Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tainaru (03.02.2023 11:57): Takže jsi to ještě ke všemu dal poslepu, ok :)

Jinak ja bych minihry v jrpg úředně zakázal, mám jich už plne zuby a opravdu málokterá ze tu námahu a často opruz stojí. Dříve jsem je měl rad ale jak to zacli cpát skoro úplně všude tak jsem postupně k tomu získal averzi. Zejména ale proto ze to začlo být hrozne laciné a bez smyslu.

Za skutečně dobre minihry považuji Blitzball, Triple Triad, rybaření v Breath of Fire 4, Esowa ve Star Oceanu 6 a pak celou FF X-2 která je vzasade hra složena z miniher. Jinak bída a možná jsem na něco zapomel :)

Mozná kdyby jsi nabízel 1000 skoku za 1000 korun lovci trofejí by ti urvali ruce :)

Na PS dle trofejí je to druhá nejvzácnější trofej z 1.9% úspěšnosti. První nejtěžší je zabit 10 000 nepřátel s 1.4%. To bych dal spíš než to svihadlo :)
@Charllize (03.02.2023 08:04): To je dobrá blbost :)
Tyhle minihry se dají opakováním naučit, takže mi to zas tak těžké nepřijde. Stejné jak to uskakování bleskům nebo motýlci.
Nejtěžší bylo přežít 200-300, protože tam se radikálně mění dosavadní rytmus a bylo pro mě dlouho nejasné, jaký ten rytmus je, a i když jsem na to přišel, tak i přesto bylo pro mě lehké udělat chybu. Ale od 300 dál už je to pořád stejné.
Taky jsem k tomu musel vypnout hudbu, zavřít oči a nekoukat přitom na displej, důležitý je jen ten zvuk.
Koukal jsem, že na Switchi se to povedlo jen málokomu.
@Peach (01.02.2023 14:28): Ja bych bez soubojů nebyl schopen žádnou FF hrát, ale uznávám ze výzva to být může. Nic proti, nějak si to ozvlastnit když už to člověk zná je ok. Akorát ti pak uteče trofej za zabiti 10 000 nepřátel :)

Ja snad brzy zase dojedu FF X-2 tentokrat snad už fakt na 100% a zřejmě k ni něco pak sepíšu, žádný koment u ni není a menší osvěta ji nezaskodi když se ji každý vyhýbá jak čert kříži :) Akorát nevím co s Last Mission, do toho se mi moc nechce, ale uvidim.
@Strady (01.02.2023 11:51): Jako mne se celkem líbil Steiner, Vivi a Garnet zbytek už je horší. Ale třeba hlavní postava ocasník Zidane je otřesný. Pro mne osobně nejhorší design MC postavy napříč sérii. Ale pořad to je vzasade dobra FF, nechci aby to působilo ze ji nenávidím, ja mam rad všechny FF :)

Se nám tu s hraním FF série trosku roztrhl pytel což? Ze bych se přidal? :)
@Charllize (01.02.2023 11:40): Mám to stejně. Obzvlášť když přišla po 8 kde se snaží spojit realitu s fantasy a devítka je jen pohádkové fantasy. Děj jsem nepochopil jelikož jsem jí hrál jen jednou a moje angličtina nic moc , spíš nic a v době PS1 byla úplně mimo, učil jsem se němčinu.
Není postava která by se mi tam líbila, trochu malý čaroděj nebo nepřátele co vypadají jak strašáci do zelí, jinak si nepamatuji z této hry nic.
@Peach (komentář): Ta jednoduchost systému mne prave na FF9 zklamala nejvíc, spolu s valné části nesympatickou skupinkou spolubojovníků. Sakra vždyť ja tenkrat ani nevěděl kdo nebo co je Amarant. Na crt TV to nebylo poznat :)
Na druhou stranu devítka má úžasný bestiář, lokace a fajn příběh. A ten nic moc systém trochu nahrazuje to okrádání nepřátel které tomu dává trochu hloubku i když to je občas spis opruz. Mám za to ze její oblíbenost prameni prave z te jednoduchosti a ze je taková pohádková. Karty stojí za hovno, true.



@Tainaru (01.02.2023 11:32): Spis si nachystej svihadlo, lol :D
Souhlasím. Určitě si to zahrej normálně. Já to stihla jen tak, že jsem měla vypnutý encountery a skipovala cutscény, což mi nevadilo, protože jsem je stejně už viděla několikrát, ale pro první hraní to určitě není. Herní doba na první hraní je tak 40 hodin minimálně.
Hele, jak tak čtu o tom Excaliburu II, to je pouze odměna za speed run? Vyplatí se snažit se o něj, když to hraje třeba začátečník jako já? O co bych jinak přišel?
@Charllize (14.06.2019 22:39): No tohle mám právě posunuto už na tu desítku, kdy na mě vyskočil velmi nesympatický charakter s ustřihnutou nohavicí a ještě k tomu sportovec. To jsem si říkal, to jako opravdu? A kam se poděl v soubojích ATB systém? Kam se poděl otevřený svět, uzamčen nyní v koridorech? No prostě těch otazníků na mě skákalo strašně moc během celého hraní. Kdybych kdysi strašně nechtěl Dragon Quest 8, kvůli kterého jsem si kupoval PS2, tak jsem PS2 neměl a asi bych FF sérii pro sebe uzavřel právě IX. dílem.
@Ringo (14.06.2019 22:35): za mne osobne si FF vzdycky drzela u me punc zajimavosti, pres vsechny platformy kde kdy byla. Kazit se to zaclo az s vydanim FF 15, tam mi opravdu poprve vyskocily otaznicky nad hlavou. Snad to bylo jen nedopatreni.
@Elemir (14.06.2019 22:30): Já mám ty PS2 RPG už tak nějak hozeny, že se to v tu dobu začalo kazit a už mi lecos začalo tu či onde vadit. Ne, že by se tam pár bezchybných kusů nenašlo, viz Dragon Quest 8, nicméně ten směr, který nastolily FF na PS2 už prostě nebyl pro mě. Samozřejmě se sérií i přes výhrady držím nadále basu, ale už to na PS2 prostě bylo jiné. Je to asi jako bych doporučoval někomu story Pána Prstenu nejprve přes kino a ne přes knihy :-)
[neexistující komentář]: Každý má rád IX a přitom mi přijde jako nejhorší, kterou jsem dohrál. Za to X je úplně luxusní a stejně jsem jí nedohrál (boss mě neskutečně rubal). Budu to muset napravit.
@Ringo (14.06.2019 22:22): No dobre. Ja se te zeptam treba za deset let :)

FF X-2 je divnej brouk,. Problem u ni je ze je silene nelinearni a to az takovym zpusobem ze na jedno zahrani muze clovek pulku hry klidne minout. Ja ji mam rozehranou taky se snahou udelat ji na 100%, asi uz po treti. Ale uz vidim jak to dohraju a budu mit zase treba 99,2 % a to pouzivam navod, je to proste hruza, ale mam ji rad :)



Elemir : Ringa vubec neposlouchej, FF X je pro novacka uplne nejlepsi. Naopak pak ty starsi dily vic vyniknou :))
@Charllize (14.06.2019 22:15): To popřehazovat nejde.

úplně jednoduše to mám takhle:

1. Final Fantasy 7
2. Final Fantasy 6
3. Final Fantasy 4
4. Final Fantasy 9
5. Final Fantasy 5
6. Final Fantasy 8
7. Final Fantasy 3
8. Final Fantasy 1
9. Final Fantasy 2
10. Final Fantasy 12 (tahle bohužel nedohrána, přestalo bavit, ale chci tomu dát ještě šanci)
11. Final Fantasy 10
12. Final Fantasy X-2 (snad už přes rok mám rozehranou a mám zásek v lokaci na čas a teda jako nevím, co si o téhle hře ješt myslet.

Na skladě mám připraveny Final Fantasy XIII, XIII-2, Lighting Returns na X-Box a chystám se teprve koupit FF15 na STEAM :-)

Žebříček přeházet nelze, protože po dohrání těch her mám jejich pozici jasně danou a odůvodněnou proč :-)
@Ringo (14.06.2019 22:11): Ja vim ze to tak mas, vsak netvrdim ze FF9 je spatna, spis naopak, postupem casu se stala mozna stejne legendarni jako sedmicka.

Samozrejme taky vim o tve spodni casti zebricku, tam na tom bude treba jeste zapracovat abys to trosku poprehazoval :))
@Charllize (14.06.2019 22:01): Hmm, tak to já mám obráceně s FF8. Teda ne, že by osmička byla špatná, ne, byla suprová a představovala fakt TOP hru žánru, ale u FF9 jsem si tak nějak oddychl, že se zase cítím tak nějak více doma. Mně osmička rozbila smysl příběhu u basketballového koše, tam jsem ji přestal trochu brát vážně. FF9 mi přišla dokonalá po všech směrech, i když hlavní postava s ocasem byla z počátku kapku problém, ta zase nebudu popírat. Ale kvlity hry to hned odrovnaly, tyhle pochyby :-)

Ale mě se ta trilogie na PS1 celkově kritizuje strašně blbě, protože to jsou absolutní TOP záležitosti, Je to jako mít před sebou 3 luxusní hovězí steaky a hledat na nich, jestli náhodou na jednom není o jedno zrnko pepře méně :-)

Ale abych tě trochu poštenkroval, tak pro mě jsou na spodním žebříčku celé série FF10 a FF 12.
[neexistující komentář]: Moje nejmin oblibena FF. Nikdy mi nesedly ty postavy tam. A byl jsem zklamany z tech karet, oproti FF8 byli o nicem, nemely zadny rad ani smysl. Jinak to samozrejme byla a je kvalitni hra, ale ja si ji proste nikdy moc neoblibil.

jinak ta PS1 verze nebrala z PSX maximum ale spis nad maximum, ty 15 fps souboje byli i tenkrat kdy se to moc neresilo dost hruza. Nejhorsi je ze to je tak zabudovany v kodu hry ze ani ty moderni remastery to nemaji jinak.
Jediné cheatování je na skákání přes to zatracené švihadlo. Ručně jsem dal 300, na 1000 bych se musel zbláznit.
Jakýkoliv cheatování odebere radost z vítězství. Mimo originál by mohla být místo cheatování spíše možnost level scalingu. Přizpůsobení se nepřátel k úrovni postavy a nebo ještě líp, přizpůsobení levelu postavy k úrovni nepřátel. Effort , ale přiměřený:)
@ugraugra (24.04.2016 20:09):
To se dá teoreticky pořešit tím, že v boji dáš pauzu a zapneš 9999 dmg, když to nedáváš..prostě ho zrubeš maximálním damagem..stejnej efekt jako s levlama..jen nesmíš být tak nízko, aby ti zpráskal nepřítel celou partu jednou ranou
EDIT: taky dostáváš expy i za "nerandom" souboje, takže si osobně myslím, že při životě se udržíš celkem ok s tím damagem
@Shadrac (24.04.2016 19:57): Koukám na to.

Master Abilities - Master all abilities automatically
Level/Stone Max - Jump to Level 99
Gil Max - Gain the maximum amount of Gil (money) possible
9999 Dmg Toggle - For players who want to breeze through combat, the 9999 damage cheat allows you to deal massive damage with every blow
Fast Forward - Skip dull moments and conversations with this fast-forward speed-up!
No Random Encounters - Skip all random battles
Full meters - Maximize in-combat resources

No možná to zrychlení + level 99, ale nejradši bych byl, kdybych si mohl nastavit přesný level, tzn. že bych hrál normálně a v momentě, kdy bych zjistil, že něco nedávám, tak bych si nacheatoval pár levelů a nemusel tak zdlouhavě expit.
@ugraugra (20.04.2016 12:32): Jo, hra skutečně obsahuje boostery. Můžeš vypnout náhodné souboje, zrychlit hru nebo si namaxovat hned ze startu všechny postavy. Je tam toho víc, ale ty často otravné náhodné souboje v nevhodnou chvíli je možný odstranit snadno.
@Drolin (20.04.2016 12:49): Z tohoto pohledu máš pravdu. Ale vidíš pořád stejné animace, stejné schopnosti a navíc jsou ty souboje delší. I kvůli tomu že si ty schopnosti musíš takticky šetřit. Myslím že v tomhle FF jsem se aspoň dostal k nějakýmu prstenu co radikálně snižuje pravděpodobnost náhodného souboje. Stejně jsem to ale nedal, už proto že to levelování je na soubojích stavěné a bossové ti nižší level neodpustí.
@Red (20.04.2016 12:15): Já to mám obvykle naopak, ty souboje na začátku jsou stále stejné, až pak v pozdějších fázích je daleko více možností a je třeba i více taktizovat.
@Red (20.04.2016 12:15): Moje slova. Já dohrál IV, V a sekl s VI kvůli soubojům. Mě tenhle styl už prostě nebaví. Co jsem ale koukal, když to vyšlo na iOS, tak hra obsahuje "7 game boosters including high speed and no encounter modes." a pokud to dobře chápu, tak PC verze je port z mobilních verzí a mělo by to být i tady. Kdyby tam nebyly ty souboje, tak bych o tom i uvažoval, ale zase otázka je, jestli by to pak nebylo trochu divné :)
Hrál jsem a taky jsem nedohrál - skončil jsem někde ppo tom stromě života. Škoda těch klasických FF soubojů, ty mě prostě baví jen na začátku.
Skvělá hra, musím se do ni vrátit a dokončit. Baví mě jistě více jak osmý díl (ale samozřejmě, sedmička je uplně jinde než ty další z PSX éry)..