Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Isair (21.06.2020 16:42): S tim Scarem souhlasim, je to fakt castej a neprijemnej bug pro hrace, kteri chteji projit a splnit uplne vsechno a musel jsem tehda kvuli nemu loadovat hodne dozadu. Jinak si zadnyho podstatnyho bugu u BG ani nejsem vedom.
@John Mirra (21.06.2020 11:20): Před asi týdnem jsem BG 1 (opatchovaný originál bez módů) dohrál a žádný problém, takže pokud jsi patch aplikoval, tak bys měl být v klidu.
Nějaké drobné bugy přetrvávají, ale nejedná se o nic velkého a vždy je řeší quickload, například Kazgothův pařát někdy nepřidá ty statistiky, které má (dalo by se to asi vyřešit i jeho sundáním a opětovným nandáním, ale to je trochu krkolomnější, když se jedná o prokletý předmět), tj. řeší to load. Pak snad Algernonův plášť má nekonečné množství zmámení (ale pro Plášť Nymfy už to neplatí), netuším, jestli jde o bug nebo záměr, nicméně v EE je limitován na jedno použití za den tuším. A někdy se mi stává (a tohle mi dělalo už IWD 1), že s postavou nemohu promluvit (prostě na ní nejde kliknout, resp. kliknutí nic neudělá), většinou to řeší opuštění a znovunavštívení lokace a nebo na 100% quickload (v BG 1 se mi to stávalo celkem často, v IWD 1 jen párkrát, v IWD 2 vůbec). A u prstenu čarování (který zdvojnásobí počet kouzel první úrovně) se při loadu stává, že to vymaže tu poslední kolonku kouzla, nicméně kouzlo je i nadále memorizováno, čili je to asi jedno (řeší to ale sundání a opětovné nandání předmětu), nevím, jestli to nedělá jen u Edwina, který tam má ještě ty 2 kouzla/úroveň díky svému amuletu, čili se to pak možná nějak blbě přepočítá. A pak ještě při navštívení jednoho domu ve středu Baldur's Gate city hra spadne, tohle nikdy nebylo opraveno, ale v domě by nemělo být nic důležitého.
Asi nejzákeřnější bug je, že může zmizet Scar, což se mi stalo asi poprvé, ale na netu je o tom celkem dost příspěvků, nicméně k ničemu potřeba není, akorát nemůžete splnit ty jeho 2 questy (vyčištění stok a sedm sluncí), nicméně ten hlavní co posune příběh dál můžete splnit i tak, že přímo zajdete za velitelem ohnivé pěsti a Scara k tomu nepotřebujete. Ale opět mi to vyřešil load a pak už byl po zbytek hry klid, takže asi je to vážně vzácný bug.
@John Mirra (23.11.2019 23:49): Tak bugfest pokračoval docela zajímavým způsobem, kdy např. při vchodu do Železného trůnu, kdy se spustí úvodní animace "rozhlížení se kolem", se tato animace spouštěla co dvě vteřiny. Prostě hra si nějak neodfajfkovala, že už se to přehrálo a přehrávalo se to pořád dokola. To samé v Candlekeepu. Musel jsem se teleportovat přes místnost pomocí cheatu, jinak bych přes tu místnost chodil ještě teď.

Nebo třeba v jedné hospodě v BG, jak tam je skript, kdy po rozhovoru s jednou partou přijde druhá parta, kterou můžete vyprovokovat k boji, tak po jejich zabití se původní hodná parta zkoprívovala a mohl jsem to jet nanovo. Ta "nenakopírovaná" parta pak se mnou nemluvila, takže quest nešlo dokončit... a když jsem si s nakopírovanou partou promluvil víckrát, tak pak přišla i ta "zlá" parta víckrát, čili pak bylo v hospodě poněkud narváno :)

No ale nakonec to vyřešil obyčejný patch, který jsem před rozehráním asi zapomněl nainstalovat. Takže teď už to jede OK (resp. už se mi nespouští animace pořád dokola, takže předpokládám, že to bude OK už všechno, ještě to zčeknu, až budu mít čas).

tl;dr: patchujte své BG :)
@Malignus (04.06.2020 18:52): No ja som zvedavý, ako to pri tom Bloodlines 2 bude, podľa mňa by bolo dobré, aby sa tam dalo byť trochu "edgy". :) Dragon Age som prešiel 1 a 2, z Inquisiton som hral asi prvé tri hodiny, tak to neviem posúdiť, ako veľmi sa to zmenilo. Každopádne akékoľvek rozhodnutia podobného typu sú len preto, že si vydavateľ a niekedy štúdio myslí, že tým zvýšia predaje. Čiže opäť sú peniaze až na prvom mieste.
@Tulareanus (04.06.2020 18:18): Takhle jsem to nemyslel. Já to myslel tak, že zatímco první Bloodlines umožňovaly říct Nosferatu, jak jsou hnusný apod. U druhého dílu již vývojáři předem avizovali, že nikdo nikomu nadávat nebude moct, aby se náhodou nikdo necítil pohoršen. To samý platí i pro Dragon Age, kde můžeš Morrigan nazývat ohavností, Wynne šikanovat kvůli stáří, Alistairovi při každým rozhovoru říct, že je idiot... Nic z toho ve třetím dílu možný není.
@Malignus (04.06.2020 18:00): VtmB malo extrémne veľa easter eggov a alternatívnych maličkostí. Všeobecne Troika tým boli až priveľmi povestní, že je tam veľa vecí, čo si človek na jeden playthrough ani nevšimne.
@Malignus (04.06.2020 18:00): protoze vetsinu dnesnich hracu, majoritu, veci co tady resite s nostalgickou slzou v oku vubec nezajimaji. Noviny v kosi ktere 95% hracu mine totiz nejsou imersivni, pratelske, odpocinkove a relaxacni. A jen to dotycneho co hru za 4.5 hodiny dohral a uz to napsal na facebook, twitter a babicce, pak vytoci do bela ze je za blba co ty noviny minul. Takze 3/10 a aby se vyhnul dalsi konfrontaci s tim ze minul noviny a je za blba, tak zacne vymyslet teorie o tom jak to je spatne napsane a ma to lajdacky gamedesign a ve volne chvili na resetere prepisuje scenar, spolecne z dalsimi blby co taky nevyndali noviny z kose.
@Isair (04.06.2020 16:14): Bohužel, v dnešní době tvůrci spíš dbají na to, aby byly zastoupeny všechny menšiny, než aby byla možnost vytáhnout z koše noviny a přečíst si je. On je tenhle vývoj krásně vidět právě na Dragon Age či Vampire: Bloodlines. :-(

@Bragi (04.06.2020 17:39): Jestli to je něco z Durlagovy věže, tak ta mi kvůli bugům nikdy nefungovala...
@Isair (04.06.2020 16:14): Súhlas. Obzvlášť keď sú tie secrety navrhnuté tak, že ich môžeš objaviť len čisto náhodou. Podarilo sa napríklad niekomu získať Vampiric Sword bez toho, aby sa o ňom vopred dozvedel?
@Malignus (04.06.2020 12:09): Jo, mně přijde právě naprosto super, když takhle hráč i po letech stále může objevit něco nového, v tomhle vážně starší hry nemají konkurenci. Dneska se již snaží hráčům vše servírovat na stříbrném podnose a secrety či explorace v podstatě neexistují, kdyby v nějakých hrách typu Dragon Age podobná možnost (dialogy navíc díky kouzlu charm) vůbec byla, tak by na ní autoři minimálně 100x upozornili, ale zároveň tím naprosto zkazí tu kouzelnou chvíli, kdy hráč na něco přijde sám.
@Isair (04.06.2020 01:41): Právě to mám v plánu. :-D Tenkrát se to asi prostě všechno víc propracovávalo. :-D Třeba tvůrci Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura vyjadřovali lítost nad tím, že většina detailů a možností hry ani nebyla nikde zmíněná. Možná je to tím, že většina hráčů hraje radši za bojovníku, který tuto možnost nemají, a když už hraje za mága, nezvolí si na začátku Charm. :-)
@Malignus (03.06.2020 21:22): Každopádně ve hře je mnohem více dialogů, než je v tom videu, zrovna teď běhám po Baldurově Bráně a zkouším "ovládnout" koho jen jde:), celkem se tam s tím kouzlem dá pěkně vyblbnout a někdy se člověk doví docela zajímavé informace. Fakt se divím, že takovýhle prvek, který jistě 90% hráčů přehlédne, tak propracovali (resp. že se jim chtělo psát tolik dialogů/monologů navíc:)).
@Tarhiel (24.11.2019 01:57): Klasickou. Je pravda, že tam mám nějaké ty mody typu Unfinished business atd., ale to taky hraju už poněkolikáté a nikdy se mi nic takového nestalo. A zrovna až v této části ke konci.
Tak se mi podařilo narazit na docela zajímavý bug, jsem téměř na konci v Baldurs Gate (před finální návštěnou Candlekeep) a vždycky se mi tam v určitém bodě stane to, že nemůžu dokončit úkoly, resp. že ty skripty prostě přestanou fungovat.
Např. u úkolu s holčičkama a strašidlem - když zabiju mága, druidka na to nijak nereaguje. To samé když zabiju druidku, mág mi na to nic neřekne.
U úkolu s otravou (Marek a Lathander) se ve finální části Marek prostě v té hospodě neobjeví.
Když podrazím mága, který po mně chtěl ukrást nymfu od jeho kolegy, tak mi na to taky nijak nereaguje...

Když načtu určitý starší save, ve kterém jsem neudělal některé úkoly, tak to pak jde v pořádku. Ale než dodělám všechny úkoly, vždycky se mi to takhle pokazí a nemůžu přijít na to, čím to je...
Asi se teda vykašlu na vedlejšáky a půjdu po hlavní dějové lince, stejně už z toho žádný extra předmět / zkušenosti nekoukají, už jsem na 8. - 9. levelu... ale chtěl jsem to mít prostě všechno hotové :(

Nikdy se mi nic podobného nestalo, a to to hraju už minimálně po patnácté.
@John Mirra (23.06.2019 13:41): Tohle jen pres mod, ale ja jsem Yeslicka nabiral standardne skoro v kazde hre misto Branwen, ktera po propusteni odejde pryc, takze bych ji neutopil v dole a Yeslick se jeste dolevelovat, neni az takovej problem, ze nema maximalni pocet HP.

Spis bych doporucil hrat to fer a jit ten Cloakwood treba o neco driv a neprochazet standardne uplne vsechny lokace, nechat si treba jeste nektery ty severni jako Peldvale, Larswood, tu lokaci s angkhegy, most a nejsevernejsi lokaci s tim domeckem a hromadou undeadu, tzn. postupovat nejak logicky ze stredu mapy na jih, pak zase do stredu a nakonec na sever. Yeslick pak nemusi mit uplne nejvyzsi level.
Nevíte jak se dá obejít ten pitomý autolevel u NPC? Chtěl bych např. Yeslicka, ale k němu se člověk dostane až docela pozdě a v té době má úplně na nic hitpointy atd. :(
Zkoušel jsem se nacheatovat k němu a nabrat ho, ale pak mi to myslím vždycky házelo chybu při loadingu. Nedalo se to nějak odstranit nějakým modem? (Jedu to bez Easy/TUTU, jen s unfinished business)

DíQ
Kam vlastně zmizla ta debata, která byla reakcí na odkaz níže?
Ono je to hlavně docela psycho, když jsem to hrál poprvé, tak to na mě po tom drsném intru docela zapůsobilo... přecejen... ti psychicky a fyzicky mučení lidé (?) v kádích... a když vás tam jeden de facto prosí, abyste ho zabili :) "Death! Master! YES! Please!"Brrr...
@90210 (19.08.2018 11:36): Mne sa páči na tom Irenicovom dungeone, že to vyvoláva v hráčovi hlavne po prvý raz tie otázky, že čo sa to vlastne deje? kto je môj väzniteľ? kde to som? a tie rôzne momenty zamedzujú aj tomu, aby si hráč vedel hneď utvoriť obraz, že to je len nejaký záporák, ktorý by chcel ovládnuť/zničiť svet.
Mňa Durlagova veža bavila, bol to pestrý a zaujímavý dungeon a bral som to aj ako challenge. Irenikov dungeon mi prišiel pomerne zaujímavý, sú tam rôzne prostredia.
Jj. Člověk v BG 2 začne spoustu charakterů a nakonec hraje za jiné. Irenikův dungeon tedy záhy omrzí. WK přidává ToB. Je to i nepřáteli vyloženě ToB dungeon. V SoA bych v něm dělal tam maximálně první patro. Logicky je v něm i spousta silných ToB předmětů. O deck of many things a Lumově stroji nemluvě. Tedy i samozřejmě jeho absolvování dramaticky snižuje případnou obtížnost zbytku SoA. Ale to je na hráči. Hře bych to jako chybu nepřipisoval.
@90210 (09.08.2018 13:27): Upřímně já ho pomocí módu často také přeskakuju. Jak už tu hru znám více méně nazpaměť, tak mi to přijde poněkud utahané a únavné. Vždycky se dopotácet k sošce elementála, s ní se zase dopotácet ke dveřím do té vzdušné sféry k džinovi, odtamtud zase došlapat zpátky k nymfám, aby mi daly lampu, pak zase zpátky k džinovi a odtud zase zpátky k portálu. Egh.... :D
Do Watcher´s Keep pokaždé chodím v ToB těsně před střetnutím s Balthazarem.
Tak ty věže jsou bonusový, když člověka nebaví tak tam nechodí. Tím vězením projít musiš, chápu že někdo chce být hned na povrchu.
Irenicovo vezeni do hry sedi dobre a navic je i pomerne kratky. Skvele vytvari tu "chci se dostat ven" naladu s tim, ze po jeho opusteni zacina jina hra. Popravde nechapu lidi, kteri ho preskakujou pomoci nejakyho toolu, IMHO je to elementarni soucast hry. Naopak Durlag`s Tower a Watchers Keep jsou datadiskovy veci na prodlouzeni herni doby, dungy v IE nejsou nic moc, ale priznam se, ze Durlag`s Tower mam radsi. Watcher`s Keep IMHO uplne rozbiji tempo dvojky a zde nasbirany equip znici balanc hry, pokud tam clovek vleze jeste pred Spellholdem.
@90210 (09.08.2018 11:43): Já tam taky chodil s náladou, jako kdybych šel k zubaři :) Ono to bylo myšleno i na dungeony ze dvojky, třeba Irenicovo vězení, Windspear Hills nebo Watcher´s Keep.
Uuuu, tohle je moc pěkný. Až by si člověk přál, aby to bylo na každý baldurovský dungeon. :)
@Ajantis (08.11.2017 16:08): Nz. :)

Btw řešilo se to vlastně aj o kus níže. Easy tutu to dělá tak, že při návštěvě lokace spawne nepřátele do všech spawn lokací. Ale respawn v již objevené části mapy se stane až po uplynutí jednoho hracího dne. Čili tam asi máš na první nahrání mapy vice nepřátel, ale zase se budou jen velmi málo respawnovat. Imho v posledku to bude aj zkušenostmi srovnatelné s původním BG.
Mám dotaz na znalce modů:

Nainstaloval jsem si do BG1 mody NPC Project, Unfinished Business a XP Cap Remover (přes Easy Tutu), nic víc. Některý z těch modů upravil obtížnost tak, že zdvojnásobil počet nepřátel a přidal nové (např. smečky dread wolfů do první lokace). Nejsem si jistý, že se mi to zamlouvá (budu získávat příliš zkušeností), ale ani v ReadMe jsem se nedočetl, který z nich to dělá. Poradíte mi, prosím?
@Ebb (15.07.2017 13:18): ten zvyk je nekolik stoleti (ok, cca dve) stoleti stary. V urcitych textech vystupuji tzv. mluvici jmena, at uz to jsou jmena vlastni, nebo mistni. Dobry preklad by toto mel zohlednit, jak se to deje napr. pri prekladech Shakespeara, ale treba taky fantasy romanu jako Harry Potter, Pan prstenu nebo serie Zemeplocha.
Svíčková tvrz :) :) Skoro ako Jon Sneh (Sníh). Načo sa to vôbec prekladá, to „Kendlkíp" je také problémové vysloviť pre našinca? Čo je to za zvyk prekladať názvy a mená...?
Kalky sú takmer vždy pre začínajúcich prekladateľov úskalím, na ktorom pohoria. Chcú zostať čo najvernejší originálu a často nerešpektujú jazykový úzus jazyka, do ktorého prekladajú. Výsledok potom tak trochu ťahá oči. Je lepšie prispôsobiť sa jazykovým zvyklostiam danej reči. Aj za cenu, že Candlekeep preložíte ako Sviecov, prípadne teda Svícov.