Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (01.12.2020 01:19): Takže stejné i co do interakcí s npc, random encountery a side questy (otazníky) na mapě, alignment good/bad systém a v závislosti na něm měnící se reakce okolí, práce s vybavením, atd.?

Jde mi o to zda už jednička byla tak moc "rpg like", dokonce až tak že tu cítím i docela velkou spřízněnost se třetím Witcherem - a musím přiznat že to mě u této dvojky docela hodně překvapuje, čekal jsem prostě jen "westernové GTA".
@AlieN (01.12.2020 00:28): design strukturou jsou podobný, dvojka má hlubší simulaci světa, ale hlavní mise jsou podobně svázaný. Jinak mě dvojka přišla lepší prakticky ve všem (Arthur>John, variabilnější svět a mise). Ale pokud tu jedničku fakt remakujou do enginu dvojky, tak si jí s radostí dám znovu (ale budu doufat, že třeba pasáž v Mexicu nějak předělaj aby nebyla tak nudná).
Ti co hráli i jedničku - v čem se od ní dvojka liší? Co se týče hratelnosti, různých herních prvků, i kvalitativně.
edit: Aha už som na to prišiel, cez weapon menu prehodiť záložku.

Ako funguje to vymieňanie outfitov z koňa?
V skrini si dám outfit "to Horse", ale v jeho inventári ho nikde nevidí, čakal by som že v tej poslednej záložke, ale tam mi ukazuje všetky okienka prázdne hoci som si do koňa preskladnil 2 outfity.

A prepokladám, že to retardované neustále odkladanie sekundárnej pušky na koňa nutnosť 300x za hodinu si ju manuálne dávať na seba je nejaké ultra-inteligentná featúra, ktorá má zlepšiť gameplay.
@Naginata (22.10.2020 18:58): A že to byla jízda! :)

I would like to thank Red Dead Redemption for bring us all together in the crackwatch community, we've had our ups and downs but damn it's been amazing. What an emotional day ladies and gentlemen, what an emotional day.
Hledal jste někdo ten box s penězi, který Abigail šlohla? Asi vím, kde je, ale nejde to vytáhnout.
@Korbitch (14.09.2020 23:45): No jo, ja som to vlastne prestal hrať po nejakom queste, kde ma napadol týpek- on zaútočil prvý na mňa, ešte ma vydieral či čo a zrazu ma niekto videl a naskočila mi Bounty, že som vrah, pritom on na mňa zaútočil prvý.
@mazar1234 (14.09.2020 23:23): To mělo svoje taky. Ale tímhle způsobem tě to fakt nebuzerovalo. Tady ti to vyloženě cpe hrát za skautíka. A když chceš opak, chrlí to na tebe zákon tak idiotským způsobem, že je to úplně groteskní.
@mazar1234 (14.09.2020 22:50): Mě asi nejvíc vadí, jakým způsobem je zpracováno hlášení kriminality. Zatímco v KCD byla naprostá volnost, i když dělal člověk pěkný sračky, tak dokud tě nikdo nechytil, byl prostě klid. Když to člověk hodně přeháněl v té oblasti, už jsi byl prostě podezřelý pro stráže a začali tě šacovat. Tady něco uděláš, ihned svědek, sundáš svědka, další svědek.... Totální vrchol demence bylo tohle:
Ilegální poker v Saint Denis nad obchodem se zbraněmi. Ve třetím patře zastřelím ozbrojenou stráž. Nic se neděje, hra mě nechá pokračovat. Stráž byla ozbrojená a chystala se střílet. Vše v pořádku, můžeš pokračovat. V momentě ale, kdy jsem vrhacími noži sundal tři hráče, abych je mohl vylootit..... Během dvou vteřin po ulici běhalo deset strážců zákona a ihned věděli, o koho jde! Takže mě regulérně nahlásila sama hra. Mě v té chvíli bylo regulérně na blití a trapně. Tohle jako myslí vážně??
@Korbitch (14.09.2020 22:46): Mne na tom najviac vadí ako hra robí z hráča psíka, na jednej strane mu ponúka slobodu ale akonáhle ideš misu tak je to samé "zalez za stodolu" / "utri si prdel šmirgľom" / "Vystrel z pravej strany lebo to prikazujeme"... debilné preskriptovanie misií.
Když tu vidím tolik 100% hodnocení, vážně si říkám, kde je ve mně chyba. Ta hra je po všech stránkách výborná, ale ty nesmysly jsou někdy fakt šílený. Nebudu teď psát, co mi konkrétně vadí. Shrnu to vše v komentáři. Zároveň mě ale dokáže i fascinovat některými detaily. Emoce mi lítají nahoru, dolů... Příběhem to ale taky bohužel není.
Díky všem.

Mimochodem nechtěl jsem tím zasírat komentář, ale musím u hry fakt pochválit optimalizaci. Ten grafický engine musí být taky mistrovské dílo, protože já mám PC docela solidně pod minimum requirements, hra mi při spuštění napíše varovnou hlášku, že nemám aktualizované ovladače (přitom já novější verzi nemůžu nainstalovat, protože nejsou s mojí grafikou kompatibilní), ale přesto se hra spustí a přesto byla plynule hratelná. Snad jen, když někde hořelo, tak to kleslo tak na 10 fps, ale jinak pohoda. Vzpomínám, že GTA 5 byl taky skvěle optimalizován. Jen na GTA 4 lidi zpočátku nadávali a bohužel hře i kvůli tomu snižovali hodnocení (já ale žádný problém neměl).
@H34D (18.08.2020 09:31): Myslím, že nedokážeš vidět rozdíl mezi poslem a Tebou, ale hodně lidí se nedokáže schovávat za své Alter Ego, takže není nahoda, že spousta skvělých lidí se pak na internetu chová naprosto odlišně.
@Kunick (17.08.2020 21:17): Musíš zkusit oddělit zprávu od posla. :) Ale chápu, že ne každý to dokáže, proto není náhoda, že od jistých událostí na DH, mi klesly kladné hodnocení komentářů tak o třetinu.
@Bursoft (08.07.2020 23:07): U mě s TAA nic vyblitýho není, i když je fakt že downsampling to zlepšuje hodně, když dám nativ 1080p, tak TAA maže (hlavně trávu) dost. Ale upřímně, pořád lepší tohle, než odporná blikanice shimmerovnice kdy každá blbá alfa textura při pohybu poblikává. Ale proti gustu..hraj si jak se ti to líbí.
@Bursoft (08.07.2020 22:17): Zajimave, ze jako priklady uvadis zrovna Far Cry 5 a SotTR. Far Cry 5 jsem dobre dve tretiny hry hral na medium nastaveni bez AA s resolution scale nastavenym na 1.7 protoze TAA bylo ve hre vylozene odporne a SotTR jsem kvuli problemum s AA prestal hrat uplne. :) Ale to bylo jeste pred tim, nez nVidia vylepsila svuj sharpening filtr v reakci na AMD. A jeste jsem mel nejake problemy s ovladaci grafiky, ktere se postupem casu vyresily.
@Paul (08.07.2020 22:45): Přijde mi to lepší než vyblitej obraz dál než metr od postavy. Čím vzdálenější prostor TAA vyhlazuje, tím víc to vypadá jak 10+ let stará hra. Chci vytípat rozdíl mezi TAA a MSAA. To, že bez vyhlazování tam holt zuby jsou a v pohybu to shimmeruje nepopírám, ale přijde mi to jako lepší varianta, než matlanice prostě.
@Paul (08.07.2020 22:00): Já to hraju na dost kvalitním monitoru a sorry, ale TAA je hnus. Jasně, já to neuživím z rozlišení jako ty, ale v podstatě horší implementaci TAA jsem nikde ještě neviděl (TAA má např. Shadow of Tomb Raider nebo FC5 a tam to funguje naprosto v pohodě). Jestli si vzpomenu, tak zítra vytípu pár screenů pro porovnání. MSAA je jednoznačně lepší varianta a není třeba nic downsamplovat..
@Paul (08.07.2020 18:33): No a s TAA je totálně rozšmatlaná. Statický obraz se doostří, ale v pohybu je to doslava na zblití efekt. MSAA je jediný pěkný řešení. Takže tak za 5 let to bude full experience.
@marwel (08.07.2020 17:52): já tedy použil jen Vulkan, DX jsem nezkoušel. Sharpening ve hře funguje - bylo to dopatchováno a ten rozsah je mnohem širší, když ho dáš na max na je to ostrý až až. Jinak RDR2 bylo vyvíjeno s TAA in mind - bez TAA je ta grafika komplet špatně, tráva šíleně aliasuje a stromy vypadaj jakoby skoro neměly větve.
Ja mel problem s TAA take, hra ho nejak spatne registrovala, po prepnuti z DirectX na Vulkan (nebo naopak, uz si nepamatuji) to bylo, relativne, v pohode. Sharpening pouzit v ovladacich grafiky ne ten ve hre, ten nefunguje. Pak uz to vypadalo pekne, ale celkove je dost smutne to, ze hrac musi vubec ten sharpening pouzivat, to by nemelo byt potreba. Na druhou stranu nedavno jsem znovu nainstaloval Shadow of the Tomb Raider, tedy hru, kterou jsem kvuli spatne implementaci AA prestal posledne hrat, s tim, ze se podivam, jestli to uz nevyresili. Vyresili, ale ted je ten obraz zase strasne preostreny. :) AA je proste problem. TAA je efektivni, ale rozmaze obraz po cele plose no.
@kuler91 (08.07.2020 12:58): teda, já to zkouším na TV (stejný na který mám Pro) a na nastavení co tam mám (1620p downsampled na 1080p, vše na high/ultra, TAA zapnutý a sharpening na polovic) to vypadá mnohem líp než na Pro, a k tomu těch ultra smooth 60fps... :)

Ale samozřejmě bych taky uvítal, kdyby nVidia kontaktovala Rockstar a naimplementovali tam DLSS2.
@kuler91 (08.07.2020 12:58): To bych třeba neřekl, naopak ta hra vypadá dobře i na nižších nastaveních, vizuálně tam není takový rozdíl. Na 1060 jsem to odehrál a přišlo mi to pěkný. Problém je fakt to vyhlazování, s kterým si měli dát víc práce. Ale třeba 24" 1080p vs 27" 1440p je v té zubatosti rozdíl, 1440p je určitě lepší.
Ta hra vypadal na mém PC skoro až odporně .. 1440p v kombinací s 2070. Jediné, co je koukatelné je upscale na 4k, ale to je zase nehratelné. Tohle se na PC bohužel vůbec nepovedlo.
@Bursoft (08.07.2020 12:32): Asi jsem nějaký divný, ale tak nějak nemám rád vyhlazování, pokud mi kvůli němu citelně klesne výkon a alespoň krásně vidím jednotlivé pixelky a tak vím, že pořád to je hra a ne realita :-D. A postprocessové pseudo AA tak to už nesnáším úplně, takový hnusobraz :-D. Tož díky za report. Ono totiž se těžko dohledávají benchmarky z aktuálního stavu hry, neboť, jak už ostatně píšeš, v RockStaru se dušují, že provedli kdejaké optimalizace od vydání. Sice nemám 2070S, ale 1080Ti, ovšem výkonem v té hře je na tom plus mínus podobně.

No každopádně zrovna u téhle hry se prý dost vyplatí zapnout HAGS ve Windowsech 10 build 2004 aspoň teda, pokud hraješ pod Vulkanem.
@Toaleťák (08.07.2020 12:27): Já jedu na 1440p v 60 FPS, ale na plný kule rozhodně ne. Nastavoval jsem to podle tohoto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=6-UsXfZO8tM
Akorát pár menších nastavení jsem si trošku přidal (jo a zvětšil LOD na max, ten tomu taky paradoxně nevadí).

Jinak kamarád má taky 2070S a hraje ve FHD a tam se to "plným kulím" blíží víc bez vyhlazování, ale tam zase budeš válčit s tou zubatostí, pokud nehraješ na 22" a menších, přece jen 1440p je jemnější a to vyhlazování tam není potřeba tolik..
@Bursoft (08.07.2020 12:23): A bez MSAA ti to jede jináč na plné detaily 60+ GPS? Hraješ ve fullhd? Zajímalo by mě to, protože uvažuju že to koupím, jak budu mít čas na hraní. Ale byl bych rád aby mi to jelo na plné koule ve FullHD 60+ fps, přičemž MSAA nepotřebuji.