Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (15.12.2020 10:36): On je hlavní problém v dnešní době i (podle mě) přemrštěný důraz na grafickou stránku hry. V dobách Baldur's Gate, Lineage (2) atd.... prakticky stačilo, když tam devs vrazili nějaký mesh s texturou, co připomínal postavu a nikdo to neřešil. Dnes mi přijde, že ti víc jak půlku budgetu a development času sežere jenom grafická stránka hry, která je navíc i hlavním důvodem, proč je u některých her optimalizace ve sračkách....
1) EA ne, to zadna firma takovyho razu neudela, protoze k tomu nema duvody. To se nedela kvuli testovani. Kvuli tomu to muze udelat maly/indie studio.

A take nemam zajem hrat nejvetsi pecky v demo verzi. Chci plnotucnej produkt v plny parade. Zmenilo by to vnimani, zahrali byste si hru, ktera nema 95% obsahu a za 4 roky vyjde. Ja uz bych si to proste neuzil a tolik na to necekal.

2) Na hre jim zalezi. Jsou to gameri, lidi, kteri chteji udelat dobrou praci a byt na svuj produkt hrdy. Lidi jako vy/my, co maji hry radi. Ano, najdou se vyjimky, ze to nekdo dela jen jako praci nebo dokonce nehraje, ale to jsou maly skupinky. Takze myslenky o tom, ze jim na tom nezalezi, jsou naprosto mylne. Jasne, kravataci na to koukaj jinak; hodnota akcii, povest, vydelky, ale nikdo nebude umyslne delat neco proti zakaznikum.

Zduraznuji, ze konzole jsou neomluvitelne, ale neni to schvalne. Hra takovych rozmeru je proste velky sousto, ktera je na velky crunchovani jen na PC a k tomu se musi delat stary a novy konzole. Opet to neni omluva, jenom si musite predstavit, ze to je strasne kolosalni a nikdo nechce a ani nemuze na hre delat nekonecne, a verte, ze by i na nejake hre, kterou povazujete za skvelou, slo pracovat jeste rok, kdybyste to v tom studiu nechali.

Na netu se objevuji nazory, ze to byla cilena a umyslna loupez a okradeni zakazniku. To je nesmysl. Ruzny vyhruzky a trestni veci jsou uz bizar, ale tohle se delo i nam a deje se obecne v ruznych studiich. O tom bych mohl napsat delsi odstavec, ale zkratim to, ze to je humus od nezodpovednych a hloupych lidi.

3) Hra mi prijde skvela a originalni. Cim vic ctu net, tim vic si vazim toho, co udelali. Ty temata, napady a zpracovani. Takovy hry ja chci. Zadna pasova vyroba jen v jiny barve (coz teda taky konzumuju, ale diky tomu vim, o co se jedna a co strasne chci).

Prijde mi, ze panika se trochu nafoukla, ale je to ok. Jenom si myslim, ze to neni tak skandalni a ojedinely, jak nekdo pise. Ja hraju hry porad a muzu tu vyjmenovat napr. GTA 4, ktery bylo kvuli optimalizaci jader procaku (klidne me opravte) na pocitacich nehratelny. Jak si tohle muze tak velka firma dovolit? Jak muze takovahle hra mit tyto problemy? (recnicke otazky). Pamatuju si vydani Arkham Knighta, ktery byl totalne nehratelny natolik, ze ho sam Steam stahl z prodeje a po roce tu hru vydali znovu. Pamatujete na vydani No Man's Sky? Hraju treba i hry od Blizzardu. Tam je kazdy launch v takove podobe, ze stojite tyden ve frontach, kdyz se chcete prihlasit. Kdyz vyslo Diablo 3, tak furt padaly servery a tyden se neslo prihlasit (ja byl stastlivec), protoze to proste chce hrat tolik lidi a servery to nemuzou unest. To jsou jevy, ktery se dejou a vydani hry, ktera nebezi dobre na konzolich neni vyjimka. Tim nerikam, ze to je omluva. Ale nekteri z toho delaji zlocin na planete a nevidanou vec.

That's my two cents..
@Charllize (15.12.2020 10:30): no a nebyl podobný průser i u W3? Já osobně jsem to v té době nesledoval, ale při "mém pátrání v análech" to tak na mě působilo :). Ale tohle je asi horší v tom hypu, který byl obří, takže to zklamání je větší. Člověk by si řekl, že už si dnes hráči na nedodělané hry zvyknou a pořád nic :D. Ale co si budeme, nedodělané hry byly vždycky a mnohdy to zachránily až fan patche...
@Charllize (15.12.2020 10:30): Jo takhle. Je fakt že FO76 byl při launchi brutální shitstorm a do velký míry zaslouženej, těch fuckupů se tam sešlo hodně. Ale zamakali a je z toho dobrá hra, až bude vycházet Starfield tak si na to skoro nikdo nevzpomene.
Já si stejně myslím, že teď hned po vydání jsou všichni přecitlivělí skrz ten hype. Podle mě za 3 roky se na to bude dívat jako na další ultra pecku nebo milník v gamingu. Obří zisky, tou dobou už to bude vyladěný a na hodně věcí se zapomene atd, včetně toho průseru s konzolema, páč tou dobou už bude nextgen rozšířenej. A všichni už budou zase nahypovaní na další hru :D

Já mám 11 hodin a teprve včera mě to neuvěřitelně chytlo, už se těším až dořeším hoknu a pustím to znovu. A to jsem teprve v bytě poprvé viděl Johnnyho.
@Charllize (15.12.2020 10:22): moc nechápu souvislost, ale Fallout 4 mi na PC jel taky v klidu, ano. Tam jsem měl problém spíš s debilním designem dialogů, slabším scénářem a hlavně cringe závěrem, ale jinak je to ok hra. I když na konzolích taky měla trochu problémy s výkonem v některých místech.
@AlieN (15.12.2020 09:38): Witcher 3 byl (u mne, hi Garret) mnohem odladěnější day one - různých glitchů a levitujících blbostí jsem tam měl méně (resp. prakticky žádné). Ale Cyberpunk za tak strašnej průser nepovažuju, vyloženě questbreaking bugy jsem měl zatím asi dva a oba řešitelné ultrarychlým reloadem. Jen ten open world jank prostě ruší immersion, což taky zamrzí - raději bych to hrál odladěné, ale vzhledem k tomu jak mě to chytlo a baví, tak čekání nepřipadá v úvahu..odladěné to budu hrát podruhé za rok či dva, snad včetně datadisků :)
Vydávat hry v early accessu je největší zlo a jsem rád, že se tenhle mor AAA hrám vyhýbá. Vždycky když se mi něco v early accessu líbí, tak to teda dám do wishlistu, pak to tam smrdí několik let, mezi tím na tu hru zapomenu a když na ni nezapomenu, tak ji po vydání už nemám zájem hrát, ať vypadá dobře jak chce.

Za mě rozhodně lepší vydat zabugovaný paskvil a pak to během následujících měsíců opatchovat, než to řešit early accessem. Chápu, že pro některé indie vývojáře je early access jediná možná cesta jak udržet vývoj v chodu, protože nemají peníze, ale jinak to vidím jako zlo.

A jakkoliv se teda CDPR omlouvají a nabízí kompenzace a celé vydání Cyberpunku vypadá jako neskutečná pohroma, tak myslím, že v CDPR je jim to uplně šumák, stejně se topí v penězích jak nikdy a prodeje budou nadále silné patche nepatche, takže spekulovat o tom, co by pro ně bylo lepší, je zbytečné imo. Aktuálně se asi postarali o nejrychleji prodávající se hru v dějinách, mají rekord v předobjednávkách a je jen otázka času, kdy budou s prodeji šlapat na paty GTA V. Pokud vznikne ten multiplayer, tak je to nevyhnutelné. Lepší start si přát nemohli.
To bylo stejne jako kdyby UBI dalo do early acesu Assassina nebo EA Dragon Age. CDPR je velky hrac a sockovani v early acesu neni pro ne. Navic tam podle me bude hrat i jista hrdost polaku kteri to dotahli z niceho takhle daleko a early aces by pro ne byl ponizujici a vzasade downgrade. Ty jo, dyt udelali zaklinace 3, nejlepsi rpg vsech dob. No ne? :)



@SilentWolf (15.12.2020 09:42): nizsi znamky to dostava leckde, ne jen na vortexu.
Jaké bylo vlastně v porovnání s tímto vydání Witcher 3? Když budu brát v potaz jen PC platformu.

Vím jen že byl taky odložený o asi půl roku, ale day one bugy neposoudím protože jsem ho hrál až s DLC.
@ajne (15.12.2020 09:19):
@SilentWolf (15.12.2020 08:53):
Jedna věc a druhá věc, osobně si myslím, že shareholdeři už byli netrpěliví a chtěli to mít venku. Bohužel v tomhle je problém akciovek, že když shareholder chce mít projekt hotový tehdy a tehdy, tak to moc zdržet nemůžeš, protože jinak tě správní rada odvolá a místo tebe přijde nový CEO, který to stejně nechá vypustit..
Tak spekulovat nad tím asi má smysl u týmu 1-30? lidí, že třeba něco zanedbali, špatně odhadli, zapomněli. Tady se prostě hrálo s očekáváním lidí. Pro hru samotnou by samozřejmě bylo lepší kdyby byla vyladěnější, ale neprodalo by se ji tolik tolik.
@Sarno (15.12.2020 08:28): Spíš to měli jen odložit do jara. Nic víc. A čistě jen ladit. Místo toho měsíčního posunu, kdyby dali březen/duben, lidi by se s tím podle mě smířili, protože to každý druhý stejně čekal. To hlavně potřebovalo, aby si vývojáři třeba odpočinuli (Vánoce) a pak to dorazili. Ten crunch je dvojsečná zbraň, nevěřím nevyspalému člověku. :D zvlášť poté, co údajně ani 7h spánku (pro mnohé luxus) není dostačujících.

Zajímalo by mě kdo z nich si CP2077 s chutí zahraje.. :D
Jeden takový dotaz, který mě napadl teď ráno:

Myslíte, že by pro hru a CDPR bylo lepší, kdyby se místo overhypu a "release when it's golden" vydali cestou Larianu s BG3, i.e. hodit to na early access už třeba na konci 2018 s omezeným contentem a dodělat to zároveň s extenzivnějším feedbackem hráčů?
Jednak by tím uklidnili fanoušky, co furt ječeli "release teh gaem!!!111!1!" a pak posílali death threats v reakci na delay a druhak by se vyhnuli i tomuto shitstormu.
Ahoj dotaz k romancim muzu jich mit vice nebo budu nejak penalizovat v podobne scene jako u witchera yennwfer a triss:D?
@SilentWolf (14.12.2020 23:26): Tak je tam minimálně mise, kdy musíš střílet pod vlivem, docela sranda a odměna stojí za to!

Btw, nepřipomíná vám Cherami Leigh hlasem Ashley Johnson? Nemůžu si pomoct, ale často jako bych tam náznakem slyšel Ellie. :))
Sel jsem si o pulnoci do obchodu pro nejaky mody, ze to koupim a ukoncim. Cestou jsem se zastavil asi na 5 akcicek, pak jsem prosel parkem, delal fotky.. Vysel na namesti, delal fotky, vyzkousel par luxusnich aut, fotil interier, kochal se detaily, prohrabaval gumama, delal si ruzny fotky.. Prijdu pred obchod. Jeste si reknu, ze poskillim par veci. Zacnu havoc na policajtech a dalsi pul hodiny je vrazdim. Tak konecne ten shop, kam jsem chtel jen zajit a jit spat. Takhle moc jsem si hru neuzival dlouho..

Jsem v soku, jak nadherne to v ruznych in-game casech a mistech vypada. Jak jsou auta vymodelovana. Na tom jsem ujizdel i v posledni Mafii. Musim smeknout pred dvema vecma z dneska. Napsany questy, nektery dialogy a situace.. A nektery custom animace. Videl jsem veci, ktery jsem nikdy v zivote nevidel. Tohle je fakt bomba. Taky se mi libi, jak je vsude akce. Neco se deje. Pak narazim na horici policejni auto a kolem mrtvoly jak z videa v Brazilii na navratu do reality.. Uveritelny, verohodny, atmosfericky, necekany.. A kdyz nabehnu do akce, ta hudba.. Proste to udelali dobre.
@Paul (15.12.2020 00:56): uz sem to daval niz, ale opakovani matka moudrosti. XoX to moc nedava coz me prekvapilo i kdyz ma tusim vetsi rozliseni nez pro. Jsem zvedav co udelaji dal.

Jinak me ten jejich pristup neprekvapuje, a docela chapu proc to udelali. Ta ztrata by byla vetsi kdyby sli s pravdou ven. Mohli to vydat pozdeji idealne, jenze ten tlak hracu a dalsi odklad by z nich udelal dalsiho duka forever a uz by byli vsem pro smich. Podle me nemeli moc na vyber. Hnusne z pohledu hracu, chytry tah pro ne. Pokud to daji nejak rychle dokupy tak jim jejich aura do budoucna moc neklesne a preziji to.
A jako spravny heretik polozim otazku do pranice ....mohla hra vyjit v lepsim stavu kdyby Jason S. nepsal sracky ? :)
@Paul (15.12.2020 00:52): Hlavní chyba byly hlavně velkohubá oficiální prohlášení o tom, jak hra je hotová a že jen polishují, tady pravděpodobně opravdo došlo k váznutí komunikace mezi týmy.
@HolyMeatball (komentář): Mě tohle opravdu mrzí, konzole mě nezajímají ale ze svýho idealistickýho pohledu jsem CDP bral opravdu jako toho dobrého, východní herní firmu/vydavatele co ukáže, že to jde vést lépe a férověji, že se tento přístup vyplatí a podle toho si západní herní korporáty upraví chování. Ale opak je pravdou, ukazuje se, že se vyplatí zákazníky vědomě šidit. Samozřejmě, ještě je tu otázka dlouhodobosti, ale to si asi PR manageři nějak spočítali...
@Mirdaa (15.12.2020 00:29): jo o tom nepochybuju že jiné buildy to můžou mít lehčí. Je fakt že já i ripperdoca byl dohromady možná tak pětkrát za celý run a jakmile jsem do ruky dostal granátomet už mě ani nenapadlo že bych tohle měnil. :)
@HolyMeatball (14.12.2020 23:59): Nevim kam investuješ zkušenostní body a perky ale já jedu přes sílu a techniku a pěstní souboje zvladam na vyšší obtížnost. Na nejvyšší ne mě sundá na dvě rány. A dost pomáhaj gorilí paže.
@Charllize (15.12.2020 00:00): Bylo to určitě podobné, nicméně na nejvyšší obtížnost Geralt protivníka furt sundal mnohem rychleji, než tady V na Normal. Nemluvě o tom, že tady v tom first person pohledu bez lock onu je to tím tuplem ještě víc na pytel.
viz to srovnávací video - to předváděcí video jsem viděl jen letmo/útržkovitě kdysi ale tohle mi ukvělo v paměti takže hned jsem zaznamenal zhoršení scény: odkaz jak tam je u těch dveří a snaží se je otevřít a ty střeli pomalu začínají rozrážet tu vedlejší zeď - hned se nerozsipe, a pak jsem tam viděl v tomto videu že se tam s tím grázlem ten parťák Véčka pere - ale tohle jsem tam vůbec neviděl - to asi jen kdybych ho hned sám nerozstřílel?
@BUMTARATA (14.12.2020 23:47): Zvláštní..já tedy zatím bojoval jen s těmi dvojčaty ti byli celkem bez problému (a moderate). Ale u těch misí pro ty další tři fighty mám uvedenu tu nejtězší obtížnost, takže je zatím ignoruju.
oni tam taky v těch pěstních soubojích používají nějaká speciální silná komba a také kopou nohama. - a jelikož ta klávesa pro úhyb je na PS 4 spojená se skrčením tak se jsem se taky nechtěně skrčoval a tedy se chvilku pohyboval pomaleji než jsem se zvednul - ta klávesa pro skrčení tam taky nějak nefunguje správně, okamžitě; nebo přepínání kamery u auta mi taky chvíli trvalo než se to vůbec na jiný pohled na několikátý pokus. A klávesy na PS 4 asi nejdou vůbec nastavit dle libosti.
-
jinak jsem koukal na metracritic - a s touhle zatím poslední recenzí se naprosto stotožňuji: "Countless bugs and glitches, FPS dropping down to around 10-15 during gunfights, NPC's poppin in and out of existance to left and right, literally the WORST A.I system I'v seen in around 20 years...this game on Ps4 is a total JOKE"
Ty street fighty jsou strašná šaškárna, týpek udělá výpad, já uskočím a fláknu ho přes rypák, přičemž mu ubude JEDNO POCHCANÝ PROCENTO života! On mě samozřejmě sejme na jednu dvě rány, přičemž to jsou rány, kdy máchne metr přede mnou, ale jakože mě trefí. No, nevim.
@SilentWolf (14.12.2020 23:12): Já chlast neodmítám, ale zatím se to neprojevuje nijak krom lehkého zavlnění obrazu. Ale velmi, VELMI mi tam chybí drogy - pozitivní efekt smíchaný s negativním a ideálně i závislostí a možností předávkování. To ke cyberpunku patří.

A nedají se zabíjet děti :( Ale aspoň k tomu svým chováním ani nijak nevybízí, a asi lepší než kdyby tam vůbec nebyly.
@AlieN (14.12.2020 23:03): prachy > pověst. :D

Jinak já jsem na té hře úplně závislý. Sotva to zapnu, je skoro půlnoc. A to tam skoro nic nedělám. Pořád uzobávám ty menší kšefty a pořád mě to baví. Všechno maximálně odkládám, protože to asi ani nechci nikdy dohrát.

Jinak pokud tam bude nějaká funny scénka zahrnující alkohol, písněte. Já chlast odmítám.
Škoda že neodložili vyloženě jen tu old-gen verzi tak o půl roku, aby to mohli ještě doladit a odbugovat, stejně už to zpoždění od listopadu bylo hlavně kvůli nim - zachovali by si reputaci a přitom jim to vyšlo na pro ně hlavních platformách víceméně v pořádku, staří konzolisté by sice brečeli že to nemají, ale o to víc by závistivě hleděli na ostatní platformy kde by to sbíralo o to lepší hodnocení. Pak by to vyšlo i pro ně, sice by to pro ně vypadalo jak prdel, ale snad při hratelných fps a bez bugů, a to už by pověsti CDP nijak neublížilo.
@Vynex (14.12.2020 22:52): hele Ruda tu psal ze se mu spozduje zvuk, hra se mu seka. Jinde vidim jak lidem doskakuji textury, modely postav i cele objekty pred oblicejem. Ja tu hru hral celkem zatim asi 15 hodin a nic z toho se mi tam nedeje. Jo fps obcas jdou do hajzlu. A jak rikas ty konzole jsou stejne takze jedinej rozdil je ten SSD disk, takze to asi bude tim. Glitche tam mam taky. Daval sem obrazky kde je chlap do puli tela zaseklej v chodniku a podobne.
nevim, priste lepsi drzet hubu, myslel sem ze to muze pomoct, kdyz vyjevim nazor na to jak mi to bezi s tim SSD. Ale koukam ze moc ne a sem akorat za curaka :)