Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bursoft (15.11.2019 10:32): Vetsinu hry jsem odehral s dvema revolvery. Schofield mi vydrzel celou hru. Pak jsem si k nemu vzal ze St. Denis takovou super moderni pistoli, skoro jak z dnesni doby. Nazev si nepamatuju. Vyhoda byla v rychle vymenenym zasobniku a rychlejsi strelbe, ale kdybych mel mit tuhle zbran 2x, uz si neprijdu westernove.

Takze mi to vyhovovalo pocitove z hlediska atmosfery a pak i gameplayove. Jak mimo dead eye, tak v nem - proste kazdymu oznacis jeden headshot a lezi jakakoliv skupinka.
Co používáte za zbraně? Jako revolver mám Schofield a Double Action, na plno upgradnutý. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mi víc vyhovuje to manuální přebíjení nebo rychlejší ale nepřesnější Double Action. Pušku jsem teď dostal novou (tuším nějak Bolt Action se jmenuje, ta je docela HC s Express náboji).
Tak po posledním 3gb patchi jsem 2 hoďky odehrál v dx12 bez crashe, tak snad? Načal jsem 6. Kapitolu, přes víkend bych to rád doklepnul.
@HolyMeatball (14.11.2019 13:01): On to klidně Dutch mohl myslet dobře, nelze říct, že by opravdu nechtěl pro svoje lidi lepší budoucnost. Jeho upřímnost nelze zpochybnit ani vyvrátit, ale vzhledem k celé plasticitě RD2 se domnívám, že je právě upřímná.
Problém je, že Dutchova osobnost má taky ale psychopatické rysy (což nevylučuje upřímnou starost o své nejbližší a adoptivní "rodinu"), ale už od začátku je v pozici prohrávajícího. Sen o svobodném životě v divočině (tak klasický pro drajv amerických kalvinistů do nitra divokého západu přes všechna zjevná nebezpečí) dostává těžce na prdel od civilizace, která nejen nelítostně postupuje vpřed, ale přináší svoje vlastní děti, které Dutche vyzývají (Angelo Bronte, agent Milton, Levicitus Cornwall).

Dutch už nemůže dál vyhrávat. Od průseru v Blackwateru hraje tuhle hru na území civilizace a ta ho poražá na každém kroku. Jeho plány přestávají vycházet, protože prostě už hraje na území nepřítele. Není na to zvyklý a tak přichází s plánem za plánem. Jako správný vůdce s psychopatickými sklony odmítá pochyby svých blízkých, protože přijmout je by znamenalo vykašlat se na sen, do kterého investoval celý život (a není náhoda, že o něm s náboženským zápalem káže a používá slovo "víra"...vzdát se snu, do kterého jsme až nábožensky zapáleni, je neskutečně obtížné, někdy až nemožné).
Je to velmi vidět, když je přechcán Brontem. Vyhnán Pinkertony ze své milované divočiny zkouší rozehrát stejnou hru ve městě, s lidmi, které vnímá jako své rovné. Stejně jako u Stringerbella ale, který vytlačený z ghetta zkusil rozehrát svou hru na zkušené politické a bílo-límečkové kriminálníky dochází ke strašlivému zjištění: nemá na to, oni jsou chytřejší než on a tuhle hru hrajou lépe. Svobodná pustina je off-limits a svět opravdové kriminality velkých peněz je světem, kde uspět nemůže, protože na to nemá ten styl mozku jako Bronte.

Jeho odpověď na to je jediná, kterou zná: destruktivní. A to zcela. Netřeba dodávat, že tím ničemu nepomůže.

Ostatní, včetně Arthura, se na něj nevykašlou, protože neznají nic jiného. A ne, Arthur dokonce ani když je Dutch už opravdu zjevně za hranou. Pro něj je Dutch otcovská figura. Arthurův otec byl cynický kriminálník, matka zemřela velmi brzy, o osm let starší Dutch se Arthura ujal, když mu bylo 14 let. Dutch je v Arthurových očích jediná otcovská figura, kterou má a která ho zatím nezklamala. Ne nadarmo Hosiah žertuje, že jsou s Dutchem pro Arthura a spol "něco jako máma a táta".
Prvotní scéna, kde se Arthur ptá "Dutchi...co se teda vlastně stalo v Blackwateru?" připomíná scénu, kde se dítě poprvé ptá rodiče, co dělají v ložnici nebo proč se táta vrací domů zbitý. Stejně jako dítě se nechá odbýt, protože k otcovské figuře si nedovolí odpor. I když nakonec už vidí, že Dutch není kým si myslel, že je, zůstává s ním a trpí to. Prochází všema pěti stádii tragédie, nejprve to sám v sobě popírá, pak vyjednává atd. Jak ale občas ve hře naznačuje: nic jiného nemá. Není kam utéct, nemůže se toho vzdát, copak se mu lze divit? Akceptovat pro něj, že opravdu pro otce nic neznamená, že otec je opravdu psychopat zatlačený do kouta, že sen divoké svobody je definitivně pryč (nesledujeme jen tak ledajakou skupinu desperados...hra se odehrává v roce 1899 a jde opravdu o poslední desperada na západě, o ty absolutně nejoddanější, nejvíc vytrvalé, tudíž "nejfanatičtější") je jednoduše skoro nemožné. A není divu.

Dojde mu to dávno předtím. Zákonitě to musí přijmout až na konci. A to až na konci, kdy je schopen přijmout jedinou alternativu a jediný závěr, který z toho plyne: smrt.
@Garret (14.11.2019 12:32): Jestli jsem mu to veril je mozna spatne uchopena fraze. Ale rekneme, ze odpoved na podstatu myslenky je ano. Nemel jsem duvod mu to neverit. Nepusobil nijak podrazacky nebo jako manipulator, to se odkrylo az pozdeji. Bylo to prezentovano tak, ze jsme proste rodina, pratele a ta hra takova fakt byla. Zadny pribeh pred a po RDR 2 neznam, stejne jako pise HolyMeatball pode mnou. Coz pokud ma byt nejaky kus potrebne skladanky, tak bohuzel. Ale tohle je whatever.

Nicmene muj nejvetsi problem je v tom, jak se choval Arthur a ze na ty nejvetsi zrady a kudly do zad neudelal vubec nic a hra mi umyslne nedovolovala na to reagovat. Naopak jsem za nim jezdil dal, dal ho prechazel, toleroval a pracoval pro nej :D To me uz sralo vic, nez ze se 10x opakovalo "ted musime uteci, tam zabijem tisic lidi a sehnat trochu penez, pritom ja mel v kapse uz deset tisic".
@Shoggot (14.11.2019 12:18): Máš recht. Za Arthura a pár dalších jedinců mě mrzí, když se vždycky všechno zesere, ale za Dutche jsem rád, nepřeju mu nic pěkného. Jakožto neznalý prvního dílu, podotýkám. Neskutečně mi leží v žaludku to jeho věčné plánování, a že jeho jediný skutečný protiargument na všechno je prosté 'měj trochu víry!"
Dutchův sepsaný proslov jde najít snad v začátku hry někde v táboře. Myslím, že dost naznačí.
@Guldy (14.11.2019 11:44): a tys to Dutchovi opravdu věřil? Jak píše Meatball, Dutch pusobil jako zmrd už od začátku a strašně mě vytacelo, že tam s tou skupinkou musím koexistovat.
@HolyMeatball (14.11.2019 12:11): Tak ona hra začíná v bodě, kdy to celé jde do kelu, včetně Dutchovy pozice a pochyby už mají vesměs všichni. Je to jen o tom, že je těžké si to připustit. Jedna z prvních vět Arthura je, co se to sakra stalo v Blackwateru a je vidět, že kdo je Dutch doopravdy. Ono mýtické charisma už tam ani není na začátku, je to jen příběh pádu a ne vzestupu a pádu. Už od začátku je vidět, že Dutch narazil na svůj limit a jeho hra se rozpadá, on nikdy nebyl lepší, s tím jak jdou věci do prdele se jen ukazuje, jaký byl celou dobu.

Dutch je jako Stringerbell v The Wire. Skoro úplně přesně.
Spoily jsem celý nečetl, ale nevím mno, mně Dutch přijde zralej na pěst vesměs od začátku, a jestli na něco v příběhu nejsem prodán, tak je to rozhodně to legendární mytícke Dutchovo charizma.
A ted konkretne: Moc nahla zmena v chovani Dutche. 40 hodin jsem byl jeho bratr a syn a klapalo to, pak nastane zmena, se kterou bych nemel problem, ale postradal jsem tam nejake vysvetlovani nebo objasneni toho, proc se to deje a co se jemu deje v hlave. Pak jsme se dostali do situace, kdy jsem v sarvatce s typkem a jsem kousek od smrti, Dutch se na to diva, otoci se a odejde pryc. Tzn. necha me zavrazdit. Z me strany - za Arthura - nebyla po tom vubec zadna konfrontace. Jen jedna dve vety "tys utekl", "tys me tam nechal" a to je vse. Zadna hlubsi konfrontace nebo reseni udalosti a nasich vztahu. Tohle byl zasadni zvrat. Proste ignorace. Tomu jsem nechtel verit. Byl to dokonce i moment hoden toho, ze bych ho sel potrestat a odprasknout. A cim vickrat jsme se setkavali a mluvili zase o tom "jdeme na dalsi misi" se pocit nedostatecne uchopenych zlomu prohluboval.

A pak se stane to stejny s Johnem, kdyz ho postreli na vlaku. Dutch pro nej jede, ale vysere se na nej. Opet od Arthura zadna reakce ani konfrontace. Wtf? Je jasne, ze pribeh mel smerovat k rozpadu vztahu a gangu a ze tyhle lidi proste dopadnou spatne, ale chybelo tem udalostem spoustu vysvetlovani a konfrontaci. Na konci jsem si teda nezvolil ty penize, protoze jsem byl odepsanej a mrtvej, protoze tuberkuloza, takze to nedavalo vubec zadnou logiku si jit pro penize, od kterych mam navic i ten klic, takze to nikdo jinej asi neotevre. Arthur se v tyhle casti hry proste vubec nechoval jako Arthur a hrac nemohl reagovat tak, jak by bylo logicky a davalo smysl.

Ze to nejakym zpusobem nechavaji na Johna do epilogu, to je proste divny.
@kuler91 (13.11.2019 23:01): Pokud jde o verdikt, tak za me devitkova hra. Jsou tam nektere veci, ktere se mi tolik nelibily (to se tyka nejake sablony, ktera se opakovala a ciste pribehovych momentu nebo zvratu), jinak a celkove vzato je to ale spickova hra s obrovskym a obdivuhodnym zpracovanim a detaily (do toho muzeme zaradit i grafiku a atmosferu).
Nestává se vám, že po zahrání RDR2 nezapíná spořič obrazovky ? ...
@Bursoft (13.11.2019 22:16): mno to mi teď už nepomůže protože jsem viděl jak to má vypadat (tj bez taa, nebo klidně s taa v dx12). Prostě na mé sestavě to teďka nedává smysl a radši si fakt s tou druhou půlkou chvíli počkám...
@marwel (13.11.2019 21:58):
@Bursoft (13.11.2019 21:20):

Je to tak, s vulkánem všecho rozgrcává právě TAA. Pouze s FXAA se na vegetaci nedá dívat, a už 2x MSAA je brutální nálož na výkon. Přitom dx12 v mém případě jakoby negativní efekt TAA eliminoval.

Čili ukládám k ledu v naději, že to snad do prosince bude jaxik uchopitelnější. K původnímu stavu se po ochutnávce vracet nechci, 30fps ale taky nechci. Nebejt toho blbýho včerejšího novýho ovladače, doteď v pohodě hraju dál. :D

EDIT: I když jak si s tím tak včil hraju, asi bych mohl nechat MSAA na úkor jiných položek, které bych ještě ponížil...asi se mi nebude chtít to nechávat na prosinec, už teď za ty poslední dvě hoďky mi to začlo chybět. :)

EDIT2: Tak nic no, hraju si šteluju si a už to crashlo i s vulkanem.
Měl bych dotaz. Včera jsem si pořídil novou grafiku jak jsem psal níže je to grafická karta: AMD Radeon RX 5700 XT. Předtím jsem měl GTX 1060 takže mi to celkem dost pomohlo a teď hraju na high na +- 60 FPS. Ale nechápu proč když nastavím vyhlazování FXAA tak to mám takové strašně rozkostičkované nebo nevím jak bych to popsal ale jakoby to vyhlazování vůbec nefungovalo. Přitom s tou GTX 1060 jsem měl obraz pěkný. Zkoušel jsem pohnout i s TAA Sharpening, ale žádná změna. Když nastavím TAA tak to je v pohodě, ale více se mi líbila hra předtím s nastavením FXAA. Nevíte v čem by mohl být problém ?
Divný, mně to na DX12 ani jednou necrashlo, i po tech updatech.

@HolyMeatball (13.11.2019 20:53): Nemáš na vulkánu ten obraz mázlej skrz TAA vyhlazování? Možná to DX zpracovává nějak jinak.

Jinak jsem to dnes zkoušel u kamaráda s 2070S a ten framerate je kurva rozdíl. A celkově, ta grafika vyšponovaná na max je kulervoucí..
@HELLER (13.11.2019 20:15): Splnil jsem misi a půl, crash. Pak jsem to zapnul, loadnul save u táboráku jednoho borce, se kterým jsem mínil ulovit trofej, vystřílel jsem kumpány, borce svázal a hodil na koňa, dojel k šerifovi a -crash.

A jak jsem za posledních x hodin byl na vulkána zvyklý, když jsem teď okusil, o kolik ostřejší a obecně hezčí ten obraz s dx12 je, tak to asi zatím uložím k ledu, než se to víc odladí. Aktuálně před sebou mám počítám poslední, nebo druhou poslední misi čtvrté kapitoly, progress ukazuje 50% a drobný, takže tak akorát čas na pauzu, mezitím doženu nějaký resty.
@HELLER (13.11.2019 20:15): mne tak nahodne, neda se rict. Hrani je ale dlouhe. Dneska mi ani na 2x neslo loadnout po zapnuti hru.

@ROBOTOX (13.11.2019 18:24): za me lepsi par crashu za den nez nehratelnou hru ve mestech nebo velkych prestrelkach (uz mam nahrano asi 60 hodin). Jo na dx12 je obecne nizsi framerate, i kdyz mi na tom nefunguje afterburner, ale poznam to.
V jakých časových úsecích to padá ? Já mám DX12 a zatím mi to nepadlo .. ale je fakt, že to hraju v kuse jen třeba hodinu.
Tak to je výborný, přepnu na Dx12, trhaný obraz to vyřeší, přijde mi, že hra i vypadá líp/že je obraz ostřejší, ale co? Vskutku to crashuje. Takže můžu buď nerušeně hrát s mázlejším obrazem, který se mi ve spodní části každou chvilku trhá způsobem, jaký jsem nikdy nikde neviděl, anebo si hru opravdu užívat za cenu pravidelných crashů. I love it.
Já hrál napřed na DX 12 protože mě to běželo lépe, ale včera mi přišla nová GPU co jsem si koupil (AMD Radeon RX 5700 XT) a přepnul jsem na Vulkan protože jsem na DX 12 měl dole na monitoru nějaký grafický artefakt a navíc mě hra s DX 12 pořád padala. Ale jinak až na to že mi hra nešla spustit první 2 dny tak nemůžu na optimalizaci nějak moc nadávat.
DX12 považuji za nepoužitelný z důvodů občasných a nenadálých crashů. Navíc Vulkan beží celkově o něco lépe (i když ty rozdíly jsou malé). Čerstvé ovladače hru určitě lehce zrychlili, trhání však nepozoruji ani po několika hodinách.
Je možné v onlinu se nějak rychle vrátit do svého tábora? Rozehrál jsem nějaký deathmatch a po samozřejmém vítězství mě to vyplivne někde v poušti, daleko, daleko od tábora. To tak je vždy?
Tak paráda, nové ovladače zlepšili celkový performance, ale taky založili pro častý, zcela nahodilý, dosti brutální trhání spodní části obrazovky, což vždycky okamžitě vyřeší menu -> naslepo nastavení (menu je z větší půlky taky odtržené), a hotovo, můžu zase hrát, a po bajvoko 15 minutách to zase opakovat. Děje se tak při hraní, děje se tak při cutscénách, bez zjevné příčiny. A to tedy až po zapnutí ingame vsyncu, bez toho je to trhání permanentní. Někteří už před těmito ovladači hlásali, že jim pomohlo přepnutí na Dx12, tak asi zítra vyzkouším. Ale baví mě, jak se technické potíže stále nezastavují. :)
Kúpené na rockstar, prvý deň pády pri dyme v logách. Po tom patchy 30% príbehu odohrané a do widlí 7 prepínam čo chvíľu.
@Widl (11.11.2019 23:00): Epic je největší sračka luncher ... to fakt nemá smysl :)
Totálně na to serou .. pamatuju si, jak DLC metra exodus pustili cca až 4 dny po vydání. O tom, že ve hře nemůžu změnit v nastavení grafiky žádné nastavení = crash nemá smysl ani mluvit ...
Přepínat se do winů, když člověk hraje nějakou hru se rovná prakticky jistý crash. Jak mi dřív bylo jedno na čem hraju, tak tohle opravdu nedávám ...
No ... co si budem povídat Rockstar je na tom dost podobně.
@Ferdish (11.11.2019 21:39): Tak oni ti bohatí zmrdi v Saint Denis nejsou o nic lepší, že :))

Škoda jen, že člověk už má ve čtvrté kapitole tolik peněz, že si koupí úplně všechno. Klasika.
No nic, první refund na Epicu, tohle je fakt šíleně zmrvený. Zkusil jsem poštelovat a aktualizovat podle různých doporučení, ale nakonec při pokusu o spuštění launcher házel pokaždé jinou chybu. Počkám na Steam verzi, do té doby už to snad dají dohromady :D
@Bursoft (11.11.2019 10:14): max honor je omezenej kapitolou. Když ho dostaneš na určitou úroveň, tak už výše nepoleze dokud nebudes v dalším chapteru. Je to krapet undercooked systém.
@HELLER (11.11.2019 10:52): Stuttering prisel pozdeji, nemel jsem ho od zacatku.. Nicmene jsem proste switchl na dx 12 a uz je to hratelny ve mestech a tam, kde jsou intenzivni prestrelky. Sice za cenu nekolika crashu za den, ale i tak. Na Vulkanu byly proste propady az na 0 fps se cpu na 100% a treba od dveri ke dverim to bylo na minutu hrani.. Tam, kde sel cpu load na max. Jinak v open spacu to jelo na 55 fps s ultra texturama a zbytek high/medium. Takze ted bez silenyho random stutteringu, ale s crashema.
Nedalo mi to a už to hraju taky .. včera jsem tomu dal cca hodinu hraní.

Pošteloval jsem nastavení tak, že mi to jede v 1440p na 55-60 FPS na medium až high detaily. Uvidíme, jak se to bude hýbat dál, jak budu hrát hru. Zatím se to dá, nepozoruji nějaké větší stutteringy.