@paintoy (12.06.2017 15:43): Mozne to je, je mozne, ze tam vubec neni, netusim, jak to ma GOG udelane. To by musel zkontrolovat nekdo jiny tady.
Diskuze
@Garion (12.06.2017 11:09): Díky, ale u té mojí verze ten soubor nemůžu nikde najít :( Ani zaboha. Je možný, že je skrytý?
@90210 (12.06.2017 14:37): Nj, ale kde teda seženu nějakou kloudnější? :D Score CD je už v propadlišti dějin...
@paintoy (12.06.2017 11:06): Ta GOG verze podle vseho neni nic moc.
Zdravím všechny, na úvod musím říct, že mě těší, že tolik z Vás pořád hraje moji absolutně největší herní srdcovku :) Chlap občas nakoukl a zhnuseně odešel (a to je o devět let starší a šílená grafika starých her by ho neměla rozhodit :D) Prosím ale o pomoc, mám gog verzi a hra padá (jak jinak?), prve v té místnosti za gildou dobrodruhů, řekla jsem si ale ok, jsem paladin, nemám tam co dělat :D, pak u Vědce, když jsem se zeptala na vědu, tenhle bug jsem vyřešila odchodem a návratem. Ale teď jsem se na fest zasekla u Jagy. Zadá mi výrobu koláče a hra padne. Patche mi nejdou, hlásí mi že kvůli architektuře. Co sakra s tím? Snažím se dohrát celou sérii a nechce se mi to vzdát :( Díky moc za rady
@ugraugra (18.01.2017 15:32): To je dobra silenost. Vtipny je, ze ja a verim ze i vsichni ostatni, vzdy po vychodu z jeskyne hned ve strachu mazal hledat mesto, tady jako ve kazdy spravny strilecce jde hned rubat prisery do bazin.:0)
Pridávam sa, vyzerá to hrozne a tie naskakujúce texty na obrazovke pôsobia ako vtip.
Aspon to má konečně trochu lepší (zábavnější) soubojový systém ;o)
@ugraugra (18.01.2017 15:32): Tak to je dobrej kekel. Že se s timhle někdo crcá...
@ugraugra (18.01.2017 15:32): Tak tohle by se mi hrat nechtelo
@Richmond (01.11.2016 19:08): chci nahnat co nejvice her nez budu mit manzelku a deti. Pak prejdu do modu "jedna might and magic hra za rok a jinak nic" :)
@ugraugra (01.11.2016 14:12): Já čím jsem starší, tím pomalejc hry hraju a o to víc inzentivně. Máš nějakej divnej progress :) Překotný dohrávání jsem měl v 90.letech :)
@90210 (01.11.2016 13:47): To nie je pravda, zásadný rozdiel je v tom, že on hry väčšinou nedohráva :)
@90210 (01.11.2016 13:47): To uznávám. Už mi není patnáct, abych měl čas hrát pomalu.
@ugraugra (01.11.2016 10:25): Zrovna tyto hry jsem hral pomalu a vychutnaval si je, ty to hrajes po "Drolinovsku" pro zářezy na pazbe.;0)
@ugraugra (01.11.2016 10:25): Tak to respekt, já si pamatuju, že jsem kdysi na 486 u toho vytuhl na strašný dny a týdny a stejně se konce nedohrabal. Na druhou stranu to bylo v době bez internetů, takže vůbec nevím, jestli mi to třeba neznemožnil bug...
@Isair (31.10.2016 19:08): Tak jako byl jsem dost nasranej, ale já jsem prostě hráč, kterej nesnáší, když má hru už víc rozehranou a nedohraje jí. Tak jsem zatnul zuby a šel jsem.
@Crash (01.11.2016 07:02): Přesně tak, myslím, že bychom se neměli bát tu sekci zajímavostí více využívat, třeba pro tyhle věci. Klidně tam ty bugy a jak je obejít přidejte (ideální s verzí hry, které se to týká).
@Karasman (01.11.2016 07:51): Tak já si to pamatoval a když člověk přeskakuje rozhovory a nechá auto-combat, tak odhaduju že za 3 hodiny jsem se dostal před to finále, kde jsem skončil napoprvé a pak mi trvalo něco přes hodinu to dojet do konce. Co jsem koukal, tak speedruny se dělají okolo 30 minut, ale to už fakt musíš mít ty naváznosti perfektně nastudované a utíkat z combatu.
@Crash (01.11.2016 07:02): Přesně tak, myslím, že bychom se neměli bát tu sekci zajímavostí více využívat, třeba pro tyhle věci. Klidně tam ty bugy a jak je obejít přidejte (ideální s verzí hry, které se to týká).
@Karasman (01.11.2016 07:51): Tak já si to pamatoval a když člověk přeskakuje rozhovory a nechá auto-combat, tak odhaduju že za 3 hodiny jsem se dostal před to finále, kde jsem skončil napoprvé a pak mi trvalo něco přes hodinu to dojet do konce. Co jsem koukal, tak speedruny se dělají okolo 30 minut, ale to už fakt musíš mít ty naváznosti perfektně nastudované a utíkat z combatu.
@Karasman (01.11.2016 07:51): pokud vis co, jak, kde a kdy udelat, neni dohrani v jednom dni problem.
@ugraugra (31.10.2016 18:50): Jako žes to dohrál na jeden zátah za jeden den?
Ono by nebylo od věci ty informace o tom na jaký bugy si dát pozor, popř. jak řešit, házet do zajímavosti. Rozhodně je to užitečná informace pro ty co s tím nemají zkušenosti a chtějí si to zahrát.
@musa (31.10.2016 18:03): You're welcome :p. Ale ať to není dříve či později jak za ty 2-3 roky! (to bys jinak porušil naší tradici:)).
@ugraugra (31.10.2016 18:50): Gratulace. Těch bugů je fakt škoda mno, jinak totiž čtyřku považuji za zdaleka nejlepší díl série, ale při prvním hraní ten dojem dokáží dosti pokazit. Ale tak alespoň že tě to úplně neodradilo.
@ugraugra (31.10.2016 18:50): Gratulace. Těch bugů je fakt škoda mno, jinak totiž čtyřku považuji za zdaleka nejlepší díl série, ale při prvním hraní ten dojem dokáží dosti pokazit. Ale tak alespoň že tě to úplně neodradilo.
Hurá, dal jsem si dnes speedrun a dohrál jsem to (a mám exportovanej save za paladina, tak snad ho zase neztratím) :)
@90210 (31.10.2016 16:56): kdybych se někdy rozhodl se opět pokusit o dohrání, tak tu diskuzi s dotazem typu "jak vyřešit problém Chernovy" zase rozjedu, páč se mi nebude chtít hledat :P
@90210 (31.10.2016 16:56): :) Nj, opakování je matka moudrosti. A nebo za to už vážně může ten Alzheimer :D.
Ale tu Score verzi sis hned napoprvé opatchoval, ne? Jinak totiž se nejde dostat přes Babu Jagu kvůli češtině (hra v jednom konkrétním rozhovoru padá).
Jinač Chernovy bug se týká všech verzí, jde o rychlost procesoru apod. Na starém Pentiu 2 jsem problém neměl, později na XPčkách bez dosboxu (Athlon 64) jsem to řešil zpomalovačem procíku (Turbo program třebas), v Dosboxu to chce prostě jen správně nastavit cykly, jádro apod. Při troše štěstí to bude fungovat už v implicitním nastavení dosboxu, v opačném případě to chce trochu poštelovat. Každý procesor to má trochu jinak, na svém starém jednojádrovém Athlonu 64 jsem nějak zvlášť štelovat nepotřeboval, na nynějším čtyřjádrovém I7 si to chce s cykly/nastavením emulovaného CPU trochu pohrát- někde níže i píši ideální nastavení dosboxu pro tu score verzi (edit: tady to je- core=simple, cycles=max , memsize=30)... to bylo ideální nastavení, aby hra nebyla ani příliš pomalá a ani se příliš nezrychlovala v některých konkrétních úsecích (přelez přes lano hned na začátku hry- kdy špatné nastavení cyklů/procíku vysaje všechnu staminu během chvilky), některé souboje, elfky v lese, chernovy bug atd.), ale jak říkám, na jiném procesoru to zase může reagovat jinak, převážně co se týká tedy toho nastavení cyklů. Ty to chce vážně nastavit ručně (pokud cycles=max řádně nefunguje), páč cycles=auto u kterékoliv hry nastaví hodnotu cyklů na 3000, což není vždy ideální.
Btw, Jaba s lobotomií jsem tu teď nedávno někde zaznamenal, že by už uplynul další rok? :p
Ale tu Score verzi sis hned napoprvé opatchoval, ne? Jinak totiž se nejde dostat přes Babu Jagu kvůli češtině (hra v jednom konkrétním rozhovoru padá).
Jinač Chernovy bug se týká všech verzí, jde o rychlost procesoru apod. Na starém Pentiu 2 jsem problém neměl, později na XPčkách bez dosboxu (Athlon 64) jsem to řešil zpomalovačem procíku (Turbo program třebas), v Dosboxu to chce prostě jen správně nastavit cykly, jádro apod. Při troše štěstí to bude fungovat už v implicitním nastavení dosboxu, v opačném případě to chce trochu poštelovat. Každý procesor to má trochu jinak, na svém starém jednojádrovém Athlonu 64 jsem nějak zvlášť štelovat nepotřeboval, na nynějším čtyřjádrovém I7 si to chce s cykly/nastavením emulovaného CPU trochu pohrát- někde níže i píši ideální nastavení dosboxu pro tu score verzi (edit: tady to je- core=simple, cycles=max , memsize=30)... to bylo ideální nastavení, aby hra nebyla ani příliš pomalá a ani se příliš nezrychlovala v některých konkrétních úsecích (přelez přes lano hned na začátku hry- kdy špatné nastavení cyklů/procíku vysaje všechnu staminu během chvilky), některé souboje, elfky v lese, chernovy bug atd.), ale jak říkám, na jiném procesoru to zase může reagovat jinak, převážně co se týká tedy toho nastavení cyklů. Ty to chce vážně nastavit ručně (pokud cycles=max řádně nefunguje), páč cycles=auto u kterékoliv hry nastaví hodnotu cyklů na 3000, což není vždy ideální.
Btw, Jaba s lobotomií jsem tu teď nedávno někde zaznamenal, že by už uplynul další rok? :p
@Isair (31.10.2016 16:44): Tyjo to prave ne, ja jsem to hral poprvy jeste bez navodu kdyz to vyslo ve Score a dost jsem tam experimentoval se vsim moznym a stejne to dohral. Jasne, ze jsem mel problemy, sekalo se to u bonzaje a parkrat jsem si s postavickou vysel az do nebe, ale nikdy nic fatalniho. Na bugy typu Chernovy je nachylna CD verze, ja jsem ale pozdeji sehnat opravdu poradbne propatchovanou bezproblemovou verzi.
NAvic jsem se v techto hrach vzdy uz behem prvni noci snazil prosmejdit uplne vsechno, takze nehrozilo, ze bych Domovoje potkal az po 5. dnu.:)
Vtipny je, ze jsem ted trochu zabrousil do historie teto diskuze a tuto debatu zde opakujeme v podstate ve stejnym slozeni tak jednou za 2-3 roky.:) To je stejny jak treba u Dungeon Mastera, kdy se jednou za rok nekdo na neco zepta, nasledne prileze Jab a spusti neco o lobotomii a hazeni hvezdic a rozjede se debata tech samy s temi samymi argumenty, ktere by se dalo kopirovat cut n paste z predslych let. Tady uz to je jak v domove duchodcu.:)
NAvic jsem se v techto hrach vzdy uz behem prvni noci snazil prosmejdit uplne vsechno, takze nehrozilo, ze bych Domovoje potkal az po 5. dnu.:)
Vtipny je, ze jsem ted trochu zabrousil do historie teto diskuze a tuto debatu zde opakujeme v podstate ve stejnym slozeni tak jednou za 2-3 roky.:) To je stejny jak treba u Dungeon Mastera, kdy se jednou za rok nekdo na neco zepta, nasledne prileze Jab a spusti neco o lobotomii a hazeni hvezdic a rozjede se debata tech samy s temi samymi argumenty, ktere by se dalo kopirovat cut n paste z predslych let. Tady uz to je jak v domove duchodcu.:)
@90210 (31.10.2016 16:24): Ono je to pravděpodobně i tím, že když hru člověk zná, tak nějak automaticky plní veškeré úkony tak jak má (jak hra předpokládala), hru jsem také dohrál nesčetněkrát, ale to první dohrání byl porod, při opakovaném už mě bugy samozřejmě taky nezaskočily... jestli je GoG verze zabugovaná více/méně, toť otázka, dabovaná verze na tom vždycky byla trochu hůře jak ta disketová (pády + nějaké neopravené bugy).
O tom installeru jsme se kdysi bavili, ale ten je už prakticky nesehnatelný.
O tom installeru jsme se kdysi bavili, ale ten je už prakticky nesehnatelný.
Ja jsem to dohral hodnekrat a nikdy jsem fatalni problemy s bugy nemel. Ta Score verze byla docela stabilni a pozdeji, kdy uz me sral ten preklad do cestiny, jsem stahl nejaky radne opatchovany cd installer.
Je to kazdopadne vopruz, pokud te hra takhle hned napoprvy pojede, tak uz se jen snazis poresit bugy, koukas se na kriticka mista dopredu a hru si neuzijes. To je na 3,14cu.
BTW kdyz sjedete o par prispevku niz do roku 2014, tak si tam Tulareanus taky stezuje na bugy z GOG verze, Tuhle verzi tedy evidentne nebrat,
Je to kazdopadne vopruz, pokud te hra takhle hned napoprvy pojede, tak uz se jen snazis poresit bugy, koukas se na kriticka mista dopredu a hru si neuzijes. To je na 3,14cu.
BTW kdyz sjedete o par prispevku niz do roku 2014, tak si tam Tulareanus taky stezuje na bugy z GOG verze, Tuhle verzi tedy evidentne nebrat,
@Isair (30.10.2016 17:35): Jo, hraju verzi z GOGu, která je dabovaná. Kromě toho, že mi párkrát spadla při přechodu na jinou obrazovku to funguje dobře. Možná kromě toho, že text na obrazovce se občas liší od toho, co čtou dabéři (nejvíc je to znát u trojice v hostinci).
/edit přidal jsem tenhle bug do Zajímavostí, snad to někdy někoho zachrání :)
/edit přidal jsem tenhle bug do Zajímavostí, snad to někdy někoho zachrání :)
@ugraugra (30.10.2016 17:27): Yop, QFG 4 je jedna z nejzabugovanějších her co znám. Trvalo mi několik pokusů (a roků), než jsem to konečně dohrál... ale zase když víš co a jak, dá se to opakovaně sfouknout hodně rychle, jen najít tu chuť a motivaci (ta je po něčem takovém na bodu nula, ale vždy když mě něco takového ve hře potkalo, tak jsem se k tomu beztak po pár měsících vrátil a jednou se konečně zadařilo...:)).
A ty hraješ tu verzi z GoGu? Já hrál řádně opatchovanou verzi ze Score (je třeba si na ní stáhnout patche, páč opatchovaná není a jsou tam i dead end bugy kvůli češtině) a tam je tuším zrovna Domovoi bug opraven. V té dabované CD verzi jsou ale zase trochu jiné bugy jak v té disketové a některé právě opraveny nikdy nebyly...
Ale každopádně jsem narazil i na kvantum jiných dead-end bugů... Bonsai (na tu je jednoduché řešení-zvýšení rychlosti), Chernovy bug (jehož řešení mi trvalo docela dlouho a jde v něm především o správné nastavení dosboxu), pád hry kvůli češtině u Baby Jagy, Bug s Katrinou (kdy nepřišla na nějaké setkání kdy měla) atd. na bug s panenkou si taky vzpomínám, když jsem to ještě hrál v neopatchované verzi.
A ty hraješ tu verzi z GoGu? Já hrál řádně opatchovanou verzi ze Score (je třeba si na ní stáhnout patche, páč opatchovaná není a jsou tam i dead end bugy kvůli češtině) a tam je tuším zrovna Domovoi bug opraven. V té dabované CD verzi jsou ale zase trochu jiné bugy jak v té disketové a některé právě opraveny nikdy nebyly...
Ale každopádně jsem narazil i na kvantum jiných dead-end bugů... Bonsai (na tu je jednoduché řešení-zvýšení rychlosti), Chernovy bug (jehož řešení mi trvalo docela dlouho a jde v něm především o správné nastavení dosboxu), pád hry kvůli češtině u Baby Jagy, Bug s Katrinou (kdy nepřišla na nějaké setkání kdy měla) atd. na bug s panenkou si taky vzpomínám, když jsem to ještě hrál v neopatchované verzi.
No doprdele, ted jsem z návodu vyčetl, že jsem se stal další obětí "Domovoi bugu" (způsobeným tím, že jsem nepokecal s duchem v hostinci během prvních 5 dnů) a se hrou musím seknout těsně před koncem, protože mi chybí panenka, o které vím, že je v hostinci ve skříni a přesto jí nemůžu vzít, protože mě prej "někdo sleduje" - zkoušel jsem i zlodějský přístup - přijít v noci či hodit na sebe kouzlo neviditelnosti a nic. Je to vážně dead-end. Au.
Chápu, že hra je nelineární, ale tohle je fakt docela obvious bug a nechápu, jak to mohli takhle podělat. Zase další produkt, do kterého se vložila kvanta práce a pak to pohřbí nedostatečný testing, achjo.
Chápu, že hra je nelineární, ale tohle je fakt docela obvious bug a nechápu, jak to mohli takhle podělat. Zase další produkt, do kterého se vložila kvanta práce a pak to pohřbí nedostatečný testing, achjo.
@90210 (30.10.2016 12:05): Ale ono zrovna ve čtyřce těch baráků moc vybrat nejde, pokud si dobře vzpomínám. K dědkovi se dostanete s každým povoláním, byť mu nevybrakujete skříně/truhly apod. a pak už zbývá jen starosta, kde toho taky moc není.
@ugraugra (28.10.2016 18:10): Asi ne, proste si ten skill vem a uvidis.:) Kdyz jsem to hral za paladina, tak jsem mel taky vsechny skilly a vybiral jsem baraky. BTW stal jsem se jim jedine tak, ze jsem si exportoval save z jednicky do trojky, dvojka tehdy jeste neexistovala v hratelne (VGA) verzi a stejne bych se v ni paladinem v prubehu hry nikdy nestal, protoze bych nesplnil vsechny podminky, ktery jsou obcas trochu sucharsky.
@90210 (28.10.2016 17:28): můžu se jako paladin přidat ke zlodějům bez nějakých postihů? Přecejenom, je tam ukazatel "honor"
@musa (28.10.2016 16:38): kvuli thief's guild. bez jejiho brouciho sefa je to mestecko az depresivne prazdny.
@90210 (28.10.2016 13:12): proč konkrétně lockpicking?
@90210 (28.10.2016 13:12): Nevím proč jsem si myslel, že jde importovat jedině save ze 3. dílu. A ono opravdu tam jde naimportovat cokoliv :) Takže jsem si našel Character generator, vygeneroval paladina pro QFG2 a voilá - I'm back im business :)
btw online generátor postav jsem přidal do odkazů
btw online generátor postav jsem přidal do odkazů
@ugraugra (28.10.2016 11:47): Podle me staci, kdyz si tam importujes jakoukoli postavu z minulych dilu a dostanes moznost vyberu paladina.
A pri vyberu skillu jednoznacne doporucuju vzit lockpicking.
A pri vyberu skillu jednoznacne doporucuju vzit lockpicking.
Tak jo, musím s touhle sérií už konečně pohnout, takže i když jsem ztratil save s paladinem (škoda no, chtěl jsem to s ním celé dohrát), tak začnu tenhle díl s mágem.
Musím vyzkoumat jak vlastně funguje ten soubojovej systém. Je trochu matoucí, že se tu dá nastavovat obtížnost (on medium level, the computer will assist you with defensive whenever you are not taking action, on easy level the computer will play out the entire combat) a zároveň v nastavení přepínat combat mode mezi arcade a strategy. Holt si jdu pořádně pročíst manuál.
Musím vyzkoumat jak vlastně funguje ten soubojovej systém. Je trochu matoucí, že se tu dá nastavovat obtížnost (on medium level, the computer will assist you with defensive whenever you are not taking action, on easy level the computer will play out the entire combat) a zároveň v nastavení přepínat combat mode mezi arcade a strategy. Holt si jdu pořádně pročíst manuál.
@90210 (17.10.2016 18:21): ja uz nemam cd mechaniku natoz disketovku :)
@ugraugra (15.10.2016 17:59): Mel sis ten save po dohrani zazalohovat na disketu, jak ti hra nabizela.;0)
Neměl by tu někdo save s paladinem? Já svoje pozice z třetího dílu ztratil a chtěl bych to s ním rozehrát.
@Tulareanus (28.01.2014 21:56): Tak zkus ještě naopak nižší memsize (třebas 8) nebo spíše to "core=simple" (to tam asi bude klíčové).
@Isair (28.01.2014 19:46): Stále to padá, išiel som s cycles až na 5000. A i tak, keď som nastavil memsize=30 (základ je 16), tak to padalo rovno pri štarte, ani mi hru nezačalo.
@Tulareanus (28.01.2014 19:39): Koukám, že např. v GoG verzi Duka 3D to mají pojmenované jako "dosboxDuke3D", takže pravděpodobně tam budeš mít něco ve stylu "dosboxQfG4". Jen to otevírej ve wordu, v poznámkovém bloku to mají nějaké rozhozené (na rozdíl od standardního/defaultního nastavení dosboxu).
Ty přesné cykly neporadím, zkus prvně co nejnižší (ale aby se hra nesekala) a uvidíš zdali to pomůže. Možná bych i v tom výše zmíněném souboru zkusil přenastavit "memsize" a "cputype" či "core" (pokud cykly nepomohou).
Btw, u té nedabované verze mi třebas na padání u Chernovy a vysokou rychlost hry (zvláště v některých soubojích) pomohlo nastavení:
core=simple
cycles=max
cycleup=1000
cycledown=1000
memsize=30
Ty přesné cykly neporadím, zkus prvně co nejnižší (ale aby se hra nesekala) a uvidíš zdali to pomůže. Možná bych i v tom výše zmíněném souboru zkusil přenastavit "memsize" a "cputype" či "core" (pokud cykly nepomohou).
Btw, u té nedabované verze mi třebas na padání u Chernovy a vysokou rychlost hry (zvláště v některých soubojích) pomohlo nastavení:
core=simple
cycles=max
cycleup=1000
cycledown=1000
memsize=30
@Isair (28.01.2014 19:30): Pozerám, že pri spustení má to qfg 4 10 000 cycles, nejaké odporúčanie na akú hodnotu to prestaviť?
Ten súbor som tam vôbec nenašiel.
Ten súbor som tam vôbec nenašiel.
@Tulareanus (28.01.2014 19:27): Řekl bych dle potřeby (tedy v některých problémových částech). Například u Toonstrucku je to poměrně vitální u jinak zrychlených arkádových pasážích.
@Isair (28.01.2014 19:22): Infamy dle dema bude asi také povedené. Ze všech chystaných her tohoto typu čekám od Infamy nejvíce.
@Isair (28.01.2014 19:22): Infamy dle dema bude asi také povedené. Ze všech chystaných her tohoto typu čekám od Infamy nejvíce.
@Tulareanus (28.01.2014 19:27): V souboru "DOSBox Options" si to muzes nastavit napevno. Pod položkou "cycles", implicitně je tam nastavené "cycles=auto" (v GoG verzi to možná bude jinak, tam si to často upravují).
@Drolin (28.01.2014 17:53): Treba to nastavovať pri každom spustení?
btw: zistil som divnú vec, hlasitosť hudby je podmienená sliderom v samotnej hre, zatiaľ čo hlasitosť dabingu je podmienená tým, ako mám nastavenú hlasitosť zvuku vo windowse. Riadne divné.
btw: zistil som divnú vec, hlasitosť hudby je podmienená sliderom v samotnej hre, zatiaľ čo hlasitosť dabingu je podmienená tým, ako mám nastavenú hlasitosť zvuku vo windowse. Riadne divné.