Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem se vcera konecne dohrabal k v mych ocich asi nejvyspoilovanejsimu momentu v dejinach videoher, tedy zabiti Aeris a musim rict, ze to bylo jednak vzhledem k vyvoji hry jednak celkem ocekavatelny a druhak me to vubec nezasahlo a to neustaly spoilovani mi vlastne zkazilo zazitek. S Aeris jsem dobrovolne nehral a urcite mi jako mnohem silnejsi moment prislo obetovani Caith Sitha s cernou materii. Skoda, ale uz to ma aspon za sebou a dal uz o deji FF7 nevim nic.
@Charllize (03.05.2020 15:03): Díky. Je fakt, že ve hře v podstatě žádné loadingy nejsou, vše se přepne téměř okamžitě. Ale jak jsem psal, možná je to jen pocit, že čas neubíhá když se člověk baví :-)
@Charllize (30.04.2020 01:53): Ha to je povedená teorie, ale do toho nejdu. Nemam asi v planu vylepšovat všechny materie, ale 99lvl alespoň u hlavních postav ano. Vlastnosti na 255 dávám jen některé, hlavně sílu a magii, zbytek na rozumnější čísla. Alespoň tak si to zatím plánuji :-) Už jsem na více než 40h a dělám teď hlavně vedlejší aktivity, achievementy, vylepšuji... Ale na 100% asi nepůjdu, to si nechám na nedohrané hry.
@Strady (29.04.2020 19:17): No jasne, sam nevim kdyz bych to treba hral ted znova jestli bych tomu dal co driv, nejspis ne. Ony ty mechaniky boostovani postav na max jsou ve FF7 trosku na dnesni dobu zastarale a je to grind v tom nejcistcim slova smyslu. I kdyz se grindu nevyhybam a nijak me nepohorsuje uz mam z jinych her zazite ze muze byt mnohem rozmanitejsi a zabavnejsi. Ve FF7 je clovek vzasade na jednom malem miste desitky hodin aby dosahnul vysledku, coz je fakt trosku uz na palici :)
A vite ze kdyz do materie Underwater breathing nasbirate 1 000 000 AP bodu tak pak s ni jde ozivit Aeris ? A ted jestli kecam nebo ne? :D
Moje teorie ohledne Underwater materie: Je to jedina materie do ktere jdou sbirat AP body do nekonecna a nikdo nevi proc to tak je. Aeris je pohrbena ve vode a mohlo by ji to vdechnout zivot. Nikdo to nezkousel. A kdyz by nefungovalo tech milion bodu tak je treba zkusit deset milionu. Vzdycky kdyz se nekdo z puvodnich vyvojaru rozkeca na tema oziveni Aeris tak se debilne a zahadne usmiva, kdyz tvrdi ze to nejde. Chapu ze lidi hrabou do kodu hry a urcite by se to vedelo. Ale treba taky ne, stava se ze ve starych hrach najednou po x letech nekdo neco najde o cem si urcite vsichni mysleli ze to tam neni. Je treba to vyzkouset, kdo se hlasi ? : D
@jvempire (29.04.2020 12:49): ja mival vetsinou tendence k tomu lvl99 jeste vytahnout aspon trem postavam vsechny staty na maximum 255. Je to pak strasne znat pri souboji s temi weapon. Zaroven to je ale trosku zbytecnost, protoze to jde i bez toho. Obvzlast kdyz farmeni source pro tri postavy na 255 je na nekolik desitek hodin.
Ale je pak sranda jit na finalniho bosse hry s takovouhle partou. Bere jim nejsilnejsima utokama 300 zivotu a Cloud ho zabije jednim Omnislashem. Je to dost uspokujujici pocit, kdyz celou hru dela jakoby neporazitelnyho a jde z nej hruza kudy chodi :)

Fajn je materie Mime. 2x ji zmasterovat, at ji maji vsechny tri postavy. Dat W summon, vyvolat knights of the round a jen to mimovat porad dokola...nez dojde mana:) Skoda ze Knight of the Round nefunguje s Quadra Magic, jestli si to dobre pamatuju. To by ho pak tri postavy s mime mohly vyvolat 24x po sobe :)
@90210 (29.04.2020 12:31): Hra není obtížná, pokud leveluješ. Pokud bys jel přímočaře, tak občas narazíš na hraničního bosse, který tě buď donutí vyždímat kombinace materií na max a nebo si zase někde naleveluješ pár levelů navrch a pak ho umlátíš. Opravdová obtížnost Final Fantasy her se ale skrývá obvykle v bonusech a speciálních nepovinných bossech. To je pro kompletisty, kteří hledají výzvu. Jinak jsou ty japonské hry obvykle dost shovívavé k tomu, aby měl každý hráč šanci a mohl si užít celý ten nádherný příběh až do konce, než aby někomu hodila někde klacky pod nohy způsobem, že by to nedohrál.
@jvempire (29.04.2020 12:20): Jsi borec, že jsi to zase rozehrál. Jaké to je?

Spíš co je potřeba mít. Materie double cut, Knights of Round, u Clouda nejvýší limit a hlavně mít Ribbon. Alespoň co pamatuji.
@jvempire (29.04.2020 12:20): Kde se zrvna nachazis? Taky to mam rozehrany a zrovna jsem najmul do party Vincenta a potloukam se nekde u Cloudovy rodne vesnice a Cloud je cca na 33.levelu. Neni bohuzel moc casu na hrani, ale vcera jsem se do toho zase oprel.

BTW zemrel jsem zatim 2x, z toho jednou omylem, stale cekam na tu obtiznost, taky bych si trochu mohl pohrat s materiemi, spoustu vubec nevyuzivam a pouzivam defakto jen cure nebo revive na lecbu, ice/fire/lightning s all, enemy skill a vyvolavaci na Shivu, Odina apod. Zatim ani nebyl duvod hledat dalsi kombinace, ale mate nejake typy?
Mám teď znovu rozehranou hru a napadlo mě na jakém levelu běžně končíte? A na jakém chodíte na Emerald a Ruby Weapon?
@90210 (23.04.2020 11:27): Pokud budou omezení a HO trvat, tak právě na taková RPG bude ideální doba! :)

Nicméně o čas na hraní, v rámci partnerského života, bych se zatím nebál - pokud se to správně sladí.
@90210 (23.04.2020 09:50): To tedy. Na Spotify je navíc kompletní diskografie.

Je to přeci jen velká časová investice, tedy nic, co bych v současné době hledal. V plánu je dokončení šestého, dvanácétho a patnáctého dílu; případně ještě devítky. Final Fantasy VI má přednost. Stejně jako Vagrant Story, Star Ocean II a DQ XI. Ale spíše to vidím (u tohoto typu her) na hraní na TV, takže to má zatím svůj čas.
@Charllize (15.04.2020 15:48): Jakozto ctenar hernich recenzi z 90.let, kdy slovo spoiler znamenalo jedine zadni kridlo na auto a vyzrazovani zvratu v deji her na dukaz, ze autor hru skutecne hral, bylo beznym jevem, o osudu Aeris samozrejme vim z mnoha zdroju uz asi tak od roku 98. To je snad nejspoilovanejsi moment ever.:D

@Drolin (15.04.2020 14:12): Az tam budu, tak poreferuju. Infinity hry kazdopadne nejsou v tomto smeru moc meritko, nejsou to tezka RPG a specialne pak PST, ktere z her na tomto enginu mam rad nejmin. Kdyby byla, tak by tolik neuspela.
@Tulareanus (15.04.2020 17:05): To je prekvapeni. Cekal jsem ze bys zacal vypisovat ze FF13 je o mackani jednoho knofliku, ale vis odkud vitr vane :) I kdyz s tim ze priprava a sila je nepodstatna nesouhlasim.
Samozrejme ze FF i plno dalsich jrpg je bez navodu na nektere veci na opakovane hrani a clovek na to prijde sam od sebe pri prvnim hrani jen tezko. Kolikrat mi to prijde dost tezke i s tim navodem, prijit na to co a jak. A to uz vubec nemluvim o moru jrpg, zvanem true ending, tam to kolikrat je takovy extrem ze ani navod nepomuze :)
Ja obvykle navod pouzivam az ve chvili kdy tusim ze bych danou hru musel hrat treba 4x po sobe abych dosel k vysledku. Jinak dost casto se ty postupy opakuji a nebo jsou podobne, takze clovek na plno veci prijde sam.
Pak jsou taky jrpg kde zadny navod poradne neexistuje, nebo je k mani jen na japonskych wiki.
Je to trosku boj, pouzit navod ci ne, ale posledni leta opravdu nerad hraju hry nekolikrat po sobe abych neco ziskal. Takze sem tam navod pouziju.
@Charllize (15.04.2020 16:51): Tak ono hlavne bez návodu pri prvom hraní človek nezistí, ako môže niekde efektívne získať nejakú zbraň a správne upgradnuť a potom mať tie 9999 dmg. Je len hovorím, že občas tam býva celkom skok v náročnosti, ale tak Lunatic Pandora bola na poslednom cd, čiže tuším to bolo tak v 80% hry. Aj keď samozrejme klasicky najväčší záhul bol pre mňa Omega Weapon, ktorý je nepovinný.
A FF XIII má fakt s tým novým systémom niektorých bossov fakt ťažkých a chce to niekoľko úmrtí len na to, aby sa človek naučil cyklus striedania svojich zameraní, čo mi príde trochu nefér, lebo akákoľvek hráčova príprava alebo sila je nepodstatná a celé je to len o tom patterne.
@Tulareanus (15.04.2020 16:39): takhle, proste FF serie patri mezi jrpg mezi ty lehci, nebo normalni. Samozrejme v kazdem dilu se najde cast hry, nebo boss ktery dokazou potrapit, ale obecne to, aspon pokud jde o pribehove casti, zadny hardcore neni. Nemam nahrane ty uplne stare dily, takze tam to mohlo byt jinak. Beru to od FF7 vyse.

me obvykle zavery FF potize nedelaji, protoze to je vetsinou tak ze na final bosse a pripadne posledni loakci jdu az po tom co mam za sebou ty bosse nepovinne. Takze to je vetsinou fraska. Samo jsou FF jako treba trinacty dil, kde se ta nepovinna cast otevre az po dohrani pribehu. Obecne povazuju FF13 asi mozna za nejtezsi co se pribehove casti tyce, protoze neumoznuje dalsi rozvoj postav, dokud se hrac nedostane do dalsi kapitoly. Proste na urciteho bosse v pribehu je pevne dane kam az se postavy muzou dostat ve vyvoji a ten boss je na to nastaveny. Nejde to takzvane prelevelovat.
@Strady (15.04.2020 15:59): Jo. Ja FF7 hral celkem 7x, nez jsem to nejak vsechno dal dokupy. Tenkrat jsem mel na PS1 jen FF7 a zadnou jinou hru, takze jsem to porad tocil dokola :) Je to pekna herni vzpominka. Uz jsem se pak bavil vecma jako nasbirat 99 kusu od kazdeho itemu. Nebo tim ze jsem mel Knights of the Round pro kazdou postavu a podobne:)

FFX? Hmm, jo je tam jeden tezkej souboj se Seymourem, nahore v horach, pravda:)
@90210 (15.04.2020 13:02): Final Fantasy obecne na pruchod pribehem nijak zvlast obtizne nebyvaji. Az na par vyjimek, jako treba FF13 kde je par bossu kteri jsou skutecne zahul. Chleba se ovsem lame u bossu nepovinnych. Coz treba u FF7 znamena legendarni Emerald a Ruby Weapon. Tam pak to slovo nejlehci budes muset prehodnotit. A najde se i par zakladnich nepratel kteri pak pozdeji dokazou trosku potrapit.
Jinak Tifa, Barret, Cloud je asi nejlepsi kombinace pro celou hru. Minimalne kvuli limitum, ktere Cloud a Barret maji nejdestruktivnejsi. Skoda ze zrejme vis o zvratech ve hre a nemas v parte na stalo Aeris :)
Ona ta obtiznost hry spis vychazi z ruznych secretu kde lze ziskat plno peknych veci a summonu. Protoze napoveda jak se k cemu dostat je minimalni. Ja v dobe po vydani, kdy se rady schanely tezko, hral FF7 nekolikrat po sobe nez jsem na vsechno sam prisel. Na poprve jsem nemel ani Ribbon nebo Khight of the Round summona, proste jsem nevedel jak se k tomu dostat.
@90210 (15.04.2020 13:02): Docela se těším, až se dostaneš na poslední CD :)). Ačkoliv záleží, jak moc grindovat budeš, ale třeba proti Infinity hrám (PST, BG) je FF VII určitě náročnější. Jen ta křivka jde pozvolně nahorů (na prvním CD opravdu skoro zemřít nelze), což je opak západních RPG, které jsou často lehčí a lehčí.
@Drolin (08.04.2020 12:00): Na Cida jsem jeste nenarazil, ale Red XIII me zklamal, docela slabota. Jsem zvedavej jeste na ty zbyle spolecniky, az na ne narazim, ale zatim to vypada, ze to pokudmozno potahnu v klasicke sestave Cloud, Tifa, Barrett.

Jinak zatim jsem sice na podle vseho stale na zacatku, opustil jsem sice uz Midgar, ale zatim jsem zemrel jenom jednou a to spis omylem, kdyz mi pri prvnim souboji s bossem, kterej kouzlil pyramidu nedoslo, ze pyramidy z postav nezmizi a musim je znicit. Obtiznost je opravdu nizka a celkem na pohodu jsou zatim i bossfighty. FF7 bych v tuhle chvili oznacil za nejlehci RPG, co jsem hral.
@90210 (08.04.2020 11:45): Jako u většiny jRPG, obtížnost stoupá skokově a to u bossů, random encountery jsou spíše na procvičení (a grind právě na tuhé bossy). A vybírat si moc nemůžeš, takže většina hry bude o sympatické Tifě a Barettovi. Super je také Cid (aneb legendární theme) a Red XIII.
Tak jsem na "stara kolena" konecne poradne rozehral FF7 jakozto jeden ze svych nejvetsich restu (dostal jsem totiz k narozkam PS Classic), zatim moc daleko nejsem (zachranuju s Aeris Tifu z nevestince), ale hra je samozrejme super a chci se zeptat s jakym slozenim party jste hrali nejvic? Zatim se slozeni neustale obmenuje, coz je trochu pruda, ale redpokladam, ze se casem ustali. Taky me prekvapila hodne nizka obtiznost, snad hra casem trochu pritvrdi. Je to snad prvni RPG, kde jsem se ani po nekolika hodinach ani nepriblizil smrti.
Demo je docela fajn, v podstatě je v demu stejná část, kterou jsem dohrál asi před rokem v originále a je to mnohem svižnější a zábavnější. Rád bych si zahrál i víc, což se o původní verzi rozhodně nedá říct.
@Strady (03.03.2020 14:23): On je u KH problem ze pokud bys chtel skutecne do toho naplno proniknout tak je zrejme nutne odehrat uplne vsechno co se te serie tyka, je to vsechno propojene a bohuzel (pro nekoho bohudik) nestaci odehrat jen tri hlavni dily. Coz je u me osobne trosku utopie, vzhledem k tomu ze se na to zasazeni moc netvarim, sance ze bych odehral nejakych sedm nebo kolik KH her je skoro nulova :(
@Charllize (03.03.2020 14:02): To je právě Disney styl, co mě dost od Kingdom Hearts, i když Goofyho mám rád:)
Nojo Crisis Core je další díl co jsem nehrál a chtěl...Od PS2 mám velké konzolové mezery (vím Crisis Core byl PSP)
@Strady (03.03.2020 13:49): Jo, ony ty systemy jsou si podobne vsechny, ale jelikoz Crisis Core je taky FF7 tak mi to spis pripomina ten system tam. Ale samo ted jak jsi to zminil tak to KH soubojak pripomina hodne, on se ten Nomura nezapre:) U FF15 je ten soubojak dost jiny dle meho.
hele moc nehral, kdysi prvni a druhy dil jsem dohral nekam cca do pulky, nedokazu se dostat pres to Disney zasazeni. Zdejsi odbornik na KH je Solidor :)
@Charllize (03.03.2020 13:14): No já spoléhám na kluky RK-T, ne na oficiální ale to by byla teprve pecka :)

Jinak jsem myslel, že podle videi to vypadá na podobný soubojový systém jako byl v FFXIII a FFXV? Teď jsem četl že se inspirovali u Kingdom Hearts.
Hrál jsi Kingdom Hearts Charllize? Prý je to povedený, na to že je dětský.