Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate

85

Diskuze

« Novější Starší »
@Red (06.10.2018 23:35): už tě nebaví hrát RPG hry takto? :D

https://i.gifer.com/4jI1.mp4

Třeba se někdy dočkáme, spíš to ale neobstojí v prodejích. Ani nemůže, lidi chtějí zabíjet. Světy, kde můžeš být čímkoliv, ale každý tam chce brát nepřátele po hlavě palicí. Přitom zrovna v tomhle odvětví je potenciál skoro neomezený. Já si dokážu klidně představit i videoherní Nadaci a zejména z Fantasy žánrů ty kroniky Amberu, ale to už jsem tu kdysi psal.

Na druhou stranu chápu, že nikdo nechce dělat hru, kde se jednou volbou zavře něco, co dělají několik měsíců a těchto větví tam musí být morbiní množství. Aby ty volby byly nějak validní. Viz. v Amberu si pohrávám s myšlenkou, že by vás kterýkoliv sourozenec mohl podpořit, nebo zradit - každou hru by to bylo jinak, záleželo by jen a pouze na vašem chování a třeba i umění manipulace. A cest k trůnu by bylo hodně. A mohl by tam skončit i kdokoliv se sourozenců a vy prostě "prohrát kampaň".
@Isair (06.10.2018 22:13): Počíhaj si na Disco Elysium, debut estónskeho mančaftu, ktorý sa presunul do Londýna. Žiadne fantasy, skill checky v dialógoch a dokonca aj súboje sa odohrávajú v dialógoch.
@Charllize (06.10.2018 22:50): Dají se hrát i jiné hry než D&D, ne?
Já hrávám mimo jiné čistě vyprávěcí freeform RPG, kde jsou souboje velmi minoritní událostí. Zato jsem tam už spoustu problémů vyřešil tím, že jsem někoho ojel. :D
@Charllize (06.10.2018 23:58): Krabici Stone Prophetu mám, ale asi nejde o žádnou záhadnou edici. Krabice, CD a manuál.

Jinak z trojice Ravenloft, Menzoberranzan a Stone Prophet je Menzoberranzan nejslabší, nicméně i tak mě bavil.
@Isair (07.10.2018 00:48): Jo to kopou aspon co se PC her tyce, trosku to vynahrazuje pomerne velka popularita sberatelek ale klasicke edice v krabickach na PC jsou za zenitem. Konzole jsou Ok, ty hlavne drzi kamenne obchody nad vodou spolu s hernimi sberatelskymi predmety.

I kdyz je pravda ze vetsina PC her vychazi porad i krabicove, treba posledne novy bards tale nebo ten pathfinder. Problem je ale pak hlavne v tom ze po pouziti aktivace se z toho stane prebytecny kus umele hmoty ktery nejde pujcit, prodat nebo schovat na pozdejsi pouziti.
@Isair (07.10.2018 00:35): Obcas se zadari i dnes. Treba obycejna krabicovka Pillars je skutecne super a o neco malo drazsi edice Wastelandu 2 byla taky paradni. Ovsem vetsinou to je bida, pravda.

CD Projekt do toho sel na prelomu tisicileti skutecne poctive a nektere ty edice byli opravdu moc pekne, jen mozna to lehce prehaneli s tou velikosti krabic:) Holt to zabila doba, dnes na ty krabice mladsi rocniky koukaji a mysli ze v tom je popcorn:)
@Charllize (06.10.2018 23:58): To zní hezky. Já to mám klasicky z GoGu, já jsem v tomhle celkem lemra:) (i když beztak bych už ty krabice asi neměl kam dávat, jakkoliv jsem nikdy nebyl žádný velký sběratel).

Každopádně (a teď se oslím můstkem dostanu zpět k BG) u druhého Balduru (a druhého Icewindu) se mi dost líbily takové ty CDproject big box re-edice, které tu mám dodnes vystavené v popředí. Obsahovaly tištěný bestiář, 100+ stránkový manuál, mapu světa a hezký kartonový big box. Člověk se až divil, že se jednalo o re-edici, dneska je rád za plastikovou malou krabičku s varováním před epilepsií i u prvotních edicí (kterou beztak nakonec musí spouštět přes steam, kde čeká pár hodin než se stáhnou následné patche :D) a pokud chce něco víc, musí si slušně připlatit za sběratelku. Pak nemá člověk nakupovat přes ty digitální služby :/.
@Isair (06.10.2018 23:54): Nejak pred rokem a neco jsme mel v praci v ruce krabicovku Stone Prophetu. Pomerne zahadna edice o ktere nikde nejde najit zadna zminka. Skoda ze ji ten clovek nakonec neprodal, holt jsme nabidl malo a sef uz dal nechtel jit. Bila krabice s sedou rytinou te mumie...uz mi to casem zacina vyprchavat ta podoba, ale byla proste bila ta krabice:)

mam za to ze to byla nejaka regionalni edice treba nekde z australie nebo tak neco..
@Charllize (06.10.2018 23:50): Ravenlofty jsem dohrál asi před rokem, obojí moc fajn hry. Dvojka asi o něco málo propracovanější, ale zase jednička exceluje tou fajn temnou atmosférou (ne že by dvojka atmosfericky o moc zaostávala, ale je zase trochu jiná...). Právě jsem už tehdy měl v plánu hned rozjet i ten Menzoberranzan, ale zase už jsem byl po Ravenloftech příliš přehraný (stejný výrobce, stejný engine atd.), takže jsem to odložil.

Yop, tu Xulimu mám už taky dlouhodobě v plánu:), sakra, proč je tak málo času... :p
@Isair (06.10.2018 23:37): Myslim ze Menzoberranzan nedavno hral Elemir a pomerne hodne se o tom rozepsal na svych strankach (on je totiz solidni grafoman, a kazdou hru co hraje popisuje do podrobna a posledni dobou dela i videa)
A myslim ze ho to docela bavilo.
Ja bych spis nekdy zahral Ravenloft: Stone Prophet, libi se mi ta stylizace a dokonce bych asi i prekousl ze to je DaD, ktere povazuji pro hru jako nevhodne.

A uz taky hodne dlouho mam chut na NWN 2, kdyz jsem u tech ejdycek. Jeste jsme to nehral v celku na jeden zatah i s tema DLC.

Wasteland 2 me dost bavil, teb soubojak, rozvoj postav a svet se me libily celou dobu.

Eh..taky..Lords of Xulima..taky bych nekdy mel..mno.
@Charllize (06.10.2018 23:35): Já mám zase v plánu zítra rozehrát prvního Quaka, takže why not... :D.

Třebaže mě tahle diskuze trochu navnadila i na nějaký ten dungeon (dlouho mám v plánu Menzoberranzan). A trošku jsem se sám teď navnadil na ten Shadow Gate:D

Numenera by taky nemusela být marná, ale musel bych ji nejdřív zakoupit (přičemž bych ideálně počkal na nějakou slevu), výše zmíněné však už zakoupené mám. Nicméně v podobných hrách mám vůbec šílený deficit, dlouho třebas plánuji i ten Wasteland 2, Pillars, Tyranny, nové Divinity... ony už vycházejí pokračování a já se pořád ne a ne dostat ani k těm prvním dílům :p.
Je to fajn vás číst:)

Já toužím dlouhodobě toužím po RPG, které by trochu reflektovalo, že problémy se většinou násilím nevyřeší.

Souboják v dračáku je propracovaný proto, že pravidla vyžaduje, zatímco pravidla pro komunikaci atd by byla spíš kontraproduktivní. BTW trendem ve stolních RPG je minimum pravidel i bez soubojového systému.

Problémem u videoher mi přijde právě implementace tohodle do hry. Souboj třeba v BG je vysoce sofistikovaný, je vizuálně zajímavý, nevytrhává ze hry a je to výzva. Vymyslet něco takového u nebojového řešení je dost obtížné. Jen dialogy jsou chudý a zajímavý jen pro čtenáře, minihry zase vytrhávají ze hry.
@Jab (06.10.2018 23:29): Tak to zní moc fajn:). Hmm, že bych to tedy posunul ještě o něco výše v mém "to play" listu? :) Každopádně chci to dát tak jako tak, o tom žádná. Planescape mě bavilo, takže Numenera byla též jasná volba.



@Charllize (06.10.2018 23:31): Yop, Pathfinder zní taky slušně, byť je zase z jiného soudku (nadšený MIG mi o tom poslední dobou často básní a zní to též velmi dobře, třebaže bude asi fajn počkat, až opraví všechny technické chyby).
@Isair (06.10.2018 23:25): Hodně. Strááášně moc. :) Není to jen o kecáních. Používáš často tzv. tides. Ten systém je relativně sofistikovaný a celkem funkční. Zkus to, mně se ta hra docela dost líbila. :)

Age of Decadence... Někteří pro mě důvěryhodní lidé ji zbožňují, jiní kritizují. Ten nápad mi přijde super. Spíše bych se bál o zábavnost každého jednotlivého hraní. Tohle je holt věc, kterou je třeba vyzkoušet. Také o tom přemýšlím. :)
@Charllize (06.10.2018 23:22): Decadence jsem zmiňoval já :p, Numeneru Jab... ano, to jsou dost možná jediné volby na současném trhu... ale taky to není úplně přesně to, co bych očekával, ale jsou to rozhodně hry, které už mám dlouhodobě ve wishlistu (a možná i k té mé vizi v posledku mají blíže, než si nakonec myslím).
Nevím o kolik více je Numenera založená na těch mimo soubojových statistikách postavy, původní Plancape na tom nebyl úplně špatně, ale jistě by se to dalo rozvinout mnohem více- ale byla to hra, která mi ukázala, že takhle nějak by to klidně mohlo fungovat i úplně bez soubojů a pořád by to bylo dost fajn a přitom ne adventura :).
@Isair (06.10.2018 23:13): Ale jo, ja vim jak to myslis, jen jsem si chtel prihrat svoji jrpg polivcicku :)

Age of Decadence nebo tu Numeneru co zminoval Jab? U japoncu tohle moc neni, maji hry hnane scenarem, koneckoncu je to jedna ze zasadnich veci rozdilu mezi nimi a zapadnim stylem rpg. O to vic to ale vynahrazuji prave v tom bojovem rozvoji postav, originalnich napadech a podobne. Holt me nikdy ty troly nejak ojebavat nebavilo, radsi je proste zabiju:)
@Charllize (06.10.2018 23:09): Já nechci nutně "hodně ukecané RPG", to jsem přeci ani nikde nepsal. Já chci RPG, ve kterém jsou RPG prvky (vývoj postavy, ale třebas i volby a následky) hojně využivány i mimo souboje- které tam naopak nemusejí být vůbec či jen naprosto minimumálním množství (třebas i v těch dialozích, ale nejen v nich), takových prostě na trhu příliš není, většinou jsou mimo soubojové skilly prostě značně zanedbávány (omezeny třebas pouze na to "speaking" či "charisma" a to využiješ v dialozích a mimo souboje tolikrát, že by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky či jiné, které nevyužiješ téměř vůbec- třebas Luck ve Falloutu, kde to jen zvyšovalo mimo soubojových statistik šance na výhrách v gemblerských aktivitých).

Dal jsem jasný příklad hry (her), jak by to mohlo vypadat i některé konkrétní příklady (ohnivá zbroj vs lávové jezírko- první co mě napadlo, samozřejmě možností se nabízí habaděj), stačí zapojit trochu té fantazie.

A zrovna Agarest Generation of War jsem chvíli i zkoušel, to mi přišlo spíše jako ukecaná tahová strategie. Ale nebylo to úplně špatné, to zase jo.
@Isair (06.10.2018 22:55): Fantazii mam dobrou. Ale kdyz chces neco definovat fantazie do toho nepatri.

A ja mam rad rpg s dobrym systemem rozvoje postavy, svetem co neni jen kulisa, zabavnym soubojakem a dobrou atmosferou.

Jestli chces hodne ukecane (j)rpg ktere ma hloubku zahraj si Agarest Generation of War, projdes si peti generacemi, budes hrat za deti tvych predchozich hrdinu, volit si manzelske svazky a rozpletat pribeh zrady a pomsty tahnouci se peti generacemi. Sto hodin budes kecat a dalsich sto hodin bojovat, az to dohrajes bud me budes nenavidet nebo zboznovat za tu radu co jsme ti ted dal :)) (bez urazky)
@Charllize (06.10.2018 22:50): Ty jsi v tomhle ohledu hrozná konzerva bez fantazie :) (bez urážky).

Ale je mi to fuk, klidně si to nazývej třebas adventurou s RPG prvky, byť si nemyslím, že to bude správně (adventuru zase definuje něco jiného).
Každopádně čím více tu nad tím přemýšlím, tím více mám chuť si zahrát nějaké pořádně textové RPG ve stylu toho Shadowgate (klidně tam ty souboje být v podstatě můžou také, aby ti to nebylo zase až tak líto, ale možnost se z nich pokaždé dostat i jinak než jen klasickým bojováním, by byla dost fajn).

A já vůbec mám rád RPG s "originální" implementací vývoje postavy a RP prvků a s originálními koncepty (takový Princess Maker 2 je třebas geniální kousek, byť mohl být v lecčems dotaženější... a souboje v něm taky nemusely být, aniž by byl o nic míň RPGčkem, mám dojem, že v dalších dílech série už ani nejsou- byť musím uznat, že soubojové turnaje mě zde bavily moc).
@Isair (06.10.2018 22:43): pokud beres jako zaklad rpg ty stolni pravidla co tu byli driv nez hry tak to neobstoji. Valna cast tech pravidel je venovana vecem kolem boje. Ktera prisera ma jake resisty, co na ni funguje a ce nefunguje, vypocty zraneni, jak se muze pohybovat v bojove situaci a podobne. Dokonce bych rekl ze ty sepsana oficialni pravidla, ne ty co si pak utvori behem hrani hraci jsou zejmena o tom bojovani. Dalsi slavne deskovky jako treba Warhammer to maji taky tak. Samozrejme pokud bys bral jako kanon sazky a dostihy asi by to vyslo:)

menit a kombinovat se to da, ale to ze jedna z definici rpg je prave ten boj mi prijde nad slunce jasne. Koneckoncu protoze to tak je se prakticky ve vsech rpg hrach bojuje. Neprislo to jen tak z nebes bez duvodu.

To ze se to da vyuzivat i jinak je jasne. Mas ohnivy mec takze s nim zapalis louci na zdi, abys v posledni vterine videl trola co te rozmaznul kyjem o zed a v poslednim vydechu tveho zivota jsi videl kolegu kouzelnika jak se ho snazi presvedcit aby to uz nedelal:)
@Charllize (06.10.2018 22:41): Proč by ne, hele výbava postavy se dá dost dobře využít i bez nutnosti klasických soubojů. Klidně se vše může odehrávat v rámci dialogů, textových zpráv (nemáš zbroj +5 s odolností proti ohni, neprojdeš tímhle lávovým jezírkem, ještě si třebas můžeš hodit check na element resistance, jinak smrt postavy například....) RPG prvky se dají využít všelijak, aniž by hra musela obsahovat klasické souboje tak, jak je známe. A imo by tak mohlo být jejich implementování i mnohem komplexnější, než je doposud v RPG hrách zvykem.
@Isair (06.10.2018 22:36): +1

Hrál jsem několik dračáků, kde jsme de facto nebojovali. A i když byly bojové, tak jako první jsme upustili od některých imho archaismů, jako bylo kreslení mapy (tu si kreslil jen PJ a třebas nám její aktuální část ukázal a zbytek zakryl).
@Isair (06.10.2018 22:31): RPG neco od zacatku definuje a souboje mezi tu definici patri. Jasne ze si dokazu predstavit rpg bez nich, i kdyz z mojeho pohledu bych se zdrahal to oznacit za rpg. Spis adventura s rpg prvky..nebo tak nejak.
@Charllize (06.10.2018 22:28): Jasně že to není novinka (možnost vykecat se ze soubojů má hafo RPGček), já jen mluvím o tom četnějším využití všemožných skillu a statistik postav, které jsou v dialozích či mimo souboje většinou využívány jen minimálně (máš tam třebas jen jeden skill ovlivňující rozhovory a ještě implementován dost bídně). A dost dobře by na tom nějaké RPG klidně mohlo stavět a nemít souboje vůbec, přesto by si zachovalo slušný rozvoj a level up postav a následné využívání jejich statistik.
@Isair (06.10.2018 22:22): Idealne by to mohla byt tahovka s pohybem po ctvercich. Pri souboji bys zacal predcitat vojnu a mir a kdyz by to nepritel nepochopil tak by prohral:)

Jinak vyhravat souboje ,,kecanim,, neni zas az tak novinka. Ma to treba SMT Lucifers Call, u kazdeho souboje je mozne nepratele presvedcit at ti neco daji, odejdou nebo at se k tobe pridaji, A dokonce se tam kolikrat clovek neco i dozvi. U bossu to nejde, ale ciste na teoreticke bazi, kdyz bys mel kliku sla by ta hra projit s minimem souboju (ale nevim kde bys pak bral ty expy na bosse :) Samo maji to i dalsi hry, uvedl jsem SMT pac jinak to je dost huste soubojema osazena hra, a ta moznost vykecat to tam je.
@Isair (06.10.2018 22:13): Tak plno nebojovych skillu mel treba Daggerfall, postupne je zacli orezavat az tam zbyl jen zaklad. Kdyz se to po ruznu kombinuje je to ok, a treba nejaka hokus pokus hra zalozena na tomhle by se snesla.
Umis si predstavit ze by vysla treba nova Dragon Age a nebyli tam souboje? To by bylo revu:)
V Numeneře jsem za celou hru absolvoval deset soubojů. Ta možnost tu tedy je. Mně to přišlo jako zajímavá alternativa. Jakkoliv bych zase nebyl rád, aby se stala dominantní. :)
@Charllize (06.10.2018 22:08): Ono by se nutně nemuselo jednat o fantasy klasického střihu se souboji s draky :).

"Ve hrach pohybovali jakesi etericke bytosti s obrovskym oparem mlhy kolem hlavy a vysvaly myslenky z nepratel aby mohli levelovat"

Hele, tohle by nemusel být vůbec špatný nápad, to by se jistě dalo nějak sofistikovaně gameplayově využít :).

Tak jako tak bych třebas moc rád viděl nějaké originální, třebas i jak ty říkáš "the sims" like civilní RPG (třebas něco jako Always Sometimes Monsters, ale RPG a více propracovanější). Stejně tak to ale může být něco jako Planescape, kde to fungovalo fajn (a souboje v něm v posledku být vůbec nemusely).

Taky se mi líbilo využití nebojových skillů v takovém Quest for Glory (Climbing, Honor, Throwing atd.)- i mimo dialogy i mimo souboje... moc fajn.

Neříkám přeci, že to musí být standard, ale rád bych nějaké originálnější RPG, které se nehrne mainstreamovou cestou "zvyšuji jen expíky a dmg u postavy, abych přežil v soubojích" někdy viděl.
@Isair (06.10.2018 21:47): Ja moc ne, pripominalo by mi to Sims, kde mas tyhle socialni staty taky. Navic by to dost omezovalo zanr jako takovy, nevim jaky socialni skill bys pouzil treba na draka aby te nechal na pokoji. Za chvili by se ve hrach pohybovali jakesi etericke bytosti s obrovskym oparem mlhy kolem hlavy a vysavaly myslenky z nepratel aby mohli levelovat aby v nadchazejicim souboji s bossem, uber zlou eterickou mlhou ktera pojmula myslenky celeho vesmiru, ve slovni potycce se skill check systemem zvitezily. Kdepak, nebrat. :)

Jasne ze by to slo, ale pro me by to pak ztratilo smysl hrat.
@Fingon (06.10.2018 21:19): @Charllize (06.10.2018 21:28): Nejsem kategoricky proti soubojům, pokud jsou dobré. Ale je pravda, že některé hry by si to zasloužily (tímto zdravím FF sérii, kde bych přinejmenším ocenil rychlejší úprk či itemy na snížení četnosti soubojů, které jsem prostě ani v tom FF 6 nenašel, jak jsme se o tom tehdá bavili).

Tak či tak si dokáži představit RPG úplně bez soubojů, kde však onen vývoj postavy a tudíž ony RP prvky jsou směřovány čistě na dialogy, které jsou statistikami ovlivňovány (Přesvědčení, Reputace, Charisma, Moudrost, ale i ta Síla by se klidně dala v dialozích slušně využít, nehledě na hafo dalších nebojových statistik- akrobacie atd.).

Jasne to je to pravy rpg, bez souboju..ja budu radsi nasledovat Ringa, pac to je marnost nad marnost.
@mazar1234 (06.10.2018 19:13): Ty klávesové zkratky tuším nebyly vypsány ani v manuálu, pročež jsem o nich nevěděl a tuším, že jsi mi o nich psal až ty nějakou dobu po dohrání (tím, že jsem si je sám nevyzkoušel, jsem na to tudíž zapomněl a nebral to v potaz).
Každopádně se omluvuji, pokud je tomu tak, jak říkáš :). Co si vzpomínám, Arx Fatalis (který z Ultimy přímo vychází) na tom byl se zkratkami obdobně (bez nich strašně krkolomné, s nimi pohodička).
Gringo a Jeb (nebo Jób? :-p) před lety proběhla aféra s designerkou Dragon Age 1,2,která komentovala "skip story" dialogovy mod v novějších hrách od Bioware tím, že by si přála podobnou možnost v podobě módu "skip battle." popravdě bych si to u některých her přál taky. Co o tom soudite vy?
@Jab (06.10.2018 20:50): Tak reaguju na prispevek co vidim ze jsi napsal, ale to jestli to ctes nebo ne, je jaksi jedno, co ja vim jestli me mas nebo nemas bloklyho. Taky nevim kdy si pindis hondoura, zejo, nejsem ded vseved. Samo kdyby to byla diskuze pro dve osoby, byl bych blazen, ale takhle, kdyz to cte plno dalsich lidi.

To jestli si me mas blokovat zalezi na tom co mas v umyslu, jestli me chces zase srat tak blokuj, jestli ne, nechej tak.
Stejne to je bezpredmetna hovadina, jak jsem psal, co ja vim co delas nebo nedelas.
@Charllize (06.10.2018 20:32): Teď mám nahozený ten nový browser Vivaldi, v něm jsem tě do adblock plus filtrů znovu nepřidával. Často jsem si ale všímal, že si na mě reagoval. Těší mě, že se ti stejská. ♥ :) Což i prokazují tyhle tvé konfliktní výpovědi, jak se ti ulevilo, jak mi dál posíláš reakce a pak jak jsem ti to neměl dělat takhle tě blokovat! Je to jak od osmnáctiletého chlapce, s nímž se rozešla holka. :)

Pošli mi tedy sím jasný signál, zda tě mám hodit opětovně do adblocku v novém prohlížeči. Děkuji předem. ;)

@Ringo (06.10.2018 20:39): Ty sáhodlouhé diskuze zrovna tobě zase začnou chybět. Možná mi i opětovně na DH "nabídneš přátelství". :)
@SilentWolf (06.10.2018 20:31): ja teda ne. Mozna jsem rekl at si me klidne blokne nebo tak neco. Ale ze bych ho zadal aby si me zablokoval? A i kdyby jo, stejne to je curakovina na druhou, to jako az reknu Jabe skoc z mostu tak skoci? Udelal to jen proto aby na to casto mohl poukazovat, tedy mu to velmi vyhovovalo. Zejo, co ja s tim co Jab udela. Je mi to u zadku, ja na nej normalne obcas reaguju, to ze to nevidi je jeho problem, neni tu jedinej kdo to cte.
permanentne ty vysira na lidi co maji vetsi herni zkusenost nez on, lidi co maji vetsi rozhled a prehled. Dusi je tema svojima inkvizitorskejma vyslechama az do zemdleni. Dneska padnul za obet Ringo, kdo priste ?
@Ringo (06.10.2018 19:46): mam s mistrem Jabem podobnou zkusenost, vlastne uplne stejnou jako ty. A nejsme sami.
Nastesti si on bloknul me, tvrdi ze na mou zadost, nic o tom nevim, ale kazdopadne se tu hned lepe dycha.
@Richmond (06.10.2018 19:42): Jo, teď jsem si vzpomněl, že jsem to hrál v taky vlastně ve scrollovacím režimu, že to tam SSI dali pro fandy krokování a ta kombinace nebyla technicky dobře udělaná. Takže jo, tady to bylo přesně opačně. Ale ne ani tak proto, že by se prokázal krokovací systém jako nepoužitelný, jako proto, že primárně byla hra stavěna na scrolling a při přepnutí na kroky u této konkrétní hry ten systém nefungoval. Takže to jsem se v tom zápalu diskuse tam v tomto případě spletl.
@Jab (06.10.2018 19:43): Samozřejmě, to je přece tvůj trademark - "dungeony musí zemřít". V tomto kontextu mi ta tvoje snaha napasovat slovo dungon do jakékoliv implikace tak, aby se ukázalo, že to je lobotomie a že akorát ten BaK vlastně jedinej schůdnej. přijde jako čiré zoufalství. Možná se mýlím, a není to zouafalé, ale zatím mi to tak přijde.
@Jab (06.10.2018 19:33): Hele Jabe, tohle je moje poslední reakce na tebe a to navždy. Když jsem se tu zaregistroval ne až tak dávno, byť jsem DH sledoval, ale k registraci jsem dosud neviděl důvod, měl jsem za sebou docela bohatou diskusní zkušenost na MAGEO někdy od roku 1999, po té jsem nějakou dobu působil na RPGhry.cz jako diskutér a řekněme amatérský recenzent, napsal jsem toho opravdu dost. Dle preferencí her, žánrů atd. jsem byl prostě nějakým způsobem vyprofilovaný hráč preferující určité styly, jiné styly odmítající. Tak, jako naprosto každý jiný, já jsem si zakritizoval akční hry, jiný si zakritizoval ty tahové. Jednoduché. Jedni plivali, že jsem staromilec a nostalgik a takový jsou všichni milovníci starých her, já jsem jim to s radostí vrátil tím, že jako hrami nepolíbení prostě holdují aktuálnímu trhu. Prostě akce vyvolává reakci. Zde jsem nenapsal nic nekorektního, nikoho jsem nenazýval blby ani nikoho nedehonestoval, kdo si diskusi přečetl ví to a ty to taky dobře víš, proto potřebuješ jako STBák, či gestapák, vyber si, vytahovat a vysťárávat mimo kontext, co kde v nějaké řevnivé atmosféře padlo před deseti nebo více léty.

A na rovinu, když padly RPGhry.cz, byl jsem nějakou dobu ještě s Davesadem v kontaktu přes jeho profil na Google, občas jsme prohodili pár slov a měli jsme k sobě v pohodě virtuální přístup. Takže ty rozeštvávačky ,které tady děláš ty jsou vrcholem nechutnosti. Teď tu máš bandu příznivců, ale kdybych měl stejně sviňský přístup jako ty, tak bych ti tady mohl udělat seznam tvých "hříchů", které jsou o tobě známy od tvých nepříznivců, kteří už se dávno rozhodli na tebe nereagovat a do diskusí se nezapojovat.

Po konci RPGher jsem sledoval různé weby, trochu aktivnější jsem byl na vynikajících oldgames.sk, ale nazval bych to svým několik let odklizením z herní virtuální sféry, jednak z časových důvodů, rodina, děti atd. a raději jsem volné chvilky věnoval hrám než nekonečnými diskusemi. POak mi do oka tady před nedávnem padla jedna zajímavá diskuse, do které jsem se chtěl zapojit, tak jsem se zaregistroval. Považuji to za velkou chybu, že jsem tak učinil a taky jsi byl mezi prvními, který mě v diskusi přivítal velice jízlivě a od té doby prostě do mě jedeš, kdykoliv se tu s někým začnu bavit a ještě abys naznačil, že to je tvé území a území tvých věrných, tak jsi mě nazval zdejší naplaveninou. To píšeš ty, kterého se jak malého dítěte dotkne jakákoliv invektiva a začneš pak plakat druhým na ramínko, jak se chovám neúctivě a dokazovat, jak jsem to dělal vždy. Mohlo by mi to svým způsobem lichotit ten tvůj zájem o mou osobu, ale jelikož to začínám shledávat za velmi obtěžující, tak si na tebe dávám absoilutní ignore. Nevím, jestli tady jde dát totální blokace, zatím jsem se tím tady nezabýval, ale pokud ano, tak jdeš do bloku, protože ty tvé úchylné obsese už nehodlám dále číst.