Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To vypadá suprově. Vlastně to na mě působí jako úplně jiná hra. A když jsem dřív žádnou FF zatím nehrál, bude vadit, když si tohle zahraju jako první kousek ze série, nebo bych si měl dřív zahrát originál či začít zcela jiným dílem?
Sranda bude až tam mezi to FFVII, Personu a Cyberpunk nacpou ještě Tales of Arise, když už to má korejský rating. :D
@Marcusss (06.01.2020 21:54): No ja ti nevim. Pro me pocit ze skupinka za kterou hraju jsou vzasade masovi vrazi byla docela zasadni. Bral jsem to tak ze to je vec kterou ani resit nechteji, ale ja jako hrac se s tim musim nejak srovnat. Bohuzel jsem FF7 hral pred dost lety naposled, tak si nejsem jisty jestli se to skutecne nijak zvlast neprojevovalo, ale mam pocit ze par rozhovoru na tohle tema tam bylo.

Kazdopadne to ale chapu z pohledu SE, kteri jako nynejsi svetova korporace na tyhle veci musi davat pozor a nejspis ani jinou moznost nemaji.

Ale urcite to nijak nezmensilo muj zajem si tu hru zahrat, jen mam trosku obavu aby tam podobnych ,,uprav,, nebylo moc.
@Charllize (06.01.2020 20:50): Tak upřímně ono to tak sedí víc. Je to věc rozsahu. Ve staré hře to prostě nevypadá jak tak velká lokace plná lidí a následky toho činu, pokud si dobře pamatuju, nejsou nikdy v té hře probírané tak, že by se to nějak projevovalo na charakterech atd. Ale v mnohem víc moderní hře kde těch pár lokací vypadá fakt jak město, je to něco trochu jiného. Avalanche jsou pořád teroristi, jen ne šílení hromadní vrazi.
To není Disney mentalita. Je to snaha editovat obsah tak, aby lépe seděl k tomu co chtějí aby příběh sděloval.
Mně to vlastně ani nevadí, Final Fantasy VII byla božská hra tehdy, a je božská i dnes....ve své původní podobě :-)
@Red (16.06.2019 08:29): Vyvoj trval dlouho proto ze hlavni mozek projektu, Nomura, delal Kingdom Hearts 3. dalsi casti by nemeli trvat uz tak dlouho. Uz jen z toho duvodu ze plno veci budou mit hotovych z casti prvni. Rika se ze by dalsi casti meli nasledovat tak po roce od sebe. Jestli jich teda bude vic, ono klidne muze byt ze budou jen dve, v SE to sami nevedi.
O PC bych se moc nebal, SE tam uz vydava prakticky vsechno co udela, nevim proc by FF7 remake mela byt vyjimka. Pozdeji ale bude, myslim.
Hmm kompletního vydání remaku se stejně podle matematiky nedožiju. Vývoj týhle epizody trval x let a končí to útěkem z Midgaru. To taky znamená, že každá epizoda bude na jiné generaci konzolí. Předpokládám, že tím spíše bude tlak na exkluzivitu a tedy nevydání na PC.
tak ono to hlavne neni uplne jisty ze tam budou dve nastaveni. Ale u FF 15 byli a zadny potize to nedelalo. A ja proste mam za to ze budou chtit vyjit vstric co nejvic hracum, protoze plno lidi, jako treba Sadako, ty takticky souboje nechce, a na druhou stranu podle me budou chtit aspon nejak dostat soubojaku puvodnimu.



@Jab (12.06.2019 08:43): moc nevim co by meli ubirat. Ale myslim ze tam nebudou nahodne souboje a nebude jich tolik.
Spis predpokladam rozsireni u mnoha veci, vic materii, vic summonu a podobne. Pribehovej grind posledni dobou taky v jrpg uz spis nebyva, nechava se lidem na nepovinne casti hry kde maji nejake ty mega bossaky a podobne. Ale ono to tak vzasade bylo i v puvodni verzi, ten skutecnej grind nastal az ve chvili kdy se clovek rozhodl zabit Ruby a Emerald Weapon. Ale jestli jsme to sparvne pochopil tak grind povazujes za mechaniku, sice dle tveho spatnou, ale mechaniku, to se mi libi, ze netvrdis ze to je chyba hry, jak maji nekteri lide ve zvyku :)

Jinak by me zajimalo jak si poradi se slavnou prevlikaci scenou a jestli bude mit Cid u pusy cigaro jako v originalu, doba temhle vecem moc nepreje, tak snad jim to omluvi ta soudrznost s originalem a nevymeknou:)
@Richmond (12.06.2019 12:12): :D se obávám, že trochu přeceňuješ můj vliv na vývoj her :D
Ale tohle řešení dáme tam oboje, vyberte si, co se vám líbí, mi přijde ideální. Minimálně teda kdybych byla ve studiu, co dělá takhle drahou hru, tak chci, aby si to koupilo co nejvíc lidí a když se tam vrzne jen jedna možnost z akce versus ATB, bude část hráčů vždycky nespokojená.
@Ringo (12.06.2019 10:53): Tak i zopakování neva, když se věnuješ zase tématu. ;)

ATB s pauzou zrovna i mně zní dobře. Ale u FF série by u mě už musely mému vlastnímu hraní předcházet skvělá hodnocení od některých dalších z DH uživatelů.
@Charllize (11.06.2019 21:31): Soubojak by mel mit dve nastaveni, akcni a takticky. U taktickeho bude ATB a moznost pauzy. Akcni bude proste realtime rubanice
Ale to je skvělá zpráva. Jestli mě na FFVII něco sralo, tak to byl právě soubojový systém.

Ad Tifiny kozy - jo, když nevypadá, že ji to nadělení každou minutu převáží, působí výrazně líp. Obecně to graficky vypadá velice dobře, nějak takhle jsem si FFVII remake představovala, když jsem koukala na Advent Children.
@Jab (12.06.2019 10:21): Sice chápu, že se chceš teď tvářit konstruktivně, ale kdybys netrolil a šlo ti fakt o téma, tak ses to dočetl tady v diskusi.

Ale pro zopakování - velmi mi vadí odklon od klasického ATB soubojů, s čím nic nenadělám, tak zdetailnění obličejových rysů postav, které působí už takovým tím emo stylem, které mi ze hry docela ubírají atmosféru, na druhou stranu jsem zvědav, zda by mě i změněný soubojový systém nakonec třeba nebavil, pokud by grafika byla hezká, mohlo by se mi to líbit i v nové podobě s tím, že ale starou verzi rozhodně nezahazuji a zůstává pro mě specifickým a originálním dílem, jako to třeba cítím u Star Oceanu SNES vs PSP verze nebo Final Fantasy IV vs NDS i PSP verze. Možné příběhové doplňky oproti originálu a nějaké věci navíc jsou určitě lákavé. Pokud to rozsekají na několik dílů a opředou nějakými DLC, tak to jde asi automaticky mimo mě. Thats all, there is....
@jvempire (12.06.2019 10:06): To je částečně možné. Resp. chápu, co píšeš. Přesto mi často přijde, že zejména u těch starších her se ona kritika neobjeví téměř vůbec, páč její fandové si nechtějí ničit vzpomínky. Ale zrovna u FF7 je recht, že minimálně souboják je tu kritizován (alespoň v diskuzi) dostatečně hojně. A stále je dnes zábavnější jak hrát první Diablo za válečníka. Což je hra, která na soubojích stála de facto beze zbytku. :) Nadto tam, kde mě souboják u starých RPG bavil, to také píši. U Dungeonů jsem v tomhle chválil RoA sérii a BaK třebas. A Icewind Dale třebas souboje nepřepískl kvůli systému ale kvůli jejich míře.

Btw FF7 pro mě není stářím uplná rachotina. V těhle obdobích už mám své totemy. En bloc staré hry neodsuzuji. Je pravda, že je lepší vždy psát, v čem je daná mechanika dnes špatná. Ale zrovna u téhle hry imho stačí onen důraz na četnost a není třeba se v tom babrat.

@Ringo (12.06.2019 10:06): Když můžu, pomůžu... Co říkáš na ten systém vydávání remaku? Jak se ti zdají informace o změnách proti původní hře?
@Jab (12.06.2019 09:56): Co to tu zase hraješ? Slušnost....o flame ti šlo, tak jej máš, ne? Takže spokojen, ne? Jak co dopadne pro mě laskavě neposuzuj. Co je pro mě blbě nebo ne, o tom ty nerozhoduješ. A slušné je nelhat a nevytvářet či dotvářet o druhých lživé story, Jabe, což je bohužel zjevně takový tvůj sociopatický úděl, tohle činit :-)

A jinak, veř tomu, že patřím mezi ty slušnější, jiní ti tady nepřijdou říct na plno to, co bych si asi ani já netroufnul napsat. Ale zase když se mi něco nelíbí, tak já prostě hudu držet nebudu a klidně ti to řeknu na rovinu. A myslím, že docela slušně ;-)
@Jab (12.06.2019 09:56): Kritika mechanik je samozřejmě v pohodě, ale chápu že to někomu vadí, když to píšeš v podstatě u každé starší hry. Asi už celá DH ví co ti nevyhovuje, ale možná kdybys psal konkrétněji tak by tvou kritiku přijímali lidé lépe. Ono obecně napsat hra má grind(parser, nepodporuje myš...) a proto je špatná není moc přínosné.
@jvempire (12.06.2019 09:16): Také jsem sem ty IE hry k porovnání necpal. Ale kritika mechanik je přece relevantní tak či tak. Jakkoliv je pravda, že se dá jakákoliv kritika jakékoliv části hry vždy zazdít oním "každému vyhovuje něco jiného". Nicméně od toho tu píšeme komentáře, kdy je jasné, že jde o osobní pohled. Ostatně když bych si představil, že bychom psali recenze... To by bylo strašné zkoušet se trefit do obecného hráčského povědomí o dané hře a snažit se vyjít mu vstříc recenzí. :)

DH pro mě má smysl právě tím, že je "zaujatá". A tedy beru jako normální, že se objeví kritika mechanik přináležících celému žánru. Koneckonců i kecacím RPG bylo zde vyčítáno, že postup hrou se děje přes rozhovory (v nichž ale hrají roli statistiky), což je proti dřívějšímu pojetí, kdy se statistiky odráží tolik v soubojích a jimi se děje primárně postup.

@Ringo (12.06.2019 09:31): Drž prosím nějakou elementární slušnost. Zase cvokatíš a dopadne to zpět blbě jen na tebe. Klidně se drž toho, že jsem jen obtížnou mouchou. Je to zdravější přístup než ten tvůj stávající.
@Jab (12.06.2019 09:28): Prosím, diskutuj o tématech, o kterých něco víš. A ujasnili jsme si jedno, lžeš tady ty.

A opravdu tě nemám nad FF7, jak tu zase níže lžeš. A lžeš pořád, tak jen tady poukazuji na to, jaké srágory tady lžeš o FF7, to je docela logické. A ta tvoje občasná slizká lísavost k některým, s kterými se nemusíš, ale využiješ ji obvykle v momentě, kdy tě někdo upozorní na to, že píšeš srágory a trochu se za to do tebe naveze, to už je tak okaté, že se divím, že ti to není trapné, ale tobě není zjevně trapné nic.
@Ringo (12.06.2019 09:21): Prosím diskutuj už ke hře. Že si k tomu svému trollení u IE her lhal jsme si ujasnili.

Včera jsem byl bzučením mouchy a teď už mi zase píšeš plačtivé romány na pokračování. Drž se sakra tématu.
@jvempire (12.06.2019 09:16): Ono tady ani nejde o porovnávání, jde tady hlavně o to, že si chtěl Jab zatrolit a rozesrat normální diskusi. Viz Jab 11.06.2019 20:44: Jsem pro, aby si lidi zahráli tenhle shit znova. Alespoň si porovnají vzpomínky s realitou. Ale Square Enix tomu dává takovou nálož, že tu hru skoro lituji.[/i]


Dle mých hodnocení a dle toho, co jsem dohrál, je jasné, že mám nejraději Dungeony, jRPG, Ultimy, nesrovnávám a nevyvyšuji jedno nad druhé. To, že moc nemusím BG (a to jsem ji dohrál, stejně jako Icewind Dale) všichni vědí a nemám zapotřebí schválně jít do BG vlákna, jen proto, že se tam teď více diskutuje a je tam živo a roztrollit to tam, že ta hra je špatná proto a proto, jak to s oblibou u svých neoblíbených žánrů dělá Jab.
@jvempire (12.06.2019 09:16): Je to škoda, ono to jsou bezpředmětné diskuze. Já si užil FF VII, Ultimu VII, BG II a PST, ale i DM II, třetí Mass Effect, Zaklínače nebo další. Chce to zkoušet, ono ty nejlepší hry jednotlivých odrůd RPG jsou obvykle výborné nebo velmi dobré. Nejsou řazeny k tomu nejlepšímu ve svých podžánrech jen tak pro nic za nic.
@Jab (12.06.2019 09:10): Jabe, nepřekrucuj to, tvůj postoj k jRPG je takový, že k nim absolutně nemáš co říci ty, ale chodíš tady trollit a šířit hejty. Říci mně, že nemám co k FF7 říct , to je velmi úsměvné. A ano, u BG byl jednoho času flame, v podstatě vyplynul z všeobecné tehdejší řevnivosti, kdy se chodily hejtit dungeony a hry z první poloviny devadesátek, tak to byla taková menší odvetka vyvozena z kontextu atmosféry diskusí v RPG žánru a moderátoři nepřesunuli nějaké "mé trollení" u BG, ale celou tu diskusi na tehdejší téma, protože se spíše týkalo diskuse o RPG obecně. Takže tady zase nelži a nevytahuj na mě nějaké rádoby negativní nesmysly z minulosti pro své obecenstvo, které si to nemá jak ověřit.

A přijít říci o nějaké hře, že je shit a pak se hájit, že nejsi off topic, protože jsi to řekl ve vlákně k dané hře, zatímco já jsem off topic, protože jsem u Ultimy VII popsal pro dotvoření obrázku i nějaká ta srovnání s jinými hrami, to je zase tvá klasická účelová a demagogická lež.

Vůbec nechápu, proč chodíš diskutovat tady o hře, kterou nenávidíš a ještě se tu tváříš, že k ní máš co říct. Hrál jsi ji pořádně? Nehrál. Napsal jsi k ní nějaký relevantní komentář? Nenapsal. Jen si tu po té, co jsi se tu pokoušel rozmazat své lejno a někdo ti to vytkl, zkoušíš na chvíli hrát na slušňáčka, který tu posledních pár postů reaguje na Charllizeho umírněně, abys jako vypadal, že tu k tomu máš co říct, i když o tom víš naprosté houby a zakryl sen svůj shit, co jsi tu napsal ze startu a že ty jako nic, to zase ten zlý Ringo.
Tohle věčné dohadování už mi nedá. Podle mě řešit jestli je lepší FF než BG nebo Ultima nejde. Ultimy jsou naprosto perfektní hry, ale série FF je také super. Nic nemám ani proti Infinity hrám (za mě vede Icewind Dale - hlavně prostředím). Ale nejde to moc srovnávat, jde téměř o jiný žánr, každá z nich přistupuje k hratelnosti jinak. A to ani nemluvím o dungeonech. Ale napsat že třeba Dungeon Master je lepší než FF7 je blbost, ale stejně tak naopak.

Každému z vás zjevně vyhovuje jiný druh hratelnosti, je to vidět i na vašem přístupu k hraní. Jab navíc nedává mechaniky které považuje za zastaralé - je tak mnohem přísnější na staré hry a to co z nich vychází.
@Ringo (12.06.2019 08:51): Chápu, že nejsem na rozdíl od tebe off-topic. Kritizoval jsem čistě mechaniky původní hry a systém vydávání remaku. K Infinity Engine hrám jsem se tu vůbec nevyjádřoval. Btw když si naposled trollil v diskuzi k BG (což píšeš, že neděláš - zábavné), tak to moderátoři raději přesunuli do obecné diskuze k RPG. Zábavné, jak moc jedeš v systému "podle sebe soudím tebe".

Dvojnásob smutné, že sám nemáš k FF7 co říci a místo toho zase jen meleš něco ke mně. Nejsem úplně poctěn, že jsem ve tvém žebříčku nad FF7, ale tak co nadělám...
@Jab (12.06.2019 08:43): Dělám to u Ultimy VII a navíc jako srovnání s Ultimou 7, kde vyzdvihuji, jaká ukecanost u hry mi vyhovuje a ne ve vlákně o BG, kam chodí lidé proto, že tu hru mají rádi a proto tam chodí diskutovat o BG, abych jim tam chodil psát doslova, jaký je to shit. O tom, jak je FF 7 strašná si vykládej třeba právě ve vlákně o BG, kde ti zatleskají, protože si fanoušci BG o FF7 budou myslet zřejmě totéž, co ty. Pokud nechápeš tento rozdíl, tak nechápeš vůbec nic.
@Charllize (11.06.2019 22:48): Spíše by mě zajímalo, zda dokáží obětovat některé postarší mechaniky. U remaků je důležité vědět, kde přidat i ubrat. Na druhou stranu těžké říci, zda by ubírání, které by třebas vyhovovalo mně, vyhovovalo i většině fandů. U JRPG asi ne. :)

@Ringo (11.06.2019 22:33): Ideálně teď běž zase do diskuze k Ultimě VII trollit, jak jsou Infinity Engine hry strašné. ;)
@Solidor (11.06.2019 22:37): Mohli by to trosku uspisit, aby pak byl prostor na remake osmicky :) I kdyz ta zdaleka nema takove ,,lore,, jako sedmicka.

Ony by i hlavni postavy mimo pocatecni Midgar partu mohly dostat vic prostoru.