Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

FTL: Faster Than Light

78

Diskuze

« Novější Starší »
heh, 1. pokus na hard (kestrel A) a podarilo sa :)
2x flak, 1x burst laser mk2, 1x heavy laser ... bol to masaker, myslim, ze mi flagship ubral len 6HP. Hacking je skvela vec.

Hral som to uz predtym (tu povodnu verziu), a par krat na normal advanced edition, ale toto som necakal, asi sa toho uz nedotknem, aby som si nepokazil winrate ... :o
@John Mirra (04.08.2017 18:31): Ty máš kór nějakou smůlu:). I když při nedávném runu jsem měl při neviditelnosti evade asi 95%, nepřítel mě zasáhl trojlaserem a sestřelil mi zrovna zbraňový systém, čímž mi tedy sakra zatopil... to jsem si taky říkal, že si ta hra ze mě dělá snad prdel.

Jinač mě však při neviditelnosti s evade nejčastěji od 75 do 85% nepřítel málokdy zasáhne.

Ale tak či onak, FTL má až příliš mnoho hodů kostek na pozadí (hit chance/fire chance/breach chance/system hit chance- někdy nepřítel střílí do prázdných místností a jindy tě nepustí ke slovu, anžto neustále zasahuje například zbraňové systémy), přičemž by to šlo jistě udělat mnohem lépe a bez tohohle luck faktoru, který je sice bohužel přítomen ve většině RPG/strategií/whatever, avšak u hry s permanentní smrtí je to o to bolestnější...
Ta hra mě nehorázně štve... může mi někdo vysvětlit, jak probohy propočítává moji možnost zasažení? Protože by podle mě při evade 80% mělo cca fungovat tak, že mě nepřítel 4x netrefí a jednou trefí... a ono to je přesně naopak.

Nekecám, včera byl asi 5x rage-quit :D
@Hrdlodus (03.08.2017 23:18): Yop, lepší je flak (II) + beam či hacking štítů + beamy. Na lasery se nedá spolehnout, často míjejí. I když pokud jich máš vážně dost, tak i ten beam se k nim docela může hodit, ale asi je lepší k nim mít tu klasickou či Ion bomb. Určitě není k zahození i kombinace flaku, laserů a třebas bomby či beamu. Moc tedy nemusím klasické Iony, které používám tak maximálně v kombinaci s útočnými drony.

A jo, easy jsem dal taky hned napoprvé či napodruhé, to je celkem snadné. Hard je naopak poměrně dost obtížné, jednou jsem jej dohrál, ale vícekrát mě to už nelákalo. Normal mi přijde jako ideální varianta, kde se pozná hráčův skill, ale zároveň to není nic úplně jednoduchého.

A zneviditelňování je imo must have a snad jediný způsob, jak se 100% vyhnout otravným bossáckým "power surge" či i těm trojstřelám z raketometu (a ještě tím zpomalit nabíjení nepřátelských zbraní).
Na easy jsem jel jednou a hned napoprvé sundal bosse. Jinak jsem jel na hard a většinou bylo obtížné se k němu i jen dostat. Ale také jsem nejel žádnou chytrou strategii. Myslel jsem ,že je dobrá kombinace laserů a beamu, ale ne.
Opravdu zneviditelňování bylo velmi užitečné. Až s ním jsem bosse sundal na hard.
Ale je fakt, že existuje i několik strategií, kdy jde projet napříč těmi boss fighty téměř bez úhony.

Hlavně to chce ten první dát bez zranění, ten je jednoduchý, páč v něm boss nemá žádný nablblý "power surge". Dobrá strategie je neviditelnost + defense drone + samozřejmě slušné zbraně (dobré je spamování laserů, ale třebas i kombinace flaků a beamů a určitě preferuji bomby nad raketomety, které jsou neúčinné v druhém fightu a mnohdy nedělají až takový system dmg nebo potřebují zbytečně moc poweru- nejlepší jsou Ion a ty základní či breach bomby, špatné nejsou ani ty ohnivé, ještě tak možná maximálně ten dvoj a troj raketomet). Klidně k tomu můžeš přihodit ještě hackování a hackovat bossovi štíty, to je pak vše taky hned o něco snazší (ale opět složitější ve druhém fightu, kdy ti ten hacking device sestřeluje defense drone). Pokud preferuješ strategii "hodně namaxované motory pro co nejvyšší evade", určitě je fajn si přihodit ještě subsystém "backup battery", protože asi nebudeš mít dostatek poweru, který bys do těch motorů nacpal (pokud máš i hodně jiných systémů). Možná je přínosnější si později vylepšit motory a klidně nechat jen 3 štíty, pokud není dostatek scrapu, páč šance na vyhnutí se střelám je pak užitečnější než jeden předražený štít navíc (boss beztak nejčastěji vystřelí max. ty tři střely najednou).

Další slušná strategie je mít teleportovací místnost a hned na začátku se mu teleportovat k raketometu. Takhle se dá přečkat první fight úplně bez úhony a můžeš mu vykosit mezitím i zbytek posádky, která se napříč fighty bossovi nedoplňuje (jen je nevykos všechny, anžto by se zapnul autopilot- nech třebas toho u laserů). Mnohdy jsem díky téhle taktice dostal v prvním fightu flagship do situace, kdy už mi v podstatě neměla jak ublížit a jen stála a zneviditelňovala se :).

Na easy by neměl být absolutně problém ho kdykoliv zmastit, tam si zpravidla můžeš loď vyupgradovat jak chceš, anžto scrapu je fakt hafo. Jenže na tom normal/ hard už jsou běžné souboje obtížnější a scrapu je málo, čili mnohdy si loď nevyupgraduješ vždy tak jak chceš a přestože většinu běžných fightů dáváš bez úhony, na bossovi pak snadno pohoříš (hlavně na jeho druhé a třetí inkarnaci).
@mazar1234 (03.08.2017 22:41): Asi jsem měl pouze luck no:).

Ale určitě je důležité mít loď vyupgradovanou do osmého sektoru tak, aby tě nezranily ty běžné "předbossácké" souboje v něm (a naopak sis ještě nabral nějaký dodatečný scrap, kterého je z tamních nepřátel hafo), zpravidla se mi často k bossovi podaří dojet s plným (či téměř plným) hullem repair stanice nerepair stanice. Ale uvítal bych spíše nějaký ten repair mezi těmi jednotlivými boss fighty, takhle se opravdu musíš spoléhat jen na toho hull repair drona a to je naprd. Ideální by fakt bylo healování pomocí "wait" příkazu (třebas i kdyby to mělo být pouze v té "base"), stačila by taková maličkost a hned by to bylo imo mnohem snesitelnější. Jinač tě vyléčí třebas hned i při vstupu do sektoru tuším za 10 hp, což je taky docela fajn.
Ale pravda, že v několika posledních runech v AE jsem tam měl většinou poměrně dost repair stanic a vždy rozmístěné kolem té hlavní "base", takže je možné, že to trochu v nějakém patchi "vyvážili"? Ale pořád je blbé, když tě boss zraní třebas ve druhém fightu jak prase a pak se nemáš kde opravit, anžto všechny sektory okolo už jsou zabrané rebely.
Tak na easy je ale lehký i ten final fight zase, tam je scrapu dvě prdele, že si loď namaxuješ úplně v pohodě. Ale na normal a hard už je to horší (na hard je to úplná ultra ujetost).
@Isair (03.08.2017 22:26): Práve to je najviac nasieracie, do poslednej mapy sa dostaneš skoro vždy (na easy), ale ten posledný sektor je kontraproduktívny, skill neskill, je to hlavne o šťastí.
@mazar1234 (03.08.2017 18:05): S tou poslední mapou souhlasím, ten zbytek však je opravdu více o skillu jak o náhodě... důležité je i poznat ty jednotlivé eventy a zjistit, ve kterých se vyplatí "riskovat" a ve kterých nikoliv mj. (většina z nich má stále stejné následky).

Ale u poslední mapy, pravda, hodně záleží, jak se ti zrovna naspawnují repair stanice apod. Nebo pomáhá mít repair drona, ale toho taky nenalezneš vždycky.

Já do osmého sektoru se dostanu téměř vždy, ale flagship sundám tak v jednom pokuse z deseti (a to mám nahráno nějakých 120+ hodin), to je taková multifunkční ultra silná kurva, že to ani není možný :D (nejvíc mě štvou ty jeho "power surge" ve druhém a třetím fightu, tam si ani nedokážu představit proti němu bojovat bez neviditelnosti).

Ideální by bylo, kdyby v posledním sektoru healoval třebas "wait" příkaz, nevím, proč to autory nenapadlo.
@Isair (02.08.2017 22:17): Presne preto som to prestal hrať, ač sa tu veteráni oháňajú strašným uber-skillom AKA "dohrám to poslepu v 10 pokusoch zo 6" tak realita ma presvedčila o tom, že prvok náhody je tu v trollovaciom konečnom dôsledku väčší ako prvok skillu, ktorý síce pomôže postúpiť do posledného sektoru, ale ten dementný leveldizajn posledného sektoru (healing) je viac o náhodnom šťastí ako o skille.

Dospel som k názoru, že inteligentnejší redizajn poslednej mapy (možnosť repairu po každom bossfight) by priniesol viac úžitku než ako je to dnes.
@mazar1234 (02.08.2017 17:03): :D, mě teď při dalším runu sundal boss s jedním hp ve třetí fázi (těsně před koncem se mu obnovil ten zelený štít). Pak nemá být u toho FTL člověk neustále nasraný :p.



@budvarek (02.08.2017 19:50): Na easy jsem to dohrál skoro hned, tuším první nebo druhý pokus (byť jsem předtím chvíli potrénoval na normal). Pak na normal už to bylo horší, tuším takových 10-15 hodin minimálně.
Otázka od začátečníka - jak dlouho vám trvalo, než jste prvně zvládli tu hlavní loď v osmém sektoru? Já se teprve dostal po 10 hodinách k 8. sektoru na easy :-)
@Isair (01.08.2017 22:36): Teraz som si dal po dlhočiznom čase jeden (OK je to tretí New Game v priebehu pár dní) New Game a vyzerá to dobre, mám 4 Shield, vo výzbroji mám dosť účinné kombo Busrst 1 L + Burst 2 L + Chain 2 L + v zálohe Breach Missile.
(+ celkom luck na augmentácie ako +% scrap recovery, +10% faster weapon charging.....)
Hrám za Osprey loď a mám aj aktívny MAX upgrade toho Artillery Beamu (dosť zabijácka vec)

Akurát som došiel do poslednej mapy, ale mám také blbé tušenie že sa nieco stráášne ale stráášne poserie a nedám to napriek dobrej pozícii.

A to len kvôli tvojmu postu, už to nehraj sakra.
Ale někdy mě to FTL vážně sere. Takovej pěknej run se Stealth cruiserem, při kterém jsem narazil na Flak II a Halberd Beam (2 dmg na místnost- projde jedním štítem), investoval jsem tudíž hodně scrapu do zbraňových systémů a nestačil si kvůli tomu koupit štíty. Pohoda, říkám si, většinu nepřátel dávám úplně v klidu na jedno nabití zbraní, čili mi ani neuštědří žádné poškození ... a šup, najednou sráč s Beam dronem II, zelenými Zoltan štíty a vyhackuje mi zbraně... a je to celé v řiti. Zanedbávat štíty se zkrátka nevyplácí :/.
Jo a určitě to chce co nejdřív prodat ten Titanium system casing, sice docela užitečná augmentace, ale upgrade neviditelnosti a štíty jsou důležitější (je za ní 40 scrapu), nadto časem určitě nalezneš/koupíš užitečnější. Většinou tak během prvního sektoru mám vylepšenou neviditelnost na max. a už během druhého většinou nakoupené štíty. Rozhodně to chce v prvních sektorech útočit na každou nepřátelskou loď co potkáš a nasbírat co nejvíce scrapu. A pokud někde v obchodě nalezneš, určitě co nejdříve kupuj (klidně dřív než štíty) "scrap recovery arm", to je augmentace k nezaplacení:), nejen, že se dá využít v různých eventech k získání bonusového scrapu (a že to nejsou vůbec malé částky), ale ta investice do ní se tak jako tak hodně rychle vrátí (+ 10% k veškerému scrapu není vůbec málo, když sama o sobě stojí tuším jen padesátku) :).

Nejvíc mě sere, když hned na začátku potkám beam drona, ten klasický se bez štítů ještě jakž takž dá... ale určitě hodně pomáhá maximální neviditelnost, většinou jsi neviditelný dost dlouho na to, abys nepříteli zničil/dost poškodil zbraně + drona a ještě se ti zbraně skoro stihnout nabít znovu. Ale holt než získáš ty štíty, jsou ty začátky trochu riskantnější, beamy u nepřátel jsou zkrátka bez štítů obecně strašně zrádná věc.

Ale ten mini-beam u Stealth cruiseru je na počáteční zbraň poměrně taky dost užitečný, pokud ho šikovně nasměruješ, dají se jím poškodit klidně i 4 místnosti jedním výstřelem a způsobit tak opravdu solidní dmg, byť jej mnohdy, pokud možno, vyměňuji za Pike Beam (který vzhledem k pouhým 2 power use a velké ploše zásahu považuji za jeden z nejužitečnějších beamů vůbec).

Ale jak se tu o tom bavíme, tak jsem dostal chuť to znovu rozehrát :p.
Teď zrovna mám rozjetej run se stealthem... do čtvrtého sektoru jsem nemohl nalézt štíty, ale s vymaxovanou neviditelností, tím základním dvojlaserem a hull trojlaserem a obyč minama se to vesměs dalo. Teď jsem v sedmém sektoru, mám dva ty trojlasery, miny, čtyři štíty a defense drona + dalšího defense drona 2 v záloze (ale nemám ještě dostatečně vyupgradovány drone systémy), docela to vypadá hodně slibně, jen bych si měl ještě rozšířit posádku, aby v té druhé fázi závěrečného fightu vydržela:).

Edit: Uf, tak se nakonec zadařilo. Místo toho Defense drona 1 jsem pak použil toho Shield Drona (takový ten, co generuje zelený štít) a bosse nakonec porazil, byť to byl tedy slušný boj... v třetí fázi se však dostal do situace, kdy mu už nezbyla žádná posádka, čili si nemohl opravit systémy a i když se ještě z posledního vzpouzel a já sám měl spoustu systémů v plamenech, nakonec se neudržel:). Ale už jsem skoro zapomněl, jak velká je ten boss kurva, já s takovým sebevědomím, jak mám nadupanou loď, jsem na něj nalétl a v té druhé fázi mě solidně pocuchal, ještě že byla poblíž opravna.
@Isair (11.07.2017 23:27): Jojo, mám AE verzi... ale já právě šetřil spíš na nějakou zbraň nebo tak :) A hackování mi to myslím taky nenabídlo, nebo jsem měl málo dronů...

Tak třeba teď :D Už jsem docela daleko, mám 1 štít, neviditelnost vylepšenou, a stejně mě DVAKRÁT po sobě při evade 75% borec trefí - jednou do pilotní kabiny, podruhé do stealth generátoru :D Šmitec, nemůžu utýct, nic.

Dám restart a první loď co potkám má drona... :D
@John Mirra (11.07.2017 20:19): A hraješ s Advanced Edition nebo bez ní? Já jen, že v AE je pak jednak v obchodech případně více sortimentu, ze kterého můžeš vybírat a navíc tam jsou i nové systémy, čili další alternativy, jak se nepřítele zbavit i bez solidní výzbroje. Pokud nejsou zbraně na proražení štítů, dobře poslouží v AE třebas hackování, kterým se dají dočasně štíty jednoduše sundat (pokud tedy nemá nepřítel ještě navíc defense drona).
@Isair (10.07.2017 21:55): Tak třeba relativně nedávno se mi podařilo dojet až do 4. (myslím) sektoru, kde jsem víceméně skončil, protože tam byli nepřátelé vždy se třemi štíty a já měl jen ten laser ze začátku. Za celou tu hru jsem nenarazil na obchod, kde by prodávali zbraně a ani z nepřátel žádná nepadla :) Tam mě ukuchtili hned...

Proto tomu taky dávám 60%, ta hra mě dokáže nehorázně vytočit :D
@John Mirra (10.07.2017 19:08): Tak to nevím, to pak asi musíš mít jedině ukrutnou smůlu, já to s tím stealthem v pohodě dohrávám na normal:), dokonce snadněji, než se zbytkem lodí.

Vždycky si prvně co nejdříve upgraduju neviditelnost (ta zase není tak drahá), hned na to koupím štíty, štíty mají v obchodě skoro vždycky a do třetího sektoru už bys je měl mít (pokud ušetříš na energii a nekupuješ nic jiného/neutíkáš ze soubojů a snažíš se toho v sektoru prolítat co nejvíce, první 2 sektory jsou většinou snadné i bez těch štítů, byť samozřejmě až s nimi začneš mít takový ten pravý pocit bezpečí, holt se samozřejmě může stát, že se sem tam dostaneš do situace, kdy dostaneš trochu více na prdel, ale fatální by to být, s trochou taktických dovedností, nemělo).

Pokud to s lodí není vyloženě kritické, tak neutrácej zbytečně ani za opravy, dokud si nekoupíš ty štíty. Se štíty a s neviditelností tě pak beztak nikdo hned tak nezasáhne a na nějaké větší opravy si po chvíli našetříš. Zpravidla se mi nestávalo, že by mě nějaká loď v prvních sektorech nějak zvlášť zraňovala, samozřejmě nejhorší je, když potkáš loď s beamem a dronem naráz, to je pak slušně o hubu, u zbytku většinou stačí prvně zlikvidovat nepříteli drone systém/ zbraňový systém a máš většinou po starostech, neviditelnost je v počátcích právě naopak velká výhoda, anžto nepříteli častokrát zlikviduješ zbraně dříve, než se mu vůbec nabijí.

Ze zbraní pak nejraději/nejčastěji používám klasické lasery, popř. hodně užitečné jsou ty miny (2 system dmg, ale bez hull dmg, avšak nesestřelí ti je droni).
@Isair (09.07.2017 22:56): Jojo, tyhle fígle znám, ale stejně se mi na normal nepodařilo projet třetí sektor :) Na štíty nenašetřím, a když jo, tak je nikde nemají, když zapnu maskování a mám "evade" na 80%, stejně mě trefěj atd. :)
@John Mirra (09.07.2017 19:23): Yop, s tou jsem to dohrával asi nejčastěji, rozhodně moje nejoblíbenější loď:). Ale ty štíty jsem si vždy hned, jakmile to bylo možné, přikoupil:).

Důležité je, aby ses zneviditelňoval přesně při výstřelu nepřítele, zvedne se ti totiž rapidne "evade" (čímž těm výstřelům většinou uhneš) a zároveň získáš hafo času, během kterého se nepříteli nenabíjí zbraně:). Pokud narazíš na nepřítele s dronem, určitě ho sundej jako prvního... a co nejdříve si sežeň ty štíty, stačí vesměs (hlavně na několik prvních sektorů) klidně jen jeden právě na ty drony a beamy, případně roj meteoritů.

Štíty sice nejsou zprvu nejlevnější, ale jde na ně v pohodě (a rychle) ušetřit, pokud zbytečně neutrácíš scrap za energii, kterou si přetáhneš třebas z léčivé komory (tu přímo při boji beztak tak často nevyužiješ) a motorů (neviditelnost zvýší evade hodně i s jedním energetickým článkem v motorech:)).
Ty voleee.... dokázal to někdo dohrát s tou stealth lodí bez štítů? To snad ani nejde :) Vždycky narazím na nepřítele s dronem, a je konec, většinou nestihnu ani utéct...
Záleží na stavbe lode. Keď máš ošetrovňu, Heal burst je zbytočný. Keď máš ale namiesto ošetrovne klonovacie nádrže, ktoré oživujú zabitých pandrlákov, vtedy sa Heal burst oplatí, pretože klonovacia nádrž dopĺňa len malé množstvo života pri skoku medzi systémami a vtedy je liečenie problém.
@valcik (19.06.2017 13:27): No jestli to léčí posádku tak se to i může hodit (třeba při boji nebo při opravování/hašení). Ale já blbec tím léčil nepřátele:D
Heal burst vždycky predávam, zbytočne to zaberá zbraňový slot..

Pomaly! V každom nasledujúcom sektore sa generujú silnejší súperi. A dôkladným prieskumom každého sektora zvyšuješ svoje šance na získanie zdrojov, zbraní a posádky.

Aj-aj. Niektoré sú vybavené lepšie, iné horšie a majú odlišnú posádku.

Pokojne choď do advanced. Pribudlo tam pár výborných zbraní aj nové lodné systémy a celkovo je to rozmanitejšie, človek sa pri tom lepšie vyblbne.
Jak funguje nějaká ta heal teleportovací bomba? Přesný název jsem si nezapamatoval, mi přišlo že nic nedělala tak jsem ji prodal.

Vyplatí se letět sektory co nejrychleji nebo naopak co nejpomaleji? Je jasný že je je to náhodný, ale stupňuje se obtížnost sektory?

Ty další loďě (zatím jsem dostal jen tu za 5.sektor) jsou líp vybavené nebo mají jen jinak postavené místnosti?

Zatím hraju bez advanced featur, nemám jít rovnou s nimi?
Sláva nazdar výletu, nezmokli jsme, už jsme tu!
Konečně jsem na hard zničil flagship.
Poprvé se mi podařilo dostat Cloaking. Ale vyhrál jsem díky Hackingu (také poprvé použitý). Hackingem jsem zneškodnil štíty a lasery jsem rozstřílel soupeřovy zbraně.
Hodně pomohlo, že jsem měl osmičlennou posádku.
Cloaking chránil před zásahem a v kombinaci se střelbou zpoza cloakingu jsem mohl dobře časovat použití.
Největším nepřítelem pro mě byl soupeř, který sestřeloval obranným dronem můj hacking device. To jsem potom musel prostřelit štíty a zničit ovládání dronů. Zrovna to byla flagship.
Nechal jsem se nachytat.
Koupil jsem Vulcan a říkal jsem si, že ten se skrz štíty prostřílí. Nedošlo mi, že když každá třetí střela mine, že mi je kadence k ničemu.
Tak to zas opatrne hraju a s tim advanced vylepsenim je to docela tezke i na easy :D Moc si na normal netroufam,natoz na hard :)
@Hrdlodus (18.06.2016 19:24): Tak hard je extrém, hlavně ale boss má při něm trochu upravené místnosti na lodi, což jakkoliv se to zpočátku nejeví, je nakonec větší problém, než kdyby měl kdovíjaké (sub)systémy navíc (i když ne že by mu bylo ještě co nacpat, on už disponuje snad vším).

Ale na easy jsem to dal také hned napoprvé maximálně napodruhé, byť jsem se předtím trochu natrénoval na normal (po pár nezdárných pokusech jsem to přepnul na easy a to mi zase přišlo až moc lehké, těch kreditů je tam vážně hafo, že je ani později nebylo do čeho investovat).
Já to na easy dal napoprvé s první lodí. To po několika neúspěšných pokusech na hard. Na easy se jen sypou kredity. Ale hard jsem to dosud nedal. Jen jsem se dvakrát nebo třikrát dostal až k bossovi.
@mazar1234 (18.06.2016 14:07): Hru od hry mi to šlo lépe, ten dvanáctý pokus je možná ještě nadnesený. Mám odemčené jen tři lodě a dal jsem to s tou druhou. 4 štíty, combat II dron a dvě Ion Blast zbraně na ochromení štítů a zbraní nepřátel a ten dron to většinou sám ustřílel velmi rychle. Měl jsem štěstí, že jsem ho získal (bylo to jednou jedinkrát). A hlavně na easy no, v posledních dvou galaxiích jsem už neměl co za scrap kupovat.

Takže asi rychle skilluju :) Autofire je taky dobrá utilitka.
@Fatality (komentář): Uz na 12. pokus si to dohral? Hezky ty!
Bud si strasne strasny mega lucker alebo si vyborny gamer co rychlo sklilluje.

Pochybujem ze napr. ja som to dal pod min. 30 pokusov.