Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Hodnocení kampaně:

Kampaň, aneb "war stories", obsahuje celkem šest části z čehož dvě jsou prolog ("hratelný") a epilog (mluvený). Každá ze čtyř hlavních části obsahuje jednu až tři mise, přičemž každá část má hrací délku zhruba 30-60 minut. Celou kampaň lze dohrát v průměru za 4 hodiny. Což je nejspíš i dobře.

V první části se podíváme do Afriky, kde se coby vězeň a neschopný voják vydáme zničit nepřátelské zásoby a de facto se z nás na konci stane hrdina. Druhá část se odehrává v zasněženém Norsku, kde v roli ženského charakteru sami zničíme nepřátelské zásoby a dokážeme tak, že i ženy jsou silné a soběstačné. Ve třetí krásné Francouzské části se pak v roli senegalského vojáka vydáme dobít nepřátelské území a zároveň pýchu francouzských údajně rasistických spolubojovníků. A v poslední, čtvrté části, si zahrajeme v německé uniformě na city, protože ne všichni nacisté byli zlí.

A teď vážně. Hra jako taková není ani tak špatná z hlediska gameplaye. Grafika je naprosto skvělá a hudba i zvukové efekty vynikající. Bugů je tam hodně, ať už chybějící textury, levitující modely, low fps cut scény a poněkud šílená fyzika. Lidi i auta lítají vzduchem sem a tam, vše vám exploduje před obličejem a neshoří Vám ani obočí a nejlepší je fyzika lyžování, kdy lyžujete nahoru, dolu, po sněhu, po horách i stromech a můžete lyžovat i v budovách, po schodech na horu či po střechách .... ale není zde nic, kvůli čemu by to nešlo dohrát.

Globální problém je ale historické pojetí této hry. EA nám naslibovali doslova historicky věrnou hru. Údajně strávili x hodin studováním historie, dobových záznamů, rozhovorů s válečnými hrdiny apod. A jak to dopadlo? Historie se ze hry naprosto vytratila a je to prakticky velká propaganda marxismu, feminismu a rasismu. Ty válečné příběhy, co EA podává jako dobové se nikdy nestaly, resp. ne, tak jak je oni vyobrazují. A nekončí to jen u samotného příběhu, ve hře se vyskytují desítky kombinací zbraní a dopravních prostředků, které prostě neexistovaly ...

To, že si vývojáři přikrášlují informace, je celkem běžná praxe a vůbec mi to nevadí. Ale lhát lidem o historii ... to je prostě škoda a dít by se to opravdu nemělo. Osobně mi tam chyběly i dobové záznamy, fotografie apod.

Kvůli kampani si hru určitě nemá smysl kupovat a nejspíš ji nemá ani moc smysl hrát. Hra je o multiplayeru a ten je poměrně zábavný.
+31 +33 −2
  • PC 90
Po nějakých 40ti hodinách v multiplayeru musím malinko sepsat svoje dojmy. Na singl házím jako obvykle bobek, ten byl u podobných FPS vždycky o ničem :)

Moc se mi líbí neokoukané mapy, které jsou plné členitého prostředí, tu skalek, tu keříků a stromů, tu ruin nebo rozkvetlého pole. Se správným maskováním je těžší vidět protihráče než v B1 a je potřeba postupovat trochu opatrněji. Na to je hezky navázáné přepracované povolání průzkumníka, které jako jediné dovede s pomocí dalekohledu označovat nepřátele na mapě. Nebo ještě zásahem z pušky.

Vlastně všechna povolání působí daleko týmověji a se zaměřením na váš squad. Díky omezené munici a autohealu jsou zdravotník a podpora nepostradatelnými členy týmu. Oživovat padlého sice může každé povolání, ale trvá to výrazně déle než u zdravotníka. I tak je to dobrá věc, když padne jako první právě zdravotník a nebo zrovna není nikde v dohledu. I bez něj lze zachránit squad a pokračovat v útoku.

Ač odchovanec čistého deathmatche musím přiznat, že mě tady baví nejvíc herní mod Grand Operations, což je jakýsi "slepenec" různých herních modů při postupu mapou. Jako útočící tým tak nejdřív musíte zajistit předmostí a zničit palebnou podporu protivníka. Pokud se vše podaří, získáte bonus v podobě posil pro další část. Je to napínavé, proměnlivé a i když se zprvu nedaří, stejně je možnost vyhrát. A nebo naopak.

Tempo hry je podle mě hodně povedené, pro mě ideální mix mezi pomalou týmovkou a arkádovým střílením.

Zvukově a graficky nemám výtek, vypadá to super a zvučí ještě líp. Nějakou historickou věrnost neřeším, jsou to pro mě jenom kulisy pro samotné jádro hry.

Pro: Dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a dobře se to hraje :)

Proti: Překombinované menu. Postupné přidávání důležitých herních funkcí (nový zásahový systém, odtažení padlého, atd.), to mělo být připravené v základu.

+20 +21 −1
  • PC 20
Po zkusenostech s predeslym Battlefield 1, ktery mel s prvni svetovou valkou spolecnou maximalne grafiku, jsem se rozhodl s koupi Battlefield V pockat. A dobre jsem udelal, jelikoz tahle hra je neskutecny brak. Nikdo od toho neocekava obtiznost ve stylu Red Orchestry nebo simulaci valky ala Arma, nicmene pokud zde mame hru na motivy WW2, mela by se drzet historickych faktu a ne si nejvetsi valecny konflikt historie lidstva upravovat, jak se to hodi dnesni politicky korektni a genderove vyvazene propagande. Tedy zadne moderni kolminatory na zbranich, ktere skoro vubec nekopou, zenske behajici s umelyma rukama, cenzurovani naciste a podobne.

War Stories jsou jedna velka komedie plna polopravd, historickych nepresnosti a vicemene i lzi. Kazda z misi vam zabere maximalne deset minut a i na nejvyssi hardcore obtiznost jde o neskutecne jednoduchy koridor. Za me ztrata casu. Hry Battlefield jsou ale o multiplayeru a ten se hraje opet skvele. Grafika je paradni, stejne i ozvuceni, nove mapy jsou nadherne a Grand Operations, ktere jsme si mohli vyzkouset uz v Bete, se hraji opravdu velmi dobre. Nicmene ani toto u me nema zadnou sanci prevazit propagandisticke pojeti hry, ktera je navic opet jen reskinem puvodnich titulu. Navic mi neprijde, ze by pocet bugu ve srovnani s Betou ubyl. Letajici zbrane ci mrtvoly podivne se kroutici jsou ve hre porad. Stejne jako spojujici se obrazovkova herniho HUDu s HUDem pauznute hry, ktera casto zmeni hru na nehratelnou.

Nicmene decka, kterym to papinkove koupili jako predcasny darek k Vanocum budou nadsena. Ty se chteji vyblbnout, hrat za vojaky s vizazi hipsteru, mit hromadu skinu a podobne. O tom, co se ve skutecnosti ve druhe svetove delo, nemaji ani tuseni a tak budou tento paskvil brat jako dokument. A spouste z nich je to i ukradene. Historie v teto hre sla na mnohem vetsi vandr nez v Battlefield 1, ale hlavne ze mame ve hre politickou korektnost, genderovou vyrovnanost. Jeste by mohli pridat pozitivni diskriminaci. Hra misto vzdelavani siri dezinformace a cilene indoktrinuje. To je pro me naprosto neprijatelne. Cili - pokud vam jde pouze o grafiku, ozvuceni, hru si kupte - oboji je paradni. Pokud hledate hru, ktera bude autentickym vyjadrenim druhe svetove valky, ruce pryc a utikejte kilometry daleko. Hra krome grafiky nenabizi absolutne nic noveho snad s vyjimkou Grand Operations.

Tenhle na druhou svetovou valku si hrajici ksindl odmitam kupovat. A uz vubec ne za nekrestanskych trinact stovek. To bych mel vetsi uzitek je hodit do kamen a nechat je v nich shoret. Koupi bych totiz souhlasil s politikou EA a to ani z minima nesouhlasim. DICE si pod sebou timto vytvorem kopou vlastni hrob.

Sekce proti nebyla dostatecne dlouha, takze ji davam sem:

Proti:

- reskin puvodniho BF1
- neolevicova propaganda (politicka korektnost, genderova rovnost) v jeste vetsi intenzite nez v BF1 a napriklad v misi za senegalske vojaky i vedome lhani se smyslenym rasismem
- kvanta historickych nepresnosti (zbrane maji moderni kolminatory, ktere jeste nekolik desitek let neexistovaly, smyslene neexistujici uniformy, tanky, ktere byly nasazeny az koncem valky a podobne)
- multiplayer je plny bugu (spojeni herniho a pauznuteho HUD, mizici HUD, nezapocitavaji se Assignmenty, musite kazdy Assignment plnit zvlast)
- neexistuje autobalance a sniper limit (stejne jako v BF1)
- dodnes chybi Battle Royale a podpora Ray Tracing
- hra je nedodelana a uz tyden po vydani byla ve 25% sleve
- vsichni kvuli neexistujicimu bullet-dropu hraji za snipery a davaji vam headshoty klidne na kilometr

Mohl bych pokracovat, ale neminim timhle druhou svetovou parodujicim neolevicove propagandistickym ksindlem ztracet jakykoliv dalsi cas. Tahle hra musi byt hrobem DICE.

Pro: grafika, ozvuceni a mod Grand Operations, alfa a omega teto hry

Proti: negativa v komentari, protoze se sem nevejdou

+17 +29 −12
  • PC 50
Upozornění: Hodnocení i komentář se vztahuje čistě na singleplayerovou kampaň.

Multiplayerové a kompetitivní hraní mě nebere, ale konkurenční Call of Duty mě kupodivu baví i v singleplayerových kampaních. Ty jsou sice krátké a koridorové, ale dovedou strhnout technickou kvalitou a hollywoodskou velkolepostí. Battlefield V se snaží jít méně skriptovanou a více sandboxovou cestou, což by se mohlo zdát jako lepší přístup, ale výsledek je přinejlepším rozpačitý.

Hru jsem hrál v rámci Game Passu a protože na Xboxu bylo EA Play dostupné dříve, začal jsem nejprve tam. Možná jsem lama, ale na gamepadu se mi Battlefield V hrál mimořádně špatně, takže jsem s tím brzy seknul a počkal na PC verzi. Ta má ještě vymazlenější grafiku a není v ní žádný problém rozdávat několik headshotů v řadě. To je fajn, ale zážitek to moc nezachraňuje.

Na rozdíl od mnoha jiných hráčů nemám žádný problém s tím, že reálie a příběhy nejsou historicky věrné; vlastně mi přijde úsměvné, jestli někdo dosud sérii Battlefield za historicky věrnou a realistickou považoval. Jistě, chápu, že vývojáři o svém díle možná vytvářeli mylný dojem v rámci propagační komunikace a chápu, že fanouškům válečných her jde často o historickou věrnost minimálně v prezentaci válečné techniky... Ale když nehodnotíme očekávání, ale výslednou hru, pak je mi úplně jedno, jestli jsou v ní správné puškohledy, jestli v Norsku bojovaly ženské partyzánky a jestli hra věrně simuluje fyziku jízdy na lyžích.

Problém mám hlavně s designem misí. Sandboxový přístup je dělaný na míru stealth postupu, který není nijak zábavný - už proto, že si v něm člověk nemůže vyzkoušet všechny ty rozličné zbraně. Jeho mechaniky navíc nejsou nijak propracované a slaboučkou inteligenci nepřátel těžko vykompenzuje, že udělují docela solidní damage. Od stealthu si hráč většinou odpočine jen v otravných "braň základnu" pasážích s nekonečným respawnem nepřátel.

Velké přestřelky se navíc hrají prostě jako multiplayerové mapy s obzvláště hloupými boty místo lidí, ne jako velkolepé bitvy, jaké nabízí konkurence.

Battlefieldu V se musí přiznat, že vypadá fakt krásně, ale i s velkým odstupem od vydání dojem kazí technické chyby. Glitchování postav a světla se dá pominout, ale občasné trhání obrazu (nezávislé na aktuálním grafickém nastavení a nesouvisející s případnými FPS dropy) bylo opravdu otravné.

Nejlepší dojem jsem měl nakonec z poslední mise The Last Tiger, která byla příznačně nejvíc koridorová a nejvíc akční. Takhle hra prostě pro singleplayerové hráče není.

Pro: grafika, ozvučení

Proti: technické problémy, špatně implementovaná sandboxová hratelnost, technické problémy, slabá umělá inteligence

+16
  • PC 70
Každý v minulosti měl nějaké sparring partnery na hraní her. Jeden z těch mých byl zrovna bratranec, kterého jsem dlouhou dobu neviděl a když jsme se na Nový rok sešli, slíbili jsme si, že jak na nový, tak po celý a v následujících dnech si domluvili hraní. To víte, rodina, děti, práce...a pak Vám rok uteče, ani nevíte jak. Herní model celodenního (nutno dodat - několikadenního) hraní padl na Battlefield V s tím, že dáme jak singl, lokální multi, tak regulérní multi. Po mnoha a mnoha hodinách hraní v rámci několika prohraných dní a po mnohém počtu vypitých piv včetně i sudových piv, které jsme si nakoupili, abychom si hraní notně okořenili, jsem došel k přesvědčení, že se podívám i na názory ostatních. Ostatně Battlefield je legendární série, nepředpokládal jsem, že v povědomí hráčů by hra byla hodnocená průměrně. Ale ejhle...56 procent zde na Databázi her? Tomu jsem sakra nechtěl uvěřit.

Předem bych chtěl všem, kteří budou tento komentář číst, říct, že Battlefield V je cokoliv, co si pod samotným názvem představíte (nebo jste zažili již v minulosti) ale v případě tohoto dílu se jedná především o zábavný herní simulátor války. Nečekejte historické přesnosti, nejsou tu. Vůbec. Na druhou stranu Vás ale hra překvapí hratelností, a tou především. Je to, jako kdybyste čekali nový film Rolanda Emmericha nebo Michaela Baye. Režiséři by tomu udělali masivní letákovou reklamní kampaň, Vás by okamžitě přesvědčili, že jejich nejnovější film bude dozajista tím nejlepším, co udělali, ale po shlédnutí jste nakonec stejně jako pokaždé dospěli názoru, že zábava je to jediné, čím film disponuje. Nelogičnosti ať jdou stranou. No a stejný problém je i zde.

Navíc jsme hru začali hrát něco málo přes dva roky po premiéře, takže i dneska musím konstatovat, že bugů bylo docela dost pomálu. Nejhorší momenty jsou asi když se před Vámi zřítí letadlo. Čekáte výbuch jak hovado, protože jinak tady bouchá úplně všechno, a ono vlastně při dopadu na zem jenom tak spadne na zem a...nic. To jen tak na okraj, tak teď už také k samotné hře.

Single player je super záležitost. Jednak na něj nejsem u Battlefieldu zvyklý, protože tato série byla vždycky o tom připojit se na server, kde je minimálně 60 lidí a snažit se přežít, jelikož i když jsou mapy velké, pořád si Vás může kdokoliv najít a kulku Vám během pěti sekund na světě vpálit mezi oči, ani nemrknete. Nicméně tady jsem byl okamžitě mile překvapen. Prolog a Epilog moc komentovat nehodlám. Jsou to takové úvody a závěry, které chtějí přidat na epičnosti a docela jím to funguje. Vprostřed hra pak disponuje čtyřmi kampaněmi. V první hrajete za anglického vojáka v Africe, trošku hloupého vojáka, ale taková už mladická nerozvážnost holt je. Druhá kampaň se pak odehrává v Norsku, kde se převtělíte do mladičké Solveig, se kterou by nebylo marné si ani něco začít, navíc je to agentka jak se patří, a vlastně to ani neví. Do třetice pak další překvapení v podobě Francie podzimu roku 1944, kde se zhostíte role jednoho ze senegalských vojáků bojujících za nově nabytou vlast - Francii. Poslední kampaň Vás pak přivede do role německého velitele tanku Tiger, který svým zoufalstvím v hlavě začíná přemýšlet nad tím, kam to jeho vlast s existencí sobě vlastní až dotáhla. Ano, ve všech čtyřech případech je to hodně poplatné dnešní době. Nějak si nevybavuju (kromě No One Lives Forever), že bych hrál za ženskou hrdinku, jako zde bylo za Solveig. Navíc si ani nepamatuji, že bych v druhé světové válce zažil nějakého černošského hrdinu, jako zde byl Deme. Dobře, osobně mi to v posledních letech, především ve filmovém průmyslu, přijde zatraceně úsměvné, až k vzteku, jak do filmů násilně rvou feminismus a černochy, ale tady jsem si ke všem vytvořil takový vztah, že i když jsem s každou kampaní vydržel cirka hodinu a půl, chtělo se mi na konci doslova brečet. Členité mapy, nádherná grafika a model, ve kterém můžete zničit prakticky cokoliv, ve mně vyvolávalo neuvěřitelný herní zážitek, který jsem z druhé světové války dlouho neměl. Ano, co Vám budu povídat, single player se mi v případě této hry opravdu zamlouval, a to i přesto, že historicky přesné tu není skoro nic. Řekl bych, že ani ten příběh. Je to celé kryptofašistické (fanoušci Červeného trpaslíku jistě pochopí) až běda, ale na mě to prostě fungovalo. Navíc, co Vám budu povídat, Solveig byla super šťáva.

Druhá verze hry - a především ta verze hry pro kterou je hra samotná určená - tedy multiplayer, přišel okamžitě záhy po dohrání singlu. Neváhali jsme. Spustili lokální multiplayer a rozjeli hraní ve třech. Zábavné, asi 20-25ti minutové hry nás v týmu docela zabavily. Opět jsem se setkal s tím, že členitost map se mi zde pozdává. Navíc jsem byl nadšený i z grafického kabátku, ale to bude asi tím, že sám si na svém počítači zahraju maximálně nějaké indie tituly (kecám, dohrál jsem na něm i Kingdom Come v rozlišení 640x480 a navíc ve vokně :-D). Když jsme se ale nabažili lokálního multiplayeru, přišla řeč na klasickej multiplayer...a tam už to všechno odkazovalo na to, co dělá Battlefield Battlefieldem, ale i přesto to bylo trošku jiné.

Mapy se střídaly jak jídlo na stříbrném podnose během královské honorace. Navíc musím říct, že právě ony mapy byly místy neskutečně velké, nápadité, originální. Doslova si s nimi vyhráli a sympatické bylo i to, že tvůrci nezapomněli ani na Wake Island. Onen Wake Island, kterého jsme se tak nahráli v teď už prehistorickém Battlefield 1942. Překvapilo mě, jak tu tvůrci kašlou na jakoukoliv historickou přesnost, střílíte si tady s čímkoliv, jezdíte tu s kdečím. Je vlastně úplně jedno jestli jste oblečen jako Němec, Angličan nebo Japonec. Střílíte prostě s tím, s čím se Vám střílí nejlíp a hotovo, žádná věda. Vše se ale váže k zábavě a ta je tu také více než solidní. Sice se občas stane, že Vás někdo sejme tak, že jste přesvědčen, že bez cheatů tohle nemohl dát nebo že se občas zřítí letadlo (ano opakuji to z komentáře výše, protože tuhle vlastnost je dobré připomínat hře neustále) před Vámi a vy v návalu předešlých nekonečných výbuchů čekáte smrt a ono se vlastně nestane nic. Vůbec nic. Ale co si budeme, v tu chvíli už jsem byl těžce nad věcí a přijal, že je to tady o čisté a nekonfliktní zábavě. A ta tu naštěstí dokáže zafungovat poměrně obstojně, když už nic jiného. Ostatně jako v jakémkoliv jiném díle ze série. Jen se tu navíc nesmí bádat, hloubat a přemýšlet nad samotnou myšlenkou hry...a prostě začít a skončit u zábavy.

Musím konstatovat, že ač jsem zahrál snad skoro všechny tituly ze série Battlefieldů kromě Battlefield 1, tak ani tento titul nestojí nikde v koutě v povzdálí, ale hrdě se může tyčit v popředí toho nejlepšího, co dnešní multiplayer nabízí. Je to zábava, je to odpočinek, je to série bojů, kde se na jedné mapě objeví extrémní množství hráčů, což, řekl bych, hraničí i s rekordním počtem na úkor jakékoliv multiplayerové akce. Jelikož ale máme rok 2021 a takový zrovna můj oblíbený Battlefield 2142 je již dávno za zenitem, tak musím konstatovat, že se jedná o solidní záležitost, která je přesně jako vzorovej letní blockbuster v kině - musíte se na něj správně nažhavit (třeba zrovna se žlázou jako je zde Solveig) a pak Vás bude bavit i ta nelogičnost.

A jeden hudební skvost na závěr.

Pro: Pokračování tradice série Battlefield, která nezklamala - akcí, efekty, hudbou, zvuky, atmosférou, velkými mapami,

Proti: ale kterou musíte přijmout jako jeden velký herní blockbuster. Navíc tady ta druhá světová je asi největší herní fikcí, kterou jsem kdy viděl. Ve všech ohledech.

+15 +16 −1
  • PC 55
Jednoho večera jsem si vypil pár skleniček a měl jsem náladu si zkusit mnohými nenáviděný a proklínaný Battlefield V. Chtěl jsem vidět jak moc je hra prosákla politickou korektností, genderovou vyvážeností, historickými nepřesnostmi a podobnými srajdami, kterými je většina hráčů tak pohoršena. Někde jsem snad zaslechl že je to neomarxistická propaganda. Hmm...to už je možná mimo mojí kompetenci abych řešil ve hrách tohle. Zároveň jsem ale chtěl vědět jestli má hra také co nabídnout do hratelnosti a vizuálu. Odhodlal jsem se a hru si koupil.

Jelikož jsem se už od malička zajímal o druhou světovou válku, zbraně, techniku a všelijaké věci byl pro mne bohužel Singleplayer velkým utrpením. Zbraně byli buďto špatně vymodelovaný, mnohdy se špatnými nebo chybějícími mířidly, technika zasazená v roce kdy ještě neexistovala nebo se nepoužívala a k tomu ještě špatné uniformy. Ke všemu jsou mise hrozně krátké a působí to tak nějak neuceleně. To že je hra plná historických chyb a lží bych unesl v případě kdyby vám vývojaři netvrdily, že hra bude historicky věrohodná. Klidně bych na tohle přistoupil, kdyby přišli s tím že si budou interpretovat válku po svým aka. Tarantino. Bohužel nechápu proč to udělali. Vždyť se stačí podívat na blbou wikipedii sakra. S hraním za ženský problém nemám. Rozumím tomu, že hodně ženám už vadilo mít kluky mezi nohama a chtěli mít ve hře také něžné pohlaví. Genderovou vyrovnanost tady moc neřeším. Shrnu-li však hru pro jednoho hráče, není moc o co stát. není to vůbec zábavné a jak všichni víme Battlefield měl jádro zábavy vždy v multiplayeru na který jsem se následovně také vrhl.

Battlefield V vypadá po vizuální stránce úžasně. Opravdu hezky se na to kouká a ozvučení se taky povedlo. Co se týče multiplayeru tak od toho jsem taky nečekal moc, ale překvapivě (když jsem přestal vnímat ten shitfest různorodých hipsterů v nesmyslných uniformách) mě to bavilo. Oddechl jsem si když jsem zjistil, že už narozdíl od Battlefield 1 nelze hrát za černocha v řadách německé armády. Tady jsem však vypustil z hlavy veškeré historické nepřesnosti a užíval si jen krásnou grafiku a gameplay, který mě zabavil na několik desítek hodin. Myslím že si to pro víkendové odreagování sem tam rád znovu zahraji.

Battlefield V je dost rozporuplná hra a rozhodně by se neměla vydávat za historicky věrnou hru, ale spíše za hru zasazenou do alternativní historie protože ta tuna nepřesností je neúnosná. Bohužel můj skoro čtyřicetiletý kolega věří tomu co mu singleplayer předkládá a bere to tak, že se tyhle příběhy skutečně událi. Když jsem se mu snažil vysvětlit, že hra obsahuje plno historických výmyslů a nepřesností, odpověděl mi jen, že on si to nemyslí. V tomhle ohledu hra dokáže spíše uškodit. Ve výsledku však dokáže zabavit multiplayerem a nadchnout povedenou audiovizuální stránkou.

Pro: grafika, ozvučení, multiplayer

Proti: Tuna historických nepřesností, překrucování dějin, slabý singleplayer

+13 +14 −1
  • PC --
Jakožto předplatitel Origin Access Premiere jsem si nemohl nechat ujít hru, jež měla být největším tahákem prémiového předplatného. Ačkoliv mě zklamala kampaň už ve čtyřce, rozhodl jsem se dát novému pokračování šanci a rovnou si vyzkoušet i multiplayer, který má symbolizovat etalon ve svém žánru. Už předem si dovolím prozradit, že v obou případech jsem byl notně zklamaný.

Kampaň jednoho hráče se skládá ze čtyř samostatně stojících mikropříběhů. Každý z nich o třech misích a čtyřech CGI sekvencích. Celé je to ohraničeno hratelným intrem, který mi hned na úvod vyrazil dech svou epičností, a nehratelným epilogem. Celý problém ale spočívá v nemožnosti vžít se do příběhu a postav, jelikož jsou krátké. Celou dobu jsem měl pocit, že vlastně o nic nejde. Nepřátelé jsou tupí a soldáti s plamenomety mi regulérně pili krev (musíte do nich nasypat notnou dávku olova). Rozhodně se jedná o jednu z nejhorších kampaní, jakou jsem hrál. Kvalitativně snese srovnání třeba s takovým Enemy Front.

Co se týče té hlavní části hry, čili multiplayeru, ta mne také nepotěšila. V předchozích Battlefieldech jsem vždy holdoval Hardcore modu, který v BFV momentálně absentuje. Na zabití jednoho nepřítele potřebujete až absurdní počet zásahů. To mě neskutečně vytáčelo. Jsem zkrátka odkojen na Hardcore režimech již od dob Call of Duty 2. Malý počet map tomu moc nepřidá. Vzpomínáte si na ty dramatické změny herní mapy z BF4 zvané Levolution? Přesně to zde nenajdete. Chybí mi tu ikonická zbraň M1 Garand, jejíž absence při vydání se rovná herezi.

V předchozích Battlefieldech mám dohromady pár set hodin. Pětku jsem po 25 hodinách v MP odinstaloval, protože mě její hraní zkrátka nebavilo. Pozlátko není všechno, co se herní kostry týče, pětka je pro sérii ohromný krok zpět.

Pro: grafické zpracování

+11
  • PC 30
Po dlouhé době strávené v Escape from Tarkov, jsem chtěl zkusit zase nějakou nenáročnou hru, kde nemusím promýšlet každý svůj krok. Volba padla právě na Battlefield V. Jak špatné rozhodnutí to bylo, jsem musel ještě chvíli vstřebávat, protože takový fail jsem vážně nečekal.

Nechci zde rozebírat historickou nepřesnost, či politickou korektnost. Na tohle téma, toho už bylo řečeno víc než dost. Z mého pohledu jakožto hráče, tam jsou i gameplayové aspekty, které kazí herní zážitek jak SP, tak v MP. Navíc s přihlédnutím k tomu, že už je to přes dva roky od vydání a hra má pořád velký problém s množstvím bugů a grafických glitchů.

První bych chtěl rozebrat grafické zpracování hry. Všeho všudy je Battlefield V zpracován velice pěkně. Bohužel i povedenou grafiku, sráží zabugovanost enginu, kdy dochází k problikávání textur, k různému doskakování filtrů a někdy se mění i detaily zaměřovače při míření přes iron sight(nejvíc se mi to dělalo u zbraně Bren). Když už zmiňuji zbraně, tak jejich modely vypadají vysloveně odpudivě. Ovšem musím podotknout, že za to si můžu tak trochu sám, jelikož jsem přišel rozmlsaný z EFT, kde modely zbraní nemají konkurenci, takže pochopím, když někomu přijdou OK. To samé platí i o Customizaci zbraní. Možností úprav vcelku málo, ale barviček je tam tuna.

Dále bych chtěl rozebrat samotný gameplay. Jako první rozeberu SP, který je stejně jako u Battlefield 1 pojmenován War Stories a vypráví čtyři příběhy, přičemž každý příběh je rozdělen do tří kapitol. O špatnosti příběhů, jsem však věděl předem a hrál jsem ho spíš kvůli zvrácené srandě, než abych to tady mohl strhat a říkat jak špatné to je. (Tohle nezachrání ani řeči o tom, že u Battlefieldu nikdy nešlo o singleplayer. S tímhle názorem se ztotožnit nemůžu, protože produkční hodnota rozhodně nízká není. O to víc se divím, že tohle všem v DICE přišlo ok.) Co se týče čiností v singleplayeru, tak se zde v podstatě hrají módy z MP a vše je řízeno jedním velkým skriptem. Na druhou stranu, musím ocenit velikost některých lokací, kde se dá volně pohybovat a promyslet způsob, jak něco například sabotovat. Bohužel stealth je až příliš jednoduchý a neposkytuje žádnou výzvu. Pokud se rozhodnete jít opačnou cestou, tedy zastřelit vše co se hne, tak zase narazíte na problém, s nedostatkem munice, který není způsoben tím, že by třeba 120 nábojů bylo extrémně málo, ale je způsoben tím, že nepřátelé vydrží extréme hodně zásahů. Tohle ještě umocňuje bug, který způsobuje nemožnost zasáhnou nepřátelského vojáka ve chvíli, kdy okupuje stacionární kulomet. Chyb je tam daleko víc a kdybych měl rpzepisovat všechny na které jsem při hraní narazil, tak by to bylo opravdu na dlouho. Moc rád bych našel na singleplayeru něco pozitivního, ale kromě hezky vypadajících kulis, nemá hra šanci ničím zujmout a nestane se vůbec nic když singleplayerovou složku úplně vynecháte.

Po špatném singleplayeru jsem s nadějí na záchranu spustil multiplyer. U Battlefieldu 1 se jednalo o ucházející akci, u které jsem sice nestrávil nějak dlouho, ale učel splnila. Bohužel u Battlefield V mě čekala studená sprcha i tady. Ne jen, že se opakovala spousta bugů a glitchů ze singleplayeru, ale přidala se k tomu chyba, která neumožnila načíst statistiky po dokončení hry. Samotný gameplay je dost podobný Battlefieldu 1 a starším. Za povedené rozhodně považuji možnost destrukce budov, kdy bojiště po boji, vypadá zkrátka jako po boji. Výběr různých dopravních prostředků taky potěší a každý si najde to svoje. Navíc tam hra krásně demonstruje, jak důležité je, držet se svého squadu.(realita je ale taková, že každý pobíhá po mapě jak šílený a honí kill za killem nehledě na zaměření, které si vybral.) Hra má opravdu dobře nakročeno stát se dobrou taktickou akcí. Bohužel hráče nijak nemotivuje k takovému stylu hraní. O to víc to zamrzí. V multiplayeru jsem taky mohl vyzkoušet daleko víc zbraní než v singleplayeru a gunplay musím nazvat žalostný. Opět zde může hrát roli to, že jsem přešel z EFT, kdy se jedná gunplayem o simulaci, ale do Battlefield V jsem šel s tím, že se jedná o čistokrevnou arkádu. Když hra vyšla, tak si pamatuju, že se psalo o tom, že hra postrádá bulletdrop a delay mezi místem výstřelu a místem dopadu střely v podstatě neexistuje. Teď je to zase extrém z druhé strany, kdy při střelbě z Mausera musím předměřovat docela dost i na nějakých 50 metrů. To samé platí i pro samopaly. Navíc hráči vydrží dost střel a nenapraví to ani hraní v hardcore režimu.

Po battlefieldu 1, který laťku nenastavil nijak vysoko, jsem čekal, že po více jak dvou letech, bude Battlefield V vylazený, podobně jako to bylo u čtvrtého dílu. Bohužel se tak nestalo a hra mě zklamala na plné čáře. Po mé zkušenosti se divím komentářům u hry Enlisted, kdy lidi psali, že ta hra Battlefieldu V nesahá ani po kotníky atd. A já se musím ptát. Opravdu je takovýhle výtvor, měřítkem kvality? Opravdu hráčům stačí hezký vizuál s odpornými modely zbraní a maximálně průmerným gunplayem?

Pro: Grafika, dobrý dabing postav, rozlehlost map, destrukce budov.

Proti: Bugy a grafické glitche, SP bez nápadu, ošklivě vypadající zbraně, nudný gunplay.

+11 +12 −1
  • PC 60
HODNOCENÍ HRY PRO JEDNOHO HRÁČE

Battlefield V mě hned dvakrát zaskočil do té míry, že jsem měl sto chutí ho metaforicky vyhodit z okna. Nejprve se během prvního scénáře ukázalo, že hra neukládá postup. Zjistil jsem, že se jedná o známou chybu, která se řeší třeba tak, že přejmenujete PROFSAVE_tmp soubor na PROFSAVE po každém ukončení hry. Během druhého scénáře mě zase hra vyhodila do hlavní nabídky a nechtěla se znovu načíst, dokonce po několikátém pokusu o načtení začala padat na plochu. Vyzkoušel jsem kdeco, nic nepomohlo. Když jsem dokončil zbylé dva scénáře, šel ten druhý zázrakem načíst.

Nicméně, War Stories se vrací a tentokrát vás místo pěti, jak tomu bylo v Battlefield 1, čekají jen čtyři příběhy. První je prostě a jednoduše nudný a otravný, v druhém si zalyžujete na malebném norském venkově, pokud vám hra nezačne zničehonic padat jako mně, a třetí mě konečně nadchl. Vynahradil mi totiž zanedbané Harlem Hellfighters z předchozího dílu a mohl jsem si plnohodnotně zastřílet za Tirailleurs Sénégalais. Umím si představit, že slušného Němce nakrklo dvojnásob, když ho do řitě střelil černej kluk, a mně to díky té představě zase dvojnásob bavilo. Momenty, kdy náckovi lupnete jednu do kebule, přilba se poroučí někam do prdele a celé to vydá zvuk, jako když bouchnete šampus, jsou k nezaplacení.

O to větší překvapení bylo, že v poslední kapitole brázdíte sutiny Berlína v nepřemožitelném Tigeru a trháte Shermany, jak kdyby byly z papíru. Vím, že spousta lidí volá po možnosti hrát za nácky v té či oné hře, ale my, co nemáme v hlavě bratwurst, dbáme na to, aby tomu bylo jedině za těch podmínek, že oni náckové, za které budeme případně hrát, vlastně nebudou úplně tak náckové. DICE na to naštěstí dbali také, a tak si lze i tuto část nakonec užít.

Zatímco Battlefield 1 byl s každou další war story nudnější a nudnější, Battlefield V je naopak zábavnější a zábavnější. Nohy mu podráží tradičně tupá umělá inteligence a hned několik game-breaking bugů, které bych u tříáčkové hry z roku 2018 nečekal.
+8 +10 −2