Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Koukam, ze ubi jsou pekny komici:
BattlEye anti-cheat software automatically installed with this game, you will not be able to launch the game if you have uninstalled it.
@mazar1234 (13.12.2022 23:52): Tak spoiler jde skrýt a přečte si jej jen ten, kdo chce, tak jsi klidně mohl něco uvést :-) Dle mého názoru Albion nic nepostrádá a normálně pěkně zapadá do neoficiální nepřiznané trilogie, tedy nový pěkný příběh, podobný systém, akorát pozměněný na sci-fi potřeby, pěkná grafika.

ad Fate, jo, to byly časy, nervy a já to pak vzdal. Nejlepší část hry jsem projel, pak už to, řekl bych, nestálo za moc :-) ale to je na diskusi do jiného vlákna :-)
@mazar1234 (13.12.2022 23:20): Tak to je asi silné slovo, že demo. Dohrál jsem všechny tři, v Amberstaru jsem se cítil asi jakoby nejvíce doma, což je spíše pocitový dojem, ale mám-li zhodnotit jednotlivé díly, tak Ambermoon byl jednoznačně absolutní pecka, ale Albion za ním nijak zásadně nezaostával, obě hry mám asi tak na stejné rovině.
@Karasman (13.12.2022 19:41): Vtipné je, jak to člověk celé jede po paměti včetně toho finálního puzzlu, který jsem bez přemýšlení dal na první dobrou. Občas by to chtělo lokální amnézii, aby si člověk mohl některé hry dát znova poprvé.
@Londo Mollari (13.12.2022 18:22): Na jednu stranu závidím, že jsi zase viděl ta (pro mě) památná místa, která mám v živé paměti. Na druhou stranu maximální pochopení, já už bych to dnes nedal. Za prvé kvůli času a za druhé kvůli té zmíněné trpělivosti.
Po více než dvou letech opět dohráno. Musím se přiznat, že už na to nemám tu trpělivost, co dříve. Od předposledního patra Kenget Kamulos už jsem jel všechny zkratky, o kterých vím. Ani toho tréninku tentokrát moc nebylo. Celkový bodycount se zastavil na 1736 mrtvých nepřátelích, což je nejméně od doby, kdy to sleduji (rekord mám 4231). Ale alespoň poslední souboj jsem se i dnes rozhodl vyhrát :).
@Charllize (05.05.2021 20:56): Vím, že to nebylo na mě, ale Trailsy mám taky (in the Sky a Cold Steel). Viděl trailer na třetí Trail in the Sky a dost mě nadchnul, ale z tý délky celé série mám trochu obavy. Je to přístupnější než Berseria?
Mně se FF nikdy moc nelíbila, hrál jsem 7-9 a nedohrál ani jednu...u 7 jsem skončil u finálního bosse. Od tý doby jsem se na jrpg díval skrz prsty. On je fakt že ty dobrý jrpg na pc nevyšly a ty nový jrpg jsou možná dobrý mechanismem ale ta stylizace mi přijde většinou odporná. Nejlepší nezápadní jrpg je imho Suikoden I a II. Jednička jde dohrát i za dvě odpoledne:)
@FildasCZ (05.05.2021 19:12): Muzes klidne zacit od tretiho dilu. Ony jednotlive dily nenavazuji a maji jen vedlejsi spojitosti. Pribehove jde pokazde o samostatnou ucelenou hru. FF 11 a 14 jsou MMO a jde o uplne jiny zazitek nez ty single dily. Pokud nejsi MMO fanatik klidne je muzes vynechat.
Nejzasadnejsi dily jsou 6,7,8,9,10. Potom uz se serie vydala modernejsi cestou a nemusi to kazdemu sedet, s tim ze FF12 bych jeste bral jako takovy predel mezi klasikou a modernou.
Jestli mas OCD na kompletaci serii, tak si posluz, ale asi te to udola. Ja ty nejstarsi dily taky nehral, a nejspis ani nebudu. Ono nejde pak jen o hlavni serii ale o doslova desitky spinoffu a her co nesou nazev Final Fantasy. Kompletace tak pak dostava trochu rozmer celozivotniho konicku :)

A sorry za hanobeni vlakna klasickeho zapadniho rpg plky o jrpg. U vychodu zaplatim blokovou pokutu :)
@FildasCZ (05.05.2021 17:33): V roce 97 ta hra zabirala 3 CD. Cgi cutsceny, renderovani obrazovek kde se hra odehrava. 100% kvalita bez bugu, takze testovani a ladeni jeste pred vydanim a podobne. A asi plno kafe a sushi :)

Final fantasy je jedna z nejlepsich hernich serii co kdy vznikla, skoda ze se ti nelibi, ale holt vkus je svina :)
@Tarhiel (05.05.2021 16:27): "Možná se budete divit, ale Albion byl z velké většiny stvořen pouze čtyřmi lidmi, tvořícími jeho základní vývojářský tým. V průběhu jeho tvorby se okolo nás motala ještě spousta dalších lidí, pracujících na úkolech menšího formátu a nižší důležitosti, jako je hudba, zvukové efekty, úvodní intro sekvence, dodatečná grafika, dodatečné programování, design manuálu, atd. Nikdo z těchto ostatních lidí neměl práci na Albionu jako 'full time job', neboli jinak řečeno svoje primární zaměstnání. Hodiny strávené prací na Albionu jsme nikdy nepočítali, ale byla jich velká, velká spousta. Spojíme-li je do dnů, dělá to něco přes dva roky práce." Zdroj: SCORE 30, str. 14, Blue Byte o Albionu a tak vůbec... Interview A. Anastasov a J. Horneman. Tak si vyber =)
@Red (05.05.2021 01:34): Albion byl vytvořen ve 4 lidech, což je i na tu dobu a rozsah hry poměrně neuvěřitelné. Square Soft byla plně profesionální firma se stovkami zaměstnanců, dle Wiki v 9/2002 měla 888 zaměstnanců (pochybuji, že by jich v 1998 nebo kdy vyšla FF7 bylo výrazně méně). Tam ty zdroje na marketing byly někde jinde. Albion team a Square co do velikosti nebyly jiná liga. Tam se jednalo o úplně jiný sport.
Tvůrci Albionu si prostě naivně mysleli, že jedinečné RPG ke slávě stačí. To tvůrci níže zmíněnému Final Fantasy to pochopili naštěstí pro ně jinak a 50% jejich rozpočtu šlo do marketingu.
Albion je geniální hra. Škoda že už se takové hry nedělají.
@Ringo (04.05.2021 19:18): Aha to jsem netušil, já to zkoušel cca před 10 lety, dohrál jsem jedničku na emulátoru NES a další díl byl jen japonsky tehdy. Každopádně to si zahraju možná někdy v důchodu, na PC mám ještě mraky her a nejen RPG, kterých bych si chtěl ještě někdy zkusit, nebo naopak znovu zahrát.
@Han22 (04.05.2021 19:11): Všechny díly FF si lze zahrát už dávno anglicky. SNESové díly moc zase tak prehistorie nejsou, je tam pěkná grafika. Hlavně FF6 je úžasná. Všechno je to na úrovní VGA grafiky. Prehistorické díly jsou na NESu, ale ty klidně můžeš (prozatím) vynechat), byť FF3 je hodně dobře hratelná i na NESu. Ono to na sebe vůbec nenavazuje. A hlavně jsou tam pak grafické nádhery jako Star Ocean, Tales of Phantasia nebo Seiken Densetsu 3, jsou to sice action RPG (ne však Diablovky), ale výborně hratelné a graficky si myslím, že se to Albionu vyrovná.
@Ringo (04.05.2021 18:50): Mě klasický PC RPGčka bavily ještě pár let, ale nikdy jsem jich nedohrál tolik, abych mohl hodnotit a srovnávat. JRPG a konzole šly mimo mě, ale FF7 jsem si zahrát chtěl, to vyšlo tuším i na PC. Jenže to bych musel dohrát předchozích 6 dílů na nintendu, nesnáším začínat cokoliv odprostřed a to se mi nechtělo. Už moc velká prehistorie a navíc tuším několik dílů vyšlo jen v japonštině.
@Han22 (04.05.2021 18:25): No jde o to, že Fallouti nebyly lepší než Albion ;-) Já se musel jít pak fakt bavit na konzole, kde ten Albion překonala třeba Final fantasy 7 a plně se mu vyrovnalo spousta dalších jRPG :-)
Upgradnúť to príšerné 3D, ktoré bolo príšerné už v dobe releasu by bolo super, naopak prekopávať to graficky krásne Top-Angle-niečo by bolo na popravu prerábačov.
Howgh.
@Ringo (04.05.2021 09:08): Po Albionu vyšel Fallout 1-2 :) Ale do téhle debaty bych se nepouštěl, protože ty dve hry mají společné jen to, že jde o RPG a sci-fi (i to v jiných subžánrech) a sám bych si nevybral.
@Charllize (04.05.2021 17:28): Tak ja rozumiem tomu dopytu. Resp. keby nebol dopyt, tak tí distribútori by neboli žiadna charita a na české preklady by kašľali. Mal som tú česť svojho času vyše 10 rokov dozadu recenzovať hry od topcd v češtine a tam bol ten preklad miestami tak zlý, že v adventúre, ak si nepočúval originálny dabing, tak si nemohol normálne vyriešiť puzzle alebo hádanku, lebo ti preklad dával zlé zadanie alebo zlú radu.
<span class="reply">Ja by som bral remake Albionu všetkými desiatimi. Klasický Albion mám natokoľko odohraný, že už ma tam nič nemôže prekvapiť a preto by som sa naň rád pozrel ako na inovovanú verziu. Samozrejme, ak by to bolo dobre zvládnuté. Nehovoriac o tom, že práve remake a remaster sú výborným spôsobom ako k hre alebo značke doviesť nových fanúšikov a hráčov a podporiť tak vznik prípadných nových podobných hier alebo v prípade určitých sérii pokračovaní. Ale na druhej strane u Albionu to nie je realistické, pretože tá hra je naozaj z dnešného pohľadu veľmi malá, čo sa týka známosti na celosvetovom trhu.

@Jessy (04.05.2021 10:18): Ja som prvý raz hral Planescape s češtinou, potom dvakrát v angličtine a rozdiel bo výrazný, ako už naznačil nižšie flowerpot a saruman, hlavne ak išlo o slang alebo idiomy, tak ten preklad zlyhal. Roky sa inak stretávam s tým a nerozumiem tomu, že veľakrát preklady nadšene robia ľudia, čo nepoznajú idiomy, frázy, slang alebo ani popkultúru, ktoré daná hra alebo kniha obsahuje a ani ich slovná zásoba nie je veľmi bohatá. V podstate to poukazuje na to absurdné, že s textom sa rozhodnú pracovať ľudia, čo majú evidentne veľmi málo načítané. A pritom mať načítané, je asi to najzákladnejšie, či už sa jedná o prekladanie textu alebo jeho tvorenie (novinárčina napríklad).

Pri Baldur's Gate 2 prvom hraní s adamovými češtinami mi už škrípalo v ušiach i to, že i v tých pár nadabovaných vetách niektorých postáv, tie postavy hovorili kontextovo niečo úplne iné v angličtine ako bolo napísané v češtine. V podstate sú to práve české preklady, ktoré ma viac namotivovali vybrúsiť si angličtinu, aby som ich už v živote nemusel používať. :) Aj keď v čase, keď som bol recenzent a musel som recenzovať verzie s českým prekladom, to bola celkom bolesť. O to viac, že preklady boli častokrát uponáhlané alebo distribútor dal preklad urobiť doslova amatérskej skupine, lebo to bolo evidentne extrémne lacné.
@Ringo (04.05.2021 16:48): Jo, už i to tema musí plno lidi z principu srat, takže jdu na lavičku krmit holuby :)

PS: ta win verze Albionu je docela OK, na větším monitoru je ta stará verze docela děs. Ta win působila docela koukatelne i na 165 cm tv což mě docela zarazilo :)
@Charllize (04.05.2021 16:42): A taky je to o tom, že dost těch řekněme nových věcí staří dědkové nepotřebovali, nepotřebují a prakticky potřebovat nebudou a obejdou se bez nich, zatímco pro ty v rozkvětu je to alfa a omega života a mají pocit, že ti staří jim kazí radost a možnost uplatnění :-) Ale to už jsme u nějaké off topic filosofické debaty o chodu světa:-)
@Saruman (04.05.2021 16:32): Ono to je taky tím ze čím je člověk starší tak tím víc věci mu je u zadku a klidně tvrdohlave poučuje a arogantně vseznalkuje.
Casto se pak stane ze někdo v rozkvětu a plný sil se s věcma ještě naplno zabývat, takového dědu vsevedu roznese na kopytech. U těch novějších věci a postupu. U těch starých si dědek muže trvat na svém a ostatní by měli soupat nohama protože u toho nebyli :)
@Ringo (04.05.2021 16:14): Tak já to myslel i v rovině zkušeností, které se za delší životní cestu stihly nasbírat. V roce 97 jsem se pravděpodobně trápil u Earth 2140 (s českým dabingem!), na formovaní obecných myšlenek nebyla ještě dostatečně vyvinutá mentální kapacita.
Tak hlavně hodně zeleniny a dlouhé procházky. Herní komunita vás ještě bude potřebovat!

@Flowerpot (04.05.2021 16:14): Já samozřejmě oceňuju to obrovské, vpravdě titánské usilí, které tehdy lidé jako třeba Shigor při překládání vyvinuli. A vím že můj "just learn english, stupid!" přístup není z principu pro každého. Ale vracet se k těm překladům opravdu bolí.
@Saruman (04.05.2021 16:09): Keď som teraz prednedávnom videl preklad PST, tak som celkom cringoval. Ja chápem, že pseudoviktoriánsky slang Planescapu ("berk", "cutter", "blood" a tak) je hrozne ťažké preložiť, aby to zachovalo ducha, ale proste vzať to cez pseudoteenagerské výrazy ako "kámo" vyložene škrípe v očiach.
@Saruman (04.05.2021 16:09): Tak stačilo zůstat jen u toho slova arogantní. Dědek nesedí, když to, co si myslím teď, jsem si myslel už v roce 1997, kdy jsem v přímém přenosu sledoval, jak se hry na PC začaly ubírat směrem, který se mi vůbec nelíbí, takže to s dědkovstvím moc společného nemá. A "všeznalkovská póza" taky nesedí, není to póza ;-)
@Tulareanus (03.05.2021 05:14): Kvalitní herní překlad do češtiny je za nastavených podmínek neproveditelný. Chybí kultura na to a provoz je vyloženě nepřátelský. U Albionu to tolik nebolí, páč samotná anglická verze je přeložená z německého orginiálu and it shows! S Tormentem bych byl opatrnější. Vždy jsem nesnášel, jak se vzdychá nad českými překlady Baldur's Gate, Fallout 2 nebo prvního KOTORu. Obsah je srozumitelný a není tam příliš překlapů, fajn, ale to nezakládá brilanci.

@Ringo (04.05.2021 14:33): Vy RPG dědkové. Když se člověk přenese přes tu vaši arogantní všeználkovskou pózu, tak máte vlastně ve spoustu věcech naprostou pravdu.
Nebo už taky jenom stárnu. :)
@jvempire (04.05.2021 14:37): Třeba zpackané remastery mají bohužel The Chaos Engine nebo Speedball. Obojí se vyjímá na GoGu a hodnocení katastrofální, přitom jde o dvě hvězdné pecky od The Bitmap Brothers. I proto jsem dal přednost koupi docela drahé krabice amigácké origošky The chaos Engine a hraní pod emulátorem Amigy, než abych to za pár korun koupil na GoGu.

Takže za mě, proč remasterovat krásný Albion, když je krásný tak jako tak. A že je 3D výhled kapku moc kostkovaný? To někomu vadí, že to kvůli toho nehraje? :-)
@Jessy (04.05.2021 14:23): Na remasterech je hodně co zkazit, nejen co se grafiky týče. Obecně ty povedené mají vysokou kompatibilitu s originálem a skvělá je možnost přepínání grafiky tam a zpět.
@Jessy (04.05.2021 14:23): Jako některé remastery se mohou povést, třeba Starcraft myslím jen vyhladil grafiku, Command and Conquesr taky, ale nevím, jestli by někdo u Albionu nebyl moc iniciativní. Jsou hry, u kterých preferuji, aby se na ně nesahalo, protože mají svou atmosféru a specifika takové, jaké jsou a jakýkoliv zásah by to mohl pokazit. Ale chápu třeba remaster System Shocku, ten připravovaný vypadá fakt luxusně. ale stejně je otázkou, jestli to nebude opět jen další alternativa, kterou si člověk zahraje, užije, ale stejně zůstane staromislká klasikářská komunita, která zůstane věrna svému starému originálu třeba jen proto, že na ně některé místnosti prostě stále působí více v staré DOS pixelované verzi více.
@RXQ79rudax (03.05.2021 07:27): Ja som myslel, že takýto hru-kaziaci úkon urobili v hre, až teraz vidím, že pri preklade :D

Plne chápem, že na svoju dobu bola čeština dostačujúca, aby sa hra v načich končinách ľuďom vryla do pamäti a zahrali si ju, ale zúfalo by to chcelo revíziu/nový preklad.
mě se nejvíc vrylo do paměti jak z provozuschopné protézy udělali operovatelnou prostatu: odkaz 

jinak kdo ještě neviděl: tady v sekci videa - ostatní - moje hudební video
@Jessy (03.05.2021 03:46): Lenže tu nejde o správy alebo opis pracovného postupu, ale o príbehový zážitok. V takom prípade treba viac než len porozumenie. Ja som po prvý raz hral Albion v češtine a následne som hrával už len v angličtine a ten rozdiel som tam vnímal, že niektoré veci boli zjednodušené alebo vety kratšie. Hrala si Planescape aj v angličtine?
@Tulareanus (02.05.2021 18:28): Na porozumění to stačilo :). Dost si všímám, že si někteří teamy překladatelů dávají extrémně záležet na přesnosti a to já zas nemusím. Myslím, že brilantně byl přeložený planescape
Jaké máte zkušenosti s tím windowsím/linuxím portem?
Jaká je kvalita češtiny?
@stromz (20.04.2021 00:47): Tam slo prave o to donutit hrace tu straz sledovat a ohledne Nelly je super, ze hra ukazala vice realisticky vysledek toho, kdy hrac nekoho pusti z vezeni, obvykle v hrach byvalo klise, ze v satlave sedi nekdo hodnej, koho je treba pustit.:D
@Red (19.04.2021 22:40): Jj, ty bleskomety jsem na tomhle místě v Kamulonu taky těžce lootil :) btw až po východu z dungeonu mi došlo, že mi vlastně Kamuloni ukradli veškerý zlato - a že ho nebylo málo! Takže pokud se nepletu a člověk ho někde nenabere zpátky, je nejlepší to někam schovat nebo investovat před kengetim královstvim.
@Karasman (19.04.2021 21:59): Jak pravil Red - v tý poušti je na DALEKYM (míněno DALEKYM!!!) severu vězení, kam každej den chodí stráž, jde ji sledovat. Zkusil jsem to na blind a hořce litoval... ta poušť je šíleně velká a zamotaná...

...no a když se tam člověk horko těžko dostane (k tomu je ještě potřeba pěkná zásoba nesnadno získatelnýho lektvaru proti horku), může hráč vypustit jednu vězeňkyni. Odměnou mu pak je, guilt trip, neb vězeňkyně hned po příchodu do Umajo Kenta zabije nějakou maminku od dítěte :DDD a to je všechno. Jinak se v tý poušti nedá najít VŮBEC NIC!!! Spekulovalo se, že to vězení asi mělo bejt nějakej větší side-quest, kterej se nestihl dokončit... Každopádně pro náruživý herní průzkumníky je poušť Umajo jedna velká zbytečná past :P
@Karasman (19.04.2021 21:59): Jediný co si tam mohl dělat bylo osvobodit jednu vězenkyni, která potom zavraždila jedno další NPC. Jinak tam nebylo nic:)

@7c (19.04.2021 22:19): Ano, nejvýhodnejší v poměru cena váha byly bleskomety. Ty jsem nakonec používal jako platidlo a zlata jsem se zbavoval kde jsem mohl. Jeden exploit je u Kenget Kamulos kde tě mají zajmout, tam jde ty bleskomety vylootit téměř neomenezeně. Ale už je to ve fázi hry, kdy už mi to přišlo zbytečné a hlavně v tý fázi nejde ukládat. Když mi zrovna po hodině zabíjení hra zamrzla tak jsem byl vzteky bez sebe. Ale asi jsem si to zasloužil.... "kdo chce příliš moc, může ztratit úplně všechno" :)
@Karasman (19.04.2021 21:59): Pro mě to byla taky těžká výzva, doslova - odnést ty tuny lootu... Skoro na úrovni Ritual v BG II :) A nejvtipnější bylo potom prodat všechny ty zbraně a brnění a zjistit, že stejně neodejdeš z obchodu, protože Albion je jedna z mála her, kde má měna (zlaté mince) skutečnou hmotnost v inventáři...
Co se týká té pouště, tak co si tak mlhavě pamatuju (pokud je to tahle poušť, ale myslím, že jo), tak jsem kdysi někde četl (Score?), že na jednom místě se občas objeví postava, která jde přes celou poušť a pokud ji sledujete, dovede vás do vězení. Zkusil jsem to a po opravdu dlouhém sledování věznici našel, ale už si moc nepamatuju, co v ní bylo. Trochu si pamatuju, že jsem mohl někoho pustit, ale tenkrát jsem to neudělal a vůbec nevím, co by se stalo... :-)

A Kenget Kamulos, to jsou nezapomenutelné vzpomínky. Při prvním hraní to byla jedna z nejtěžších výzev, jaké jsem snad kdy hrál. Při nálezu každé hromady harampádí jsem radostí skoro brečel, když jsem našel hojivý lektvar...
@stromz (19.04.2021 20:57): A objevil jsi v tý poušti něco zajímavého? Jinak Kenget Kamulos otřes, jsem si myslel jaký mám zásoby jídla a paklíčů...a na tohle ona není žádná zásoba dostatečná:)
Juu, živá diskuze u Albionu v roce 2021!
A zaslouženě, konečně jsem to minulej rok dohrál (podobně jako asi 90% lidí mě v mládí zradil error s překladem Score CD) a pořád super :) dungeon Kenget Kamulos nářez, rozhodnutí prozkoumat celou poušť Umajo si stále vyčítám :)))
OT, ale pripomína mi to, keď Cain a Boyarsky sa snažili dostať do 2. podlažia V15 vo Falloute -> link

A to tú hru dizajnovali a programovali.

Len ju nehrali.

Pat a Mat

Sú to samozrejme borci. Aj Cain aj retronation
@Tulareanus (19.04.2021 15:27): Tak to je odveky Dobrovského problém, ze hraje jak ponocny :)
Obcas taky mele blbosti a je chaotik.
Otazka je jak hraje v soukromí, to nikdo moc neposoudí.
Obsah a informace jsou samo důležité a i já se občas něco dozvím. Problém nastává ve chvíli kdy něco znám jak svoje boty, to se pak často ukáže ze chlapci klouzou po povrchu a vedomostech internetu. Občas tam mají kixy ze bych tloukl hlavou o zeď. Ale her je moc a očekávat ze to bude na jedničku asi nejde.
Ocenuji jejich snahu věnovat se starším konzolim a zároveň mě děsně serou tím ze neustále uklidňují diváky kteří se rekrutují hlavně z PC obce ze to není nic nad rámec PC. Třeba ze Xenogears někde vyhlásí jako nej rpg daného roku a hned vzápětí to setrou ze v tom roce pak vyšla BG a tak a ze se není třeba ničeho obávat. Meh.
Tak ale snahu jim upřít nelze a ten jejich pořad špatný vzasade není.
@ZephyrCZ (19.04.2021 09:21): Ja si myslím, že si mýliš "decentne" a "ako boh". :) A napr. ja som mal na mysli Dobrovského hranie odkedy začali robiť gameplay videá na hrej a potom na games. To je jednoducho x rokov. A práve kvantá hraných hier a skúseností by logicky mali umožňovať hráčovi hrať hru lepšie, pretože len výnimočne sú herné mechanizmy radikálne odlišné. Tie hry sa po hrateľnostnej stránke tak rýchlo za tie roky až nevyvíjajú. A oni tiež nie sú žiadni nováčikovia. V praxi ma zaujíma to, koľko mi z hry ukážu a ako plynule to hranie bude vyzerať. Navyše niekedy práve zo zlého hrania vychádzala neopodstatnená kritika náročnosti, ovládania, ai, leveldizajnu... Ale vo výsledku ma len zaráža, že ako je možné, že človek 20 rokov platený za hranie hier, vlastne tie hry hrá tak zle.
@Tarhiel (19.04.2021 08:26)

@Ringo (18.04.2021 22:30)

@Red (18.04.2021 22:05)

Tak ono je to především o tom, že těch her, které Retron Nation kluci již odehráli, a doufám i odehrají, jsou obrovské kvanta. A i když se bude kdokoli snažit jakkoli, nikdy se nenaučí za týden každou hru hrát jako bůh, jako znalec daného titulu, tak aby to vyhovovalo vždy a všem. To prostě v tom množství opravdu nejde a řešit tu tedy jejich někdy horší skill v tom a tom titulu, když mají záběr široký přes všechny možné žánry, je zcela mimo mísu. Toho obsahu je jednoduše obrovské množství a týden na naučení hry tak, aby nikdo nebrblal, a k tomu vytahat hromady zajímavostí z vývoje, je nesmysl.

Jednoduše je to především o té informační hodnotě, což je pro mě důvod, že jim přispívám na Patreon. Ale v žádném případě opravdu nebudu přeci čekat od někoho, kdo mi týden co týden přináší nálož vzpomínek, a především hromadu zákulisních informací, bezchybný gameplay.
@Red (18.04.2021 22:05): Presne tak, tiež ich mám oboch rád kvôli informačnej hodnote, a keď nehrajú niekedy až tak dobre, tak som sa to naučil brať tak, že sa im na to hranie tažko sústredí počas rozprávania.

A potom sú tam veci, kedy, ako píše RIngo, si povieš: "nie, nie, toto je inak." alebo "toto by som naozaj zahral lepšie."
@Red (18.04.2021 22:05):

"gameplay je součástí streamu a v tomhle haprují a ruší to, druhak ty svý informace a názory devalvují, kdy kritizují zastaralý ovládání a potom je vidět, že to ovládat vůbec neumí." 

Jo, tohle je samozřejmě pravda. Ale nějak jsem se to naučil brát s rezervou. Samozřejmě někdy zabolí, když se tam stane něco nebo pronese něco, u čeho zoufale víš, že je to jinak, protože jsi to hrál a mohl bys o tom sám vyprávět.
@Ringo (18.04.2021 21:19): Já mám jejich kanál oblíbený a i je oba mám rád a uznávám. Ale zároveň jde jednak o to, že gameplay je součástí streamu a v tomhle haprují a ruší to, druhak ty svý informace a názory devalvují, kdy kritizují zastaralý ovládání a potom je vidět, že to ovládat vůbec neumí. Vychází z toho i dost mylný informace pro rozhodování nováčka, jestli si zahrát danou hru. Gameplay samotný může být dělán různě, mnozí diváci se dokonce rádi dívají, když se někdo s hrou seznamuje. Zkrátka ty autoritativní a kategorické informace kolidují s tím, co se děje na videu.
Je dost vidět, že na české trubce nemají žádnou konkurenci. Já jsem si oblíbil i Retrogamer.biz, ale to už je Slovák:)
Jinak mě dost potěšilo, že si všimli toho, že Evropani dělají RPG jinak.
Ad Retro Nation - ono to má více úhlů pohledu. Viděl jsem díly ,kde jsem si říkal - Jesus... Jenže...jejich vysílání není o tom nám přinést gameplay profíka, jejich program je o tom si za řekněme týden nastudovat info o hře, o jejímž vzniku, reáliích, detailech, u které profi hráč, který o hraní hry samotné ví třeba 100x více , nemá páru. Když jsem sledoval Xenogears, tak jsem měl na jazyku oproti ním 150x více info o obsahu hry samotné, ale oni přinesli informace o vývoji a zajímavých pikantnostech, které já třeba nevěděl. A o tom je ten jejich pořad. Ne o tom, že komentátor fotbalu umí perfektně hrát fotbal.
Ono to spolu právě souvisí. Je to jako fotbalový moderátor, co ve fotbale neví pravidla. Může být skvělý moderátor a může mít nastudovaný životopisy a statistiky všech hráčů, ale když se diví proč hráč bere za postranní čárou míč do ruky tak je to rušivý:)
Tak ja netvrdím, že je to najdôležitejšia vec. Na druhej strane, je vlastne profesionálny hráč. A od profesionálneho hráča nechceš vidieť ako failuje (jeho katastrofálne hranie Dark Souls 3 je stále vo videách k hre) na jednom úseku a ani nechceš jeho umrnčané povzdychy a nadávanie na hru (čo robí tiež často, že na vine je podľa neho ovládanie alebo hra). Človek, ktorý je dlhodobo za takéto veci platený, by mal hrať lepšie ako bežný divák.