Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (18.05.2012 11:16): Předtím jsi ale psal, že to má stejné tempo... Já jsem nic neusekl, tak je useknuto v Ascension a je z toho udělaná neustále se opakující smyčka. Originální řada Emilie je 3-5-7-7-7-7-8-5-5-5-5-5-7-3-3-3 a aby mělo Ascension stejné tóny, tak to prostě musí byt transponováno takto 7-7-7-7-8 5-5-5-5-8. A i kdyby jsi to nechal v původních notách, tak vzdálenost mezi nimi je v inkriminovaném okamžiku úplně stejná, stejně jako melodie. Jiné tóny/tónina/takt to neodlišují, to bych si potom mohl vzít jakoukoli skladbu změnit tóninu a jinak rozfazovat takt a vydávat to za svoje originální dílo. Vem si ty dva příklady, co jsem to uváděl níž, tam je ta podobnost podle mě menší a přesto z toho byl spor. A to jsou profesionální hudebníci, kteří tu podobnost tam slyšeli a ne amatéři jako my.
@GodOfTheSick (18.05.2012 10:59): Sorry, ale fakt to nie je tak ako píšeš. Ani to nemá také tempo, ani tie tóny. Nemôžeš useknúť uprostred taktu tón a priradiť ho do iného taktu s tým, aby ti pasoval tón do druhého taktu, ktorému zas vezmeš posledný tón, hoci oboje je 3/4 takt.

Rovnaká tónina znamená rovnaký úvodný tón danej oktávy, lenže tam kde ide Emilia o tón, ide Ascension len o pol tóna. A Ascension vôbec nejde tak vysoko, ako Emilia. A tú pasáž dole máš napísanú zle, pretože tam kde Emilia stúpa, tam má Ascension klesať.

EDIT: Nehovoriac o tom, že ten prechod naspäť hore má Ascension o jeden a pol tóna, zatiaľ čo Emilia nemá žiadnu zmenu smerom vyššie o viac ako tón.
@konvice (18.05.2012 09:34): To není rozvinutá fantasie, ale právě dobrý hudební sluch! K vykrádačce stačí málo, viz třeba další příklad Killing Joke - Eighties vs Nirvana – Come as you are, kde došlo i na soud, přestože ve skladbě od Nirvany je vloženo pár tónů navíc a s jiným intervalem.
Kdežto u Emilie je ta základní řada – dvě noty, tři noty, dvě noty, tři noty - stejná jako v Ascension, akorát že tam začíná 3-2-3-2… a u Emilie 2-3-2-3…

@Tulareanus (18.05.2012 09:58): Klid na duši mít nebudu :-)
Nemyslím prvních deset tónů, ale tu řadu deseti tónů, viz nahoře. Takže když vynecháš u Emilie první dvě noty a pak dáš Ascension do stejné tóniny, tak je to:
Emilia........3-5-7-7-7-7-8-5-5-5
Ascension.......7-7-7-7-8-5-5-5-5-8

Podobnost více než zřejmá.
Téda, já mám poslední dobou dar rozvířit diskuzi o hovně z jedné nevinné poznámky - tomu se říká trollení :-D Když to člověk dělá nenápadně a ještě k tomu nevědomky a lidi se toho chytnou.
@GodOfTheSick (18.05.2012 09:08): Ale sú. Schválne som si to teraz hodil do rovnakej tóniny a vytaboval na gitare, aby si mal pokoj na duši
a tam kde Emilia ide: 3-5-7-7-7 7-8-5-5-5
tak Ascension ide: 3-3-3 3-4-1-1-1 1-4

to je v oboch skladbách prvých desať tónov. :)
@GodOfTheSick (17.05.2012 23:21): co blázníš jaká vykrádačka, poslechl jsem si oboje a musím uznat máš velmi, velmi rozvinutou fantasii, bohuzel v kombinaci se špatným hudebním sluchem.

GodofTheSick jinak bych byl samozřejmě rád aby jsi mi těch deset tónů rozepsal, případně vytyčil u obou skladeb to tvé "kopčení". Obojí jsem si zahrál na kytaru ve stejné tónině a jedná se o dvě odlišné melodie s jinými tóny.
@Tulareanus (18.05.2012 04:03): Nejsou, jiná je možná tónina (klavíru v Ascension vs zpěv Emilia) a právě tempo, si to zazpívej. Když Robert Plant tvrdí, že Michael Jackson v Bad vykradl jeho Heartbrakera, tak tohle je podle mě zlodějna evidentní, i když ne třeba záměrná.
@GodOfTheSick (17.05.2012 23:49): LOL? Tie tóny sú úplne iné, len kadencia a tempo sú rovnaké. :D

@SavageCZ (17.05.2012 22:36): Mal som inak znejúcu odpoveď, ale zas mi hodilo dáky error a zabudol som to uložiť a zmazalo sa to tak len takto:

Prirovnanie bolo zlé, pretože ty staviaš dear esther do pozície bicykla a iné hry do pozície auta (ak som to pochopil správne), lenže zatiaľ čo bicykel nemá k dispozícii možnosti a súčasti auta, a sú to vlastne iné prostriedky s inou konštrukciou a inými cieľmi a možnosťami a Dear Esther má videoherný formát tak, ako aj iné hry. Lenže Dear Esther svoj formát nespĺňa, ako som nižšie napísal: "Je jedno ako dobre sa sedí na sedanke bicykla alebo ako dobre vyzerá, ak sa na ňom nikam nedostaneš." No a ak sa nemá porovnávať s hrami, ale inými produktami kultúry, tak v ich konkurencii neobstojí, pretože nie je ani natoľko tématicky originálna (či už príbehom alebo využívanými symbolmi) ani dostatočne prepracovaná.

Symboly som pochopil, veď bez symbolov sa ani nedá pochopiť o čo tam ide, dokonca ten hlavný symbol som aj predostrel v úvode svojho komentára. :)

Pre mňa osobne to veru nebolo nič unikátne a prílišná kvetnatosť výrazov pôsobila neprirodzne a účelovo, aby "mlžila" príbeh a stavala ho tak do zaujímavejšieho svetla, než v akom sa skutočne nachádzal. Navyše som z toho vizuálu mal neustále pocit prázdnoty a nevyužitia miesta, pocit, že nekto tú hru prešiel predo mnou a mne tam vlastne nič nenechal. Chápem, že izolácia mala byť hlavným symbolom, ako bolo i spomenuté, že ani "čajky tam už nezosadnú", lenže rovnako ako jedno stanovisko/či pocit bol určitým symbolom, tak mohlo byť tých alegórii voči rôznym spomienkam, emóciam a podobne určite viac. Priestor na to tam bolo, určite by sa do mnohých z nich dal aj aktívne zapojiť hráč. Ako som napísal Aimlezzovi - "Pre mňa Dear Esther pôsobí ako skica, náčrt, ktorá ešte vyžaduje veľa práce, aby nadobudla plnohodnotnosť.".
@Aaron_Hill (17.05.2012 23:02): Kdyby si obdobný komentář napsal u dia3 označili by tě za trolla, máš štěstí že umělecké kruhy jsou tolerantní a liberální a proto se tvému vtipu jen cynicky a snobsky zasmějem, ha. ha ha. :D
@Drolin (17.05.2012 22:47): budou Fritcional games, totiž nechtějí měnit strukturu firmy a expanzovat proto v podstatě projekt předali thechineseroomu a za vzájemné spolupráce to bude něco dle mého názoru neuvětiřelného, ono takové s kloubení s ostrovemz Dear Esther a kobkami Amnésie, to může být něco neuvěritelně hratelného :)))
Takže: auto není kolo, ale obojí je dopravní prostředek,který nás dopraví z bodu A do bodu B, v rámci tohoto, je tedy porovnávat lze,tolik k přirovnání a co mohu a nemohu srovnávat nech laskavě na mě.

Pokud je na obrázku namalovaný labyrint, a já mohu očima hledat cestu je to pro mne hra.

Umění nikde nedefinuji jako něco co jen umí vyvolávat pocity. Proč to považuji za umění už jsem vysvětlil. Přečti si to znova.

Poslední věc: mám pocit že jsi ze hry pochopil jen ten příběh, ale žádný ze symbolů. Možná se mýlím, ale tak mi to připadá.
@SavageCZ (17.05.2012 20:19): Ehm pozri, prirovnanie je prirovnanie, pretože nie je brané doslova, ale i tak potrebuje svoju logiku. Ty nemôžeš porovnávať auto s bicyklom, pretože oboje má inú konštrukciu a iné možnosti. Čiže môžeš porovnávať len bicykel s bicyklom. Tu ide o to, čo v rámci média, ktoré Dear Esther využíva (videohra) s možnosťami média predvádza a nepredvádza v podstate nič. Je to podobné ako keby si nehodlal využiť vizuál na obraze alebo zvuk v hudbe. Jediný faktor hry, ktorý Dear Esther využíva je, že má určité ovládanie za pomoci ktorého sa hráš dostane zo začiatku na koniec. Nemá však žiadne reálne herné výzvy ani ciele.

Ako môže byť statický obrázok hrou? To mi prosím ťa vysvetli. Mimochodom tu nejde o to, či je to hra, ale či to využíva hru ako médium a či je to teda hra dobrá. Je jedno ako dobre sa sedí na sedanke bicykla alebo ako dobre vyzerá, ak sa na ňom nikam nedostaneš.
A s tým umením pozor. Prečo by to malo byť umenie? Pretože vyvoláva pocity? Ale to asi vyvoláva aj Tetris. :)

@AiMLEzZz (17.05.2012 17:30): Pozri sa, problém je v tom, že ak si vyberiem niečo, čo má spĺňať určitý účel a nedokážem to naplniť, tak ma to neospravedlňuje, že ten potenciál nie je naplnený, či úloha nie je dobre zvládnutá. Ak sa rozhodnem použiť určité prvky, tak by mali mať zmysel, napr. nepostavím záchod a umývadlo v budove uprostred púšte, kde nijakým spôsobom nedostanem vodu a tu napr. nevidím zmysel v tom, že ak nie je hráč vlastne nijak zapojený do samotného obsahu, aký je rozdiel oproti tomu, keby to bol ako rollercoaster, kde byť hra skriptom sama previedla z bodu A do bodu B?

Netvrdím, že tam majú byť práve nejaké hádanky alebo puzzly. Je na samotnom autorovi, aký obsah tam bude, len sa nesmie on (a v podstate ani ty by si sa nemal) diviť, ak ten obsah niekto považuje za nedostatočný alebo nezvládnutý (ja tam fakt nepotrebujem strieľanie). Pre mňa Dear Esther pôsobí ako skica, náčrt, ktorá ešte vyžaduje veľa práce, aby nadobudla plnohodnotnosť.

"Ona ta intelektuální skrytá stránka za tím, která se dá různě interpretovat" // Problém je v tom, že význam je tam nakoniec fakt len jeden, ide o to, či pochopíš jeho jednotlivé časti, viacero interpretácii je spôsobených len nepochopením obsahu a to nie je mnohovýznamovosť v skutočnej podobe.

"že mi všechno vysvětlení někdo nedal na zlatém podnose" // Práveže naopak, úplne na konci to postava všetko vraví ako na zlatom podnose a to ma tiež na tom sklamalo. Ako najprv len dáva svoje útržky tak, aby ich (účelovo) hráč nemohol hneď zasadiť do kontextu a na konci následne doslova všetko vyklopí.

Lenže Mullholland Drive bol plný rôznych obrazov, detailov, oveľa viac vnemovo namáhal diváka (tu je to takmer všetko súvisiace so samotnou alegóriou, okrem jaskyne a vzorcov, len obyčajný text) a neponúkal mu vysvetlenia. Podľa mňa je až nefér porovnávať zrelého filmára s v podstate amatérom. :D Pretože tie dve diela sú neporovnateľné. Lynch nechal diváka tápať, on vlastne častokrát vkladá rôzne veci zo svojich snov, ktoré si ani on naisto neinterpretuje (preto hoci ho mám rád, občas mám pocit, že niektoré jeho výjavy sú strašne random a nemajú žiadne poslanie v rámci toho snímku). Problém Dear Esther je, že po tom výklade pred koncom už neostáva veľa priestoru na vlastné interpretácie, lebo hráč je zviazaný tým, čo mu bolo predostrené (je to ako keď ti v detektívke povedia, kto bol vrah, vždy keď si následne na tú detektívku spomenieš, tak nemáš pochyby, ale automaticky si spojíš obraz vraha s konkrétnou postavou a akákoľvek iná interpretácia neprichádza do úvahy, pretože mysel by to neprijala).
A keby sme sa aj zhodli na tom, že Dear Esther môže byť bicyklom, tak bicykel autom nikdy byť nemôže a aj keby sa jeho tvorcovia akokoľvek snažili, nikdy nebude rýchlejší a výkonnejší. Hra ale vždy môže byť lepšia, závisí len na tvoroch :)
Není to tak špatné přirovnání. Pokud by to bylo tak jak píše Tulareanus byla by DE statický obrázek. Což není a navíc i kdyby byla, stále to může být umění. Je to pro vás mizerná hra protože nevyužívá interakci např. Pro mne i statický obrázek pokud bude šikovně udělán může skýtat hraní si, tedy hru. DE je tedy hodně umění a málo hry, přesto je to hra.
No ja nevim, me to prirovnani neprislo az tak spatny. Proste hra nevyuziva vse, jak mohla. Mohla trvat trochu dele, mohla hrace trosku vice zapojit, ale i presto, ze nevyuziva vse co by potencionalne mohla, tak jako experiment je to moc dobre :)
@SavageCZ (17.05.2012 18:04): Tu nejde o technológie automobilu. Je to absolútne zlé prirovnanie. Proste Dear Esther má k dispozícii médium a formát hry. A nevyužíva to vôbec. Môžeš si to porovnať s bicyklom, ktorý síce pekne vyzerá, ale nemá žiadne kolesá ani reťaz, aby si sa vôbec niekam dostal tými pedálmi, ktoré sú ti tam vlastne zbytočne, lebo nimi nič nespravíš a neovplyvníš (rovnako ako v tomto prípade nič neovplyvníš v hre (čiže sa vlastne nehrá), s ničím neinteraguješ a hra je nemenná bez ohľadu na hráča).

Na zvyšné posty odpíšem neskôr, teraz nestíham.
@M.a.t.t. (17.05.2012 17:39): Využívá bicykl všechny technologie jako automobil? Ne a přesto spousta lidí tvrdí, že je to bezvadný dopravní prostředek a neměnila by. Jasně, že bych nechtěl aby všechny hry vypadaly a hrály se takto, ale jako experimentu se tomu klaním.
Oba pohľady chápem ale i tak sa prikláňam k Tulareanusovi. Pretože Dear Ester skutočne využíva možnosti herného média len minimálne. Dá sa argumentovať, že tento minimalizmus je úmyslom, ale ako argument by to oveľa viac obstálo pri krátkometrážnom filme. Na platenú hru (slovo platenú zdôrazňujem) mi to ale príde málo, nehovoriac o tom, že je to krátke. Pritom nevravím, že tam nutne mali byť nejaké logické hádanky, postačila by aspoň nejaká výraznejšia interakcia hoc aj formou vhodne zapracovaných skriptov spúšťaných na istých miestach nejakou klávesou, čo by teoreticky silnú atmosféru hry narušit nemalo. Čo samozrejme nič nemení na tom, že Dear Esther ponúka pozoruhodný zážitok a nemal by som problém ju ďalej odporučiť pár ľuďom.
@Tulareanus (17.05.2012 16:58): Problém bude v tom, že každému z nás hra dává něco jiného. Já ji chápu jako zábavně(v celém smyslu toho slova) podaný náhled na fungování světa nebo např. obsah knih Raymonda Moodyho. Ne jako nahozený problém ke kterému bych se měl nějak stavět či nedejbože ho dokonce řešit. A proto je to umění.
@Tulareanus (17.05.2012 16:58): Rozumím tomu, co říkáš, ale osobně mi právě to, co se tobě na Dear Esther nelíbí, připadá jako positivum. Totiž je jasné, že totéž by se dalo udělat formou filmu či něčeho podobně neinteraktivního, ale mně právě tahle cesta někde mezi filmem a hrou úplně krásně sedla, jelikož jsem měl možnost si všechno dostatečně prohlídnout a nějak se nad tím zamyslet (nemluvě o mnoha věcech, které člověk uvidí a uslyší až při druhém hraní). Ke všemu si nemyslím, že onen jeden člověk, navíc pravděpodobně bez nějakých filmařských možností či schopností, by dokázal formou filmu vyjádřit to, co vyjádřil v Dear Esther (mám na mysli především ony jeskyně a podvodní scénu). Zkrátka udělal to, co uměl nejlíp a vůbec mi nevadí, že je to bez nějakých hádanek, co by mi jen ztrpčovaly průchod hrou. Krom toho mám za to, že naprostá většina dojmu ze hry nebyl ani tak onen příběh, jako spíš forma jeho podání a především všudypřítomná atmosféra celé té cesty. No a je skoro samozřejmé, že takováto neobvyklá forma, jak už tu bylo řečeno, taky udělá svoje. Tyhle snové scény jsou navíc vyloženě něco pro mě, čímž autor vyloženě položil třešničku na celej ten dort a proto dávám hodnocení, jaký dávám.

Ona ta intelektuální skrytá stránka za tím, která se dá různě interpretovat, už podle mě není ani tak důležitá, jelikož já mám osobně požitek právě z toho, jak to na mě zapůsobí a že mi všechno vysvětlení někdo nedal na zlatém podnose, jak je tomu u většiny mainstreamových děl. A i tak si myslím, že není důležité každé dílo pochopit přesně tak, jak ho zamýšlel autor či jak ho pochopila většina lidí. Když si vzpomenu třeba na Mulholland Drive od Lynche, tak jsem po jeho konci neměl moc tušení, jak si to mám vyložit (to mi postupně došlo až dlouho poté), ale i přesto jsem byl naprosto nadšený.
@Neoxin (17.05.2012 16:32): Ja som mal asi dva problémy s tou hrou, aby ma uchvátila:
1. vlastne to nevyužíva vôbec hru ako médium (kľudne to mohla byť cesta naskriptovaná ako video)
2. videl som už v iných médiach takéto veci ,ale hodnotnejšie podané. Kvôli tomu že je to z vlastných očí, tak to nepredkladá žiadne emócie tvárou tej osoby a zároveň to nie je ani nejak opísané, aby tá intenzita mohla prísť skôr, než sa to celé "vyjasní". Nehovorím, že to bolo zlé. Inak by som tomu nedal 70%, ale nepripadalo mi to vôbec dostatočne dobre interpretované (nemal som z toho vôbec pocit autenticity, ani to u mňa nevytvorilo pocit stotožniteľnosti).
Je z toho proste taký ten pocit, že ti niekto predloží jedlo a ty už si také jedla lepšie a vieš aj čo presne tomuto jedlu chýba na to, aby bolo pre teba na takej úrovni ako tie lepšie.

@SavageCZ (17.05.2012 16:45): Tak tá hra má istú formu minimalizmu, ktorý je síce celkom zrozumiteľný, ale nezobrazuje vlastne žiaden vnútorný konflikt, len jeho dohru. A to nielen neinteraktivitou hry stavia "hráča" až do priveľmi pasívnej polohy (nemyslím pasívneho z hľadiska, že sa môže len prechádzať, ale že je mu predostrený len jeden kúskovaný monológ, bez nejakej dynamiky). A zvyšok viz. čo som napísal Neoxin.
Hodnota a z ní plynoucí vysoké hodnocení DE je dle mého v ne v příběhu, který je dost banální, ale ve ztvárnění klinické smrti,očistce, bardo,poznávání tzv posledních věcí člověka, nahlédnutí dovnitř a všeho dalšího co tam kdo najde....což je u her nezvyklé. Je fajn, že něco takového vzniklo. Je fajn, že je to podáváno takto a ne nějak loženě. A proto, to já považuji za umění.
@Tulareanus (17.05.2012 15:27): Hm nerikam, ze nemate oba pravdu, ale myslim si, ze jsem Dear Esther tak nejak (podle sebe) pochopila a jinak se prave venuju umeni (i kdyz tezko ty me nesmysly pocitat jako umeni - ale vite jak to myslim), literature, hudbe apod. Jako u nejakych lidi se stane, to co rikate, ze je to oslovi, ptz je to pro ne nova zkusenost atd. ale myslim si, ze u spoustu lidi je to proste to, ze jim to kaplo do noty, ze jim tato hra rika neco vice :)
@Tulareanus (17.05.2012 15:27): Jo, přesně. Morrowind mě bavil, dokud jsem nezačal plnit questy :) Ale pamatuju si tu extázi, kdy jsem hru poprvé nainstaloval a jen se tak procházel po té první vesničce, užíval si hudbu a střídání dne a noci.
@M.a.t.t. (17.05.2012 13:29): Dosť si vystihol moje pocity. :)
Určite sa nájde niekto, kto to bude brať strašne osobne a prípadne sa urazí, ale ja si stále myslím, že jedno + pre ľudí je, ak to nepochopia (pričom to nie je až tak zložité" a druhé + vyplýva z toho, že vôbec nie sú naučení na také dokumenty, filmy, literatúru, hudbu etc...(čiže v podstate to, čo si ty povedal) :)
Ono možno sa to bude zdať niekomu absurdné, ale z tohto hľadiska nie je Morrowind nepodobný Dear Esther. Tiež tam hrá výborná clivá melancholická hudba a celá grafická paleta je prevažne sivozelená a tiež sa tam hráč prechádza ako na virtuálnej turistike (odhliadnuc od ostatných herných prvkov). :)
Zde to bude u každého jiné. Ten dojem z Dear Esther je ale vynikající, alespoň pro moji maličkost.
Mne sa síce Dear Esther páčila ale mám dojem, že väčšina komentujúcich hodnotí tak vysoko ako hodnotí skôr preto že je to pre nich nová herná skúsenosť, ktorá sa tvári ako veľké umenie a pritom je to len jedna kratšia virtuálna prechádzka ostrovom :)
@Walome (17.05.2012 12:14): No spis od toho nesmis ocekavat buh vi co, ja do toho sla, ze to je hra na hodinku, trochu jiny typ hry, vedela jsem ze se tam jen chodi a to je cele a prave proto jsem nebyla zklamana a byla to pro me fakt hezka zkusenost, pac mi ta hra dala mnohem vic nez jsem cekala. Dej pak zpetne echo jak se ti to libilo :)
Koukám, že jsou tady z toho všichni udělaný... to jsem na to teda zvědavej. Jestli náhodou nejste moc velcí poetové :) ... taky jsem jím býval, ale teď jsem drsnej chlap...