Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (28.07.2023 17:25): Ale vždyť přece sám píšeš, že mění hru k nepoznání :) Hrál jsem obě, a původní RE hry si čas od času dám znovu, koneckonců hrál jsem všechny RE hry několikrát (kromě RE7, Village a RE4Remake) - tj. různé herní styly, a ty nové TPS remaky jsou prostě odlišné na hraní.

Jediná část, kde uznávám určitou "hysterii" (heh) je mé zklamání z nesplněného přání (obzvlášť, když mě původní RE2 bavil víc než RE1).

Jinak to neber jako kritiku komentáře, koneckonců RE2RE je obecně hodnocený vysoko, i od hráčů, kteří RE hry neměli moc v oblibě (ať už kvůli ovládání nebo mechanikám).
@7c (28.07.2023 15:10): Koukal jsem na gameplay originálu 1998 na youtube a přišlo mi, že jádro je zachované. Je to stále survival horror se stejným příběhem, stejnými puzzly, stejným managementem předmětů. Pouze se na to kouká z lepších úhlů a jinak se střílí. Tvé tvrzení "vždyť je to úplně jiná hra" je nepravdivé a upřímně spíše hysterické. Úplně jiná hra je třeba Tetris.
@H34D (komentář): "Nedokážu to porovnat s předlohou z roku 1998" vs "Remake, který z hlediska grafiky a ovládání mění hru k nepoznání, a přesto je plně věrný jejímu jádru."

Vždyť je to úplně jiná hra, jiný styl hraní a dost slušně překopané... Osobně mě to (jako hráče, který měl v oblibě RE2) dost zklamalo. Samo o sobě to je dobrá hra, ale těšil jsem se na něco jako je Resident Evil :( To samé bych asi mohl napsat i o RE3 Remake. Ještě že tu existují ty upscaling projekty pro původní hry.
Jsem si včera dal pátej průchod a úplně jsem i zapomněl, jak moc strašidelná a hlavně dokonalá ta hra je. Hra nepotřebuje, aby byla strašidelná způsobem, že na obrazovku lítají jumpscary, ale stačí jí jedno zavrčení od lickera ze stropu :D
za me tohle je stejny masterpiece jako Black Mesa nebo Alien Isolation a co vic, serie Resident Evil za tu dobu co ji ted dil za dilem hraji dokazal neco pro me jeste pred rokem neuveritelneho- zmenil kompletne muj pohled na 3rd person hry a ze zaryteho 1st person hrace ktery cokoli jineho nez hry z prvni osoby zasadove odmital se najednou stava obojzivelnik :)

ted jeste nejakou hru nebo serii ktera udela podobny prerod i ze strelnych zbrani a akci na konicky, luky a mece a bude to komplet :))
@jablek (18.12.2022 21:35): pokud je zde engine bug jako sem zazil u jinych her, kdy v zavislosti na zvysujicim se frameratu se zvysuje rychlost pohybu postavy, tak to tak nerealne neni, protoze potom sekas nekolikanasobne rychleji.
@Hitsuran (18.12.2022 09:48): " damage nože je uzce spjatej s framerate" to je doufám joke :) No rozhodně nezabíjím všechno...když zombie pobere 10 ran pistolí do hlavy, než se uráčí položit, tak to nemůžeš s těma pár nábojema zabíjet všechno :) těm se dá ale aspoň utýct...když mě ale teď honí ten obrovskej železnej zmrd a po cestě číhaj třeba dva lickeři, tak to jsem prostě v prdeli, no...
@Kosi.. (03.05.2022 03:21): k tomu čo písali ostatní máš ešte za Claire iné zbrane a niektoré iné hádanky a pár iných miestností. Ale druhý playthrough je výrazne rýchlejší, takže ja určite odporúčam aj ten.
Gentlemani, prosím o radu.

Dohrál jsem story "Leon".

Má smysl hrát znova i za Claire? Nebo je to víceméně totéž?
@Steve (komentář): To s tím kolem na zavření ventilu s párou už je takový osvědčený horrorový trope. Nevybavuju si, kde by tohle nebylo. Jinak překvapuje mě, že ses takhle dal na horror! Myslel jsem, že to není nic pro tebe.
@kristmeister (08.06.2021 22:41): Za Claire tam máš Lickery a za Leona tam máš čokly, který jsou docela ez. V pozdní fázi hry se pak dostane k plamenometu, který je dost prakticky proti Ivy zombiím a obecně. Claire k permanentnímu vyřazení Ivy zombií potřebuje zápalné granáty...
2nd je mírně náročnější, protože v té původní lokaci přichází Mr.X a lickeři dřív na scénu.
A jinak obecně mi přijde hraní za Claire těžší jak za Leona. Má horší výběr zbraní a více Lickerů ve hře.
@kristmeister (08.06.2021 14:20): Šlo mi o něco trochu jiného. Při New Game 2nd Run člověk hraje za druhou postavu a průchod hry se celkem dost liší (jak popisuješ).

Nicméně pro New Game 2nd Run jsou dvě možnosti. Buď hraješ nejprve za Leona a pak za Claire (Leon A / Claire B) nebo můžeš hrát nejprve za Claire a pak za Leona (Claire A / Leon B). A šlo mi o to, jestli se mezi sebou nějak podstatně liší tyto dvojice runů (jinak než ziskem jedné zbraně a pár files).
@Phoenix (08.06.2021 13:38): Upon beating the game once, New Game 2nd Run will be available for each character. This only changes a few things, which we’ve broken down for you below:
A different opening cutscene.Different puzzle solutions.Shuffled item placements.Different ending cutscene.Scarcer Ammo.
@M.a.t.t. (08.06.2021 08:33): Je nějaký podstatný rozdíl mezi hraním Leon A / Claire B a Claire A / Leon B? Zatím jsem pochopil, že se bez všech čtyř průchodů člověk nedostane k jedné zbrani a pár files. Mění se ale na základě pořadí postav nějak herní náplň (bossové, rozmístění nepřátel, ostatní předměty)?
@Seeker (08.06.2021 07:46): Práve tebou spomínaný úvod je skutočne odlišný a tú druhú postavu na benzínke skutočne zachrániš, aj keď len formou cutscény. Aj nasledný pobyt na policajnej stanici je podstatne kratší, keďže mnoho lokalít je už otvorených. K tomu treba prirátať aj true ending, vrátane úplného nového bossfightu. Vyskúšaj si niekedy second run za druhú postavu a uvidíš sám.
Čekal jsem, že oba příběhy se budou přesně doplňovat a proto jsem se snažil zapamatovat si detaily v Leonově průchodu. Když třeba hned na začátku hry utíkal Leon ze zamořené benzínky a Claire ho u vchodu zachránila, tak jsem počítal, že v jejím průchodu hrou skutečně Leona z benzínky zachráním a nezažiju místo toho to samé, co Leon. Ale chápu, že tímto způsobem by to byla v podstatě o polovinu delší hra mnohem náročnější na vývoj.
@Seeker (07.06.2021 23:09): Áno, second run je podstatne kratší ako prvý priechod a ponúka vlastne pohľad z druhej strany, ktorý dopĺňa prvý priechod. Stále sú tam výrazné podobnosti, ale pravého konca sa dočkáš len týmto spôsobom.
@kristmeister (02.05.2021 19:58): Jasné, mne skôr ide o nováčikov série alebo ľudí, ktorí nehrali tak veľa častí. Ja sám seba rátam tiež za nováčika série a práve dlho ma od Resident Evil série odrádzalo hrateľnostne to, čo som napísal nižšie a od nových častí zas ohlasy, že jednoducho nie sú dobré. Moju pozornosť až poriadne upútal RE 7 a plnohodnotne práve tento super remake dvojky. Takže tiež som jeden z tých, čo čaká na peknú zľavu remaku trojky. :)
@kristmeister (02.05.2021 19:29): to mi príde momentálne vo svetle oficiálnych remakov už trochu redundantné. :)

Inak tie rôzne uhly kamier na obrazovkách v kombinácii s tank controls už od 90. rokov nenávidím. Hlavne v hrách ako RE, kde jednoducho treba častokrát utekať a vyhýbať sa nepriateľom, človek na takéto hlúpe gameplay prvky strašne dopláca.
@Longin (02.05.2021 09:37): Remake jedničky, vlastně klidně i Zera, ve stylu RE2 a 3 bych si hned dal, ale myslím, že je škoda to házet hned do koše jen kvůli tomu, že ti nesedí ty kamery. Dá se na to zvyknout a zvlášť jednička fakt stojí za to, ten HD remaster je dost dobře hratelnej i z dnešního hlediska.
@IceCreamYouScream (02.05.2021 09:23): Jedničku jsem zkoušel originál i ten "remake", ale za mě by si to zasloužilo remake další ve stylu této dvojky. Ve svý době to určitě byla pecka, ale dnes ta hratelnost postavená na kokotských "adventurních" úhlech kamery mě naprosto odradila.
Čtyrka mi zas nesedla "zastaralost", odklon k okultismu a hratelnost postavená na tom na čem je. :D
@Longin (28.04.2021 23:30): Za mě doporučuju RE1, 2, 3 + remaky. RE:Zero si můžeš nechat ujít. Pokud se ti budou všechny díly líbit, tak bych to před 4kou zapíchnul, to jě pro mě breaking point :D Mě se teda nelíbila už pak ani RE7 kvůli ovládání, mě konstantně sralo jak se pohybuješ a otáčíš tak hrozně pomalu, to by mi vadilo i na walking simulátoru, ale v akční hře kde bojuješ? Ne, díky.
Jak tohle hrát jako nepolíbený RE sérií? (před 15 lety jsem zkoušel myslím jedničku na emulátoru a moc mě to nebavilo)
Dvojku trojku a pak sedmičku? :D
Tak dohrálo a velmi spokojen :) hlavně druhá polovina hry mě bavila a konec top :)
Jinak vůbec nemám zkušenosti s těma staršíma dílama RE .. kdysi jsem hrál pouze 7.díl
Kdyby radši konečně někde dali tu Adu.. ale když není ani Vergil DLC do DMC5, tak jsem vážně přesvědčen, že si užívají svých 5 minut slávy a jaké to je moci trollit.
@Tulareanus (26.04.2020 16:40): No a když to dohraješ, odemknou se ti další dvě tofu. A když to dohraješ i za tyhle dva, tak máš další dvě tofu :D ale za ty už je to snažší.

EDIT. každopádně udivují mě ty jejich hvězdičky co se týče obtížnosti. Mě osobně nejtěžší přišel Kendo, když nepočítám Šerifa, u toho se mi klepaly ruce ještě půl hodiny po dohrání.
Hráli jste ten TOFU mód? Dobrej sranec :D Je to stejné jako 4th survivor, ale hrajete za TOFU, který nadává Japonsky a máte jen nožík :D
@BUMTARATA (05.02.2020 16:50): Mělo by. Ale na kritický zásah má největší vliv adaptivní obtížnost, tedy to, že hra sleduje jak se ti daří a podle toho zvyšuje šanci na kritický zásah. Zajímavé je, že je asi trochu víc benevolentní ze začátku a pak utuží.
Proto je tak dobrá vylepšená brokovnice u Leona. U ní už nejde jen o náhodu a neviditelná procenta, od určitě vzdálenosti jsou ty kritické zásahy do hlavy automatické.
@Shoggot (05.02.2020 16:26): Myslel som, že zameriavač je len na presnejšiu mušku a nie, že je to aj väčšie poškodenie. Dík za info, aj keď poväčšinou som sa snažil práve v kľude počkať, kým je zameriavač úzky. :)
@Tulareanus (05.02.2020 15:30): Oni za tebou vždy půjdou, protože slyší tvoje kroky. Když do tebe narazí, tak už ví a jdou po tobě.

Pokud stojí ve dvěřích odlákej je pryč. Přijď pomalu blíž, oni tě "zavětří" a začnou následovat, následně si je někam naveď a obejdi. Napadá mě, že jeden problematický může být v podzemních garážích za Claire, protože dřepí před schody v místnosti s psími kleci. Tam je potřeba se pořádně natlačit na levý okraj a projít kolem něj asi o centimetr.

Claire má horší zbraně než Leon. Ten 2nd run by ti měl dát SAA revolver, do kterého nemůžeš craftit náboje (zato jich myslím je všude dost), ale je ještě silnější než její JMB Hp3. Je tak nejsilnější pistolí ve hře kromě Leonova Lighting Hawk na Magnum náboje a Claire vylepšeného SL 60 (když jsou do něj nabité Magnum náboje).
Nezapomeň, že když necháš mířidla se zmenšit/zpřesnit, má to především vliv na poškození! Když necháš mířidla chvíli v klidu a ony se zmenší, dáváš o 50% větší damage. Výhodu v tomhle má ta JMB Hp3 Claire, protože ta má laserový zaměřovač: což znamená, že dává 50% navíc damage do každého výstřelu.
@Tulareanus (05.02.2020 15:30): Licker mi několikrát blokoval dveře jak jsou ty skřínky na policejní stanici. Myslim, že jsem ho tak jednou zabil a snad i dvakrát utekl za cenu jednoho nebo dvou zásahů.

Mě druhej run za Claire připadal naopak mnohem lehčí, protože už jsem znal mechaniky hry. Tyrantovi jsem se už doslova smál do ksichtu.
Ja som mal minimálne dvakrát problém s lickerom, že mi blokoval dvere do miestnosti, kam som chcel ísť, skúšal som odísť a vrátiť sa a stále tam bol, tak som ho musel zabiť. Inak ten pomalý pohyb mi z nejakého dôvodu u lickerov nefungoval, vždy za mnou i tak išli. Porovnával som si to aj s videami na YT, pretože som nevedel, či robím niečo zle, ale doteraz neviem, v čom je problém. Vo výsledku som tak zabil všetkých lickerov okrem jedného. :D

Inak ako hrám ten 2nd run za Claire, tak mi to príde ťažšie a to preto, že mi jej zbrane prídu horšie a nepresnejšie.
@M.a.t.t. (05.02.2020 11:53): Jojo, už jsem to četl před rokem a koukám, že tam je přesně ta část, o které mluvím :D

It's also worth noting there's a trigger around the jack handle item in the Records Room that instantly attracts Mr. X. Chabot says he doesn't teleport after this trigger, but he does go straight for the player, even if they're being cautious and silent. This explains why Capcom put a grenade in the same room - to help deal with Mr. X if we get there without any other means of defence.

Taky jsem si nemyslel, že se tam k tobě teleportuje, protože trvá různě dlouhou dobu, než k tobě dorazí. Někdy je to v řádech sekund a už rozráží dveře, někdy to třeba trvá o deset sekund déle, ale odhadnu že nikdy ne déle než dvacet sekund, což opravdu společně s tím jeho rychlým pohybem mimo kameru stačí prostě, aby se k tobě dostal z jakéhokoli místa ve stanici. Každopádně je to vždy tak, naprosto neomylně v tu chvíli ví a jde na jistotu.

Upřímně jsem taky nejdřív lickera napálil brokovnicí :)) přinejhorším na ně funguje flashbang, ale nemyslím si, že je ve hře jediná situace, kdy by člověk byl nucen s nima nějak interagovat. Tedy krom toho, co potobě jde když seženeš na začátku medailon z panny, to si pod něj vždy předem hodím flashbang radši a poklidně odejdu :))

Pokud má někdo v téhle části trochu nervy, tak taky veselý tip: poté, co na mříže dáte C4, buď vyběhněte do knihovny a tam počkejte nebo držte dveře do knihovny otevřené (nestůjte ale v cestě skříni). Pokud C4 vybuchne zatímco jste v knihovně nebo jsou dveře do knihovny otevřené, skříň nikdy nespadne a máte tak cestu vždy volnou a bez nervů, že vás licker čapne až ji budete narovnávat :))
To samé platí pro zombíka co visí ze stropu. Když ho ještě před tím vším přesně 8 ranami sundáte ze stropů na zem, nikdy se neprobudí a nepřepadne vás.
@Shoggot (05.02.2020 11:19): To ako Mr. X funguje, je veľmi dobre popísané v tomto článku.

Inak o likvidáciu lickerov som sa ani nepokúšal, nakoľko sú slepí, poväčšine sa im dá ľahko vyhýbať. Čo je fakt, ktorý som si pri hraní pôvodnej hry neuvedomil (ako mnohí) a bezmyšlienkovite do nich pálil v momente, keď sa objavili na scéne. :D
@Tulareanus (02.02.2020 21:06): @Malignus (02.02.2020 20:59): Díky oboum, místama to byly celkem nervy :)) osobně si myslím, že nejvíc věcí se může pokazit na policejní stanici, člověk zapomene zabarikádovat jedno konkrétní okno a když si pak znova běží pro ten hever na knihovnu, čeká ho nepříjemné překvapení.

Paradoxně nejmenším problémem je snad samotný Tyrant, pokud víte přesně kam a pro co máte jít, je možné ho pochopitelně krom prvního střetu takřka nepotkat. Ve chvíli, kdy odsune shořelou helikoptéru, klasicky ho oběhnete na dvorku a pak rovnou do hlavní haly a pro hever přes onu boční chodbu (na začátku jí otevřete pomocí nože od Marvina).
POKAŽDÉ, když seberete hever, tak Tyrant OKAMŽITĚ ví, kde jste a vydá se za vámi. Nejde s tím nic dělat, je to pevně nakódované, neexistuje jediný způsob jak tomu zabránit. Naštěstí o nic nejde, protože pak už upalujete rovnou do knihovny a šance, že ho po obdržení dvou elektronických součástek potkáte zas cestou do garáží, je malá.

Taky tip: ve hře není v žádném bodě potřeba zlikvidovat byť jen jednoho jediného lickera. Je to nesmyslně těžké, spotřebuje to celkem cennou munici a udělat to způsobem, který vám nesežere i několik léčiv, je podle mě k zbláznění.

Po policejní stanici jsou pro rychlý průchod hrou už jen dvě nebezpečná místa: kanály, kde jsou ve vodě G-monstra, jejichž chování diktují náhodná čísla a laboratoř, kde jsou rostlinní lidé, kteří vás vždy jedním zásahem zabijí a jejich rozmístění je občas náhodné.

Nemám teď screen, neboť nejsem doma, ale včera večer se mi podařilo dát stejně Claire na S+ s časem uplně těsně pod dvě hodiny (nějak 1:59:58 nebo tak) :)) Upřímně nevím, který průchod je těžší, mám skoro pocit, že za Claire, protože její granátomet je oproti Leonově brokovnici o dost omezenější v použití a méně efektivní.
@marwel (01.02.2020 20:35): Rozhodně nejsi schopen švihnout nožem častěji, to je nesmysl. Podle mě a co jsem četl i jinde je to detekcí zásahů, čím víc framů je nůž v hitboxu monstra, tím víc zásahů zaregistruje.
@Shoggot (01.02.2020 19:56): Verim tomu, ze s tim pocitali. Spis je vylozena podivne, ze mira poskozeni noze je ovlivnena snimkovou frekvenci. To mi moc nedava smysl. To jako, ze jsi schopen nozem svihnout casteji pri vyssim framerate? Nebo ze jeden svih nozem trva vice framu a zraneni se pocita od toho, kolik snimku pri jedne animaci svihu probehlo? Koho napadlo neco takhle programovat?
Jinak, odzkoušeno a stále to funguje: poškození způsobené nožem je závislé na FPS, takže pokud si na PC odemknete v nastavení framerate a máte třeba kolem 175fps, tak prvního G-Birkina uděláte nožem mnohem dříve.

Ono samozřejmě i na konzoli s 60fps je to nožem nesmírně rychlé, ale mně se takhle podařilo ušetřit jeden flashbang a hrůza jde dolů tak do zhruba 15-20 vteřin.
Resi 2 je opravdu dobry, puvodne jsem hru neplanoval ani hrat, ale nakonec ve sleve koupil a nelituje. Byt pro me tedy neni hra prilis speedruneroidni, resp nemam tu potrebu dosahnout S ranku a dohrat kampan za dve hodky. Hra ma ale na dnesni dobu nevidany desing levelu, dnes, kdy mate bud open world nebo linearitu je takto komplexni design neco nevidaneho. Stale ale nevim, jestli se na trojku tesit nebo se spis obavat. Vetsi akcnost strasi. Nemesis take, ale asi ne tak, jak vyvojari planovali. :p
@Cobot (29.01.2020 14:16): Ty přídavné mise jsem nejdřív nějak nemusel, ale teď myslím, že jde o super věc.

Součástí RE je tradičně víc dohrání a právě ten time attacking a kolem toho jsou ty přídavné mise postavený. S rank nikdo nedá napoprvé, určitě ani napodruhé bez pomoci nebo návodu a součástí RE zkušenosti je taky hru procházet za kratší a kratší doby, hledat místa kde jde ušetřit čas a hrát resource management výš a výš.

Já jsem první dohání dal tuším za 7 hodin a teď už dám hlavní Leonův scénář na něco kolem dvou hodin a půl, což se mi nejdřív zdálo šílené, ale fakt to jde a není to zas tak těžké. Člověk má opravdu radost když vidí, že něco se dělat nemusí, že někteří bossové jdou opravdu udělat nožem v řádech sekund a že třeba granáty jsou přímo na time attacking dělané.

Jinak si myslím, že je to dobré Leon A, Claire B, Claire A a pak Leon B. Ale když jdeš Leon A, Leon B a pak Claire A a pak Claire B, tak je to taky dobré, protože si rychle zvykneš na nové zbraně, některé dostaneš okamžitě a je tak méně náročné se je naučit používat, když máš v krvi ještě ty staré.

Plus se ti po dohrání otevře hard core obtížnost, která dost věci mění a není to jen těžší, člověk musí hrát jinak, což je hodně osvěžující.