Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jen bych chtěl poznamenat, že jestli se hře něco jakože jooo povedlo, tak je to soundtrack, zrovna mi hraje v uších a jednou za pár měsíců si ho s chutí dám :)
@Garret (05.11.2022 21:02): No ja som bol zo strelných zbraní rýchlo sklamaný, v tejto hre sú čo do frekvencie používania ako "granáty". Najviac sa mi oplatilo hrať na upírske schopnosti kombinované s chladnou zbraňou. Boj je ale bohužiaľ jednou z tých slabších častí tejto hry.
@Mr. Delicious (09.09.2022 17:15): Tak on tam ten endgame obsah je, resp. v tom najlepšom konci máš ešte epilóg v Škótsku. Ale ja som celkom rád, že tam už ďalší obsah nebol, už mi stačilo. :D A čo sa týka postavy doktora Swanseaho, ja som ho nechal umrieť, čo je tiež podmienka na dobrý koniec, pretože ak ho nenecháš umrieť, on začne upírske schopnosti zneužívať a experimentovať viac na ľuďoch v zájme vedy.

@Cathan (09.09.2022 17:16)Tak pillars of community som vyriešil tak, že Hamptona som nechal napiť krvi, Dorotheu som nechal žiť, boháča vo West Ende som pripravil mentálne na smrť a nechal ho umrieť a Swanseaho nechal umrieť.
@Cathan (09.09.2022 17:04)

@Tulareanus (09.09.2022 17:09): Je škoda, že hra nemá žádný endgame obsah, protože například ten Doktor Swansea…netuším, jaké následující dopady bude mít toto rozhodnutí, udělal jsem z něho upíra, a vzhledem k tomu že to je vědec, tak by se svým stavem určitě nějak koketoval a je škoda, že z toho nic není. Nevím jestli plánují někdy pokračování, ale to by asi stejně mělo jinačí hrdiny.
@Cathan (09.09.2022 17:04): Ja som mal podľa všetkého najlepší koniec, ale nejak som to hral podľa seba a jediný moment, kedy som sa pozrel do návodu, bolo skoro na konci rozhodnutie ohľadom osudu Doktora Swansea, ale úprimne, minimálne v tomto prípade tá hra strašne klamala telom.
@Tulareanus (09.09.2022 16:18): Jop, celá ta hra je upřímně děsně neintuitivní v těchto věcech, protože na každého platí něco jiného. Já prostě jel podle guidu když jsem pochopil, o co jde. Ve mě to jinak probouzí děsný stres.
@Mr. Delicious (09.09.2022 15:52): Jop, to je druhý nejhorší konec. Zabíjení lidí je samozřejmě primární, ale je tam celá řada dalších faktorů, které už v hlavě tolik nemám, ale pád distriktu je velké ne-e. Také asi záleží na smrti matky a sestřičky, kolik dáš lidem medicíny atd.  Teoreticky lze nicméně mít pět zabitých a pořád mít druhý nejlepší konec, pokud se to udělá chytře.
@Cathan (09.09.2022 15:26)Zabil jsem asi dohromady 5 lidí, s tím, že jsem nechal žít Seana Hamptona a kvůli tomu následně celý jeden distrikt padnul. Každopádně můj závěr byl, že se Elisabeth upálila, a potom se to hned useklo, hodila se cutscéna a potom titulky. Věřím že ten počet zabitých je klíčový pro konec, tak jsem to raději napsal výše.
Ja to práve hrám v rámci hernej výzvy, akurát som včera prišiel na začiatok 4. kapitoly a neustále mnou šklbe, ako je tam kopec vecí jednoducho blbých a ak nie blbých tak zlých. A pritom niekedy chýba tak málo, aby mohli byť dobré. Hodí sa mi na celú hru anglické slovo "clunky", ale možno by som pridal ešte aj naše slovo "odfláknuté".
@Cathan (03.08.2022 11:00): No vidíš, já tím že jsem je nezabíjel tak jsem teda přišel i o spoustu příběhu a nějakého toho rozuzlení, to mě fakt mrzí. Právě jsem čekal, že tam bude i něco jako, teď udělejte to finální rozhodnutí i u těch mini příběhů. Pořád jsem čekal, že získáním všech informací se ten spor nějak uzavře a já ho budu moci rozhodnout nebo tak něco.

No, nevim jestli si to nezahrát ještě jednou a víc to nějak ovlivnit, ale pořád se mi nechce je jen tak vysát, když to nejsou úplný zlouni :)
@Can (03.08.2022 10:56): Jop, to chápu. Osobně to považuji za největší mínus a myslím, že jsem to někde zmínil i ve svém komentáři (dramatická pauza...) jo...

" Nicméně, ona slabost spočívá i v tom, že hra bez Embrace poněkud stagnuje, a to v případech, kdyto nedává smysl. Drobný spoiler. Dva lékaři se hádají, jak léčit pacienta. Aby se to pohnulo, musíte jednoho z nich zabít. Nemůžete prosadit svou lékařskou vůli, ne, prostě se musí zabíjet a když to neuděláte – a nutno říct, že on proto není moc důvod z morálního hlediska v žádném případě – pacient tam prosedí celou hru."

Je neskutečně o ničem, že Embrace je doslova jediný hybatel příběhu ve hře. Miluju pacifistický konec, ale v každé čtvrti je člověk, jehož smrt by příběh posunula kladným směrem a není absolutně žádný jiný herní způsob jak jejich příběh posunout.
@Cathan (03.08.2022 10:41): Jo, to máš asi pravdu, za všechno jsou tam nějaké ty zkušenosti, ale já po tom vylepšování moc nešel, chtěl jsem hlavně příběhy těch lidí a to, že to s nima nějak na konci dopadne. Ale asi jsem čekal až moc no :)

Nakonec je plnit tak trochu i musíš pokud chceš aby ty čtvrti nějak fungovaly, asi jsem to s tím trochu přehnal, že jsou jen ke konci příběhu, ale byl jsem tak natěšenej a pak i zklamanej, že jsem si v hlavě říkal pořád, tak k čemu to vlastně bylo.
@Brasikona (03.08.2022 06:54)Aloysiuse Dawsona, toho bohatého a vlivného člověka co se chtěl stát nakonec upírem. Už první rozhovor s ním mi přišel na přes držku a navic chtěl postavit tu zeď mezi bohatou a chudou čtvrtí.
Dohráno po druhé, tentokrát se zabíjením. Neuspokojilo mě to tak, jak jsem čekal. Sledování následků je dobré, je fajn být silný, ale tvůrci vážně vytvořili tu dichotomii tak, aby pacifistická hra byla celkově více mírumilovná.

Musím přiznat, že na druhé hraní je to celkově lepší. Když člověk zná systémy, mapu a rytmus celé hry, je to vlastně naprostá krása. Hodnocení měnit nebudu, ale teď mám vážně pocit, že ta osmdesátka je zasloužené. I přes své chyby se nemá Vampyr za co stydět, je to krásně udělaný kapesní svět.
@Failer59:  @AiMLEzZz: Páni, dva mínusy, to už není náhoda :) Takže pokud se někdo cítí na feedback, směle do toho!


@Brasikona (12.01.2022 01:31):  Mě vlastně taky. Já čekal, že fakt dm 75%, ale při psaní mi došlo, že se mi Vampyr dostal pod kůži natolik, že by to nebylo fér. Plánoval jsem ještě jeden odstavec který by to hodnocení zdůvodnil víc, ale už by to bylo trochu navíc už k tak dlouhé recenzi.
@Cathan (komentář): Popravdě jsi mě docela svým hodnocením překvapil :D I když, já sebe tím svým tehdy nakonec taky.

"Tohle je síla ale opět i slabost Vampyre, protože mě tato mechanika zůstala z větší části uzavřena. Rozhodl jsem hned na poprvé hrát pacifisticky, a poněkud pozdě jsem pochopil, že u Vampyre je to vážně škoda. Dost to ubírá hernímu zážitku." 

Též toho zpětně lituju. Dokonce mám pocit, že jsem to tu tehdy i psala.
Chyba číslo 233 - To pitomí ukládání. Není nad to začít souboj, zjistit, že je to nad vaše síly, vzdálit se, a pak najít předmět v sidequestu který tomu souboji mohl zabránit. Ale hra už to nebere v potaz. Nice, just nice.
Já na hru teda naštěstí nevzpomínám :D Já jim to moc nesežral, i když upíry miluju. Těch kostrbatostí tam je dost a dost. A když se k tomu pak připočtou ty větší designový chyby jako je nevyvážený a nudný souboják a s ním související respawn nevyvážených a nudných nepřátel při nudném cestování městem, tak je to fakt blbý. Průšvihem tý hry je, že si vymysleli hezkou omáčku, ale už neměli sílu, čas, peníze, udělat do ní i poctivý základ. A tak je to natahované jak se dá.
@S4TW (05.01.2022 00:09): Atmosféra, hudba (bože, Oliviere, ty jsi génius prostě!) a poutavé dialogy s příběhem mě táhly kupředu. Ale zpětně si říkám, že to bych to klidně mohla zhlédnout na YouTube :D
Mě naštěstí hra tolik chytla svým zasazení, atmosférou a hudbou, že i tak to pro mě byl super herní zážitek... ještě se mi teda dost líbil ten koncept upír-doktor, což by se mi letos enormně hodilo do výzvy :D
@Cathan (04.01.2022 23:26): No, ale ty malé chyby se skládají a hráče, nebo minimálně mě, frustrují a deprimují. Já na tu hru dnes vzpomínám jako na působivý zážitek. Ale pak si vzpomenu, jak jsem tu nadávala a dala napoprvé snad hodnocení 65 %. A takové hry jsem neměla ve vzyku dohrávat. Když mě něco sralo tak moc, šla jsem od toho, protože já mám jen jedny nervy :D
@Brasikona (04.01.2022 22:46): On je nakonec problém, že ten komplexní zážitek docela ujde a ty malé chyby člověk odpustí, protože jsou malé mno. Ale prakticky právě proto, že jsou malé, jsou o to méně pochopitelné. Nicméně, uvidíme, uvidíme...
@Cathan (04.01.2022 14:00): Jo, já měla stejný pocit, myslela jsem si, jak to tu dám hře v recenzi všechno sežrat, a pak jsem byla tak unavená z toho, že jsem to dohrála, že jsem to prostě nechala být. Takže zapisuj poctivě, ne jako já! :D
@Cathan (04.01.2022 22:03): Rychlé cestování by mě tolik neštvalo, i když se furt táhnout z jednoho konce na druhý kvůli dalšímu pacientovi, ale prostě fakt, že ti to trvá věčnost kvůli neustále se spawnujícím nepřátelům, z toho nespím dodnes :D
@Tarhiel (04.01.2022 21:08): V první řadě, co mě fakt neskutečně dráždí, je fakt, že dialogy lze sice přeskakovat ale nepřeskočí se jen jedna část titulků ale vše co postava říká. Čili pokud je to delší, musí člověk fakt čekat až řekne vše a nestačí si to jen přečíst. Vzhledem k tomu, že dialogu je hodně a dost pomalé, je to občas otravné.

Dále mě štve, že při výrobě nemá člověk přístup do širšího inventáře. Ve hře lze vyrábět léky pro postavy, ale člověk si musí nejdřív zjistit jakou nemocí přesně jaká postava trpí v inventáři, pak z z něj vyklouznout a poté začít vyrábět na výrobním stole. Přitom by stačilo udělat výrobu ve stejném rozhraní jako je inventář.

Optimalizace je kapitola sama o sobě, níže jsem se o tom vztekal dost. Když už nic jiného, limit na 30 fps by dnes už měl být standart.

Poněkud rychlý a zmatečný tutoriál který nelze znovu projet.

To je co mě napadá teď. Další maličkosti jsem už zapomněl, protože jsem si je právě nezapsal :D

EDIT: Jo, rychlé cestování taky chybí, ačkoliv asi chápu proč tam není.
Přísahám, že tohle je první hra tak za osm let kdy mám chuť si vzít kus papíru a zapsat si každou malou, mizernou chybu bez které by ta hra byla mnohem, mnohem lepší a přitom by bylo extrémně snadné se tomu vyhnout.
@Paul (03.01.2022 00:53): Kdybych si měl tipnout, je to spíš problém s Unrealem Enginem. Není to první hra s kterou mám podobný problém, ačkoliv tady je to více kritické než bych čekal. Nicméně jsem četl, že u Vampyre má podobný problém víc hráčů, takže myslím, že je to minimálně částečně špatná optimalizace zkombinovaná s nějakým problémem který do dnes nikdo zcela neopravil.

Nicméně, nevadí. Zatím hraju na 30 fps. Nevadí mi to, jen nesnáším, když se kvůli tomu musím hrabat v ovladači. A později zkusím v nových lokacích, jestli se to třeba neuklidní.
@Cathan (02.01.2022 21:02): tak to zní jako nějakej problém s vsyncem nebo ovladačema, za předpokladu že máš jinak dostatečnej hardware. Zkusil bych vsync ve hře vypnout a vynutit v driverech, případně zkusit borderless windowed/fullscreen atd.
@Paul (02.01.2022 20:50): Už jsem si to četl, ale ne, není to kolem nemocnice - ačkoliv nevím zatím, co se počítá jako "kolem nemocnice" Začalo to už ve chvíli, kdy jsem vešel do doků, tedy prakticky hned po úvodní části. Použít schopností to hodí tak na 50 fps, prudké otočení i na 40. Je to prostě divný, a žádná změna v grafice to nezmění.
@Cathan (02.01.2022 18:58): jestli ti padá framerate kolem nemocnice, tak to je normální. Je to jediný místo kde se to děje, zbytek hry jsem to měl rock stable na 60. Níže v diskuzi jsem o tom psal.
Ideální hra na to jí grabnout zdarma... Takový ten risk, jestli vás to bude bavit, ale já to doporučuji, ta atmosféra je super a je i lehce originální hratelnost, která mě bavila...
@Phoenix (25.11.2020 20:23): Já jsem příběhově založená, gameplay vnímám prostě spíš stylem "dobrý, zábavný, padnoucí, neotravný" atd., což tady tedy moc nebylo... Což vnímat dokážu zvláště "dobře".
@Brasikona (25.11.2020 18:21): jj, gameplay byl důvodem, proč jsem nešel s hodnocením výše. Mě na hrách v prvé řadě zajímá právě gameplay / herní mechaniky a všechno ostatní je pouze takový milý bonus, když se podaří.
Ok, tak po 12 hodinách od odehrání furt nějak nemám jasno, zda se mi ten konec líbil, nebo ne, opravdu zvláštní dojmy, celkově :D Ale ten gameplay, proboha...
Dám to, dám to, dám to... Teď už musím prostě! Jakmile se mi otevřelo celé město, začalo to být celé lepší. Nicméně když jsem si tu přečetla, že bylo zabíjení nepřátel všude možně, opakovaně, úplně zbytečné, připadala jsem si jako idiot, že jsem si toho nevšimla... Strávila jsem na tom dost času s vidinou, že se tím dobře leveluju... No nic, no. Jdeme na kapitolu 6, právě se mi nachcípalo snad celé město, tak to musím oběhnout...

EDIT: Tak update – právě jsem dohrála. A upřímně, nějak nevím, co si o tom myslet, nějak mě ten konec neuspokojil, žádný velký pocit zadostiučinění, ani epičnost (jo, už jsem začala nadávat, a to jsem byla poražena jen jednou, pak jsem final bosse sundala nějak omylem za chvíli), čekala jsem trochu něco jiného, asi... Nebo nevím, je vlastně pravdou, že jsem se podobně cítila i na konci LiS, co si tak vzpomínám... Znovu to hrát, bych řekla, takže se jdu kouknout na jiné konce (ani nevím, jaký přesně mám – porazila jsem Harriet i královnu, bylo mi řečeno, že jsem nákazu porazila, Jonathan odjel na hrad a setkal se s Marshalem, pak zabránil Elizabeth skočit do plamenů s tím, že ji vyléčí, tadá – možná mě jiný víc nadchne. Ale mrzí mě, že ve výsledku ani moc nevím, co kde jaká interakce změnila a ovlivnila, splnila jsem například všechny objevené úkoly, většinu informací o postavách jsem měla a minula jsem jen jednu v docích, všechny jsem vyléčila a na konci byla nemocnice a West End plně ok, zalila jsem kytku (krásný achievement), omylem, nepochopením, jsem sundala jen Craneovou, jinak všichni žijí v klidu a míru... Takže třeba kdybych se chovala jako krvežíznivá svině, což by asi upír měl být, možná by mě konec uspokojil, kdo ví. Asi k tomuhle napíšu komentář, protože se potřebuju dost vyvztekat, jelikož game design mi přijde v mnoha ohledech opravdu až stupidní. Na druhou stranu jsem to dohrála, s tím mám problém i u her, co mě tolik nevytáčí a vyloženě je chci hrát, zvláštní... A teď si ještě přečtu zbytek zdejší diskuze, třeba má někdo podobné dojmy.
@Brasikona (23.11.2020 05:13): Já jsem to hrál na Normal bez zabíjení NPC a designérské chyby z toho díky tomu lezly jako péra z gauče. Herní doba se táhla neskutečně (nakonec to trvalo 26 hodin, přičemž rozumná herní doba vzhledem k obsahu by byla tak poloviční až třetinová), ale dal jsem to. Příběh je ale parádní (jj, vím, HollyMeatball má problém s koncem :-) ), ale já jsem to hrál kvůli tomu, že to měla být souls-like záležitost ... což nebyla.

Na Story mode by to mělo být výrazně snazší, spousta běžných bojů Ti určitě půjde "probíhat" a u některých bossů mi výrazně pomohl skill Abyss (měl jsem jej tuším na 3. levelu) + střelba z maximálně vylepšené nejlepší brokovnice. V některých bojích se také hodí se zaměřit spíše na omračování než čistě na DMG, v případě problémů zkus obojí a uvidíš, co bude lepší.

Zkušenosti jdou získat krom bojů (ve kterých je to mizérie, 5 EXP za libovolného nepřítele, jeden z obrovských designérských failů) léčením NPC (nákaza u nich propuká periodicky a vyléčení různých chorob přinese 25/50/100 EXP).
@HolyMeatball (23.11.2020 05:05): No, díky moc :D Mě nakrlo to, že poté, co jsem se konečně vymotala z uliček a našla cestu tam, kam potřebuju, mi během dalšího zbytečného souboje hra spadla... Naštvalo mě to tak moc, že jsem tam seděla a rozjímala právě nad otázkou výše, zda mi to za to stojí :D Ale když o tom tak přemýšlím, mám chuť to zítra pustit znovu, ještě pořád ano... Ale znám se, mám velký problém s nedohráváním, a když mě prostě začne něco moc štvát, může to mít rychlý konec, pokud to něco opravdu hodně nevyvažuje... Uvidíme, zda tohle žen příběh u mě utáhne.
@Brasikona (23.11.2020 05:01): Souboje a věčné přesuny městem se nezmění, jen potkáš nové postavy, semtam možná nové nepřátele, a samozřejmě bosse. A taky tu existuje poměrně silná možnost, že konec příběhu tě nakrkne.

Tak, a teď si to přeber. :D
Pročítala jsem tu kus diskuze, ale pak jsem asi viděla něco, co jsem neměla, a už jsem raději dál nepokračovala, tak se tedy zeptám... Jsem ve třetí kapitole (mám pocit, že už celou věčnost), zrovna mám jít najít byt jednoho toho týpka v docích. Hra mě na začátku opravdu chytla, říkám si, že to je jako hororové upírské Life is Strange s trochou boje – ano, jsem idiot, během dvou nočních seancí jsem si nevšimla úvodních titulků a ani jsem se nějak nekoukla na vývojáře – tak jsem si říkala, že to je fakt super a bavilo mě to, jenže mě to pomalu začíná unavovat, což se mi moc nelíbí, protože příběh mě opravdu zajímá a nechci si to odbýt na YT jako jiné hry... Ptám se tedy, když jsem patrně (předpokládám) v předposlední podkapitole kapitoly 3, kde zhruba jsem a neupadne ta hra do ještě větší nudy? Omylem jsem se dočetla, že má hra údajně prolog a sedm kapitol, přičemž ta sedmá je zároveň i epilog, a když jsem dnes zjistila, že jsem stále ve třetí, docela mě to vyděsilo... Čeká mě nějaká vzpruha? Ty souboje a věcné přesuny městem mě ubíjí, level design pokulhává, ale příběh to prostě táhne, zatím.
Jinak mimochodem – nezabíjím a všechny léčím, zároveň hraju Story Mod (a myslím, že jsem udělala dobře, já chtěla jít víc po tom příběhu než boji, ale stejně se mu nevyhnu...)