Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (15.06.2020 15:01): Ako bývalý herný žurnalista súhlasím, ale nie je to vždy a úplne vina samotných recenzentov ako tlaku. Keď ešte vychádzali recenzie papierovo, tak bola pevne stanovená uzávierka raz mesačne a v podstate všetky redakcie aj počas nej doháňali ešte hry, ktoré vyšli ku koncu mesiaca ak náhodou nedostali review verziu, čo nebolo až tak bežné u veľa hier + review verzie v našich končinách dostávalo naozaj málo ľudí. Ja som napr. zažil že review verzie niektorých hier, ktoré som dostával boli normálne napálené cd a dvd od vydavateľa/vývojára. Každopádne odkedy sa to presunulo v podstate takmer celé na internet a všetky hry sú dostupné v digitálnom formáte (teda sa nečaká na doručenie poštou), tá honba za exkluzivitou je neskutočná. Stránka chce byť prvá, ktorá má recenziu na danom trhu, aby mohla preraziť aj cez google vyhľadávanie a neexistuje niečo ako uzávierka, lebo sa "uzatvára" neustále. Okrem toho, v tomto šibeničnom tempe sa paradoxne ešte menej oplatí byť herným novinárom z hľadiska financii. I ja som to robil ako študent. No a neatraktívne finančné ohodnotenie spolu s nič extra pracovnými podmienkami nezvykne prilákať kvalitných ľudí. Tí lepší buď píšu menej a berú to len ako koníček alebo musia mať preto extrémny zápal i na úkor finančnej stránky a pracovného prostredia.
@Jab (15.06.2020 15:01): njn, to je obecný problém dnešní žurnalistiky. Buď můžeš draze zaplatit odborníka, který pojede na místo a týden vytváří vlastní závěr (řekněme ekvivalent dohrání hry) nebo řekneš jednomu málo placenému a motivovanému člověku, ať přebere existující tiskovou zprávu, protože jde o rychlost.

Netuším, jestli bylo dříve to, že čtenáři chtěli články nejpozději ihned a novináři se přizpůsobili nebo jestli se tak stalo v rámci kchatování kchostů, výsledek je ovšem alarmující.
@Red (15.06.2020 15:10): To je v poho. O tom nemluvíme. Ale vytáhnout to po pěti letech jako novinku je imho smutným dokladem úrovně některých herních médií a recenzentů.
Jinak já jsem hru taky dvakrát dohrál a výtahu jsem s i nevšiml:)
@Tulareanus (15.06.2020 14:41): Já z té "novinky" viním "recenzenty", kteří hodnotí kolikrát mamutí RPG po dvaceti hodinách. Ti čestnější to alespoň přiznají.

Herní žurnalistika je v hluboké krizi. Naštěstí máme DH, kde si můžeme být na základě komentu a diskuze jistí, že dotyčný hru opravdu hrál a dohrál. Bylo tu tedy pár výjimek. Ale nedalo práci je odhalit.
Mne na tom výťahu príde vtipné, že ak hráč stojí vo vnútornej časti dediny pod Kaer Trolde a má zadaný HLAVNÝ quest, kde sa má napr. ísť stretnúť s Yennefer v pevnosti, tak ho herná navigácia pošle cez ten výťah. Ja som tak napr. tú "normálnu" cestu objavil až po prvom odchode z Kaer Trolde.
No na tom redditu dost lidi dela ze o tom nevi, aspon co jsem to zkraje cetl. To je panecku uroven :)
@Jab (15.06.2020 10:30): To taky moc nechápu, jako by zrovna teď nebylo o čem psát. Ale i když jsem to schválně hledal, našel jsem jen pár webů, co se toho chytlo (a jediný VG247 jsem znal).
@Dlaha1 (13.06.2020 12:49): některé tvoje argumenty jsou rozumné, ale stěžovat si, že hraješ za předlohou svázanou postavu v příběhově zaměřeném RPG? Promiň, ale to je jako kdybych si stěžoval, že v CS:GO mě nebaví hrát z první osoby, a kvůli tomu napařil nízké hodnocení.
@Dlaha1 (13.06.2020 12:49): upřímně nemám problém s tvým hodnocením, hra nesedla, neexistuje žádná taková, který sedne všem... ale spíš ten obsah komentu mi přijde, jako kdyby si hrál poprvé v životě RPG a prostě to nebyl tvůj žánr :-)... když to vezmu přehnaně, tak já vlastně nikdy ve hře ještě nesměřoval příběh tam, kam jsem chtěl já a vlastně na druhou stranu trochu jo :D
No jejda a neobjevil třeba někdo i to, že v zákulisí Geralt volal mobilem s Ciri ? :)
Díky všem, že můj názor víceméně berete. Upřímně jsem se trochu obával dát tak nízké hodnocení něčemu, co je takový kult.

Dohrál jsem předtím Witcher 2, ten mě hodně bavil zhruba do poloviny, pak už tolik ne. Takže jsem tušil do čeho jdu, a byl jsem zvědavý hlavně jak se třetí díl posunul (jestli vyřešili to, co mi vadilo u dvojky). Navíc když jsem slyšel samou chválu... prostě must-play.

Nutno ještě říct, že role-play pro mě není o levelování, skill-tree a statech. Od RPG čekám to, že si budu schopný vybrat nějakou roli a hrát ji jak chci. A v tomhle pro mě právě Witcher selhal.

Oba aspekty, které kritizuji, zvládlo IMHO mnohem lépe třeba zmiňované Kingdom Come: Deliverance. Tam jsem dokázal naplno hrát podle role, jakou jsem si vymyslel. Prostě jsem byl takový Henry, jaký jsem chtěl být. Ale tohle možná ve Witcherovi ani moc nejde právě proto, že Geralt je známá postava svázaná předlohou. No a pak je tu ten fast-travel odkudkoliv a menší hustší svět, díky čemuž ten zážitek prostě víc odsýpal. Ještě bez DLC jsem v KCD strávil násobně víc hodin a ani jsem si to neuvědomil :-)
@ntz (12.06.2020 16:56): Nebo taky můžeš nekafrat voloviny.

Každej v tom "nemůže vidět co chce". On má nějaký názor. Ten sepsal do komentu. A my z něj vycházíme. Na rozdíl od tebe. ;)
@Tulareanus (12.06.2020 14:44): kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde aneb:

.. je to vlastne ďalší dôvod a dôkaz, prečo hra nie je kazuár.

:D .. ja si myslim, ze ta hra je prave az tak strasne moc kazuar, ze ho to odradilo :D .. samozrejme, kazdej v tom ale muze videt co chce ..
@AlieN (12.06.2020 14:54): Ja vidím v komentári problém v tom, že on vlastnej vo veľkej miere vyčíta Witcherovi vlastne žáner. Rovnako by mohol fps kritizovať za to, že sa tam veľa strieľa a platformer, že sa tam veľa skáče. Paradoxom je i to, že Witcher 3 je v rámci open worldov jedna z najústretovejších hier voči hráčovi a to výrazne napr. v porovnaní s KC:D, ktorému dal 95%.
@Jab (12.06.2020 14:41): Spíš prostě hledal něco jiného než ta hra nabízí. S tím komentářem nemám problém, vysvětluje dobře co mu na hře vadilo, ale spíš by mě zajímalo proč vlastně Witchera (= přímo definici obřího openworldu s relativně dost větveným příběhem) začal hrát.
@Jab (12.06.2020 14:41): Tiež som sa stretol s tým, keď pár ľudí, ktorých poznám prvý raz hrali nejaké väčšie (nie nutne open world) rpg a vybafne tam na nich milión možností, ovládanie jednotlivých prvkov a pokiaľ si v tom človek nenájde systém, tak je pre neho ťažké udržať napríklad naratívnu líniu na správnej úrovni, aby si človek pamätal čo sa deje a malo to pre neho aj zmysel (preto my rpgčkari vieme, že väčšina rpg hrať v malých dávkach kazí zážitok). No a povedal by som, že je to vlastne ďalší dôvod a dôkaz, prečo hra nie je kazuár. :)
@Dlaha1 (komentář): Ono naskočit do příběhu není úplně snadný, protože jde přeci jen o třetí díl herní série, takže zpočátku jsem byl taky trochu místy dezorientován, ale opravdu jen trochu. Hlavní dějová linka se dá vnímat myslím naprosto bez problémů. Taky jsem naskočil do třetího dílu po hlavě. První mě moc tenkrát nic neříkal, ale třetí mě nadchnul tak neskutečně moc, že po dvaceti hodinách jsem si řekl ne. Tohle je tak velká pecka, že si prostě přečtu nejdřív všechny knížky a dohraju první dva díly, abych si trojku vychutnal se vší parádou. Otevřený svět mi přijde naprosto skvěle zpracovaný. Každé místo je zajímavé a originální. Příběh a svět dokonalost sama. Hudba přenádherná. Postavy mají co říct. Ty výtky teda vůbec nechápu. Nenapadá mě moc her, které by dělaly cokoliv líp.
Ahoj, chtěl bych se zeptat. Hraju hru na PS4 a po dokončení úkolů s Krvavým baronem,když jsem zjistil, že Ciry je v Novigradu, tak nemůžu nasednout na Klepnu. Zkoušel jsem použít znamení i jiného koně, ale vůbec my to nenabízí možnost "nasednout". Nemate s tim nekdo zkušenost?? Prosím o odpověď :))
Po 3 letech jsem hru znovu nainstaloval, využil jsem slevy na Epicu a vlastním GOTY edici.

Tehda jsem hru hrál hodně na main story, kašlal jsem na vyzobávání vedlejších questů a taky jsem nehrál DLC !

Nyní hru hraju dost poctivě, víc si ji užívám a nikam nespěchám, takže uvidíme uvidíme, třeba ještě změním hodnocení po desitkách hodin hraní na maximální (zatím to tak vypadá :) )
@Tulareanus (19.05.2020 14:37): Nevím, je to dlouho, nepamatuji se, ale řeč je právě o tom jednom questu, který vezmeš na úkor toho druhého. Takových tam chtěli mít víc. Slibuji si od toho větší znovuhratelnost Cyberpunku.
@BUMTARATA (19.05.2020 10:59): Ono v podstate až na jeden quest, vieš v jednom playthrough prejsť spomínanéobe questové línie v Blood and Wine: Najprv pomôžeš Orianne a keď ťa pošle za elderom, tak tam nejdeš, ale miesto toho ideš splniť druhú questovú líniu už celú.
@ntz (19.05.2020 10:47): Když si vyjedeš na DH žebříček top RPG, tak se ti neseřadí podle počtu příspěvků v diskuzi. Imho si první, kdo přišel s tím, že tohle něco znamená. Klidně si ale zakaž sem přispívat. Tvá věc.
Szamałek je hlavní důvod, proč věřím, že Cyberpunk bude skvělá hra.

The scene in Novigrad, where Triss says goodbye to Geralt, is a homage to an analogous scene in “Casablanca”.

Tak to už mi není tolik smutno, že mi dala kopačky…

I wish we had one or two mutually exclusive sequences in the base game, too, where, depending on your choices, you get to experience entirely different stories and sceneries.

Úplně se mi vypařilo z hlavy, že v B&W si vlastně můžeme vybrat, jestli pomůžeme Orianně, nebo Syanně. Možná bych v tom měl strávit dalších 250 hodin, abych viděl tu druhou linku…

I regret we didn’t get to explore Ciri’s past a bit more. (…) Would you like to play a game with Ciri as a lead character?

Začínám to považovat za hotovou věc. :))
@AlieN (19.05.2020 09:42): ja namatkove hledal v KC:D diskusi a minimalne v poslednich letech se tam "prevazne" bugem zpusobene padajici hlavy neresi ... zcela namatkove diskuse obsahuje > 10% technickou stranku veci

heledte, asi se witcherovi pomstim lstivym a zakernym zpusobem .. prestanu resit lootovani a levelovani nepratel a nema sanci dostat se na 10k prispevku v diskusi driv nez KC:D .. takze me vlastne potrebujete (cau Jabe :D)
@ntz (19.05.2020 09:02): I kdyby to byl supergrinder tak aspoň neřešíme že postavy nemají hlavy, hra padá a questy se nedají dokončit :D
Ale vlastně těžko říct, v počátcích jsem tu nebyl, možná W3 také vyšel v téměř nehratelném stavu.
@Jab (19.05.2020 09:05): ano, to by odpovidalo tomu, ze to bude spise hardcore loot grinder nez casual loot grinder (teda samozrejme nechci se precenovat, ze bych ale prohral v casual ...)
@ntz (19.05.2020 09:02): To je milé, že to takhle dělíš s tím, že se v těhle kategoriích prý pohybuje tahle diskuze. Dovol mi ti připomenout, že pokud jde o "loot grinder", tak tys jej dokázal prohrát. ;)