Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Valcik: Ano, je to dost možné - nepopírám. Projdu ty lokace ještě dodatečně, až budu u PC doma.

Malignus: Ještě ohledně lichů.. jejich likvidaci bych zkoušel až v pozdějších fázích hry. Rušící kouzla která můžeš použít, která mě z hlavy napadají jsou Zlom, Tajné slovo, Zruš magii a nebo Zpětný karmínový paprsek (Nejsem si jistý správným názvem posledního kouzla, ale je to tuším 6. kruh. Ruší jednu z ochran až po 8. kruh a snižuje odolnost cíle vůči magii). Případně lze užít ještě kouzlo Ochrana před nemrtvými a vybavit se svitky kouzla Svoboda (na osvobození bojovníků z labyrintu).
Kouzlit útočná kouzla bez proražení ochran bych ani nezkoušel, ale co dopurčím je Vylepšený spěch na nejsilnější bojovníky, zvýšiš tím šanci přerušit lichovo kouzlení.
Lindacp,
v komentároch spomínaš, že grafika v BG2 je ručne kreslená. Hm, niektoré scénky boli renderované, napríklad trolí brloh v Druidskom háji, alebo i ovládacia miestnosť Planárnej gule.
Mně zase na Falloutu vadil právě soubojový systém. Hlavně hromadné souboje a když protivníci utíkají...to bylo tak nechutně zdlouhavý a nudný... (:
Pretrpieť sa to síce dá, Isair, ale radšej by som si to užíval. :-P
Vizuálna stránka hry je skvelá, dal by som však prednosť textu a hovorenému slovu, tak ako to bolo vyriešené napríklad pri prechode medzi jednotlivými kapitolami hry. (Vkusné, nápadité a menej otravné.)
Posťažujem sa aj na súbojovú muziku, tá ma tiež pekne štvala. Stačí rozseknúť jedného zatúlaného goblina a spustí sa polminútový, rozvláčny bojový pochod.
Myslím, že vzhledem k celkové délce hry už těch pár sekund není takový problém přetrpět:)... i při tom x-tém hraní.

Jinač je samozřejmě také vítám, s valcikovým přístupem se rovnou můžeme vrátit k textovým RPG, kde nějaký "zbytečný" vizuál hráče neotravoval vůbec;). Hmm, ale proti gustu...

A ještě ad. ty souboje, zrovna mně přijdou právě v IE hrách (vyjma P:T tedy) jako jedny z těch (nej)lepších, naopak příliš nechápu ten humbuk okolo těch Falloutích;). Jako systém mají opravdu fajn, ale to provedení... ta AI to neuvěřitelně kurví:), veškeré taktizování jde ihned do kopru, když si nepřátelská AI sama postřílí polovinu družiny. Albion měl fajn soubojový systém, ale zase byl potopený některými nedomyšlenostmi... viz. critical hit= instant kill či až příliš overpowered kouzla, se kterými není problém na jedno zakouzlení zlikvidovat celou nepřátelskou partičku, klidně i těch nejdrsnějších potvor (viz. Mellthasův Démoní Exodus či Harrietino Godess Wrath a nebo samozřejmě ultimátní zamrazovací kouzla Siry, se kterými si v podstatě vystačíte až do konce hry).
No já proti nim třeba nikdy nic neměl, ale je pravda, že když to hrajete po několikáté tak by jste možnost je přeskočit uvítali :)
Mne sa to páčilo, pri prvom hraní to môže pôsobiť ako vytváranie dejového napätia, či spestrenie pohľadom na to, čo robí práve druhá strana barikády. Navyše práve takéto momenty boli to, čo dokázalo spraviť z Irenica čosi viac než, typického záverečného "Aby sa nepovedalo" bossa.
V BG2 mi prekážali naskriptované scénky, či už to boli sny, alebo rozhovory Zahalených mágov. Pekne otravné. Textový popis, ktorý využili v jednotke, sa mi zdá zaujímavejší.
A souboje ve Witcherovi. Děs! A pak ještě FF8.

Zlatá klasika v podání Infinity her. Neurazí, ani nenadchnou.

Já jsem teda nedávno zkusil IWD1 a u toho soubojovýho systému málem chcípl. Je to zastaralý, nedynamický a k smrti nudný. BG má jenom tu výhodu, že není pouze o boji.
Jinými slovy i originální příběh může být pěkná slátanina, díky bohu za BG.
A pokud bych měl vybírat tak rozhodně soubojový systém BG než klasický tahový z Albionu nebo Jagged Alliance. Ale tak každýmu podle gusta.
Ad BG 2 a príbeh, nie je to originálne, ale je to kvalitne spracované, čo sa týka toho fantasy obsahu. :)
Vlastně, jak pokračuje práce na grass title? :)

Jinak sphere neznám, díky. Vypadá to zajímavě - " It allows people with not much programming experience to create role-playing games like Final Fantasy VI or Phantasy Star".
Říkám fuj.

To už raději sphere, s tím se dá o něco lépe manipulovat
No, a teď to jen udělat a bude tu nejlepší doposavad vydané rpg. Co říkáš na rpg maker/gamemaker? :)
Dobrá tedy, od teď budu mafii označovat jako MF.
Ten žebříček začíná Super Mariem, pak samé jRPG a Kotor :)

Arcanum - setting a systém.
Bloodlines - atmosféra, systém a malkové.
Těžké :)
Psát F2? To by zbytečně mátlo. A jo, JA2 má asi nejlepší souboje. A ne, spustíš to tak na psp. A je to zde na 2. místě + trailer (naštěstí příběh nestojí na deseti metrových robotech :).

Ještě bych tam přimíchal něco z Vampírů a Arcana, jen nevím co.
Souboje jako JA2 :)
Ultima mě děsí.
ME2 vypadá velmi hezky.
F2 byl až zbytečně komediální (A proč zase FO2? nebo myslíš FlatOut?)
Xenogears jsem nehrál, ale je to něco japonského, takže to beztak nedávalo smysl. Je to pro DS?
To záleží... jak dotyčný moc čte.

Jinak, jak kubulus u gothica vytáhl pojem "sociální" RPG, tak jsem si pod tím hned představil BG2 :)
Souhlasím, u většiny RPG jde spíše o postavy než příběh. Zdá se mi ale, že se to hodně u kometářů slučuje.
Solidor: Pravda, příběh bych také u BG série nevyzdvihoval. Koneckonců ale opravdu povedený příběh má minimum rpg her.
Opravdu je příběh tak kvalitní? Já si myslím, že je to poměrně obyčejný fantasy příběh s několika zajímavými postavami a jejich vzájemnou interakcí.
Přesně, Inkvizitorovo kombo rozptyl magii + pravdivé vidění a žádný mág není podstatnější problém.

Stejně tak lze samozřejmě využít i ty u kněze/mága (byť se sesílají déle a rozptyl magii mají tuším slabší).
na vyšší úrovní jsou taky kouzla jako Zlom. Když tak to doquestíš později
Na podobny oponenty je vybornej Keldornuv dispell, udelej to na nej jednou nebo dvakrat a ma po ochranach. Potom uz to neni problem, lich dostava rany a nezakouzli si.
Díky za rady, ale mám pocit, že Zlom na něj nefunguje, protože má imunitu na kouzla 1. až 5. stupně. Tedy i Zlom. Ale ty pasti určitě zkusím. Jinak mojí nejsilnější zbraní je Cep věků +3 a Keldornův meč. :-)
Pasti, Zlom, zbraně ideálně +4, šípy kyselinové. Celkově jsou Lichové solidní sranda. Hlavně demi-lich.
Na demiho stačí dvě věci. Zbraň +5 a svitek ochrana před mrtvými. A jedna postava :)
Jestli máš zloděje s dobrým kladením pastí tak je můžeš naklást před otevřením sarkofágu kolik ti v dané oblasti dovolí, lich se objeví, odříká svůj monolog a zhebne.

Jinak konvenčnější postup je složitější...používej to co mu prorazí magické štíty (v češtině myslím Zlom) a ppotom to co přerušuje kouzlení (třeba obyčejný kyselinový šíp). Slabší parťaky radši ukliď ať první dardu schytá někdo kdo to unese. Nezapomínej na magický předměty a kouzelné ochrany.
Ahoj. Poradil by mi někdo, jak zlikvidovat Licha? Plním Unseeing Eye quest, mám přinýst půlku žezla ze sarkofágu, ale vždycky, když ho otevřu, tak se na mě vrhne nějakej Stínovej Lich a celou partu mi odrovná... Funguje na něj Sunfire, ale ten mám jen jeden. Neví někdo jak na něj?
Já zase nejraději/nejčastěji beru: Hlavní postava Inkvizitor- zbraň "Crasomyr", 1. Korgan- jednoruční zbraně + štít... nejlépe tedy sekeru "Kyselý mráz" a později "Crom Faeyr",2. Valygar- 2 zbraně... "Belm" a "Zuřivost Nebes",3. Edwin- "Hůl Mágů",4. Iomen- "Gesenův luk", 5. Viconia- "Cep Věků", příp. "Everardův prak +5" nebo (zřídkakdy) Anomen se stejnou zbraní.
Pro me je idealni parta Charname half-elf bard, do dvojky s kitem blade. K ni pak Minsc, Jaheira, Aerie, Keldorn a Jan Jansen. V podstate pokazdy hraju s temito NPC, nemam to srdce si je nevzit.

V datadisku pak uz trochu nudnyho Minsca strida Sarevok.
"Víte, co by mě zajímalo? Jak si nastavujete partu na SoA + ToB. Já chci hrát RP partu: Já (Berserk, tank, dlouhý meč / cep + štít), Minsc, Keldorn, Kaheira, Imoen, Aerie. Nevím jak je mám vyvíjet, zvlášť u Minsca a Jaheiry."

Jaheiře dej do jedné ruky kyj a do druhé nejlépe scimitar Belm (+1 útok za kolo) - čili scimitary a kyje. Případně můžeš jít i do oštěpů nebo holí a v ToB pak brát lepší vířivé útoky.
Ber jen jednu možnost. Ale platí, že nejlépe na tom bude Jaheira s Club of Detonation a Belmem + přidej improved haste (kouzlo) a z HLA pak Critical Hit.

Keldorn dostane Holy Avenger, tam není žádný problém. Imoen dej gesenův luk nebo kuši Firetooth (k zakoupení ve Strážcově tvrzi). Aerie prak a třebas hůl.

Minscovi pak, hmm..., nejlépe do jedné ruky Flail of Ages (nejlepší zbraň ve hře) a do druhé buď Kundane (krátký meč - zase přidává jeden útok za kolo) nebo Crom Fayer. Případně zaměň Flail of Ages za Axe of Unyielding.

A hlavní charakter je už pak jednoduchý. Halaparten ve hře moc není, ale Ravager určitě za tu srandu stojí (spolu s vířivými útoky). Případně mu dej ten Flail of Ages a do druhé ruky Belm (a zbraně u zbytku party reorganizuj na záložní možnosti, které jsem vypsal).
Jj, zloděj je prostě nutnost. Obzvlášť, když na rozdíl od jedničku můžu vyslat neviditelnýho zloděje prozkoumat vedlejší místnost a při tý příležitosti bodnou mágovi katanu do zad. :-)
Já myslím že ideální jsou dva vepředu a 4 vzadu, tedy 2 zblízka a 4 kouzla/dálkové zbraně. Ale nikomu to nenutím, obecně je nejdůležitější když je v partě klerik případně druid a zloděj bez nich to je opruz.
Malignus: Korgan je pohodář, ten se neztratí v žádné partě :D Viconii často beru místo Jaheiry. Anomen je děsný ko**t, vzal jsem ho jednou kvůli romanci (kterou má nejhorší) a od té doby jej ignoruju.

Hmm, mohl bych si BG2 znovu zahrát. Už nějaký čas uvažuju o partě HH Figher/Thief nebo čistý thief, Valygar, Solaufein, Viconia, Edwin, Tashia...no možná v zimě. Nebo zkusit nějakou z kombinací co píšeš :-)
Jo, tak o vtipných partách jsem četl. Zkus třeba:

PC female, Korgan, Mazzy / Anomen, Viconia, Jan, Edwin
PC, Korgan, Mazzy, Valygar, Keldorn, Minsc / Jan
Hůl mágů dávám Edwinovi, ale pokud v partě není tak asi té Imoen. Jo, Edwin a Minsc se moc nesnesou, ale jde tomu předejít. A hrát bez nejvtipnější postavy (Edwin) si nedokážu představit :D
Místo Valygara beru někdy Keldorna, trpaslíka nebo modovanou NPC.