Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (06.07.2017 12:23): A práve Anthem vo mne zatiaľ nevyvoláva (vrátane fádne znejúceho názvu) žiadny väčší záujem. Aspoň z dostupných informácií, no nikde nie je napísané, že sa s novými materiálmi a trailermi nezmení. :)
@M.a.t.t. (06.07.2017 11:51): Edmonton se od Andromedy distancoval v důsledku katastrofální pre-produkční části projektu. V důsledku toho se začali soustředit na Anthem, který se jeví jako daleko anbicioznější projekt s potenciálem dalekoko vyššího finančního návratu pro EA. Mass Effect nikdy nebyl ten topseller, který si EA představovalo, tak je tedy logické, že na Anthemu budou makat jejich nejlepší lidi.
@Nikdykde (06.07.2017 11:38): Andromeda sa mi subjektívne páčila viac ako Inquisition a to aj vďaka tomu, že ma viac baví ten svet a súbojová časť. Ale suhlasím, že objektívne je Dragon Age napísaný o niečo lepšie. Neviem, či je to, že Andromedu robilo iné štúdio výhovorka, to je proste fakt, iba ma zaráža, že na takom veľkom projekte nerobili tí najskúsenejší ľudia. Že Bioware už v hernom svete zďaleka neznamená to, čo v minulosti, je "bohužiaľ, pravda, no osobne si myslím, že stále vedia tvoriť kvalitné hry. Akurát, že ľudia od nich na základe minulosti čakajú viac.
@M.a.t.t. (06.07.2017 09:49): no kopat do BioWare, on je důvod.

Já mám ME moc rád a pořídil jsem si i tu knihu s koncepty ke hře. A u Andromedy je vidět hodně problémů, ale managerskýho druhu. Vypadá to totiž, že po ME jedničce začali mít peníze a současně v BioWare někomu začali vadit ostatní lidi. Není to poprvé, co se stalo u andromedy, že:
 – tak po dvou letech hlásím, že náš tým zvládl některý technický řešení a současně máme i koncept a jak jste chtěl, pane řediteli, tak jsme to prezentovali investorovi (EA) a ten nám dal rozpočet na další tři roky! Máme vše, co jsme chtěli a mnohem více, pane!
– děkuji, ale to je báječné. Máte výpověď, teď už to zvládneme sami.

A tohle se tam stalo několikrát. Inkvizice dopadla dobře hlavně proto, že tam si EA dohlídla a dala jim k dispozici lidi co dělali Kingdom og Amalur, tedy bejvalý Huge studio, což je na tý hře hodně poznat. Vlastně občas jsem měl při hraní pocit, že hraju Amalur 2, do kterého přišli postavy z biowařího světa. Což teda samo sebou u mne dobrý a chtěl bych toho víc takhle.

Jinak Andromeda se mi sice líbí, ale je vidět, že to tam šéfové nedokázali uhlídat a je to strašný slepenec původně vynikajicího konceptu. Jako ano, i ty střípky jsou dobrý, ale je to jen to, co prostě nějak slepili dohromady. Jeden svět fantastickej, druhej WTF.

A sice bylo zvykem z toho opakovaně obviňovat EA, ale to jsou jen investoři, proč zrovna ti by vyhazovali konkrétní šéfy projektů, kterým ty rozpočty schválili? BioWare je pořád silně samostatné a v těhle věcech rozhodují oni. Naopak když už to svalování viny na EA vypadalo trapně, objevili se obvinění na nějaký rumuny, co to tam něco dělali jako nájemné síly (což je druhá věc, BioWare toho spoustu nechává dělat někoho jinýho a u sebe jen smontuje a pod svojí značkou jen vydá). A další věcí bylo zdůrazňování, že Andromedu dělá vlastně nové studio (ačkoliv původně na to prý dohlíželi) a mladý tým a bla bla... už jenom tohle svalování viny na druhé je nějaký dost divný a hlavně je to neprofesionální prasárna, která se prostě nedělá. Leda tak u nás, na státních úřadech.

Dokonce člověk co se snaží vést tým na nový díl Dragon Age si dělá fóry, že ho ještě nevyhodili - jak je tohle už u nich prostě obvyklé.
Taky koukám do těch návrhů k tý andromedě, čtu dialogy ve hře a pak koukám jak jsou tam ty planety udělaný a některý jsou fakt jen narychlo splácnutý, pro vydání. Chybí tam ta příroda o které tam mluví a která je prezentovaná v artech, dokonce jako věc co tam je... ale zjevně ji nestihli. Za tolik let vývoje.

A jsou tam i vizuály, který jakoby by z oka vypadly z videa pro nový projekt Anthem, což mne dost zneklidňuje. Taky ten font ve videu je z ME. A ikonky... tak teda zrušili svý studio, docela nehezky se o něm vyjadřují a teď na novým projektu jsou vidět věci na kterým původně zjevně to studio pracovalo (nebo to dělali oni, ale ti zase tvrdí, že to studio dělalo svoji práci se kterou oni nemají nic společnýho, protože průser...
To DLC, nejdřív je prý hoax to, že je zrušili a pak vydají zprávu, že ho fakt zrušili.
Tohle není staré BioWare.

BioWare se chová velice divně a hodně spoléhá na svoji značku, ale je to celé dost zvláštní. A jestli se i tento můj dojem potvrdí, tak hráči je hejtujou a kopou do nich zcela oprávněně. Doufejme jen, že se mýlím.
Ale všiml jsem si, že hodně lidi ukazovali na to, že pilotka v andromedě je náboženský fanatik. Jsem teď rozjel opět jedničku ME a úplně stejný dialog je u Ashley, kdy když se jí přiznáte že jste taky věřící, tak se spustí úplně stejný úlevný rozhovor dvou věřících v pánaBoha. Vadilo to tenkrát taky tolik lidem jako dneska u Andromedy? Jsem to tehdá nějak nezaregistroval.
"drsné typy by prostě měly být hetero a žádná jiná možnost by tu být neměla :-)"

Přepište dějiny! V Gilgamešově eposu se dva hlavní hrdinové líbají a objímají více, než je zdrávo! Přepišme lidské dějiny! A zamlčme celou antiku. A taky kulturu vůbec, protože hromada hrdinů byla buzny!

BTW. táhne mi na 40 a teda svět neurotických homosexuálů bylo něco, co jsem považoval za svět svýho otce v důchodu (ani babičky a stoleté tetičky nemají s teplejma problém, jen ta normalizační generace – bych to přisuzoval kulturnímu vlivu, že mají pocit že jim pořád někdo upíjí jejich heterosexualitu). Bisexualita i homosexualita je přece něco normálního, co je kolem nás stále.
A řešit to ve hrách, knihách, filemch? Kultura vždycky měla právo bej víc svobodná, už jen proto, že většina našich skutečných životů je jen pravidelné docházení do práce, schůze, trocha spánku, zase práce, pak práce, o víkendu práce na chatě a pak práce. Ve skutečnosti se člověk nějakým intimitám může v životě věnovat jen po omezenou dobu a z toho je velká část spíš směsí trapných situací a tý skutečný romantiky je málo.

Takže hurá do hry, protáhnout Jaalovi všechny jeho anální otvory, dobrodružství začíná!

//btw. v reálném světě jsem depresivní hetero "žena mých snů mne nechce" :)
@Auri (05.07.2017 22:30): Tak.
Homosexuální romance jsou ve hrách primárně kvůli holkám. Ta představa, jak zklamaná hráčka pláče nad bisexuálním týpkem je taková... směšná a naprosto neodpovídající realitě.
@Charllize (06.07.2017 02:06): Cokoli, co starému člověku vyvolá úsměv na tváři. Moc času stejně nemá, takže je lepší jen soucitně kývat, ať už říká cokoli, aby poslední dny při životě strávil v klidu, s láskou z okolí a pocitem, že jeho moudrost je náležitě respektovaná. I když je třeba naprosto senilní, mimo, povídá úplné nesmysly a svou domnělou moudrost si z nějakého záhadného důvodu schovová pro sebe (i když kde nic není, tam ani smrt nebere. Rodina to i tak vydrží a vyjde mu vstříc.

A my zde rádi budeme tvoje rodina, když o to žádáš.
@Charllize (06.07.2017 01:22): Vždyť já vím, že jsi chodil po zemii ještě za Čingischána, málokdy to opomeneš připomenout.
Proto navrhuji uctivější pojem než "zaseklý", který snad naznačuje nedostatek snahy, neschopnost nebo nedejbože neochotu se posunout.

Podanou ruku můžeš odmítat jak dlouho chceš, ale natažená bude stále. Jsem humanista, nemohu jinak.
@CrocoRay (05.07.2017 22:38): Hlavní hrdina je samozřejmě primárně homosexuální, to je dané. Potenciální heterosexuální vztahy, pro něž se můžeš ve hře rozhodnout, jsou pouze jejím potlačením vlivem stálé převahy heterosexuální kultury. Prostě jako ve skutečnosti.
@CrocoRay (06.07.2017 00:13): Jo, takže jsi pochopil, že mluvím o cyberpunkové komunitě, která bere sexuální orientaci za zcela irelevantní, ne-li neexistující? :) To je dobře.
Naše generace, která nesdílí názory společnosti zaseknuté v době budování socialismu, ale jde dál společně s technickým pokrokem, vnímá tohle úplně jinak.
@Charllize (05.07.2017 23:52): Jo, tak to chápu. :) Ono v dnešní době naše generace tohle vnímá úplně jinak, navíc ještě moje komunita se k tomu staví úplně jinak, ale to sem tahat nebudu. :D
@Auri (05.07.2017 22:30): Hmm, bezva. Ja znam jen zensky ktery by bi chlap zcela urcite sral. Ale jak rikam, treba je mezi mladejma dneska uz jina situace:)
A o tom jak uvazujou zensky bych radsi nediskutoval, bude me 50 a vim o tom kulovy a obdobi kdy jsem si myslel ze jim zcela urcite rozumim mam uz za sebou :)
@CrocoRay (05.07.2017 23:18): Oni ale mají charaktery pevně dané. Jaal měl být už před vydáním hry bisexuál, ale nakonec to na poslední chvíli přepsali a nechali to jako "heteráka" (u mimozemšťanů je to hrozně divný používat). Ale fanouši, děvčata a homosexuálové především ofc, byli z toho zklamaní a pořád chtěli i Jaala a Scotta, až nakonec vyšel patch/update. Takže, tvůj argument je vlastně úplně nesmyslný. :D
@Shoggot (05.07.2017 23:14): Tak o hrách si rád pokecám nebo o nich píšu a jak se ti to nelíbí, tak mě prostě nečti a ignoruj. To tvoje napadání různých uživatelů a celkové hraní si v diskuzích na důležitého chytráka, jak už jsem si všiml, taky není zrovna důkazem vysoké inteligence. Mně osobně tvoje příspěvky taky kolikrát přijdou dost retardované a ubohé a nenapadám tě. Až doteď.
@Vurhor (05.07.2017 22:54): Tím by to šlo uzavřít. Crocoray možná jednou přestane vypisovat sáhodlouhé píčoviny o hrách, vyjde do světa a přestane lidi s odlišnou sexuální orientací označovat za "úchyláky".

Do té doby buďtme laskaví a plní pochopení a pojďme to blábolení přejít.
Už se to netýká tématu samotné hry, tak bych to neřešil. Prostě na to máme odlišné názory. Já jen, že vedlejší charaktery by měly být pevně dané, aby si je člověk buď oblíbil nebo je neměl rád.

Samozřejmě, že hlavní postava musí mít svobodu volby a vývoje během děje a to je to, co dělá RPG správným RPG. Takže ty urážky, že nechápu RPG si můžete nechat od cesty. Ta určitá omezení v tom jako volba pohlaví nebo rasy, to je jen můj osobní názor, že mám raději na začátku pevně daný default a dokážu se pak s postavou lépe sžít. Proto jsem měl vždy raději Gothic než The Elder Scrolls.

Ale už to nebudu rozebírat, protože ještě píšu v rychlosti a vidím, že někteří lidi mě tu i špatně pochopili, co jsem vlastně chtěl říct.
@Gordon (05.07.2017 22:44): Ale já už psal, že tato série vyniká v jiných ohledech a tohle je jenom minitéma, které se ani na celkovém hodnocení u mě nepodepisuje. To, že mi vadí nějaký detail, to neznamená, že odsoudím celou hru. Mně se Mass Effect moc líbil v určitých ohledech.
Ale abych byl přesnější, tak možnost rozhodování a vytváření si charakteru mi nevadí a líbí se mi to. Jen ty určité možnosti, že můžu hrát za ženskou nebo měnit jméno apod. To už mi přijde jako větší zásah. Mám radši default. A k tomu patří i další určité věci. Jako svoboda ano. Ale do určité míry. Ale je to můj názor. Jak vidím, tak evidentně spousta lidí hraje za jiné postavy než defaultní. Já bych to nemohl.


@Auri (05.07.2017 22:43): Já už bych to nerozebíral. Já tím chtěl říct, že ty drsné typy by prostě měly být hetero a žádná jiná možnost by tu být neměla :-)

EDIT: RPG chápu a dohrál jsem jich spoustu. Ale jak už jsem psal, tak ty volby můžou být omezené na určitých místech. Možnost rozhodování se a volbu charakteru beru jako samozřejmost. Ale vytvářet si pohlaví a jméno apod. mě už u těchhle her nikdy nebralo. Radši mám ten default.
@CrocoRay (05.07.2017 22:38): Jasně, ono totiž, když se ti líbí stejný pohlaví, tak jsi hned vykroucená buzna. :----))))) Gil mi teda nepřijde vykroucený, spíš takový masculine type a bisexuální Reyes taky ne. :D
@Gordon (05.07.2017 22:17): Víceméně ano. Prostě mi ta možnost, že hlavní hrdina může být teplý, vadí. Jeho charakter by v tomhle měl být pevně daný a nedělat z něj úchyla. Nebudu se ti tu nějak obhajovat, proč mi to vadí a vysvětlovat svoje pocity z toho.

Ale dejme tomu, že se budeme bavit o vedlejším charkteru a ne o hlavní postavě. Ten charakter vedlejší postavy by měl být nějak daný a vymezený, abych si na ten charakter udělal svůj osobní názor. Buď mi bude vyhovovat a budu si s ním rozumět anebo ho budu nesnášet. Když tam bude nějaký buzík načinčaný, tak mi prostě nesedne. Nebo naopak nějaký zelený mozek, který tuto menšinu nesnáší, tak mi třeba přijde v pohodě. Ale právě tohle je vymezuje.

A když je hra může v průběhu měnit a nejsou pevně dané, tak to navíc beru jako fakt, že nejsou tak propracované a nemůžu si na ně udělat konkrétní názor. Takže u těch vedlejších postav je to ještě o něco více komplikované. U té hlavní postavy, tam to ještě beru jako samozřejmé, že si její povahu můžu určovat sám.


@Auri (05.07.2017 22:34): Trauma bych neměl. Ale je pravda, že mi to přijde nepřirozené. Každopádně ty romance mi ve hře přijdou zbytečné tak jako tak. Nad konkrétními kombinacemi vážně nepřemýšlím :-))
@CrocoRay (05.07.2017 22:03): To máš blbý, že bys nedokázal hrát za teplýho hrdinu. Tak ti musí vadit i romance femshep + Liara, nebo Sára + PeeBee nebo Sára + Suvi :( Ty jo, nedokážu si představit, jaký to pro tebe musí být trauma omylem kliknout na lesbické porno :(
@Charllize (05.07.2017 14:38): První se chci vyjádřit k tomu bisexuálnímu Jaalovi. :D Hele, tak 80-90% hráček hrajou Andromedu za Scotta a romancujou hlavně Reyese, zbytek Gila a Sáru hrajou jenom proto, že předtím šlo Jaala romancovat jenom s ní. :D Těch 10-20% romacujou PeeBee nebo jinou ženskou. Ale fakt jen málo holek hraje za heterosexuální postavu, pokud jsou ony samy heterosexuální.
A teď k tomu bisexuálnímu muži. Ženský o těhle věcech přemýšlí jinak a to, že je někdo bisexuál neznamená, že nedokáže mít dlouhou dobu nebo třeba celý život vztah jenom s jedním pohlavím a že mu to druhé bude chybět. Ne, tak to nefunguje. A ženy tohle berou úplně v pohodě, pokud to teda nejsou neonacistky. :D Třeba u polyamorní ženy je bisexuální chlap úplně ideální stav :D Nemůžeš tenhle svůj pohled na věc vztahovat na ženy. :D
@CrocoRay (05.07.2017 22:03): Takže ti vadí že tam je možnost pro menšinu která vlastně vůbec nijak neovlivňuje tvůj styl hry a příběh je takový jaký si ho vytvoříš, ale vadí vám že tam je možnost navíc kterou vůbec ani nezaregistrujete.

*tlesk* *tlesk*
@Gordon (05.07.2017 19:59): Máš sice pravdu, ale já jen říkám, že některé věci se mi na ME nelíbí. Ale nepočítám to do hodnocení a ty možnosti, které tam jsou a já je přímo při hraní nevidím, tak se je snažím přehlížet. Přesto mi tam prostě už z principu nějaká ta možnost, že hlavní hrdina může být teplouš prostě vadí :-) Což ale nic nemění na tom, že u mě by se k tomu hlavní hrdina nikdy nesnížil.
@Sadako (05.07.2017 19:20): Tak ono u RPG jde taky o to se sžít s těmi postavami, takže někoho určité věci ohledně toho fakt můžou naštvat a já to chápu. A podle mě vedlejší postavy by měly být charakterem a vším pevně dané, přičemž jen hlavní postavu si můžu měnit svým chováním a hrát třeba za hodného nebo zlého. Mass Effect podle mě dává až moc velkou možnost zasahovat do věci, které by měly být neměnné.

Ale to říkám jenom k tomu tématu. Do samotného hodnocení nebo kvality hry bych to vůbec nepočítal a ta hra sází na jiné věci.
@Charllize (05.07.2017 14:38): Netuším, jak to mají ostatní hráčky, ale když si vybírám romanci ve hře, tak mě zajímá, jak je ono NPC napsané a jak dobře vypadá. Jestli k tomu ještě rád píchá chlapy/ženské (nebo vůbec, jestli je to chlap nebo ženská, ale hádám, že někomu zrovna tohle zas tak jedno není) případně, jestli kromě mě po večerech ještě rád brousí velbloudy případně rád masturbuje u videí s WALL-E, je mi dost jedno.

Představa, že u dating simu/romance v cRPG někdo opravdu řeší nějaké biologické programování je děsivá, WTF a Trololo zároveň.