Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Docela zajímavé. O modding tools zatím nic slyšet není. Jen že mody oficiálně podporovány nebudou. Ale to může vždy znamenat "zatím". Mody už ale jsou, mělo by fungovat i nemálo starých, neb v srdci hry stále tepe "Gamebryo Engine". Každopádně některé ty mody, které třebas levelují artefakty spolu s postavou, jsou asi skoro nutnost. Přece jen se mělo změnit ještě více věcí, byť i tak oceňuji, že už teď je to na hranici s remakem.

No, počkám si. Možná na nový počítač, možná jak se vyvine situace kolem modů. Možná na to, až XSX varianta bude podporovat klávesnici a myš. A zejména na velkou slevu za pár let.
@AlieN (27.04.2025 23:10): Když jsem hrál F:NV před pár lety, dal jsem si s modováním fakt hodně práce - řekl bych, že jsem tomu věnoval tak dva dny příprav :-D K tomu mi hodně pomohl tento guide. A tady jsem se k tomu ještě trochu rozepsal v diskuzi. Nejsem si ale jistý, jestli ty mody zvládnou to dramatické zlepšení, které hledáš. Hezčí to ale s nimi je.
@Jab (27.04.2025 15:54): Ok grafika? To je jako lepší než F4 (který vypadá, jak když se pes vyzvrací na koberec)?

Jako ne, že bych vyloženě grafiku F4 kritizoval (to je asi nejmenší problém Bethesda "Fallout" her, a obecně ač ocením krásný vizuál, to pro mě není jedno z kritérií, podle kterých bych dal hře negativní hodnocení), ale mám ji v kategorii "tolerovatelné". Ale F3 jsem nehrál, je možné, že Vegas i F4 byly grafický downgrade.
@Jab (27.04.2025 15:54): No, ono je to už 17 rokov od F3 a 15 od NV :) Mne tiež omodovaná grafika príde veľmi fajn, ale to, že na F3 už robia, vieme, len by som považoval za hriech nezahrnúť do remasteru aj NV.

Po tom, čo existuje Tales of Two Wastelands už nie je cesty späť, zremasterovať len F3 by som považoval len za polovičnú robotu.
@Tarhiel (27.04.2025 15:46): Imho na New Vegas a vlastně i F3 remake je vlastně ještě brzo. Ta grafika je ještě hodně ok. To spíše by to chtělo překopat gameplay. Hlavně souboje. Nebo debilní ovládání pipboye.
Tak vyskúšané na asi 6-10 hodín - grafika pekná, dohľadnosť do daľeka je super (hneď z úvodného dungeonu vidíte vežu pre mága, ktorá bola pridané v jednom z DLC), je to strašne blbo optimalizované - nech tam nadstavím čokoľvek, seká to a FPSká lietajú jak krídla motýľov.

Druhýkrát to znova hrať nebudem (hrať už dohrané dlhé hry ma väčšinou nebaví), ale trochu som sa pohral s char creatorom, vybehol z úvodného dungeonu a prebehol sa po krajinke, začal Knights of the Nine quest a to mi stačí.

Len jediná vec mi tam chýba (a toto bolo niečo, čo mi chýbalo už v pôvodnom Oblivione) - location based damage. Ten pridali až vo F3 a dúfal som, že aspoň usekávanie hláv a končatín zo Skyrimu nejako prepašujú aj sem - ale nie.

Až to vyjde na GOG, moc rád zakúpim, ale hrať už to zrejme nikdy nebudem.

A tíško dúfam v podobný (ale lepšie optimalizovaný) remaster aj pre F3+F:NV (viem, že F3 ohlásili, ale hanba, ak by tam nepridali aj F:NV - práva naň majú).
@AlieN (22.04.2025 23:42): Lidi jsou holt posedlí fotorealismem a staví ho nad autorské záměry. Že barvy extrémně přispívají tónu a ladění a mají obrovskou moc nad emocemi hráče, je dneska už bohužel vedlejší.
Je to o dost náročnější (a imho hnusnější) než Avowed (o KCD2 nemluvě). Respektive, je to dost nekonzistentní. Někdy to vypadá pěkně:

https://i.ibb.co/cS7jkgMC/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-23-17-55-51.jpg
https://i.ibb.co/BHcFV41V/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-23-17-05-59.jpg
https://i.ibb.co/spyGDvL6/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-23-14-36-23.jpg
https://i.ibb.co/whVq4Sh3/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-23-15-29-93.jpg

A někdy fakt ošklivě:

https://i.ibb.co/Y7gKnqRr/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-22-58-50-64.jpg
https://i.ibb.co/hJCXmVxG/Wingdk-Screenshot-2025-04-22-23-21-20-82.jpg

Každopádně, moje zvědavost byla uspokojena, Oblivion asi nebude hra ke které se budu vracet.
Obsahuje remaster i datadisk Shivering Isles? Ten byl prý výrazně lepší než původní hra a přitom jsem ho na rozdíl od ní nehrál, tak k tomu bych se snad vrátit mohl.
@RNDr. Gunár Pavel (22.04.2025 18:36): Nejen s dungeony, ale hlavně celkově s gameplay - vanilla Oblivion měl mraky fatálních chyb, příšerný level scalling, AI, ovládání,... v mnoha věcech vyloženě krok zpátky od Morrowindu a museli ho zachraňovat modeři. Ve Skyrimu spoustu věcí pak už udělali lépe, tak doufám že to teď přenesli i do Oblivionu.
Tedy ten úvodní dungeon byl o dost delší než jsem si pamatoval. Dojmy mírně rozporuplný. Furt je to rozkouskovaný na jednotlivý cells, takže postavy furt mizej do vzduchoprázdna když vlezou do dveří, je to náročný a přitom to imho nevypadá kdovíjak, a ten wow efekt prvního vylezení na světlo se tu moc nedostavil, vylezu a je divná mlha, prší, déšť vypadá hnusně, voda nic moc..
Je to na pomezí remasteru a remaku.
@Tulareanus (22.04.2025 19:12): Četl jsem to kdysi na nějaké fansite, možná na starém Bonuswebu a přišlo mi to jako fajn česko-slovenská(?) varianta jména (jako když se Imperiálům říká Císařští), které do hry v anglické verzi převzali 1:1, ale klidně to změň. ;)
Taky taky, hrál jsem všechny TES až na Oblivion, protože jsem na to ve své době neměl dosti vykonné PC :)
Wow, ono to vyšlo hned s oznámením :) Že bych si to zahrál poprvé? Do toho starýho se mi moc nechtělo.