Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@player (18.05.2020 09:11): Já trojku nehrál, ale prej má dost špatnou optimalizaci. Třeba s tím něco udělalj. Navíc vypadá líp když hodíš do prostoru 3x remaster než 1x remake + 2x to co už pár let prodáváš.
@player (17.05.2020 17:28): Remaster = vezmem hru, dáme tam sem tam lepší assety, umožníme enginu 1080p/UHD když jsme předtím programovali jak prasata a ten engine to neumí od základu. Přepíšeme pár grafickej efektů a máme starou hru ve vůni.

Předělávka = remake.

Dá se to taky srovnat s filmovým průmyslem: Remake = natočíme to znovu, možná upravíme trošku scénář. Remaster = vezmem původní negativy, protože starej 2k master pro DVD/VHS/Laserdisc už nedostačuje, naskenujeme je do 4k, zaretušujeme nějaký praskliny a škrábance a hurá s tím na Blu-ray/UHD Blu-ray/Netflix.
@BINGMAN (15.05.2020 12:19): Dělají to proto, aby si jich všim investor nebo rozjeli crowdfunding jak píšou v úvodu toho prototypu. Zatim sem to dohrál do půlky a gunplay z toho mají nejhorší, skoro nehratelnou. Konceptem (např. stejný menu v místnosti a ilustrativní přechody kapitol) je to Mafii tak podobný, že je to na hranici plagiátu, ale srát. Nápadem rozhodně sympatický.
@Charllize (15.05.2020 12:13): Proč to ukazují, nevím, ale takový prototyp slouží k tomu, aby vývojář viděl, jak jeho nápady vypadají v praxi. Jestli je to zábava, jestli herní mechaniky fungují, jak se zamýšlelo apod. A cesta od prototypu k finálnímu produktu může být dlouhá a trnitá a ano, není neobvyklé, že se celý projekt/mechanika smaže a začne se od začátku, protože to prostě nefunguje/není to zábava. (velmi zjednodušeně řečeno)

Edit: Typický herní prototyp. Bez animací, bez dodělané grafiky, jen zkouška mechaniky
Verolex byl i v jedné modifikaci do Mafie, mám pocit že se to jmenovalo Ikariam nebo tak nějak.
Co tak koukám na Facebook (asi se budu muset odhlásit, nebo mě trefí), tak jsou ze všech najednou odborníci na český dabing... Dokonce jsem si povšimla, že máme zvýšenou návštěvnost Dabingfora, to nebude dneska náhoda.
Čekám na první petici! Ale už se nezasměju tolik jako u pokusu o petici na CP2077...
@ajne (14.05.2020 12:43): É ne. Jako hráči můžeme napsat skutečně něco hodnotnýho včetně širších témat a spekulací. Nadávání a ódy jsou přesně dvě věci, co bysme dělat nutně nemuseli.
Už tady někdo zmínil, že chleba byl levnější a do kina se chodilo za korunu? ...
Teda přijde mi, že tu lítají zbytečné emoce. Vlastní práva na značku, a ať se to komu líbí či ne, mohou si udělat remaster či pokračování jak se jim zachce. My jako hráči můžeme leda na vyšlý produkt napsat ódu či zanadávat. Nechal bych dohady, uvidíme, jak bude výsledný produkt vypadat. Třeba bude super, třeba bude stát za nic - a pak máme jako hráči možnost nekoupit, není rok 1985, dnes není problém si na internetu zjistit, jestli za to hra stojí. Tak vyčkejme, a já budu potichu doufat, že to bude stát za to.
@Syndrom (14.05.2020 11:46): Tak mozna kdyby komunita do toho nezasahovala plno lidi co zkouseji delat hry by odpadla a takzvane by se odelilo zrno od plev a vychazeli by jen ty dobry hry. Takhle kazdej moula dela nejakou hru ktera stoji za prd a ceka ze mu lidi reknou co s tim ma delat, a pak to je sice asi o neco lepsi ale stejne to porad nestoji za nic.

Me jen vzdycky zarazi jak je kazdy druhy hrac herni designer a vi jak to udelat lip. Ty vole, dyt lidi prepisujou scenare her a kolem toho se sejde skupinka dalsich blbu co jim pritakava jak to je lepsi a podobny obskurnosti. pritom ten co to cely prepsal nejvetsi vec co kdy sepsal byla dlouha sms mame kdyz ho vyhodily z prace ze jde bydlet k ni :)
@Charllize (14.05.2020 11:43): neschopnost udělat něco inovativního je dneska všeprostupující, takže si myslim, že je to už spíš příznak doby se kterym se musíme naučit pracovat, než být nasraný, že PC má 100 skvělej her během nějaký zlatý dekády a šmitec. Schopnosti řemeslný sou naopak drastický. Lidi v hernim průmyslu dřou do úmoru a nároky na kvalitu práce sou insane.
@Syndrom (14.05.2020 11:40): No ja nevim, podle me od ty doby co do her keca komunita a hromadne se sbira feedback a stala se z toho samozrejmost tak jsou hry spis horsi, ale tak vec nazoru. A ok, abych nebyl za skarohlida, obcas se zadari a k necemu to byt muze :) A asi to taky mozna bude neschopnost lidi co hry delaji, asi nemaji dostatek invence a zkusenosti aby to zvladli sami. Taky dneska kde kdo dela hru v garazi, ze:)
@montana (14.05.2020 08:45): Já si ten starej dabing v kombinaci s moderní realistickou grafikou nedovedu představit. Teď jak jedničku hraju po 15 letech znova, tak tam funguje nostalgie a jsou to super vzpomínky. Ale jinak je ten dabing audiokvalitou i výkony stejně směšnej jako u W3. To že tam jsou legendární hlášky, na kterých každej z nás vyrostl a známý daberský jména z toho fakt nedělá kvalitní herecký výkony pro AAA dobovou hru.
Před 20 lety to bylo boží, teď je to prostě jen vtipný.


Zrovna na Warcraftu a Mafii se dá krásně srovnávat, a to nejen kvůli datu vydání. Vezmeme-li samotné audio soubory, je Warcraft kvalitativně úplně jinde, výš. Ale ono i co se týče hereckého projevu, tam se dá také srovnávat, je to dost podobný styl, bych řekla. Lehce nadnesený, nevážný, v určitých chvílích přesný a jdoucí po významu. Popravdě mě nenapadá lepší příklad, s nímž by se dalo srovnání udělat.
Ale rozhodně nesouhlasím se směšnými výkony, obě ty hry si to tehdy evidentně žádaly (to, že se anglický dabing M1 vydal trochu jinou cestou, je trochu zvláštní), protože nevybočují jen některé postavy, ale lze v tom podle mě vidět jasný záměr z hlediska režie, což u Mafie jde i za Vávrou, ačkoli později tvrdil něco jiného. Na Warcraftu mě spíš trápí počet chyb v překladu a nejednotnost výslovnosti, což přikládám tomu, kolik tam bylo překladatelů, i když se dle starého rozhovoru prý úzce spolupracovalo s Blizzardem. V Reforged původní dabing funguje. Jak by tomu bylo u M1? Těžké říct, ale všem nám je jasné, že nostalgie dělá divy.
@Clorky (14.05.2020 11:07): Podle mě maximální snaha. Tak jsem to myslel. Že de o to jak dobrej koncept a práci vývojáři na předělávce odvedou, ne o to, že ji vůbec dělaj. Každej krade od všech. Dneska to už jinak nejde.
@Syndrom (14.05.2020 10:56): Tam jde alespoň vidět nějaká snaha vývojářů. Kdyby vydali něco podobného té první iteraci (playable teaser demo), tak by to určitě nedopadlo dobře.

Pravý opak Mafie, včera to oznámí a za tři měsíce máme hru? Jsou si asi fakt jistí svým dílem, že nepotřebují zpětnou vazbu. Ale okej, u Reforged ta zpětná vazba byla a stejně tu hru omrdali do všech děr, ze všech stran a bez lubrikantu.
Zajímalo by mne, podle CZC má být remaster jedničky v prodeji už příští týden. To jako fakt tak rychle?