Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

FTL: Faster Than Light

78

Diskuze

« Novější Starší »

Záleží na stavbe lode. Keď máš ošetrovňu, Heal burst je zbytočný. Keď máš ale namiesto ošetrovne klonovacie nádrže, ktoré oživujú zabitých pandrlákov, vtedy sa Heal burst oplatí, pretože klonovacia nádrž dopĺňa len malé množstvo života pri skoku medzi systémami a vtedy je liečenie problém.

Heal burst vždycky predávam, zbytočne to zaberá zbraňový slot..

Pomaly! V každom nasledujúcom sektore sa generujú silnejší súperi. A dôkladným prieskumom každého sektora zvyšuješ svoje šance na získanie zdrojov, zbraní a posádky.

Aj-aj. Niektoré sú vybavené lepšie, iné horšie a majú odlišnú posádku.

Pokojne choď do advanced. Pribudlo tam pár výborných zbraní aj nové lodné systémy a celkovo je to rozmanitejšie, človek sa pri tom lepšie vyblbne.

Jak funguje nějaká ta heal teleportovací bomba? Přesný název jsem si nezapamatoval, mi přišlo že nic nedělala tak jsem ji prodal.

Vyplatí se letět sektory co nejrychleji nebo naopak co nejpomaleji? Je jasný že je je to náhodný, ale stupňuje se obtížnost sektory?

Ty další loďě (zatím jsem dostal jen tu za 5.sektor) jsou líp vybavené nebo mají jen jinak postavené místnosti?

Zatím hraju bez advanced featur, nemám jít rovnou s nimi?

Sláva nazdar výletu, nezmokli jsme, už jsme tu!
Konečně jsem na hard zničil flagship.
Poprvé se mi podařilo dostat Cloaking. Ale vyhrál jsem díky Hackingu (také poprvé použitý). Hackingem jsem zneškodnil štíty a lasery jsem rozstřílel soupeřovy zbraně.
Hodně pomohlo, že jsem měl osmičlennou posádku.
Cloaking chránil před zásahem a v kombinaci se střelbou zpoza cloakingu jsem mohl dobře časovat použití.
Největším nepřítelem pro mě byl soupeř, který sestřeloval obranným dronem můj hacking device. To jsem potom musel prostřelit štíty a zničit ovládání dronů. Zrovna to byla flagship.

Nechal jsem se nachytat.
Koupil jsem Vulcan a říkal jsem si, že ten se skrz štíty prostřílí. Nedošlo mi, že když každá třetí střela mine, že mi je kadence k ničemu.

Tak to zas opatrne hraju a s tim advanced vylepsenim je to docela tezke i na easy :D Moc si na normal netroufam,natoz na hard :)

@Hrdlodus (18.06.2016 19:24): Tak hard je extrém, hlavně ale boss má při něm trochu upravené místnosti na lodi, což jakkoliv se to zpočátku nejeví, je nakonec větší problém, než kdyby měl kdovíjaké (sub)systémy navíc (i když ne že by mu bylo ještě co nacpat, on už disponuje snad vším).

Ale na easy jsem to dal také hned napoprvé maximálně napodruhé, byť jsem se předtím trochu natrénoval na normal (po pár nezdárných pokusech jsem to přepnul na easy a to mi zase přišlo až moc lehké, těch kreditů je tam vážně hafo, že je ani později nebylo do čeho investovat).

Já to na easy dal napoprvé s první lodí. To po několika neúspěšných pokusech na hard. Na easy se jen sypou kredity. Ale hard jsem to dosud nedal. Jen jsem se dvakrát nebo třikrát dostal až k bossovi.

@mazar1234 (18.06.2016 14:07): Hru od hry mi to šlo lépe, ten dvanáctý pokus je možná ještě nadnesený. Mám odemčené jen tři lodě a dal jsem to s tou druhou. 4 štíty, combat II dron a dvě Ion Blast zbraně na ochromení štítů a zbraní nepřátel a ten dron to většinou sám ustřílel velmi rychle. Měl jsem štěstí, že jsem ho získal (bylo to jednou jedinkrát). A hlavně na easy no, v posledních dvou galaxiích jsem už neměl co za scrap kupovat.

Takže asi rychle skilluju :) Autofire je taky dobrá utilitka.

@Fatality (komentář): Uz na 12. pokus si to dohral? Hezky ty!
Bud si strasne strasny mega lucker alebo si vyborny gamer co rychlo sklilluje.

Pochybujem ze napr. ja som to dal pod min. 30 pokusov.

Sakra, už jsem bojoval se třetí verzí mothership a ta mě rozsekala, už jsem neměl moc životů :) Hrál jsem ten finální souboj blbě, měl jsem jim infiltrovat zbraně a ty zničit a já se je snažil rozbít raketometem, což se sice povedlo, ale trvalo to dlouho, zničili mě droni :)

@Isair (14.06.2016 14:14): Kde se ty miny berou, nejsou až v tom rozšířeném obsahu? Protože jsem, pokud vím, na žádné zatím nenarazil.

Odemkl jsem si konečně další loď, se kterou mi to šlo podstatně lépe, ale i tak jsem skončil na lodích s 3 vrstvami štítů, sestřelili mi moje 2 útočné droidy (jeden Burn, druhý Combat 2) a se svým Ionovými kanóny jsem už nic neudělal :) Jo, mohl jsem párkrát skočit pryč, ale stejně by mě dřív nebo později rozsekali. Dneska to zkusím znova :) Jo a zkoušel jsem tu teleportaci, dostal jsem tam jednoho svého (toho zeleného, prý je nejlepší na combat) a dostal po čuni strašně rychle, ani jsem ho nestihl dostat zpět :(

@Fatality (14.06.2016 12:15): Nejlepší je imo si na takové případy brát ty miny (nejlépe ty klasické, ale stejně tak se můžou hodit i ty Ion miny), jak jsem je zpočátku nikdy moc nemusel, později jsem si je oblíbil více než klasické raketomety a nyní bez nich nedám ani ránu. Nejen, že se ideálně hodí proti obranným dronům, ale dávají mnohdy i vyšší systém damage (třebaže jsou bez hull damage)+ proniknou i těmi nejsilnějšími štíty (krom těch zelených), což se v pozdější fázi hry opravdu hodí (zvlášť na boss fight). Jinak se na takové situace stejně tak hodí si pořídit co nejvíc laserů a ty spamovat o stošest, to už ani droni nepoberou:) (navíc lasery sestřelují tuším jen dvojkoví defense droni).

"Jak přesně fungují? Jako normální střely akorát ignorují drony a štíty a rovnou se spawnou na nepřátelské lodi?"

Yop, přesně takhle. A spotřebují při výstřelu jednu raketu.

@Steve (14.06.2016 13:56): To jsem nevěděl, já narazil zatím asi jen na útočné a obranné (mám za sebou jen dvě hry), podívám se po nich :)

@Jack_Dark (14.06.2016 13:58): Na výsadek jsem neměl oddělení :( Ty bomby jsem nekupoval, myslel jsem, že na ně právě potřebuju to oddělení na výsadek. Jak přesně fungují? Jako normální střely akorát ignorují drony a štíty a rovnou se spawnou na nepřátelské lodi?

Dotaz na zkušené: Narazil jsem na loď s dvěma obrannými drony a ty sestřelily prakticky všechno, co jsem vypálil, a to jsem měl tři zbraně. Ani přes štíty jsem se v podstatě nedostal :) Jak se přes tohle dostat?

Ve třetím systému jsem se objevil u supernovy a na loď se mi dostali dva emzáci. Zabili mi tři ze čtyř lidí a ten poslední chudák uhořel při zoufalém pokusu o obnovení zásob kyslíku na lodi :-D prý easy.

@Fatality (20.01.2016 09:42): Ale FTL je na rozdíl od "tradičního Rogue/rogue-liku" naštěstí zábavný.

Ta hra je rozhodně více o skillu než o štěstí;), zvlášť v AE, kde je těch možností vícero, obchody jsou rozšířené (mají dvě strany a nabízejí více sortimentu) by musel mít hráč ukrutnou smůlu, aby si loď nějak slušně nevybavil. Holt to ale občas chce přizpůsobit taktiku spíše tomu, co hráč nalezne, než tomu co opravdu chce, což pro něj není takový problém čím více hodin má nahráno (například zprvu jsem spoustu zbraní považoval za zbytečné, než jsem se je naučil správně používat a kombinovat, například na takové miny dnes nedám absolutně dopustit a zprvu jsem je vždy hned prodával).

@mazar1234 (20.01.2016 09:51): Náhodně generovanej svět, každý to přece chce, ale pak to přináší náhodné situace a ne vždy to jde dohrát, ale o skilu je tahle hra určitě taky.
Dlouho mi trvalo než jsem došel nakonec, no a postupem času mi to šlo mnohem líp. Bavilo mě odemykat si nové lodě, to mě nutilo k opakovaném hraní. I když asi nikdy neodemknu všechny :)
Navíc u FTL je první obtížnost ta základní i když se jmenuje easy, nemusí každý hrát na hard, aby byl borec, proto tam ty obtížnosti jsou... :)

@Fatality (20.01.2016 09:42): Ono v principe aj keby si bol strasna lama tak po XYZ pokusoch ti napadaju stastne kocky a vyhras to aj "nahodou".
Samozrejme vacsi skill ti umoznuje vychcanejsie postupovat, upgradovat, vyzbrojovat, kombinovat gear, ale aj clovek s 10000000 hodinami bude v prdeli ked mu proste budu padat blbosti a nevyhra to aj keby sa na hlavu postavil.

@Fatality (20.01.2016 07:15): Tak ona je ta hra zabavna, aj ked ta strasne casto extremne naserie.
Ale IMO je to v konecnom vysledku aj tak asi 70% nahoda / 30% skill.

Po dohrani som skor zazil taku ulavu, ze "uf konecne to mam za sebou" nez by som nadsene zvolal "tak a teraz dalsie lode".

Ale ten jeden uspesny gameplay sa urcite oplati zazit, ta hra ma svoje caro, ponuka zabavu (hoci aj nasieraciu). Kazdopadne nie kazdxeho chyti tak, ze by mal potrebu vsetko odomknut a achievmentovat.

Mně se kolikrát stalo, že jsem prostě k bossovi dorazil s tak nesmyslnou kombinací zbraní, že jsem si na něj prostě neškrtal :) Ani v obchodech, ani jinde jsem prostě nedostal nějaké lepší zbraně... to pak člověka rychle omrzí, nemyslete si :D

Uch konečne sa mi to podarilo. Za Osprey ship.
Ale skôr mám pocit, že už to nechcem dlho vidieť než by som mal strašnú chuť dohrávať to za každú loď.

Tak člověk to může dohrát za každou loď s každým rozvržením lodi. To pak časová investice stoupne.

@Isair (15.01.2016 22:40): Tak nejaky zaklad 10-12 hodin mam tak snad tie elementarne veci uz si rozpamatam.
Akurat tusim mam na GOG tu enhanced verziu, ale hraval som tu povodnu tak sa to mozno skomplikuje.

@mazar1234 (15.01.2016 22:37): Yop, řekl bych, že ano.

Ale je to velká časová investice, takže si to dobře rozmysli:). Ale výsledek za to stojí, osobně se k tomu čas od času opravdu rád vracím (byť to chce občas pevné nervy:)).

@mazar1234 (15.01.2016 21:58): Jo ten finální sektor by mohl být nadesignovaný o něco lépe, jinak je hra však mnohem méně o štěstí, jak tu někteří tvrdí (ono to tak většinou připadá začátečníkovi, než hru pořádně pozná a naučí se využívat všechny různé strategie a přizpůsobovat strategii tomu, co zrovna nalezne + se naučit, jak se ve kterých situacích chovat- jak šetřit energii, kdy utéci ze souboje, jak řešit různé "random" eventy (kdy se vyplatí riskovat a kdy nikoliv, příp.. co je třeba mít k hladkému vyřešení eventu bez nutnosti riskovat:)) atd. atd.- chce to však opravdu desítky a desítky hodin tréninku).

Ale jako hodně pomáhá mít ty defense drony a neviditelnost (nejlépe obojí naráz), to se dá sehnat téměř při každém hraní (v obchodech jsou dostupné dříve či později vždy) a hráče to mnohdy dokáže učinit hodně odolným (neviditelnost se to chce naučit hodně dobře používat). Ale jako boss je dost overpowered o tom žádná, párkrát se mi ho tedy podařilo porazit s prstem v nose, ale jindy s ním mám opravdu velké problémy. Např. na normal jej porazím tak cca jednou z pěti her, přitom do final sectoru se dostanu téměř pokaždé, ale u bosse se láme chleba mno.

@Isair (15.01.2016 21:43): Presne kvoli tej zle nadizajnovanej oprave vo final sektore som to vlastne nikdy uplne nepresiel. A to som bol asi 4x v tretej faze Bossa. Vzdy som skapal na tom ze som tam isel poskodeny.
Preto som sa na to vlastne nakoniec vykaslal, ale verim ze opakovat dalsich 20 pokusov tak to lucknem a prejdem to.

@Hrdlodus (15.01.2016 21:35): On je problém, že na hard má tuším i nějak upravené prostory na lodi, tj. některé (zvlášť myslím u zbraňových systémů) má průchozí a tudíž si je může lehce opravit. Navíc má větší posádku atd. On už na normal je to multifunkční silný šmejd (který disponuje téměř vším, co hra nabízí), na kterého to chce mít opravdu hodně vytuněnou loď, ale na hard je to naprostý děs. Osobně se mi na něj nejvíce osvědčila kombinace defense droidů (nejlépe 2) a neviditelnosti, jako zbraně pak nejlépe spamovat spoustu laserů (ale dobré jsou i kombinace zbraní na sundání štítů (třebas miny či flak) a beamů či ten dvojraketomet, který však jde najít dost zřídka). Celé to podpořit hackingem (hackovat výhradně štíty). Dost dobrý je federation cruiser se svým beamem, který proniká štíty (tam se mi jednou povedlo- i když tedy na normal), že jsem se jen bránil a ten beam ho rozřezal téměř sám (až ve finálním boji se zelenými štíty jsem si párkrát vystřelil, anžto beam je nestačil prorazit včas a štít se vždy obnovil) a já ze souboje vyvázl téměř bez poškození (schytal jsem snad jeden zásah).
Ale osobně hraji nejraději i tak za stealth cruiser.

Tomu finálnímu sektoru by neuškodilo pár herních úprav- třeba oprava lodě při čekání (čili risknout, že se boss dostane ke svému cíli včas, za opravu lodi). Takhle je to až moc o tom, jestli máš štěstí na opravny či extrémě nabušenou loď, což je trochu naprd.

@Hrdlodus (15.01.2016 16:49): Normal je asi nejvyváženější a zase tak moc o náhodě není (zvlášť ta AE s rozšířenými obchody- větší možnost výběru a přizpůsobení strategie). Pokud hráč hru zná dobře, není problém se dostat k boss fightu v podstatě pokaždé... boss samotný je však už jiné kafe, to je vcelku silný zmetek (a zvlášť na hard).

Zkoušel jsem mockrát hard obtížnost, ale ta hra je příliš o náhodě. Stačí jeden náhodný silný soupeř a je konec. Easy bylo zase hned napoprvé procházka růžovou zahradou. Tak tipuju, že jediná hratelná obtížnost je normal.

@valcik (07.12.2015 16:24): Plánuji vyzkoušet strategii s teleportem. Ale mind controlu jsem nevěřil, protože když mě někdo ovládl, tak mě nepřesvědčila délka ovládnutí a počet ovládnutých (jeden). Právě v porovnání s teleportem.

@Hrdlodus (07.12.2015 16:18): Keď spomínaš flaky, ktoré sú až v advanced edícii, tam je viacero možností ako zlikvidovať štíty. Mind Control napríklad, ak je vylepšený na maximum, pridáva ovládnutej postave bojové schopnosti! Úspešne otestované na vlajkovej lodi so štvoritým štítom. Aj hackovanie funguje, iontové kanóny takisto, alebo vražedný výsadok dvoch vytrénovaných hmyzákov.

Vylepšit štíty na dva a časem na tři. Ale jelikož drony sestřelují rakety, tak je potřeba včas sehnat lasery a flaky, které najednou udělají více než 3 zásahy, jinak se nedají zničit lodě se třemi štíty. To je to základní, s čím se na nejvyšší obtížnost s advanced edition lze dostat do osmého sektoru. Ale teprve souboj proti mateřské lodi prokáže, jak je dobrá hráčova strategie. Teda v těžké obtížnosti. Na lehkou ji lze rozstřílet na kousky. Ale na těžkou obtížnost jsem z ní ulomil jen dva kusy.
Zapálení lodě nebo narušení trupu jsou překvapivě účinné metody, pokud se teda nepovedou jen jednou za boj.

Hra je to vážně parádní. Navíc když vim, že toho spoustu nemám odemčeného. O náhodě to sice evidentně je, ale to nijak nevadí.

@Can (07.12.2015 15:30): No, já nevím, mě to pořád přišlo strašně o náhodě. Asi holt nejsem moc dobrej taktik. Ale když mi hned ze začátku obsadí lod, vystřílí posádku, tak to je fakt smůla :D zatím jsem to nedohrál a stydím se, ale už mě to fakt festovně frustrovalo.

@Cobot (07.12.2015 15:21): Nevim jak dlouho mi to trvalo, ale taky to nebylo hned, nešel mi hlavně ten závěr, ale pak jsem FTL totálně podlehl a už tam mám nahráno 108 hodin a to jsem stejně neodemkl všechny lodě :) Skvělá hra, ale taky jsem u ní často trpěl :)

@Cobot (07.12.2015 15:11): Chce to čas, až se Ti to poprvé podaří dohrát nebo se dostat aspoň do osmého sektoru, pak už to půjde samo :) Jo a na tu advanced edition je to ještě těžší, takže to bych nechal až na později :)

Jsem z toho na nervy. Hra je to super. Takovej splněnej vlhkej sen. Parádní možnosti. Hraju dokonce ještě s vypnutým advanced edition. (což ani nevim co obnáší)

Nedostanu se dál jak do pátýho sektoru (jednou) a to hraju na easy. Jsem neskutečně flustrovanej. Přitom mě to ale furt baví.

Nově používám tu druhou loď a.k.a krabici. Na ní jsem zjistil, že drony maj sakra něco do sebe.

Jinak moje (zjevně neuspěšná taktika). Prvně zničit nebo disablovat zbraně - aby mě nepoškozoval, pak drony a pak cokoliv a šít do toho co se dá. Šetřim rakety. A nic nejde to...

Dokonalá, promakaná hra. Ovšem kurevsky hardcore. Hrál jsem na iOS za Kestrel asi 50x. Nikdy jsem se nedostal za pátý sektor :(

Update: Hmmm, tak nevím jestli je FTL dobrý nápad na večerní odreagování. Člověk pak odchází spát s myšlenkama na svojí udušenou/uhořelou/jinak zlikvidovanou posádku:-x.

Zatím hraju na easy bez advanced edition věcí, abych se naučil základy. Hned druhý run jsem měl obrovské štěstí, snad první skok jsem dostal člena posádky + nějaké zdroje k tomu, velice rychle zbraň zdarma atd...

Posral jsem to, když jsem v afektu nepřijmul žádost o kapitulace nějaké Rock lodi asi v pátém sektoru, zařvali mi 2 členové posádky a už jsem se vez... Od té doby už mi v jednom runu taky mj.došlo palivo:).

Atmosférou (a když se daří) mi to trochu připomíná Game dev story na mobilní zařízení... Akorát tam nejhorší, co se stane je blackout, který sebere pár bodíků z vytvářené hry:). Herní developeři neuhoří, když se zoufale snaží opravit zdroj kyslíku:).

Humble Store akce za 1,89 E, kdyby to náhodou ještě někdo neměl (very late to the party, já vim).

Loď jménem Piranha Bytes s posádkou ve složení Mike Hoge, Bjorn Pankratz a Michael Ruve (plus tři další) se po dlouhé cestě střetla s finálním bosem... a prohrála ve třetím kole o jedinej blbej hitpoint :D
Njn, dva burst lasery II a dva iony v základní edici nestačí, když blbě prioritizujete cíle...

@Isair (13.12.2014 11:03): ok, dík za rady :) ještě teda nebudu házet flinut do žita nebo spíš laser do kosmu. :D Jinak Freelancer je pro mě docela srdcovka, je to hodně rozsáhlé a dynamické, ačkoliv přece jen torchu starší. Navíc je k tomu spousta vynikajících modů, které hru ještě dáel rozšiřují. Tuším, že jeden se jmenuje Discovery. Je taky jeden mod ve stylu Star Wars apod. Princip ovládání je jednoduchý a intuitivní (to je důvod proč jsem u toho vydržel, nějak nemám čas a nervy hodiny se učit jen lítat a ovládat to a ono). Skáčeš ze systému do systému podobně jako v FTL a plníš různé mise. No nic, končím s dnešním spamováním :D

Zkus si zpočátku sehnat co nejvíce laserů a pokud možno šetřit rakety, ale raketomet nevyhazuj. U nepřátel se silnějšími štíty a vylepšenými motory se občas slušně hodí (nejdřív oslabit štíty raketou a pak je lasery dodělat). I když osobně pokud to jde, vyměním co nejdříve raketomet za ten níže zmiňovaný minomet (větší system damage/nesestřelují jej defense droni). Ale třebas ten raketomet střílející dvě rakety naráz je hodně silná zbraň (díky němu jsem bosse také rozcupoval jak nic:)).

O Freelanceru jsem kdysi něco slyšel, osobně jsem však kdysi chvilku hrál pouze freespace (ještě bych tu někde měl mít originálku), ale to bude gameplayově asi dosti odlišné. Určitě si to zařadím do wishlistu, díky za tip. Taktické akce jsou vždycky fajn:).