Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (14.07.2022 14:46): Za to ale Microids nemůže nebo alespoň ne za všechny ty krachy. Minimálně White Birds skončili, protože neměli moc úspěšné tituly i přes angažování Sokala. Je to ale minimálně podezřelé, pravda :)
@Jab (13.07.2022 18:33): Tak ony jsou to všechno hry už řadu let staré. Takže jejich zařazení na GOG není nic překvapivého. A tak velká sleva je hlavně marketingový tah.
Teda Cryo, Kheops, White Birds... Spolupráce s Microids se asi moc nevyplatí.
@Red (03.06.2021 18:06): Děkuji a jsem zvědavý na recenzi :) 

@JohnCZ (03.06.2021 19:45): Díky :) Syberie jsou pořád výborné hry, ale Sinking Island je pro asi jedna z nejlepších adventur první dekády milénia. Ten vážný detektivní příběh má prostě něco do sebe, jen bych asi vypustil tu příšernou uječenou manželku na telefonu.
Hmm, tož dohraté, ale jsem spíše zklamán a těch 60 je pouze za třetí den, kdy se to slušně rozjelo. Po první dva dny jsem se vcelku nudil, strašně roztahané a systém porovnávání důkazů a sběr výpovědí, fotek, důkazů je sice zajímavou novinkou, ale pocitově občas nepřehlednou s kvantem informací, ve kterých jsem se občas ztrácel. A samo docela dost nelogických situací jako prohledávaní zavazadel a vyhrabávání košů, když jsou v místnosti majitelé.
Na jednu stranu je hra neskutečně rozvleklá a pomalá, občas nudně ubíjející, až jsem se přichytil, že malinko klimbám. Na stranu druhou má jistý popoháněč, který nutí hrát a poodhalovat skutečnosti a důkazy k objevení pravdy, je zde pocit stísněnosti, utopie, melancholie a strachu z bouře.

Graficky není tak detailní, zato zvukově povedená, u některých postav se dostavil i pocit, že by mohla být i živou personou. Sbírání důkazů, výpovědí a stop je netradiční a v jisté rovině osvěžujícím prvkem, ale také díky velkému množství docela matoucím (obzvláště v eng jazyce) a používání nalezených předmětů je hodně upozaděno.

Mno nevím, zatím mám za sebou první den a jisté indície naznačují, kdo by mohl být oním...
@ViRus (28.02.2014 23:09): Sinking Island mám už řadu let, zkoušel jsem jen letmo, a zatím jsem se k delšímu hraní nedostal. Odrazují mě více méně negativní názory a osobně styl Benoîta Sokala nemusím - Amerzone, Syberie i Paradise mě příliš nezaujalo. Stotožnuji se s tímto popisem, který lze aplikovat na jeho hry:

Also… walking, walking, walking, gahh, to find some tiny, hidden pieco of… evidence. And then those pointless phone calls and hunger alarms which teleport you back to your room, or dining room, so you have to do some more tedious walking.

A přesně tak, The Lost Crown či Gabriel Knighty pouze v ideálním, nerušeném prostředí. Jen mě však překvapilo, že si nevolil Runaway 2/3 (či A New Beginning, Tungusku a jiné, atmosférou i příběhem odlehčenější tituly než murder mystery žánr :).

@Drolin (28.02.2014 22:58): Njn na ty kvalitnější je potřeba většího klidu domova :-) a co že tys ji ještě nehráls?

Snažím se to hrát jen v eng, tak doufám, že se tím nějak prokoušu.. Pochopil jsem správně, že Jones si chtěl tu domorodou holku vzít, ale otec za to něco chtěl?
Sem si říkal co také bych mohl rozehrát v práci a volba padla na tuto adventuru a jediné co se mi zatím libí je jen atmosféra, příběhem je více než klasická, animace postav divná a hlavně celkově zdlouhavá a těch postav a informací se mi zdá poněkud větší než velké množství..
@Tulareanus (23.05.2012 15:45): Je pravda, že to objektivně rozhodně nejsou drobnosti, ale mě osobně hru zkazit nedokázaly. Beru je jako negativa, ale ne taková, která by nějak výrazně zasahovala do mého konečného hodnocení. I tak toho hra nabízí docela dost. A co si budem povídat, která hra nemá horší stránky. Nicméně musím uznat, že "slabší adventurní část" je u adventury docela podstatná věc. Asi to později ještě trochu upřesním.
Johncz: Teda neviem ako ty, ale ak ako aj sám píšeš bola adventúrna časť slabšia, príbeh nemal gradáciu, grafika priemerná a postavy chladné a bez emócii (možno okrem rusky, ktorá mala určitý afekt, mi žiadna postava neprišla ako postava, ale len ako nejaký recitátor, ktorý to chce mať za sebou) - tak je tu určite viac, než len pár drobných nedostatkov. :D
Teda neviem kedy naposledy som v modernej hre zažil toľko "punch in your face" zabijákov hrateľnosti a atmosféry.