Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Adieu (06.12.2019 13:47): Ach jo, vypadá to, že po Vánocích budu mít docela napilno. O Disco Elysiu jste mě definitivně přesvědčili, vyšlo Age of Empires 2: DE a dnes Public Beta Black Mesy. Navíc už půl roku mám rozehraný Jade Empire, do kterého se už nějakou dobu nemůžu dokopat. A aby toho nebylo málo, tak mě to jako každou zimu táhne ke starým Falloutům. Jinými slovy - příjemné starosti (ne tak pro moji ženu a dceru:-)).
@Radecker (06.12.2019 11:08): Myslím, že co se kvality a kultovního statusu, pak určitě. Pokud do budoucna odstraní bugy a ukáže se, že další gameplay nabízí podstatně jiný zážitek, hodnocení asi zvýším na absolutní, protože v lecčems je Disco lepší, třeba v detailech a větvení se, stejně tak je o hodně vtipnější, v něčem jsou pak oba tituly obdobně kvalitní, napadá mě teď výborný soundtrack, na který jsem zapomněl v komentáři, prvotřídní world-building a s ním spjatá atmosféra, a v čem jsou pak vyloženě výjimečné jsou takové ty hluboké intimní wow momenty. (Spoiler k telefonní budce u industriálního komplexu: asi díky kritickému úspěchu jsem z toho vytriskal víc než trolling neznámých lidí a dovolal se své Ex za oceánem...) Planescape pak má určitou devizu v sevřenějším narativu a množství lokací.

Teď jsem si však vybavil jednu věc na Discu, která mi přišla trochu otravná, a to až meta tematizovani roleplay her, takové to potutelné pomrkávání. :)
@Shoggot (06.12.2019 11:22): Právě, to jestli z toho je láska na celý život se dá poznat až třeba po roce, kdy ti dojde, že to kouzlo vlastně vůbec nevyprchalo.

@Jab (06.12.2019 11:18): Já mám Numeneru už 2 roky koupenou a ještě jsem se do ní nedokopal, ale cítím z toho přesně to, co píšeš. Tyhle snahy "uctít" nebo "jít v duchu" legendárních her většinou nedopadají úplně dobře. Asi jako ty Outer Worlds, které jsem dohrál předevčírem.
@Radecker (06.12.2019 11:08): Dle mě to P:T na jeho vlastním hřišti překonává. Ale tohle jsou taky rozhodnutí a soudy, které je potřeba uležet a nerozhodovat zbrkle. Může se to změnit. Ale kult to bude stejně, ta obliba u hráčů a i vysoké hodnocení od kritiků z toho udělají jméno, stejně jako má P:T.

@pajmič (06.12.2019 11:10): To by snad i šlo, nečekám, že tobě to dohrát bude trvat krátce!
@Radecker (06.12.2019 11:08): Já počkám, až doladí bugy. Imho Disco Elysium je indie záležitost. Velmi originální indie záležitost. Planescape je rozsahem atp. stále asi jinde. Ale Disco má podle všeho dost plusů, aby byla svébytnou hitovkou pro určitou (snad nemalou) skupinu hráčů. Každopádně super, že něco takového vzniklo, aniž by to pravě PST vzdávalo až otrocký hold (jako Numenera).
To hodnocení je fakt děsivě vysoké. Upřimně, myslíte si, že tahle hra se opravdu může zařadit po bok Planescape Torment a podbných kultů? Já pořád nejsem rozhodnutý jestli do ní mám investovat.
@HEX (06.12.2019 10:37): Ještě pár hodnocení a mohlo by se to tu započítat do žebříčku :) Komentář mám taky v plánu napsat, leč s každým dalším skvělým komentářem tady to vidím jako těžší a těžší :)

@BUMTARATA (06.12.2019 10:38): Souhlasím s tím, že ten případ samotný není ústředním motivem. Dokonce to není ani ideologie nebo město samotné. Je to Harry. Napadlo mě, že Disco Elysium není o tolik o vyšetřování vraždy žoldáka na dvorku, ale o vyšetření otázky, kdo v nás zabijí sny o lepší budoucnosti a lepších životech. Tam se to snoubí s tou ideologií: není lepší prostě začít odznovu? Ať co se týká společnosti nebo života jedince (Harry zkusí tenhle "restart" v podstatě). Kdo zabil revoluci a naději na lepší společnost? Kdo zabil vztah Dory a Harryho a jejich naději na krásný společný život?
@Adieu (05.12.2019 21:28): Vnukl jsi mi ideu, s níž autoři pravděpodobně nepracovali, alespoň z dokončení nic zvláštního neplynulo, pokud se dobře pamatuji, takže je to taková má úmyslná střelba mimo terč, ale ty jsi de facto motivován ustrojit se jako ona oběť, stát se předmět zkoumání, předmětem svého vlastního (profesního) zájmu, což mě vede k otázce, o čem vlastně Disco Elysium je, a odpovídám si, že o nás, resp. o Harrym, a pro mě to bylo především o Harrym… a o Doře/Dolores (dolor means pain)… a teprve pak o případu, o Kimovi, o Martinaise.
@Shoggot (05.12.2019 21:18): Souhlasím, fakt pecka :-) Díky takovým komentářům mám chuť si ty hry zahrát. Mám rád, když někdo vypíchne i něco pod povrchem, co třeba ani není na první pohled zřejmé.
To vypadá, že nejen hra samotná za chvilku bude mít nejlepší hodnocení na celé databazi, ale že i její komentáře budou ty zde nejlépe hodnocené :D
@BUMTARATA (27.11.2019 20:54): OLOL. Dal jsem na tebe a zkusil ještě starší save, přičemž jsem si nemyslel, že to něco změní. A jak se to vezme... Chyba přetrvávala, ale jak jsem nad tím tak přemýšlel s chladnou hlavou, došlo mi, že poslední možnost, devátá, se fontem zcela nevejde do okna. Dolů to nešlo doscrollovat a desátou možnost nemohu zvolit klávesou... A tehdy mě napadlo, že jsem před pár dny zvětšoval velikost písma na maximální, aby na to lépe viděla partnerka, co seděla opodál a již to zaujalo. :D A vskutku, zmenšení písma fungovalo. :D Fuck yeah, I'm back, reptilian brain!
@Adieu (27.11.2019 18:15): I feel you, bro. Já měl dva záseky v dialogu, v prvním případě stačilo nahrát předchozí pozici, v druhém jsem musel asi den dva čekat na patch (úplně na konci hry). Nareportuj to, pošli jim save, zkus jim napsat na FB, se mnou čile komunikovali. Good luck.
@Drolin (27.11.2019 18:33): Jsem teď trochu demotivovaný ke komentáři, měl jsem v úmyslu to dohrát. :( Ale nebýt toho zásadního bugu, tak bych střelil asi 90%, tudíž by to nebyl zásadně kritický komentář.

V mnoha ohledech ta hra naplnila má přání, deset let jsem například čekal na crpg, kde bude množství skillů psychických, stylových či intelektuálních, ergo umožňujících konečně roleplay. :D
@Adieu (27.11.2019 18:15): Šel si do toho i po zkušenostech ze skill-check simulátoru Age of Decadence? (tady u Disca to ovšem zdaleka není tak výrazné, naštestí :)) A pravda, párktát mi také nějaké konverzace zatuhly a už z nich nešlo odejít. Ty chybky trochu výsledný zážitek kazí.

A už se, vzhledem k současnému hodnocení, těším na komentář!
Hra super, pokud pominu ty checky, u kterých jestli někdo bude tvrdit, že nikdy nezasave-scummoval, dodneška si ho honí, abych tak parafrázoval Freuda, ovšem je zabugovaná jak sviňa. Pořádně jsem se do toho položil a měl i nějaké vlastní poznatky k již existujícím výborným komentářům, ale po přestřelce se žoldáky jsem se beznadějně zasekl v main quest dialogu s Kimem. Těch bugů tohohle druhu existuje habaděj, co si tak pročítám patch notes. Rovněž jsem měl buglý jeden poměrně podstatný sidequest (získání zbraně) a brzy jsem musel řešit problém se zaseklým ukládáním hry. :/ No dostat se takhle daleko a pak beznadějně uvíznout v konverzaci, to nasere.
Tak čtu tak komentáře a diskuze, tak mě to dosti nalákalo ... Po delší době by nebylo od věci si dát něco "inteligentnějšího" ...
Chci se jen zeptat na různé hádanky, záseky atd ... je tam toho hodně a v jaké míře ? Nerad bych 80 % času strávil tím, že běhám po mapě a zkoušel možné a nemožné kombinace čehosi, abych se posunul dál :)
Zajímavé, když někdo zmiňuje, že jim moc nevěřil, protože jsou malé studio a tohle je jejich první hra. Já jsem v nevěření byl teda o dost dál. Když se na Codexu prvně objevil topic o No Truce With the Furies, tak jsem vůbec nevěřil, že to je opravdová hra, kterou někdo připravuje a má v úmyslu vydat. První screeny, popis hry a i samotné, někdy dost ironické, posty tvůrců mi zněly jako ultimátní trolení tamní komunity :D
Recenze od Zero Punctuation, nejprve maskovaná jako recenze na Call of Duty: Modern Warfare :))

It's a densely, fiercely intelligently-written game, but the humor and weird tangents make it fascinatingly accessible.
(...)
Disco Elysium is a bona fide work of art that elevates the medium of video games.
@BUMTARATA (14.11.2019 09:33): Kdepak, toho můžeš vidět i jako člověk, který není idiot (centrista, libertarián). Skrývá se paradoxně poblíž místa, kde bys ho asi nečekal, v něčem, kam by vlastně zdánlivě nepatřil.

Pamatuj, že Weiss-Weisemannův koeficient je poměr, který určuje rozdíl v čistém jmění mezi jednotlivci. Pokud je koeficient 1 (nebo prostě 100%), znamená to, že onen jeden jedinec vlastní veškerý majetek a jmění mezi skupinou jednotlivců.
Bylo vypozorováno, že když Weiss-Weisemannův koeficient dosahuje hodnot okolo 0.96, začínají se fyzikální zákony kolem dotyčného bohatého člověka ohýbat.
@SilentWolf (13.11.2019 17:23): Tak zase tady kvůli jedné hloupé trollící provokaci (nemusíme chodit kolem horké kaše, jiný důvod to nemá) je zas otázka jestli to celé odstranit. Byť vymínuskování nových uživatelů až do stavu nechutenství by se předcházet mohlo. Zas člověk by tu mohl vyrůst jako člen komunity bez záplavy rudých mínusek.

Ale to je asi diskuze do Všeobecně o DH.
Ty mínusy jsou podle mě stejně zbytečné, občas to sklouzává k tomu "má rád hru, kterou já ne, dám mínus" a naopak. Kdyby zůstaly jen plusy, asi by to bylo lepší. Nesouhlasit s někým můžu přeci svým komentářem. Možná by to stálo za zvážení. Nováčky taky si odradí, když napíšou 2 věty a jsou hned zmínusování do červena.
@MCZ (13.11.2019 16:45): Byl jsem vyzván k reakci tím že se nelíbil minus u komentáře. Jelikož jsem ho dal tak jsem se ozval. Jinak bych sem nic nepsal. A jak jsi sám potvrdil nic závažného jsem neudělal. Samozřejmě že s tím co jsem napsal může mit někdo problem, ale to ja koneckonců taky, když mi někdo napíše že je skutečně smutné dát mínus komentáři. Je to pro mě uplne stejne nepochopitelné jako pro někoho moje reakce, koneckonců dávat mínus je funkce DH kterou nikdo nijak obhajovat nemusí. Já to udělal formou srandy, po svém. Holt když dám mínus komentáři a někdo je zvedavej proč, může to dopadnout všelijak.
@Charllize (13.11.2019 13:53): Ban ti dám těžko, když jsi v podstatě neporušil pravidla, a i kdybych měl tu možnost svévolně banovat uživatele třeba jen podle nálady, tak v tvém případě to neudělám už jen proto, že ti nechci dopřát statut mučedníka, který ti zkrátka nenáleží.

Pro mě za mě si i pokračuj v téhle diskusi, která ti slouží jen k popichování ostatních, jen pak nikde nenaříkej, že jsou na tebe na Databázi zlí, to je celé.
@BUMTARATA (13.11.2019 15:51): Vlastne len zopakujem Bumataratu, ale mám potrebu sa špeciálne vyjadriť k tomuto.

"Disco Elysium doesn't allow me to be the type of character I want to be – an even remotely kind one."

Anžto je to úplná blbosť. Anžto som samozrejme fluffy kind charakter hral. Ako ho hrám aspoň v hlave vždy, ale tu som ho hral naozaj. A nie je to len rétorická kindness, ale aj kindness v činoch. (Deti, žena z robotníckej triedy, etc. etc.)
Dal som obidvom komentárom +. Todd má odo mňa zelenú ohľadom TES VI. Chcem sa tam rozprávať so svojimi papučami, ktoré budú mať hlas Tibera Septima!
@pajmič (13.11.2019 15:15): Chlápek? Nicméně jí popravdě moc nerozumím. Namátkou…

It never actually allows you to commit to any kind of moral compass.

Tohle třeba není pravda.

Disco Elysium doesn't allow me to be the type of character I want to be – an even remotely kind one.

Jasně, že nemůžeš být KÝMKOLIV, ale těch možností. A kind být můžeš, měl bys.

However, the inherent possibility of failure makes it possible to lock yourself out of the experience entirely.

Ale zase chápu, že ji tohle mohlo nasrat. Taky mě to zklamalo.

A taky velmi chápu, že ne každý chce „číst“ hru, byť bravurně napsanou.

Uniká ti nejspíš to, že ta hra není pro každého, a tak na ni mají lidé velmi rozdílné názory.
"A verbose and rich psychological roleplaying game that doesn't offer enough choice in the role you play."

Uniká mi něco? Je ten chlápek cvok? Ta recenze je trochu opakem toho, co čtu zde.
@MCZ (13.11.2019 09:44): Kdyz to je těžký. Dam mínus komentáři a hned se tu objeví někdo kdo to začne kritizovat. To že si z toho pak udělám srandu je holt jen důsledek.
Pokud se ti nelíbí moje vystupování, dej mi ban a neřeš.
@Charllize (12.11.2019 20:31): Já jen doufám, že až ti zase v nějaké diskusi někdo zaslouženě nabančí (což je při tvém chování nejspíše otázkou času), a ty opět z "neznámého" důvodu DH opustíš, tak už se pro tentokrát nenajde žádný chytrák, který by se tě zastával, tvrdil, jaká je to ztráta a že to tady hrozně vedeme a nebráníme tě před toxickými uživateli.

Protože ty jsi zkrátka jenom hloupý provokatér.