Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Flowerpot (07.07.2019 17:49): To, jestli to vypadá dobře, je samozřejmě subjektivní věc. Takže jakákoliv argumentace, i ta, co jsi uvedl, je validní. Jestli to má vyšší detaily a rozlišení je úplně separátní věc.
@Red (07.07.2019 19:32): Keby som nemal pri Arcane kopec technických problémov, tak mu dám asi o 10-15% viac. Na druhej strane, keby nemalo Arcanum tak skvelý a zaujímavý svet a postavy, tak by som sa toľko nesnažil hrať napriek technickým problémom a hru nedohral.
Já to hrál relativně nedávno (2-3 roky GOG verzi) a boha měl jsem hafo technických problému patche nepatche. Nejvíc mě štvalo že hra nejen že padala, ale většinou i natvrdo zamrzla (nešlo s tím dělat absolutně nic než tvrdý vypnutí/restart kompu). Jinak rozdíl mezi patchem a nepatchem byl myslím takový, že patchovaný byl ve vyšším rozlišení, ale nějak mi to komp stejně nestíhal a tak hlavně ve městě to bylo hodně trhavý, až tak že mi to připomínalo, jak jsem rozchodil na 486ce NHL 98. Tedy na hranici hratelnosti. Ale škoda to nedohrát jen kvůli grafice a technickým problémům, takových osobitých RPG je málo. Zkus menší monitor.
Pro určitou část DH by měla být směrodatná recenze na Sigilu! :))

Technicky bylo Arcanum zastaralé už v době svého vydání. Izometrická grafika běží pouze v rozlišení 800×600. Pokud vás starší vzhled neodrazuje, je jen záležitost vkusu, jak se vám hra vizuálně zalíbí. Najdou se lidé, kterým se velice líbí, stejně tak i tací, kterým přijde grafika vyloženě odpudivá. Mně osobně se líbila už od začátku, podle mě má své kouzlo.

Arcanum je nádherné, unikátní kousek právě i z hlediska estetiky. Ale je jasné, že ne každý to vidí (a ocení).
@Flowerpot (07.07.2019 17:49): +1

Ono to ty nejhorší věci taky vyplivne hned ze začátku. Grafiku, souboje, prázdnou lokaci a nudnou cestu do města (je tam ta jeskyně teda), chlápka s blbým jménem (!)... :)
Drolin ako obvykle melie sračky, ako vždy, keď má niečo rád, tak halucinuje, že to musí byť najlepšie úplne v každom jednom ohľade. Taká tá dospelá verzia škôlkarskej logiky "mám radšej svojho tatínka než tvojho, takže môj tatínko unesie o 500 kg väčšiu činku než tvoj." Arcanum samozrejme nevyzerá lepšie než BG v žiadnom mysliteľnom vesmíre.

Čo nič nemení na tom, že je to lepšie než BG a je to asi furt najRPGčkovitejšie RPG ever made, akurát sa tomu človek dostáva ťažko pod kožu. Sám som to rozohral asi päťkrát, kým som to konečne dohral.
@Charllize (07.07.2019 14:46): To ne, ten je pěkně malovaný. Jen dávám příklad, protože nyní mám těch izometrických RPG nainstalovaných dost, a tedy všechny jsou pěkné. Ono moc ošklivých izometrických RPG neznám, snad jen ty první 3D jako Soulbringer nebo Darkstone.

@AiMLEzZz (07.07.2019 14:51): 90210 dohrál i "odporný" Betrayal at Krondor, takže to bude jen z výtvarného hlediska Arcanum (imho toto téma se zde řešilo už párktát za těch deset let :).

Já to tedy nyní občasně hraji za půl obra s ineligencí 4, a ty dialogy mě vždy pobaví :).
@90210 (07.07.2019 13:48): Kup si na Steamu a hraj. To je definitivní. Je to bezproblémové, a mám instalované i BG nebo Sacred, a graficky je Arcanum stále v pohodě (určitě vypadá lépe jak BG).

Ale o tom to není, spíše o zasazení, možnostech a psaném obsahu.
@Jab (07.07.2019 13:43): Jel jsem to dokonce v doporucenym poradi - neoficialni patch (uprosted instalace mi to hazelo error, ale slo to uspesne dokoncit), lepsi mapy ("mapy" lokaci jsou jinak ovsem nepouzitelna katastrofa a nevim co ten patch realne vylepsil), enhanced hudba (nevim, ze by hrala jinde, nez v intru a menu) a nakonec to rozliseni, ktery jsem rozbalil do adresare s hrou, ale stejne to haze error, ale ta hra mi uz fakt nestoji za to, abych se s tim dal sral.

Jestli bude nekdy existovat definitivni verze hry s jednim installerem, tak tomu dam jeste sanci, tato hra totiz nejaka ta vizualni vylepseni potrebuje jako sul a to opravdu nejsem typ, ktery by hry modoval, byl jsem schopen hrat i Ultimu 7 bez Exultu.
Uz asi po paty uninstall, skutecne odporna grafika, hudbu ve hre jsem nezaznamenal ani po instalaci vylepseny hudby, highres patch nesel nainstalovat. Mam uz fakt po krk her, ktery pro normalni hrani vyzadujou instalaci x patchu a dalsich vylepseni, hnus.

Tentokrat jsem se aspon uz dostal do prvni vesnice, hrat se to da, klasicka questovacka po vzoru BG, ale BG vypada i zni mnohem lip, i kdyz je to starsi hra.
@Sadako (18.06.2019 13:23): +1
Ta vyblitost mě vždy hned zamrzí, živější barvy by tomu výrazně pomohly. Zamrzí to hned zezačátku v přírodě, která vypadá, jako kdyby ji všechno projelo slunečními brýlemi a za zataženého počasí. Později mě to ale až tolik netrápilo.
@Sadako (18.06.2019 13:23): Recht. Ale i jednička má svůj chrám v Beregostu, palác Flaming Fist aj. Ale základní architektura je celkem nuda. Až dvojka tě provede po různých kulturách.
@Drolin (18.06.2019 13:12): Mě tady to steampunk = vyblité barvy a hlavně hnědá decentně sere. Nemám dojem, že by se 19. století byť jenom ve viktoriánské Anglii vyznačovalo nějakou zvláštní příchylností k vyblitým barvám a zejména hnědé, ergo na mě tenhle práce s grafikou vůbec nefunguje. Vyblité barvy se mi nelíbí a nedostatečně výrazné odlišení barevných ploch je už vyloženě problém; mám poruchu barvocitu a když odstíny sliješ moc k sobě, přestávám je rozeznávat. První Borderlands (originál, ne ten remaster, který to trochu upravuje) jsem dohrála tak trochu po sluchu, protože jsem tam toho v té modro-hnědo-šedé paletě nic moc neviděla. Skyrim je pro mě nemyslitelný bez modů, co přidávají barvy, protože jinak se mi slije do jednolitého odstínu řídkého bláta atd.
Přemýšlím, jak jsem na tom nějaké mod tools k Arcanu a co všechno s tím lze dělat, že bych si to prostě upravila sama, hm.

@Jab (18.06.2019 13:22): Pohyb je tučňák po mrtvici, wtz, ale kupodivu mi to nikdy nevadilo. Architektura mě nesere, v tomhle ranku mám takové nároky, že je splňuje dost máloco, tak to většinou moc neřeším.
EDIT: Třeba architektura BG se mi vlastně nikdy moc nelíbila. Ve dvojce už to bylo místy o fous lepší, ale jednička je zoufalství.
@Sadako (18.06.2019 12:31): Škoda, že ani (pokud vím) nevyšly nějaké větší modifikace jako na BG. Přitom přiložený editor nevypadal až tak marně. Barveně je ta takové staženější dolů, ale to beru jako záměr hry, která se má odehrávat na konci 19. století.
Grafika Arcana je v pohodě, až na tu nízkou barevnost. Kdyby existoval mod, co hru trochu přibarví a přitlačí na kontrast (vytažení jasu není řešení), vůbec se nezlobím.
@Drolin (14.06.2019 13:45): Jako vcera jsem to na chvili spustil a grafika je IMHO o tridu horsi, nez v prvnim Falloutu, je to skoro jako Dink Smallwood, akorat o 4 roky novejsi. Hnus. Hudba tam taky prakticky nehraje, je to asi prvni hra, kterou budu muset modovat, aby to vypadalo/znelo lip.

V EOB 2 jsi skoncil na uplnym zacatku, je to holt "v rukach", jsi moc zhyckanej z novodobych her, ktere nekladou zadny odpor.
@Drolin (14.06.2019 13:45): Keď som po rokoch zapol BG: EE, tak som tiež neveril, že vlastne v BG 1 (aj oproti dvojke) a oproti Arcanum sa horšia grafika pozná hlavne na budovách. Väčšina domov a podobných budov má tak hladké a holé, až plastické steny a celkovú fasadú, že to pôsobí neprirodzene, ako keby to boli detské hračky.
@90210 (14.06.2019 00:22): Já tedy hrál BG po BG II, a graficky mi to přišlo jako velký downgrade. Takže to mám tak zapamatované, ale jinak to je pěkné jako většina izometrických RPG (Grayhawk je nejhezčí).

A EotB II zapnuto, několikrát projito tmavým podzemím a narazeno na bandu ozbrojených maníků, co moji dva kvedlači vepředu a mág s knězem tak tak porazí, aby se tam zachvilku obejvila další skupinka bitkařů. Nevím, zda mám tak slabou družinu, nebo budu muset zavést taktiku úkroků (jen je tady pomalejší než v prvním díle), ale oproti prvnímu díli - i jeho konci - je toto prostě úplně jiné. Nebo dělám něco špatně. A nebo jsem také vyměkl z Lands of Lore! Ale určitě ještě více vyzkouším - KCD dohrán, takže je prostor.
@Drolin (13.06.2019 11:07): Ja bych to hral urcite na vic, nez na 130 hodin, viz moje nekolikatlety hrani Morrowindu.

Lionheart neni graficky nic moc, ale na BG nedam v tomhle ani zadnem jinem smru dopustit. Podle me je prvni BG graficky o nekolik trid jinde, i kdyz je to starsi hra, ale samozrejme jsem zaujatej.

Zkus se kousnout a EOB2 dotahnout pres 2 patro s undead battlem a 3. patro, kde nejde spat. Je to slusna vyzva a hra se pote trochu meni, uz to neni tolik o bojich. Zatim jsi odhadem odehral tak 2 hodiny.
@S4TW (13.06.2019 16:32): Jo, to znám. Jak už má člověk něco nahráno, tak má určité instinkty zažité a špatně se od toho oprosťuje. A někdy to ani není žádoucí :D. Zvlášť když tak nějak tušíš, že ten pěkný roleplay styl a body uložené do opravování předmětů a plížení se ti ve finálním boss fightu nejspíš vymstí. Chce to holt cvik :).

@Tulareanus (13.06.2019 16:02): Vidíš, já mám teď zrovna po letech rozehraný Fallout 2. Minulý rok jsem hrál i Fallout jedničku a M&M VI. Na starých Falloutech je trochu vidět, že dialogy jsou ze staré školy a většinou se tě snaží do questů napasovat takovými těmi dialogy, které jdou proti psychologii té postavy, co se snažím hrát. "Those guys abducted my daughter. Can you go and kill them?" "Okay, no problem." Ale i tak se to dá hrát důstojně. Naproti tomu v Might and Magic je takový ten hardcore dungeon, kde se o nějaký roleplaying nemá cenu snažit, páč dialogy tam prakticky nejsou, příběh se nevětví a všechno se dělá tím jedným způsobem. Ale zase je to osvobozující, tam mi ten lawnmower styl docela sedí.

@Charllize (13.06.2019 16:30): Ale proč? Nemáš někdy pocit, že život není nekonečný?
@AiMLEzZz (13.06.2019 15:58): Snažím se také postupně propracovat do toho bodu, ale zároveň ve mě pořád hlodá ten červík, co chce toho udělat co nejvíc, abych prostě... ani někdy nevím proč :-)... někdy to i baví, někdy mám pocit, že bych měl, jindy mám chuť udělat právě ty achievementy... ale jelikož se mi hromadí seznam her a to jako sakra fest, tak budu muset začít hrát hry, které mě vyloženě nepohltí, tímto způsobem, který samozřejmě dává smysl :-)
@Tulareanus (13.06.2019 16:02): bohužel pro plno lidí jsou archivy a trofeje už natolik zásadní že bez nich odmítají hru hrát. Osobně mě baví dobře udělané achievmenty ktere odrážejí stav hry a kompletaci, beru je jako takovou statistiku hry. Ale dost často bývají ve stylu třeba,,zabij 100 nepřátel ve vyskoku nozem,, a to je už na mne příliš, protože tam už moc nepobírám proč bych to měl dělat.


@AiMLEzZz (13.06.2019 16:05): záleží jaká je odměna, pak klidně dělám 100x to samé dokola.
@Charllize (13.06.2019 14:23): Co se týče grindovacích filler questů, dalo by se argumentovat, že do určité míry mohou být zábavné, když si je tak člověk udělá. Třeba v prvním Assassin's Creed se povinně opakovaly asi tři druhy questů a bylo to hrozně úmorné. Ale mě to kupodivu přišlo docela snesitelné, páč jsem se je pokaždé snažil dělat trošku jinak a vynalézavěji. Nakonec ze spousty her má člověk to, co si z nich udělá.
@AiMLEzZz (13.06.2019 15:58): Tak ono veľmi záleží od toho, aké veľké RPG myslíme. Mám pocit, že odkedy vývojári zistili, že do hier sa dajú dávať achievementy a predĺžia tak ľuďom čas, čo hru hrajú + že je oveľa lacnejšie (čítaj lazy) dať do hry mmo lame questy "zožeň 100 predkožiek", tak sa mi veľakrát nechce hrať hru na 100%. Ale pri hrách ako Might and Magic VI - VIII, BG 1 a 2, Fallout 1 a 2 a napr. aj Arcanum, som jednoducho tie hry chcel hrať na 100% lebo tam vždy bol nejaký zaujímavý a negenerický obsah a hra ťa odmeňovala zážitkami za to, že si veci skúmal. Teraz ťa odmenuje nič nehovoriacmi achievementami za to, že opakuješ do (skoro) nekonečna nejaké činnosti, ktoré by ťa aj tak nebavilo robiť, ale je za to achievement...
Já už jsem se dávno vzdal snahy dohrát velká RPG na sto procent. Bývaly časy, kdy jsem hrál stylem "lawn mower" - přijď do města, udělej všechny questy a pokud mají více řešení, vyber ideálně to, které je pro tebe nejvýhodnější. Dneska už by mi to přišlo hrozně umělé, jako odškrtávání úkolů na seznamu, ne jako dobrodružství.

Místo toho se raději na začátku hry zamyslím nad tím, jaká postava by v daném světě, kontextu a pro mě osobně byla zajímavá a v tom duchu ji vytvořím a hraju. Nedělám, co by postava nedělala, neleveluju skilly, které postava nepoužívá. Samozřejmě ve starších RPG je to občas kapku problém, protože dialogy se vás často do questů snaží natlačit a když je odmítnete, dají vám najevo, že to je chyba. Taky občas nahrávají pár "ideálním" buildům a s ostatními to má člověk těžké. O to víc ale potěší, když se světem může protlouct i nebojová postava, která není vždycky jednoznačný kladný hrdina.

Je mi jasné, že s takovým přístupem ze hry nikdy neuvidím všechno, ale to se mi na tom právě líbí. Nepátrám po tom, co by se stalo, kdybych udělal něco jinak, páč mě to nezajímá. Je to takové organičtější a na oko unikátnější :).
@Jab (13.06.2019 14:05): hele ja mam obavu že s tvým herním zaměřením ti to vysvětlit nedokážu.
Opravdu s tebou je diskuze jak když lizes smirgl papir, pořád to stavíš někam kde to nebylo až teče s huby krev. :)
@Charllize (13.06.2019 14:02): Tady se nebavíme o distinkci vedlejšáky vs hlavní questy. Tady se bavíme o vyslovených fillerech jak vystřižených z MMO, které ty obhajuješ. Vedlejší questy mohou samozřejmě být skvělé, to vůbec nevím, proč mi cpeš.
@Jab (13.06.2019 13:57): hele ale ja nikde nestavěl vedlejsaky nad hlavni úkoly. Jen říkám že to někoho může bavit. A nechapu co potrebujes zduvodnovat, vzdyt to je jasne.
U těch odměn za pošťák úkol o logiku nejde, jde o to že se ti ta odměna může hodit, proto to děláš. Expy navíc jsou vždycky fajn. A občas tam může být něco víc. Na to že textová část nemá úroveň knihovny světa sere pes.
@Charllize (13.06.2019 13:39): Meleš úplně z cesty. O tom přece nepíšu. Nejde mi o to, že po takovém seber 10 něčeho questu se můžeš někam dostat, získáš nějaký předmět atp. Celé zcela "non sequitur". "Quest je dobrý, protože za odměnu dostaneš předmět" je přece taková logická kravina, že to musí vidět každý.

Já se ptát a ptám se jednoznačně po lidech, kterým tyhle fillery vyhovují více než normální questy. Neustále to rozmělňuješ tím, že přece každému vyhovuje něco jiného atp. Tak tady nebo kdekoliv jinde najdi kohokoliv, komu vyhovuje "seber a dones 10 xy" oproti standardním RPG questům. Btw představa, že mě dotyčný "inspiruje" něčím, čím lásku k filleru zdůvodní, je velmi odvážná a o to více jsem na takového člověka zvědavý.
@Jab (13.06.2019 13:23): Tak minimalne byva za ty ukoly odmena, expy, predmety, material a tak dale. Taky muzou casto zavest do jinak nepristupne casti hry, nebo nekam kam bys normalne nesel. Muzou vest k dalsimu ukolu ktery muze byt zasadnejsi a tak dale.
Jinak to beru že si děláš prdel, protože snad nemyslíš vážně že budu organizovat tvuj sraz s někým kdo dělá vedlejsaky , tak pitomej snad nebude ani jeden z nás:)
Ale jinak jo, lidí co tohle dělají znám dost, ať už z letitých působení v různých mmo nebo z obchodu kde pracuju. A bohudík mám toho odehraneho tolik a léta praxe že si to klidně troufnu posuzovat aniz bych ti doručil důkazy k tvému oblíbenému soudnímu líčení:)
Jo a když budeš mít chuť zajdi na gamefaq, tam máš sáhodlouhé návody a vlákna o tom jak v nějakém rpg splnit vše na 100% a udelat vše co jde, nafarmit, nagrindit a pořád dokola.
Jako myslim vylézt z te herní bubliny v ktere jsi uzavřen, určitě by to tam pro tebe byl jiný svět který by tě inspiroval :)
@Charllize (13.06.2019 12:09): Tyhle úkoly "seber 10 xy a dones je" imho můžeme brát za čistý filler a tedy ztrátu času. Dodej toho cápka, který takové questy u RPG vyhledává. Stále "o něm" píšeš, tak jej doval. Chci se na tu raritu podívat, ať mi to nějak vysvětlí.
Nojo, to jsou holt ty osobní priority. Mě osobně delani vedlejších věcí nevadí, ale taky mám někde strop. Treba už nemám rád když se hra musí hrát třeba 3x aby se člověk dostal k něčemu. Obvykle u her ktere mě baví se snažím tam strávit co nejvíc času, protože to je to co chci, abych byl ve hře která mě baví. Proto mi přijde zvláštní vynechává kusy obsahu protože to je ztráta času.


@Drolin (13.06.2019 11:41): hele těžko soudit, máš plno mmo kde lidí hraji rp a přitom sbírají 100 kusů kožek z medvěda a funguje to :)
Ono jde o to posouzení slabšího obsahu a myslim ze tam jsou dost velké mantinely zase v tom co koho baví. Rozhodně to nejde normalizovat a posuzovat jako obecnou ztrátu času. Ale tak samo jsou hry ve kterých něco baví a něco ne, a přesto převládne to pozitivní.