Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@emxd (17.05.2022 18:09):
Oh, wow.

Najnovší winstreak rekord je 124 po sebe idúcich víťazstiev. Hard mode. Bez pauzovania. Lode sú vyberané náhodne bez opakovania až do vyčerpania celého poolu (28 lodí). Následne sa opakuje nový pool.

Bez pauzovania, ahahha. 124 winstreak.

https://www.reddit.com/r/ftlgame/comment ... _streak_record_with/

Očividne rekord bol prelomený začiatkom roka, ale akosi som si to nevšimol :)

Len tak pomimo, jedna hra trvá v priemere asi 3 a 1/2 hodiny, 124 hier je cca ~450 hodín. Full-time job :)

Edit: Ok, beriem späť. Ten rekord je na youtube a maník je o niečo rychlejší, priemer je iba 103 minút na jednu hru :). A všetko dokopy "iba" 218 hodín. Takže len part-time job.
@John Mirra (21.05.2022 10:27): hmm, to mě vlastně ani nenapadlo :), za to je pak taktéž více scrapu když loď zůstane celá a posádka se udusí (já nejčastěji hackoval právě ty štíty, popř. zbraně). Já tuhle taktiku zkoušel akorát s výsadkovým modulem, kdy jsem si vzal maximálně zbraně jako miny, Iony apod., které nepoškozují hull a ničil jen posádku, sice je to občas trochu obtížnější, ale ten bonusový zisk ze scrapu (a někdy i nějakého itemu navíc) se časem docela sečte.

Obzvlášť ideální musí být použíti toho hackingu na kyslík u lodí, které nemají šanci ti prorazit štíty, to se může časem dost vyplatit... jo hacking je docela užitečný a dost multifunkční systém :).
@ntz (18.05.2022 12:44): Taky jsem pro extended edici, vybalancovaná je po všech těch patchích solidně a nabízí spoustu nových možností a taktik (naopak třebas když nenarazím na nějakou zbraň prorážející štíty, pořád mám šanci je prorazit například alespoň hackováním apod.) v původní hře když kostky nepřály, bylo občas mnohem složitější přežít.

Na druhou stranu napoprvé se mi rozšíření taktéž příliš nepozdávalo... chce to tomu dát trochu času.
@Isair (17.05.2022 23:55): Pulsary mi ani nepřipomínej... :)
Jojo, vím, že čím víc toho o hře víš, tím líp si pak vedeš - ten týpek, co to projel bez štítů, to měl najeté tak moc, že si pamatoval jaký typ nepřátelské zbraně má jak dlouhou dobu nabíjení. Takže si to pak i bez senzorů propočítal, řekl "aha, tady musím 3 vteřiny počkat a pak můžu..." To už je jinej level :)
Ale taky se tam kolikrát rozčiloval na "nespravedlivé" ne/zásahy... :)

S tou Stealth lodí jsem to snad nikdy nedohrál, nikdy jsem se nedostal ke štítům včas.

@ntz (18.05.2022 12:44): Taky si myslím, že hru hezky rozšiřuje.
zajimalo by me, co si myslite o te extended edici ... ta uz mi pripada ze docela spoiluje to immersion pac je tam o dost vic veci a rozmrvi to citlive udelanou balanci te original verze, co myslite ?
@John Mirra (16.05.2022 22:32): To mi povídej:)... nebo je taky sranda, když chytneš nějaké blbé nebezpečí (třebas slunce, pulsar etc.) a k tomu nepříjemnou loď (+ ty faktory které zmiňuješ, šance na úhyb jak kráva a stejně ti zasáhne dost důležité systémy), dá se dostat do tak blbých situací, že jsem si taktéž mnohdy solidně zanadával. Na druhou stranu čím více zkušeností se hrou máš, tím více zjišťuješ, že je to o něco méně o náhodě, než se zprvu zdá (resp. se zkušenostmi se můžeš dostat i z hodně prekérních situací) viz. níže zmiňovaný 67 win streak na hard, ale naštvat hra dokáže neuvěřitelně, o tom žádná, úplně ti rozumím :).


Nejvíce se mi osvědčilo kombo defense drone (klidně 2) + neviditelnost. Nejraději jsem bral tu zneviditelňující loď bez štítů, která má sice trochu těžší začátek (než sežene štíty), ale ta neviditelnost se fakt hodí a když jí člověk umí správně využívat a časovat (zneviditelnit se těsně ve chvíli, kdy nepřítel vystřelí), je to s ní celkem radost. Ale těch dobrých strategií je tu samozřejmě hafo (teleportační třebas také není špatná, z nezničených lodí je více scrapu).
Len tak pomimo k náhodilosti;

Myslím, že random rekord na hard obťiažnosti je 67 víťazstiev za sebou. Random v zmysle, že z toho základného poolu kde je 26 lodí či koľko (už si to nepamätám :)) sa náhodne vyberie jedna bez opakovania. Po vyčerpaní celého poolu sa dá nový pool.
Občas je to zkrátka vygenerováno tak, že mi přijde, že nemám žádnou šanci. Když třeba narazím za celou hru jen na 2 obchody, přičemž v žádném nemají ANI JEDNU zbraň. To prostě nemám šanci bosse ničím upižlat.

Nebo když mám evade na 40%, přičemž každá druhá střela (samozřejmě rakety, aby to nešlo do štítů) mě trefí...

Nebo když mi závěrečný boss hackne motory, načež mi trefí pilotní kabinu, takže nemůžu zdrhnout...
Tahle. Hra. Mě. Dokáže. Tak. Neskutečně. Vytočit. Že. To. Snad. Ani. Není. Možný.
@John Mirra (30.01.2020 23:17): Samozřejmě máš pravdu, celou hru jsem hrál několikrát a jen v angličtině (řekl bych, že je i lehká) ale prostě se mi to líbí v českém jazyce. Český jazyk mám rád i když to podle mého psaní nevypadá :)
Pokud nemáš save, tak asi ano. Jinak si myslím, že by ti achievementy mohly po spuštění.
nejak nechapu hodnoceni poslednich pridanych zajimavosti .... podle me to do ty kategorie vubec nepatri, je to ingame info ke hre a zadna zajimavost to neni, dokonce by na to nekdo mohl koukat, ze to spoiluje
@budvarek (31.12.2018 16:44): na easy obtiznost to docela jde ... tady mas celkem vycerpavajici navod

https://ftl.fandom.com/wiki/The_Rebel_Flagship

ve zkratce:

1st stage) sundej jejich raketu, ktera je veprostred vpravo a pak jim proste na auto pal dvema laserama po stitu a zbranich a oni chcipnou ..

2nd stage) sundej raketu a zamer se na stit (samozrejme) a drone control room

3rd stage) tady se pokusi posilat boarding crew, takze zalezi jak si s nima dokazes poradit, ale opet plati sundat tu fujfuj raketu a stit a pak staci mit dva lasery, kery v auto modu zameris na mistnost se stitem a raketu vpravo a voni chcipnou ...

hodi se mit 2x laser, kterej pouzivas pote, co jim znicis nejakou jinou vhodnou zbrani stity (eg teleportovaci breach bomb, ion laser, whaterver - eg predpokladam, ze budes moct mit 2 zbrane zapnuty)
Souhlas, hra je to skvělá, ale bohužel se mi to dohrát ještě nepodařilo :-(.
bozi hra !!! na patej pokus se mi to podarilo dat na nejlehci uroven (je tu easy/normal/hard) ... mam domrvenej kotnik a jsem sam v chalupe, vsichni jsou venku ... bezva ..

musim rict, ze 50% immersion ve hre proste prida save/load system ... tady se sejvovat neda (samozrejme se da smelit ze budu furt vyskakovat ze hry a backupovat fajly z <homedir>/.local/share/FasterThanLight/ ... na to kaslu) a ta atmosfera je proste diky tomu bozi ...

doporucuju, fakt bozi hra .. ted ji maj se slevou na GOGu za 2.19 ojro ...
@emxd (15.03.2018 10:01): "Ja tu velmi nedavam navod na hru, skor tu hru hypujem :)."

Ok, to samozřejmě schvaluji. Asi jsem to tedy jen blbě pochopil a z toho, že jsi reagoval na Stradyho (a konkrétně ještě na tu cloaking pasáž) usoudil, že mu dáváš nějaké ideální strategické typy, pročež jsem se rozhodl v některých bodech trochu oponovat, anžto mi přijdou pro začátečníka až příliš složité (byť samozřejmě s trochou skillu též funkční).

"Az teraz pri AE som zistil, ze je omnoho menej luck based, nez som si povodne myslel a vdaka novemu obsahu (nie je ho vela, ale dobre funguje s povodnou hrou) sa da prejst aj s divnymi "funky" buildam"

Yop, pod tohle bych se podepsal:). Koneckonců to že hra není založena až tak moc na lucku, jak je všude proklamováno, tu už propaguji pomalu od jejího vydání.
Byť samozřejmě více než v lootu/náhodných událostech atd. tu hraje roli takový ten klasický RPG luck faktor jako třebas "šance na zásah" atd., který mě i po těch letech stále trochu štve. Ale to platí obecně pro většinu taktických her, kde jsem kategoricky proti hit chance, critical hitům a podobným blbinám, které mnoho podobných her zbytečně znehodnocují, obzvláště když se to přestřelí (skvěle to třebas vymyslela Banner Sága, jejíž systém nemá v podstatě téměř žádné hody kostkou na pozadí a též to funguje dobře a naopak hodně špatně to má takový Disiples 2, kde se různé paralyze chance a hit chance pohybují kolem 50-80% a je to vážně extrémně luck based a mnohdy toho v samotných soubojích ani příliš už ovlivnit nelze).



@Strady (15.03.2018 10:30): Jo jo, Federation Cruiser je skvělá loď :) a myslím, že na začátek naprosto ideální, též jsem s ní začínal (tedy hned po dojetí s Kestrelem na easy). Hned poté jsem si hodně oblíbil Stealth Cruiser, který je tedy už trochu obtížnější na zvládnutí, ale imo stále jedna z nejlepších hodí, která už hlavně začíná s cloakingem a při jeho správném využití se dá lehce docílit nulových hull poškozeních v počáteční fázi hry (byť to chce i tak brzy sehnat štíty, pro jistotu). A jakmile už tě ty klasické strategie omrzí, tak nastoupí různé speciální lodě, jako výsadkový Mantis Cruiser apod., některé jsou opravdu hodně zábavné a dokáží v podstatě naprosto změnit gameplay (byť samozřejmě téměř s jakoukoliv lodí si můžeš přizpůsobit taktiku dle libosti)
@Isair (15.03.2018 00:51): Včera jsem jel s Federation Cruiser Typ A a je to tak jednoduchý až jsem si připadal jako nejlepší stratég :) Ten Ultima Laser je neskutečný, k tomu dvě normální laserové zbraně, neviditelnost, hacking a Nazdar bazar! Je dobrý jak to akorát píšeš, chtěl jsem se o to s Vámi podělit :)

@emxd (15.03.2018 10:01): Zkouknul jsem youtubu pár videii, které používají nějakou taktiku na bosse. Jeden použil taktiku teleportací a to video snad trvalo 40minut nesmyslně dlouhý boss fight.

@Zx Atari 500 (15.03.2018 09:46): Přesně kvůli tomu jsem FTL odkládal a čekal. Když jsem se dočetl, že nebude, začal jsem hrát v angličtině a pořád mi nějaký věci unikali. Pro jsem si stáhnul verzi 1.5.7 a tam čeština jde. Je to o dost lepší!

Je to skvělá hra, moc mě baví. 80% jistých, možná víc, ještě asi zkusím normál a pak uvidím. Jen se nechci u ní zaseknout :)
Nehráli jste někdo Holy Potatoes! We’re in Space?! Asi to bude na stejném principu, plus dobré hlášky, na tohle bych potřeboval češtinu... Achjo moje bídná angličtina
@Isair (15.03.2018 02:36): K tej osmicke, sam som to skusal na harde, da sa to aj bez poskodenia. Jedine zbrane, ktore musis u flagship ukontrolovat su rakety a power surge. Power surge v 2. a 3. faze mozes cloakovat (5 sec cloak + 20 sec cooldown). Rakety v 1. faze vies zablokovat rotovanim cloaking (10 sec) + hacking (10 sec). V 2. a 3. faze urobis vysadok hned na zaciatku a znicis rakety este predtym, nez vystrelia. V 1. faze musis samozrejme pozabijat jeho posadku (jedneho nechas nazive).

Ja tu velmi nedavam navod na hru, skor tu hru hypujem :). Ked som FTL hral prvykrat (este tu povodnu verziu), viac menej som hral len Kestrel s nejakou kombinaciou burst/beam/missile/bomb. Parkrat som to presiel, ale hra mi prisla prilis luck based a stereotypna.

Az teraz pri AE som zistil, ze je omnoho menej luck based, nez som si povodne myslel a vdaka novemu obsahu (nie je ho vela, ale dobre funguje s povodnou hrou) sa da prejst aj s divnymi "funky" buildami.

Ale teraz pozeram, ze Strady to hra pre DH vyzvu, cize asi chce FTL prejst raz a mat to z krku ;)
Info pro lidi,co to hrajou v cestine od prekladatele:

"Tak překlad verze 1.6.7 zřejmě nebude, je změněn přístup ke zdrojovým datům hry a soubor ftl.dat se mi nedaří rozbalit. Původní nástroj na rozbalení souborů .dat pro FTL je nefunkční. Když aplikuji starou češtinu na novou verzi hry přes Mod manager, nefunguje 90% překreslené grafiky a nebere to ani původní font. Některá grafika je dokonce nová. :mad: Koukal jsem na ostatní překlady, Francouzi to mají podobné, Japonci a Španělé taktéž. Takže děkuji Subset Games za parádní update! :mad: Pokud budete chtít hrát česky, budete muset používat verzi hry 1.5.13 :depressed:"

Takze momentalne bez cestiny.
@emxd (15.03.2018 02:07): Ta osmička je ale celkově hodně blbě použitelná i se Zoltan Shield Bypass, anžto upižlat loď posádkou trvá strašně dlouho, mezitím už na tebe boss sesílá různé "power surge" útoky a jde jej jen obtížné porazit. Sám jsem to takhle párkrát zkoušel, takže vím, o čem mluvím. Chce to mít alespoň jednu nějakou (klidně slabou) zbraň poškozující hull. Jinak se totiž stane, že může mít všechny systémy zničené, ale pořád má dostatek hullu a ty musíš zdlouhavě čekat, než si nějaký ten systém (i třebas za pomocí té automatické AI) opraví a mezitím tě klidně porazí právě tím power surge útokem (který používá i když má všechny systémy vyřazené).

S tím breach máš samozřejmě pravdu, stejně tak funguje i fire (pokud tedy místnost není bez kyslíku), ale je to imo takové krkolomnější než nechat toho jednoho člena posádky u laserů (pokud nehraješ na hard, kde má ty zbraňové systémy propojené se zbytkem lodi). I když dokáži si představit, že by takováhle taktika mohla klidně fungovat.

A nejsilnější mi přišla kombinace 2x Flak 1 (nebo alespoň 1x Flak 2, který je ovšem celkem vzácný a dlouho se nabíjí) + nějaký solidnější Beam + cloaking (možno doplněný o Defense Drona), ale naprosto skvěle se boss ničí i s výsadkovým modulem a nějakými solidnějšími zbraněmi (nějaké ty bomby, lasery etc.). Obě tyhle strategie se mi osvědčily jako mnohem lepší variantou, než spamování laserů, které jsem dlouho považoval za ultimátní boss strategii, ale je zde háček, že se musí počítat s evade bosse, které není úplně nejnižší, kdežto Flaky sundají ty štíty s větší pravděpodobností a beam má pak 100% šanci na zásah, dává většinou vyšší hull dmg a poškodí/vyřadí hned několik systémů. S takovou zničíš bosse během chvilky.

Variant je samozřejmě hafo, ale chtěl jsem jen vyfiltrovat ty méně užitečné/složitější, páč jsem neviděl smysl v tom vypisovat Stradymu všechny použitelné strategie, když měl problém s dohráním na easy, pročež mi přišlo výhodnější zmínit nejprve ty použitelnější (+ připsat některé další imo užitečné). Nadto ona zmínka o nutnosti neviditelnosti není žádný nesmysl, opravdu si s jakoukoliv strategií nedokáži představit, že bych jel bez cloakingu (byť to taky jde, ale je to mnohem složitější, cloaking mohou suplovat třebas zmiňovaní 2 defense droni či jeden defense drone a hodně vysoký evade, ale je to ta horší varianta). Ale beztak je potřeba strategii většinou přizpůsobit tomu, co zrovna během konkrétního runu najdeš. A důležitý je správný power management atd., do čehož asi tak nějak musí postupně přijít sám.

Pro začátečníka je nejlepší volba imo ten Federation Cruiser Typ A, kde v podstatě nemusíš tolik řešit, co ti zrovna padne, stačí koupit cloaking nebo defense drony a vylepšit Artillery Beam.
@Isair (15.03.2018 00:51): Samozrejme, na ten 8. bod potrebujes Zoltan Shield Bypass. Cielom tych jednotlivych bodov bolo ukazat, ze sposobov ako zkonvergovat do vitazstva je vela - dokonca aj s takou blbostou, ako bez zbrani, sa da flagship porazit. Nikde som netvrdil, ze ZSB najdes v kazdom jednom rune.

Ono najsilnejsia kombinacia je asi nieco v style silny burst + cloaking + hacking, to je dobry zaklad, ale hrat to furt na to iste, je po case nuda. Zabavne na FTL je prave, ze s kadejakou blbostou sa to da vyhrat.

K tomu prevzatiu AI, suhlasim s tebou vo vseobecnosti, ale existuju pripady, kedy to neplati. Napr. ak mas breach bombu, pozabijat posadku flagship je velmi vyhodne. Totizto, ak je system poskodeny a breachnuty, na jeho opravenie musi byt najprv opraveny breach. AI ale nedokaze opravovat breache, t.j. s breach bombou mozes permanentne zneskodnit systemy (v ramci jednotlivych faz boss fightu).
@emxd (14.03.2018 23:46): Osmička je blbost, páč neprorazíš ten super shield ve třetím fightu, jedině s tou speciální augmentací (ale jak moc velká šance je, že na ní zrovna při tom konkrétním runu narazíš, že?). Nadto pak beztak potřebuješ něco na zničení lodě, ta posádka ji pižlá děsně pomalu.

A rozhodně nedoporučuji (!!!!) zabíjet bossovi celou posádku, protože pak převezme kontrolu AI systém, který si automaticky postupně opravuje systémy, což je strašně o hubu, je dobré nechat alespoň jednoho žijícího člena (zničení/hacknutí oxygen systému tak tudíž taky není zrovna ideální strategie), což boj naopak solidně zjednoduší. Posádka se navíc během jednotlivých fightů nedoplňuje, čili pokud mu většinu posádky vykosíte již v prvním fightu, ty další budou již o dost snazší (ideální je nechat jednoho člena u toho jeho troj-laseru).

Beam + Hacking není ideální v druhém fightu, kdy ti hackovací zařízení sestřelují jeho defense droni, pokud máš dostatek drone parts, můžeš to samozřejmě zkoušet, dokud jeden hacking device nepustí, ale není to ideální strategie. Lepší je mít hacking jako takovou podporu (která hodně pomůže v prvním a posledním fightu, případně po zničení drone systému zbraněmi i ve druhém), ale nespoléhat se na něj a k Beamu mít nějaký ten Ion, bombu či Laser.

Zbytek je fajn (burst lasery, beamy atd.), ale bez nějaké solidní obrany (defense droni či právě neviditelnost) to moc dobře nefunguje, jedině snad s extrémně vysokým evade a i tak se pak jedná o příliš luck záležitost, na kterou se nedá moc dobře spoléhat.

Jakože ta neviditelnost mi přijde vážně jako must have systém, což píšu jako člověk, který hru dohrál v AE edici několikrát za všechny různé lodě a vyzkoušel všemožné strategie (na normal i na hard)... pak už samozřejmě záleží od vkusu dotyčného, jakou strategii zrovna zvolí. Jak jsi psal, hodně užitečné jsou výsadkové moduly (ale rozhodně v kombinaci minimálně s Iony či lépe bombami- což se hodí i v běžných fightech), spamování laserů, hacking+ lasery + beamy, dále třebas flak + beam, bomby + lasery atd.
Rozhodně doporučuji raději zvolit bomby než raketomety, které ve druhém fightu sestřelují jeho defense droni a ty silnější (dvoj-troj raketomet) potřebují zbytečně moc system poweru, který se dá ušetřit pro jiné zbraně. Nadto bomby dávají vážně solidní system/Ion damage (ty Ion bomby třebas tuším až 4 Ion dmg, což znamená, že klidně sundají naráz 2 štíty) a za investici jednoho weapon systém bodu to je naprostá paráda, ale užitečné jsou téměř všechny typy (rozhodně breach či klasické)... fire bomby jsou též skvělé, ale mají trochu pomalejší nástup (tj. chvíli trvá, než dotyčný systém poškodí/zničí) a není na ně úplně spoleh, ale když se dobře použijí, dokáží nadělat extrémní paseku (byť osobně raději volím klasiku či Ion bomby).

A samozřejmě další ultimátní strategie je federation cruiser s artillery beamem, kdy ti už stačí jen solidní obrana (třebas kombinace defense dronů a neviditelnosti) a artillery beam už za tebe špinavou práci udělá sám:).
@Strady (13.03.2018 00:21): S advanced edition su moznosti dost siroke, aj s kadejakym suboptimalnym loadoutom sa da flagship porazit, minimalne co ma napadaju kombinacie su:

1. burst zbrane (viac laserov dohromady)
2. burst + beam
3. beam + hacking
4. ion + burst/beam
5. ion + utocne drony
6. ion + fire drony
7. hacknut oxygen na zabitie posadky + nieco na dmg
8. bez zbrani a bez dronov pomocou teleportu
9. nejake divne kombinacie s breach bombami

Plus do toho rozne pokombinovane support systemy (teleport, cloaking, drones, medbay, hack, mind control ....)

Ale je to samozrejme tazka hra :(
Konečně, až mi to přišlo nějak jednoduchý. Neviditelnost vidím jak nutnost.
Tohle by byla hra pro Výzvu! To by se nejmenovalo Nervy z oceli ale Roztřískaný byt!
@Can (11.03.2018 14:10): Hm tak to je pěkný, neustále mě někdo školí. Když si myslím, že jsem na vše připravený, nejdřív se mi teleportuje na loď a všechny pobije jak psy. Tak si najmu mlátičky. Pro změnu mi hodí hackovací sondu na štíty a jsem v čudu :(((( A to je easy :)
Můžete mi vysvětli co mám dělat v posledním 8 sektoru. Musí letět na proti hlavnímu bossovi?