Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zdravím všechny piloty DID a hlavně TAW...zapojuji se sem poprvé a doufám,že né naposledy..:) TAW jsem si koupil hned po jejim vydáni a naprosto mě rosekala. děcka řvaly hlady,manželka se chtěla rozvést,ale já seděl u pc a chtěl dodělat kampaň....no nic,to bylo něco před 15 lety....proč sem píši...narazil jsem na cd s touto hrou při stěhování a chytla mě nostalgie...nikdy jsem ji totiž nedohrál celou,respektive skončil jsem u 4 kampaně....nikdy jsem se nedozvěděl proč ji nemohu udělat!!! jedna z hlavních příčin je samozřejmě ve mě ...minimální znalost angličtiny jak psané tak mluvené,která je nutná pro veškerou komunikaci a udílení příkazů.a teď to hlavní!!!!! je nějaká dostupná verze tohoto super simulátoru v češtině?hrozně rád bych si ji znovu naistaloval,ale ta anglická komunikace mě odrazuje....díky za jakékoli zprávy a čau piloti..:)
Držím palce ať ti první tažení vyjde.
Jen ti připomínám, že ke konci prvního tažení se nepřítel stáhne a prakticky přestane na tebe vysílat stihače i bitevníky. Ale pár hodin před koncem protivník chytí něco jako třetí dech a jeho letiště opět ožijou. Jak již jsem psal: TAW podvádí, a to dost. Přesto je to jeden z nejkvalitnějších leteckých simulátorů vůbec.
@Crash (10.08.2016 22:57): Kéž by. Teď mám za pouhou hodinu udělat 1% damage. To nebude tak lehké jak to vypadá na papíře. Bude se ale snažit. Opravdu jsem zvědavý co se stane pokud neudělám těch 60% damage. Hra totiž odpočítává čas ve War Room bez ohledu na to zdali letíš nebo ne. Budu teď muset zničit 2 cíle ze seznamu cílů během jedné mise. U těch Interdiction Strike misí, je také drobný problém v tom, jak jsi jistě ze screenshotů vypozoroval, že obvykle letíš z hodně vzdáleného letiště. Samotný let je obvykle na 1,5-2,5 hod dle vzdálenosti od mateřského letiště a cíle. Přemýšlím jak to provedu.

Jedna z možností, je že překopu ten Strike, vyzbrojím a nechám jej letět jako AI. I za cenu další failed mise (body se neodečtou pokud let opustím na zemi). Pak bych mohl jeden z těch CAP flights přezbrojit na Mavericky + AMRAAMs a letět na cíle které si ale nejprve musím dobře zapamatovat z mapy. Tím bych mohl zničit více cílů současně ale budu bez podpory ESCORT a WW. Což by nemusel být problém v případě útoku na statické cíle jako města ale pokud půjdu lovit SCUD, tak ten bude na 100% chráněný min. AAA, dost možná opět SAM.

Budu muset na tím dobře popřemýšlet.
Crashi díky za morální podporu. Budu ji potřebovat.

Čerstvé zprávy z fronty. V 9PM si nás nechal nastoupil velící generál OSN a sdělil nám, že nás teď stojí nebo padá úspěch v celé letecké kampani. Že INTEL (rozumněj politici ve Washingtonu) nám dal posledních 12 hod na zlomení nepřátelského odporu. Vzduch se dal doslova krájet. Každý z nás si uvědomuje, že celá křesťanská a utlačovaná komunita v Súdanu stojí a padá na našich výsledcích. Jedině tak dostaneme Súdan k jednacímu stolu OSN.

Dost bylo řečí. Plukovník Rapier vydal pro tento let zvláštní rozkazy. Po detailním studiu snímku z RECON a rozvědky zjistil, že nedalo našeho cíle - priorita 7 (jako obvykle Barracks v jednom z mnoha měst Súdanu) se nachází SS-23 SCUD a tuto hrozbu s nejvyšší prioritou 8 je nutné během téže mise zničit. Jedině tak máme šanci snad zvrátit výsledek letecké kampaně. Tady to bude až na krev. Samou únavou piloti i já padáme. Sotva přistaneme tak letíme další misi.

Ve 21:00 čekám asi 3 min na ohlášené rolovaní ale mezitím věž udílí rozkazy pro obě doprovodné ESCORT (každá SU-27 s AA) a WW (opět SU-27 s CAS). Uplyne dalších 8 min, než můžeme rolovat a odstartovat. Atmosféra je úžasná, poslouchat rádio na frekvenci 1 - věž je prostě stále úchvatný zážitek. Tady to prostě žije. Strike Package 8 letadel jde postupně do vzduchu.

Letím 415+ nm a to jen k cílovému městu + dalších asi 50+ nm k SS-23 SCUD. Nepřítel je na dně. Nezmůže se na žádný odpor. I tak jsem si pro jistotu nechal plný palebný průměr AIM-120, protože jeden nikdy neví a nepřítel nás už tolikrát překvapil....ovšem ne tento let. S veškerým AA nákladem se vrátíme zpět.

Po úmorně dlouhém letu se blížím k waypoint 4 a za ním zahajuji útok kanonem (jen 515 nábojů na HARD obtížnost) na všechny ti MiGy a Sučka na zemi. Ničím jich 5 a jedno další hoří. Poté pokračuji na waypoint 5 a za nim už jen IP a útok na cíl. Zničím Barrack, ověrím, že Wingman udělá totéž a po dalších 2 budovách toho nechám a s 8 Mavericky letím najít konvoj SS-23, který nejspíš bude chráněný SAM/AAA.

To se také stane, schválně mám radar v ENCOM 5 (tzn. zapnutý) a za chvíli slyším SAM Lock a už na mě letí raketa z SA-6. Okamžitě pikuji dolů pod úrovní terénu a dávám HELP - Treath Hot, načež Wild Weasel letka Su-27 zničí ten SAM a já poté SS-23 a doprovodný tank.

Pak se vrátím zpět na cílové město a zbylými Mavericky ho srovnám se zemí. Wingman ale spotřeboval hodně paliva a je v červené stupnici. Je mi jasné, že to nemá šanci doletět. Příkazem Drop All A-G odhazuje zbývajících 5 AGM-65 a pak stoupáme na 20000 ft, poté na 35000 ft a letíme na waypoint 7. Na MFD vidím, že poté co překročíme rychlostí MACH 1,5 hranici tak přímo v dráze letu se bude nacházet záložní letiště. Na nic nečekám a okamžitě žádám věž o přistání. Díky tomu všichni přistaneme bez problémů.

Statistika říká, že cílové město naší Strike mise Town Tawkar má 100% damage, SS-23 dodatečný cíl je také 100% zničen. :)
Já mám 5x Air Kills - to jsou ty Mig-21 a Su-27 na zemi na letišti po cestě k cíli, 2x Ground Kills (SS-23 SCUD + tank) a 10x Static Kills (budovy). Dvojka Wild Weasel Su-27 má na kontě 1x Ground Kills (SA-6). Všichni jsme úspěšně dokončili misi.
Odměnou je moje teprve druhá Silver Star! :)

Počkám dalších 5 min. kdy se v celou hodinu, tzn. v 22:00 aktualizuje Strategy ve War Room a já tak vidím aktuální damage ze všech zničených cílů a mám tak status:

Current Allied Strategy:
To strike military target (ARMY)

Duration
Time spent under current strategy: 45 hours
Time remaining for current strategy: 10 hours

Damage
Current damage level: 50%
Required damage level: 60%

Pokud počítám dobře 50% damage : 45 hod = 1,11 % damage / hod - můj výsledek!
Požadováno 60% damage : 55 hod = 1,091 % damage / hod

Obrázky z mise a výsledků:
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
Právě jsem přistál po první 5 hvězdičkové Interdiction Strike misi. Opět jsme letěli 2x Strike F-22 s Mavericky, 2x ESCORT (jedna letka F-18E, druhá F-22), Wild Weasel F-18E pro jistotu tentokráte s HARMy, neboť cíl se nacházel opravdu hodně hluboko v území nepřítele a po cestě jsme měli minout několik blízkých stanovišť SAMs chránících blízká letiště nebo strategické objekty typu EWR (Early Warning Radar).

Tradičně let začínám na stojánce, totéž platí pro ostatní doprovodné letky. Během rolování po pojížděcí dráze vidím startovat F-18E s doprovodné ESCORT, v rádiu slyším Lead Airbone..... pak přichází řada na nás a jsme ve vzduchu. Během čekání na rolování odstartovala ESCORT F-22. Nakonec za námi se řadí WW F-18E a krátce po nás je ve vzduchu. Vůbec poslouchat v F-22 TAW komunikaci je úžasný zážitek na Push 1 - Airfield slyším vše co říká věž vs. letky.

Odstartovali jsme se západem slunce, let byl neuvěřitelně dlouhý min 2,5 hod, nepřítel se zdá ale být na kolenou, protože tentokráte nám nepošle vstříc vůbec nic. A tak jediné rozptýlení těsně u cíle je AAA Shilka která chrání EWR (na mapě jsem neviděl že to je Shilka, prostě jen další SAM) a tak jedním Maverickem sejmu z bezpečných 9 nm AAA a pak obě EWR budovy. Nakonec po oznámení IP já i wingman zahajujeme útok na cílové město. Cíle jsou samozřejmě jen ARMY - Barrack ale tradičně srovnám všechny budovy se zemí, až na jednu. Poté na blízkém letišti cca 0,5nm sundám kanonem na stojánce v krytu 2x Mig-21 a spokojeně odlítám zpět. Let zpět také nic a my jsme kompletní. Po přistání překvapení, že ESCORT letka F-22 je deceased.... protože ji nemělo co zabít. Jediné vysvětlení je, že se srazil Lead a Wingman během manévrování. Už se mi to jednou stalo, že do mě wingman vrazil. Tohle je realné a bylo to jednou za celou kampaň v hrozně nepřehledné situaci v boji.

S výsledkem jsem nicméně spokojen. Odnáším si šestý Distinguished Flying Cross (Záslužný Letecký Kříž). Cílové město Town Dunqulah podle Target Listu má 100% damage (a bude započítáno v celou hodinu což je v 21:00 herního času).

Progress za 43 hod 47% damage level ARMY. Tzn. 1,093% / hod. To je jen o chlup více než je požadováno ale já prostě nemůžu být všude na bojišti! Kampaň za 12 hod skončí a vy už můžete soukromě tipovat jestli vyhraji nebo prohraji. Já sám to nevím. Jediné co vím, že v kampani je limit 72 hod pro Operation Highland. Sám jsem zvědavý jak tohle skončí.

odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz

Update: opravil jsem linky na obrázky z mise a progress v kampani.

Dnes jsem opět letěl další Interdiction Strike 4 hvězdičkovou misi. Strike 2x F-22 tradičně s Mavericky + WW 2x F-18E CAS, + 2x ESCORT každá po 2x F-18E. Cíl byl hrozně daleko, barracks v Sudanese Town El kazaya - přes 650 nm, strategic value 7.

Přelétali jsem nad min. 1x SA-6 a několika dalších SAM jako SA-11. Už cestou k cíli jsem přišel o WW letku, která nicméně stihla zničit 3x SAM které by mě obtěžovaly určitě na zpáteční cestě.

Cestou tam jsem viděl jak z dvou letišť poblíž našich hranic vzlétly úderné letky nepřítele. Po extrémně dlouhém letu k cíli cca 50 min při rychlosti Mach 1,1 jsem zničil obě barracks a vlastně prakticky celé město. Podle Target listu po přistání utrpěl cíl 100% damage.

Cestou zpět jsem si to trochu zkrátil ale ne až tak jak bych si přál protože nepřátelské SA-11 se mě periodiky zapínaly a vypínaly na MFDs. Bylo to příliš riskantní, takže jsem je musel obletět. Nicméně nejprve jsem napadnul strike letku s Mig-21 (Escort), Su-25 (Strike) a Mig-27 (WW) spolu se svým doprovodem a wingmanem. Sám jsem sundal 1x Mig-21 a 1x Mig-27. Těsně před přistáním jsme potkali na návratovém kurzu druhou nepřátelskou skupinu složenou s Su-27 a Mig-27 a připsal jsem si setřel další Mig-27. Zbytek doprovodu a Wingman dostali všechny, ovšem doprovodné F-18E skončily na padáku nebo zabité. I tak jsem společně zničili obě enemy Strike packages, které na nás nepřítel vyslal v poměru ztrát 2:1 což není špatné.

Výsledkem je pátý Letecký záslužný kříž.

Statistika říká, že mám 3x Air Kill, 11 Static Kills, dvojka 2x Air Kill
Wild Weasel F-18E dvojka zničil Mavericky 3x SAMs
Doprovodné ESCORT letky si připsaly 6 Air Kills a to vše za 6 našich zničených F-18E ze všech doprovodných letek. Přijatelné ztráty.

Podle Strategy mě zbývá už jen 13 hod, mám odlítáno 42 hod To Strike military targets (ARMY) a current damage level je stále jen na 46%, byť jsem cíl zničil na 100%. Zničené cíle se totiž započítají až každou celou hodinu. Požadovaný level poškození ARMY cílů je stále těch 60%.
Statisticky tedy: 60% damage : 55 hod = 1,091% / hod - požadováno, moje výsledky 46% damage : 42 hod = 1,095% / hod. Uff to bude těsně. Hodně těsně.

odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
@endura (05.06.2016 18:37): i když mě možná nebudeš věřit ale za určitých okolností je to možné.

http://www.aeroweb.cz/clanky/1265 je to teoretický možné "Juraj Šouc v té době náš representant na akrobatických letounech se pokoušel na Migu-21 o rekord v maximálním dostupu. Dosáhl dostupu 30 000m a byl to rekord. Z úspěchu se neradoval dlouho, protože mu vysadil motor. "

PS: 80 000 ft = 24 500m.
Dnešek byl dnem tří výškových rekordů:
1. Jako první se ve stálé letové hladině 80tisíc stop proletěl spojenecký průzkumný MiG-27R, který při sestupu na přistání dosáhl rychlosti 2,2Machu
odkaz
2. Pak se moje F-18-ka nechala vynést v dogfightu na téměř 60tisíc stop
odkaz
3. Nepřátelský Su-27 se v zápalu boje taky trochu pozapoměl ve výšce nad 60tisíc stop
odkaz
Dnes jsem po delší pauze letěl další Strike Misi. Tentokráte to ale úplně nuda nebyla. :) Na MFDs se to hemžilo nepřátelskými SU-27, Antonovy A-70, Mil Mi-26 a u cíle i nějakými MiGy-21. Problém ale byl, že všechny ty cíle byly 100+ mil daleko od mé dráhy letu.

Cesta k cíli byla naprosto v pohodě, až na fakt, že za waypoint 3 nás začala zezadu v pravidelných intervalech ozařovat hlídka dvou Su-27, na Help-Bandit Hot dvě doprovodné letky F-18E zareagovaly až později ale protože nás ty mršky Su-27 minuly (křižovaly naší dráhu) tak je nakonec nechali být. Osobně se mi nechtělo se do souboje ověšen 12 AGM-65 Maverick riskovat, takže jsem wingmanovo oznámení Bogie, 2x SU-27, High..... ignoroval.

Cíl jsem s wingmanem dokonale srovnal se zemí. Všechny budovy jako obvykle. Poté jsem měl možnost zaletět si ještě dalších 100+mil a sejmout CAP 2x Mig-21 nebo Mi-26. Vzdal jsem to ale cestou zpět jsem mírně stočil na ty 2x Su-27 a tentokráte jsme je vyřídili. Bez problému nutno dodat.

Nicméně to mě stále bylo málo, takže jsem si odbočil a sejmuli jsme společně 2x Antonov A-70. Zásobování je klíčová věc.

Po přistání to bylo na další Bronze Medal a na kontě mám jednu Su-27 a 12 zničených budov. Město kompletně vymazáno z mapy.

Progress v kampani je dobrý. Za 41 hod jsem zničil 46% ARMY cílů = 1,12% / hod. Celkově mám na to 55 hod a požadovaní poškození je 60% = 1,091 % / hod. Naděje umírá poslední. I kdybych měl ten Súdan osobně kompletně vybombardovat tuhle kampaň musím vyhrát, ať to stojí co to stojí. Konečně se taky Sudán pochlapil a ve vzduchu už zase něco lítá. Už to byla fakt nuda. Takhle je na co střílet. :)

odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz

Endura, podle manuálu F-22 Strategy Guide

'Engage My Target.'You need to have a target in your shoot
list to use this directive call. Your wingman will engage the first
target in your shoot list.

'Engage Bandit.' Make this directive call when your wingman
has called a contact on the enemy and you want him to engage
that contact. If the wingman has not called a contact, he will not
respond to this call.

'Engage Hostile.' This directive call will order your wingman
to attack surface threats such as surface-to-air missile sites. Do
not use it in an A2A engagement.

'Engage Threat.t After you are targeted by an enemy eircraft,
you can use this directive call to order your wingman to attack
that enemy.

Z toho vidím, že ty příkazy pro Wingmana jsem Ti napsal částečně špatně. Wingman útočí na SAM/AAA přes Engage Hostile ale Wild Weasel letka přes Help - Treat Hot.

update: teď jsem si to ověřil v tréninkové misi HARMs. Díky úžasné komunikaci ve hře byla radost poslouchat hostile on 5 clock ... je to tak když jsem dal wingmanovi příkaz Engage Hostile tak se vrhl na SAMs/AAA.
@endura (01.05.2016 19:38): Enduro, se SAMy mám taky problém, mohu Tě ujistit, že se jim vyhýbám jak čert kříži. Za celou kampaň jsem dosud na SAMy neútočil sám. Nicméně teď útočím na cíle které jsou chráněny SAMs takže beru už jednu doprovodnou Wild Weasel letku s AGM-88 Harmy.

Pamatuješ tu cvičnou misi na SAMY kde je SA-6, SA-11 a SA-17 (tedy celkem 3 SAMs vedle sebe), kde máš naloženy jen AGM-65 Mavericky? Já ji dal snad na 10-12 pokus.
I když pár SAMů vymanévruji, tak mě vzápětí dostane další. SAMy jsou prostě hardcore a jak říkáš ani Stealth - ENCOM 1 tě neochrání pokud máš na externích závěsnících cokoliv.

Když jsem si dal cvičnou misi a do ní SA-17 a letěl v 50 000 ft, tak mě SA-17 zaměřila jakmile jsem přeletěl nad ní (záměrně), na ENCOM 1 se zbraněmi jen v pumovnicích, s tahem motorů na 99% (tedy bez forsáže abych snížil IR stopu na minimum) ale i tak na mě SA-17 vypálil nejméně 2x, nicméně jsem SAMu v MACH 1,55 v těch 50 000 ft uletěl. Pochopitelně za použití klamných cílů.

Sekvenci 242 tedy Help - Treath Hot právě používám když mě lockuje AAA nebo SAM. V té chvíli doprovodná Wild Weasel letka odpoví Roger That a útočí na SAM/AAA.
Taky když chci aby Wingman napadl SAM/AAA tak použiji 1 Wingman - 3 Combat - 4 Engage Threat

Sekvenci 241 tedy Help - Bandit Hot používám jakmile mě lockuje nepřátelský stíhač a doprovodné ESCORT letky odpoví Roger That a útočí.

Engage Bandit - to je jasné, znič všechny nepřátelské vzdušné cíle která nás ohrožují
Engage Hostile - mám pocit, že to je na pozemní vozidla
Engage Threat - znič všechny SAM/AAA které nás ohrožují


K té F-22 Raptor jasně, že má konkurenci Su-35 nebo EuroFighter, Rafale či poslední verze Gripenu jsou soupeři na úrovni. Psal jsem to spíše pro pobavení :) Nedělám si iluze o neviditelnosti Raptoru. Historie už mnohokrát ukázala, že technologie je jedna věc ale stále je to o pilotovi a pak i ty zastaralé ruské zbraně jsou stále hrozbou.
@Rapier (01.05.2016 14:15): Díky plukovníku za Vaši obsáhlou zprávu. Jejím čtením jsem si alespoň přesměřoval svou pozornost, jelikož se mi nedaří zničit "alej SAMů" poblíž jižní hranice Sudánu. Mohu se k ní priblížit z jakékoli světové strany, skončím v lepším případě na padáku :-(

Prosím o radu: kdy mám použít sekvenci 242 tedy Bandits Hot - Destroy Threat? Co je v téhle hře považováno za "Threat"?

Pár slov ke kvalitám skutečného letadla F-22. Nevím, jestli jste před rokem účastnil cvičení Red Flag Alaska nebo Trilateral Exercise. Ptám se proto, že tam se ukázalo, že pro evropská letadla Raptor až tak neviditelný není a že např. EF i když nedisponuje vektorováním tahu motorů, je pro Raptora ekvivalentním protivníkem. Doporučuji přečíst i související články dolů:

https://theaviationist.com/2012/07/23/f-22-raptor-kill-markings/
Když jsem psal včera, že let k cíli byl nuda, tak jsem to myslel doslova - i když na druhou stranu jsem možná i rád, lepší než skončit na padáku nebo mrtvý. Nikde žádný CAP a z okolních letišť nedostartovala ani jediná dvojice SCRAMBLE stíhačů. U cíle byl navíc convoy SS-23 SCUD. Přes LANTIR ve SLAVE módu jsem si prohlídl všechny potencionální cíle, nikde není žádná AAA nebo SAM a kanonem tu SS-23 SCUD na mostě zničil (zdravím Enduru), chránila ji jen jedno BVP.

Sudanase Army Base Khartoum jsem evidentně zničil - mým cílem byl Munition Building ale na co byly Mavericky, to jsem jako obvykle zničil včetně command bunkru, hangárů, dalších barracks, atd. - protože zmizela definitivně se seznamu cílů (alespoň není vidět po druhé následující CAP misi na seznamu). Pak jsem kanonem zničil pro změnu zásobovací MI-26 na blízkém letišti a zbylo mě asi 10 nábojů z 500.

Jak už jsem psal cestou zpět jsem si trochu odbočil a dostal ty 2 CAP hlídky s Mig-21 které jsem viděl na Situation MFD už cestou k cíli, no ale i tak vracet se zpět s většinou AMMMARMs a AIM-9X, to by pár desítek hodin zpět nemohlo stát ani omylem, spíše naopak jsem AA rakety potřeboval jak sůl.

Celkem mám tedy 16 zničených cílů: 4x AIR (2x Mi-26 na zemi + 2x Mig-21 CAP), 1x SS-23 a 11 budov včetně control tower na blízkém letišti. Za to jsem dostal svou první Silver Star. Vrtalo mě furt hlavou co je to za medaile, tak teď už to vím. :)

Během té druhé mise CAP jsem si vybral na seznamu cílů město Town: Kashim al Qirbah a zapamatoval si jeho polohu na mapě. Typicky naložen 2x AIM-120R, 4x AIM-120C a 2x AIM-9x vše ve vnitřních pumovnicích + 12 AGM-65G Mavericky pod křídly jsme s wingmanem proletěli waypoint 3 CAP a zamířili do súdánského vzdušného prostoru. Je zajímavé, že nepřítel už misi předtím nad cílové město poslal 2x CAP a nyní během letu na CAP jsem pozoroval na MFD, že tam míří další dvojice CAP Mig-21. A bohužel tam byli dříve než já. Naštěstí dvojice F-18E která letěla stejný CAP jako my, ve chvíli kdy mě MiG-21 zaměřil radarem, odpověděla na HELP-Bandit Hot a pomohla mě. Nicméně mě to stálo spousty AMRAAMs - nepřátelské Mig-21 mají totiž úžasnou schopnost vymanévrovat docela dost AMRAAMs!

Cílové město jsem srovnal se zemí ale bohužel k mému obrovskému překvapení se z nedalekých (již dříve zničených) letišť odlepily z runway min. 3x Mig-27 a 2-3 Su-27.
A téměř bez AA raket jsem sice nějaký ten MIG-27 dostal, stihl vymanévrovat jednu IR raketu ale druhá IR raketa už mě bohužel zasáhla a protože už na mě letěla třetí tak jsem raději šáhl po katapultu. Těch -120b v mém score mě netrápí.

Doslova mě šokovalo jak se mi na radaru najednou objevilo tolik cílů, které tam před pár minutami ještě nebyly. A ačkoliv jsem wingmanovi dal Attack My Target a postupně mu udělil příkaz útočit na všechny hrozby byl tentokrát nepřítel rychlejší. A to wingman na rozdíl ode mě měl těch AMRAAMs poměrně dost.

No zpět k faktů, za poslední dvě mise jsem zničil min. 2 cíle se seznamu cílů (100% damage + ta ARMY BASE snad taky 100% nebo téměř) ale z nějakého důvodů je můj Current Damage Level stále jen 44% což mě děsí. Už mě zbýva jen 16 hod tak doufám, že se to spraví!

A co je horší podle Sortie Graphu nepřítel opět chytá (už pokolikáté ?!) dech a poslal teď do vzduchu překvapivě více CAPs a Strike letek. Pravdou je, že i my máme v Mission Roosteru 3-4 Strike mise a řadu CAPs a ESCORTs, takže to bude 50/50.

BTW za 3 dny intezivních bojů mám na kontě 401 vzdušných cílů zničených na zemi ale převážně ve vzduchu. Pokořil jsem tedy další rekord a udivuje mě, že Sudan má stále kapacity vést vzdušnou kampaň.


Plukovník letectva Spojených Států Amerických - Rapier
Ve státech mě tvrdili, že to bude easy, že prý jsem špičkový pilot, špičkově vycvičený a mám supermoderní letadlo kde platí filozofie - první vidí, první střílí a první zabíjí, letadlo které prý nemá konkurenci ale já to vidím jinak. Za tři - mimořádně tvrdé dny vzdušné kampaně, mám pocit, že procházím peklem. Tohle není Vietnam kde jsme sestřelovali nepřátelské MiGy relativně snadno (minimálně po absolvování TOP GUN nebo její obdoby u USAF), tohle není Pouštní Bouře kde jsem Iráčany doslova smetli z oblohy a bylo nám pak často zpětně vyčítáno, že nepřítel byl papírový kolos na hliněných nohou a že výcvik iráckých pilotů stál za nic, že nepřítel měl horší techniku a nestála proti sobě vojska stejných kvalit a pilotů.
Dokonce ani Izraelci za Arabsko-Izraelských válek nikdy nestáli proti rovnocennému soupeři, ten je prakticky ale vždy "jen" značně přečíslil kvantitou.
Tady u Rudého moře, je to naprosto nový zážitek, ze začátku jsme čelili mnohonásobné převaze protivníka, který ač vybaven horší technikou nám dokázal řádně zatopit. Jednu chvíli jsme bojovali doslova o přežití ale podařilo se nám to zvládnout. Teď nepřítele tlačíme jak můžeme ale on to ani po 57 hodinách nevzdává a stále útočí!


Napadlo Vás někdy proč se simulátor jmenuje Total Air War a ne Air Dominance Fighters?
Ne, opravdu ne? Tak já vám napovím, protože tohle co zažijete zde v dynamické kampani je skutečně totální letecká válka proti nepříteli který, ač vybaven (pokud pominu moderní Su-27 a Mig-29) starší leteckou technikou tak vám stejně způsobí takové ztráty o jakých se Vám ani nesnilo a naučí Vás chovat respekt i k Mig-21 Upgrade!
Kampaň kterou hraji - Opera Highland mě min. v prvních 20 hodinách připadala jako bych byl sovětský pilot v 1941 když nás napadli fašisté. Všude bylo plno BF-109 a my měli neuvěřitelné ztráty. Přežili jsme jen ti nejschopnější.
Musel jsem se zasmát jak GORDON psal v diskuzi War Thunder je, že je tak dobrý že nemá na nebi málem soupeře. To by si měl zahrát nějaký simulátor, rychle by ztratil víru.

F-22 TAW je totiž Dark Souls leteckých simulátorů. Budete umírat, pokud si zvolíte jako já HARD obtížnost a jen 500 nábojů do kanonu budete často umírat a budete často na padáku. A pokud si myslíte, že umíte v DCS World tu jejich realistickou řadu leteckých simulátorů (např. A-10) tak si zkuste prosím v roli pilota F-22 zahrát první kampaň v F-22 TAW a okamžitě Vám spadne sebevědomí. Jediné co se tomu může přiblížit je zážitek s dynamické kampaně Falcona 4.0 BMS, kde je to ale přeci jen o poznání lehčí, protože zde můžete vhodným nastavením priorit určit jaký typ boje zvolíte, např. můžete vše přesměrovat na vybojování vzdušné nadvlády a, až pak se vrhnout na bombardování.
Ne tak ale v F-22 TAW, zde jako v reálu jsou to politici co určují priority a cíle a Vy nemáte žádnou možnost jak vybojovat vzdušnou nadvládu když je to HQ kdo určí na jaké cíle se bude primárně útočit. O to je to značně těžší a pak dosáhnout Damage level 60% v první kampani Operation Highland je peklo na zemi. V této kampani si šáhnete na úplné dno a budete muset ze sebe vydat to nejlepší aby jste protivníka porazili. Pokud si myslíte, že jste esa v multiplayeru v Falcon BMS nebo DCS World tak vám garantuji, že tato kampaň spolehlivě nabourá vaše sebevědomí. Už chápu proč se všude na zahraničních leteckých webech psalo, že tato 1* kampaň je paradoxně tou nejtěžší ač podle počtu hvězdiček by se mohlo zdát, že to je ta nejlehčí. Opak je pravdou.

Ani po 57 hodinách, po 404 zničených vzdušných cílů a 204 zničených budovách, 11x Bronze Star, 1x Silver Star, 4x Distinguished Air Cross, 2x Medal of Honour stále nevím zdali tu kampaň vyhraji nebo prohraji nebo to bude remíza. Tak je to napínavé!

PS: samozřejmě pokud si zvolíte obtížnost Easy nebo Medium tak to bude úplně jiná hra a Vaše šance na výhru značně vzrostou. Hard si zvolte pouze v případě, že chcete výzvu. Skutečnou výzvu.

No pár aktuálních foto na závěr
odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz


Tentokráte jsem letěl BAI - zničit jednu ARMY BASE. Let tam byl nuda, nikde žádný Mig nebo Su, u cíle opět byla ve vzduchu A-50 AWACS a opět ji sejmuli dříve ESCORT F-18E. Ono taky s Mavericky pod křídly se moc rychle letět nedá a i AIM-120R má omezený dostřel. Tak nic, cílů bylo více než Mavericků, co šlo jsem zničil a u sousedního letiště sejmul Airfield Tower a na zemi kanonen 2x Mi-26. Cestou zpět jsem si to střihl přes odbočkou 2x CAP s Mig-21 a poslal je společně s Eskortou k zemi. Hlídkovali nad jedním z mých cílů.
Protože jsem zničil 13 budov, 2x MI-26 na zemi a 2x MIG-21 ve vzduchu tak to bylo na předposlední medaili co mě chyběla ve sbírce, teď už vím že to je Silver Star. Ta poslední je Purpurové Srdce a tu už asi těžko získám.
Hned poté jsem letěl CAP a šel na to město kde hlídkovali ty 21, ony tam mezitím stihly doletět další 2x CAP Mig-21, ty jsme společně s Wingmanem dostali a já zničil 100% cílů v tom městě co bylo na seznamu cílů. Až na to a to mě nemile překvapilo, z blízkých 3 zničených letišť - o to jsem se osobně postaral tak 30 hod zpět, odstartovalo několik MIG-27 a Su-27, výsledek byl že jsem musel šáhnout po katapultu. Takže Endura měl pravdu, hra si vygeneruje letadla když potřebuje a to i když jsem ty letiště kompletně srovnal se zemí.
@Rapier (21.04.2016 00:33): " když bych Mavericky odhodil tak zase nemám čím dostat ty SCUDY"
Vím, že máš jen něco kolem 500 nábojů v kanonu, ale na SS-23 a T-80 by stačit měli, hlavně když si precizně zamíříš.
Právě jsem doletěl další 4 * Interdiction Strike misi. Let byl nuda. Nikde žádný enemy CAP stíhač, žádný Sramble a to ikdyž jsem letěl podél několika letišť. Ovšem nad cílem bylo trochu horko, nedaleko města co jsem měl zničit, byl totiž SA-6, ta bohužel sundala 2x F-18E Escort a jednu F-22 Escort, než ji moje F-22 Wild Weasel navždy umlčela Harmy. Nicméně já byl mimo ohrožení po celou dobu a to město srovnal se zemí (100% damage). Letět cca 600 námořních mil ale není žádný med. Mise na cca 2-2,5 hod. Po přistání jedenáctá Bronze Star :)
Když se tak dívám na screenshot z Sortie Graph tak protivníkovi už evidentně dochází dech ale misi před tím jsem vzal CAP (naložil Mavericky a AA) a letěl na SCUDY a bohužel mě SU-27 CAP dostal a já skončil doslova před výbuchem na padáku. Mršky ty SU-27. Bodají jako vosy. Nemít ty Mavericky tak věřím, že bych je dostal, když bych je odhodil tak zase nemám čím dostat ty SCUDY pěkně hluboko v enemy teritory. Ty SCUDY se naštěstí pohybují, takže už jsou zase blíž k naší hranici. Vidím to na lov SCUDů v příštím CAP.

odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz odkaz
Dnes jsem opět pokračoval v kampani. Zničil jsem jedno město (primárně Barracks) a tentokrát jsem A-50 AWACS (třetí za třetí misi po sobě!) nedostal já ale můj F-18E doprovod. :) Ti se taky postarali o doprovodné MiG-21. No příště ho nejprve sundám a pak půjdu zničit primární cíle.
Takhle je to jen na Distinguished Flying Cross. Po cestě zpět jsem dostal transportní letku Mi-26. Pozitivní je, že jsme přežili všichni, zdá se že Sůdánu už dochází dech. Po cestě zpět jsem minul naše 3 Strike packages. Vzhledem k tomu, že vzduch je (byl) čistý, tak se dá prakticky mluvit v současné chvíli o min. lokální vzdušné nadvládě na velké části Sudánu. Let zpět byl vůbec napínavý, nastoupal jsem do 50 000 ft a mrknu na System MFD a vidím, že wingman má palivo ve žluté stupnici a později v červené - kritická zásoba paliva. Příkazem drop all A-G ho zbavím 3 Mavericků a postupně nabíráme rychlost až do MACH 1,65 bez forsáže. Posledních 20 mil už Wingman letěl na výpary, prakticky bez paliva ale v dané výšce a s danou rychlostí....jsme to zvládli.

odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkazodkaz
@Rapier (03.04.2016 22:22): Pavle, díky za obsáhlý report :-)
Nevím proč, ale v mé verzi hry je úplně jedno jestli letím ve výšce 15, 35 nebo 55 tisíc stop. Su-27 i SA-6/11 mne dostane pokaždé.
Včera jsem dokončil tříhvězdičkovou kampaň Thin Line a začal další tříhvězdičkovou.
Včera jsem letěl další 4 hvězdičkovou misi (to je prakticky druhá nejobtížnější z hlediska komplexnosti) mise. Pochopitelně opět typ Interdiction Strike. Jak jinak taky když politické vedení nám dalo úkol za 55 hod způsobit alespoň 60% damage ARMY cílů.

Tzn. čistě statisticky (omlouvám se Všem, že jsem to posledně nebo předposledně špatně spočítal - ono když člověk píše report o půlnoci, unavený po letu je lehké se splést), to v praxi znamená 60 hod : 55 = 1,091% damage za 1 hod.

Tentokrát to byl let podél série asi 5-6 letišť chráněných SAMy. Ačkoliv waypointy vedly mimo kružnice SAMů, mapa Súdanu neukazuje kružnice letišť nepřítele když je zapnu. Nevím zdali je to chyba hry nebo to bylo od začátku a jen jsem si toho nevšiml. Tak či onak, odhaduji to jen podle kružnic vlastních letišť v našem vzdušném prostoru, tzn. bylo mi jasné, že během letu budu min 3-4 v dosahu letiště, tzn. teoreticky po mě může letiště vyslat Scramble dvojici stíhačů. To se taky během letu několikrát stalo.

Letěl jsem opět hluboko do území nepřítele, město s barracks bylo poblíž 2 nepřátelských letišť. Bylo mi jasné, že tentokrát to nebude vůbec snadné, vstupuji totiž na horkou půdu.

Letěli jsme Strike: 2x F-22 s AGM-65 Maverick ale tentokráte jsme pro jistou obětoval 3x AGM-65 za jeden AGM-88 HARM. Tzn. celkem 2 HARMY a 18 Mavericků na 2 stíhače Strike letky. Zbytek tradičně 2x AIM-120R + 4x AIM-120C a 2x AIM-9X na letadlo z útočné letky.

3x Escort letky, jedna s JSF, druhá s F-22 a třetí s F-18E, plné AA bez přídavných nádrží pokud mi to konfigurace zbraní dovolí. Všechny Escort letky po dvou letadlech. Celkem tedy 6 doprovodných letadel na 2 letadla útočné letky.

Vzlétli jsme a už v našem vzdušném prostoru jsme se zapletli do boje s enemy strike package s nezbytným escort a wild weasel doprovodu. Dostali jsme je všechny. Po překročení hranice jsme postupně bojovali s několika CAPs MiG-21, já neustále využíval sekvence Help - Bandit Hot nebo Attack My Target pro wingmany pokud to bylo nezbytné a tak jsme se postupně propracovávali hlouběji a hlouběji do vzdušného prostoru Súdanu.

Nutno dodat, že tato taktika nesla ovoce. Sám jsem s Wingmany vystoupal do 50 000 stop, CAPs a Strike package létají běžně v 15 000 - 25 000 stopách, tzn. mám výškovou převahu a obvykle mě jejich radary nezachytí na ENCOM 2, i když tentokráte jsem pro jistotu často nechával ENCOM 5. Navíc jako návnada byly všechny tři Strike letky, které se obvykle postaraly o CAPs. Tím jsme taky pomohli několik našim Strike letkám, která se vracely nebo právě letěli ke svým cílům. Měl jsem z toho dobrý pocit.

Let k cíli byl tedy více méně v pohodě o to i obtěžkaný Mavericky a Harmy. Ve výšce 50 000 stop s MACH 1,12 bez přídavného spalování....

Po hodně dlouhé době asi 40 min jsem se dostal na cíl. Už během letu k cíli asi 150 mil od cíle mě Situation MFD ukázal díky DataLinku, že kousek od cíle se pohybuje další A-50 AWACS. Je to neuvěřitelné ale na rozdíl od našich kdy my máme naše E-3 AWACS blízko hranice ani je mají pěkně vzadu, schované hluboko ve svém vzdušném prostoru. Dříve jsem nemohl na A-50 ani narazit, jen samé průzkumné IL-76R (což jsou taky velice hodnotné C4 cíle) a nyní už třetí AWACS za druhou misi po sobě! Je pravdou, že poslední mise, viz report byla taky 4 hvězdičková (viz obrázky z mise) a taky hluboko v enemy vzdušném prostoru.

Nicméně nepřátelský AWACS se začal během letu k cíli vzdalovat, takže bylo mi jasné, že se proletím ještě hlouběji k hranici s Egyptem. Uff.

Po zničení cílového města - vše na co jsem měl Mavericky jsem zničil - překvapivě tam byl klid - žádný stíhač, vůbec nic co by nás rušilo - jsem znovu nastoupal do 50 000 stop a letěl kurzem k A-50 AWACS zhruba do místa kde bychom se měli podle jeho současného kurzu potkat. K mému překvapení neměl A-50 AWACS žádný Escort. Bylo to jako na střelnici, z 32 mil jsem odpálil 2x AIM-120R a už po prvním AMMRAMMU tentokráte vybouchl celý A-50 AWACS okamžitě ve vzduchu, obvykle totiž 2x AMRAMMs vydrží, hoří a letí k zemi. Cestou zpět letím k enemy letišti kde mě radar detekuji na zemi zaparkovanou A-50 AWACS! Mám nutkání klesnout z výšky a na kanony ho zničit na zemi ale protože si z plánovací mapy dobře pamatuji, že každé jejich letiště chrání SAM, raději se této myšlenky vzdám. Mít tak Maverick navíc. Škoda. Nicméně riziko sestřelení AAA neb SAM je příliš vysoké. Mít ten omylem odhozený HARM rozhodl bych se jinak.

Během stíhaní jsem dal příkazem Jettison Store - drop all A-G odhodit veškeré zbývající A-G a tím aniž bych si to uvědomil odhodil i HARMy. No co, už se stalo, pozdě. Škoda měl jsem v úmyslu sejmout pár SAM§. Wingman měl navíc ještě Mavericky.
Letím zpět na cílové město a teprve nyní si všimnu, že wingman má stupnici paliva ve žluté warning stupnici. To mě znepokojilo, protože jsme byli skutečně hluboko v nepřátelských vodách a před námi 50 min letu k waypointu před přistáním na domovském letišti.
Příkazem Formation - Go Card volám wingmana k sobě a stoupám do 50 000 stop. Tak ušetřím v řídkém vzduchu palivo a navíc využívám schopnosti F-22- supercruise - tedy schopnosti letu MACH 1,5 ve výšce bez přídavného spalování. Tohle je ohromná výhoda F-22. Díky tomu zbytek letu proběhne více méně v pohodě a wingman má stále dost paliva na návrat. Pochopitelně tomu pomáhá, že nenesu žádné externí zbraně na závěsnících. Překvapivě mám v pumovnici stále 4x AIM-120C a 2x AIM-9X, wingman 2x AIM-9X a 1x AIM-120C. Kolik toho mají ještě ESCORT letky netuším.
Další velkou výhodu extrémní výšky letu je fakt, že enemy AA rakety rychle ztrácejí energii (protože tam je řídký vzduch, a stíhači jsou 2x níže takže AA raketa musí překonat značný výškový rozdíl, také je daleko lehčí uletět SAMu včetně SA-17). Na téhle taktice je založena přímo jedná tréninková mise. A musím uznat, že to má něco do sebe. Ono když letíte supercruise MACH 1,55 v 50 000 ft, tak ani SU-27 bez schopnosti supercruise nemá šanci Vás dostihnout. Navíc Vy letíte bez forsáže takže motory jsou pro IR rakety daleko méně výrazným cílem, protože Vy letíte na MIL (100% tah).

Nakonec po cca 1 hod přistávám, bez poškození, cíl zničen a bonus v podobně dalšího sestřeleného A-50 AWACS (už třetího za druhou misi) je mi odměnou za dobře odvedenou práci. HQ si myslí totéž ale tentokráte je to jen na Bronze Start už 10. :)

Osobně jsem sestřelil A-50 AWACS a zničil 9 budov v cílovém městě. Wingman sundal další 2 letadla, a Escort letky sundali 14 letadel. Celkem jsem tedy zničili 17 letadel a sami přišli o pouhé 4 letadla. Překvapivě to byly opět doprovodné F-18E, která mají na kontě 9 letadel a na rozdíl od Escort F-22 a JSF přežili.

Tak a teď zpět k čisté neúprosné statistice. Válka se nevyhrává sestřelováním letadel protivníka - vzdušná nadvláda není vše, a proto je důležité způsobit nepříteli co nejvyšší ztráty na zemi. Když nad tím teď tak přemýšlím v této kampani je to nepřítel kdo má jednoznačně více letadel než spojenci a je to nepřítel kdo na nás neustále posílá strike package 16 letadel a to často Su-27. Vůbec se tu nedá mluvit o vybojování vzdušné nadvlády jako např. spojenci v první válce v zálivu. Nepřítel zde má stejně kvalitní zbraně jako Vy (až na tu F-22, JSF) a nepřátelské MiG-21 Upgrade, MiG-27 nebo SU-27 představují hrozbu. Asi nejhorší je kombinace SU-27 které po Vás vypálí IR a R AA raketu, to se mi stalo posledně málem osudným, skončil jsem na padáku nedalo našeho letiště. Sotva jsem jednou raketu vymanévroval dostala mě jiná.

Takže jak jsem úspěšný v letecké kampani? Po neslavném začátku a několik krizích viz grafy, jsem to nakonec já kdo se blíží k vítězství v letecké kampani - alespoň doufám.
Jak už jsem uvedl výše, politické vedení mě dalo 55 hod na současnou strategii: To Strike Military Target (ARMY) ale musím způsobit nepříteli min. 60% poškození. To není vůbec málo s časovým limitem velmi obtížně splnitelné v roli pilota F-22 ale mě se daří, protože po téhle misi, kde jak už jsem uvedl jsem čistili i cestu dalším naším Stike letkám, mám podle reportu 35 hod (zbývá tedy ještě 20 hod) a už nyní mám Current Damage Level 42% (to je zvýšení o + 4% za jedinou misi - 2 hod!).
V praxi to tedy znamená 35 hod : 42% = 1,2%! a podle celkových 55 hod : 60% to je jen 1,091% pokud počítám dobře. Z toho mě plyne, že mám velkou šanci tuto kampaň vyhrát a to i přes fakt, že mám z celkově 52 strávených hodin v Active Operation: HighLand celých 35 hod jako pilot F-22! Čistě matematicky mám zkrátka o 0,109% na 1 hod vyšší damage level. To mě dává šanci tuto kampaň vyhrát ale nesmím za žádnou cenu polevit v tlaku na nepřítele. Systematicky ničit cokoliv ze seznamu cílů současné strategie to je naprostý základ úspěchu ale i to nestačí, je nutné jít štěstí naproti a být iniciativní za každých okolností. Pochopitelně neumírat a pokud možno mít vysoký rating + max. počet hvězdiček (povýšení), protože jedině tak se otevřou ty důležité mise. V opačném případě, létejte CAP, ESCORT apod. a vyberte si ze seznamu cílů dle současné strategie a zničte ho. Možná to není podle pravidel ale je to naprostá nutnost!

Na TAW je úžasné, že každý může najít svůj recept jak vyhrát kampaň. ENDURA to např. hraje více v roli AWACS commandera a modifikuje ostatní mise, což já např. dělám zřídka kdy a do role AWACS commandera jsem obvykle šel za situace kdy byla celková situace na bojišti kritická a potřebovala celkově stabilizovat.

Tak a nakonec nezbytná porce obrázku z mise a celkové situace na bojišti.
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
Dnes jsem letěl další 3 hvězdičkovou Interdiction Strike. Nebudu popisovat vše jako posledně, protože tohle byla bezkonkurenčně nejdelší mise jakou jsem snad v leteckém simulátoru vůbec zažil něco mezi 3,5-4,5 hod a množství nepřátelských STRIKE packages, CAPs a dalších co jsem během tohoto letu potkal bylo bezkonkurenčně nejvyšší.

Začalo to nevinně, nejprve jsem si všiml, že v místě kde je nás E-3 AWACS - nechráněný, doprovodná F-14 byla příliš daleko - je silná enemy STRIKE package s ESCORT a WW. Takže jsem všechny svoje letky a wingmany poslal na ně. Dostali jsme je všechny ale bohužel jeden MIG-27 WW dostal IR raketou náš AWACS. Šel po něm a já už tomu nedokázal bez raket zabránit, z kanonu na 7 mil to bylo příliš daleko. To mě děsně naštvalo.

OK sedl jsem na blizké letiště a dozbrojil a dotankoval. Zničil jsem cílové město až na jednu budovu, nezbyly mě Mavericky. Nicméně chtěl jsem si spravit chuť za sestřelený E-3 AWACS a tehdy mě najednou na senzorech z jiných zdrojů upozornil datalink že cca 200+ mil je enemy A-50 AWACS. Doletěl jsem tam na ENCOM 1 s MACH 1,55 v 50 000 stopách a včetně doprovodu ho sundal. Pak jsem letěl dalších 200 mil zpět abych zjistil že úplně jinde mě senzory ukazují další AWACS - opět jsem tam doletěl a s pomocí Wingmanů a ESCORT letky jej sundal.

Po cestě zpět jsem sundali x dalších letadel. Po letu zpět dlouhém přes 1000 mil jsem dosedl na záložní letiště a ihned dotankoval a dozbrojil, celou dobu za mnou totiž letěly 2 Mig-21 které jsem potkali s package 16 letadel v Súdanském vzdušném prostoru. Mission Succes ale já okamžitě startuji a sundám je. Bohužel se zapletu do boje s další package 16 letadel SU-27, pár jich sundám ale nakonec musím vyskočit.

Nevadí, díky tomu, že už jsem dosedl tak mám 100% Mission Success a druhou Medal of Honour. Ovšem více mě těší, že jsem jim konečně sundal nějaký ten AWACS. Teď to budou mít chlapci těžší.

Zničil jsem: 3x SU-27, 2x MIG-21, 2x A-50 AWACS !!! + 12 budov v jednom Súdanském městě. Celkově jsem sundali 28 letadel při ztrátě 8 našich (2 na padáku).

A zbytek detailu si prosím prohlídněte v galerii zde :)
odkaz
odkaz
@endura (01.04.2016 16:50): 241 je to je Radio Frekvence 2 (všechny letky včetně AWACS), 4 je Help a 2 je Bandit Hot. To používám pokaždé, když mám jako STRIKE doprovod v podobě ESCORT nebo WW. Pokud letím CAP a druhý letka na CAP taky reaguje na 241.

Tím druhým máš na mysli 231 - to je Radio Frekvence 2 (všechny letky včetně AWACS), 3 Broadcast, 1 Leave the area... to se přiznám, že jsem ještě nepoužil ale někdy zkusím.
@Rapier (31.03.2016 11:23):"letka zásobovacích MI-26 v 15 000 stopách se pohybuje velmi blízko naší hranice kde je náš CAP - F-16U, který ale bohužel sám hranici nepřeletí Jelikož létám jako pilot F-22 a ne AWACS commander nemohu tak dát CAP hlídce příkaz ať tu letku Mi-26 zničí."

Někdy pomůže když stlačíš sekvenci 241 což je výzva o pomoc s ničením nepřátelských letadel. Mnohokrát se mi stalo že po sekvenci 241 nebo 132 se okolité stíhačky CAP vrhli na mnou označeného nepřítele. Zřejmě musí být spojenečtí stíhači hodně blízko, tipuju tak do 150NM.
Včera jsem letěl další 3 hvězdičkovou Interdiction Strike misi. Cílem útoku bylo zničit Barracks v Sudanese Town Goz. Změnil jsem letky WW a ESCORT z MIG-21 a Mirage na F-18E. WW letku jsem nakonec nechal, protože relativně blízko cíle bylo stanoviště SAM, říkal jsem si, co kdybych se tam náhodou nedopatřením během boje se stíhači protivníka dostal a byl tak znenadání v dosahu SAM. Nicméně i tak jsem WW letce naložil CAS (Mavericky) místo AGM-88, přišlo mě to prostě univerzálnější.
odkaz

Z Target Listu v kampani jsem si na mapě bojiště našel které cíle (města) jsou na mojí trase cesty nebo poblíž. Zjistil jsem že kousek od místa kde se mi křižují waypoint body tam a zpět je další ze seznamu cílů - Sudanese Town: Adarama. Zapamatoval jsem si tedy umístění vůči relativní poloze mé trasy a blízkého (již vyřazeného) nepřátelského letiště a šel na to.

Opět jsem prošel startovací procedurou, volím téměř vždy z pohodlnosti autopilota a za 4-5 min. od vyžádání si povolení ke rolovaní na runway jsem už odstartoval. Cesta k waypoint 2 byla relativně v pohodě na Defense a Sittuation MDFs jsem pravidelně kontroloval situaci. Díky AWACS, JSTAR a pozemním Early Warning Radar stanovištím - tedy díky integrovanému DataLinku jsem měl skutečně dokonalý přehled o situaci. z MDF bylo jasné že u waypoint 2 budeme křižovat enemy package SU-27. Přesně to se stalo a mě nezbylo než přijmout boj. Naložen 12 AGM-65 Mavericky na externích závěsnících a jen 2x AIM120R + 4x AIM-120C a 2x AIM-9X bylo jasné, že max. budu využívat Help - Bandit Hot pro doprovodné ESCORT letky. Stalo, se a jakmile se 3 SU-27 (jejich package měla cca 12 letadel celkem) oddělili a zapnuli radary už i moje doprovodné ESCORT odpověděli COPY THAT a já pro jistotu ač nerad zapojil sebe i svého wingmana do boje. Poslal jsem 2x AIM-120R a sundal jedno ze súček (ovšem v reportu ho nemám - zvláštní), O zbytek jejich package se postaral můj Wingman a obě ESCORT letky. Letmý pohled na dolní SYSTEM MFD kde mám standardně navoleného wingmana a vidím jak je na tom s palivem, se zbraněmi, se stavem chaffs a flares atd. jsem viděl že mu zbyly jen 2x AIM-9X. Takže Wingmana už do AA boje nezapojím, nicméně stále má plný palebný průměr do kanónu.
Důležité ale je, že jsme zabránili enemy package ve strike na naše Politické Cíle = města/správní střediska alespoň to tvrdí rozvědka, že nepřítel útočí na naše PIT cíle.

Mineme Waypoint 2, už v Súdánských vodách, na za chvíli se blížím k tomu druhému cílí - Sudanese Town: Adarama. Navolím na ATTACK MFD LANTIR a přes zoom si zaměřím a locku jeden z Barracks a odpálím Maverick. Bohužel mě nějak nedošlo, že letím MACH 1,22 v 22 000 stopách a že cíl přeletím za několik sekund (byl trochu vpravo mimo osu letu). Maverick tedy letí někam do pouště, protože v režimu LANTIR FREE musím po celou dobu letu až do zásahu sledovat cíl. Nu což, stane se. Stále mám 11x AGM-65.

Další let až k cíli už probíhá naprosto v klidu, periodicky sleduji Defense a Sittuation MFDs ale nepřítel nikde v dosahu 50 mil, nejblíže 150-200 mil. Letíme na cíl, ohlašuji útok Initial IP - vypínám autopilota a wingman padá dolů na 2500 stop a několika Mavericky zasahuje svůj cíl - multi office budovu ve městě. Já tu svou z 10 000 stop - Barrack je zničen, druhý v tomtéž městě už byl cílem náletu stejně jako pár dalších budov. Dalšími Mavericky opakovaně ničím všechny nepoškozené budovy ve městě, ESCORT letky a WW letka periodicky sleduje situaci ale žádné ohrožení není v dohledu. Cca po 5-10 minutách jsou všechny budovy v cílovém městě zničeny a já letím zpět na Waypoint 5. Už cestou k cíli a nyní i zpět na Sittuation MFD vidím, že letka zásobovacích MI-26 v 15 000 stopách se pohybuje velmi blízko naší hranice kde je náš CAP - F-16U, který ale bohužel sám hranici nepřeletí Jelikož létám jako pilot F-22 a ne AWACS commander nemohu tak dát CAP hlídce příkaz ať tu letku Mi-26 zničí. Přitom moc dobře vím, že tohle je daleko hodnotnější cíl než SU-27, protože to vypadá, že se snaží zásobovat jedno ze zničených letišť v blízkosti naší společné hranice. Jsem si jistý že cestou zpět si trochu odbočím a tu letku sundám z oblohy.

Blížím se k waypoint 5, najdu to druhé město ze seznamu cílů - Town:Adarama a 2x AGM-65 Mavericky přes LANTIR Free z 10 000 stop zničím oba Barracks ve městě a zbývajícím třetím Maverickem jednu Multi Office budovu.

Poté ihned točím na vstřícný kurz k enemy zásobovací těžké transportní letce MI-26. Je to daleko přes 100 mil ale s MACH 1,55 ve 25 000 stopách, to jde poměrně rychle. Letmý pohled na SYSTEM MFD mě říká, že Wingman má už palivo na hraně doletu. Nicméně riskuji to a jakmile se dostávám na dostřel AIM-120C dávám ESCORT letkám příkaz HELP Bandit HOT a wingmanovi Attack My Target. Všechny moje AMMRAMMs zasahují cíle a jednu heli dodělám na kanon. Celá zásobovací letka MI-26 je smetena z oblohy.

Okamžitě točím na LAND Waypoint 7, kontroluji stav paliva Wingmana, zatím dobrý ale brzo mu dojde palivo - už je ve žluté warning stupnici, stoupám do 25 000 stop kvůli menší spotřebě paliva a dalších 100 mil domů. Cestou domů sleduji periodicky Sittuation MDF a vidím, že blízko mého letiště odkud jsem startoval a kde budu za 10 min přistávat se pohybuje enemy STRIKE letku SU-25 a jejich ESCORT MIG-21 - míří ale na další PIT cíl hluboko v našich vodách. Palivo vyjde, díky bohu a tak po nezbytné proceduře přistávám na mateřském letišti a okamžitě po zastavení mě i wingmanovi (který je sice stále ve vzduchu - to je ústupek autorů pro větší hratelnost) doplní palivo a zbraně.

Mission Success a já okamžitě startuji na forsáž a po chvíli v bezpečné vzdálenosti od letiště odhazuji veškeré A-G (totéž udělá automaticky Wingman). Nepřátelská STRIKE letka s doprovodem mezitím je už 50+ mil daleko ale na forsáž s MACH 1,65 v 25 000 stopách budu na dostřel za pár minut. Stalo se a jejich doprovod ESCORT letka MIG-21 okamžitě točí na nás. Začíná BVR boj. Manuálně wingmanovi označuji cíle, nejprve společně sejmeme celý ESCORT - 3x MIG-21 a poté mu manuálně dávám příkaz k útoku na všechny ostatní cíle. Vyřídíme všechny doprovodné MIG-21, vymanévruji jednu IR raketu, naštěstí můj AMMRAM ten MIG sejme dřív než on mě -asi by mě hodně naštvalo zemřít a ztratit takový výsledek v misi, a poté útočíme na STRIKE SU-25 a WW MIG-27. Za chvíli jsem úplně bez raket, doprovodným ESCORT letkám F-18E dávám HELP - Bandits HOT ale oni jsou asi 40 min daleko. Wingman fantasticky využívá manévrovacích schopností F-22 a kanonem sundává jeden cíl za druhým. Přidám se a také jdu na kanony. Jsem s wingmanem v dogfigtu, velmi blízko SU-25 cca 0,2 nm a musím si hlídat jeho pozici, nechtěl bych se s ním během manévrování srazit proto se neustále rozhlížím na všechny strany a extra zpozorním když zaslechnu zvuk jeho motorů. Naštěstí se nesrazíme ale není příjemné když kolem vás létají granáty z jeho kanonu. Jednu SU-25 dodělám, další MIG-27 mě vybuchne doslova před očima než stihnu zmáčknou spoušť. Okamžitě úhybný manévr protože trosky letadla by mě mohly těžce poškodit nebo taky zabít. Ano i tohle je v simulátoru simulováno.

Jsem max. spokojen s výsledkem slyšet na společné radio frekvenci ENCOM 2 Bandit Splash 13! je krásný výsledek naší společné snahy.

Točím zpět na letiště - letím na forsáž, ostatně paliva máme více než dost, a po nezbytné přistávací proceduře kdy mě navíc věž zamítla Final Steps...že prý je letiště BUSY, nakonec unavený po více než 2,5-3 hodinovém letu ale šťastný jako blecha přistávám.

Výsledek mise je fantastický. Ostatně podívejte se na přiložené obrázky z mise i kampaně.
Já i wingman se stáváme leteckými esy (více než 5 sestřelených letadel).
Já sejmul 7 vzdušných cílů (1x SU-25, 2x MIG-21 a 4x MI-26), Wingman má na kontě fantastických 11 vzdušných cílů a stává se tak 2 násobným leteckým esem!

Já zničil spolu s wingman 2 města ze seznamu cílů, Town Adarama a Town Goz oba mají 100% damage. Do toho jsme jako celá útočná package letadel sestřelili celkem 26 vzdušných cílů (prakticky zničili 3x enemy package - jednu zásobovací a dvě útočné) a na kontě máme 12 zničených budov.

Odměna byla sladká. Moje první Medal of Honour!

A aby toho nebylo málo tak statisticky jsem za 31 hod (zbývá 24 hod) současné strategie To Strike military targets (ARMY) už dosáhl 36% Current Damage Level z požadovaných 60%. Zatím se tedy držím.

Obrázky z mise a kampaně:
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
Letěl jsem další 3* misi Interdiction Strike. Opět noční mise brzy ráno. Vůbec atmosféra v kampani je skvělá, grafika v noci vypadá úžasně a to i na rok 1998 kdy simulátor vyšel. Stále je to pastva pro oči. Mám tyhle noční mise rád, ta atmosféra je naprosto unikátní. Světla ve městech, osvětlené vzletové dráhy, rafinérie, prostě paráda.

Povýšení na 5*
odkaz

Další medaile
odkaz

Pilot log
odkaz

Výsledek mise - opět zničeno jedno celé město, po cestě zpět jsem sundal zásobovací Mi-26 nepřítele - bez nich mají letiště omezené zásoby a možnosti. Překvapilo mě, že AGM-65 párkrát minul, zvláštní, asi jsem trefil už zničenou budovu (ne asi ale určitě, neboť jsem si nebyl jistý a pro jistotu jsem ji poslal zásilku no ale i tak, 3 Mavericky to se mi nezdá).
odkaz

Jak vidíte tak mise nejsou zrovna krátké. Povšimněte si, že zbývající Mavericky jsem napadnul další cíl ze seznamu cílů. To abych podpořil svoje úsilí.
odkaz


Kampaň progress
odkaz

Town Tegalhusi - 100% damage
odkaz

Situace na bojišti
odkaz

Současná strategie
Hm, za 28 hod "jen" 32% damage ARMY (To Strike Military Targets), zbývá 27 hod. Celkově mám tedy 55 hod abych dosáhl požadovaný level poškození 60%. To mě vychází že musím za 1 hod udělat poškození min. 0,917% ale já mám současně za 1 hod "jen" 0,875%. Tak to budu muset přidat pokud chci vyhrát tuhle nevyváženou kampaň. Už nevím jak bych létal lépe. Snažím se létat jen v kokpitu F-22 ale asi budu muset spustit nějaké mise jak píše Endura a pak z nich po povolení ke vzletu vyskočit i za cenu mission failed (ale bez ztráty bodů!) jinak nevím, s 12 Mavericky/MK 83 se toho dá zničit hodně ale i tak, to bude ještě makačka v kokpitu.
odkaz
@vodkasesemtexem (27.03.2016 16:00): ano koupíš to raketou nebo kanonem, jsi poškozen, např. hoří ti levý motor a uniká palivo ale avionika může být OK, nebo máš poškozenou hydrauliku (řízení, podvozek, vzdušnou brzdu, apod.) a není téměř možné letět rovně a stabilně, těch druhů poškození může být několik a mohou být zkombinovány. Teoreticky je možné i s (částečně) ustřeleným a kouřícím křídlem doletět a nouzově sednou na břicho nebo podvozek (pokud ho lze vysunout).
@endura (18.03.2016 11:45): perfektní! Gratuluji k tolika dokončeným kampaním. Máš pravdu, že já hraji "novou" verzi pod Windows 10 ale paradoxně já mám zapnutý Nostalogia Mod = vše jako v roce 1998, předpokládám tedy, že hra je (a podle mě je) úplně stejná. Samozřejmě mám i poslední patch (byl tam automaticky zahrnutý do instalace).

Podle zahraničních webů jsi jeden z málo lidí kteří kdy dokončili kampaň(ě) v F-22 TAW.

BTW jak jsi zmínil ten kanon. Tuto kampaň létám od začátku s těmi default 500+ náboji - neaktivoval jsem tu option v configu = více nábojů na HARD obtížnost, takže stačí chvíli "sprejovat" a jsem bez munice. Kanon si šetřím pokud dojde na close combat, což se mi stává poslední dobou relativně často.
@Rapier (17.03.2016 23:41): Těch 24NM mám právě z editoru misí; v kampani je vzdálenost zasažení radaru HARM-em kolem 21NM. My hrajeme dvě odlišné verze hry: já hraju starou opatchovanou oficiálním patchem od DID v XP-éčku, ty něco novějšího. Možná proto ty rozdíly.
Včera jsem dokončil svou druhou dvouhvězdičkovou kampaň Choke Point. Bylo to trápení, protože ve dvouhvězdičkových kampaních se tvoří koalice států, některé z koalice pak vypadnou, jiné se přidají.

http://s10.postimg.org/5danmycl5/choke_won.png
@endura (17.03.2016 20:11): no tak nevím, zkouším trénovat s Mavericky nebo Harmy na SA6/11/17 a až na 1 nebo 2 pokusy to skončí vždy stejně. SAM mě dostane. Zkoušel jsem HARM odpálit i na těch 24NM a nezasáhnul alespoň ne v editoru misí.
@Rapier (17.03.2016 12:25): I když nápis SHOOT při HARM-u se rozsvítí na vzdálenosti 14NM od radaru v režimu Hard, je možné jej vypálit z 24NM od cíle v dostatečné výšce a pak za pomalého letu stále držet nepřátelský radar v zachycení, i když je HARM částečne fire&forget. Maverick má dostřel kolem 10NM a to je obrovský rozdíl. Předpokládám že Mavericka jde použít v modu fire&forget jen na cíle typu SA6/11/17; SS-23; T-80; Chaparral, Vulcan, ZSU23-4; Train přičemž polovina z nich má větší dosah zbraní než Maverick.
Co se týče Maverick vs Mk83, máš pravdu, jenže já jsem při ničení budov Mavericky líný podstupovat rovnakou proceduru jako při LGB-24, raději vybouchám hloupé pumy z výšky cca 2000stop. Pak tu jsou ještě cíle které jdou zničit kanonem jako NĚKTERÉ anteny, chaty, hangáry, nádrže, komíny, kontajnery atd.
@endura (17.03.2016 09:42): díky za podporu, učím se za chodu. BTW já nevím jak ty ale nepoužívám nic jiného než AGM-65 Mavericky. Tahle hra na rozdíl od F-22 ADF tě prakticky nutí přejít na Mavericky, protože to je nejvíce A-G univerzální zbraň která je schopna vyřadit jakékoliv vozidlo na jeden zásah, většinu budov na jeden zásah (max. 2x AGM-65) a vše je naváděné. V režimu SLAVE je to střela odpal a zapomeň - obrovská výhoda tak jako u AIM-9X Sidewinderu, v režimu FREE vyžaduje sice pernamentní TRACK LANTIR ale zase ji můžeš zaměřit na naprosto cokoliv včetně visící, či pomalu letící heli.

Bohužel mě nic nenutí používat HARMy se stejným dostřelem jako AGM-65 Maverick nebo hloupé pumy když se stejným počtem Mavericků uděláš totéž.
@Rapier (14.03.2016 23:32): "Town Simkat má 100% damage" Parádní mise!

"beru CAP a útočím na pozemní cíle definovaní v Target Listu" -> velice správně. Já tuhle taktiku používám i když není co létat (např. v Mission Roster-u je jen 1xCAP a 1xSupply Escort), seberu Supply Escort, navěsím 11xMk83; 1xHARM; 2xAIM-9; 2xAIM-120 a odskočím si zbombardovat předem naplánovaný cíl (letiště, město, základnu, přístav) za hranice. Jakmile můj transportní letoun zhodí náklad na spojeneckém letišti a nabere kurs ke hranici, pošlu jej domů příkazem Abort Mission. On zatím doletí domů a já v klidu zničím můj cíl.

"nekonečné obnovování letadel dokud není příslušné letiště zničeno" S tímhle výrokem souhlasím jen částečně. Můžeš mít letiště kompletně zničeno, když to hra potřebuje, vygeneruje letadla stojící před zbombardovanými hangáry či na stojánce, případně některá z nich odstartují buď jako stihači či bombardéry. Ale všeobecně se dá říct, že letiště se oplatí zničit úplně, protože hra pak na něm generuje menší počty letadel.
Dnes jsem odletěl jednu noční (v 3:35 hod ráno lokálního času) CAP s wingmanem naložený 12 Mavericky. To proto, že v OOB nebylo mimo AWACS a dalších CAP nebo ESCORT na výběr. Na Target Listu ve War Roomu jsem si našel, že nejvíce valuable cíl v této chvíli je SS-23 (8 points) a navíc relativně blízko hranice. Podíval jsem se kde ho najít na mapě, zapamatoval si orientační body a šup do mise. Letíme na waypoint 3 (CAP hlídka), cestou mineme velkou package Su-27 a Su-25, záměrně. Cca po 30 minutách letu doletím do cílového prostoru zapnu radar (ENCOM 5), přepnu na A-G, navolím Maverick a prohlížím si cíle. Jedna Shilka, jedno BVP a convoy SS-23, který v tomto případě znamenal jedno vozidlo s balistickou raketou. Hon na SCUDY začal. Nejprve na samé hranici dostřelu z 12 000 stop jsem odpálil Maverick na AAA, pak na BVP a nakonec na SS-23. Zbylýma Maverickama jsem smetl elektrárnu a chladící věže v blízkém městě. V cílovém prostoru se pohybovali 2x IL-78R - vysoce ceněné C4 cíle. Neváhal jsem ani minutu a dál Wingmanovi příkaz Attack My Target + jsme sejmuli pár Su-27 která jim dělaly ESCORT. Bohužel mě jeden Mig-27 zasáhl IR raketou. Avionika bez HUD, hořící motor, ale jinak avionika na MFD ok. Snažil jsem se doletět ale došlo mi palivo, takže jsem šáhnul po katapultu. Jen -120 bodů za to, že jsem nepřistál.

Sejmuli jsme tedy dohromady 6 letadel - já 1x Su-27 a 1x IL-78R, Wingman další IL-78R a nějaké Su-27. Já sundal 3 vehicles + 2 budovy.

Nicméně výsledek mého snažení byl okamžitě znám. Za 27 hod jsem už zničil 30 % ARMY. Tedy posun o 2% za jedinou misi! No a v OOB už mě nabízí 3x čtyřhvězdičkové STRIKE mise. Takže teď si budu moc vybrat co poletím bombardovat a jelikož nepřítel na nás furt posílá package s SU-27 a SU-25 tak je mi jasné, že opět zapojím ESCORT do boje. Na Wild Weasel tentokrát kašlu a vše změní na ESCORT ať způsobíme soupeři cestou tam a zpět co největší ztráty na technice. Když nic jiného alespoň mu ta zabráníme splnit jeho cíle.
Mám za sebou třetí den intenzivní letecké kampaně v Operation Highland. Odehraných 26 hod ze současné spojenecké strategie (To strike military targets - ARMY), zbývá ještě 29 hodin. Můj současný damage level je 28% (tedy o chlup více než 1% za 1 hod) a požadovaných je 60%. Tzn. musím lítat co nejvíce Strike misí a ničit co nejvíce military cílů. Pokud nebudou STRIKE beru CAP a útočím na pozemní cíle definovaní v Target Listu. Tento malý "cheat" je naprosto nezbytný pokud chcete vyhrát leteckou kampaň! Sestřelováním letadel válku nevyhrajete.

Celkově jsem odehrál už 43 hodin v kampani.
Pro představu intenzity bojů mám na kontě:
369 zničených letadel protivníka! Ano, čtete správně, Sudan má evidentně hodně zdrojů ropy a je to evidentně neskutečně bohatý stát když může přijít o téměř 400 letadel a stále vést účinně leteckou kampaň! Tohle je daň za nekonečné obnovování letadel dokud není příslušné letiště zničeno. Na druhou stranu to platí i pro Vás.
3 zničená pozemní vozidla (během jedná CAP mise jsem si naložil 12x Maverick a šel ničit cíle, u jednoho mostu bylo AAA, to jsem sejmul jedním Maverickem a druhým ten most byť nebyl primárně na seznamu současných cílů) :)
94 zničených statických cílů
30 mrtvý!
15 na padáku
44 misí kompletních
40 failed
27 hodin (z 43 celkově) strávených v kokpitu F-22, tzn. zbytek hodin jako commander v AWACS - nezbytné pro stabilizaci situace, jednou jsem měl vážně na kahánku ale podařilo se mi obrátit situaci v náš prospěch. Jak vidíte snažím se kampaň vyhrát z kokpitu F-22, i v těch AWACS misích jsem strávil pár hodin v kokpitu F-22 a po zničení cíle se přepnul zpět do AWACS.
3x Air Medal
8x Bronze Star
1x Distinguished Air Cross

Statistika nuda je, má však cenné údaje, ona nám to vyčíslí....

A teď pár obrázků přímo ze hry

Velmi úspěšná Strike Mise odkaz Povšimněte si prosím že jsme zničili 4 statické cíle a 30 letadel protivníka! Vesměs samé Su-27. Tohle byla nejúspěšnější mise jakou jsem za těch 43 hodin zažil. Její popis by se dal shrnout do faktu, že po úspěšném zničení cílů v cílové oblasti jsem celou package příkazy Bandit Hot zapojil do boje s package 16 letadel Su-27 a ještě jedné menší package s Mig-21 a Su-25. Povšimněte si také kolik nás přežilo a byly to skutečně horké chvíle. To mi věřte. Nejenže jsme splnili cíl naší mise ale my aktivně napadli obdobnou misi protivníka úplně ho rozdrtili a to ještě v jeho vzdušném prostoru. F-18E je skutečně špička jako ESCORT. Oba LEAD F-18E se staly během této mise leteckými ESY (5 a více sestřelených letadel za kampaň) a to prosím v jedné misi!

Operation Highland Summary odkaz

Pilot log z kampaně Operation Highlandodkaz Nebýt chyb popsaných níže tak už jsem měl 5 letadel (tedy max. povýšení a přes 10000 bodů)
OPRAVA: já už těch + 10000bodů a 5 letadel měl a pak přišel bug popsaný níže.

Současná naše strategie odkaz Povšimněte si prosím kolik % zničených cílů mám na kontě. Moje šance na výhru v této kampani stále žije! Povšimněte si, že protivník útočí na politické cíle = města.

Současný seznam cílů odkaz Povšimněte si, že také útočíme na města ve kterých jsou barracks ale osobně ničím všechny budovy pokud mám dost A-G zbraní a klid na práci. Jedině tak lze totiž vyřadit cíl na 100%. Všimněte si že Town Simkat má 100% damage. To je výsledek mise výše.

Naše ztráty na mapě oblasti. Zahrnuté pouze ARMY, C4 a AF (letecké síly) odkaz

Protivníkovi ztráty na mapě oblasti. Zahrnuté pouze ARMY, C4 a AF (letecké síly odkaz

Graf kolik jsem zničil % jakých cílů protivníka, všimněte si že ARMY je už téměř na 30% odkaz Červené linky jsou v kokpitu F-22 a modré za commandera v AWACS.

Srovnávací graf spojenecké ofenzívy a defenzívy versus protivník. odkaz Povšimněte si že již 2x jsem dokázal protivníka stáhnout a dokonce na chvíli převýšit. Nicméně jak vidíte okolo 36 hodiny v kampani protivník chytil druhý dech a já teď budu muset eliminovat i nějaké letiště protože mě to dělá starosti. Zkrátka během CAP misí si zaletím jinde. Stačí Maverickem zasáhnout řídící věž na letišti + ukazatel větru - což je výrazně lehčí (jen 2 cíle) nebo zničit všechny hangáry na letišti a letiště je navždy mimo provoz. Je to takový menší cheat ale účel světí prostředky, Zatím jsem variantu s Řídící věží a ukazatelem větru u startovací dráhy aplikoval jen 1x. Zato hangárů jsem už zničil hodně.


No a když už jsme u těch chyb, tak občas si kompletně zedituji misi a dám let. Místo toho návrat do výběru misí. Opakování skončí stejně. Když vezmu v úvahu jak je hra rozsáhlá, dynamické kampaně tak je tam relativně minimum chyb. Obzvláště ve srovnání s Falcon 4.0 s posledním oficiálním patchem. Zlatí DID.
Z toho jsi nic nedělej. To mě se stalo že jsem si vybral 4* Strike misi a pracně vše nakonfiguroval, nastudoval všechny detaily mise, hrozby, atd. a vlezu do mise. Stojím na stojánce před hangárem, přepnu na ENCOM 2, rádio push 1 a žádám věž o povolení k rolování po pojížděcí dráze. Zapnu motory. Nastavím autopilota na take off a čekám. Pochvíli dostanu povolení a v okamžiku kdy letadlo zatočí výbuch a mission failed a minus 3200b! Nechápu co se stalo, vybírám další strike a shodou okolností jsem na stejném letišti a před stejným hangárem. Bohužel asi nějaký bug (poprvé za hru po 35 hod) a výsledek úplně stejný. Byl jsem hodně naštvaný. První ztráta bodů = degradaci z 5* na 4* a celkově minus 6500b!!! Další mise z jiného letiště ok.
Již několikrát se mi stalo, že jsem se zasekl v menu výběru mise. Šlo o Supply Mission a já chtěl pouze ubrat z počtu dvou F-22-ek chránicích jedno přepravní letadlo Hercules. Jelikož není možné pouze odebrat jedno letadlo, musel jsem zrušit 2xF-22 a chtěl zadat 1xF-22. Nebylo mi to dovoleno a já se zacyklil: hra ode mne jednak požadovala jakoukoli ochranu k transportu, jednak zamítla jakékoli jiné letadlo kromě transportního. Takže CTRL+ALT+DEL

http://s12.postimg.org/61i7utqml/paradox1.png
http://s23.postimg.org/9pl7urv23/paradox.png
Dnes jsem letěl Interdiction Strike, hluboko v nepřátelském území. Mise na 2,5-3 hod. Mohl jsem hodně získat (3216 bodů) ale také hodně ztratit. Letěli jsme 2x F-22 Strike (2x Mavericky ve zbraňové šachtě, vše ostatní AA), 2x F-22 ESCORT (full AA), 2x F-18E Wild Weasel (CAS), 2x JSF ESCORT (full AA). Během letu jsme letěli kolem min. 4 letišť a cestou tam jsem společně zničili několik letadel protivníka včetně jednoho IL-78R. Štěstím asi i bylo, že tam letěla do stejné oblasti další package 12 letadel. Cestou zpět nás ale napadly Migy-21 a několik SCRAMBE Su-27 a jedná velká package 16 Su-27 která letěla pochopitelně na jiný cíl ale my zkrátka křižovali jejich dráhu. Wingman sice minul budovu ale já zničil to svou (v obou případech Barracks) a druhým Maverickem i tu jeho.
Cestou zpět jsem vymanévroval 2 IR a už mě lock SAM. Naštěstí nevypálil, neboť jsem to obrátil a raději obletěl. Hodně jsem využíval HELP - Bandit Hot (na letadla) a HELP Treats Hot (na AAA/SAM). A taky Wingmana jsem posílal bojovat s bandity. Cesta zpět byla skutečně krušná a začínal jsem mít obavy zdali přežiju ale s ENCOM 1 + max. využívaní ostatních letek jsem to zvládl a dokonce sundal další IL-78R. :)
Cestou k naší hranici po Wingmanovi sřílelo 5 Su-27 neustále radiolokační rakety ale on to na ENCOM 1 s MACH 1,51 zvládl a nebýt ho poslat s jeho 3 AMMRAMy bojovat tak i přistál celý.

Výsledek: 3276b
Zničené cíle: 1x Su-27, 1x IL-78R, 2x Barracks
Medal Awarded: moje první Air Medal

Wingman dostal 2 letadla
F-22 ESCORT dalších 5
JSF ESCORT dalších 5
Celkem jsme tedy sundali 14 letadel za vlastních 6 ztrát (wingman se katapultoval na našem území)

A hned potom jsem letěl SCRAMBLE, sundal flight Su-25 a MiG-27, jen pár bodů ale další (7) Bronze Star.

Dnes to byl úspěšný let.

V kampani Operation Highland v současné chvíli útočíme na ARMY, už jsem strávil u současné strategie 20 hodin a zbývá mi ještě 35 hod. Current damage level mám 23%, požadovaných je 60%. No snad to zvládnu. Pokud ano tak vyhraji svou první leteckou kampaň v F-22 TAW a můžu směle říci, že svou první dynamickou kampaň v jakémkoliv jiném simulátoru. Držte mi palce.
@endura (22.02.2016 07:55): pěkný seznam, doplním svoje postřehy, předem podotýkám, že hraji na Hard obtížnost.

F-14 velmi slušný dolet, velmi dobrý na CAP - překvapilo mě několikrát jak dlouho přežil proti přesile, subjektivně bych řekl, že je lepší než F-15
F-16U jako spojenec spíše zklamání. Relativně hodně závěsníků ale v boji obvykle nepřežije.
F-18 je skutečně výborný a všestranný stroj.
EF-2000 taky mě překvapilo, jak rychle se protivník několikrát zbavil mé ESCORT letky.
Su-27 mi dávají pořádně zabrat. Ve skupině 12-18 letadel kde je většina SU, není snadné přežít.
MiG-21, ano malý dolet ale pozor R-77 z něj dělají smrtící zbraň a pak moje zkušenosti z kampaně jednoznačně říkají, že je schopen vymanévrovat spousty AMMRAMů. Nepodceňovat.
HAWK - jako spojenec na CAP mě obvykle překvapil kolik toho vydrží. Taky má slušné score na kanóny..

enduro, výborný nápad, něco podobného jsem udělal s výtahem všech známejch leteckejch (vojenskejch) simulátoru, když jsem si (minulej rok?) dělal přehled! asi to hodim jen k sobě na zed, protože nevim, kam jinam, ale zase je škoda, aby to někdo nevyužil! tehdy jsem neměl o polovině simulátoru včetně např. serie Strike Fighters ani zdání. tu do ted považuju za nejzdařilejší (nastavit jde uplně všechno). USAF se mi pořád nepodařilo sehnat, nebo rozchodit. páku mám od minulýho roku kvuli helikoptérám, protože ty jinak ovládat nelze, ale i souboje na kanon jsou s ní oproti klávesnici lepší! zajímalo by mě, co tam maj nastaveno v reálu, kdyby to někdo zjistil, tak at dá vědět. některý starší simulátory nepodporují plné nastavení, zvláš ten HAT, ale když jo, dám si tam radši pohledy nebo přepínání cílu (druhou rukou si mužu honit pero). v hlavní nabídce přepínám pouze mezi raketami ASRAM/AMRAM, protože vzdálenost mezi objekty ve vzduchu se v takový rychlosti rychle mění a zbraně na zem tolik nepoužívám.

co se týká klávesnice samotné, vycházel jsem z modelu závodních simulátoru, kde F, V (řazení) byl tah, Tab, Mezerník zbraně, Enter tradičně nejbližší cíl/cíl nejblíže kurzoru, uvozovky pak přepínání mezi cíly, což jsem později šoupnul blíž levé ruce pod R, T, Shift brzdy, Ctrl klamné cíle, Pg Up/Dn klapky, F1 - F12 pohledy, 1 - 5 zbraně.
nakonec jsem se s pákou přestěhoval na pravou stranu klávesnice, tah dal na +/-, forsáž/brzdy (podle zaměření) pod Backspace, řadu s přepínáním cílu nechal a pohledy na šipky - raději využívám ptačí perspektivy, než abych se rozhlížel z kabiny.

Falcon 4.0 jsem ještě nezkoušel, proto mu nemužu dát víc jak 0%, to je logický.
Jelikož hra přiděluje letadla na mise podle zvláštního klíče (např. F-14 jako úderný do mise Strike s Mk-82 i jako Wild Weasel s Mavericky), rozhodl jsem se sepsat krátce použití všech typů letadel schopných nést munici:

F-14;F-15C - hodí se jen jako stíhači CAP
F-16(U) - jako spojenec průměrný stíhač, ovšem jako protivníka je těžké se ho zbavit. Jako Strike so hodí jen do misí Airfield Denial, kde může být podvěšen LGB-24
F-18 - vynikající téměř všestranný letoun s 10 závěsnými body vhodný do misí CAP,Wild Weasel a Airfield Denial
EF2000 - jako spojencký stíhač absolutně propadá - má malou životnost v boji jelikož se nechá rychle sestřelit. Jakž-takž použitelný do misí Wild Weasel, má 12 závěsných bodů. Bohužel, jako protivník je smrtící kvůli obrovskému dosahu svého radaru a rozsáhlému arzenálu nejnovějších zbraní.
Rafale - smrtící stroj použitelný do skutečně VŠECH misí. Podobně jako EF2000, má 12 závěsných bodů, daleký dosah radaru a excelentní schopnost přežít v boji s vysokým počtem sestřelených letadel protivníka. Jako spojenecký stíhač je nepřekonatelný
Su-27,30,35,37 - inteligentní stíhače CAP/SEAD s velikým dosahem RL, doletem bez přídavné nádrže a vysokou schopností přežít a sestřelit veliký počet nepřátel, čím vyšší řada, tím více. Velice schopné i do misí Wild Weasel
Mig-21 - podprůměrný stíhač CAP s pouze 4 závěsnými body a slabým doletem
Mig-29M/35 - nadprůměrný stíhač CAP/SEAD se 8 závěsnými body a celkem slušnou výdrží v boji
Mig-31 - nejrychlejší záchytní stíhač s pouze 4 závesnými body a slabým doletem
F-117 - podzvukový neviditelný bombardér s přesnou municí LGB-24 vhodný do Strike misí Airfield Denial
F-15E - kvůli schopnosti nést 6 přesných protizemních bomb vhodný jako úderný Strike letoun do misí Interdiction a Airfield Denial
A-10 - podzvukový úderný letoun s 10 závěsnými body vhodný do misí Airfield Denial a Wild Weasel.
B-2 - pomalý podzvukový úderný neviditelný letoun pouze na mise Interdiction s 8 JDAM (GPS)
JSF - nadprůměrný neviditelný víceúčelový letoun s 8 závěsnými body vhodný do VŠECH druhů misí schopný nést inteligentní protizemní munici naváděnou GPS JDAM, nevýhodou je slabý dolet
Tornado - nadprůměrný víceúčelový letoun se 6 závěsnými body a velkou šancí ke přežití vhodný hlavně na mise Wild Weasel a Airfield Denial
Harrier - průměrný podzvukový úderný letoun vhodný jen do misí Interdiction
Hawk - jako protivník nadprůměrný stíhač s pouze 4 závěsnými body s velikou šancí přežít i proti F-22. Je odolný vůči poškození (vrstva pancíru?) a když mu dojdou řízené rakety, okamžitě používá kanon, a to velice účinně. Jako spojenec je k ničemu, ovšem jako protivník je velikou hrozbou, doporučuji nepodceňovat
Mirage - průměrný úderný letoun s poze 4 závěsnými body vhodný jedině na misi Interdiction
Mig-27 - průměrný bitevník se 6 závěsnými body vhodný hlavně do misí Interdiction (nese 6 inteligentních protizemních bomb), v případě nouze Wild Weasel. Jako stíhač se neosvědčil, jelikož nese pouze teplem naváděné rakety
Su-25 - odolný podzvukový bitevník s 10 závěsnými body a účinnými klamnými cíly, vhodný jen do misí Interdiction (nese 2 druhy inteligentních bomb)
Su-34 - nadprůměrný bitevník s 10 závěsnými body s inteligentní protizemní municí vhodný do misí Airfield Denial a Interdiction s velikou schopností přežít


*Všechna letadla která jsou schopna nést pouze "hloupé bomby" typu Mk 82(R)/83, vyžadují výšku útoku pod 2000m, aby spolehlivě trefily cíl. V případě, že jsou v dosahu protiletadlového kanonu typu ZSU-23, je to jejich jistá smrt. ZSU-23 má bohužel nekonečnou munici, na rozdíl od stanoviště protiletadlových raket SAM, který má omezený počet raket závisející od obtížnosti hry.
Naproti tomu, letadla s inteligentními bombami typu JDAM (navádění přes vepřed naprogramované souřadnice GPS) nebo LGB-24 (laserové navádění), umožňují odhoz i nad výškou 10.000 stop, co je dosah ZSU-23.

*Mise Interdiction umožňují vybraným letounům (Rafale,F-15E, B-2, JSF, Harrier, Mirage) nést munici naváděnou GPS JDAM, zatímco mise Airfield Denial umožňují nést laserem naváděné LGB-24
@vodkasesemtexem (12.02.2016 22:37): Nazdar letče! Jak jsem psal v diskuzi, nelétám na HOTASu ale na letitém MS SideWinder Precision 2 a nepoužívám pod Windows 10 pochopitelně žádný software který by mě umožnil si nastavit tlačítka na joysticku. Pod Win 9x by to šlo ale na moderních OS ne. Takže jinými slovy co mě hra namapovala na joy to tam mám. Kloubouček HAT samozřejmě používám na rozhlížení z kokpitu a rotaci kamery kolem F-22 v externím pohledu.
By default tam mám release weapon, canon, přepínáni A-G a A-A zbraní a přepínání cílů, zbytek jedu na klávesnici.

I když F-22 TAW jde hrát na klávesnici, podobně jako EF-2000 přeci jen to není ono.

PS: nechtěl by ses mrknout když už ses tady na svoje hodnocení u Falcon 4.0: Allied Force? Netuším z jakých důvodů jsi tomu dal 0% ale dobrých leteckých simulátorů je jako šafránu, samozřejmě chápu, že ti to přijde těžké. Zvaž to.