S Edwinem a Minscem je problé, že se časem pokusí jeden druhého zabít... :-D Jinak Valygar mi nějak nesedne do mého stylu hraní. Imoen se mi víc zdá na Krátký luk + Hůl Mágů.
Diskuze
Moje nejoblíbenější parta v BG2 vždy bývala tato - neříkám že je to nejlepší sestava, ale bavila mne a byla silná:
Hlavní hrdina Fighter/Mage - dva dlouhé meče/bastardy
Minsc - dvě kladiva/palcáty/cepy
Valygar - dvě katany a podobné hračky
Jaheira - dva scimitary/kyje
Imoen - luk + krátký meč
Edwin - hůl, prak
Z toho je vcelku patrné, že štíty jsem používal jen jako tácy na podávání vydatné večeře u měděné čelenky :D Štít měla pouze Jaheira ze začátku hry, později už to dává bez problémů s dvěma zbraněmi. Obouruční zbraně jsem používal jen s Keldornem a Sarevokem.
Hlavní hrdina Fighter/Mage - dva dlouhé meče/bastardy
Minsc - dvě kladiva/palcáty/cepy
Valygar - dvě katany a podobné hračky
Jaheira - dva scimitary/kyje
Imoen - luk + krátký meč
Edwin - hůl, prak
Z toho je vcelku patrné, že štíty jsem používal jen jako tácy na podávání vydatné večeře u měděné čelenky :D Štít měla pouze Jaheira ze začátku hry, později už to dává bez problémů s dvěma zbraněmi. Obouruční zbraně jsem používal jen s Keldornem a Sarevokem.
Víte, co by mě zajímalo? Jak si nastavujete partu na SoA + ToB. Já chci hrát RP partu: Já (Berserk, tank, dlouhý meč / cep + štít), Minsc, Keldorn, Kaheira, Imoen, Aerie. Nevím jak je mám vyvíjet, zvlášť u Minsca a Jaheiry. Tolik možností a tak málo bodů. U Minsca jsem uvažoval DW palcáty a kladiva (protože 2H spec má Keldorn), u Jaheiry zase hole, kyje a scimitary, ale nevím, jestli DW nebo 2H nebo kombinovat se štítem. Vaše názory?
Red: Hmmm, ale aj tak sa mi to nezdá. Ten zoznam je nejaký divný. Aby v SoA nemal Minsc žiadnu interakciu s hráčom? 100% mal viac než jednu (minimálne ohľadom kladnej reputácie o tom, ako rád s Boom po mojom boku nakopáva zadky a ako sme veľkí hrdinovia).
@Ebb: To je on!:D http://www.minscandboo.com/quotes2/I_grow_tired_of_yelling.WAV
Mě úplně nejvíc dostávaly interakce s Evil party - Edwin, Viconia, Korgan + na střídačku Yoshimo/Jansen a Valygar a nevim jak komu, ale mě to Edwinovo neustálé popichování přišlo, jako by to byl dvojník samotného A.J.Rimmera a to jsem se vážně musel válet smíchy u kompu :)
Minsc má dobré hlášky? Tam boli dvaja? Ja som totiž stretol len toho infantilného burana so škrečkom.
@Tulareanus: jiný zdroj(stránka s přehledem interakcí): http://www.sorcerers.net/Games/BG2/bg2_npc_banters.php Pamatuju si i diskuzi že to je zřejmě tím že se původně počítalo s její brzkou smrtí.
Red: Ale má. Aj bez datadisku (keď som to hral prvý raz) kecala s Valygarom, Keldornom, Janom Jansenom a tuším aj s Minscom.
@Isair: Vyžaduje to velkou přípravu s nejistým výsledkem - neřikám že to nemůže být užitečné ale vyžaduje to neúměrně víc úsilí a tak to beru spíš jako bonbónek když se chci bavit než rovnocenou alternativu ke kouzlům či hrubé síle. Ale svůj smysl to má:)
@Hamster:
Absencí Minsca přichází skupina hned o dva členy, navíc největší hlášky jsou často spojeny právě s Minscem. A bojovník je parádní.
@Tulareanus: Problémem Imoen je že nemá žádné interakce s ostatními postavami. V TOBu se to ale vynahrazuje.
@Hamster:
Absencí Minsca přichází skupina hned o dva členy, navíc největší hlášky jsou často spojeny právě s Minscem. A bojovník je parádní.
@Tulareanus: Problémem Imoen je že nemá žádné interakce s ostatními postavami. V TOBu se to ale vynahrazuje.
Tak ale na hru tie postavy ako zlodeji úplne v pohode stačia a Imoen sa potom (hlavne v datadisku) levelovo s ostatnými dorovná.
nevýhoda je, že není žádný čistý zloděj ve hře krom Yoshima. Osobně díky příběhu ani Imoen není dobrá volba, kvůli expům. Proto jsem se při dalších opakování raději přiklonil k Janovi nebo měl zlodějinu u hlavního charu.
Red: Náhodou, probodávání je fajn věc. Obzvláště s kitem "Zabiják" a jeho sedminásobným poškozením na vyšších levelech. Případně, možná ještě lepší alternativa bojovník/zloděj, který později (v datadisku především) nemá téměř problém se zásahem a pětinásobné zranění je stále fajnové. A obzvláště na mágy je perfektní.
Osobně beru též raději Iomen, jednak je užitečnější a druhak mi zrovna Jan příliš sympatický není, stejně jako Minsc;).
Osobně beru též raději Iomen, jednak je užitečnější a druhak mi zrovna Jan příliš sympatický není, stejně jako Minsc;).
Imoen mávam teda minimálne, to fakt radšej Jan Jansen. Way cooler turnip. Minsc bol zábavný pri prvom hraní, potom to už bol len typický tank a nosič a viac som neriešil.
A v případě, že si člověk vezme jako hlavní postavu zloděje, je zbytečný brát jakýkoliv další charakter se zlodějským skillem, nehledě na sourozenectví s Imoen či pochybnou sympatii k Yoshimovi, bře tenhle týpek mi byl vždy krajně nesympatický :)
Red: Minsca jsem se tedy při obou rozehráních taky hned po vylezení ven zbavil. Možná jsem suchar, ale takovýhle přiblblý comic relief mi tam nesedl.
Pokud člověk považuje kladení pasti za jakýsi způsob cheatu (Lich po monologu jak je nepřemožitelnej dostane 100 zranění a umírá dřív než se ho dotkne meč) tak mu čistý/multi zloděj nemá co moc nabídnout, protože probodávání je tak 2x - 3x ze zajímavosti, většinou nanic. Imoen, a s dobrým vybavením i Nalia zvládnou otevřít/odpastit všechno a ještě navíc kouzlí. A nemít Imoen v družině...to je jako nemít Minsca:D
Situace se zloději je obecně v BG 2 celkem blbá. Nicméně Imoen je holt příběhově významná postava, pročež ji beru. Ale Yoshimo je i pro mě nejlepší (Jan má občas dobré vtipy, ale trvá mu krutě dlouho, než vyhrabe pointu - což u vtipu beru dost často za nedostatek :)).
jaké nedobré názory jsou tu ke čtení. nevzít imoen, hrůza! 100x poslechnout hlášku "its me imoen!" :P
Eru: Toho jsem měl taky, ale ten mě zas tolik nebavil, ani nezajímal. Já takovéhle hry nehraji, abych měl roztomilá čísílka. Čísla znám už nějaký ten pátek zpaměti (asi tak do dvanácti tisíc), co mě může chytnout jsou postavy a příběh a to co předvedli s Yoshimem pro mě byl jeden z nejlepších momentů.
Eru: No to jsem si taky myslel ze začátku, ale pak jsem zjistil, že Iomen se vyplatí víc, protože stejně jako jan všechno odemkne (v datadisku to chce aby měla ty prsteny na odemykání), ale kouzla má potom lepší a má jich víc. Jen teda okrádat moc neumí ...
Hamster: Protože z dlouhodobějšího hlediska je lepší Jan.
Eru: Ne pokud jdeš s Yoshimem. (který je kůl, takže proč ho nevzít)
Hamster: Nemusí ji brát a může mít všech šest.
Prožívat partu je trochu zbytečná citová investice, páč pak se stane, že to člověku vecpe Imoen a musí to její kňourání snášet hodiny, nechce-li mít volný slot.
Já našel stránku, kde je ukázáno, jak si postavy na různých levelech rozdělují body a není to zas až tak hrozné:
http://www.gamefaqs.com/pc/258273-baldurs-gate-ii-shadows-of-amn/faqs/34147
http://www.gamefaqs.com/pc/258273-baldurs-gate-ii-shadows-of-amn/faqs/34147
dle mě je nejdůležitější co nejdříve dát dohromady partu, se kterou chceš hrát celou hru, abys jim mohl dát dovednosti jak chceš ty. Trochu škoda, že jim ty body po přijetí nemůžeš rozdělit sám, alespoň od 6lvl.
To právě dělají NEŽ si je sebou poprvé vezmeš. Většinou strkají body do naprosto zbytečných a hloupých zbraňových specializací.
Díky. Já jen, aby si nedávali body kam se jim zlíbí. :-)
Pořád 9.
Ahoj. Mám dotaz. Když z party vyhodím NPC na levelu 9 třeba v hospodě a vrátím se pro něj až budu na levelu 12. Bude NPC taky na levelu 12, nebo pořád na devítce?
Holt konformita. Je zvláštne pozorovať, že človek miesto toho, aby bol časom kritickejší a i spätne si u hier uvedomoval chýb, tak nejak nahodí ten mfp mód či ako to nazvať a ide na to opačne. Ale tento fenomén nie je zas tak nepatrný.
90210: No právě...pro magazíny i distributory už to je podprůměrný brak :D
70% je prece dobra hra...
Očividně smýšlí jinak. Viz games.cz - "Brazilský PC Player uštědřil Diablu facku v podobě sedmdesáti procent."
Ale práve na BG2 som nebol dosť, 75% je hodne prehnané.
To máš za to, že jsi tak kritický :)
Boha, nice Paulie, 15 mínusiek behom minuty, to si ako naklikal.
Ok, teď jste mě zmátli tak, že jsem se šel mrknout, co jsem to vlastně o těch modech psal :) Já totiž (snad) netvrdil, že dobré mody už neexistují a existovat nebudou. Jsou a budou a to je dobře.
Na TES jsem myslel jen proto, že ji Drolin níže zmínil. I když mířil jsem rovnou na F:NV a ty první mody, které pro něj vznikly.
Pacem out.
Na TES jsem myslel jen proto, že ji Drolin níže zmínil. I když mířil jsem rovnou na F:NV a ty první mody, které pro něj vznikly.
Pacem out.
Bodkin: Aha, no, s tím jsem se nesetkal a mody na TES neznám (že narážíš na něj nebylo v diskuzi u BG2 zas až tak očividné). Ke spoustě her ale stále vznikají mody té kategorie, kterou popisuješ jako nějakou ztracenou antiku. To že nemáš zájem se po nich shánět (a těžké to není) neznamená, že nejsou.
Bodkin: Tak se podívej na modifikace ke Gothic 3 - Community Patch (1.74), Quest Pack (4.2) a Content Mod (2.2) - a najdeš modifikace, jaké hledáš.
H: Zrychlovače chůze/zpomalovače degenerace věcí.
Jab: Celou dobu jsem myslel na Bethesdu, ano.
Jab: Celou dobu jsem myslel na Bethesdu, ano.
Bodkin: Teď prosím sakra myslíš co za hry? BG či TES?
Nevim co jsou zrychlovače.
Drolin: Nejsou (trainery delaji obvykle jine veci a hlavne funguji uplne jinak).
Hamster: Proč? Začaly se akceptovat i zrychlovače? Jsou stejně cenní jako v1.13?
Drolin: Trainery jsou to, když hru nahákuješ. Když ji můžeš omodovat, tak jsou to mody :)
Drolin: Trainery jsou to, když hru nahákuješ. Když ji můžeš omodovat, tak jsou to mody :)
Bodkin: Že jsi v modařské scéně trochu ztratil přehled je docela znát.
Nejsou to prvně jmenované trainery?
Má vůle je pevná jako ranní erekce před deseti lety. A nemoduji. Ani trochu. Krom Flash modu, no.
Ale rychlejší chůze, menší opotřebování zbraní, vyšší nosnost, vyšší dosažený level... cheaty.
Nové a lesklejší brnění, kůůl katány, kvalitnější textůry atd... chujovinky.
Dobrý modder - tvoří nové mapy, příběhy, vytváří nějaký hodnotný celek. Rozšíření pravidel, naroubování nových technik a nápadů. Prostě tak, jak se modovalo tenkrát.
Ale rychlejší chůze, menší opotřebování zbraní, vyšší nosnost, vyšší dosažený level... cheaty.
Nové a lesklejší brnění, kůůl katány, kvalitnější textůry atd... chujovinky.
Dobrý modder - tvoří nové mapy, příběhy, vytváří nějaký hodnotný celek. Rozšíření pravidel, naroubování nových technik a nápadů. Prostě tak, jak se modovalo tenkrát.
Bodkin: Názor ti neberu, víceméně souhlasím, ale odpusť si příště prosímtě to přirovnávání módů k cheatům. Že máš slabou vůli a vybereš si zorvna takový mód, který hru ve své podstatě akorát "zjednoduší" a totálně zabije zážitek z hraní, je věc druhá ;)