Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bursoft (21.12.2020 03:15): Jo, katany jsou brutální. Někdy musím zkusit postavu čistě samuraje :)

Z implantovaných zbraní jsem zkoušel jen launcher, a ten funguje prostě jako náhrada granátu. Silný a s neomezenou municí, ale bohužel automaticky naváděný a nevím jak to vypnout, abych střílel opravdu tam kam chci, takže jsem to zase zrušil.

Gorilí pěsti na souboje prý pomáhají, plánuju je koupit a zkusit jestli je s tím nedám. Ale s mým chatrným buildem tam moc šancí nemám, dal jsem zatím jen horko těžko dvojčata, a pak Rhino, která je buglá a jde permastunnout a ustřílet - tady se taky dobře ukazuje ta šílená obtížnost pěstních soubojů, protože i ze střelných zbraní nebo granátů vydrží asi třicet zásobníků, když ostatní normální postavy kolem ní padají po jednom.
Já si pro změnu za 45k koupil legendární katanu, která má 5x větší dps, než většina zbraní, co nosím :D

Nevím, já teda jedu brutální styl, většinou za sebou nenechávám nikoho živýho a padá mi dost slušných věcí. Rozhodně lepší, než kdybych upgradoval stávající nebo si je vyráběl.

Btw. máte někdo tip, jak zvládnout ty pěstní souboje? Mám ve hře už 26 hodin a jeden z těch 3 dalších týpků už klesnul o stupeň v náročnosti, ale pořád je to o tom, že místo IKčka mě sundá na 2 rány.. Když koupím třeba gorilí pěsti, pomůže to? A půjdou potom sundat? :D

Celkově, zkoušel někdo ty kudlanky (mantis) nebo monostrunu, jak to funguje? To je prostě melee zbraň jako katana nebo se to triggeruje nějakým spešl tlačítkem?
@BUMTARATA (21.12.2020 02:20): Jak funguje stackování upgradování a craftění na vyšší verze? Zůstane i vzácnější varianta upgradovaná stejně jako byla předchozí, nebo se začíná znovu od nuly? (což by bylo dost plýtvání materiálem)
@AlieN (21.12.2020 01:54): Dají, s craftěním máš ale větší šanci, že dostaneš to, co chceš, plus můžeš craftit ikonický zbraně, na ty nepotřebuješ ani blueprint. Dvě ze tři legendárních zbraní, co používám, jsem si vycraftil, a zatím jsem jejich obdoby nikde nenašel, třetí je ikonická, kterou jsem vycraftil na epickou a posléze na legendární. Obecně jsem nenarazil na lepší zbraně, alespoň ne v kategoriích, které mě zajímají, takže to craftění přeci asi jen k něčemu bude.
@AlieN (21.12.2020 01:54): Dá, pár zbraní a hadrů mi už padlo nebo jsem našel. Hodně jsou i v obchodech. Můj největší kauf byl, když jsem koupil legendární vylepšení zbroje, co mi dává 30% větší poškození kritem a zároveň 15% procent větší šanci. A díky perku Waste Not Want Not nemusím přemýšlet kam ho dám, jelikož při rozebrání se mi zachovají ty vylepšení. Dokonce mi z nějakýho Cyberpsychouše padlo legendární vylepšení gorilích pěstí, že úspěšný zásah způsobuje bleed. Takže už tak OP pěsti jsou ještě víc OP a Slonici jsem zamáčkl do země :D
Dají se ve hře najít legendary verze zbraní (třeba Grad), quickhacků a vůbec všeho, a nebo se k tomu opravdu dostat jen craftěním?

Btw nechápu proč tu někdo říkal že craftění je zbytečnost - když teď zkoumám ty crafting a engineering skill stromy tak vážně lituji že jsem do tech ability trochu nezainvestoval, moje výbava je díky tomu značně shitová a tech zbraně jsou poloviční. Sice je jako cyberjedi co zabíjí myšlenkou nepotřebuji, ale kdybych se pokoušel zbraně vytahovat tak se bez toho snad nemůžu obejít.
Killing in the name quest - takový krásný výsměch pseudofilosofujícím neomarxistům :D

Z těch dialogů s Johnnym fakt umírám, sice mě štve že se ve hře tak protahuje dokončení té "superurgentní" hlavní příběhové linky, ale stejně bych si ho nejradši v té hlavě nechal napořád :)
Btw, jedna z nejsměšnějších implementací ragdoll physics, kterou jsem za poslední dobu viděl. Zaujala mě už pár měsíců zpátky a někdo tu na to reagoval, že ji prý „zapnou“, že je normální ji mít na demo „vypnutou“. No, tak asi zapomněli…
@Charllize (20.12.2020 19:27): jo, tohle už je ubohost. Člověk co pět let dělal se stovkama lidí na hře si dovolil olajkovat pár soucítících tweetů. Skandál. Podobně jako když "dobří lidé" z retardery lustrovali likes a followers Vávrovi aby tím dokázali jakej je to zlej člověk. Zmrdovitost.
Internetovi supi maji zase hody. Me tohle tak vytaci. Nekomu se neco moc nepovede a myriady hotentotu z virtualnich skupin se na tom zviditelnuji a saji jak pijavice.
Ted treba tohle. Nekdo z vedeni CDPR da par liku nekde a pijavice uz vyskakuji z vody na breh aby se prisaly.
https://www.vortex.cz/zamestnanci-studia ... source=www.seznam.cz

ted se bude dlouhe tydnu vyzdvihovat kazda PICOVINA co nekdy nekdo z tech polaku rekl, co udelal, co udela a to by v tom byl cert aby se z toho neudelal jeste vetsi prusvih nez to je. A ano. myslim ze presne lidi jako Jason S. a jemu podobni to radi udelaji...aby bylo jeste hur. Oni se ted potrebuji soustredit an to aby tu hru nejak daly dokupy a ne resit ze najakej kkt nekde vysmejcil co si povidali na schuzi...
Oukej, dohráno. Jakkoliv jsem to tu hejtil celou dobu, tak příběhově dobré, uvěřitelné postavy na kterých člověku záleží a ty vedlejší mise nakonec fakt byly později supr, možná jsou i líp napsané, než v Zaklínači, ač je tam teda taky spusta zbytečného balastu. Co tak koukám na různé konce, tak jsem s tím mým velmi spokojený.

Mé předešlé výtky však jinak platí. Kvůli aktuálnímu stavu hry bych tomu dal míň, nicméně věřím, že to opraví a netřeba to zohledňovat v číselném hodnocení. Nemyslím si, že to je jinak nějaký herní zázrak, rozhodně ne hra dekády a dokonce ani roku ne, ale rozhodně velmi dobrý herní (a filmový) zážitek.
@Duchino (20.12.2020 16:58): Nijak ti neupírám právo kritizovat recenze. A ano souhlasím, že ideální situace by byla kdyby všichni počkali až budou moci bez omezení srovnat v jakém stavu jsou, proto by bylo více fér nevydat žádnou recenzi a nebo na to hodně upozornit. Je to na hovno situace. Na druhou stranu bez informací, že tomu samo CDP zabraňovalo, aby bylo možné o stavu hry správně informovat, mi to přijde jako kritika bezzubá.
Je mi jasné, že nějaké konzole dostávají (to jsem ani nezpochybnil), spíš si myslím, že je nedostávají všichni, ale jsem asi příliš ovlivněn několikda podcast Giantbombu, kde se očividně bavili, jak objednávají konzole přes Wallmart nebo Best Buy. UU počítačů jsem mluvil o celých, ale ok samostatné komponenty mne nenapadlyy takže za to sorry.
@Marles (20.12.2020 16:47): Chtěl bych tě poupravit - já herní žurnalistiku nepopisuju, ale kritizuju. V tom je dost podstatný rozdíl. Popis bych skutečně mohl dělat jen za předpokladu, že o ní něco vím a to já opravdu nevím. Nikdy jsem nenapsal ani řádek profesionální recenze. Naopak jako její konzument mám plné právo ji kritizovat, protože mám podle mého legitimní očekávání, která navíc v minulosti byla často naplňována a nyní nejsou.
Ohledně konzolí - Vortex, Bonusweb, Games, Indian a mnohé další se nikdy netajily tím, že je od produkce dostávají a to se značným předstihem. Games navíc pravidelně děkuje na konci článků např. MSI za zapůjčení GPU pro sestavu. Takže to není nějaká insider informace.
EDIT: Ještě bych taky podotknul, že Zing měl hru k dispozici i na konzole před datem vydání, prozradili se zveřejněním recenze na PS5 před embargem.
EDIT2: Přečti si třeba recenzi na Vortexu. Chvíli si tam kluci počkali a zrecenzovali hru komplet bez omezení ze strany CDP a že vyšla o pár dní později, jim tam rozhodně o hlavu nikdo neomlátil.
@Duchino (20.12.2020 12:56): "Předpokládal bych, že recenzent webu typu games, zing, bonusweb apod. hru nemusel kupovat, dokonce ani stroj na kterém hraje a má ji k dispozici i ve více než jedné verzi."

Akorát CDP poskytlo pouze PC verzi a dokonce zákazalo používat vlastní screenshoty a videa. (viz https://twitter.com/SkillUpYT/status/1335999302812925954)
Upřímně pochybuji, že by recenzenti dostali celé počítače. Konzole soi myslím vydavatelé asi poskytují, ale nepředpokládám, že to bude více jak jedna až dvě na celou redakci a to ještě jenom v době jejich vydání. Imo je dost zvláštní popisovat současný stav herní žurnalistiky, když ji část očividně neznáš.
Dobře se k tomu teď rozepsal Michal Rybka

@pajmič (20.12.2020 16:17): Ne že bych chtěl moc obhajovat internetové recenzenty, už roky recenze skoro nečtu protože obvykle nestojí za to a radši se podívám na nějaké gameplay na yt, ale tady je jasné že prostě hodnotili hru na pc/next gen konzolích jak ji dostali, kde funguje, a je i s těmi občasnými bugy výborná a vizuálně fantastická. Že nedostojí všem slibům a obřímu hypu je věc jiná, zklamání z toho je pochopitelné, ale holt to tedy nebude nejlepší hra všech dob.
A recenzenti musí bugy při psaní z ne úplně hotové verze hry tak trochu ignorovat pokaždé, komentování tohoto si ostatně pamatuju už z doby kdy jsem ještě kupoval papírové časopisy, 15 let zpátky.
@Duchino (20.12.2020 15:56): Máš odemne plus, ač si o cyberpanku nenapsal vlastně nic, což je škoda, rád bych si přečetl tvé dojmy o hře. Soulasím s tebou. Ono se stačí jen podívat na fakt, jak se změnilo kolektivní myšlení od doby, co praskl ten skándál s konzole verzema. Jeden den byl CB2077 hra desetiletí a pár dní na to fail roku :D Dost recenzentů píše a praví, co chtějí lidi slyšet, nikoliv to, jaká hra je. Internet je jak ovečka, která následuje toho, kdo má větší mrkev.

Na opencritic to od vydání z 91 (98%) spadlo na 78 a (64%), což je velmi vypovídající.
@Duchino (20.12.2020 15:56): mimochodem tohle je velmi dobrý nápad jak si užít těch pár her exkluzivních her kde je nutné vlastnit jistou nejmenovanou konzoli, VR (HL3, simulátory) nebo GPU s RT efekty.
@Duchino (20.12.2020 15:56): To zase áno, však to hype sa im nakoniec aj vypomstilo. Ešte pred mesiacom každý čakal, že tu na DH bude hra atakovať minimálne TOP 5 a nakoniec sa podľa všetkého nedostane ani do TOP 100 najlepších hier na databázi. Čo ma vlastne i mrzí, ale CD Projekt si môže ako firma za súčasnú situáciu sama.
@Gordon (20.12.2020 15:15): To je jednoduchý, patřím do skupinky nadšenců, kteří utratí obludné peníze za hraní her. Naštěstí na to nejsem sám a tak si spoustu nákladů rozdělíme mezi kamarádama. Takhle si často půjčujeme procesory nebo grafiky, na čtvrtiny jsme pořídili HTC Vive pro eye a kupujeme tak i hry prostě proto, aby jsme si je vyzkoušeli a zjistili na vlastní kůži, jestli je pravda to, co se píše v recenzích. Na mě vyšlo pořízení CP a protože se mi tu sešly tyhle platformy, tak jsem to pořídil na všechny. Abych řekl pravdu, na PC jsem to pořídil nejen na Steam, ale i na GOG z vlastní iniciativy, abych podpořil přímo CDP, ale tam jsem to taky vrátil :-D Za poslední rok jsme takhle pořizovali víc věcí (i na sdílených účtech) např. Squadrons (PS4, PC), Jedi Fallen Order (PC, PS4, XOX), AC Valhalla (XOX, PC). Pak to pouštíme vedle sebe a porovnáváme. Jasný, je to blbost, ale baví nás to :-D Mimochodem za jediný nextgen považuju v současnosti Alyx, protože to je imerze jako blázen.

@M.a.t.t. (20.12.2020 14:44): OK, já to bral podle sebe, že tady na databázi hledám spíš dojmy hráčů jiného rázu, než amatérské recenze. Nakonec je podle mě fajn, že si kartu hry někdo otevře za 10 let a hned si připomene, jak obrovská mediální bublina byla s CP spojena.
@Guldy (20.12.2020 14:50): Srovnává se to pochopitelně obtížně, na druhou stranu je třeba si uvědomit, že dříve nebylo například tolik specializovaných nástrojů, díky kterým může dnes hru vyvíjet i neprogramátor. Takže stran nároků na know-how je to dnes daleko jednodušší než dříve.

Dnes vznikají jak jednoduché plošinovky nebo střílečky, na kterých dělají jednotky lidí (klidně třeba jeden viz např. Dust: An Elysian Tail), tak AAA tituly, na kterých se jich podílí stovky. Ovšem her, na kterých by se podílelo stovky lidí (a z nich tvoří opět pouze část obrovské openworldy), je těžká minorita, jen jsou hodně vidět. A ty stovky lidí jsou nejčastěji grafici, na příbehu, UI nebo designu se stovky lidí nepodílejí ani dnes, není k tomu důvod. A za dlouhodobým vývojem typu více než čtyři roky jsou často chybná designérská rozhodnutí nebo restarty vývoje, nikoli to, že by to bylo tak složité, že to jinak nejde ani ve stovkách lidí.

EDIT: Napadla mě jedna věc. Nejlepším důkazem, že vývoj je dnes jednodušší než dříve (po stánce know-how) je právě to, že se na něm může podílet tolik lidí. Dříve bys nenašel tolik lidí, kteří by byli dostatečně erudovaní na to, aby na něco takového stačili. Protože chyběly právě nástroje, které sníží množství know-how, které k práci potřebuješ (srovnej třeba nutnost znalosti assembleru vs použití existující dll knihovny, to první bude vždy umět řádově méně lidí než to druhé). Jiná věc je jestli je vývoj dnes jednodušší finančně ... nutně nemusí být, ale není to pravidlo, museli bychom vzít v úvahu množství finančních prostředků potřebných na jednu hru v daný rok a porovnat to se situací před dvaceti třiceti lety (samozřejmě včetně vlivů typu inflace).
[neexistující komentář]: A proč sis tu hru koupil třikrát, nebo dvakrát a jednou upirátil?
@Guldy (20.12.2020 14:50): Zrovna s tebou nechci zabredavat do diskuze o vyvoji her..ale :)
Driv byli technologie daleko primitivnejsi a plno veci se muselo vymyslet z niceho. Kolikrat kdyz nekde ctu nejake prihody z vyvoje starsich her tak to je horor (treba odesilat hru ke schvaleni pres telefonni linku nekolik dnu, nebo rozesilat diskety osobne postou a olizovat znamky:D. Ja jenom jestli to nebylo dost podobne jako dnes jen to meritko bylo jine :)
@Rapier (20.12.2020 12:47): Je to tak. Vyvoj zacal po dodelani contentu do Witchera 3.

@Sarno (20.12.2020 10:15): Nechtel jsem se do tohohle tema zapojovat, ale kdyz vznikla debata.. Hry byly zabugovane i tenkrat a ty hry si muzete zahrat i dnes. Ja je dodnes pravidelne hraju (osmdesatky, devadesatky) a bugy tam jsou ted a byly i v mem mladi, kdyz ty hry byly novy a ja je hral. Rozdil byl v mire a poctu, ale neda se to vubec srovnavat, protoze hry dnes jsou uz uplne neco jineho. Meli jste jednoduchou plosinovku, strilecku, cokoliv a delalo na tom 10 lidi. Dnes mate obrovsky openworld, mnoho velice slozitych featur, systemu a technologii a nestaci vyvijet 4 roky o nekolika set zamestnancich. Totalne neporovnatelne.
[neexistující komentář]: Rozumím tvému pohoršení, ale nerozumím, proč je to komentář, když tam očividně tu hru rozebíráš jen velmi vzdáleně.
@tomi2k9 (20.12.2020 13:00): Máš slabý procesor. Dnešní patch by ti měl trochu pomoct (tím, že hra začne vytěžovat všechny thready), ale i tak to chce jako naprosté minimum 3600, ideálně něco jako 3700X nebo 5600X. Na Intelech to válí líp.
@Charllize (20.12.2020 13:33): Taková svatokrádež! Bethesda přece pro každý nový díl TES vyvine nový revoluční engine a to pršení ve stájích nebo stále stejné problémy s načítáním savů na PS má jen proto, aby hráči poznali jejich dílo :-D
@Duchino (20.12.2020 13:23): No ono si jde představit co za bordel musel v té firmě být. Moc velké ambice, museli to vydat letos, covid... Rád si o tom přečtu, pokud se o tom rozepíše Jason Schreier. Ale prostě z pomalu nadšeneckého projektu se vrhli po hlavně rovnou mezi "velké kluky". :D

Já teda nevěřil W3 a zpětně si sypal popel na hlavu, ale teď jsem jim zas věřil.. .D

Každopádně pro mě je CP asi pořád GOTY, takže já tím tak neutrpěl. Ale ty sliby bolí... :D
@Charllize (20.12.2020 12:33): Her obecně vzniká násobné množství proti dřívějšku. To s sebou nese jednak to, že jich bude v absolutních číslech zabugovaných daleko více než dříve a že je budou současně díky množství user-friendly nástrojů vytvářet třeba lidé, kteří nejsou primárně programátoři (z hlavy mě napadají třeba dva příklady hudebníků, autoři G String a Kings of Lorn) nebo různí nadšení amatéři, kterým by na to dříve jednoduše chyběl příslušný know how. Ale těch odlišností je samozřejmě mnohem více, technicky přístupnější elektronickou distribucí počínaje (na které současně daleko více soutěžíš s konkurencí o pozornost zákazníků, protože množství).

Řekl bych, že lidé nevydávají hry zabugované cíleně (ve slova smyslu záměrného vydání nehotového produktu), spíše bych za tím viděl kombinaci faktorů typu docházení peněz, nedostatečného know-how, příliš velkých očí, orientaci na dosažení maximálního okamžitého zisku, chyb ve fázi designu (se kterými logicky ve fázi implementace neuděláš nic) a tak. Představuju si to nějak jako "borci, už to musí ven, investor nám bez toho další peníze nedá, tlačí nás akcionáři, budeme to muset vyřešit day 1 patchem". Hanlonova břitva.

Early access není vůbec špatný nápad (uživatelé Ti pomohou vychytat problémy lépe než Tví vlastní testeři, na které je krom jiného kladen vnitrofiremní tlak a je jich také logicky většinou méně), problém vidím v tom, že se z přístupu, který Ti měl pomoci vychytat chyby stalo něco jako "pojďte se podílet na vývoji" a standardně se v rámci EA lidé nakonec dohadují, jak mají fungovat herní mechanizmy nebo které tam mají vůbec být. A to nemluvím o tom, že některé hry jsou v EA klidně pět let (jeden příklad za všechny je Dungeon Kingdom).

@Mendoza (20.12.2020 12:31): jj, to je samozřejmě něco, co dnes funguje úplně jinak, jakkoli se i dnes setkáš s tím, že piráti do release zabudovávají patche, tak originálek je mezi lidmi mnohem více než před 25 lety.

@Duchino (20.12.2020 12:56): Co se týče kvality nebo formy recenze, je to dáno podle mého primárně dnešním požadavkem na rychlost (stejně jako třeba u novinových článků). Většina lidí je současně zvyklá na obsah zdarma, což logicky nemůže přitáhnout staré zkušené harcovníky, kteří by si za jednu recenzi řekli 500 za hodinu a ještě by ji po důkladném zkoumání dodali o týden později než konkurence. Tohle dříve problém nebyl, protože časáky vycházely jednou za měsíc, takže rozdíl v jednotkách dní (pokud zrovna nevyšly na účetní závěrku a recenze se proti konkurenci nezpozdila o měsíc) nehrál roli.
@Charllize (20.12.2020 13:10): Skara, zase jsem ten, kdo vyzradil, že Ježíšek neexistuje...

@SilentWolf (20.12.2020 13:10): No já CDP pořád věřím. Navíc se mi líbí, jak se postavili k refundům. Oboje mi Sony i MS do druhého dne schválily.

@tomi2k9 (20.12.2020 13:00): To bych si vysvětloval tak, že grafika přestává stíhat a tak se CPU fláká, když na ni čeká. Ohledně optimalizovaného nastavení ale doporučuju tohle https://www.reddit.com/r/Amd/comments/kd ... to_go_beyond_60_fps/
Je to sice pro AMD, ale dopady těch obecnějších nastavení jsou tam vysvětleny pěkně. Já si třeba okamžitě vypnul film grain a ambient occlusion. Už to mi ze hry udělalo úplně jiný zážitek. To DLSS je taková dvousečná zbraň - pomáhá hodně (v auto nastavení), ale taky občas pěkně rozmazává. Vyplatilo se mi nechat jen RT odlesky a světlo na low, vypnout DLSS a pak to byl krásný zážitek.
@SilentWolf (20.12.2020 13:04): na stadii to prý taky běží supr, ale pro mě je GeForce Now lepší, jelikož furt ti to jakoby běží přes steam, takže achievementy, karty a počítadlo času. Navíc jak jsem četl v jednom článku, GeForce Now je pro ty, co si časem pořídí nový HW, tudíž hru budou mít pořád ready na Steamu, kdežto na Stadii to budou mít jen na Stadii.