Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Le0nidas (31.01.2024 10:34): těžko říct. Ono MD není úplně krátká hra. Pokud by to bylo napůl, tak by to bylo Mega dlouhé. Spíš bych souhlasil s tím že je useklej konec. To dává větší smysl.
Ono to mělo být i původně trochu delší a dovysvětlenější, ne? Ale nestíhali, tak část konce vystřihli... :/ Mohlo to končit aspoň trochu uzavřeně.
@Feidias (31.01.2024 08:32): jj dlouhý nadvakrát nepreskocitelny titulky...

Za mě to ale byla od vývojářů blbost rozdělit to na dva díly. Nemohli tušit, že se zafinanacuje další dil. A navazovat po deseti letech? Do toho uz nikdo nepujde.
@AlieN (31.01.2024 00:25): no Mankind Divided zrovna končí slušným cliffhangerem. Sice už si to vůbec nepamatuju:), ale pamatuju si, že jsem chvíli koukal na titulky a říkal si, počkat to už je jako konec?
Říkejte si tomu extrém, ale já navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou... letákovou kampaní! :)
@H34D (30.01.2024 09:16): Tohle není o generaci, ale o Saúdech, nic víc. Embracer je v prdeli prostě. Na tom DE se ani nezačalo pracovat, bylo to jen v preprodukci, ofc že to přišlo první na ránu.


Já bych to zbytečně nehrotil. Buď ze z toho Embracer za par let vyhrabe a DE obnoví nebo je někdo koupí a obnoví to někdo jiný.
Já se celkem podivil nad tím, že byl další díl vůbec v předprodukci. Poslední díl snad nedopadl komerčně ani dobře. Já ho teď shodou okolností dohrál a líbil se mi. Pokračování bych bral hned, ale nedokážu říct zda by i díky Cyberpunku měl vůbec šanci na úspěch. Po zrušení System Shocku 3 nebo co se s ním stalo, bohužel další špatná zpráva.

A peníze bohužel logicky rozhodují. Nikdo nebude nic dělat pokud se nezaplatí vývoj a nekouká z toho alespoň nějaký zisk.
Tohle je podle mě ostuda celého videoherního průmyslu. Myslím, že málokdo neuznává Deus Ex jako jednu z nejlepších her všech dob a málokdo by nechtěl vidět pokračování. Bohužel trh je tvořen mladší generací hráčů, než těch, kteří Deus Ex zažili, takže to asi nebylo komerčně perspektivní... Všechno jen pro peníze. Fakt smutný příběh.
Docela zvláštní rozhodnutí vzhledem k tomu jak moc je teď ten žánr hlavně díky Cyberpunku populární.

Na druhou stranu když to bylo teprve v preprodukci, tak je to asi nejsnadněji zaříznutelná hra co měli v pipeline.
@USER47 (29.12.2023 14:29): Praha je jedinej hub, ale je výrazně lepší a větší než ty v HR. A ty ostatní mimohubový lokace se nenechaj zahanbit. A něčí "příběh jde odnikud nikam" je jiného "komornější příběh točící se kolem jednoho teroristickýho útoku jenž je vyšetřen a strůjce dopaden" (ikdyž, jako plánovaná prostřední hra trilogie a prequel samozřejmě neřeší - a ani nemůže - ilumináty, boba page atd.)
@USER47 (29.12.2023 14:29): Uvidím, zatím moc rozdíl nevidím. Naopak sidequesty jsou dobré. Mnohem lepší než v HR, kde toho moc nebylo. Herní mechaniky jsou 100% identické. Jen hackování je trochu jiné. Nutí to daleko víc používat ten software, protože i vymaxované hackovací skilly neznamenají ani náhodou 100% úspěšnost. Zajímalo by mě jak se to na pozadí počítá.
@Cobot (29.12.2023 12:21): Ze začátku ti to může připadat podobný či lepší než HR, ale pochybuju, že to tak bude na konci. Praha je tam jedinej hub, takže to celý působí o dost menší než HR, příběh jde odnikud nikam, a většina herní náplně se motá okolo sidequestů, který tě posílaj sem a tam mezi dvěma půlkama pražskýho hubu.

Hrál jsem nedávno znova obojí, krátce po sobě, a propad mezi HR a MD je velmi znatelnej.
No a ještě k tomu si dali místo nějakých výslovnostně jednoduchých názvů a jmen takové, které dabéři nemají šanci přečíst (Růžička station, Michael Želazny)...
@Cobot (29.12.2023 12:21): fakt by mě zajímalo jak na restauraci Plobmoybtžo přišli. To jim ani ten translátor takhle debilně nemohl vyplivnout. A je to extrémně napřesdržku, když ještě měli k dispozici Ženíška kterej jim ty chyby vypsal. A stejně se na to vykašlali. Kreténi. Ještě že udělali jinak tak dobrou hru.
Zatím to plní mé očekávání. Nesouhlasím moc s tím, jak se tu píše, že HR byl lepší. Hrál jsem ho znovu teď před MD a je to v podstatě stejné. Ono spíš jsem měl před opáčkem HR trochu růžové brýle.

Praha vypadá super. Tu atmosféru zvlášť tu noční zvládli super. Golem City parádní. Ty lokace jsou navíc obrovské. Hrozně se v tom plácám takže "vyčistit" třeba pravě lokaci s ARC v Golem city mi zabralo pomalu celý den. Ale dělám si to sám, protože chci vidět a zkusit všehno. Bohužel hra i tak není nějaká výzva hraju na GMDX a větší problémy se stealth přístupem nemám. Ale zase cením, že na tuhle obtížnost umírám, když mě spatří, velmi rychle.

Jo a štve mě, že musím mít zapnuté obrysi věcí. Není to sice tak výrazné jako v HR, ale třeba v noci to, hlavně venku, kazí vizuál. Nicméně když člověk hraje bez toho, mine strašně moc předmětů jak jsou ty interiéry přecpané haraburdím. Taky to "rentgenové vidění" by mohlo mít jen nějaký omezený dosah. Člověk vidí ventilačky až v okolních barácích.

Ekonomika ve hře taky absolutně nefunguje. Mám všeho milion.

Čeština je napřesdržku, ale to se rozebíralo 100x. Začínám teď System Riff a narazil jsem na PLOMBOYBTŽO :) Dovedu pochopit, že je jim nějaká ĆR u zadku. Ok. Nicméně nedokážu pochopit myšlenkovej pochod dáme to do Prahy a na zasazení utratíme spousty peněz za grafiku, ale texty hodíme do google. No jo nemá smysl se v tom hrabat.

Začlěnení DLC taky nahovno. V hlavní lince jsem na konci M9 a pustil se právě do těch dvou DLC. Opět. Uděláte stejnou věc u HR s Missing Link. Následně to "opravíte" a začleníte do GOTY tak, aby mise byly popořadě a uděláte stejnou blbost u dalšího dílu.

Celkově si to ale užívám. Výše popsané chyby jdou relativně lehce přehlížet.
Při zapnutém DX12 mi hra neustále padala. Naštěstí pomohlo DX12 vypnout a drží to. Obecně mě překvapila grafická náročnost 4k DSR mi karta úplně uspokojivě nezvládne. 1440p už bez problémů. Vypadá to ale fakt pěkně. Textury jsou fakt pěkně a celkově množství objektu na scéně.

Překvapilo mě i množství vedlejsaku. Ještě jsem ani nedošel první den do práce a už jich mám pět. Jen tedy řešení jednoho z nich, když naprasim typka co mi brání v průchodu do jiné ulice, tím že ho spolu s jeho partou policajti postřílej, je tedy trochu hloupé a působilo hodně blbě.  

Jinak celé to působí jako výrazně vypilovanejsi HR. I ta Praha působí mnohem lépe než jsem čekal. Ta "čeština" není tak blbá, jak jsem se bál. Jen škoda, že udelat to pořádně by bylo tak snadné.
Mne prišlo, že tá Mankind Divided nepriniesla vlastne nič nové a mala (samozrejme subjektívne) menej pamätných misii a aj to také, ktoré sa odohrávali mimo Prahy Svajčiarsko, Londýn. Celkovo som mal dojem, že to je useknuté a že tam malo byť viac obsahu alebo aspoň obsah variabilnejší. Na druhej strane Human Revolution prišlo do "prázdna" ako novinka a ukázala, že aj modernejší a jednoduchší Deus Ex vie byť zábavný a kopec aj menej podstatných misii malo svoje kúzlo a odhaľovanie príbehu bolo viac odmeňujúce, pretože bolo viac čiastkové. V Mankind Divided je ten príbeh oveľa jednoduchší a v podstate aj kratší, lebo si to strašne šetrili na tú trojku, ktorá nevznikla. Ale ako vidno z mojich 80%, ja som sa stále zabavil, len som z toho už nemal taký ten pocit novosti.
Je to rozhodně herní série, které nepřeji konec (a ještě k tomu neuzavřený).

Kromě lámané češtiny mi připadalo, že sice Praha je super udělaná a asi větší než lokace v HR, ale jinak tam v podstatě nic není. Golem byl pro mě dost nezajímavý. Každopádně hra to špatná ale určitě není.
@Red (19.11.2023 23:58): MD mělo bejt původně ještě o polovinu delší a HR měl mít ještě jeden velkej HUB v Číně k dokončení příběhu navíc, jenže Squeenix vývojářům nedal dost času.
MD jsem si taky užil. HR mi přišlo ucelenější a na pokračování jsou větší nároky. MD působí jako datadisk, který se místo do hloubky trochu rozpyl. Tu zprasenou češtinu tam člověk vidí na každém kroku, zároveň jsem ale rád, že vůbec áčkovou hru do Prahy zasadili.
@Chuck (19.11.2023 18:23): Co jsem tak vypozoroval a dočetl se, MD vyšlo v technicky v ne úplně vyladěném stavu, což už je dnes irelevantní + jsem viděl kritiku na mikrotransakce, kterých jsem si ale já teda nikde nevšiml (breach jsem nehrál a ani neplánuju). Jinak co se hratelnosti, audiovizuálu, dialogů a scénáře tyče, tak jsem teda žádný kvalitativní propad taky nezaznamenal. Ano, je to komornější, působí to celé jako taková předvěst něčeho většího, velkolepějšího, ale to je z toho důvodu, že to mělo pokračovat. Snad se jednou dočkáme.
@Bravewolf (01.07.2022 13:54): Ha, to jsi mi připomněl, že jsem si kdysi (rok cca 2009) přes ICQ psal s jednou Ostravačkou, která měla typické ostravské výrazivo. A jednou tak povídala, že se se svojí uměleckou skupinou vypraví do Prahé, aby zde přednášeli své básně, tak jestli bych se nepřišel podívat.

Tak jsem přišel, ještě mi předtím volala a měla typicky ostravsky kratky zobak... pointa je jasná, když jsem ji uviděl, byla to Vietnamka a mě to hrozně vyvedlo z míry, protože jsem to opravdu nečkal :D Takže mně nepřijde moc nereálné, že by Asiatka mohla mluvit česky, bo navíc ostravsky, pi*o...
@Cobot (29.06.2022 13:13): nebo jako jedna z mala postav co tam mluvila cesky a vzhledemtipicky asijec. Za me je prave to prostredi celkem minus, ani ne tak ta Praha, ale to ze se to neodehravalo nikde jinde krome uvodu. Ty alpy ani nepocitam protoze to bylo extremne kratke a sama cast kde sem outdoor nestala ani za to zminovat, nebyt toho ani nepoznam ze sem v nejakych alpach. Taky me celkem sokoval konec ktery sem absolutne necekal a myslel sem si ze sem tak za pulkou hry, najednou animacka a titulky a me nezbylo jenom WTF? Jako hral sem to skoro 3 tydny ale 90 % herniho casu byl looting a hledani a prolizani sachet a mist pro XP, ktere mi byly celkem useless, inventar narvany k prasknuti, vyzbrojeny jako rambo a najednou to zkonci. Aspon ze mam pred sebou jeste ty 3 dlc nebo co to je. Teda lepsi vzpominky mam na ten kritizovany druhy dil.