Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (06.04.2019 22:50): dík za tip ale vyřešil jsem to nakonec o příspěvek níže. :) Stačilo překopírovat instalační soubory přímo do adresáře kde je hra nainstalována a pak instalátor detekoval Morrowind.exe, atd.

EDIT: Musím dodat, že ten mod na 1440p monitoru vypadá fantasticky. To je jiná liga než Morrowind Goty na Xbox One S. :) Pravda sice občas při pohledu do dáli je to nějaké rozmazané a pak to doostří ale více méně je to OK.
Na té Bethesda GOTY verzi není nic zlé ale nepodařilo se mi instalátor MGSO donutit změnit adresář. MGSO očekává steam verzi.

EDIT: právě mě to došlo, stačilo překopírovat rozbalené souborz z MGSO_3.0_Final do C:Program Files (x86)Bethesda.net LaunchergamesMorrowind a installer detekuje Morrowind. :)
@themacs (06.04.2019 19:11): aha teď mě došlo, že mám sice GOTY na placce (kolekce klasiky) ale v nové skříni nemám DVD mechaniku. :) Vyřeším to jak navrhuje Valčík nebo počkám na akci na steamu.
@themacs (06.04.2019 18:40): zkoušel jsem to na GOTY staženou přes bethesda.net launcher a instalátor MGSO 3.0 nebyl schopen najít Morrowind na disku. Placku GOTY jsem zatím nezkoušel.

Placka GOTY prej nejde na W10 tady zmiňoval Ringo.
@valcik (06.04.2019 18:01): Hmm, když myslíš :) já MGSO používám a nevím o tom, že bych narazil na nějaké chyby :) a pár nových aktualizací je opravdu k ničemu ... mám s tím odehrány 3/4 hry včetně všech úkolů a vedlejších questů ... a hlavně je to jeden balík, který funguje, nemusíš se srát s každým zvlášť :) Ale když to chceš mít složitější....
@Rapier (06.04.2019 17:55): Nekupuj to. MGSO je sedemročný pakel plný zastaralých modifkácií, ktoré medzitým dostali od svojich autorov mnoho novších verzií. Nainštaluj si grafický wrapper MGE od Timeslip, alebo jeho novšiu verziu MGE XE od kolektívu autorov, to je základ. Pridaj doňho najnovší balík s HD textúrami, potom modifikáciu s vylepšenými modelmi predmetov a postáv a máš 80% MGSO s aktuálnymi modifikáciami.
Hm takže ten MGSO se musí instalovat na Steam verzi Morrowindu. Bohužel mám jen placku GOTY nebo tu od Bethesdy. Tak nevím jestli mám chuť si tu hru podruhé zakoupit na Steamu. Snad později v nějaké akci.
Na tu dobu keď vyšiel Oblivion (2006) si celkom dobre pamätám. Áno bola to vtedy graficky veľmi významná hra, dosť sa o tom aj písalo.

Lenže dodávam, že v tom istom roku, respektíve koncom toho istého roku vyšiel hodne nedorobený
Gothic 3, ktorý si to oprávnene dosť odniesol.

Tam môžem povedať, že graficky Oblivion jednoznačne porazil, hlavne čo sa týka prírody či vegetácie o tom niet pochýb. Dá sa povedať že až pri ňom mi doslova spadla sánka z toho, ako to vtedy vyzeralo a ešte aj dnes dobre vyzerá.

Určitú rolu v tom asi hralo aj to, že svet Gothicu 3 vyzeral viac prirodzene a Oblivion skôr ako fantasy.
No a niekedy trošku neskôr vyšla ešte obdobná hra Two Worlds, a pomaly sa dostávame k vydaniu prvého Zaklínača, ale to už bol rok 2007.
@PRIVATE MARTIN (02.04.2019 09:52): Kdy si někdo dal hru dohromady asi 70 addonu hra byla krásná, ale tvůrci addonů si nárokovali práva a tak to zmizelo. Ted se hra pedlává do HD kabátku, ale už několik let. Těším se na to, jak maly
Existuje do Morrowindu niečo ako patch 227 do Unrealu?
Čiže hodiť hru do HD viacmenej v pôvodnej podobe?
@Charllize (01.04.2019 21:46): Heh, já ESO ze všech ES her hodnotím asi nejvýš. V Morrowindu je ta stylizace hustší a člověk se víc vyblbne, ale i když na něj hodím ten Overhaul, tak je ESO prostě hezčí (jo, já bych si kvalitně udělaný Morrowind remaster pořídila zfleku, kdyby je to náhodou napadlo přebudovat, mj. i proto, že na win10 prostě pičuje) a jelikož tam přidali před dvěma lety Vvardenfell, tak není moc co řešit.
A co se Oblivionu týče, ty obličeje mi přišly příšerné už tenkrát, grafika jinak byla pochopitelně tehdejší technická špička, jen ten styl mě zrovna neoslovil. Ovšem jak říkám, Shivering Isles je dobro.

@Jab (01.04.2019 22:32): Mám poruchu barvocitu, Skyrim je na mě strašně vyblitý a ten rusko-skandinávský sockastyl tam pochopitelně sedne a není špatně udělaný, ale mně se prostě moc nelíbí.
Co se čistě té stylizace týče, tak Morrowind imho pořád nemá konkurenci, akorát je to holt už dost stará hra.
@Charllize (01.04.2019 21:46): je to tak. V době kdy vyšel Morrowind tak byl graficky dost povedený (mám pocit že poprvé jsem ho hrál na ATI Radeon 9000 Pro). Osobně jsem nikdy nemusel tu floru a faunu (přišlo mě to až moc fantasy) ale uznávám, má to své kouzlo.

Ovšem u Oblivionu nám všem spadla čelist bez ohledu na to zdali jste měli rádi fantasy nebo ne, Oblivion jste prostě MUSELI mít (tedy min. pokud jste se nechtěli společensky znemožnit). Já měl ATI Radeon 9800 Pro (což byl ve své době overkill Nvidia GPUs ... ach kde jsou ty časy kdy AMD vedlo na poli CPU i GPU) ale kvůli absenci DX9c na mé GPU jsem MUSEL provést "upgrade" (z hlediska výkonu spíše downgrade) na X1650 Pro protože DX9c, protože HDR, protože Oblivion! Všichni v mém okolí kupovali DX9c GPUs jen kvůli Oblivionu. To se nikdy před a nikdo po žádnému RPG nepodařilo (no dobrá tak částečně možná Whitcherovi III). Byl to fenomén jako s 3Dfx a bez 3Dfx v Quake I.
Oblivion měl (a nutno dodat stále má) grafiku ze všech TES her (TESO nepočítám ten je samozřejmě modernější a hezčí) bezkonkurenčně nejlepší a zcela právem byl naprostý TOP v době vydání napříč VŠEMI žánry!

Pak u kamaráda na jeho top herním PC přišlo zklamání jménem Skyrim. Grafika mě přišla na rok vydání hodně ale hodně slabá. Později to spravili fan. mody a special edition.

S odstupem času ale musím uznat že fauna a flora Morrowindu je svá. Má kouzlo ale Oblivion je takový pohádkově hezký, lehce středověký, Artušovský... . Grafický masterpiece fa. Bedhesda. Nikdy před a nikdy potom už toto nedokázali zopakovat a troufám si říci, že už ani nedokáží.
@Jab (01.04.2019 22:32): Jo, Todd tenkrat byl jeste dost mladej a hulil. a je to videt :)

Me se Morr taky libi, ale bylo pomerne osvezujuci v te dobe zavitat na Solstheim, pac uz jsem z toho pisku, bouri a kde nic tu nic oblasti byl krapet unaven:) Ale Daedric ruiny z Morowindu nemaji konkurenci v zadnem dalsim dile, pro me asi nejvic ikonicka design vec co tam je.
@Sadako (01.04.2019 14:49): Mně ani ten Skyrim neva vizuálně. Určitě zajímavější jak Oblivion. Ale Morrowind vede no... To není ani moc velký souboj. Morrowind a jeho fauna, flóra, architektura a kultura... To jsou hlavní plusy hry.
@Sadako (01.04.2019 14:49): ESO je nemanzelske dite, nechtene a trpene :)

Tak samo zalezi na vkusu kazdeho, ale obecne a globalne byl Oblivion po graficky strance v ty dobe spicka. A malokdo si ho v tom roce 2006 mohl dovolit na max detaily. Ty obliceje v ty dobe taky nepusobily tak strasne jak se muze zdat dnes. Samo zadna hitparada to nebyla a kolikrat to bylo u urcitych NPC jak z domu hruzy, ale nektere byli pomerne v pohode a tenkrat mi neprislo ze bych se nad tim mel nejak extremne pohorsovat.
@Adieu (31.03.2019 13:32): Jo, potatoheads. Když jsem viděla Mannimarca, zaslzela jsem smíchy.
A přitom Shivering Isles je moc pěkná hra, naštěstí máme mody.

@Charllize (31.03.2019 16:20): Mně to přišlo dost hrozné i v době vydání, ty držky byly fakt tragické. A sice to nebylo tak odporně vyblité jak pozdější Skyrim (zajímavé, že Morrowind s těmi tlumenými barvami dokázal pracovat mnohem líp), ale barvičky nejsou všechno. A jak Skyrimu tak Oblivionu prostě podráží nohy umístění - sever nebo Cyrodiil je pro mě mnohem míň cool než Vvardenfell, Summerset a přidružené gubernie.
Taky se mi ze všech ES her, co jsem hrála, kromě Morrowindu nejvíc líbí ESO, kde je (skoro) všechno a člověk skáče z provincie do provincie, takže ani ty méně atraktivní se nestihnou okoukat.
@themacs (31.03.2019 16:58): Zajimavy. Trenery si uz bohuzel nevybavim, jestli to na tom xboxu slo nebo ne. U PC verze kterou jsem hral potom si to taky nepamatuju, tam ani nevim jaky level jsem mel, pac to byla doba kdy jsem poprve zacal experimentovat s mody, takze buhvi co jsem tam vsechno mel. On je i nejaky yzpusob jak dostat skilly pres 100, ale co si vzpominam tak jde o glitch a ma cosi spolecne se soultrap mechanikou, ale uz si proste nevzpomenu jak se to dela. Kazdopadne nejsi jediny kdo reportuje vyssi level nez je umoznen maximalni capem skillu, takze nejake moznosti asi nejspis jsou. Ale v zakladu dle levelovani skillu by to vic jak tech 70-80 jit nemelo.
@Charllize (31.03.2019 16:20): Ve vězení jsem snad nikdy nebyl, možná jednou, přičí se mi chodit do basy ... mody jsem v té době taky nepoužíval, nicméně nevím čím to bylo, ale u některých master trainerů jsem mohl do nekonečna expit skill, který se sice nezvyšoval, ale zvyšovaly se body pro postup do dalšího lvlu ... ale nepodváděl jsem, nechodil do basy ani nepoužíval mody ;)
@Sadako (31.03.2019 13:21): Oblivion byl v dobe vydani nejlip vypadajici hra siroko daleko, tak nevim co placas:) (ok, ty ksichty byly slabsi)

Jinak ty totalni predelavky jsou me osobne k smichu, nikdy je stejne poradne nedokonci, zbytecne s tim jakkoliv ztracet cas.

Osobne uprednostnuju hrani jakehokoliv dilu TES v originalni vizazi. Jen u Oblivionu bych pouzil Francesco leveled creatures a items, coz je jen systemovy mod, pac v zakladu jsou ty itemy a vybaveni dost spatny.



@themacs (31.03.2019 10:18): Super :) Ale ten level 103 jsi mel bud castym pobytem ve veznici nebo diky modu, pac ve vanila hre je maximum tech 70-80, jak jsme psal, a proste to vic nejde, aniz bys nejak nekolaboroval s vezenim a systemem hry, tedy kdyz hrajes normalne. teoreticky se to da skill knizkama kdyz je beres az po te co mas u vsech level up skillu 100. Ja proste mel vsechny skilly na 100 a vysel mi lvl 78, samo bych rad leveloval dal, ale proste nebylo jak, obvzlast na tom xboxu. A cilene travit cas ve vezemi se mi moc nechtelo.
@Neelixx (31.03.2019 12:05): Neřekl bych že OT, tohle sem patří. Já osobně nehrál a ani bych nehrál Morrowind v jiném enginu. Ten starý engine jde tak vyšperkovat, že to vypadá nádherně a přitom to neztratí tu Morrowind atmosféru.