Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate

85

Diskuze

« Novější Starší »
@Ajantis (08.11.2017 16:08): Nz. :)

Btw řešilo se to vlastně aj o kus níže. Easy tutu to dělá tak, že při návštěvě lokace spawne nepřátele do všech spawn lokací. Ale respawn v již objevené části mapy se stane až po uplynutí jednoho hracího dne. Čili tam asi máš na první nahrání mapy vice nepřátel, ale zase se budou jen velmi málo respawnovat. Imho v posledku to bude aj zkušenostmi srovnatelné s původním BG.
Mám dotaz na znalce modů:

Nainstaloval jsem si do BG1 mody NPC Project, Unfinished Business a XP Cap Remover (přes Easy Tutu), nic víc. Některý z těch modů upravil obtížnost tak, že zdvojnásobil počet nepřátel a přidal nové (např. smečky dread wolfů do první lokace). Nejsem si jistý, že se mi to zamlouvá (budu získávat příliš zkušeností), ale ani v ReadMe jsem se nedočetl, který z nich to dělá. Poradíte mi, prosím?
@Ebb (15.07.2017 13:18): ten zvyk je nekolik stoleti (ok, cca dve) stoleti stary. V urcitych textech vystupuji tzv. mluvici jmena, at uz to jsou jmena vlastni, nebo mistni. Dobry preklad by toto mel zohlednit, jak se to deje napr. pri prekladech Shakespeara, ale treba taky fantasy romanu jako Harry Potter, Pan prstenu nebo serie Zemeplocha.
Svíčková tvrz :) :) Skoro ako Jon Sneh (Sníh). Načo sa to vôbec prekladá, to „Kendlkíp" je také problémové vysloviť pre našinca? Čo je to za zvyk prekladať názvy a mená...?
Kalky sú takmer vždy pre začínajúcich prekladateľov úskalím, na ktorom pohoria. Chcú zostať čo najvernejší originálu a často nerešpektujú jazykový úzus jazyka, do ktorého prekladajú. Výsledok potom tak trochu ťahá oči. Je lepšie prispôsobiť sa jazykovým zvyklostiam danej reči. Aj za cenu, že Candlekeep preložíte ako Sviecov, prípadne teda Svícov.
Pro mě je to taky Svítící tvrz :) Už se mi to prostě vžilo mnohem víc než Candlekeep, protože poprvé jsem to hrál s češtinou ještě v době, kdy bych to anglicky fakt nedal.
Zajímalo by mě, jestli rodilým mluvčím připadají ty originální výrazy stejně blbé, jako nám jejich překlady.
@Mirus (12.10.2016 10:30): Rado sa stalo. Len jedna poznámka, mod nefunguje so základnou verziou Baldur's Gate. Iba s Baldurs Gate Trilogy, TuTu alebo Enhanced Edition.

@FildasCZ (12.10.2016 15:18): Určite mody. Baldurs Gate Trilogy, BG1 NPC, Unfinished Business, Tweak Pack, grafický update a podobne. Len sa treba prehrýzť cez dlhú inštaláciu. Ale na to už poukázal Jab.
@Richmond (11.10.2016 22:01): Ja ho dohral snad 5x, jako jedine RPG. Jeste Dungeon Mastera jsem dohral 2x a BG2 taky 2x. Jo a obe Diabla 2x.:)

ad. respawn. - respawn ve venkovnich lokacich funguje tak, jak pise Bodkins. Potvory se na urcitych mistech objevi znovu v pripade loadu. Pokud se cela lokace vymlati na jeden zatah bez nutnosti loadovani, tak se neobjevi nic a to tusim ani v High Hedge.

ad. tezke souboje - Crash si v tomhle situaci hodne ulehcil tim, ze si vzal plecha, cimz mu do znacne miry odpadly pocatecni starosti. BG obvykle hravam s magem nebo bardem a tam je problemovej kazdej souboj az do najmuti Khalida s Jaheirou. Pote se druzina muze behem chvile rozsirit o Ajantise a Kivana, ale souboje s assasiny v Nashkelu i jinde jsou neprijemny,noveho hrace muze neprijemne prekvapit Silke, stejne tak i souboj s tim typkem pred vchodem do Nashkel mines, ze kteryho vypadne ten dobrej mec, dale Mulahey a hned pote pri vychodu z dolu do pustiny skupinka tech klericek. atd. atd. To jsou rozhodne souboje, kde se nejakej ten mezernik a kouzlo pouziji a to jsme na zacatku hry. Bitky s commony jsou v pohode po rozsireni druziny, obecne jsou problematicky souboje s kouzlicimi postavami, pokud na ne hrac neni pripravenej, coz by asi byt nemel, pokud to hraje poprve a necumi u toho do navodu.

A propos - navod. Ve Score tehdy vysel vybornej Iceho navod, takovej ten hutnej navod ze stary skoly, kterej neni opsanej z netu a autor si na nem dal fakt zalezet. Je to ten navod, kterej se ted ukradenej vali vsude na netu.

http://www.abcgames.cz/?p=navody_zobraz&id=39

@Jab (11.10.2016 22:08): Teď mě napadá, když o tom tak přemýšlím, jestli to nebylo tím, že jsem si game speed v tom configu nastavil na maximum, aby se ty postavy tak neloudaly a trochu to odsejpalo. No a pak když jsem se chvilku hrabal v inventáři (což jsem dělal dost často), tak ve hře uběhlo hromada času.
@Crash (komentář): "Mnohdy jsem si vystačil s tím, že jsem všechny postavy vybavil jak zbraněmi na dálku (luky nebo praky) tak kontaktními zbraněmi a přepínal podle potřeby. Těch soubojů, kdy hra vyžadovala využití odlišných schopností jednotlivých postav, zde bylo skutečně pomálu, a až právě lokace v datadisku zvedly laťku obtížnosti na tu správnou úroveň."

To je viac menej pravda. Veľké množstvo súbojov sa dá riešiť práve takto. Ale existuje mod nazvaný Sword Coast Stratagems, ktorý dokáže urobiť z Baldur's Gate skutočnú výzvu.
@mazar1234 (11.10.2016 22:15): Jo tahle (High Hedge). Ok, tam se respawnují určitě. U těch kostlivců to má důvod, aby měl člověk lebku pro quest s Melicampem. Pokud se ale nemýlím, tak člověk po cestě z Beregostu potká stejně maximálně dvě party nepřátel. První z pravé strany budovy (jak tam má ten jeden gnoll ten krátký měč pulčíka z Beregostu) a druhý kus pod budovou. Tak či tak zdržení max deset až dvacet sekund, neb padají jak švestky. A on vlastně Thalantyr stejně nic skvělého neprodává. Leda ta róba arcimága jde. Krom toho z těch kostlivců vypadávají ty vrhací nože. To jsem spíš tu lokaci navštěvoval, aby měl Edwin čím házet a já je nemusel kupovat.
@Jab (11.10.2016 22:08): No jemu udrela do oka prave ta konkretna lokalita s tou magovou vezou, kde sa vkuse respawnovali kostlivci a tusim mohli padnut aj Gnollovia. Sa si to dobre pamatam z hrania EE verzie nedavno.

Kedze ta lokalita je taky centralny market na predavanie lootu (ten mag vykupuje prakticky kazdu sracku) tak sa tam clovek vracia dost vela krat, preto si to tak dobre zapamata, ze ho tam stale zdrzuje ten respawn slabuckych nepriatelov.

Ale celkovo by som sa ja osobne nikdy nad respawnom, ako nejakym otravnym negativom hry nepozastavoval pac ako hovoris aj ty - je len malo lokacii, do ktorych by sa hrac mal dovod opakovane vracat, s vynimkou miest ale tam respawn nie je.
@Crash (11.10.2016 14:08): Jo, tak s easy-tutu je tam respawn po jednom herním dni. To pak těžko otravuje. Tolik času jsem v žádné venkovní lokaci nestrávil. V modu jde respawn nastavit. Jak šance, tak doba. Btw ale fakt ani teď nežeru, že ten respawn byl tak agresivní, že by tě otravoval. Mám nainstalovaný i původní BG 1 bez modů, ale upřímně hrát se mi to v téhle verzi nechce, neb jsem na mody zvyklý a v počítači mám vždy stabilní instalaci easy-tutu. Ale stejně ten respawn nebude dříve jak po tom jednom hracím dni (páč méně to nejde nastavit ani v tom modu), tak ses možná jen nemusel s každou lokací tak mazlit. ;)

"The default behavior of the new EasyTutu spawn system is to populate every spawn point on your initial visit to an area, and then repopulate each spawn point one game day after it has been cleared."
@Richmond (11.10.2016 22:01): No napr. ja som BG1 dohral tak max 4 krat ked pocitam aj nedavne prejdenie EE verzie, ale zato BG2 som za tie roky 10 krat presiel uricte.
Nehovoriac o takych Turricanoch, ktore som urcite obidva diely presiel 100+ krat za tie desatrocia na 3 platformach (ale tak to je samozrejme hra na max 1,25 - 1,5 hodiny oproti desiatkam hodin na jeden diel BG).
Ale je pravda, ze vacsinu z toho poctu som stihol v obdobi studentstva/rannej dospelosti.

@John Mirra (11.10.2016 22:02): Alebo len nema tolko zbytocneho casu aby to stihal.
@MickTheMage (11.10.2016 10:37): 10x dohrál? Ty vado, fakt jako nechápu :) Mám 1 (slovy JEDNO) rpg, které jsem dohrál 2x! Nedovedu si absolutně představit, že bych jakoukoliv hru hrál více než 2x a to ani moje modly, natož BG (to jsem zkusil nedávno po více jak 10 letech a dopadlo to špatně) :)
Tak jsem si schválně našel nějaký starý save těsně před zvýšením levelu a uznávám, že jsem v tomto ohledu tvrdil nesmysly. Přitom ze začátku hry jsem tomu levelování věnoval pozornost, ale pak jsem to přestal sledovat, jen jsem to vždy odklepl max. rozdal nějaký ty body do těch proficiency/skills a dál to neřešil, čímž jsem nabyl mylného dojmu, že to tam ani není. Takže se kaji a komentář jsem příslušně upravil. :-)
@Jab (11.10.2016 14:04): Verzi ze Score a dohrával to pak na GOG verzi, po tom bugu s klonováním postav v závěru, jak jsme tu před pár dny řešili. A čím byl respawn ovlivněn to se mě moc ptáš, já si jen uvědomoval že tam je, a že mě štve. Tušit, že to tu budeme za pár dní tak rozebírat, tak bych na to asi dával větší pozor. :)
@Jab (11.10.2016 13:43): No mě právě až tak mírný, nepřišel. Já nejsem absolutní hater respawnu, leckdy je to celkem jednoduchá mechanika, která se dá chytře využít. Ale tady mě to postupně začalo víc a víc štvát. K ničemu to nebylo, protože jak člověk naleveluje, tak mi psi, vlci, kostlivci a podobná havěť v podstatě neubližujou, a akorát zdržují.
Crash má recht. Ale ten respawn je tak mírný, že si jej málokdo všimne. Prostě se jen objeví pár potvor na místě, kudy už si prošel. Vzhledem k tomu, že se málokdo do již navštívených lokací vracíme, tak je obtížné si toho všimnout. Ten Dungeon s koboldy pod Firewinde Bridge/ Gullykinem je výjimka. Tam byl ten respawn docela divoký.

Je ale fakt i možné, že respawn závisí na verzi hry. Quick save/load jej určitě ovlivňují.
@Crash (komentář): "že je hra tak legendární a často považovaná za jedno z nejlepších RPG všech dob."

Tos ji měl hrát před dvaceti lety a celé devadesátky být RPG fanboy. Pak by ti to bylo jasný ;) Hrát to teď prvně je tak na zpíchnutí hry v Nashelských Dolech a dát si něco jinýho.

@Crash (11.10.2016 13:32): Šak jo. Asi sem to napsal blbě, ale BGčko respawnovalo potvory při qsave/qloadu, aby to hráče odradilo. Nejjasnějsi si to pamatuju z toho specifickýho dungu, ale věřím, že se to dělo i jinde. Osobně jsem hrál jen vanilu BG a až pak BGEE a imo to dělá v obou. Tutu smrdí.
@FildasCZ (11.10.2016 13:04): Ne Jab to minus změnil ještě před tím, asi když zjistil, že ve vanilla verzi ten respawn skutečně je a že si tedy nevymýšlím. Jinak dlouhé komentáře nemám rád, tak se je snažím sám nepsat.

@Bodkin (11.10.2016 13:07): Já vím, že je to stará hra, apředpokládám, že dnes to většina lidí hraje patřičně omodováno, ale to že si to nepamatuješ, skutečně neznamená že to tam není. Stačí do googlu zadat "baldur's gate respawn" a uvidíš sám. Fakt si to nevymýšlím. Např. parta kostlivců v High Hedge jižně od sídla toho kouzelníka/prodavače, kam jsem několikrát šel prodávat nebo nakupovat, tak s tou už jsem si tykal. :)
@Crash (11.10.2016 11:12): Já si pamatuju akorát jeden dungeon, který tě trestal za qsave/qload respawnem koboldů. Nepamatuju si jméno, ale šlo se do něj dostat z hobití vesnice a z toho mostu pod ní.
@Jab (11.10.2016 11:27): Uff tak už jsem si myslel, že jsem se vážně zbláznil. :) Ale stačí zagooglit a zmínek o respawnu v BG1 se dá nalézt celkem dost.

Já s těmi modifikacemi mám trochu problém ve chvíli, kdy jsem hru nikdy nehrál. Jako když vím, že je k tomu nějaký závažný důvod (nějaký kritický bugy) tak si tam nějaký ty mody dám, ale jinak si většinou chci tu hru zkusit tak jak vyšla. O nějakém tom TuTu modu jsem věděl, ale měl jsem dojem, že hlavní efekt je ten, že obsah BG1 se přenese do enginu BG 2, což jsem nechtěl, chtěl jsem si to zahrát v origo verzi.


@MickTheMage (11.10.2016 10:37): Kvůli tomu respawnu jsem se ale zapomněl zeptat co je špatně na tom pauzovacím real-time soubojovém systému? Fakt by mě to zajímalo, protože to bylo něco co mě v té hře hodně zaujalo, a fakt se mi to líbilo. Navíc v kombinaci s tím, že si v nastavení můžeš vybrat při jakých situacích se to pauzne, mi to přišlo jako dobře vymyšlený a přizpůsobitelný každému dle jeho chuti.
@Jab (11.10.2016 11:03): Klidně změň to už jsme si vyjasnili. ;-). Nezodpovědně jsem v tom strávil cca 150 hodin, překonal nechuť to dohrát a napsal svůj názor, který holt nesouzní s davem. :)

K tomu respawnu sorry, ale o přepadávaní v noci nemluvím, mě se skutečně na stejných místech objevovaly znovu smečky stejných nebo obdobných nepřátel. To se vám jako nedělo?
@MickTheMage (11.10.2016 10:37): Na jednom místě se respawnují koboldi se zápalnými šípy, tuším v momentě, kdy člověk loaduje pozici přímo v dané mapě (labyrint pod nějakým barákem ve vesnici). Občasný přepad při pohybu ve volné přírodě bych asi a respawn neoznačil.
@Jab (11.10.2016 10:51): Tak moment, to že vymlátím tři smečky vlků v lese, pak se vyspím a ejhle ráno na tom samém místě znovu tři smečky vlků, to není respawn? Tak to je teda co?
@Crash (11.10.2016 10:38): Jo.

A btw s tím respawnem má Mick pravdu. A když ti hra přijde jednoduchá, tak si zvyš obtížnost.

Nudu ve venkovních lokacích cca chápu. Znám hru nazpaměť, tak chodim jen na těch pár míst na mapě, kde se něco děje. Zkus třebas příště tenhle návod. http://forgottenwars.com/bg1/index.htm

P. S. Zatracená Lumie 925. Neudrží dvě okna v prohlížeči bez reloadu. Příspěvek v háji... Znovu už se s tím pst nebudu.
@MickTheMage (11.10.2016 10:37): Hehe já jsem věděl, že někomu šlápnu na kuří oko. :D Ale je to tak, bylo to BG, bez jakýchkoliv modifikací, a taky bez nostalgie. Ale možná je to tím, že zatímco v devádesátých většina z vás honila monstra v dungeonech, tak já se učil lítat na simulátorech, nebo vymýšlel jak se dostat na kobylku protivníkovi ve strategiích. V RPG mám totální (fakt totální) mezery, tudíž netrpím nostalgií a nemůžu hýkat blahem, jaké to tenkrát bylo krásné. ;-)
@Crash (komentář): WUT?! Hele pane duchodce... neviem co si to hral za hru, ale Baldurs Gate to asi nebol ;) "Nudné lokace, Respawn nepřátel, Lehké souboje nevyžadující odlišné schopnosti postav, Nevtáhnutí do herního světa a příběhu" De?

Teda, mozno je to tym, ze som tu hru medzi rokmi 1998 - 2000 dohral asi 10x, ale lahke suboje si nepamatam (teda nie ze by som si toho moc pamatal, ale...) viem, ze tam boli miesta, ktore ma strasne srali. A musel som sa hodne snazit. Respawn, v IE hrach, respawn... more, kde? Ako myslis pri spanku, tomu hovoris respawn? Alebo vo volnej prirode*? Som z tych tvojich negativ jelen. Nevtiahnutie do pribehu, to uz radsej necham uplne bez komentara.

Ale pauzovaci real-time subojovy system je na hovno, to by si mal vediet a nie ho este chvalit. Jesus "Obsidian" Christ! Jo a ako tuto kolega dodal, vsetko tam mas napisane!

*pozn.: Mick zvany mag, si vyhradzuje pravo na sklerozu. Predsa len je to uz hodne davno, i ked hru hral intenzivne jeho pamat je znama s nabehom na total-max sklerozu. Mozno si veci nepamata tak ako boli, plus je mozne, ze sa mu to doho mixuju aj ine hry (1000+ hranych hier, je 1000+ hranych hier ;))