Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.02.2020 21:30): Zaujala mě i věta "Souboje tedy vcelku rychle odsýpají, ...". Nechci za každou cenu na všechno nadávat, ale tvrdit, že souboje odsýpají, nebo že je super, že Lariani ukazují házení kostkou, nebo že tam je nejlepší možný dialogový systém, mi připadá jako lhaní si do kapsy. Pokud udělají skvělý příběh, je mi to všechno jedno, ale vzhledem k tomu, že má podle autora článku být "ne úplně vážně se beroucí", moc šancí tomu nedávám.

Ta věta dole mě ale snad uráží úplně vším :-)
"Nechtějí udělat jen další porci toho samého pro pár nerdů zaseknutých v minulosti (ostatně pro ty jsou tu značky jako Pillars of Eternity, Torment nebo Tyranny), ale moderní RPG hodné jednadvacátého století, které cílí na co největší skupinu zákazníků."
Nechtějí udělat další porci toho samého.... tak dělají v podstatě D:OS 3.
Pár nerdů zaseknutých v minulosti... Uff, tohle snad ani nekomentuju. Prostě se mě to dotklo :-D
Moderní RPG hodné jednadvacátého století... Wow... Hmm... Co to jako znamená?! A jaké RPG je nehodno 21. století?
Cílí na co největší skupinu zákazníků. Ano, protože to je přesně ověřený recept na vytvoření skvělé hry. Haha.. A navíc jak zmínil Jab, D:OS 2 zacílilo na masivních 43 uživatelů DH.
@Charllize (28.02.2020 21:30): No nevim jak to ma byt v BG3, ale jednoslovne volby jako ve Fallout 4 to asi nebudou. Jediny roleplay ve F4 tykajici se dialogu byla jistota, ze kdyz jsi chtel hrat za kokota, vzdy jsi volil moznost "sarcastic". Ty volby snad musel psat Toddler Howard sam.

Rada jinych her ti dava volbu a dialog jako takovy je jiny, ale v zadne jine hre to nebylo tak debilni jako ve F4.
Tak tomuhle se Lariani elegantně vyhnuli tím, že místo přímé věty dávají na výběr jen zamýšlený pocit a samotnou repliku nenapíšou. Něco podobného fungovalo už v Divinity: Original Sin 2, zde je to však ještě lépe dotažené. Chcete vtipkovat, nebo vyděsit? Fajn… místo toho, aby vám někdo vkládal do úst něco, co byste nikdy neřekli, se prostě hodí kostkami vůči odpovídajícím statistikám a voilá. I když to tedy nevyjde, nemusíte si připadat trapně.
https://bonusweb.idnes.cz/baldurs-gate-3 ... 58_bw-pc-preview_srp

No hlavne ze kdyz to samy bylo ve Falloutu 4 tak zrejme ten samej curak co tohle sepsal si stezoval ze to stoji za hovno. Pardon.

"Místo náročného souboje ho tak čekala jen rutinní vybíjená, byť někteří kostlivci přece jen zazlobili, když zaimprovizovali a po hrdinech házeli své boty.
Tak super, kostlivci hazeli boty 10/10. GOTY
Felipe Peppe udělal porovnání grafiky inventáře BG3 se Stone Prophetem. To není moc spravedlivé řekl bych. :)
Taky přispěju svou troškou do mlýna. Divinity OS 1 jsem přestal hrát těsně před koncem, přestalo mě to bavit. Od té doby (5 let) jsem si to chtěl pak několikrát zahrát, ale vždycky jsem to po cca hodině odinstaloval.

A BG 3 tedy spíš mnohem víc vypadá jako Divinity než jako BG, takže co se mě týče, docela mě to přestává zajímat a radši si jdu zahrát dvojku :)

@Jab (28.02.2020 14:32): Tam kde hy, tam kde hy, tam kde hynou sobi! Minsc se přizpůsobí! :)
A tak som si to s tym Minscom pamatal spravne :)

Around 1409 DR, the merchant Orburt Lewel ordered the construction of a 9-foot (2.7-meter)-tall statue and pedestal in the Wide in honor of Minsc, who had saved Lewel's life. The statue, known as the Beloved Ranger, depicted Minsc cupping Boo in his hands. It was a popular landmark and meeting point in the busy commercial district. Unbeknownst to anyone at the time, the statue was actually the real Minsc and Boo under the effects of petrification magic.
@Jab (28.02.2020 10:09): Minsc sa moze teoreticky ucastnit, kedze z neho bola (minimalne storocie, ak si dobre spominam) socha :) Ale otvorene potvrdeny nebol. Avsak vzhladom na jeho popularitu...by som tipoval, ze sa nejako objavi. Len neviem ci ako hracov companion.
@Jab (28.02.2020 08:10): V ději se ale pokračovat nebude, ne? Vzhledem k tomu, že se to odehrává asi 100 let po událostech ToB, plus i sami Lariani tuším říkali, že chtějí udělat zcela vlastní věc. Jasný, v rámci toho to mohli pojmenovat jinak, ale zase... je to známá a populární značka, která přitáhne pozornost.
Jinak já bych kromě Larianů ve vývoji hry klidně viděl i CD Project Red. Přeci jenom pro ně BG série byla velkým vzorem, od kterého se odrazili na svou developerskou cestu. U Obsidianů bych měl důvěru ve writingu, ale bál bych se, aby příliš neustrnuli v nostalgii.
Dva a půl roku po vydání tu má OS 2 mrzkých 43 hodnocení. Přišlo mi, že tu hru zkusilo i docela dost lidí, ale nevyhovoval jim systém. A pak už ani nehodnotili. Možná z úcty k tomu, že jde o jinak propracované dílo.

Z OS 2 sám na větvi nejsem. Měsíce jsem to nehrál a vůbec mi ta hra nechybí. I tak jde ale o celkem slušné RPG, které se mi netrefilo do vkusu. Resp. je v mnoha ohledech nesourodé. Jako kdyby tam někdo s velkým nadšením nasypal všechny možné nápady a pak už se neočesávalo, aby to celé fungovalo a bylo to zábavné po celou dobu hraní.

Nicméně upřímně moc nevím, kdo jiný by mohl BG 3 udělat. Ideálně asi nikdo. Neb pokračování uzavřeného děje je prostě stále nesmysl. Budu se na to dívat s malými očekáváními a hru nebudu kupovat ani přes nadšené recenze a pár komentů na DH. Z Original Sin 2 už jsem se poučil. Po letech to pak třebas vezmu v nějaké velké slevě. Za nadšení tvůrců palec nahoru. "In my book" ale ještě opravdu skvělou hru nevytvořili. A tohle na první pohled žádná revoluce nebude.
Jak jsem psal kdysi. Měli radši dělat OS3. Takhle myslím (a tou diskuzí si potvrzuji) že si naštvou oba tábory. Kompromisy jsou zlé.
Tenhle neosobní styl psaní dialogů mi přijde hroznej. Jsem na tom jako Charlize, dokud budou dělat tyhle top down věci, tak Larianí hry asi nebudou pro mě :)
Je to Original Sin III, ok, s tim se dá žít, ale celá prezentace byla hrozná. Fakt nevim, jestli ta čára, kterou si Sven dal před začátkem byla moc malá, nebo moc velká, že byl tak nervozní. Nebo jestli najednou začal spekulovat nad tim, kolik lidí v publiku si přineslo oblíbený virus a jakej je debil že, mezi ně lez a radši to nezrušil jako spousta jiných.
@Radecker (27.02.2020 23:01): Obojí nejde napasovat na vše. KotOR by v pohodě jel v tahovém systému (což v zásadě i jede), za to třeba Tyranny by jako tahovka byla pěkná divnost. Záleží na systému pod tím. Už když oznámili, že to pojede na 5E, spousta lidí varovala, že to v RTwP nemůže moc fungovat. A když si vzpomenu na Blood Bowl experiment... někdy je lepší nervat to na sílu.

Forgotten Realms není jen Baldur, to universum si žilo 20 let vlastním životem. Násilím něco vtisknout někam, odkud to bereš... moc nejde. Dát tomu známou značku mi přijde čím dál tím méně jako dobrý nápad, ale od WotC se asi nedalo čekat nic moc jiného.

No, já si jdu balit stan, vypadá to, že tentokrát budu v tom druhém táboře.
Video jsem spíš proklikal, vnímám to podobně - turn based je pomalý a pokud budou všechny souboje vypadat tak jak tady v tom prvním ukazují, tak z toho nadšený opravdu nebudu. Přitom Obsidian dokazuje že TBWP je pořád super základ, pokud se na něj nasadí rozumný systém (což DnD 5e je, ten v Pillars 1 byl ještě trochu problematický, ve dvojce ho vyladili). OS jsem nehrál, takže s tím srovnávat nemohu.

Kamera v dialozích vypadá hezky, ani vybírání možností a nenadabování hlavního hrdiny mi nevadí (ono to dost zdržuje, když si stejně musíte text odpovědí nejdřív přečíst, a pak tu vybranou ještě postava odrecituje), horší je to s kamerou při hře. Doufám tedy že ta je zatím nevyladěná a půjde nastavit jinak, tady poletuje permanentně všude možně a přehlednost je malá, s izometrií to moc společného nemá, a jestli něco, tak mi to připomíná NWN, což je nepoužitelné při přímém ovládání víc postav (btw kolik tady má být maximum?)

Interface je imho fajn, je to odklon od BG1/2, ale ten jsme taky hráli na čtvrtinových monitorech než co máme dnes. Tohle vypadá prakticky, ne zbytečně na efekt, a neubírá potřebné místo samotné hře. Jen kdyby v ní ta kamera šla oddálit... v tomhle už jsem dost zhýčkaný widescreen mody na BG, které původně také mizivý rozhled zvětšily masivně.

Co potěšilo velmi je výběr postav, jejich rasy a jejich backstory, a premisa příběhu vypadá velmi zajímavě, takže jestli to bude dál ve hře skutečně role play, tak na to se těším velmi, a to je na hře nejdůležitější.
Tak dokoukal jsem video až do konce, Swen Vincke zodpověděl ještě několik dotazů.

1) Turn-based potvrzený jako jediná bojová mechanika, ale asi nebylo reálné čekat, že udělají dva různé bojové systémy. Škoda, třeba Troika v Arcanu dokázala, že to možné je.
2) Datum vydání samozřejmě potvrzeno nebylo.
3) Na konci se hra úplně rozsypala, ale Swen je takový sympaťák, že z toho s humorem vybruslil :-)

Když jsem se oprostil od toho, že se dívám na Baldur's Gate, působila na mě hra dost nudně a zdlouhavě. Za dobu, kdy Swen absolvoval 1 rozhovor, 1 pořádný souboj a prosneakoval se krátkým dungeonem, bych v BG měl za sebou Candle Keep, Friendly Arm Inn a oblasti kolem.
Na turn-based se přepíná i v nebojových real-timových pasážích kvůli sneakingu. Přepnutím se zastaví čas a vy se můžete proplížit kolem zamrzlého nepřítele. Je to fakt divné, hra v tu chvíli vypadá jak středověké Commandos s nehybnými nepřáteli. Takový ultimátní bullet-time :-)
Interface na mě působí hrozně nepřehledně, všude plno miniaturních tlačítek. Asi jsem už starý a je to asi jenom o zvyku. Na hudbu jsem se zvlášť soustředil, protože v BG byla skvělá a zapamatovatelná. Tady nic moc.

Asi je zatím brzo soudit, ale myslím si, že fanoušci se stejně jako u vydání Falloutu 3 rozdělí na nesmiřitelné tábory. I tehdy nové studio násilím vtisklo svou vizi a mechaniky do fungujícího a zaběhnutého univerza.
Tak zrovna turn-based combat bych za slabinu nepovažoval. Jasně, obě Brány v měly RTWP, ale Lariani se (imho) s TB osvědčili. A pak ta barevná grafika, UI a "dosácká" atmosféra obecně, chápu, hodně skalních fandů to asi odradí.

Edit: Ale to je jen můj dohad, já považuju DOS:1 (dvojku jsem zatím nehrál) za výrazně lepší hru než cokoliv ze série BG, takže já dávám palec nahoru.
Hmm, koukám na to a pro mě to asi nebude. Doufám, že se to bude líbit alespoň fanouškům OS. Ani na vteřinu jsem zatím neměl pocit, že koukám na BG. Teď už asi 10 minut probíhá souboj se třemi nepřáteli a nevypadá to jako nějaký zásadní boss fight. Tyhle turn based orgie jsou mor, nic pro pracujícího člověka :-) Jo a na to, že tam mají ty rozhovory zblízka, tak lip sync je dost mizerný.
Zatial to vyzera viac ako nadejne!!! Ako tie origin charaktery su mi uplne ukradnute (imho zbytocne vyhodene zdroje pre vyvoj, ale co uz s nimi, hlavne ze si mozem vytvorit vlastnu postavu :) ). Inak to vyzera zatial fajn.
@Vurhor (27.02.2020 21:07): Já zase mívám problém ztotožnit se nějak s hrdinou, když mi hra nabízí odpovědi, který prostě říkat nechci a nejlépe počítá s tím, že si člověk nedokáže dát dvě a dvě dohromady (což se stává neporovnatelně víc ve hrách s dabovaným protagonistou, kde je to prostě nevyhnutelný), nebo se významem úplně liší od záměru (když jsou odpovědi rozepsaný v plné délce, tak to jde, ale sem tam se to taky stane). V Divinity mi tenhle způsob sedl, ale naprosto chápu, že to někomu může přijít divný (nebo líný) způsob, jak konverzace zpracovat.

@Tarhiel (27.02.2020 21:14): Ještě dneska by měl být gameplay reveal.
No, to, že použijú engine z D:OS2, som vedel, a osobne ma screeny tešia, a do vydania ešte veľa času :)
O hrateľnosť sa nebojím.

Neplánaujú niekedy v blízkej dobe nejaké gameplay video?
@Redfield (27.02.2020 20:09): Za normálních okolností bych s tím zas až takový problém neměl, ale vzhledem k tomu, že místo přímých dialogových možností to jsou jen interpretace toho, co hráč "jakoby" říká, ještě k tomu v onom 3D close upu, tak se dost bojím, že to bude působit dost fádně a divně. A že si tím nebudu moct k hlavnímu hrdinovi pořádně najít cestu.
@Radecker (27.02.2020 19:06): S tím mám právě problém, D:OS mám hodně rád, ale nerad bych, aby BG vypadalo jako D:OS s jinými pravidly a světem, ale stejnou hratelností. A co se týče tahových soubojů, tak nevím. Mám rád obojí, jak tahové z Divinity, tak pauzu z BG. Druhý systém bych asi raději, ať to zůstane v sérii stejné nebo ať si jde vybrat. Ale vzhledem k tomu, že ve screenech BG zatím nějak nevidím, tak je mi to asi jedno :D
@Vurhor (27.02.2020 18:10): Pokud už tedy rozhovory za každou cenu musí vypadat takhle, namluvení hlavního hrdiny by určitě pomohlo. Ale ty odpovědi hráče mi nesedí ani tak, cítím z toho, že to má být jako "sranda". Mě je až blbé to hejtovat, protože Lariani mi připadají jako parta hrozně sympatických lidí. Ale i podle některých "videí z natáčení" se mi zdá, že se při vývoji hry baví více než potom já při jejím hraní.

@Zoltan (27.02.2020 17:57): Jsem rád, že si potvrdil můj pocit, D:OS neznám úplně dobře, ale kdyby mi někdo řekl, že to jsou screeny právě odtamtud, asi bych neměl důvod nevěřit. A to mě trochu štve. Vše nasvědčuje tomu, že šli tou "easy way", kdy použili hrozně moc mechanik z D:OS (včetně tahových bojů).

btw. Proč tam má tolik postav rohy? Mě to nepřipomíná vůbec nic z původních BG :-)
@Radecker (27.02.2020 17:49): Ono je taky možný, že ty odpovědi hráče budou nakonec nadabované (podobný systém jako v ME sérii), už jen vzhledem k tomu, že ty rozhovory budou v takovém close upu. Aspoň doufám. Protože jestli to bude němý čumivý protagonista, Lariani se tak trapně posunou do období, kdy takhle fungovaly rozhovory v RPG v letech 2003-2009.
@Radecker (27.02.2020 17:49): No, ona to asi bude dobrá hra, Lariani umí. Ale souhlasím s tím, že atmosféru BG z toho necítím a velmi se mi nelíbí spodní lišta, která jako by z oka vypadla D:OS. A ty odpovědi rovněž připomínají Divinity. Uvidíme jak bude vypadat gameplay, ale BG v moderním hávu bych si představoval jinak.
Dnes se objevily nejspíš leaknuté screenshoty z připravované trojky BG. A mě to prostě bohužel smrdí. Atmosféra nula, barevné to je až běda, vypadá to na tahové souboje a ten styl odpovědí v dialozích je strašně otravný. Řekněte mi prosím někdo, že jsem se nechal natáhnout a že to je fake :-)

https://imgur.com/a/RMQ8QCi