Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (26.03.2020 12:11): Hry obecně lidi dohrají jen z 20-30%. Doom Eternal má momentálně nějakých 23% dohrání, přičemž první level odehrálo třeba jen 80% lidí. Witcher 3 má 25%, Half-Life 2 24% atd. Lidi holt hry kupují, ale nehrají.
Mě celkem překvapuje, že jste ochotni dát takovou sumičku za hru na deset hodin a pak ji ani nedokončíte.
Prvních 5-7 hodin zábava, pak začíná přesycenost a trochu stereotyp ... takže asi to ani nedohraju :( ...
Asi půjdu proti proudu, ale za mě spíš zklamání, podle mě už je to hopsání přehnaný a celkově ty mechaniky ve hře mě nesedly, já od Dooma chci spíš více oddechovej masakr, ne neustále přemýšlet nad mikromanagementem zbraní atd. ... jediný co musím pochválit je technické zpracování, to je fajn.

Nedohraju to ... nebaví mě to ...
Za mňa určite zábavnejšie a variabilnejšie ako prvý diel. Skákanie mi vôbec nevadilo, skôr naopak a čím ďalej ma to bavilo tým viac. Škoda akurát tých dvoch naddimeznovaných záverečných bossfightov, kde je to už miestami príliš veľký chaos z hľadiska sledovania čo sa deje navôkol.
Tak to mám konečně taky za sebou. Konečně, protože posledních pár misí jsem závěr už rozhodně vyhlížel docela dychtivě. Užil jsem si to, ale s tím, jak velkej fokus tu ten platforming má, to působí jako obrácený Mario spinoff, ve kterém Mario místo skákání řeže houby motorovkou. Je to fakt přéhnaně moc.

Za vůbec nejhorší designérskou grcku ale považuju ten fialovej sliz, to ve hře, která je celá o té vysoké mobilitě, fakt nemá co dělat. >_>
Musím uznat, že optimalizace je opět na skvělé úrovni. Hraju na PC, který jsem skládal v době vydání toho 2016, jelikož jsem ho chtěl hrát na Ultra. Ethernal jedu na mix High a Ultra a mám stabilních 60 fps :)
@SimonEndt (23.03.2020 08:20): Já pořád přemýšlím, jestli se mi ten malebnější styl líbí nebo ne. A taky bych potreboval tu hru vidět na HDR monitoru se zapnutým HDR ingame, který k té "temnosti" má asi taky co říct, podle digital foundry to vypadá mnohem líp. Nicméně asi to není omluva, pokud nedokáží podobný dojem přenést na klasické zobrazovadla.

Rozhodně se mi nelíbí barevný default HUD, ale ten jde změnit v nastavení. Potom se mi nelíbí barevné náboje, co padají z enemaků (stejně je jedno, jakou má barvu, hráč si nemůže vybrat, co sbírá a ani nemá čas to zkoumat). Ale celkově barevnější prostředí mi asi nevadí, nevypadá tak sterilně jako na Marsu v jedničce..

Jinak Marauder je přesně ten typ nepřítele, který jde zabít asi na 2 ty jeho probliknutí, když správně zarotuješ se zbraněmi (ne, že by mi to šlo, ale viděl jsem to na streamu :D)
@Bursoft (22.03.2020 23:16): Jo, těch malých enemáků jsem si pak taky začal všímat. Je fakt, že jsem třeba děsně nadával na Maraudera. Teoreticky jsem věděl jak na něj, ale prakticky mi to vůbec nešlo a byl jsem z toho děsně frustrovaný, tak jsem se podíval na youtube. A jak máš uskočit a trefit ho, když mu zezelenají oči, tak já uskakoval do strany a neměl čas ho trefit a ono stačí jen uskočit dozadu :D. Rázem to byl snadnej enemák, jenom jsem to předtím špatně pochopil.

Si tak říkám jednu věc. Možná bych měl překousnout svoje zvyky a přizpůsobit se tomuhle obecnému trendu - arkádovější přístup, tipy na každém kroku, malebnější prostředí ... jinak se zaseknu v nějaké staré době a budu už jen nadávat na všechno nové :)
@SimonEndt (22.03.2020 22:34): přesně jsi vystihl mé pocity! Jsou hry kde je skákání žádoucí a působí uvěřitelně. Taky mě to u hraní Tomb Raidera nebo Splinter Cellu nevadí, naopak.
Takže nakonec jsme na tom prakticky stejně akorát, že já bojoval jako casual hráč v Half-Life z ne tak zcela s domyšleným ovládáním u skákání. Nicméně tam to alespoň působilo uvěřitelně. U Dooma si to tak úplně představit nedokážu ale proti gustu...
@SimonEndt (22.03.2020 22:55): Já snad rozpůlil za 15 hodin velkýho hnusáka jen jednou. Od toho ta motorovka prostě není v této hře.. taky jsem ze začátku tápal (zvlášť po prvním díle, kde naopak používala právě na velký démony), ale jakmile jsem pochopil, jak to autoři mysleli s tím gunplayem, už mi to nepřišlo divný. V každým boji se spawnují donekonečna malý "dobíječky", zombie vojáci, impové atd.. z toho jsou životy a náboje (neomezeně životů a nábojů), ty řežeš motorovkou a na velký hnusáky používáš zbraně. Přičemž čím víc toho dokážeš nakombinovat, tím efektivněji se tím probiješ.

Jestli tě to víc zajímá, zkus kouknout na twtich na x_byteme_x - to je týpek, co drží rekord ve speedrunu z jedničky, má tam 13ti hod. stream, tak když si proklikáš nějaký pasáže, zvlášť ke konci, kdy to chytl do ruky, tak je krásně vidět, jak je ten combat myšlený.

edit. Jinak jo, i na Nightmare jsou tipy na všechno, taky mi to přijde škoda (nehledě na obtížnost)
@Bursoft (22.03.2020 22:41): Mně osobně víc vyhovoval koncept téměř neomezené munice, víc jsem se u toho vyřádil, ale to beru, že je věc vkusu. Tady mě spíš rozčilovaly situace, kdy proti mně zbyli vyšší enemáci, kteří chtěli právě víc, než ten jeden kanystr, který se ti automaticky doplní. Ta jedna neomezená zbraň mi tu hodně chyběla. Jinak ty automatické tutoriály jak porazit každého enemáka, to je pak i na Nightmare? Přišlo mi to docela škoda to takhle vyzradit a nenechat hráče, ať si na to přijde.
@SimonEndt (22.03.2020 22:34): Ta hra je prostě postavená na největší dynamice.. nejde jen o skákaní mezi démonama, ale hlavně se naučit používat všechny zbraně.. proto jsou tam ty náboje tak omezený.. skoro bych řekl, že autoři koukali na speedrunnery prvního Dooma, jak naprosto precizně jedou rotaci proti konkrétním hnusákům, až to chtěli zakomponovat do další hry pro všechny. Já nvm, jeden benzín je vždycky automat, který se docela rychle dobíjí, nábojů je vždycky dost, pokud člověk střídá všechny zbraně..
@Rapier (22.03.2020 21:22): Hmm, to záleží, ani vlastně nevím, proč mi to tak vadí. Třeba k Tomb Raider, Uncharted, Dishonored apod. mi to sedí, tam to dává i smysl a působí to uvěřitelně, když lezeš po okapech, liánách, římsách atd. V Doomovi prostě trčí ze zdí random umístěné tyče po kterých se houpeš sem a tam. Největší bizár je planeta, která má být tisíce let před lidstvem a jediná cesta jak se tam pohybovat je pomocí skákání. I v tom Doomu 2016 člověk sebral speciální boty, které mu umožnily double jump a bylo to tam i hezky příběhově vysvětleno. Teď, Doom guy, noční můra všech démonů, se houpe na tyči a v boji hledá kanystr s benzínem :D Sorry, asi už trpím stařeckou demencí, ale fakt se mi nelíbí kam se to vydalo.
Zajímavé, myslel jsem si že všichni milujete (doplň si libovolné slovo) skákací pasáže v 3D akčních hrách. No offense. :)
Uff, dohráno. Jsem docela rád, že už to mám za sebou. Ty skákací pasáže mi lezly děsně na nervy, hlavně v předposledním levelu. Finále byl čistej chaos, ještě teď mi hučí v uších. Paradoxně mě nejvíc bavilo řešit puzzly a hledat secrety, naopak ten boj s omezenou municí mi teda vůbec nevyhovoval :/
Já jedu ultra violence na 100%, mám už 13 hodin a podle nějakého výpisu levlů jsem chvíli za půlkou, možná tak 2/3. Jasně, lvly můžou být kratší, ale tipuju to na 18 až 20 hodin. Pak by fakt sedělo, co říkali autoři, že ta hra bude cca 2x delší než jednička (tu jsem dojel za 10h, ale pravda, tam jsem nesbíral všechny secrety).
Mám cca 3 hodiny a za mě zatím super .. Musím ale říct, že hra toho ze začátku chrlí poměrně hodně a to ve smyslu všemožných modů zbraní, abillit a pod, tady je asi potřeba tomu dát chvíli času, než si člověk všechno zažije a zautomatizuje pro maximální efektivitu využití.
@HolyMeatball (22.03.2020 02:07): Nemyslím si, že je to na Nightmare. Nevím teda, jestli jsme koukali na stejné video, ale třeba toho Arachnotrona (pavouka) já dám na několik raket, on ho dal asi na 4 náboje ze základní brokovnice. Neřeší ani secrety a itemy (já teď zrovna v pozdější fázi řešil jenom půl hodiny jak se dostat k jedné figurce). Ani nehraje encouters, slayer gaty atd. Navíc to má na pár místech sestříhaný.

Jako je to borec, dát to za 9 hodin, ale rozhodně bych to (i pro ostatní) nebral jako něco, podle čeho se orientovat.
@Garret (21.03.2020 22:23): Ze to bude barevnejsi nez predchozi dil bylo jasne uz z gameplay videi, ktere prezentovali. Osobne jsem se hodne divil, ze jsem na to v zadne diskusi neslysel stiznosti uz tehdy, vsichni jen jak to vypada vsechno paradne atd. Prislo mi to zvlastni. Kazdopadne hra je graficky a designem hodne podobna Quake Champions no.
Na jůtubu už je kompletní, údajně dotyčného první run na Nightmare, kdy hru zfouknul za 10 hodin. Já teď dodělal třetí misi po bajvoko pěti hodinách, přičemž on byl ve stejném bodě po pouhých dvou. Základní matematika značí, že mi to zabere slušnej žvanec času. :)
jinak teda optimalizace je luxusní, vyhulil jsem to na max při 1080p a GPU se neobtěžuje roztáčet větráky ani po hodině hraní. anyway, soundtrack si poslechnu zvlášť a tohle ukládám k ledu...
Řežou se navzájem, protože je to peklo, to přece nepotřebuje žádný vysvětlení :)) co maj jiného dělat, hrát karty?
@Cobot (21.03.2020 21:54): mám podobný pocit. jaxem byl z 2016 nadšený, tak tohle už teda jako ne. vertikální skákhopsačka, všechno barevný a vyfyntěný, jak ve Fortnite. ty infights jsou tak trochu zbytečné, protože vzájemně jsou monstra nezranitelná, budou tam po sobě házet firebally až do konce světa :-)
@Cobot (21.03.2020 21:54): HUD jde změnit v nastavení.. já sám tam mám myslím předposlední, kde máš modrý crosshair a červené powerupy vpravo dole a celkově oranžovo-červený nádech - lepší jak default, ale je tam toho hodně. Jinak jestli ti vadí skákání v první misi, tak budeš asi otrávenej, páč je tam toho čím dál víc (ale později aspoň to přichytávání nebudeš muset řešit).

Já mám furt za to, že toho skákání je v každé misi nanejvýš 5 minut z jedné a víc hodiny. Je to pakárna, páč to vůbec nedává smysl (až na jednu misi, co jsem hrál teď před chvílí, kdy se to dalo logicky napasovat), ale je to hned proskákané a potom zase řežba. Která je čímdál lepší zase..

e: Mají po sobě střílet.. z loru jsem nějak pochopil, že posedlí a démoni jsou rozeštvaní.. a mám dojem, že i v jedničce po sobě někteří enemáci šili..
Tak první dojmy. Optimalizace super. Deset let stará i5 + 1060 to dává na ultra v FHD 60 FPS bez problémů. Loading po načtení mapy a následné (smrti) je skoro instantní i bez SSD. Hudba super. Vizuál je pěkný, ale na zadek si z něj nikdo nesedne.

Jak jsem byl naprosto nadšenej z minulýho dílu, tak tady jsem težce v rozpacích. Je to barevný. Vim, že předchozí díl byl taky, ale nelíbí se mi to. Možná je to tím zelenýmu HUDem? Ale zvyknu si. Není tam beznábojová zbraň (jsem v první mapě). Vývojáři neumí počítat. Seberu deset nábojů do brokovnice (3D model nábojů) a přičte se mi jich osm. Náboje jsou mimochodem hnusně cartoonové. Ještě jsem ani nedojel první mapu a mám už třetí (!) upgrade zbraně. Se skákáním ať jdou doprdele. Skáčete na tyč (musíte pět vteřin počkat než vyjede vejš) a z tý se dál odrážíte. Skáčete na stěnu, kde šplháte za držení "E". Jako nevim no... Nemám rád vertikální mapy obecně. A přesně dle očekávání se mi to nelíbí hlavně proto, že je to nepřehledné.

I přes tohle je ale už z té první mapy jasné, že je to akce jak hovado. Když se do toho člověk dostane bude z něj masakrující mašina. Nelíbí se mi ale příliš rychlá animace Glory Kills. Člověk si to moc neužije.

EDIT: tak jsem teď koukal na video z jedničky a glory kill byly stejně rychlé. Cĺověk zapomíná.

Jo ještě nechápu proč po sobě (v pozadí) střílí démoni a zombie-vojáci. Když jim do toho pak vlítnu, tak pak jdou po mě obě skupiny. Takový nelogický. Nemaj bejt spolu od začátku? Působí to rušivě.
Dohráno. Je to super, byť místy jsem teda skřípal zuby, vadilo mi především občasné zaseknutí se o zeď a místy je to opravdu nepřehledné. Ne snad kvůli barvám HUDu nebo level designu, to ne. Ale obzvlášť v závěrečném souboji se začne kamera třást a motat a to je o nervy. Závěrečný souboj trošililinku zklamání a docela frustrující. Hlavně proto, že trvá dlouho, ne kvůli obtížnosti.

Skákací části v předposledním levelu jsou docela otravné. Ale všechno to jsou jinak jen vady drobnějšího charakteru. Obzvláštnění hratelnosti novými granáty a plamenomety a blood punchem a upravenou motorovou pilou funguje na jedničku a dělá z toho o dost jinou hru než předchůdce. Mnohem rychlejší, těžší, taktičtější a různorodější, o to víc, že žádná z těch věcí není navíc a všechny nutně potřebujete. Těším se na další průchod na těžší obtížnost, teď už jen sebrat 3 secrety, ty jediné mi chybí.
@SimonEndt (21.03.2020 14:38): Nic osobního v tom není, jen mě baví to pokrytectví, to co si můžu a nemůžu porovnávat naštěstí nemůže nikdo určovat. Doom byl vždy arkáda, nevidím problém v tom, když se tam přidají ještě více arkádovější prvky, (jako třeba si customizovat svého drtiče lebek) nikdy to neměl být horor ani něco víc než jen tupá a hektická střílečka.
@Gordon (21.03.2020 10:33): Zvláštní argument. Skiny jsou obecně volně volitelné, ať v Doomu, v ETS2 tak i v jiných hrách. A jak říkám, mně osobně se nelíbí přetvářet již zaběhnuté hry s nějakým povědomým do současných trendů. Doom je toho krásným příkladem, z temné hry z roku 2016 je teď arkádovější a malebnější hra. Neříkám, že je to špatně, marketingově to osloví určitě víc lidí, jen mně osobně se to nelíbí. Kdybychom v ETS2 začali přidávat do map rampy, boost packy, z kamionů by se staly lítající autobusy se skiny transformerů, tak by se mi to taky nelíbilo.

Btw., takhle diskuze mi přijde poněkud na osobní vlně, takže pokud tu panují další nesrovnalosti či potřeba srovnávat střílečku se simulátorem kamionů, tak bych očekával, že spíš než o hrách se tu bavíme o nás dvou a směřoval bych další diskuzi do soukromé zprávy, ať nerušíme ostatní.
@SimonEndt (21.03.2020 07:43): Ale nikdo tě přece nenutí za toho poníka hrát. :)

Mě jen přijde vtipné, když se autor hry, ve které je tolik zpoplatněných skinů, že se nevejdou ani na stránku obrazovky, podivuje nad tím, že v Doomovi je skin poníka, který je tam čistě z recese. Sice nevím, jak jsou ty skiny koncipované, ale pokud vím, tak se za ně nic neplatí ne?
@Gordon (21.03.2020 00:10): Nějak nevidím souvislost. Jedna hra je akční gore střílečka, ve které jsou skiny jednorožců králíčků a bůhví čeho a druhá je simulátor trucků, ve které jsou skiny na trucky. Do jedné z těch her skiny neodmyslitelně patří a do té druhé jsou po nějakých 27 letech naroubované, myslím si, poněkud nešťastným způsobem. Mně osobně by nevadilo, kdyby se ti měnila výbava a její vzhled ve stylu RPG, tj. při vylepšení. Mně osobně se nelíbí, když po letech do akční hry začnou přidávat pandy, jednorožce, klauny apod., jako tomu bylo v případě např. PUBG nebo Rainbow Six Siege. Chápu ten trend, ale nelíbí se mi.