@
emxd (14.03.2018 23:46): Osmička je blbost, páč neprorazíš ten super shield ve třetím fightu, jedině s tou speciální augmentací (ale jak moc velká šance je, že na ní zrovna při tom konkrétním runu narazíš, že?). Nadto pak beztak potřebuješ něco na zničení lodě, ta posádka ji pižlá děsně pomalu.
A rozhodně nedoporučuji (!!!!) zabíjet bossovi celou posádku, protože pak převezme kontrolu AI systém, který si automaticky postupně opravuje systémy, což je strašně o hubu, je dobré nechat alespoň jednoho žijícího člena (zničení/hacknutí oxygen systému tak tudíž taky není zrovna ideální strategie), což boj naopak solidně zjednoduší. Posádka se navíc během jednotlivých fightů nedoplňuje, čili pokud mu většinu posádky vykosíte již v prvním fightu, ty další budou již o dost snazší (ideální je nechat jednoho člena u toho jeho troj-laseru).
Beam + Hacking není ideální v druhém fightu, kdy ti hackovací zařízení sestřelují jeho defense droni, pokud máš dostatek drone parts, můžeš to samozřejmě zkoušet, dokud jeden hacking device nepustí, ale není to ideální strategie. Lepší je mít hacking jako takovou podporu (která hodně pomůže v prvním a posledním fightu, případně po zničení drone systému zbraněmi i ve druhém), ale nespoléhat se na něj a k Beamu mít nějaký ten Ion, bombu či Laser.
Zbytek je fajn (burst lasery, beamy atd.), ale bez nějaké solidní obrany (defense droni či právě neviditelnost) to moc dobře nefunguje, jedině snad s extrémně vysokým evade a i tak se pak jedná o příliš luck záležitost, na kterou se nedá moc dobře spoléhat.
Jakože ta neviditelnost mi přijde vážně jako must have systém, což píšu jako člověk, který hru dohrál v AE edici několikrát za všechny různé lodě a vyzkoušel všemožné strategie (na normal i na hard)... pak už samozřejmě záleží od vkusu dotyčného, jakou strategii zrovna zvolí. Jak jsi psal, hodně užitečné jsou výsadkové moduly (ale rozhodně v kombinaci minimálně s Iony či lépe bombami- což se hodí i v běžných fightech), spamování laserů, hacking+ lasery + beamy, dále třebas flak + beam, bomby + lasery atd.
Rozhodně doporučuji raději zvolit bomby než raketomety, které ve druhém fightu sestřelují jeho defense droni a ty silnější (dvoj-troj raketomet) potřebují zbytečně moc system poweru, který se dá ušetřit pro jiné zbraně. Nadto bomby dávají vážně solidní system/Ion damage (ty Ion bomby třebas tuším až 4 Ion dmg, což znamená, že klidně sundají naráz 2 štíty) a za investici jednoho weapon systém bodu to je naprostá paráda, ale užitečné jsou téměř všechny typy (rozhodně breach či klasické)... fire bomby jsou též skvělé, ale mají trochu pomalejší nástup (tj. chvíli trvá, než dotyčný systém poškodí/zničí) a není na ně úplně spoleh, ale když se dobře použijí, dokáží nadělat extrémní paseku (byť osobně raději volím klasiku či Ion bomby).
A samozřejmě další ultimátní strategie je federation cruiser s artillery beamem, kdy ti už stačí jen solidní obrana (třebas kombinace defense dronů a neviditelnosti) a artillery beam už za tebe špinavou práci udělá sám:).