Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak asi díky za Beamdog. V návalu nostalgie jsem si chtěl znovu projít alespoň Athkatlu, ale bastardizovanou, tzv. Enhanced Edition tedy rozhodně hrát nebudu. Na žonglování se čtyřmi CD jsem příliš starý a líný (kromě toho je u sebe nemám), takže z melancholického vzpomínání nic nebude. Měl jsem si kdysi pořídit tu kolekci na DVD, tehdy jsem však byl příliš velký pozér na to, abych si kupoval něco v nehezké krabici. Možná ku prospěchu věci. Budu mít více času na tvůrčí aktivity jako je psaní... nebo sledování DS9.

V každém případě Torment na Gogu nevypadá špatně. Třeba ve slevě.
To mi pripomína, že som v žiadne hre okrem WoWka (kde to je len načrtnuté a nie rozvinuté) nezažil stoky magické - v zmysle, že za tie roky vyhadzovania rôzneho odpadu, domácich miláčikov a splachovania pokusov alchymistov, magických predmetov, na základe nepodarených kúziel atď.. by kanalizácia pod fantasy mestom, mohla byť celkom bujný ekosystém. Či ste to v nejakej hre zažili?
@Saruman (08.04.2020 17:14): "Procházet ji postupně čtvrt po čtvrti, dům po domu, bylo nakonec až úmorné (o potřebě měnit CD při každém vstupu do stok nemluvě)."

Taky byly ty stoky naprosto nesmyslné - když to přeženu, na jižní straně města jsi mohl sestoupit do stok, pak jim cestovat dál dolů a vystoupit na severní straně. A ne, nebyly "jen" otočené o 180 stupňů.
@90210 (08.04.2020 10:29): S Athkatlou měli tvůrci šťastný nápad omezit ji jen na několik klíčových lokací. Město kvůli tomu občas působilo nekompaktně a některé čtvrtě byly strašně izolované (Bridge!), ale upřednostnit kvalitu namísto kvantity bývá nejednou lepší přístup. Baldurova brána byla naopak do hry převedena kompletně, což se úplně nepovedlo. Procházet ji postupně čtvrt po čtvrti, dům po domu, bylo nakonec až úmorné (o potřebě měnit CD při každém vstupu do stok nemluvě). Ne každá RPG metropole může být Tarant.

Já jen vím, že Gottwald měl jednu dceru a tři vnučky. O prasynovci jsem nic nečetl. Gottwaldův obraz bych ocenil v nějakém baru. Chce to diverzitu, ne pořád Havla.

Jasně, herní romance k šťastné, plnohodnotné existenci úplně postačují. Respektive herní romance a porno.
Po pravdě, i taková Viconie začala být ve vztahu strašně náladová a otravná. Všechny (herní) ženy jsou stejné.

@Jab (07.04.2020 19:26): Snad jsi naše setkání ve zdraví ustál. Kromě toho hráči RPG nejsou lidé v pravém slova smyslu. Mluvit v jejich případě o sociálním kontaktu by bylo poněkud přehnané.
@Jab (07.04.2020 15:52): Spravne, byla to Goty edice davno predtim, nez GOTY edice zacaly bezne vychazet.:)

@Saruman (07.04.2020 16:57): Asi jo, az tak dopodrobna jsem to tehdy nezkoumal, prastrejduv oficialni portret kazdopadne doma nemeli.:) Ale BG2 jsem vnimal stejne, po ceste z Athkatly me bavilo uz trochu min.

@Saruman (07.04.2020 19:15): Potencialni romance v parte by ti spravne mely nahrazovat realne vztahy, takze to tady zafungovalo dobre. Sam jsem Aerii taky vzdy nabiral.:)
@John Mirra (07.04.2020 18:28): Aerii je možné vyčítat leccos, ale pro mě byl vztah s ní esenciální zkušenost. Když mi svého času v Throne of Bhaal sdělila, že je těrchavá, o plod se však v boji není třeba obávat, páč na něj budou účinkovat léčivá kouzla, uvědomil jsem si, že musím chodit více mezi lidi.
Jo v jedničce mě trochu zklamala Baldurova brána a ve dvojce mě zase trochu zklamal "venkov".
@90210 (07.04.2020 15:00): Prasynovec? Nechybí ti tam jedna generace?

Můj hlavní problém se Shadows of Amn je, že od čtvrté kapitoly začnou být strašně lineární a svět najednou působí vyloženě nevěrohodně. Dokud se protagonisti potulují Athkatlou (především slumy a přístav), je vše v nejlepším pořádku.
Když si vzpomenu, že jsem mohl mít na disku buď plnou instalaci SoA, nebo doporučenou plus ToB...
@Jab (07.04.2020 13:58): Dvojka mela ten uzasny wow efekt, jak na zacatku postavy reaguji na deni kolem a je tam spousta predskriptovaneho deni, bohuzel to casem trochu ustane, ale je to asi o osobni preferenci, mam radeji low-level potulovani prirodou.

Ja mel BTW fungl novou originalku BG pujcenou od jedineho spoluzaka z gymplu, jehoz rodice byli chotni pustit tehdy nemaly peniz za origo hry, BG ho nejspis nechytlo, protoze jsem to me pujceny asi pul roku a pro tebe asi bude zajimava perlicka fakt, ze onen spoluzak aka "Goty" je prasynovec naseho prvniho delnickeho prezidenta.

@MCZ (07.04.2020 14:03): Nebylo to pravda uplne presny vyjadreni a myslel jsem spis tu druhou moznost, dvojka je takova "napěchovanější" na ukor rekneme vetsi realisticnosti herniho prostredi z jednicky, kde se vlastne v lokacich, kam hrdinova drzina dojde, nic moc nedeje a na me to prostredi pusobi tak, ze zije vic vlastnim zivotem, nez herni prostredi z dvojky, kde vse ceka na zasah moji druziny, kdyz to trochu prezenu a je zrejmy, ze se Bioware a obecne RPG vydala timto smerem.
@90210 (07.04.2020 12:50): Nemyslím si, že je dvojka akčnější, alespoň teda ne ve smyslu soubojů - vzhledem k tomu, že má mnohem více dialogů než právě jednička, kde souboje představují drtivou většinu herní náplně. Je ale akčnější, co se cestování týče - člověk nemusí procházet několik obrazovek, než se někam dostane (což jsi možná myslel, já jsem jen chtěl poukázat na to, že je akční a akční).
@90210 (07.04.2020 12:50): Já hrál jednušku první. Maminka kupovala originálku, páč jsem si ji vyprosil po recenzi ve Score. :) A také mám raději dvojku. Jednička je výborná. Ale dvojka je prostě na první pohled celým tím světem dalece zajímavější.
@mazar1234 (07.04.2020 00:40): Asi celkem chapu, ze hraci, kteri driv hrali dvojku, ji maji radsi, je vic 'polished', vic se podoba modernim RPG a je akcnejsi, jednicka byl jeste skoro az sandbox simulator zacinajiciho dobrodruha. Mam ji taky radsi, protoze jsem ji hral hned pote, co byla vydana, dokonce jsem hral i jeji demo ze Score CD a bylo to uplny zjeveni.
@Isair (07.04.2020 02:31): Pallegina bola pre mňa tou najnudnejšou postavou (napísal ju Chris Sawyer...) a v dvojke sa to podľa mňa moc nezmení. V družine som mal všetky postavy poriadne vystriedané a prekecané s výnimkou Hiravia, keďže ja som hral druida. Podľa mňa aj tá trpaslíčka Sagani bola vcelku normálna (a sympatická) postava. Príde mi však vzhľadom na príbeh hl. postavy, že je logické, že hráč naberie takúto motley crew, pretože všetci vlastne očakávajú, že hl. postava tým, čím je, im pomôže vlastne vyriešiť ich vlastné starosti. Každopádne to už sme moc odbočili od BG. Inak oproti BG mi nepríde, že by mali až tak zvláštny vzhľad, keď si vezmeš, čo všetko mali ženské postavy v BG 2 navešané vo vlasoch a na sebe za kolekcie. Imoen a Nalia hipsterské ružové vlasy before it was cool a tak. :) Tú neortodoxnosť nasilu som asi vnímal z týchto novších infinite hier len v Torment: Tides of Numenera.
@Tulareanus (07.04.2020 02:06): Grieving Mother jsem v partě neměl, tak snad příště. Aloth mi přišel moc takovej nevýraznej/ nemastnej, neslanej, sice poměrně zajímavý nápad s jeho "rozdvojenou osobností", ale určitě z toho mohli vymáčknout více. To už mi přišla výraznější Pallegina, i když ta story kolem ní mě v podstatě vůbec nezajímala a hráč se toho o ní vlastně ani moc nedozví (byť si v tomhle slibuji trochu více od druhého dílu).
Ještě celkem fajn mi přišla ta trpasličí hraničářka (nepamatuji si jméno), ale tu jsem měl v partě fakt jen chvíli, než jsem jí vyměnil za Hiraviase (páč druid se mi do party hodil více, ale je to celkem hovado:)).
Oproti BG 2 je to co do výběru postav i jejich charakterů imo celkem slabota. Nicméně třebas ten Durance a asi i Grieving Mother (s tou jsem měl jen pár rozhovorů) jako kdyby vypadly z Planescapu, což zase bylo dost fajn:) (hold Chris se asi nezapře).
Jinač mi přišlo že se však autoři snažili, aby byly postavy co možná nejujetější za každou cenu, ať už co se týká rasou/povoláním/vzhledem, tak především jejich charakterem/historií, jediní celkem přirození a normální byli vážně asi snad jen Aloth s Ederem (tedy Aloth musel mít nakonec alespoň tu rozdvojenou osobnost, aby jakože nebyl až moc normální), určitě mi tam chyběly nějaké přirozenější postavy. Nejsem v tomhle ohledu příliš velká konzerva a pestrou/netradiční partu mám rád, ale čeho je moc, toho je moc, tady už to vážně bylo poměrně panoptikum, zvláště než jsem si na některé postavy (viz. Durance) pořádně zvykl.
@Isair (06.04.2020 23:41): No mne prišiel inak Durance tiež ako najzaujímavejší spoločník z hry a pritom je to v podstate arogantný magor. :) Veľmi dobrá bola aj Grieving Mother (ju a Duranca inak písal Chris Avellone), akurát pri nej ma mrzelo, že pre pointu jej príbehového pozadia nemala tým pádom žiaden banter s ostatnými postavami. Myslím si ale, že aj Edér a Aloth boli zaujímaví.

@Jab (06.04.2020 23:55): Zo všetkých BioWare RPG, ktoré som hral (nehral som Anthem, Andromedu a Inquisition som hral len chvíľu) mi príde, že DA: Origins má najslabších companionov a jediní, ktorí boli pre mňa zaujímaví, boli práve Morrigan a Alistair.

@mazar1234 (07.04.2020 00:40): Tak ja som ten "wow" efekt zažil pri prvom Falloute. :) A hej, tiež som mal strašne rád v hrách (A doteraz to mám rád, lebo je to vlastne viditeľnou satisfakciou za tvoju snahu ako hráča), keď si získal nové vybavenie a dal si ho na postavu/postavy a zmenil sa imidž. :)

@MCZ (06.04.2020 23:51): Nemyslím si, že boli rovnakí - mali good guy parametre, ale Anomen bol arogantný, Carth bol dosť nedôverčivý a Alistair sa všetko neustále snažil odľahčovať a nebrať sa vážne.
@Tulareanus (06.04.2020 22:30): Možno je práve smola, že si to nezažil v čase, ja som mal svojho času "geniálnu" predstavu, pri hraní Beholdera, že by sa menili portréty postáv podľa equipu a zrazu prišiel BG, kde sa menili zobrazenia postáv reáltime podľa brnení atď, vieš si predstaviť ten Wooow efekt?

Pre mňa to bol jeden z najkrajších herných zážitkov ever.
@Tulareanus (06.04.2020 23:23): Tak samozřejmě si nedovolím tvrdit, že pro mě nesympatické postavy jsou automaticky špatně napsané/nezajímavé. Na druhou stranu nemám příliš důvodů si z nich sestavovat partu, když mě většinu času spíše štvou:). Jako Minsca ještě jsem ochoten v partě překousnout, je to takový prosťáček, ale má určité charisma. Ale ten Jan mě spíše štval.
Nadto jak píše níže Jab, některé postavy se opravdu projeví až v kombinaci s postavami jinými, v tomhle je BG 2 hodně propracované nad rámec snad všech ostatních RPG (o dalších Biowarovkách nemluvě).
Tak ja to beriem tak, že zaujímavá postava nerovná sa automaticky sympatická postava. Aerie som mal rád, Jaheira bola pre mňa tiež zaujímavá a z istého hľadiska akási výzva, chcel som jej dialógovo ukázať, že sa vo svojom vnímaní mýli. Pre Jana Jensena som mal slabosť, pripadal mi občas taký montypythonovský. Koho som fakt nemal rád bol Anomen a Mazzy mi prišla vždy nudná. S Minscom som mal na začiatku problém, ale potom som si povedal, že však čo, on tam vlastne nie je na to, aby bol za intelektuála, ale aby niesol výbavu a mlátil potvory. :)
Minsc mi vždycky přišel jako retard a stejně tak mi podobným způsobem docela leze na nervy Jan se svými "vtípky". Ale ostatní postavy mi přijdou napsané poměrně dobře. A ani ukňouraná Aeria mi až tak neva (byť jsem občas při některých jejich melancholických "záchvatech" protočil oči :)).

Oproti takovému Pillars mi přijdou postavy vyloženě úžasné. V Pillars mi nepřirostla k srdci snad ani jedna. Možná jen mrzutý Durance mi po čase přišel jako poměrně zajímavá postava (byť zprvu jsem jej nesnášel) a docela fajn byl ještě Eder (který měl snad i jako jediný poměrně zajímavý quest).
Škoda těch hloupých dialogů. Vždycky mi činilo nemalé obtíže přenést se přes začátek, kde se do družiny přidají hned tři nesnesitelné postavy, které se vytrvale pokouší konverzovat.
@mazar1234 (06.04.2020 22:00): To je síce pravda, ale pre mňa je vysoko BG 2 hlavne kvôli tomu, že v tej dobe si nemával vôbec bežne družinu s vlastnými životmi a osobnosťami, veľmi sa mi páčilo mesto Athkatla, celkovo tam bolo veľmi veľa zaujímavých lokácii a questy boli nápadité a rôznorodé a ich dej ma zaujímal. BG 1 bol v tomto oveľa skromnejší a questy boli také klasickejšie fantasy klišé + úroveň rozhovorov je medzi prvým a druhým dielom úplne inde.

@Isair (06.04.2020 21:58): Z hľadiska času si ja vždy vyberiem xy malých titulov na jeden veľký. Inak povedané - Witchera 3 som hral vyše pol roka, kým som ho prešiel a jednoducho po ňom potrebujem viacero malých titulov, kým budem mať energiu a ochotu zas ísť niečo veľké. :)
@mazar1234 (06.04.2020 22:00): Souhlas, ten feel začínajících dobrodruhů a low level fighty mám na jedničce taky strašně rád. Na druhou stranu mám ale s jedničkou podobné zkušenosti jako Tulereanus a taktéž jsem jí rozehrál až po dvojce (a hodně věcí mě na ní zklamalo). Když tedy nepočítám demo verzi jedničky, což bylo asi mé první seznámení s podobným typem RPG (předtím jsem znal maximálně tak nějaké ty dungeony typu Brány Skeldalu/Albion/EoB apod.).
Pamatuji si jak jsem byl u vytržení z možností při tvorbě postavy a následném vykrádání hospody v Candlekeepu s thiefem, přičemž neopatrnost znamenala přivolání stráží atp., což jsem do té doby v jiné hře nezažil. Neuměl jsem ani slovo anglicky a spíše tam tak blbnul s různými postavami/povoláními, než že bych seriozně hrál, ale strašně mě to bavilo :p.
@Tulareanus (06.04.2020 21:53): Na druhej strane BG mal ten základný vývoj, kde lvl 1 postava skape kdekoľvek a kedykoľvek a po dosiahnutí lvl 3 už začal byť ako tak životaschopný, je to koncepčne trochu iný progress ako BG 2, kde samozrejme demi-lich alebo nejaký firedragon ti to tiež vysvetlí, ale je to také iné.

Ja som hral BG ako prvé v 1999 a bolo to ako zjavenie z neba, neskôr prechod na BG2 bol už dokonalá rozkoš.
Niečo ako System Shock/System Shock 2, kde najlepšia hra ever bola nahradená ďalšou najlepšou hrou ever.
@Bellerofontes (06.04.2020 20:15): Minimálně časové výhody určitě :).

Když jsem nedávno pokořil Pillars (ne nepodobný právě sérií Baldur's Gate co do hratelnosti i rozlohy), strávil jsem s ním dlouhé dva měsíce a málem jej už taky vzdal v průběhu.
Nemůžu mluvit za všechny, ale u sebe pozoruji, že čím jsem starší, tím více upřednostňuji méně časové náročné kousky.
Což mě sice od občasného rozehrání nějaké podobně rozlehlé hry jako Baldur's či Pillars sice neodradí (byť nad jejich rozehráním dlouho přemýšlím a zvažuji veškeré "pro" a "proti" :p), ale už to není tak konzistentní zážitek jako kdysi.
@Crash (06.04.2020 21:50): Tak ToB už ten zážitok BG 2 nedosiahne, hoci je to dôstojné zakončenie. Pre mňa je každopádne BG 2 mojou najobľúbenejšou hrou a spomínanie na prvé hranie, má na mňa terapeutické účinky. :)
Inak prvý Baldur's Gate som hral až po dvojke, keďže som sa v tej dobe k nemu skôr nevedel dostať (nemal nikto z kamarátov, nevedel som zohnať) a oproti dvojke ma trochu sklamal, pretože tie aspekty, ktoré som si užíval na dvojke mal buď v obmedzenej miere alebo nemal vôbec.
@Tulareanus (06.04.2020 19:16): Já jsem taky rád, že mě to bavilo. Zvlášť poté co mě ta jednička moc nechytla a říkal jsem si co na tom všichni mají. Akorát teda v Throne of Bhaal lehce přituhuje...
@MCZ (06.04.2020 14:06): Ale jo já jsem nějaký vedlejší questy absolvoval včetně Unseeing Eye, takže úplně čistě po příběhové lince jsem nejel. No a KOTOR mám taky v plánu.