@watchOut (15.09.2021 11:00): to bylo fakt dobrý :)
Diskuze
Rád bych vás upozornil na zhudebněnou báseň Jana Skácela Píseň o nejbližší vině. Klip jsme natočili v KCD.
https://youtu.be/dQBAbp_0wVw
Proto jsem se onehdy ptal na tu studánku. :-)
https://youtu.be/dQBAbp_0wVw
Proto jsem se onehdy ptal na tu studánku. :-)
@Paul (11.09.2021 17:23): Já jo, můj oblíbený :D
@Paul (11.09.2021 17:23): Sakra, já ještě ani nezačal tu terezu...
@Paul (11.09.2021 17:23): Ne, a to jsem si fakt myslel, že jsme byl všude.... :D
@Red (02.09.2021 20:11): Dal jsem to instalovat do složky, kde jsem hru měl a ono si to ověřilo samo :)
@Red (02.09.2021 20:11): Znova ji nainstaluješ do adresáře, kde už je a mělo by se to samo obnovit.
@Gordon (02.09.2021 18:49): Jak se vlastně ověřují soubory, když Steam hru nevidí?
@Mendoza (02.09.2021 16:49): Mě to placení žralo už tehdy v prvním Isharu a žralo by mě i dnes. V RPG to nemá většinou co dělat. Souhlas s tím, co bylo napsáno. Tohle v rámci žánru může být tak v Dark Souls hrách a Diablovkách. ;)
@M.a.t.t. (02.09.2021 19:00): Vskutku, komunikační šum. Jdu si zahrát Doomtrooper.
@Paul (02.09.2021 18:56): Ja chápem, že si písal slovíčko mne, ale vzhľadom ako vehementne si argumentoval, to vyznelo, tak ako som to pochopil. Ale už to radšej nechajme tak :D
@M.a.t.t. (02.09.2021 15:18): já napsal "Mě to přijde perfektní", což opravdu neimplikuje "a tým pádom to musí asi každý vnímať rovnako". To je komunikační šum z tvé strany :)
A jinak kdyby tam byla možnost si vybrat, tak bych s tím problém neměl. Ale beru že designéři měli prostě nějaký záměr a tak ho provedli. A mám štěstí, že zrovna tady mi vyhovoval. V FF15 mi jejich design záměr tolik nesedl (ikdyž kdyby hra nepadala, větší problém bych tam s tím taky neměl).
A jinak kdyby tam byla možnost si vybrat, tak bych s tím problém neměl. Ale beru že designéři měli prostě nějaký záměr a tak ho provedli. A mám štěstí, že zrovna tady mi vyhovoval. V FF15 mi jejich design záměr tolik nesedl (ikdyž kdyby hra nepadala, větší problém bych tam s tím taky neměl).
@kristmeister (02.09.2021 17:45): Nejspíš se ti poškodil nějaký soubor, stačí ověřit soubory. Také se mi to nedávno stalo, ale u jiné hry.
Hej končím :DDD tak jsem to zapnul, týpci se vrátili do tábora naštěstí. Tak jsem šel spát a po probuzení mi to zamrzlo, tak jsem restartoval PC a po zapnutí Steamu jsem zjistil, že to KCD se mi samo odinstalovalo :DDD to nene
EDIT. Ne tak jinak, hra na disku furt je, ale steam si myslí, že ne.
EDIT. Ne tak jinak, hra na disku furt je, ale steam si myslí, že ne.
@Jab (02.09.2021 16:36): Svým způsobem se pak na čas přesunul na konzole, kde někteří chudší gamesníci, nemajíc na paměťovou kartu, neukládali vůbec. Ono se holt změnilo (rozšířilo) hráčské složení. Proto když dneska zapnu hru, všude mi bliká, co mam udělat, kde to mam udělat, jak to mam udělat. Tenhle krok trošku dozadu, co v KCD udělali, je moc moc velkej balzám na duši.
@Mendoza (02.09.2021 15:43): Jo. A pak tenhle lety osvědčený systém zmizel, páč se přestal osvědčovat. ;)
@AiMLEzZz (02.09.2021 15:58): Presne tak :D
Každopádne, ja ho zase chápem ohľadom Final Fantasy, ale japonské hry sú osobitná kategória a nielen čo sa týka ukladania pozícií :)
Každopádne, ja ho zase chápem ohľadom Final Fantasy, ale japonské hry sú osobitná kategória a nielen čo sa týka ukladania pozícií :)
@M.a.t.t. (02.09.2021 15:18): @Paul (02.09.2021 14:24): Takže jste trochu rozvleklejším způsobem došli k závěru, že někomu save scumming vadí, někomu ne :).
@M.a.t.t. (02.09.2021 15:18): Dřív se v některých příběhových rpg ukládalo za prachy jen v hospodách nebo za expy, takže žádný experimenty, ale leta osvědčený skvělý imerzivní systém.
@Paul (02.09.2021 14:24): Dobre, ale znova sme sa dostali k tomu, že tebe to príde perfektné a tým pádom to musí asi každý vnímať rovnako... takto zase vyznieva tvoj príspevok. Ak ťa baví hrať podobným spôsobom, ja ti to skutočne neberiem. Presne od toho sú tieto najťažšie obtiažnosti, prinášajúce i určité obmedzenia a, samozrejme, chápem, že viacerým niečo podobné imponuje. Ja si však budem i naďalej myslieť, že podobný systém ukladania je v open world RPG nešťastný a zbytočne obmedzujúci. V lineárnejších hrách mi pritom podobné experimenty nevadia a len v hororových tituloch dokáže obmedzené ukladanie podobné budovať atmosféru.
Takže si to zhrňme, existujú ľudia ako ty, no existujú i ľudia ako ja. A nakoľko sa nebavíme o nejakej souls záležitosti, ale o príbehovom RPG, ktoré sa snaží osloviť predsa len trochu širšiu skupinu hráčov, bol by skutočne až taký problém, ak by bolo možné si hneď v úvode zvoliť, či chce niekto využívať klasický systém ukladania, alebo sejvovice + autosave, alebo len sejvovice? Nebolo by vhodné, ak by sa sám hráč rozhodol ako mu to najlepšie vyhovuje, aby mal z toho čo najlepší zážitok?
Takže si to zhrňme, existujú ľudia ako ty, no existujú i ľudia ako ja. A nakoľko sa nebavíme o nejakej souls záležitosti, ale o príbehovom RPG, ktoré sa snaží osloviť predsa len trochu širšiu skupinu hráčov, bol by skutočne až taký problém, ak by bolo možné si hneď v úvode zvoliť, či chce niekto využívať klasický systém ukladania, alebo sejvovice + autosave, alebo len sejvovice? Nebolo by vhodné, ak by sa sám hráč rozhodol ako mu to najlepšie vyhovuje, aby mal z toho čo najlepší zážitok?
@Hrdlodus (02.09.2021 14:46): Jojo, taky mi to vyhovovalo.
@Paul (02.09.2021 14:24): Počkej...save and exit nevyplýtvá sejvovici? Proč to vím až teď? :D
Kombince "Save and exit", Sejvovice a spaní mi dostatečně vyhovovala.
Ale po vydání to muselo být drsný. Ještě s tím Vávrovým vyjádřením "Sou tam bugy, sorry."
Ale po vydání to muselo být drsný. Ještě s tím Vávrovým vyjádřením "Sou tam bugy, sorry."
@M.a.t.t. (02.09.2021 14:06): tvůj příspěvek byl podanej tak, že ty máš objektivní pravdu a snažit se omezovat save scumming je apriori nesmysl. Tak jsem holt vyjádřil nesouhlas. Je normální že každej na to má jinej názor, a že i ten se může u jednoho člověka měnit. Mě řešení KCD přijde perfektní, protože vyrobit si sejvovici není zas takovej problém, umožňuje i ukládat když potřebuju, ale zároveň ten savescumming díky ožralosti trochu limituje. Plus tam chvíli po vydání přidali save and exit, což tam sice mělo být rovnou, ale lepší později než vůbec. Samozřejmě s tebou ale soucítím když jsi přišel o několik hodin kvůli bugu. To mě koneckonců vytáčelo nedávno u FF15, když strávím dvě hodiny v dungeonu a těsně před koncem to spadne. Tam to ale bylo horší, protože ukládat nešlo vůbec.
@M.a.t.t. (02.09.2021 14:06): Tak kdo nikdy ve hrách nezkoušel útočit na příběhová NPC viď :D
@Paul (02.09.2021 13:31): Áno, všetci tu myslím veľmi dobre chápu, že tebe to vyhovuje a tým pádom to ako problém nevnímaš. No nie je to iba o tebe. Pokiaľ ti niečo podobné zamedzuje hardcore, budiž, toto považujem aj ja za validné - ale iba pri hardcore, kde niečo také vyplýva už z názvu. No inak skutočne nie, obzvlášť pri hre, ktorá ponúka voľbu náročnosti. Argumenty, prečo je hlúposť to takto obmedzovať som tu uviedol a iba by som sa opakoval. Ešte že na PC existujú módy a neobmedzené ukladanie :)
@kristmeister (02.09.2021 13:30): Tebe sa nejak často darí omylom zabíjať príbehové NPC, pozerám. :D
@kristmeister (02.09.2021 13:30): Tebe sa nejak často darí omylom zabíjať príbehové NPC, pozerám. :D
@M.a.t.t. (02.09.2021 13:23): já hrál hardcore mode kde autosaves nejsou žádný a stejně jsem rád, že tam ten systém se sejvovicí je. Snahu omezit savescumming považuju za validní. Ale na druhou stranu, počkal jsem si na verzi 1.9, chápu že při launchi to byl větší vopruz.
@M.a.t.t. (02.09.2021 13:23): Hele trochu to ošetřený mají. Jak je quest s Machálem, tak mě se omylem jednoho z nich povedlo zabít. Ta mrtvola tam ležela asi týden herního času a potom se oživil.
@Gordon (02.09.2021 13:29): Jojo, sledoval ho prej.
@Gordon (02.09.2021 13:29): Jojo, sledoval ho prej.
Kunovi hoši neumírají, prostě se jen omráčí a po nějaké době po bitvě zase vstanou. Umřít ovšem mohou při posledním questu, ale to je irelevantní protože se pak jejich tábor zdekluje do pryč.
@kristmeister (02.09.2021 12:51): To ho v tom případě musel hráč následovat a žoldáka mít na dohled, jinak by se to stát nemohlo.
@kristmeister (02.09.2021 12:51): To ho v tom případě musel hráč následovat a žoldáka mít na dohled, jinak by se to stát nemohlo.
@musa (02.09.2021 13:15): Vidíš, já tě špatně pochopil a ty sis zase pro změnu znění mých příspěvků naprosto špatně vyložil a přiřadil k nim nesmyslné emoce.
@AiMLEzZz (02.09.2021 12:29): Presne tak, pokiaľ hra umožňuje, aby na hráča útočili príbehové postavy, mala by to vedieť ošetriť aspoň nejakým elementárnym spôsobom. Lenže u Kingdom Come je aj iný problém, na ktorý nepriamo poukázal Paul. A to že mimoriadne dôležité je pravidelne ukladať hru, obzvlásť v open world hrách, ktoré sú najnáchylnejšie na rôzne bugy - no a toto Kingdom Come hráčovi stažuje ako sa dá, pretože autosavy sú mimoriadne zriedkavé a inak je nutné buď neustále hľadať miesto na spanie, alebo si kupovať/komplikovane vyrábať sejvovice. A nie, nie to až taký problém, ale predsa len sa s tým nikomu nechce babrať každú chvíľu a zrejme aj preto mal kristmeister posledný save dosť ďaleko. Open world hry tohto typu by mali umožňovať klasické ukladanie pozícií a nie ponúkať podobne nezmyselné experimenty s odvolávaním sa na save scumming. Sám som takto niekoľkokrát prišiel o hodiny postupu a to aj kvôli bugom. Len ťažko to teda môžem hodnotiť ako niečo pozitívne.
@kristmeister (02.09.2021 12:51): při tom questu v mém případě umřela asi polovina Kunovy bandy. Po příjezdu do tábora v něm byli zase všichni. Takže všichni by měli být k dispozici pro poslední quest, ono by to v něm bez nich poněkud drhlo.
@Gordon (02.09.2021 12:46): to jsi mě špatně pochopil, já tě analyzovat nehodlám. Jen jsem ti s nadsázkou napsal, že každá tvá odpověď je zbytečně útočná a podrážděná. Takže pokud máš den blbec, neventiluj si ho tady.
@Gordon (02.09.2021 12:46): to jsi mě špatně pochopil, já tě analyzovat nehodlám. Jen jsem ti s nadsázkou napsal, že každá tvá odpověď je zbytečně útočná a podrážděná. Takže pokud máš den blbec, neventiluj si ho tady.
@Paul (02.09.2021 12:34): Jsem četl případ, že po nějakým questu se ta banda vydá zpátky k táboru, ale každý různou cestou. A někomu jeden z nich šel přes tábor lapek a ty ho prej umlátili a do konce DLC už tam nebyl :D
@musa (02.09.2021 12:29): Požádám tě, aby sis psychologický rozbor nechal raději do skutečného světa a virtuální zanechal bez analyzování něčích emocí.
@AlieN (02.09.2021 12:39): Snad žádný open world RPG co jsem kdy hrál nebylo úplně bez bugů. Ta nelinearita questů je prevít.
@Paul (02.09.2021 12:34): Jo, ukládání je důležitý, zvlášť když máš hru zabugovanou. Škoda že to nikdo neřekl Vávrovi :D
@AlieN (02.09.2021 10:36): tak u většiny questů to tak je. Občas se i tak chybička vloudí. Kristmeisterovi se to očividně nějak vysralo. Já tedy měl zrovna v tomhle DLC taky jeden bug, kdy jsem měl pokecat s Kunem, měl být v táboře, ale byl někde dva kilometry mimo. Pak jsem ho náhodně potkal, ale nereagoval. Tak holt reload a pak to bylo v pohodě. U otevřenejch RPG považuju ukládání za důležitý, protože člověk nikdy nemůže mít stoprocentní jistotu že se něco nepodělá.
@kristmeister (02.09.2021 11:06): proto jsem před před různýma událostma a experimentováním raději používal sejvovici, těch zkazek o ztrátě dvou nebo tříhodinovýho postupu je mezi hráči asi dost. Pampelišky si natrháš znova :).
@Gordon (02.09.2021 11:30): koukám na tvých cca pět posledních příspěvků a jsi v nich poněkud v tenzi. Přijela ti na návštěvu teta Irma nebo co?
@Gordon (02.09.2021 11:30): koukám na tvých cca pět posledních příspěvků a jsi v nich poněkud v tenzi. Přijela ti na návštěvu teta Irma nebo co?
@AlieN (02.09.2021 10:36): Přesně. Designer nemusí ošetřovat všechny možné stavy, dokonce to ani není žádoucí. Ideální design v RPG spočívá právě v tom, že AI dokáže rozumně reagovat a podmínky pro splnění questů jsou nastaveny dostatečně obecně, aby nebylo potřeba řešit nějaké krajní případy. Tohle je zásada v čemkoliv, kde je potřeba robustně popsat nějaký postup a game designer by to měl vědět a nepočítat jen se šťastným scénářem, kdy si hráč vybere nějakou ze "zamýšlených" variant. Třeba Flashpoint nebo Fallout 2 tohle dělaly velmi dobře. Nebo abych to řekl ještě líp, designer by neměl vůbec řešit nějaké možné postupy, ale měl by mít, v případě RPG aspoň, dostatečně robustní systémy, o které se může opřít, a nastavit pouze pár podmínek pro splnění / failnutí questu.
@kristmeister (02.09.2021 12:03): Už podruhé ti odpovídám, že můžeš. :)
@Gordon (02.09.2021 11:30): A? Nemůžu experimentovat? Řekl bych, že Dick move to byl od něj. Když jsem mu předtím nařezal v táboře a šel na mě znovu.
> Seřve žoldáka za okradání mrtvol.
> Jde okrást pocestného před Němcem.
D*ck move na druhou. :-D
> Jde okrást pocestného před Němcem.
D*ck move na druhou. :-D
Ono to stejně bylo nějaký divný, šel jsem vymlátit ty lapky, vrátil se zpátky na ten statek a Kuno řekl jen: Ok, tak se tu ještě porozhlídni. Tak jsem to tam prolejzal a furt nic, akorát jsem zjebal toho blbce, co okrádal mrtvoly. A furt nic, tak jsem šel už z nudy trhat pampelišky a furt nic. Tak jsem právě potom už roupama nevěděl co, tak jsem šel na toho pocestnýho. Já vlastně věděl, že mám Provazníka za zadkem, ale zajímalo mě, jak bude reagovat. No a po jeho zabití, fakt zmizely všechny postavy, ale asi úplně všechny, protože jsem odcestoval k Ondřejovi do hospody a tam taky ani noha :D
No nejhorší je, že z toho DLC se nedá nijak vylézt a ostatní vedlejšáky se mi ani neukazují na mapce. Až to večer zapnu, tak zkusím skipnout time anebo jet zpátky k tomu Kunovo táboru. Načíst starý save se mi nechce, protože těch lapků tam bylo docela dost. A ztratil bych svoje poctivě natrhaný pampelišky.
No nejhorší je, že z toho DLC se nedá nijak vylézt a ostatní vedlejšáky se mi ani neukazují na mapce. Až to večer zapnu, tak zkusím skipnout time anebo jet zpátky k tomu Kunovo táboru. Načíst starý save se mi nechce, protože těch lapků tam bylo docela dost. A ztratil bych svoje poctivě natrhaný pampelišky.
@AlieN (02.09.2021 10:36): Ja myslim ze v dnesni dobe je uplne jedno jestli se ukol dosere nebo failne. Oboji ma za nasledek nasranyho hrace :) Bude drzkovat ze se bugnul ukol, nebo ze mu ukol failnul a co ze je to za design kde failujou ukoly.
@Paul (02.09.2021 09:37): Tak to není o ošetření všech možných stavů, ale o tom že když hru dovedeš do stavu kdy není možné splnit nějaký quest, tak by si toho ta hra měla všimnout a ten quest failnout. To je přece úplně normální.
@Paul (02.09.2021 10:20): Nebuď pity appealer.
@Gordon (02.09.2021 09:52): píčování na sockách nijak neospravedlňuje lživý označování za nácka, nebuď victim blamer.
@Paul (02.09.2021 09:37): Ono by třeba i stačilo nepíčovat na sockách kvůli každé kravině, co mu trochu zvedne mandle. Může si za to sám.
@kristmeister (02.09.2021 06:56): není v lidskejch silách v open world RPG ošetřit úplně všechny možný akce a stavy co hráč udělá...možná až hry bude vytvářet nějaká AI, tak se tohoto blaženého stavu dočkáme (ale zas ty hry budou pravděpodobně stát za hovno). Doteď se musíme smířit s tím, že i RPGčka mají nějaký intended design a neošetřené stavy.
@Hrdlodus (01.09.2021 22:11): mě Vávrovo postoj zas tak přehnanej nepřijde - pár docela velkých západních webů KCD i odmítlo recenzovat (co si vzpomínám tak Giant Bomb a Waypoint), což mi nepřijde ok. Ale zase třeba Polygon docela překvapil, kdy vydali jeden fakt pěknej a pozitivní článek. Ale Vávra je na západě docela persona non grata, protože si dovolil (jo, občas nevybíravě/sarkasticky) oponovat a nesklopil uši. Když se chystáš jet na herní konferenci v Barceloně a někteří lidi tam o tobě začnou psát lživě že jseš nácek a naléhat na organizátory aby tě vyfakovali, tak ti to zkazí den.
@Hrdlodus (01.09.2021 22:11): mě Vávrovo postoj zas tak přehnanej nepřijde - pár docela velkých západních webů KCD i odmítlo recenzovat (co si vzpomínám tak Giant Bomb a Waypoint), což mi nepřijde ok. Ale zase třeba Polygon docela překvapil, kdy vydali jeden fakt pěknej a pozitivní článek. Ale Vávra je na západě docela persona non grata, protože si dovolil (jo, občas nevybíravě/sarkasticky) oponovat a nesklopil uši. Když se chystáš jet na herní konferenci v Barceloně a někteří lidi tam o tobě začnou psát lživě že jseš nácek a naléhat na organizátory aby tě vyfakovali, tak ti to zkazí den.