBRAT. 60%

Pro: Grafika

Proti: Příběh, dialogy, úzké herní prostory, model řízení vozidel, nepřátelé, skripty, linearita

+6
  • PC 40
K Blacksite jsem pristupoval z cistou hlavou. Prakticky jsem si chtel jen overit, jestli jde o takovou hruzu, jak vsichni tvrdili. Predchudce se mi sveho casu vcelku libil diky jeho primocarosti a prijemne hratelnosti. Blacksite to melo vsechno jeste vylepsit... Bohuzel. Jaksi se to nepovedlo.

Hned po spusteni na me vybafla takovahle cestina (nejspis chyba jen u me, nepidil jsem se potom) a prvni dojem byl ten tam. A uvodni mise ho rozhodne nezlepsila. "Iracky" uvod je velehnus nejvyssi kategorie a ukazkovy priklad naprosto nuloveho, tupeho a prazdneho game-designu, ktery hra jen muze mit. Prakticky jen putujete s dvojici retardovanych kolegu po liduprazdnem, oranzovo-bezovem koridoru bez jedineho zpestreni alespon jedinym predmetem okolo (!). Cestou potkate mikro skupinky nepratel s inteligenci retardovenho orangutana po mrtvici, roztrousene po nesmyslnych stanovistich a budovach. Budovy jsou kapitola sama pro sebe - obrovske prazdne krychlove skorapky. A to prosim uplne vsude. Uplne! Vsude! Hruza.

Potom, co se na scenu dostanou mimozemstani se hra mirne, ale opravdu mirne zlepsi, ale porad se nevyhrabe z bahna podprumeru. Objevi se nekolik novych zbrani, ktere jsou ale silene neprakticke a tak celou hru zustanete jen u zakladniho samopalu. Misty potesi znicitelnost prostredi, i kdyz je znacne pochybna... (rozstrileni betonoveho zaterasu pistolkou). Za zminku stoji take jakysi system moralky. No vlastne ani moc nestoji, protoze je uplne k nicemu. Dle autoru by jste meli ve svem druzstvu udrzovat moralku, aby lepe bojovali, ale jak chcete udrzovat moralku u bandy malomocnych morcat? At se behem hry chovate jakkoliv, tak zadne zmeny na "moralce" druzstva nepoznate.

Pribeh se na prvni pohled jevi solidne. Jo, jenze to by nemohl byt obligatne zatlacen do pozadi. Clovek vubec nevi co dela, proc to dela, co se stalo. Nic. Vznikne tak pitoma slatanina s pitomym (zadnym) koncem. Vsechny scenky pusobi smesne a zachranuje je jen vyborny dabing a snad jedina povedena hlaska kolegu.

Na cele hre je od zacatku do konce videt, ze na ni delala banda amateru a bridilu, ktera si toho na sva bedra nabrala prilis moc. Kdyby alespon ty lokace nepusobily tak silene puste a mrtvolne jako z roku 2002. Kdyby alespon ty radoby WOW momenty pusobily byt jen trosilinku WOW. Kdyby si alespon na vyvoj nechali dalsi dva roky... naznaky dobre hry tam jsou...

Pro: místy zničitelnost prostředí (i když prazvláštní)

Proti: hratelnost, nudny game-design, nulovy level-design, prazdnost, umělá inteligence, grafika, zabugovanost, tupost, hra vubec nefunguje jako celek

+5 +7 −2
  • PC 60
Jako kolega jsem od hry nic nečekal. Už v první misi mi nepřátelští vojáci ukázali, že se bude jednat o jednoduchou a přímočarou akcičku s profláklými nápady. V první misi se rozkoukáváte a zjišťujete, co a jak. Než na Vás vybafne první potvora, je to jen stupidní mise. Teprve potom to získává na atmosféře a na zajímavosti.

Emzáci jsou hned zajímavějším nepřítelem, než nějakej Usáma s partou kámošů z pokeru. Společnost ve Vašich misích Vám dělá duo borců, které svými poznámkami atmosféru trošku ulehčuje. V boji Vám nejsou kdovíjak užiteční, jelikož vše stejně vystřílíte sami a jim zbydou plné zásobníky jen pro pláč. Sem tam usednete za volant jednoho z vojenských Humvee, které se sakra blbě ovládá a dostat se do nuceného cíle dá "zabrat".

Tahle hra se s ničím nepáře, je jednoduchá a přímočará, takže čekat od ní nějaké jiné zvlášnosti je mrhání časem. Mě to bavilo asi právě proto, že mne jednoduché a zajímavé FPSky baví, tahle byla zábavná a nepřítel trošku originální.

Pro: jednoduchá hratelnost, fajn příběh, lokace, nektěré zrůdy jsou opravdu hnusné,

Proti: řízení auta, krátkost, malý arzenál, závěrečný zase skoro nesmrtelný boss,

+4
  • PC 65
BlackSite: Area 51

Zrovna před 2 dny jsem tento příběh dohrál.Přiznám se, že mě se to líbilo až od prostředí státu NEVADA USA, jinak level design v IRAQ hrůza a běs !!!
Režie sice rozsáhlá, i prostředí, ale scénář stereotypní a pořád se stejnými osobami.
Akčnost průměrná, nezáživná hra s nezáživným dějem.Mise Rachel a konečná mise v prostředí vědeckého ústavu má dobrou depresivní atmosféru, ale jinak hrůza bez pocitů.
Pokud chcete ztratit den cvakáním myši a střílením do robo zrůd, nebo do tupých iráčanů, tak si zablbňete, jinak vám to nic nedá !!!
Přiznám se, že Klasický díl AREA 51, který se celý odehrává ve státě Nevada v USA uvnitř podzemních laboratoří, je hezčí, akčnější, lépe režírovaný a má dobře obsazené osoby na scénář.Zde budete více cítit depresivní pocity a budete se bát, jestli na vás něco, nebo někdo skočí, než v této hrůze.

:-)

Pro: Grafika ujde ale nic moc.

Proti: Scénář, Level-design, nemastná neslaná atmosféra, kromě pár misí.

+4
  • PC 40
Area 51 se mi líbila hodně, ale tohle tomu nesahá ani po kolena. Spousta nedodělků, prapodivné grafické zpracování (i když použitý Engine není vůbec špatný :), nic moc příběh, nic moc gameplay. Pro mě ztráta času.
+2 +3 −1