Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

je to venku, k dostání u vašeho oblíbeného dealera!

kromě toho, že autoři jsou z Ukrajiny (takže Výzva) sloužil Chasm jako inspirace pro, dnes již legendární, boomershooter.
Cursed Land - čtyři nové a celkem povedené levely. Hrál jsem verzi pro PanzeChasm a na rozdíl od základní hry vše bez problémů (už je k dispozici novější verze, takže by možná šla celá hra?). Zpočátku vyšší obtížnost, ale jak je více munice a zbraní, tak je akorát. Levely pěkně navazují a přitom je každý jiný. Častěji jsou zastoupeny otevřenější prostory s více nepřáteli. Podrobnosti zde.
@Garret (komentář): Gratulujem k dohraniu, moc pekná recenzia/komentár, popísal si tam, myslím, všetko :)

Shareware demo Chasm som hral ako malý, bola to jedna z prvých hier, čo som hral, no celú som ju dohral asi za 2 večery v roku 2013 :)
Chasm Portable: - Compiled by David Szymanski :O (Develop of Dusk)

"This is the full version of Chasm: The Rift with various fixes/patches from all around the internet to make it as pleasent a DOSBox experience as possible. It includes the bonus levels, properly looping cd music, and a modified PS10 file that dramatically improves performance."
Mám otázku: ako človek rozohrá tie 3 prídavné epizódy? Sú súčasťou SP (teda po skončení pôvodnej hry sa pokračuje v týchto 3 leveloch), alebo sa spúšťajú akosi separátne?

Lebo po zabití finálneho bossa hra skončila.
@PavelU (05.03.2017 13:03): To standartně používám. Příjde mi, jako kdyby měl dosbox problémy s podporou hardwaru. Na software rozlišení to běží slušně. Tak grafika je ale hrozná. V D-fendu snad zkusit všemožné nastavení.
Tak jsem dohrál ten trojlevelový addon, tři levely mi zabrali asi 45 minut čistého času. Parádní zábava.

Jinak co se týče ustřelování končetin (a hlav), jestli mě paměť neklame, tak v základní hře chvíli trvá, než najde člověk granátomet, a bez ustřelování hlav není možné si se zombies poradit (krom útěku). V datadisku hraje ustřelování končetin také poměrně důležitou roli, protože se jedná o nejjednodušší způsob, jak si poradit s nepřáteli, ozbrojenými dvojicí energetických zbraní.
@Dan9K (25.03.2013 13:08): Já si to snad dám znovu, ty tři levely, které přidává patch, jsem nehrál.

Délka her je asi dost subjektivní záležitost, odvislá od zkušeností/stylu hraní/nastavené obtížnosti. A Exhumed byl z hlediska délky jednotlivých levelů IMHO extrém na druhou stranu.
Máte pravdu, ustřelující končetiny, to jsem opomněl. Ale zas tak zásadní mi to nepřijde :-) Já vždycyk automaticky střílím na hlavu, i když je to tý hře jedno :-)

Já jsem tedy hru hrál na poprvé, a přestože jsem hodně pomalý a všechno zkoukám do detailu, vždycky se radši vracím, než abych cokoliv vynechal, tak jsem to měl za dvě hodiny čistého času.

Co se týče té délky, tak jedna celá episoda mi trvala o něco kratčeji než jeden level třeba v Exhumedovi (jehož srovnání mě napadlo, neboť Chasm je taky částečně v Egyptě). A v Exhumedovi bylo těch levelů celkem 20.
@Dan9K (komentář): "V ničem Quake nepřekonává."
1) Nepřátelům jdou ustřelovat ruce a nohy (a nejedná se o prvoplánovitý gore, ale taktickou záležitost, jak by nás poučil Dolph Lundgren v Rudém Škorpionovi)
2) Ve hře jsou pasti (ano, v Quakovi občas také, ale tady šli autoři výrazně dál)
3) Čtyři diametrálně odlišná prostředí, kterým odpovídají odlišní nepřátelé

Za hodinu těch šestnáct levelů napoprvé opravdu nikdo nedohraje, to je jako říct, že Fallout má nic moc délku, protože speedrun trvá 25 minut. Tím, že už jsem hrál první Doom asi desetkrát, tak ho dnes proběhnu také dost rychle, ale to ještě neznamená, že je to krátká hra. A levely rozhodně nejsou titěrné.