Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (09.01.2021 06:20): A to je právě to, co se mi líbilo. Já z toho mám pocit, že hra zahltí, ale nenutí. V Cyberpunku mi z toho všeho malém bouchla hlava, respektive z telefonu, jinak mám pocit, že se tam nic moc dělat nedá, ale RDR2 považuji opravdu za role-playing. Včera jsem se prostě po začátku té třetí kapitoly sebrala, nachytala pár ryb, půl hodiny hrála domino, upravila outfity, něco vycraftila, najedla se, pokecala se všemi, upravila zevnějšek a pak se vrhla na misi. Zásadně taky chodím večer opravdu spát. Nemůžu si pomoct, fascinuje mě to.
Ale souhlasím, ovládání je složité a pro mě dost neohrabané. Popravdě jsem si myslela, že zkrátka s ovladačem neumím a že se tak hraje každá hra, ale od toho března jsem leccos nahrála (tehdy jsem v podstatě začínala), a ovládání mi v jiných hrách přece jen sedla. V tomto ohledu je toho na mě moc a hned bych brala PC verzi, já se tehdy však nechala zlákat dobrou cenou, no, moje blbost :)
Všichni kolem mě dlouho přesvědčili, že začátek je opravdu pomalý, ale v té třetí kapitole se to rozjede a mají pravdu. Mně se hlavně zatím nejvíc líbí, jak jsou samotné mise "nenucené" – ano, člověk je má na mapě a dojede si k nim, ale ono to pak tak krásně naváže, do toho si člověk při jízdě může zapnout cinametic kameru a v klidu poslouchat (tedy, za mě číst, ten přízvuk absolutně nechytám), co postavy říkají... A fakt si to užívám, až mě mrzí, že mi to tam fakt tak dlouho leželo. Tohle je veledílo.
@Brasikona (08.01.2021 22:32): já jsem Red Dead kupoval v kombinaci s konzoli před víc já dvěma lety. Odehrál jsem prolog a kus první kapitoly. Nebavilo mě to. Prekombinovany a pro mě složitý ovládání. Neskutečná ukecanost, kdy ani vteřinu není ticho. Debilní systém kdy jsem hledanej zločinec jenom proto že jsem si omylem sednul na jinýho koně. Jo a pak ještě když se v první kapitole dostanu do toho kempu tak jsem měl pocit že se z toho stalo Sims. Oholit se, nakrmit a poplácat koně, sehnat jídlo pro tábor a spoustu podobnejch věci,kkterý jsem ani nechápal proč a jak dělat.

Někdy se.zkusim premoct tu hru dojet. Spíš asi na PC, protože se mi ta hra hrozně líbí vizualem a těch pár pribehovych misi bylo hodně dobrejch. Já ale prostě nejsem na hry co mě zahltej obsahem.Trva mi pak,strašně dlouho než do toho proniknu protože mě to že začátku dlouho nebaví.
Zajímavé, že se tu zrovna teď rozjela diskuze, akorát jsem to včera po dlouhé době znovu spustila s tím, že nemůžu nechat tuhle hru, ať se mi na ni doma práší, i když lituju koupě na PS4 namísto PC...
S hrůzou jsem zjistila, že poslední save nemám někdy z léta, ale už z března, a to jsem hru koupila v únoru. Daleko jsem tehdy nedošla, nebyla příležitost a až včera jsem vstoupila do třetí kapitoly, nicméně jsem hned nějak zabloudila myšlenkami k Cyberpunku s tím, jak pustý mi vlastně připadá. RDR2 mám možná pusté planiny (rozhodně si teď netroufám srovnávat mapy obou her, to snad nemůže nikoho napadnout, drobné srovnání snad nabízí jen nomádské pustiny), ale ten svět takový není v nejmenším, naopak. Žije a je radost si ho vychutnávat. Najednou tak nějak konkrétněji začínám chápat, co mi na tom Cyberpunku (zatím tedy stále rozehraném, vyčkávám) vadí a chybí...

A taky je to pro mě první hra, kde jsem konečně schopna ocenit (a vlastně i docenit) vedlejší aktivity. Na ty jsem nikdy nebyla, ale tady je to prostě tak krásně padnoucí a funkční, že ani já nemůžu odolat... Naposledy jsem takhle dlouho chytala ryby v Metinu, když mi bylo devět, a to se samozřejmě nedá srovnávat :)))
@Say (08.01.2021 14:22): Proč tady řešíš kraviny a nejdeš to radši hrát, když hru očividně už máš a westerny máš rád? Tím dokonce zjistíš, jestli tě to bude bavit! :) Pokud máš westerny nakoukaný, tak tady najdeš milion citací. Ať už doslovných scén záběr po záběru, tak jemnějších hintů. Třeba zjistíš, že i když to není není RPG, ani MMO, ani střílečka, tak je to skvěle napsané a produkčně nad úrovní všeho.

Sám nemám rád, když ve hře musím postavu krmit, spát a další zbytečný serepetičky. Ale tady je to v naprosto minimální míře, ve které to neotravuje. Na druhou stranu pokud neoceníš pomalé tempo (mimo některé zbytečně zběsilé a akční hlavní mise) a nedokážeš si užít posezení u ohně a vstřebávání okolního světa, tak si asi raději ten film pusť :)
Ja som to vlastne písal aj o niečo skôr - vyčítať jednoduchší dej je v tomto prípade trochu nefér, keďže je to skutočne v súlade so žánrom. Podstatné je, že je to dobre napísané z pohľadu postáv a ich motivácií. (I keď Grand Theft Auto V so svojou satirou na americký sen ma bavilo ako celok viac).
@Bursoft (08.01.2021 17:35): Rád se dívám na příběhy optikou plot-driven/character-driven, v tom druhém RDR2, myslím si, vyniká, přiměje tě zajímat se o celou tu bandu, plot jako takový je celkem jednoduchý, plně v souladu s žánrem, což mi vyhovuje, nepotrpím si na twisty, apod. Postavy a jejich touhy jsou to, oč tu běží.
@Say (08.01.2021 14:22): Já bych dodal, že ten příběh není tak primitivní, jak se tu popisuje, to slovo Redemption má určitý smysl a nejen pro jednu postavu ve hře. Kubricka od toho nečekej, ale výplach to taky není. A má to lepší příběh než GTA 5, toto je vážně braná story, GTA je spíš groteska, taková komedie pro dospělé.
@Say (08.01.2021 14:22): Takto vysoké hodnocení taky moc nechápu, ale jako arkádová simulace westernového světa je to parádní. Opravdu hra ve které strávíš buď 150 hodin, a nebo to vzdáš po třech protože tě ten svět nechytl.

A střílečka to je právě nejvíc, však tam někoho fraguješ pořád (nebo něco - stahování zvířat je tu půlka hry)
prostě hra s největším smyslem pro detail, hra na stovky hodin hraní - spousta vedlejších úkolů a aktivity (lov zvěře, ryb, výroba předmětů pro sebe a kemp, hazardní hry - například jen tím hraním domina se dá strávit spousta času; také spousta výzev ke splnění - pro získání speciálního vybavení) - náhodou jsem tam vyvraždil omylem vesnici lesáků - tak jsem byl tou jednou bábou z gangu za to pokárán (že prý co jsem to zas viváděl - to by takhle nešlo masakrovat haldy neviných lidí), ale karma se dá prostě získat zpět jen chozením po městě a zdravením lidí). jedno staré video - nějaká přestřelka
@Say (08.01.2021 14:22): Za mě především z těch důvodů, které jsem vypsal, obecně jde o velmi imerzivní, interaktivní svět s dobře napsanými postavami, vyniká mimořádným technickým zpracováním, v součtu ohromující zážitek, ve kterém se hravě ztratí poněkud monotónní gameplay a obstarožní level design.
Hm, tak to mě ke hraní příliš nemotivuje. I to konzolové ovládání je neskutečně těžkopádné. Hezky se na to dívá, tessalace sněhu je fakt pecka, ale jinak... Není to teda ani RPG, ani MMO, ani střílečka... Proč to má teda tak vysoké hodnocení?

GTA5 jsem zavrhl právě kvůli story, která mě nijak nezajímala. Westerny zbožňuju, tak jsem tomu chtěl dát šanci...
RDR2 je o tom, že si ráno uděláš kafe a jdeš naštípat dříví, pak si zastřihneš knír, navečer si zahraješ domino s Abigail, zpucuješ jejího synka a zase na kutě.

EDIT: Jo, a pak je tam chlápek, co na tebe řve, že musíte jít udělat ještě jeden poslední job.
@Say (08.01.2021 13:05): Asi takhle - tohle není rpg. Fakt ne. Mohlo by být a bylo by to fajn, a je to pořád lepší než v GTA, ale stejně je to tu jen velmi kosmetické.
Ala Kotor tu máš měření "cti" měnící se podle toho jestli jsi ve hře Dušín nebo Hitler, tzn zda zabíjíš hodně civilistů, a nebo obdarováváš chudé. Dopad na herní svět to nemá vůbec žádný, ani na průběh misí, ale změní se jak vypadá outro (ne že by to vedlo k jinému závěru, ale vypadá to jinak), a můžeš mít trochu jiné nějaké vedlejší dialogy s ostatními postavami v campu, když je budeš chtít prokecávat (ne že by tu byl nějaký dialog tree, ale prostě ti někdy jinak odpoví když je pingneš)
@Say (08.01.2021 12:37): Koně krmit musíš, jinak opravdu chcípne (nebo vlastně se mu jen sníží health na minimum, takže ho pak zabije kde co), a když ho ani čas od času neumyješ a nepohladíš, tak nebude moc šťastný a bude nahovno jezdit. A hlavně žádného pořádného koně jen skrze příběh ani nenajdeš.
@Say (08.01.2021 12:31): Hlavní storylajna je tu úplně primitivní (hlavně měj na mysli že je to jen prequel), ale některé vedlejší mise jsou docela zajímavé - většina hratelnosti ale pořád tkví v tom MMO bordelu okolo, takže bez něj jen při létání od mise k misi ze hry moc nezůstane.

(v souvislosti s C77 je to skloňované spíš jako jeho opak)
Je možné hrát RDR2 a ignorovat většinu MMO/real-life prvků? (vylepšování obydlí, krmení, starost o koně, údržba kde čeho, vaření...). Zajímá mě čistě story line. Je to příliš často skloňované v souvislosti s C77, tak než ho opraví, chtěl bych to zkusit.
Zdravím. Mám spíš technickej dotaz. Z ničeho nic mi přestali ostatní "živí" spolujráči a protihráči mluvit. Ještě nedávno mi jejich hlasy normálně fungovaly ale teď se jen ukáže titulek že mluví a já nic neslyším. mám povolené vše, voice chat enabled u všech... S ničím jsem nehejbal v nastavení. Ostatní zvuky fungujou.
Tak se jen prám jestli někoho nepotkal podobnej problém že by už znal radu. Dík
@AlieN (17.12.2020 23:02): Až tak prísny by som nebol, aj keď taktiež si nemyslím, že Red Dead Redemption 2 má až tak vynikajúci príbeh. Je však veľmi dobre vyrozprávaný, i keď subjektívne mi Arthur Morgan ako hlavný hrdina nikdy úplne neprirástol k srdcu (možno až na úplný záver) a Dutchovho "I Have A Plan" som mal po zuby už niekde v polovici :) Je to pritom slušne napísaná postava, ale že sa niekto ako on dostal na čelo gangu, to je skoro až záhada :)
@kuler91 (17.12.2020 22:50): Za mě je C77 stejná bomba jak RDR2, jen to prostě vyšlo předčasně, chtělo to ještě několik měsíců polishovat. Trochu missed opportunity, ale časem to tam bude.
@BUMTARATA (17.12.2020 21:40): Příběh RDR2 aka: "Honí nás policie, tak se přestěhujem. Začnem dělat bordel v širokém okolí. Yay, zase nás honí policie, tak se přestěhujem! - a to celé zopakuj pětkrát aby si tak hráč procestoval celou mapu, a potom Dutchovi jebne, aby se to nějak ukončilo."
A pak když to v epilogu začne být opravdu zajímavé a story začne mít i nějaký potenciál na velmi zajímavé rozvíjení... tak se to utne, protože fuck you hráči, tahle hra je jen prequel a příběhový set-up pro RDR1 :D

Je to celé jen variace prequelů Star Wars, akorát v nich se na rozdíl od tohoto i něco děje.

Mise v RDR2 jsou pak většinou jen čtvrthodinové přeskriptované akční sekvence, to samé co bylo v GTA odjakživa, a tady o to víc bolí že skoro cokoli co hráč zažívá při fungování ve volné krajině a jeho vlastních akcích je mnohem zajímavější.
Anyway mám rozepsaný komentář, RDR2 jsem dohrál nedávno právě díky odložení Cyberpunku když najednou nebylo do čeho píchnout.
@Paul (17.12.2020 18:35): Však to i psali, že 2077 má být stejně bomba jako RD2 ...
Mám trochu pocit, že Rockstar a Naughty dogs si jedou vlastní ligu a někde hodně v závěsu je ten zbytek ...
Jen stěží si lze asi představit větší perfekcionisty a maniaky :) Mě připadá furt neskutečné co Rockstaři převedli v r.2018 ... tohle budou ostatní dotahovat min 8-10 let.
RDR 2 považuju za nejlepší hru za posledních 20 let.
@AlieN (17.12.2020 21:31): Hm, to je docela přísné hodnocení říct, že RDR2 postrádá ambice v příběhu, nicméně ten oslí „most“, to už není ani můstek, mezi RDR2 a CP77 mě také překvapuje. Chápu to tak, že interaktivní město si obvykle spojujeme s žánrem, kterým CP77 ale není. Hádám, že si nemůžeš pomoct a spontánně (a vlastně neférově) to začneš srovnávat s GTA a asociacemi dojdeš až k RDR2.
@Paul (17.12.2020 18:35): Jo jasně, nejenže jsou jiná liga, ale hlavně se ani nesnaží o to samé - RDR2 je boží sandbox který postrádá hloubku a jakékoli ambice v příběhu, CR2077 jde spíš opačně, svět zaplněný zajímavými příběhy a víceméně velmi promyšleným designem misí, ale samotný přetrvávající svět je spíš jen hezká kulisa.
@Paul (17.12.2020 18:35): To pozor, v CP77 jsem se taky musel autem několikrát přesně na milimetr trefit, aby se mi spustil skript, že jsem dorazil na místo :D Ale možná je to jen vymoženost konzolovek.

@BUMTARATA (17.12.2020 13:31): Taky to dost oceňuju až zpětně. Během hrání mě docela sralo, že svět a vše okolo krásný, ale mise už 10 let na jedno brdo. Takhle člověk vzpomíná jen na to dobrý, že jo :)
Já rozehrál RDR2 namísto C77 (kde si počkám na pár patchů) a jsem naprosto nadšenej. W3 & KCD považuji za špičku žánru, ale tohle je ještě o kousek výše. Hraji na Stadii a funguje bezchybně - tedy v jiném prohlížeči než v Chromu, kde se hra seká a zatím mi žádný trik nepomohl.

„Charles, have I ever lied to you?“
„I hardly know you.“
„Exactly!“
:D
@AlieN (17.12.2020 15:11): co si pamatuju že jsem četl, tak RDR2 dělalo cca 1500 lidí (a třeba v titulcích mají 400 lidí jen v QA), na Cyberpunku na začátku (2016) kolem 250, na konci kolem 700 lidí. Jsou to masivní kolosy, ale Rockstar je furt ve vlastní lize.

Ale to jak můžeme kritizovat že C77 nemá tak reaktivní postavy v open worldu, tak RDR2 zase má dokonale lineární mise kde zaparkování koněm jinde než designér určí znamená mission failed...každá hra má svoje.

(ale stejně mě sere, že to vydali s glitchema a nefunkční lastgen..fakt jsem předpokládal, že když chtějí hrát Rockstaří ligu, tak si QA pohlídaj)
@AlieN (17.12.2020 15:11): Pokud vím, tak ne. Odhady jsou kolem $200M pro CP, a $600M - $900M pro RDR2. Ale prostě jen odhady. No, obě firmy už jsou v plusu, takže asi "success". Jen těch předobjednávek bude mít asi CDPR příště o něco méně.
@7c (17.12.2020 13:40): To srovnání by mě ale celkem zajímalo - jsou nějaké spolehlivé informace o budgetu RDR2 a Cyberpunku (čistě vývoj, ne marketing), a o počtech lidí kteří na tom stabilně dělali?
@7c (17.12.2020 13:40): Tak samozřejmě, že R* se prakticky nic v rozpočtu a možnostech nevyrovná. Ale CDPR už taky dávno není pár chlapců na písečku a na to se dost zapomíná. Mají lidi i obrovské prostředky, jen to dle dosavadních zpráv zřejmě management moc nezvládl ukočírovat. Těším se na post mortemy :)
@montana (17.12.2020 12:49): No, vzhledem k tomu, že vývoj RDR2 má vlastní článek na wikipedii, tak je to srovnání k CDPR trochu nefér - nechci je tedy nějak obhajovat (osobně bych od nich preferoval směr, kterým šel W2), ale rozpočet a možnosti byly "trochu" jinde...

Jinak nevíte, jak je to s tou online verzí? Ve smyslu - pokud se nainstaluje online verze a později i RDR2, tak už není třeba znovu vše stahovat?
@Walome (17.12.2020 00:16): Jako teď při hraní rozbité Potěmkinovi vesnice v Cyberpunku je RDR2 ještě neuvěřitelnější. Dva roky starý. Původně jen na konzole. A jak to vypadá, co tam je, co všechno za šílený detaily a herní systémy tam funguje. Blázni v tom Rockstaru... :)
@Bursoft (08.12.2020 13:39): no zrovna RDR2 má TAA hrozně agresivní a v nativ 1080p maže i na mě (a mojí TV) až moc - proto používám downsampling, kterej to ostří - ale prostě bez TAA ta hra vypadá (aspoň u mě tedy) skoro rozbitě - vegetace jak bez listí, poblikávající tráva, šílenej shimmer všude.

Ale jinak jo, tahle hra je dělaná na TV a Cyberpunk taky bude. Ta moje plasma má mnohem lepší obraz a barvy než MVA LCD, který onehdá stálo 25K.
PC HW zajímavost: RDR2 mi jede na 1080p na GTX 1650 Super v 60 fps na zhruba stejné nastavení jako mi jelo na 1440p na RTX 2070 Super :D Jenom nějaké drobnosti (soft shadows, long shadows) jsem měl vyhnané výš na 2070.

Jinak už chápu, proč se tu Paul kdysi divil, že máme na monitoru vyblitý obrazy s TAA vyhlazováním. Včera jsem testoval na gamepadu a FHD televizi s větší dálky a ta hra ani z daleka nevypadá tak vyblitě jako na monitoru. Prostě ta pozorovací vzdálenost hodně nedostatků zakryje. Jinak ta hra musí vypadat naprosto božsky na nějaké HDR OLED televizi, včera mě to vykouzlilo zase pár pěkných scén, až mě mrzelo, že mám starou ťamťung tv, která ty barvy nepodá trošku líp..
@AlieN (01.12.2020 16:01): je to dekáda, takže si to nepamatuju do detailu, ale tak nějak letmo si pamatuju, že to prostě není až tak simulační a není to až tak rpg-like. Ale je logický, že je pokračování propracovanější a hlubší.