Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Radecker (23.04.2025 12:21): ;)

Já třeba koupil The Elder Scrolls Online kdysi, abych po pár hodinách doslova umíral nudou. Ani pro mě MMO nejsou. Ale tady je vedle kompletního dabingu i osm solidních příběhů postav. A pak... Mám palác na Alderaanu, krásné Chiss sídlo o mnoha oddělených budovách na Coperu. A dokonce i na imperiální flotile má můj sith warrior trůn/křeslo jak Emperor s výhledem na vesmír. :) Vlastně nemám jen stronghold na republic flotile a na Mek-Sha.

Jsem v té hře zaháčkován. Jakkoliv ji hraji už celkem málo. :)
@Jab (23.04.2025 11:49): Jo, rozumím. Já taky nejsem typická cílovka. Pořád to beru tak, že jsem na návštěvě v místě, kam mě vlastně nikdo nezval a u lidí, které moc neznám a kteří mají trochu jiné návyky. Takže se jen snažím chovat uctivě a zatím hledám ten nejlepší způsob, jak tam ten čas strávit co možná nejpříjemněji :) S čímž mi tedy výrazně pomáháš.
@Radecker (23.04.2025 11:01): Zase ale... Tak to chtěli hráči. Chtěli se dostat k max level contentu a plnit po cestě co nejméně questů. :) Až budeš znova hrát za republiku, tak plň jen class questy. Vše ostatní je dobrovolné. ;)
@AlieN (23.04.2025 10:39): No tak to jsem zvědav, jestli budu na Tatooine, nebo jinde absolvovat podobný souboj za zrcadlového Jedi Knighta. S tím level scalingem to jde vlastně oběma směry. Moje postava je díky side questům těžce přelevelovaná a místo, abych si za odměnu užíval instatní krájení nepřátel, hra mě uměle degraduje na "maximální level planety". Takže i když jsem na Tarisu už byl nad 30. úrovní, celou planetu jsem fakticky odehrál jako postava 21. úrovně. Zatímco tedy zřejmě kdysi hra motivovala k plnění side contentu, dnes od něj vyloženě odrazuje.
@Radecker (23.04.2025 10:19): Bývalo to těžší. Teď už je leveling brán jako content směr k levelu 80. Kdy pak při těžších flashpointech a operacích můžeš a budeš občas umírat. Není to imho v tomhle jiné než ostatní MMO.
@Radecker (23.04.2025 09:33): Dopad je hlavně v tom že s některými abilitami zabíjíš nepřátele rychleji, tzn se u nich tolik nezdržuješ :)


Já ve hře zemřel u starého mistra Jedi na Tatooine, který na začátku souboje vyřadí mého healujícího companiona, a sám má u sebe slušně silného tanka. Ti jediní mi dali zabrat... ale zase, sice jsem zemřel, ale předtím jsem jednoho z nich zabil - já se o dva metry dál oživil a v klidu doléčil, on zůstal mrtvý. Druhý pak už padl snadno.


Jinak ve hře ten absolutní level scalling jakoukoli obtížnost přímo vylučuje. Díky němu právě neexistuje ani ten vývoj postavy - číslo levelu se zvyšuje, ale nepřátelé jsou pořád relativně stejně silní.
@Jab (23.04.2025 09:46): Ah, díky. O tom stromu abilit pod "K" jsem věděl, jen mi nedošlo, že si můžu přepínat jejich varianty. Vzhledem k tomu, že moje zdraví v soubojích asi ještě nikdy nespadlo pod tři čtvrtiny, asi má v PvE i tak mimimální dopad.

To je vlastně možná další taková malá podvědomá věc - nikdy jsem se necítil úplně v ohrožení. Zemřel jsem jen když jsem si zašel udělat kafe a spawnovali se u mě nepřátelé ještě než jsem měl healujícího companiona :-D A jednou jsem se na Coruscantu propadl do voidu :-) A smrt je vlastně jen respawn. Když si vzpomenu, jak jsem se kdysi v Kotoru natrápil s Calo Nordem, jak jsem musel mikromanagovat companiony, kombinovat schopnosti, gadgety, atd... Tam jsem ty high stakes opravdu cítil. Ono to srovnávání asi nemá smysl a není úplně fér. Ale jsem jen člověk a neubráním se úvahám, že když šlo udělat tohle a tohle, proč nemohli doťuknout ještě i tamto :-)
@Radecker (23.04.2025 09:33): Shodujem se velice, se souboji a levelováním to mám stejně. U něj si tedy můžeš vybrat něco jednou za cca pět levelů, ale to je pořád směšné, stejně tak gear který snad začne hrát nějakou roli až v endgame, která mě nezajímá.

No... není pro mě moc zázračné že v něčem je to lepší než běžné MMORPG, když ten žánr celý považuju za podřadný a těžce nezajímavý, a nedovedu si představit že bych trávil čas třeba u WoW (ale na novou Dunu jsem velmi zvědavý, to je pravda).
@Radecker (23.04.2025 09:33): To zase pozor. Zmáčkni ve hře "K". Na některých úrovních si ability přímo vybíráš. Jen to nevidíš, protože to hra dělá automaticky i. Ale můžeš je přepnout kdykoliv. 

@AlieN (23.04.2025 09:41): Zase hráči to tak chtěli. A i já jsem rád, že mohu oblíbeného companiona s level 50 affection tahat vždy s sebou.

Wampa je nějaký cartel market companion. Čistě pro efekt. Žádný quest. Já bych za něj neutrácel. Už takhle companionů mám ve hře mnoho desítek u všech high level postav.
@Jab (23.04.2025 09:28): Na nižší affection jsem ty rozdíly nepozoroval, ale ok tedy. Preferoval bych kdyby to omezené přece jen bylo, třeba to že křehká Twillek otrokyně by měla dělat tanka prostě nedává smysl.

... a už vůbec ne healující Wampa :D
Ale už jen jeho existence jak ho vidím v tom seznamu jako companiona je cool, toho bych bral. Škoda že ten nějaký svůj vlastní quest mít asi nebude.
@AlieN (22.04.2025 23:14)jen samé "hej ty vojáku, pomož nám vyhrát válku, znič to a přines mi hento" zástěrky pro nekonečné řady soubojů.  

Z planetárních questů mám stejný dojem a ještě zhoršený tím, že se svým provedením vlastně vůbec neliší od "žlutých" side questu a exploration questů, kterých jsem zatím většinu udělal (právě jsem se svým Jedi Knightem dokončil Taris a mířím na Nar Shadaa - tedy stále první kapitola). Mnohdy mají ty obyčejné side questy i zajímavější story než ty planetární, zvláště na Tarisu, kde většina z nich odkazuje k událostem v prvním Kotoru a doplňují události uplynulých 300 let. Rozhodně bych je ale nedoporučoval absolvovat a já už dále taky nebudu. Spíš bych si už příště přečetl historii Tarisu na wiki :-)

Je mi vlastně trochu proti srsti cokoliv té hře vyčítat, protože Bioware v rámci MMO prokazatelně onu extra mile pro RPG fanoušky ušli a asi udělali maximum, co šlo. Oproti Kotoru je to ale opravdu osekané, často se můj gameplay smrskává na kličkování mezi nepřteli, jen abych mohl rychle dál. Trochu mě mrzí, jak brutálně je zjednodušený systém levelování. Z mého pohledu ani o levelování nejde - postava nemá vlastnosti, neexistují tu skill pointy, levely vlastně jen automaticky zvyšují poškození, hit pointy a jednou za několik úrovní doplní nové skilly.
@Jab (23.04.2025 08:24): Tak aspoň něco no. Na Tarisu jsem teď, ten si asi taky odehraju pořádněji... čistě z nostalgie na něm po Kotorech :)

Companioni a jejich subquesty, no zase aspoň něco, tady jsem očekávání neměl žádná takže i to málo potěší... jen tedy když Quinn šel na vlastní misi a vrátil se z ní doslova za vteřinu bylo dost pitomé, to měli udělat jako skutečný úkol který mu zabere nějaký čas a do té doby musím být sám nebo s někým jiným.

Ne že by v tom byl nějaký rozdíl, což mi u nich už vadí víc - že u nich asi není žádný rozdíl z hlediska gameplaye. Všichni se mohou přepnout na libovolné povolání, všichni jsou v nich zdá se stejně schopní. Tak aspoň že se občas mohou zapojit do dialogů.
@Jab (23.04.2025 08:24): Jen bych ještě upozornil, že některé ty postavy v DLC si tě pamatují, ale objevují se v bonus misích, takže před rozhovorem s nimi je třeba udělat jejich bonus misi (například Darth Shaar na Belsavis).
@AlieN (23.04.2025 00:20): Ne zase úplně. V rámci těch planetárních misí potkáš charaktery, které tě pak budou znát i během dalšího příběhu na dalších planetách. Čili Taris vždy získá Impérium. Ale pokud to uděláš ty, tak si to hra bude v pozdějších situacích pamatovat. Není to moc. Není to ale zase nic.

Klasický případ. Hned na Korribanu jsou planetární mise také. A potkáš tam Maloru, kterou pak potkáš i v DLC a mnoho později a hra si pamatuje, jak si vyřešil quest s ní a je tam nějaká reakce. Trvalé konsekvence ale nečekej. SWTOR se větví minimálně. Resp. až s posledními DLC tam něco takového na základě voleb je. Ale podle mého to drží pohromadě hodně s bídou. A je otázka, kam to směřuje.

V tom také jsou ty class stories unikátní. Ty jsou opravdu osobními příběhy a jsou dalece nad tím, co třeba nabídl originy v Dragon Age: Origins. Netvrdím, že příběh i poté nemá své momenty, kdy se rozhoduje, kdo bude žít a kdo bude tvůj nepřítel. A i to má vliv na to, kdo se třeba objeví v následném DLC. Ale těžko to považovat za trvalé konsekvence, když to vlastně pro tebe až tak moc nemění. Jestli máš pak k dispozici toho či onoho companiona (a druhý je mrtev) mimo hlavní příběh neberu za důležité trvalé konsekvenci. Ale hej... Je to tam.
@Jab (23.04.2025 00:08): Asi už chápu. Je tam příběhový posun, ale v Class stories má (snad?) smysl to co hráč udělá a jak se rozhoduje, může svůj příběh ovlivnit - ale na planetách ve válce, ač ty nejsou úplně statické a taky se nějak vyvíjí, je ten vývoj na hráči nezávislý a dopadne to z širšího pohledu vždy stejně.

Což mě teď osobně trochu nakrklo, protože zrovna na Balmoře jsem plnil questy na podporu Impéria i nějaké nepovinné :D
@AlieN (23.04.2025 00:05): To jen částečně. Potkáš tam třebas charaktery, které pak i dál hrají roli. Ne nutně ale přímo v class story.

Taris vyhraje Impérium a Balmorru republika v rámci planetárních questů. Na obrazu mapy se to ale nezmění. Resp. ten je odlišný mezi stranami od začátku do konce stejně. Dějově tam ale ten posun je. Není to opravdu tak neprovazané, jak myslíš. Ani zase tak provázané, jak chceš.
@Jab (22.04.2025 23:56): A dějově důležité jsem myslel konkrétně pro mou postavu a její příběh.

Vlastnictví planet... no je to onlineovka, nečekám že v tomhle ohledu se tam může dějově stát cokoli podstatného, že bych třeba republiku z nějaké planety dokázal vyhnat. Cokoli co tam udělám je zbytečné. Bohužel, no, pro tuhle nutnost zachovávat status quo herního světa obvykle onlineovky vůbec nehraju.
@Jab (22.04.2025 23:56): Ah, takže kdyby rozjel další DS postavu, tak tyto questy mám za ni stejné, díky.

A ty class stories - ty pokračují v expanzích hry, rozvíjí se jimi jejich příběhy dál? Nebo stačí basic?
@AlieN (22.04.2025 23:14): Stačí class. Planetární jsou jen dvě linie. Empire a Republic. Dějově ale samozřejmě důležité jsou. Však jde o vlastnictví planet, jak píšeš.

Ta logika tam je, že ji postupně skrze smrt blízkých dostáváš k temné straně až ji zlomíš při přímé konfrontaci, kdy odhalíš i tvář jejího mistra. Je to trochu přes koleno. Ale ne v rámci SW universa imho.
Jak důležité je plnit planetární questy? Zatím jsem plnil všechny hlavní (fialové) úkoly, neb jsem myslel že s těmi co jsou označené Class souvisí a je pro příběh potřeba obojí, ale začínám tušit že to tak není a jsou esenciálně zbytečné... a hlavně mnohem méně zajímavé, jen samé "hej ty vojáku, pomož nám vyhrát válku, znič to a přines mi hento" zástěrky pro nekonečné řady soubojů.

Jsem překvapený že jsem se teprve dostal do druhé kapitoly, četl jsem že příběh za každou postavu by měl být kolem deseti hodin a to tedy bude podstatně déle.

Btw k příběhu Sith Warriora - jako jo, vedle Kotoru je ten příběh a postavy jak z pomocné školky, ale nějaký ten základ jejich atmosféry a starého Star Wars světa tu zůstal, což je fajn. A hrát za tak přímočaře zlou postavu je tu zábava, s tím si v bioware docela vyhráli... i když pořád s dost hloupými omezeními (sorry Vette, ten obojek ti zůstane nafurt, i když tím asi přijdu o tvůj quest).

Ale převrácení Jaesy na temnou stranu, to bylo hodně WTF. To už není pomocná škola, to je downův syndrom po mozkové mrtvici. Já ji honím po půlce galaxie, zabiju jí oba mistry i rodiče, a ona se ke mně instantně přidá, snad mi i začne lézt do postele. Ani nemám monžnost ji zabít. Bizár.
@Jab (06.04.2025 07:31): Před mnoha lety jsem hrál Smugglera a nevzpomínám si že by mi tehdy toto vadilo - nejsem si jistý jestli jsem tehdy měl ještě 24" nebo už 32" - ale teď na 43" už to problém je. Podepisuje se na tom určitě i že teď jedu Sith Warriora a při meele combatu je toho blikajícího barevného bordelu na obrazovce o dost víc než při ostřelování z blasterů.

Btw Smugglera jsem tehdy nedohrál, i když už je na lvl 26. Nebavilo mě to vůbec. Teď jsou sice souboje pořád mizerné, ale díky tupé AI která tě ignoruje dokud nepřijdeš tak na tři metry jich většinu prostě ignoruju, a příběh za toho SW zatím vypadá zajímavě. Dokonce ty dialogové možnosti a z nich vycházející nelinearita snad ani nejsou úplně iluzorní.
@Jab (06.04.2025 01:28): Tak to dělám - stoupnu si k nepříteli, víceméně náhodně mačkám tlačítka na klávesnici, a postava mi nějak poskakuje a máchá mečem dokud nepřátelé nepadnou. Rozdíl poznám leda mezi aoe a single target útoky. Ne tenhle gameplay mě nebaví ale snažím se vydržet.

Myší bych klikal kdybych ji dokázal najít... no je to stará hra, evidentně nepočítali s velkými 4K monitory :/
Je dobré že HUD jde zvětšit i s texty dialogů, bez toho bych fakt potřeboval lupu, ale velikost kurzoru to neovlivňuje.
Je možné změnit velikost kurzoru? V tom barevném bordelu na obrazovce během boje se mi velice snadno ztrácí.
Sice souboje jsou jen random klikání na nějaké ability, ale předpokládám že to se časem s rostoucí obtížností změní?
@Malignus (24.08.2024 22:17): Určitě žádné to DLC už pak není nikterak skvělé. Počítaje v to i RotHC. Ale to není ani zrovna zlé. Nejlepší DLC je podle mě to druhé zadara - tedy Shadow of Revan. Druhý nej je Onslaught. Hlavně Onderon je jako planeta krásný. RotHC je za mě asi třetí. Imho špatné je až to poslední DLC. Legacy of the Sith je dost nuda. Ale... Zase má v sobě jiné zajímavé věci.
https://www.youtube.com/watch?v=U1lQjcGvwKA

Teď jsem na 58 %. Stále ok a má Copero Stronghold vypadá fajnově. Imho asi můj nej výtvor so far. Problém je, že to vypadá jak série apartmánů k pronajmutí či přímo hotel (viz ty dlouhé chodby k výtahům). Ale to je dáno tím základním členěním interiérů. Snad. :D
@Malignus (12.05.2024 00:36): Díky. Stálo to jen asi půl miliardy. :)

Měl jsem spoustu dobrých cartel dekorací z těch krabic, co byly v téhle season. Štěstí. Plus spousta fajn Voss, Onderon, Makeb dekorací je za credits či prefabs.

Udělal jsem z toho klidné sídlo pro svou chiss agentku. Spousta místa pro hosty ale tedy. :) Však ten základ i vypadá jak pro turisty.

Mám teď čtyři vybavené SH. Akorát, aby se to vešlo na stránku jejich seznamu. :) Vedle Copero ještě Imperial Fleet, Alderaan a Nar Shaddaa.

Koupené a unlocknuté mám i všechny ostatní SH. Krom Mek-Sha a Republic Fleet. Ale mám teď 15 coinů. Tak jednu ještě koupit mohu.
Copero Stronghold 

Už jsem od doby pořízení přidal pár detailů. Ale stále nevěřím, že jde tahle SH udělat na 100 % complete, aniž by to bylo přecpané těmi nadužívanými small hooks a dekoracemi byly i na střechách, kam není ani normálně přístup. SH je to nádherná. Ale někdo tady moc nepřemýšlel.

Video je SH na 52 % complete. Teď jsem na 54 %.
Ač je to stále série, která nevyprodukovala jediné top RPG. Tak u čtyřky se to určo změní. :)
The END is near! SWTOR mi začal dělat nějaké ohavné problémy s monitorem. Mám připojený externí 4K k notebooku. Už ve hře to dělá na některých místech špatně čitelný text. Když pak vyjedu ze hry, tak mám obraz jen na levé polovině monitoru a ještě v nějakých EGA barvách či co. Restart pomůže. Ale kdyby měl někdo lepší řešení, tak sem s tím. Páč si nechci kvůli více než deset let staré onlajnovce potenciálně ničit monitor. To bychom se spolu spíše definitivně rozloučili. :)
@Jab (07.06.2023 22:01): Zcela určitě a bezpochyby to bude nedodělanej mišunk s hromadou designerských chujovin.


@USER47 (07.06.2023 23:31): Tevinter je zajímavý místo, který hodně nahrává magicpunk feelingu, ale kdo ví jakým zrdexem to proběhlo, když ta hra byla defakto restartovaná během vývoje hned několikrát.
Série Dragon Age se imho dlouhodobě pohřbila už prvním dílem, kterej uvedl ten nejgeneričtější fantasy setting, jakej si člověk dovede představit. Můžou s tím experimentovat jak chtěj, zatím byl každej díl hratelnostně úplně jinej, ale zasazení bohužel změnit nemůžou.:/
@Jab (07.06.2023 20:53): Jako chápu že fans z toho asi skákat do stropu nebudou, nadruhou stranu očekávat pravidelně nějaký velký updaty od cca 70 lidí by bylo bláhový. Dragonáž a Mass jsou momentálně priority zcela zprávně. Vždyt jen s tím DA se patalj už skoro dekádu.
[neexistující příspěvek]: Myslím, že bych si měl dojet se všema postavkama do současného příběhového bodu...
V úterý vyjde update 7.2.1, který mimo jiné povýší hru z 32-bitové verze na 64-bitovou. V rámci aktualizace se stáhne zhruba 35 GB a bůhví kolik místa navíc bude potřeba pro samotnou instalaci. Tak se na to připravte. :)
Patch 7.2 s novou planetou Ruhnuk byl oznámen na 13. prosince.
https://www.pcgamer.com/as-longtime-star ... -to-the-games-future

Co na to říci. Bioware dodá slíbený obsah nejdříve o půl roku později. V momentě, kdy vlastními chybami přišli o velkou část hráčů. Místo nového obsahu ždímají své poslední věrné prostřednictvím různých kosmetických kravin. A do toho jim nadále odcházejí klíčoví lidé. Tohle studio minimálně v nejbližších pěti letech žádnou dobrou hru nevydá. To vypadá jako celkem "bezpečná" predikce. Stali se "nejlepšími" představiteli schovávání utrácení reálných peněz za různé in game transakce v herní měně. Které pak ani nelze označit za "mikro". Opravdu pod EA patří.
Charles Boyd na Star Wars Celebration řekl, že se mu líbí Dragon Age Keep a rád by měl v The Old Republic něco podobnýho. Myslíte, že bysme se mohli na Vánoce dočkat? Mně se tenhle nápad líbí. :-D
@Malignus (19.02.2022 09:38): Každopádně tedy ten Manaan je zoufalá nuda. Je to asi na hodinu a je to jen neustále nudný mob. I příběhu celkem pomálu. Flahspoint se mi pak líbí. Ale těch bugů v něm...
@Jab (19.02.2022 08:39): Upřímně řečeno - čekal jsem to. Sice ne tak malý a zabugovaný, ale bylo mi to jasný, jakmile jsem si přečetl, že na tom budou dělat celej rok. Prostě to ořežou do základů, ty překopou a pak to budou dolaďovat, ale obávám se, že na to nemajíé lidi, ani peníze, takže všechno je teď jeden PTS. :-D
Zase miniaturní DLC. Jen díky bugům u Malguse je to 10x delší. :) Ale jde to obejít. Přepnout Tau na tanka a pak se schovat za ten padlej sloup v té "aréně".
@Jab (16.02.2022 09:53): Chci ten příběh projít celej, ale dám přednost Herní výzvě a k tomuhle se dostanu až na Vánoce. Snad s tím do tý doby něco udělají a nechcípne to. :-)
@Malignus (16.02.2022 09:39): Jo. Já na to koukal jen chvilku. Ale celej ten novej systém je meh. A grafika taky. Imho dostali zakázku, aby se to více podobalo těm dalším EA SW hrám.

I tak asi odpolko subnu.
Tak moje první pocity ze 7.0 jsou zatím jedno velký zklamání (s výjimkou traileru, ten byl povedenej). UI je zbytečně ošklivý. :-((
Hmm... Tak jsem zjistil, že moje fešná Trooperka vypadá jako ségra Elary Dorne. Má stejný xicht a rozdíly v barvě očí a vlasů to nezmění. Né, že by mi to vadilo, ale z hlediska působí to trochu... No řekněme, že i ty dabérky mají podobné hlasy. :-D
@AiMLEzZz (15.12.2021 14:26): Jde. Dostanu se do konce class story na max level všech DLC (lvl 75) v pohodě jen přes class mise a občas pár místních Heroics či planetární linku. Potřeba pro class story je ale jen lvl 50. Čili to v pohodě dáš i přes ty class mise (kór když je double xp - což bývá několikrát za rok). A případně ty planetární linky, které jsou ale také dobré. Jejich nevýhoda jen je, že je sdílí všechny classy téže strany. U druhého už tak hraješ to stejné.
@Jab (15.12.2021 08:15): Díky! Já jsem teda až do konce roku v Jižní Americe, takže to nevyužiju, ale zajímalo by mě, jak to s tím grindováním normálně je. Vlastně nemám za poslední dobu v paměti žádné RPGčko, kde by grindování bylo potřeba. Pokud jsem někde grindoval, tak v podstatě jen proto, že mě bavilo dělat vedlejší questy. Poslední MMORPG, co jsem hrál, bylo snad Lineage 2, a to bylo asi tak 15 let nazpátek. Je to tak, že normálně to bez grindu nejde?
Kdybyste si chtěli doplnit sbírky čehokoliv, tak od 20.12. jsou týdenní 50% slevy na všechno (u něčeho začínají až 23.12. nebo 27.12.). :-D
@Cathan (15.12.2021 08:04): Co jsem hrál GW2, tak imho gameplay (souboje, způsob připojování do plnění questů...) byl lepší. Ale vše ostatní stálo za houby. SWTOR je stále příběhové RPG. I když je to MMO. A ty class stories jsou občas opravdu dobré. Následně už to ztrácí. Příběh je stále fajn. Nicméně class stories jsou unikátní pro každé "povolání". Pak už je víceméně jeden příběh za republiku a jeden za impérium. Pravda, občas tam nějaký unikátní quest pro daný class je. Ale je jich minimálně. Spíše tam jsou jen ty class specific reakce v dialozích. 

@Cathan (14.12.2021 20:28): Možná z toho důvodu je pak lepší se vyhnout těm jedi/sith classům. Agent, smuggler, trooper mají nadto hodně dobrý příběh. U Bounty Huntera je to horší, ale zase má asi nejlepší partu (ne individuálně ale dohromady). Ale zase má Skadge. Což je jedno z těch nejhorších NPC.

@AiMLEzZz (15.12.2021 02:42): Od dvacátého prosince je na 14 dní double XP event. Což znamená možnost levelovat charakter bez plnění vedlejších misí a heroics. Víceméně tak může stačit dělat jen tu příběhovou linku classu (případně občas planetary, která je společná vždy pro všechny classy dané strany) a úroveň charakteru by měla i tak odpovídat nárokům jednotlivých lokací/planet.
@AiMLEzZz (15.12.2021 02:42): Neboj, vím, že s objektivitou je to vždy ošidné, ale chtěl jsem podtrhnout, že ačkoliv si vždy zahraji GW nebo WoW raději, tak SWTOR má prostě celkově ty systémy lepší a propracovanější.
@Cathan (komentář): Až do slova "objektivně" super komentář. MMO jsem nikdy neholdoval (ta premisa mě vždycky lákala, ale ještě jsem neviděl MMO, které by se blížilo mojí představě), ale tenhle komentář mě nalákal to zkusit.
@Jab (14.12.2021 20:21): Jop, já to původně začal hrát abych měl co hrát s kamarádem, který nemusí přesně to co hraju obvykle (e-sporty vůbec ani Wowko a GW moc nemusí). Byla to psina, užili jsme si to, ale časem mě přeci jen to prostředí začalo trochu otravovat, já to universum vážně moc nemusím. Ono celkově u každého MMO i e-sportu co hraju je nakonec problém, že já hraju tyhle hry v cyklech (příklad, třeba 2 měsíce World of Warcraft, 2 měsíce SWTOR, 2 měsíce Guild Wars, 2 měsíce Lolko...) to poměrně uvažuje jakékoliv možnosti o seriózní hraní s guildou, protože pro ně jsou ty odmlky velká neaktivita.
Problém Jedi Consulara je, že jeho příběh se spíše hodí pro thriller typu Sběratel kostí, ale ne pro MMO, které příběh a napětí příliš rozmnělní.
@Cathan (14.12.2021 20:08): Jasné. A jak říkám, class stories jsou nej. Naťuknul si tak nejlepší část. Ale přesto i celkem malou. ;)

Kdybys chtěl s něčím pomoci, tak houkni. Nebo kdybys chtěl do nějaké pohodové guildy. Ta naše je fajn (je v angličtině tedy). Přec jen komunita dělá v MMO hodně. ;)
@Jab (14.12.2021 19:42): Já se toho schválně moc nedotýkal, protože jsem vážně té hře věnoval aspoň 200 až 300 hodin ale nakonec jsem s nikým nedostal do end game :) To mi přijde takové ostudné. Nicméně Jedi Consular (main) a pak jsem měl tunu různých postav které jsem na zkoušku střídal. Prominentně Jedi Knighta a Sitha Inquisitora (moje catharské zlatíčko s jizvami na ústech po zašití...). Jak daleko jsem se s nimi dostal to teď z hlavy nepovím, ale endgame ani náhodou mno.
@Cathan (komentář): Které classy si hrál? A kam si to s nimi dohrál? Nerozuměl jsem ani, zda si měl subscription. Není to tedy až tak důležité, neb tě hra i jako F2P pustí až k DLC Shadow of Revan. Jen mě to zajímalo. ;)

Btw class stories jsou beztak nejlepší. ;)
@Jab (04.12.2021 12:24): Takže zajímavá myšlenka, ale engine to prostě neumí. Upřímně řečeno, něco takového jsem čekal. :-D Všichni si představovali kdo ví co, ale ve výsledku je to o tom, že například Jedi Consular může být nastřídačku Sage i Shadow, aby jsi si nemusel vytvářet extra charakter, když se ti líbí oba styly. :-D
@Jab (02.12.2021 11:42): Já jsem si schválně porovnával Combat Sentinela na live serveru a na PTS. A některý utility jsou skutečně implementovaný do abilit. Například Force Camo mělo 3 utility, který dodávaly cleanse, +speed apod. a teď je to skutečně natvrdo součástí ability. To je podle mě dobrý krok, ale špatný je dát Force Camo jako lvl 70. Když se podívám na fórum k levelování, tak po prvních dvou planetách je hráč po splnění úplně všech questů na lvl 13 to odpovídá prvním dvěma planetám a flashpointu u 3.0. Na live serveru je sranda skočit mezi rakghouly, nahodit Rebuke a umlátit je AoE. To je ale obsah lvl 17+ a nově tyhle ability dostaneš na lvl 35 a 70. To je mimo. Na planetách vyšších levelů tohle použít nejde, protože už je tam silnější creep daleko od sebe a to je třeba řešit jinýma abilitama. Přijde mi, jako kdyby neměli už ponětí, kde mají jaký obsah.

V oznámení LotS bylo uvedený, že oslavy 10. výročí hry budou probíhat po celý rok 2022 a nemyslím si, že by celý rok přidávali obsah, max. tak vylepšili vizuál. Podle mě to prostě před Vánoci spustí a pak to budou celý rok dolaďovat. PTS už je vypnutej s odůvodněním, že poslední fáze testování skončila a ke 14.12. to bude připraveno. :-( Nevím, jestli nemám rok počkat, jak psal někdo na fóru...
@Malignus (02.12.2021 11:17): Rušení abilit nebo to, abys si mezi nimi musel vybírat, je nesmysl. Když už něco, tak je měli sloučit. Taktéž stále moc nechápu, proč je jiný gear na conquest a na flashpointy.

Ten systém je bordel. Ale také si myslím, že jej toho čtrnáctého (či kdy má ten patch být) nestihnou. Takže je čas.
Co říkáte na nový Combat styles? Podle mě se s některýma myšlenkama dá souhlasit, ale ve výsledku to úplně zkurvili. Veškerý defensivní ability jsou od lvl 60 výš a může být zvolena jen jedna, takže teď je zapotřebí volit mezi mobilitou a damage reduction. Tvl, to bude levelování na sračku, když potřebný ability dostanu v době, kdy už mi nijak nepomůžou (protože levelování se má ještě zpomalit, takže to vychází někdy na konec Class Story). Proč solo hráčům rovnou neplivnou do xichtu a nezrušej předplatný?! :-((
Prý k těm deseti letům SWTOR předělávají všechny animačky do 4K. První vlaštovka. SWTOR obecně nabral hodně dech se smrtí jiné nešťastné hry od Bioware (čti Anthem).

Obecně jsem ale z těch neustálých updatů, remasterů a remaků v herním průmyslu trochu nešťastný. Mám pocit, že korporátní nenasytnost nahnala celé odvětví trochu do slepé uličky. A bez nalezení nové cesty ven jde o neustálé opakování téhož, páč to je jediné "bezpečné".