Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PavelU (29.10.2016 21:43): To je fakt divný. Co máš za verzi hry? Já si tu misi taky pamatuji těžkou, ale to bylo asi jen když jsem to hrál prvně. Kdykoliv jsem hrál pak, tak to šlo vždy jak po másle. Být na tvém místě, asi bych to rozjel znova. Není to zase tak moc dlouhý.

@Red (29.10.2016 22:02): Jo, jsou to dva levely. Jak jsem psal, je to taková rozporuplná mise. Většina lidí ji zatracuje, ale já ji beru jako velice zajímavé zpestření hry. Je to jeden ze dvou případů z celé hry, kdy se dostaneš k ovládání speciálního zařízení :-)

@mazar1234 (29.10.2016 22:53): Jo, levely v Chaserovi jsou v mnoha případech vážně obrovské. A to Vodárna nebyla ta z největších. Co se stealth týče, v té hře je prostě všechno. Snažili se ty mise udělat různorodé, alespoň na začátku. Naštěstí je tam tahle stealth mise jediná, osobně to taky nemusím. Ale ve své době se to chválilo, že je to dobře udělaný. Mike ti pořád radí, kam jít, takže se to dá projít úplně bez problémů.

Jinak mě velmi těší, že i po tolika letech si Chasera zahraje tolik lidí. Mám chuť se k vám přidat, i když jsem ho opakovaně dohrál před pár měsíci. Ale mně se tahle hra zkrátka nikdy neomrzí, i když ani zdaleka není dokonalá :D
Tie misie sú docela dlhé, teraz som dokončil to čistenie stavby, kde na začiatku boli vzdialení sniperi, ale skôr čo mi liezlo na nervy bola tá debilná "forced-stealth" misia pred tým.
Načo s týmto otravujú...... zlatý Soldier of Fortune.
Tak jsem celý šťastný udělal tu podvodní misí a ona je ještě jedna. Už mám dnes přechaserováno:D
Ještě jsem to nesplnil. Někomu to přijde lehké, jinému těžké. Faktem je, že nejvyšší obtížnost, snížení jsem nezkoušel. Pokud mrknu na tvůj gameplay, máme oba názor přesně opačnej, viz to skladiště :) Pár nepřátel jsem sice zahlídl, střídavě sejmul či ne. Nicméně průjezd okolo té rafinerie a a barelů vyústí v rychlou zatáčku a přeběhnutí ke třetímu oknu. Sotva náklaďák zahne, hned bouchne. Jeden nepřítel k němu běží zezadu, ale je schován za budovou. Jiné protivníky jsem zatím neobjevil. Asi je vozidlo už moc poškozené, nevydrží další palbu, popřípadě budu měnit obtížnost, nebo jedině dát opáčko úrovně.
Taky jsem s tou misí nikdy neměl problém. Nepřátelé nabíhají k náklaďáku. Ne vždy přibíhají proti, ale i zezadu nebo z boku. Chce to koukat kolem a eliminovat hrozbu co nejdřív. Obzvláště bacha na ty, co mají granátomet :-)
@valcik (29.10.2016 17:38): Zoom je samozřejmě nezbytnej, ale dost zdržuje i nabíjení. Speciálně u této mise jsem si dal i manuální save, abych náhodou nějak nezvoral rychlý ukládání. A hrát misi od začátku, to by se mi nechtělo. Já s tou sniperkou měl problém už před 13 lety.

@Red (29.10.2016 17:16): Podvodní misi si pamatuji, byla rozdělená do několika levelů, ale jak byla či nebyla záživná, to už si nevybavuji.
Divné, odstreľovačskú misiu som zvládol na prvý šup! Štelovali ste počas mierenia priblíženie? Už si nespomínam ako, ale dá sa to, inak z tej výšky neuvidíte ani prd.
@PavelU (29.10.2016 17:00): To jsem dneska udělal, s tím že jsem nic neriskoval a savoval po zásahu a loadoval jsem už když jsem dvakrát za sebou minul. Ale ta mise potom (ve vodě) je ještě větší opruz.
Maják - Odstřelovač, první dvě fáze jsem zvládl, zpomalení času nebylo nutné, ale jdu ke třetímu oknu a už mi náklaďák zničí. Situace je přehledná do okamžiku, jak auto projede zatáčkou okolo výbušných sudů, pak už absolutně není vidět, kde jsou nějací útočící nepřátelé. Zpomalený čas zatím nepomohl. Jednoho týpka jsem sice zaznamenal, ale sejmout jej nestihnu.
Jinak nemáte někdo zkušenosti s hraním Chasera, když máte 2 grafiky - NVIDII a Intel?

Jde o to, že se mi hra spouští na grafice od Intelu, která víc jak Full HDčko nestíhá. Obvyklý triky na spuštění přes dedikovanou nepomohli. Na Linuxu mi to jde v pohodě...
http://i.imgur.com/mwhJo8t.png
Obrana náklaďáku za mnou, dalo se. Je to ve dvou fázích, v první útočí ze shora, z oken, střech, stropu, ve druhé už hlavně z venku dole. Je jich na Hard ke konci poměrně dost. Ale i když byl náklaďák notně poškozen, kouř stoupal na dvou místech, stačilo to na úspěšné splnění. Náboje a lékárny nebyl problém, průběžně jsem doplňoval. Hru hraji bez zpomalení času, to uplatněno kdysi v té noční sniperské misi.
No, to bych taky rád věděl. Už na to nemám čas jako dřív. Je toho tam pořád spousta nedodělaného a mě chybí ten prvotní zápal. Sem tam na tom dělám, ale tímhle tempem to asi nikdy nedodělám... Ale rád bych to dokončil, mám v tom totiž utopeno spoustu času, tak by byla škoda to nevydat. O víkendu na tom plánuju zase něco udělat ;-)
Zajímavé, to co tu popisujete. Hraju Chasera pravideně prakticky od jeho vydání a nějak si nevybavuji, že by se nepřátelé někdy stříleli navzájem. Tedy pokud to nebyl záměr. Ve hře se čas od času připletete do bitky dvou znepřátelených frakcí, kdy vy sami bojujete jako třetí strana. Ale to asi nebude to, co myslíte :-)
@PavelU (26.10.2016 19:13): Tak friendly fire od nepřátel mi přijde jako příjemný osvěžení a i celkem realistický. Kdybych věděl že proti mně stojí Chaser tak taky střílím hlava nehlava:)
Jo, hudba byla v té době, kdy Chaser vyšel, hodně chválena. Pokud bys chtěl kompletní soundtrack, dá se stáhnout u mě na webu ;-)
Nedostatků má hra hodně, ale i tak je skvělá. Co nyní mám střílečky v malíku, prolejzám to všelijak, obecně v tomto trojrozměrnou interakci zbožňuji, ale řada míst je slepá. Level design nedává smysl, někde nejde něco přeskočit, likviduji nepřítele za plotem, vypadne z něj lékárnička, nemám ji jak sebrat. Za tentýž plot by šlo jít, protože po plotu vylezu, ale neviditelná bariéra mi brání místo přeskočit. A borci tam stříleli sami po sobě, já byl schovaný za rohem budovy, jen trochu vykouknu a hned šíleli. Někteří po mě šli, ale ve snaze mě sejmout, sejmuli sami sebe.

A má Chaser fakt pěknou hudbu, to jsem netušil.
@Red (26.10.2016 15:09): To je prostě Chaser smolař - vždycky se připlete do nějakých problémů, které s ním nijak nesouvysí a svedou ho z jeho hlavní cesty. V tomto případě potřebuje pomoc od Kabira a co čert nechtěl - Kabir zrovna lítá v rodinných neshodách... :D

Jinak gratuluji ke splnění mise. Podle mě je to nejhorší část, co v téhle hře najdeš. I když jedna rozporuplná mise rozdělená do dvou levelů tě ještě čeká, ale to ti nebudu prozrazovat. Pro mě osobně to ale bylo příjemné zpestření, i když spousta lidí na to hrozně nadávala. No, uvidíš sám, čeká tě to celkem brzy :-) Ale pak přijde jedna z dalších razantních změn prostředí a další skvělé mise. Troufám si řící, že v této fázi, kde jsi, máš před sebou ještě polovinu hry ;-)
Trochu mi není jasný proč ten náklaďák vlastně chtěli, i za cenu svého úmrtí, zničit.
Jo s tím sekundárním granátometem a bezectným savováním jsem to nakonec udolal. Tenhle typ misí nemám rád obecně, ale pořád lepší ochrana nepohyblivého objektu než pohybujícího se sidekicka:)
@Walome (26.10.2016 13:34): Tady bych s Tebou nesouhlasil, ta rychlost reakcí rozhodně hraje v přestřelkách nemalou roli.

Že není tak filmově cool (to nemyslím špatně) jako v Max Payne 1,2 je věc druhá, hrát se to dá i bez něj (ale to Max Payne také).
@Najlvin (26.10.2016 13:29): on ten zpomalenej čas je v téhle hře úplně k ničemu, protože... jen zpomalí čas :) na rozdíl třeba od Max Payne 2, kde se zpomalí čas a ty seš stejně rychlej. Takže v Chaserovi jakákoli výhoda mizí, teda je tam jen tak, že máš víc času se rozkoukat, ale to až tak není potřeba. Dá se to hrát jako normální FPS.

Ovšem rozbití skla při bullet timu je hodně cool :)
Ta mise je fakt šílenost. Na hard jsem to nikdy nezkoušel, ale na medium se to dá. Přiznám se, že zpomalení času v Chaserovi většinou vůbec nepoužívám. Když jsem ho hrál poprvé, tak jsem na něj úplně zapoměl a od té doby nemám potřebu to nějak vyhledávat :D V té misi je také potřeba vědět, kdy je správný čas na rychlé uložení. Pokud se chcete pobavit, jak jsem to na medium hrál při nostalgickým let's play, tak doporučuju tohle video od času 53:04 - prostě utrpení :D
https://youtu.be/2tR_2l5dzag?list=PLvaU0WuZKvRqyZJ-lrs7KgaeB17wBiztH&t=3184
Granáty sa osvedčili pri vykúkaní z brány, cez ktorú sa útočníci hrnuli do garáže. Nabiehajú po skupinkách! A bacha na pazúrov, ktorí útočia zo strechy, kvôli ním som musel párkrát loadnúť..
Musíš sbírat náboje po padlých nepřátelích. Máš famas, takže granáty v granátometu používej na větší skupinky nepřátel. Při nejhorším si v nastavení změň obtížnost na lehkou a po úspěšném dokončení si ji zase vrať na tu původní ;-)
Nejde mi ochránit náklaďák...moc nepřátel málo nábojů:(
Pokud by ještě někdo chtěl upravit pozici zbraní tak, jak jsou vykreslovány v původním 4:3 obrazu, stačí, abyste si v hlavním adresáři hry vytvořili složku s názvem Addons a do ní zkopírovaly tento soubor: http://www.doommap.cz/data/weapons_fix.fs - je to pouze pro formát obrazu 16:9 (širokoúhlý), takže pokud byste chtěli hrát ve formátu 4:3 nebo 5:4, nezapomeňte si ten soubor ze hry zase smazat, jinak by se vám zbraně zobrazovaly špatně.

Rád bych časem ještě vyřešil chybné zobrazování textu ve filmečcích a roztahování pohledu skrze optiku zbraní, ale to bude asi dost obtížné a dost možná neřešitelné.
Já to hraju bez úprav na 1920. Nějak mi to vůbec nevadí.
@Najlvin (23.10.2016 01:55): Tak to je super. Stačí mi ta správná pozice zbraní při 16:9. HUD a optiku oželím, nezobrazování času v sekvencích též. Hru jsem měl docela pěkně nastavenou, videosekvence byly velmi detailní. A prvně jsem tam dal češtinu. Vlastně ještě to znění úkolů je ve widescreenu roztažené, ve 4:3 a 5:4 je to zobrazeno na menší ploše.

Vypadá to vážně dobře. Díky Najlvinovi.

Obrázek 1, Obrázek 2, Obrázek 3 a Obrázek 4.
Tak jsem se v tom šťoural a minimálně pozice zbraní by se dala velmi snadno upravit tak, aby při formátu obrazu 16:9 byly zobrazované stejně, jako v původním 4:3 - tedy bude vidět celý model zbraně. Ale co se týče HUDu a pohledu skrze optiku, tak jsem zatím nepřišel na to, jak se zbavit toho roztahování o stran.
To já taky, a nejednou jsem přemýšlel nad tím, jak by se to dalo opravit. Bohužel, ta hra vznikala v době, kdy ještě širokoúhlé monitory nebyly tak rozšířené. Můžeme být rádi alespoň za to, že je hra vůbec podporuje. Některé hry z té doby ani formát 16:9 neumí :D
FoV je nastaven přesně na 90°. Přišel jsem na to, když jsem se snažil vytvořit ze screenshotů cubemapu. Stačilo postavu vždy otočit o 90° a následné screenshoty na sebe po stranách přesně navazovaly. Je jedno, jaké vyberete rozlišení a poměr stran obrazu. V Chaserovi vždycky platí, že rozsah vidění do stran má 90°.

Hra je primárně nastavena pro poměr stran obrazu 4:3 (třeba 1024x768), kdy se všechno zobrazuje přesně tak, jak bylo zamýšleno. Proto vždy hru hraju v tomto formátu, a to i na širokoúhlém monitoru, kdy se po stranách zobrazí černé okraje. Bez problémů se to dá hrát i ve formátu 5:4 (typicky 1280x1024). Problémy vznikají hlavně u širokoúhlého formáru 16:9 (1920x1080). Hra ořeže obraz nahoře a dole, což by ještě ani tak moc nevadilo, ale tomuto formátu podléhají i další věci, jako například roztažení původně kulatého pohledu skrze optiku zbraně do elipsy, roztažení hudu (zdraví, munice, zaměřovač) a bohužel i vykreslování informačního textu ve filmečcích (místo, čas), které se díky uříznutému formátu obrazu vykreslují mimo viditelnou plochu.

Řešení pro širokoúhlý formát bohužel není. Zrovna včera jsem se díval na to, jak jsou dělaná ta hledí. Kupodivu to není textura zaměřovače, ale regulerní model. Jediné, co by se mohlo podařit spravit, je ten informační text mimo obraz, a to pokud přijdu na to, jak změnit ve hře FoV. Ovšem otázkou je, jestli by se na to pak dalo vůbec dívat. Čím větší FoV, tím víc to bude působit nepřirozeně.
Hra má nesprávný FoV. Zbraně mají být vidět správně takto. Při samotném hraní to sice nijak neva, ale je to o ten kousek posunutý, no. Měnit nastavení v default.cfg žádný smysl nemá. Graficky docela ok, ale barvy jsem musel dost zvýraznit, když hraji. Jinak mě to furt baví, i když mnoho much to má.
@Bodkin (18.10.2016 22:25): Jo idealne kudlou.... az mam hlupy pocit, ze som si nespomenul, ale mozem sa vyhovorit, ze je to mimo zanru FPS tak som to neriesil.

@MarezCZE (18.10.2016 20:56): Akurat, ze sa musis prebyt do nejakej velmi pokrocilej misie inac ziadne G11 neuvidis :-D, ale je tam aj moj oblubeny Steyr AUG takze si to urcite zahraj.
Najlepší kvér v Chaserovi je AK-74! Gausovka úraduje až v posledných misiách proti exoskeletonom a dobre sa s ňou rozbíjali aj obrnené vežičky. ^^

A hlavný hrdina je oháknutý a ostrihaný jak mamlas..
@Shoggot (18.10.2016 18:37): OICW - útočná puška budoucnosti, která používá zcela novou technologii střelby na principu elektromagnetického urychlovače. Speciální .223 (5.56mm) náboj je urychlen v hlavni, ve které jsou uloženy supravodivé cívky, které náboji udělí úctyhodnou rychlost až 1700m/s. Průbojnost je na krátké vzdálenosti obrovská, náboj je dokonce schopen prorazit pancíř lehce obrněného vozidla. Zásobník se zabudovanou baterií dokáže pojmout 50 nábojů. Další výhodou této zbraně je zabudovaný 20mm kanón se šrapnelovou municí, který je určen především pro boj s lehce obrněnými vozidly. V jednom zásobníku je 5 kusů této munice.

To se píše v manuálu. Podle mě, vzhledem k tomu, že se Chaser odehrává v blízké budoucnosti, je zcela pochopitelným úmyslem přítomnost jak existujících zbraní, tak zbraní, které jsou jen v prototypech. Některé zbraně ve hře možná mají jen reálný základ a v budoucnosti prošly určitou modernizací, proto se úplně neshodují se současností. Mně se arzenál v Chaserovi vcelku líbí. Zbraní je tam opravdu hodně a jsou i pěkně zpracované.

Mimochodem, Chaser během celé hry dostane do ruky jen Calico e50, ale věděli jste, že ve hře je i původní Calico M950? Podle mě je to jeden z dalších odkazů na film Total Recall. A pokud někdy dodělám ten svůj addon, tak si z něj i zastřílíte :-)