Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Když jsem hrál sólo za rytíře, tak jsem Darkmoor raději jen proběhl. Ze všech dungeonů je Darkmoor nejtěžší...
@ad142 (21.05.2017 13:24): Práveže ja som s Darkmoorom nemal problém, prešiel som to ako posledný zo "4 kryštálových hradov" a taktiež už som nemal žiadne sidequesty a keď som si nahádzal rôzne protekcie a tak, tak som celkom pálil tých lichov a beholderov na frontálny útok.
Je super, že sa vieme takto pekne dohodnúť na veciach. :)

Každopádne z herného hľadiska bol VARN V MM6 tak trochu peklíčko v prekombinovanosti dungeonu. Pre mňa tam asi nebol náročnejší dungeon v celej hre, ani tie čo nasledovali.
@Richmond (21.05.2017 08:21): Je to jeden z tých VARNov, ktoré boli aj v Might and Magic I, tento keď kolonizoval Enroth, tak sa zamaskoval do podoby pyramídy/hrobky. Ten konkrétny VARN z MM I má ale tiež spojitosť s Enrothom.

Citát s Elemírových stránok: "Odtud pocházel král Enrothu Morglin (Jerico) Ironfist (HOMAM I) a odtud přišel magickou Bránou do Enrothu. Město Nový Sorpigal na východ od hradu Ironfist má jméno po městečku z jeho domovského světa."
@StriderCZ (20.05.2017 14:57): není mnoho RPG na mém seznamu které bych si jednou rád zahrál ale tohle je určitě jedno z nich. Moc dobře si pamatují recenzi v Levelu, která mě totálně nadchla. Tohle RPG si určitě zahraji!
@player (20.05.2017 14:17): MM VI je hodně o zkoumání světa, objevování. O tom, zjistit kam se lze vydat, v jakém pořadí , jaký dungeon zvládnu, a který je ještě nad mé síly. V počátečních lokacích je luk nezaplatitelný pomocník. Ale variabilita hry je veliká, jde to i bez něj.
Prostě až v dálce uvidíš skupinu silných nepřátel Titánů tak už naše rady nebudeš potřebovat...

Rád cituji následující:

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity

@player (20.05.2017 14:17): Preto tie luky, aby si to hral na diaľku. Ono v podstate za akúkoľvek kombináciu postáv je to dobré hrať od začiatku na diaľku a z blízka len dorážať nepriateľov, ak ich nie je veľa.
Ja som nikdy nemal to srdce dať si dve rovnaké classy do jednej družiny, lebo ma bavilo vyvíjať každú postavu inak a vidieť na nej jednotlivé povýšenia.
@Zero (20.05.2017 12:13): Ono je najlepsie mat aj Meteor aj Iskry, kvoli resistenciam (rovnako ako mat Incinerate + Implosion) nepriatelov, na niekoho ohen vobec neplati ale iskry ho masakruju a opacne.

Ja som daval vsetkym magom Fire+Dark, k tomu 2 magom Air a jednemu namiesto Air samozrejme Water kvoli teleportacnym kluzlam. Po vymasterovani Water som mu zacal davat Air.
Earth som kompletne ignoroval.
Dobrá taktika je taky namaxovat magii vzduchu a jenom házet jiskry. Stojí to málo many, a pokud to umí 3 členové party, tak je to vražedné. Na silné nepřátele to platí taky, stačí jít přímo k nim, ať je trefí všechny ty jiskry.
@mazar1234 (20.05.2017 00:50): naprostý souhlas- moje nejoblíbenější parta.
Nejprve luky, posléze ohnivá magie (zejména déšť meteoritů je skvělé kouzlo) a pak černá magie (dech draka) - herní tempo je ohromně rychlé a dynamické a pocit Boží nadřazenosti je úchvatný.

Ostatní družiny- záleží na tobě, jakým stylem chceš hrát, v šestém díle máš ohromnou svobodu a možnost experimentovat.
Některý dungeony jsou především otravně dlouhý a / nebo otravně těžký... :-D
@player (19.05.2017 17:11): Stejně jako Malignus jsem to dohrál se skupinou knight, paladin, cleric a sorcerer. Perception jsem měl od začátku, naopak obchodování jsem vůbec neřešil. Ta hra vůbec není těžká (jak jsem si ji pamatoval z doby, kdy vyšla u LEVELu).
@player (19.05.2017 17:11): Táta to dohrál se skupinou Paladin, Archer, Cleric, Sorcerer a já s Knight, Paladin, Cleric, Sorcerer. PACS se mi líbí. Je to i předdefinovaná grupa. Archer je nejlepší s kopím. Všem dej luky a soustřeď se na vodní magii, kvůli kouzlům cestovním. Já osobně jsem si udělal nejdřív experty na magii, posilování a meditaci v Sorpigalu a pak na zbraně s zbroje v Ironfistu. Nic jsem nekupoval ze začatku a hrál jen s tím, co jsem našel. Napřed vyčisti celý povrch teprve až pak dungeony. A ze začatku jeď souboje na tahy a doruč dopis do hospody v Sorpigalu a pak na hrad Ironfist, ale nemluv d Nicolaiem.
Tohle je super hra, kterou jsi určitě zahraju ještě jednou. Jen budu muset přijít na to jaká kombinace povolání pro hrdiny je nejepší. Rytíř,lučistník,paladin a kouzelník nebo Klerik,rytíř,lučištník a kouzelník?
Našel jsem jedno video kde se sestavuje skupina a dává tam postavám na začátek dost podivné skilly. Preception neboli vnímání jsem, pokud si dobře pamatuji dával až v pozdější fázi hry, prtože na začátku jsou mnohem důležitější skilly (odstraňování pastí, opravy,rozpoznávání věcí atd) a je podle mě je důležité aby všichni měli alespoň nějakou zbroj (nejméně koženou). A na začátku je dobré mít obchodníka aby jste nakupovali levněji a prodávali draze.
Diplomacy jsem ani vůbec nedával protože tu využijete opravdu málo a zdá se mi to jako skill, který je né moc užitečný. Sestavit kvlitní skupinu je opravdu oříšek.

https://www.youtube.com/watch?v=mDHYy-l1c5o
@ad142 (22.07.2016 19:57): škoda, že jsem na tyhle hry nenarazil, jako mladší. By mě zajímalo, jak se tenkrát k těmhle hrám dalo dostat. Jedině, co vím, tak jsem hrával Golden Axe. A na Gothic tenkrat nikdo nemel dvd rom. Tady v okoli jen same strilecky, skakacky, adventury nějaké.. Ale rpg ne.. Vím jen ze Heroes 3 ta tahovka měl jeden známej. No vlastně pc tenkrát z 2 3 Vesnic, jsem byl já spolužák a jeden kámoš, kde měl snad moorhuny.

Pak, když jsem chodil do města, tak jsem byl jedinej ze školy, co měl herni pc :D a k nicemu pc predcil hry a za dva roky to byla stara bedna na smetak.
@FildasCZ (22.07.2016 19:49): Aj ja dúfam, že niekedy vyjde aj 11. diel. Aj keď zatiaľ som predchádzajúce diely ani poriadne nehral, práve okrem 6. dielu a momentálne hrám trojku. Ale bol som prekvapený, keď som v jednom obchode v NR pred dvoma mesiacmi ešte našiel krabicové verzie siedmeho a deviateho dielu.
@ad142 (22.07.2016 19:41): Ta desátá část je vlemi zábavná, alespon beta k plné hře jsem se nedostal čekám až si to budu moc vychutnat na jiném stroji mám to od xzone na půdě.

Snad bude :) Otázka od koho :( .. Chtělo by to zas nějakou dobrou hru.

Tak mňa rozsahom a náročnosťou iritoval asi len VARN. V Darkmoore som bol tak silný, že som nemal problém ho vyčistiť celý.
Já se onehdy setkal s tím, že při seslání kouzla ze svitku postavou, která dané kouzlo už ovládala nedošlo k "použití" svitku ani ubytí many. Jenom šlo de-facto o slabší základní verzi, než kdybych ho seslal normálně. Nikdy jsem nezjišťoval, jestli to byl bug nebo "fičura", každopádně ve chvíli, kdy jsem našel svitky k nejsilnějším útočným kouzlům černé a bílé magie se mi to čištění západního konce mapy dost usnadnilo :) K tomu taky fakt, pokud měl člověk seslané lítání, tak šlo i během tahové souboje v tahu nepřátel pohybovat ve vertikálním směru a tím uhýbat nepřátelským projektilům.

Fakt by mě zajímalo, kolik času jsem u toho strávil. Dneska už bych to možná nedal ^^
To jo, počítat padlé nepřátele, to fakt nejde, jedná se tisíce.
Sci-fi do universa M&M patří, obdobně jako u Wizardry..., ale taky mně hra baví jen do fáze plnění úkolů pro velkou radu, pak už je to jen "povinnost".
V druhém díle MM bylo počítadlo soubojů, skončil jsem u dvou tisíců soubojů (kolik to muselo bylo zabitých nepřátel, to vážně netuším....)
Já už ty velké dungeony na konci nehraji a končím před nimi. Fakt nevím, co to autory napadlo. Zase se mi ale tímhle stylem o hodně vylepšily dojmy ze hry. Tedy až na ty legrace například z Mistu, jak máš přinést důkaz zrady šermířů, přičemž to tam celé vymlátíš. Dělám si z toho legraci v diskuzi. I z toho, že království Enroth nezůstal věrný snad nikdo z jeho poddaných. Šermíři, vojáci, mniši, druidi, mágové... Všichni se spojili s démony.
Tak jsem se probojoval di kontrolního centra.
Darkmoor, hrobka VARN byla zkouška trpělivosti. V podstatě jsem si vyčistil cestu tak z jedné desetiny... tak abych je mohl "proběhnout".
Osvědčilo se mi při čištění poslouchat nekonečný labůžo na youtube, bo jinak nevím, trpělivost mi pomalu začala docházet.
Rozehrál jsem šestku s jedním rytířem. Jsem prakticky na začátku, ale jak tak plánuji průchod hrou, tak jsem si řekl, že by bylo fajn splnit druhý povyšovací quest (Conan je schválně jen na 16.levelu, po druhém povýšení se opět zvýší počet životů za level). Postupně jsem se probil k Vojevůdci, přes 140 šermířů, vojáků- zejména veteráni byli oříškem, na pátý pokus poražen Vojevůdce. Boj urputný- na jedno kolo 1-3 nepřátelé, pak do chrámu, ke kováři opravit meč, cestou k pevnosti se vyhnout diamantové gargoyle.
No nic, ty životy navíc se budou setsakramentsky hodit. Si říkám. Jdu pro odměnu. Konečně- bo ke konci to už byla otročina. Jenže ono nic....Save, load, zkouším kde co, a pak zjišťuji, že k povýšení je nutné zabít Vojevůdce z vedlejší pevnosti...
MM6 jsem nehrál strašně dlouho, takže už si nepamatuju. Ale třeba v MM1 a MM2 jsou náhodné souboje uzpůsobeny tomu, na jaké úrovni jste. Tam se podle mého zvyšuje akorát "horní mez" :) Tedy zpočátku potkáváte slabší příšery, postupem času potkáváte TAKÉ i silnější. To mi přide v pořádku. Samozřejmě bavím se o náhodných soubojích.
Teď čtu ten popisek - "Hodí se spomenout, že se zvyšováním zkušeností vašich postav se zvyšuje i tuhost vašich nepřátel, takže stále potkáváte vyrovnané soupeře."

No, já byl vždycky přesvědčenej, že v MM6 žádný scaling nikdy nebyl. Prostě jsem buď měl dost silnou partu nebo jsem se vrátil pozdějc. Potvrzuje to i tahle recenze na rpg codexu. Může někdo potvrdit nebo vyvrátit, že tam ten scaling vážně je ?

viz.
The lack of level scaling does makes combat a lot of fun in the end despite the fact it can be tedious at times. This is where MM6 succeeds and games like Wizardry 8 fail dismally. You may have struggled to kill those cultists in the beginning, but come back 10 levels later and you will completely destroy them with ease. This gives a real sense of progression to your character and is something every RPG should feature, in my opinion. There would be no point to the combat if all you did was face ever-increasingly difficult enemies that level with you, but fortunately this game gets it right.
Já jsem vždycky jako první zajel na Ironfist pro prachy od týpka s dopisem, a za to všechny naučil luk a nějaký jim koupil. Pak byl začátek hnedka lehčí. :-D