Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (05.04.2020 18:27): Doom II patří k mým nejméně oblíbeným dílům, hlavně kvůli level-designu. přesto byly epizody rozděleny na "space base", "city" a "hell". na nějaký vyloženě fantasy si nevzpomínám - zkus poslat konkrétní mapu.

@leebigh (05.04.2020 14:13): o nich jsem tam měl odstavec taky, stejně jako o Marauderovi, co je imunní vůči BFG :-) ale smazal jsem to, v rámci hratelnosti to nepředstavuje zase tak velký problém (si myslim), chtěl jsem vypíchnout hlavně to, co mě sralo nejvíc a tohle byla taková krátkodobá bullshiťárna.
No tvl za ty maraudery a malý místnosti nacpaný velkýma démona by měli někoho pověsit za koule do průvanu. O skákacích pasážích ani nebudu radši mluvit. Nechápu lidi jak to dokážou hrát na vyšší obtížnosti.
@Gordon (04.04.2020 17:46): Já bych neřekl že se mi to nelíbí - ještě nejsem na konci, ale je mi celkem jasné že pod 80% nepůjdu, ta akce je tam libová. Ale level design mimo ni úplně na pochvalu není.
@AlieN (04.04.2020 16:31): Opakujem, za mňa už predošlý diel pripomínal Quake a tento obzvlášť. Preto nerozumiem tvrdeniam o údajne klasickej hrateľnosti.

A skákanie je za mňa úplne v pohode. Netreba byť nijak zvlášť zdatný a ani vyložene nefrustruje.
Doom 2016 byl tradičnější, Q3A připomíná výrazně až tohle - resp tohle už je vyloženě hybrid Dooma a Quaka jak vyšitý, překvapuje mě že to tam nikdo nevidí. Jak hratelností, tak vizuálem (ty barvičky a arkádové ikonky, to je čistý Quake), platforming během akce byl Q3A taky vlastní.

Skákání mimo akci zdaleka v pohodě není, to jak je to implementované je místy fakt bída. Třeba právě i kvůli těm checkpointům - například dát nesnadnou sérii kombinace skoků, po které následuje dlouhý fight, a checkpoint dát ne mezi skákání a fight jak by napovídal zdravý rozum, ani na začátek skákání, ale dokonce kus cesty poklusem před něj, takže z toho všeho je pak repetivní otrava? Mizerně nepromyšlený design, přitom ostatní skákací hry typu Tomb Rider a Prince of Persia pochopily že nejlepší je toto udělat co nejméně frustrující a respawnují hráče skoro všude.

Víc mě ale štve ta nepřesnost a neintuitivnost - často není jasné jak daleko doskočíte nebo z jaké vzdálenosti se "magicky" přitáhnete ke zdi, kombinace skoků také fungují podivně a je potřeba přijít na přesné pořadí v jakém co udělat, přičemž to často není moc zjevné - až moc se to zvrhává v metodu pokus-omyl a hromadu pádů do hlubin.
@Garret (04.04.2020 13:36): Možno ho nebolo toľko, ale zvýšený dôraz na skákanie je výhradne mimo súbojov (no nič vyložene frustrujúce) a hra prípadné pády nijak zvlášť nepenalizuje. Hráč sa zakaždým zjaví tesne pred skákacou pasážou a kým má zdravie/brnenie, nie je nutné znovu nahrávať checkpoint, ako v predošlom dieli.

Inak teda veľmi nesúhlasím, že predošlý Doom vyložene držal líniu starých dielov. Po stránke hrateľnosti bol o niečom inom a ďaleko viac pripomínal Quake Arenu.
A ja pujdu proti proudu. Po 12 odehranych hodinach me bavi hopsinkani, nebavi me strileni. :)
@Bursoft (04.04.2020 12:56): Eternal se oproti 2016 hraje úplně jinak hlavně proto, že tam je potřeba lootovat, zatímco ve 2016 to potřeba nebylo. taky toho hopsinkání tam nebylo tolik a to vůbec nemluvím o těch několika platformer pasážích...
Proti devadesátkovým dílům tam posun je, jenže tady je zase těžký říct jestli je to dobře nebo špatně. Proti 2016 ta hra rozhodně není tak jiná, jak tu píšete. I tam se skákalo poměrně dost vertikálně, démoni se taky lootovali motorovkou. HPčka se tam dobíjeli glory killama, pokud nebyly lékárničky.

Já teda v hlavě rozlišuju plošinovku mimo boj a skákání v boji. Myslím si, že pro ten combat je to osvěžující a dává tomu ten divoký nádech, který rozhodně neměl žádný z předchozích dílů. Na druhou stranu, nikdo tě nenutí tam po těch opičích dráhách skákat v arénách, včera jsem zrovna něco testoval a na UV obtížnost se jde probíjet bez dashování a double jumpů. Co se týče plošinovek mimo boj, prostě nějaký přesouvání po mapě, tady souhlas - to je otrava a moc to Dooma nepřipomíná.

Nicméně si myslím, že minimálně od posledního Dooma nevyšlo nic, co by skloubilo plynulou hratelnost, brutalitu a staré mechaniky, jako sbírání lékárniček nebo armoru, jak právě Eternal. Já si třeba umím představit, že pokud bych to hrál na nějakou nižší obtížnost (Hurt me plenty), tak se ani tolik ti zombící nemusí lootovat.. v těch arénách je i tak dost lékárniček a nábojů do všeho. Jenom při vyšších obtížnostech ty HPčka padají moc rychle a enemáci vydrží víc ran, tak je potřeba je pak lootovat..
@Garret (04.04.2020 12:37): přesně tak, Doom 2016 byl skvělý a držel tu linii předchozích Doomů. Já ten příběh nějak nevnímám ale dorazilo mě, jak Doom Slayer pokleká pred nějakým králem...
@Bursoft (04.04.2020 12:07): právě že ten pocit Doomu se vytratil. Pořád doufám že se do toho dostanu ale pořád nic. To se vždycky kousek poposunu a potom rage quit. Z Dooma se stala plošinovka...
Docela ale koukám, jak Eternal polarizuje názory. Přitom by člověk řekl, že i starší fpskaři se nějak sejdou s těmi názory. Přece jen je to Doom, ne jaderná fyzika..
Nečekali jsme zázraky, ale že Doom Eternal bude pro mě osobně takový průser, to jsem jsem teda nečekal...
@Bursoft (03.04.2020 14:03): Exploze mu ubliží, jde to vidět, jak zavrávorá. Zápálení nějaký damage má, ale hrozně malý.
Na BFG a meč je upozornění i v nápovědě, že je imunní.

Jinak dohráno, byla to jízda.

[neexistující příspěvek]: Poslední dobou se tu prezentuješ tak příjemně, že mám pocit, že ti někdo sere na rohožku.
@Gordon (03.04.2020 12:08): Já mám pocit, že zapalování démonům nic nedělá, je to jenom kvůli tomu armoru. Granát jsem zkoušel, ale mám pocit, že to taky nějak vychytá.. Ono je hlavně důležitý vyčistit všechny ostatní velký démony, než se jde na něj..
@Bursoft (03.04.2020 10:12): Já ho vždy po perdě z brokovnice ještě zapálím a hodím k němu granát.

Jinak jsem zapomněl ještě dodat že co se týče načítání, stačí to mít na HDD, protože se to načítá jak jiné hry na SSD, s tím zkrácením kódu fakt nekecali, to je optimilizační nebe.
Marauder je v klidu. Musíte mit jenom rychlejší přehazování zbraní, potom ho stihnete střelit 3x než se schová. Ideální kombinace balista - dvouhlavňovka - balista. Takhle padne na 2 až 3 probliknutí..
Maraudera jsem teď potkal poprvé, a přesně - hra na honěnou a deset pokusů. Otrava. Jinak souboje krásné orgie, design s doplňováním munice a zdraví z nepřátel je geniální, perfektně to podpoří tu frenetičnost.

A skákání je většinou na facku - ne nápad a to že ve hře vůbec je, občas je zábavné, když najde využití při boji tak skvělé. Ale to provedení, meh.
Ta plazmovka je božsky satisfikační, něco jako když praskáte bublinky u ochraného plastu z krabice. Dvouhlavňovka mohla mít údernější zvuk. Jinak už jsem v nebi a zatím bomba, jen občas souboj je dost těžký i na normální obtížnost, buď jsem lama, nebo to je špatným designem, protože se mi to stavá pouze v plochých a malých arénách. Marauder je zase spíš za trest, vždycky si s ním hraju na honěnou a čekám až se spawne zombík, abych si doplnil životy.

Jinak s municí žádnej problém, stačí střídat zbraně a dobře ládovat motorovkou.
Je to parádní akce, ty extra lajfy a arkádový vzhled tomu dávají správný "retro gamerský" nádech, tuhle hru nemůže nikdo hodnotit podle realističnosti a tvářit se u toho vážně.

A co musím ocenit nejvíc, je optimilizace, jede to jak z praku Ultra na FullHD.

No už jsem ale trošku přejeden, takže nebe a ikonu hříchu si nechám na zejtra.
Soutěž o cdkey Doom Eternal! Rozhodl jsem se udělat něco pro nováčky databáze her a uspořádat menší soutěž o cdkey na steam. Soutěžit může každý, kdo je na databázi kratší dobu než 3 roky. Soutěž trvá pouze 24 hodin, je to sprint, a vyhraje ten nováček, který během 24 hodin napíše komentář k libovolné hře a obdrží největší počet plusek. Ukažte, že i vy nováčci, že jste gramotní a umíte psát chytlavé texty! V případě remízy v pluskách, vyhraje ten koment, který bude mít menší počet znaků, protože další grafomany nehledáme. :) Do boje!
@Rapier (26.03.2020 21:07): Kdyz ma nekdo penez na vyhazovani, tak je vyhazuje za ruzne veci no. Ostatne v USA je prumerny plat vyrazne vyssi nez u nas. Castka 60 dolaru je pro mnoho americanu i v beznych profesich relativne mala, u nas uz tak mala neni. Lide si tam jdou koupit rohliky a pritom si koupi nejaky film, hudebni album nebo hru k tomu a neprijde jim to nijak divne.

@Gordon (26.03.2020 12:11): Jn, ale utracet prachy za hry je vec priorit no. Mam kamose, ktery utrati tisice mesicne za chlast at uz v hospodach (to ted dost usetri) nebo na domaci konzumaci, ale za hru by nedal ani floka i presto, ze hry stale hraje. Kolega se zase podivoval nad tim, ze jsem ochoten davat mesicne tech 160 nebo kolik to presne je za Spotify. Tak kdyz ho pouzivam kazdy den, tak se mi to asi vyplati, ne? Je to obcas dost zvlastni se s nekym o techto vecech bavit.
@SimonEndt (26.03.2020 21:15): jako třeba Vaše studio. Nezlobil bych se kdyby ta jízda kamiónem byla více jako simulátor alá Train Simulator 2020, apod nebo DCS World.

Já jsem břídil, moc her obecně nakoupených nemám, ani na PC, ani na konzoli, a pokud něco koupím obvykle až o pár let později v akci. Novinky kupuji zcela výjimečně. :)
@Rapier (26.03.2020 21:07): Souhlasím a nevím, čím to je, že 3/4 lidí ty hry nedohraje. Asi většina lidí propadne tomu masivnímu hypu, zkusí to a pak zjistí, že na to nemají čas (rodina, jiný hry atd.). Na jednu stranu tomu taky nerozumím, na druhou stranu jsem za to docela rád, díky těmto lidem ta studia mohou dále fungovat :)
@SimonEndt (26.03.2020 14:02): překvapuje mě kolik lidé jsou ochotni investovat do her které ve většině případů nikdy nedokončí, a často ani nerozehrají.
Dát za hru (novinku) 1200 Kč, na konzoli myslím okolo 1700 Kč, a pak to nedohrát je vysloveně vyhazování peněz. :)
dobře, dobře, stojí je silné slovo, jen jsem měl za to, že tam je poměrně důležitou součástí... hrál jsem MP Dooma 2016 a přišel mi hodně zábavný, ale hrál jsem asi hodinku, tak nevím, jak rychle se omrzí... docela by mě zajímalo, kolik lidí hraje pravidelně a jak si vede oproti jiným hrám s MP...
@S4TW (26.03.2020 14:42): Celý multiplayer v Eternal vlastne stojí na asymetrických bitkách Slayer vs dvaja démoni. Neskôr má do hry pribudnúť aj ďalší, za mňa pomerne zbytočný mód, ktorý nemá šancu na to, aby hráčov držal dlhodobo... a pokiaľ viem z názorov ostatných - multiplayer v predošlom Doome taktiež nebol žiadne terno.