Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (14.03.2021 13:04): Manuál se u starý her opravdu často hodí, vždy čtu před rozehráním. Zork má dobrou atmosféru, ale právě i ten manuál pomůže v uvedení do světa. Samozřejmě je nutné brát ohled na stáří hry a co přinesla ve své době. Já zrovna dohrál Spellbreakera, šestou hru ze světa Zork, a stále mě to baví.
Tak to byla vlastní tvorba mezi spolužáky, nepamatuju si ani vlastní názvy a asi to neopustilo okruh známých. Internet nebyl, přesouvalo se to jen přes diskety. Parser to nemívalo, spíš to byla forma gamebooku ale třeba inventář a klíčová slova jsme používali. Moje veledílo bylo OK&KO a cestoval jsi tam po světě a bojoval proti ruský mafii. Kamarádi měli třeba i vlastní bojový systémy převzatý z Lone Wolfa nebo třeba jsi i byl hráč na hřiští a hrál jsi do jistý míry generovaný situace a byla i tabulka týmu, vztahy se spoluhráči a tak. 
Co se týče parseru tak mi zatím nepříjde moc stěžejní, spíš mě překvapilo že je neintuitivní, třeba jsem zkoušel různý příkazy typu look at inventory nebo open inventory a nebralo to, musel jsem se podívat do manuálu že stačí zadat inventory. Zatím je to skor o těch propojených lokací a omezeném inventáři. Ale jak říkám, už to zasazení, co a proč tam dělám to mi přijde dost nezajímavý a ten thief to nevytrhne.
Jako strávil jsem nad tím cca 4h a nějak mě to nezaujalo, hrál jsem tedy zajímavější textovky. Když vzpomenu co jsme si vyměňovali za vlastní qbasic tvorbu na disketách tak tohle mi přijde snad ve všem slabší:) Docela průšvih, když mě baví víc číst bonusové materiály než hrát hru. Nicméně ještě nad tím hůl nelámu a návod nevytahuju...
@Artran (18.04.2020 00:28): Planetfall mám určitě v plánu. Nejdřív bych rád dojel Zorky, zatím jsem skončil Enchanterem a dávám si od textovek pauzu. Ale deset Zorků mi asi chvíli potrvá, takže to možná tím Planetfallem můžu proložit, uvidíme.
@jvempire (18.04.2020 00:23): Díky :-) Ono je to spíš dáno tím, že Zork je historicky opravdu prostě vylepšená Adventure. Vývojáři z Infocomu tu omáčku kolem vymýšleli dodatečně. Ale jsem docela zvědavý, co s tím v dalších hrách udělají. Jinak ti doporučuju zahrát si Planetfall, ten je super (nebo nějakou z novějších třeba 9:05 :-). Teď přemýšlím, co dál. Možná The Witness...
@Artran (komentář): Tak teď už gratulace k dohrání :-) Souhlasím, že závěr a příběh je málo vidět. Je to dáno tím, že jde jen o první třetinu starší hry. Jako celek to působí mnohem uceleněji. Každý další komentář k textovce je super.

@Ringo (17.04.2020 23:10): Doufám v deníček z hraní :-) Z textovky by to mohlo bát zajímavé.
Tak jsem nakonec vyměkl a zbytek dojel podle návodu. Jsem za to ale skoro rád, protože na některých těch zbývajících puzzlech bych minimálně vytuhl na hodně dlouho, pokud bych je vůbec dal.
Tohle si dávám do plánu na dnešní rok. Je to dlouholetý rest, plánuji už x let tohle zahrát.
@jvempire (17.04.2020 13:38): Dohráno právě ještě nemám! :-) Teď řeším tu hádanku s Machine room. Ale podle počtu místností bych měl být hotov, co se mapy týče. Zatím jedu bez návodu, i když se trochu obávám, že jsi mi trochu napověděl s využitím zloděje níže v diskuzi (ještě jsem ten nápad tedy nezkoušel).

EDIT: Jinak hraji zatím pět dní. Na počet hodin těžko říct.
@Richmond (14.04.2020 11:54): Jj, na IF je Trizbort velmi dobrý. Ale třeba na tabletu jsem používal na mapování Ultim aplikaci, která byla zamýšlena na schémata elektroobvodů, ale fungovalo to skvěle, protože si člověk mohl nadefinovat a uložit svoje vlastní prvky, takže jsem si takhle nakreslil políčka pro různé typy terénu, pastí atp. a pak už to byla docela klikačka. Takže člověk nikdy neví, jaká dobrá aplikace se kde na internetu povaluje :-)
Sakra díky za tip na ten Trizbort. Tohle mi chybělo, když jsem hrál Lauru Bow nebo sierrovky s parserem!
@jvempire (14.04.2020 10:44): Copak o to, archaický papír jsem používal taky docela dlouho :-) Adventure jsem mapoval ještě takhle. Na tom Trizbortu je ale fajn, že si můžeš tahat s místnostmi a cestičky mezi nimi zůstávají stále spojené. Člověk tedy nemusí přegumovávat. Škoda ale, že vývoj tohoto nástroje ustal, dal by se ještě vylepšit.
@Artran (14.04.2020 10:08): Já používám archaicky papír, sice jsou moje čmáranice časem nepoužitelné, ale je to zvyk. Trizbort vypadá zajímavě, kouknu na to.

Jinak ty body u jedničky nebyly zdaleka na první dohrání, psal jsem si neustále poznámky co a jak. Nakonec jsem udělal rychlý finální průchod čistě na body. Ale u dalších dílů jsem to už neřešil a šel čistě po dohrání. Celkový čas odhaduji klidně na 50h.
@jvempire (14.04.2020 08:12): Mně se Adventure líbila, mrkni na můj komentář, trochu jsem to tam popsal. Včera v noci jsem mapoval ten bludišťoidní les kolem domu a část GUP. Jak mapuješ ty? Já používám Trizbort, který je poměrně dobrý, ale zajímalo by mě, jestli neexistuje ještě něco lepšího.

A jinak klobouk dolů za dohrání na 350 bodů bez návodu., četl jsem si příspěvek na tvém blogu o hardcore hráčích, kde píšeš, že se za hardcore hráče nepovažuješ, ale tohle svědčí o opaku ;-) Já předpokládám, že se v nějakém momentu uchýlím k inviscues, protože vždycky, když se rozhodnu nějakou těžší adventuru dohrát bez návodu, tak nakonec akorát někde vytuhnu tak, že to nedohraji (Gobliins 2, Superhero League of Hoboken, Anchorhead atd.).
Hrát prvního Zorka po Crowtherově Adventure, to je jako vrátit se domů :-)
Tak update: Už asi týždeň sa neviem pohnúť ďalej... tie záseky mi už fakt vadia. Moje skóre 212 z 350 predznamenáva, že mám ešte toho dosť pred sebou, ale ja proste nemám šajnu, čo spraviť ďalej. Ani nie, že by som nevedel vyriešiť nejakú hádanku, ja ani neviem, čo je hádanka!
Vzhľadom na to, že som sa zaprisahal nepozerať si návod je to pre mňa asi konečná... Ešte to nechám pár dní tlieť v hlave a keď na nič neprídem, tak to zabalím.
@jvempire (29.08.2016 15:37): Oukej, to by sa možno mohlo podobať aj na môj výkon. Už som sa zase dosť pohol ďalej, takže ma hranie zase začalo viac baviť. Snáď to teda dotiahnem do konca bez návodu, aj keď včera som sa už veľmi premáhal - ale dobre, že som tak neurobil.
@piraten (29.08.2016 13:27): Ano bez návodu. Ale je to na dlouho, obzvlášť pokud chceš vysoké skóre. Já vždy našel jeden předmět, pak zjistil jak se k němu dostat co nejméně tahy a pokračoval dalším. Ve finální hře jsem to dal vše dohromady a dohrál na co nejméně tahů. Na začátku jsem sbíral vše a všude to tahal, ale pak už člověk ví co a jak. Zloděj je nepříjemný, ale dá se i využít :-)

Držím palce a dej vědět jak postupuješ.
@jvempire (12.08.2016 10:27): A dohral si to bez návodu? Mňa si navnadil na hranie, ale po 700 ťahoch mám skóre 84 a vôbec netuším, čo mám robiť ďalej :X Dokonca aj mapu som si nakreslil... Ale zaprisahal som sa, že návodu sa nedotknem ani palicou, lebo potom už do neho budem pozerať stále.

Zatiaľ som si všimol, že mi občas vadia príliš stručné popisky a ten zlodej.
@Crash (10.08.2016 22:44): Děkuju. Vždy jsem měl slabost pro hry, které jsem v dětství nestihl, nebyl schopen dohrát nebo sehnat. A poslední dobrou hraji staré kousky čím dál víc a ani nevím pořádně proč.

@mazar1234 (10.08.2016 22:47): To máš pravdu hrál jsem normální verzi hry. Na to abych se zabýval různými releasy musím být velký fanoušek hry.
@jvempire (komentář): Gratulace k dohrání. Taky se na Zorky chystám, takže mě těší, že nejsem jediný magor, co se pouští do těchto bohem zapomenutých hráčských končin.