Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Britský žebříček prodejnosti 19. týdne roku 2015: 1. Project Cars (63% Sony platformy, 31% Xbox One, 6% PC)

Tak na to, ako veľmi chceli PC hráči podobný simulátor ako sú Gran Turismo a Forza, tak na pc sa to teda oproti ps4 a xbone predáva celkom slabo. Ale to sú asi len krabice či?
SMS si hodně uškodili tím, jak pořád z pCARS dělali nějakou revoluci. Ze zvědavosti, jaký je výsledný produkt, jsem to zkusil a byl jsem nemile překvapen. Věci, o kterých jsem předpokládal, že se do vydání vyladí, jsou pořád stejně blbé. Ani ta grafika se mi nějak zvlášť nelíbí, občas je totiž fakt hrozná.
Uff, tedy po dalším stráveném čase se moje znechucení spíše prohlubuje a docela dost teď lituji svých peněz, bohužel zpátky už je nedostanu. Co v některých případech dělá fyzika, to je až neskutečné, ale asi záleží auto od auta. Třeba Ford Mustang Boss se mi zdá svých chováním hodně blízko k realitě, když to srovnám s tím, jak se choval v Brně Dodge Challenger SRT Hellcat. V Time trial jsem hned zajel "rekordní" čas, ale jsou tam jen další tři lidi.
Pak jsem jel s McLaren F1, jehož fyzika mi přijde jako naprostý nesmysl, na Nordschleife, které je oproti laser skenu z Assetto Corsa totální bída, sklony zatáček úplně špatně.

Pořizoval jsem to kvůli několika málo autům a americkým okruhům, jelikož jim stále věřím víc než moderům, ale momentálně je u mě Project Cars co do současných závodních simulátorů daleko na posledním místě za rFactor 2, Assetto Corsa, Stock Car Extreme i Early Access DiRT Rally.
Muze nekdo poradit, jak nastavit gamepad, aby se to dalo plynule ovladat? Mam Xbox One verzi a jeste jsem si hru neuzil. Neda se to ovladat. Jdou vypnout ty otravne vibrace na ovladaci? Diky za radu.
No popravdě hrál jsem si s tím dnes, podařilo se mi jakžtakž vychytat pohled z auta a nastavit grafiku, ale z fyziky jako takové moc nadšený nejsem, FFB mi špatné nepřijde. Co mě ale zklamalo nejvíc a co jsem nečekal, tak je právě grafika. I když mám nastavené Ultra/High, tak to zkrátka nevypadá nijak zázračně. Třeba detaily, textury a stíny v kokpitech se mi vůbec nelíbí, odrazy kokpitu v čelním skle jsou také podivně kostičkované. Plynulost hry je v pořádku, při solo jízdě jsem neměl nikdy pod mnou nastaveným limitem 65 FPS.
Pak třeba zvuky také nejsou kdoví jaké, nové zvuky u Assetto Corsa (DLC auta) jsou o hodně dál, a sice zde může motor úplně chcípnout, ale zvuky startování jako u rFactor či Stock Car Extreme zde vůbec nejsou, to působí velice divně.
Co se ještě týká ovládání, tak reakce plynu je zde převelice divná, je extrémně citlivý, tak to nemám u žádného ze simulátorů, něco jako meziplyny při podražení ani není možné, když otáčky vylétnou úplně jak zběsilé.
Možná za to můžou očekávání a dlouhé odklady, ale celkově u mě panuje z Project Cars zklamání, zvláštně když mě vyšel na Steamu na nějakých 1400 Kč. Prostor tomu ale ještě později věnuji, teď ale budu asi dál jezdit spíš DiRT Rally, který mě tedy zaujal hodně.
Je to věc názorů. Ale pokud to tak má být, tak prosím.
Já vůbe hru nehaním, mě se moc libí, je plná adrenalinu :) snažím se v té kariéře, už jsem vyhrál šampionát v superkartech 250cc a je to boží :)
Ale teď mám hrát s Renaultem a to mě nebaví .. uvítal bych tam možnost výběru.
Možností, jak se vyřádit je tam moc, ale do jednotlivých skupin je podle mě málo zástupců (ne třeba všude, ale někde jo).
@HELLER (08.05.2015 10:23): Mně taky přišlo, že je tam málo aut, je to ale tím, že jsem si z toho jejich výběru neměl moc co vybrat :-) Každou skupinu tam zastupuje třeba jen jedno auto a když si chci zajezdit se čtyřkolkou, tak bych raději volil Imprezu, která tam není než EvoX, kterého nemám rád.
Tak aut je tam až až, tady mám stejný názor jako Roman. Já tak nějak hraju pořád dál, jako před vydáním, akorát je tam teď víc online závodů, než v betě :D A taky jsem konečně rozjel tu kariéru - a konečně je v závodní hře kariéra, kterou si můžu přizpůsobit tomu, co mě baví a zajímá a nemusím jezdit nějaký voloviny, abych si někde něco odemkl, tak to má být všude, tleskám.

Hra jako taková je pořád skvělá a zábavná, včera jsem se 2 hoďky snažil s M1kou v tom eventu, ale výš jak na 200 místo jsem se nevyškrábal :)
@HELLER (08.05.2015 10:23): Na to má každý jiný názor, podle mě tam těch aut je až šíleně moc, naučit se stejně dá pořádně jen několik málo. Není to nějaká sběratelská pitomost jako Gran Turismo a Forza, to by měli lidi pochopit. Až budou schopni lidi zajet tak 3% za rekordem se všemi auty, tak ať pak melou něco o malém počtu aut, nebo tak, ať to udělají jen s 10 auty, to mi bude stačit ... ale ani k tomu se 90% lidí nedostane.
Neceknul, bo nebyl čas :D už hraju kariéru :)
Od dob, co jsem kdysi hrál tu betu, se pěkně změnilo menu, hra jako taková tam těžko říct no, přijde mi to stejně dobré :)
Jsem překvapen, jak dobře se ty auta ovládají na G27, jak dobře funguje FFD.

Jediná větší výtka míří směrem k vozovému parku. Těch aut je žalostně málo :(
Safra, to vážně vyšlo už včera a nikde o tom nikdo ani neceknul? No už se stahuje, ale zaskočilo mě to.
Tak už jenom 14 dní - snad :) Jsem zvědav na tu kariéru. Poslední buildy krásně poladily optimalizaci, přibyly i nějaký nový možnosti nastavení úrovně detailů trávy a hra jede jak blesk. Teď jsem se celý týden bavil s Ginettou Junior a je z toho rázem asi moje nejoblíbenější autíčko - i když to jede jen 200kmh, je s tím spousta zábavy.
čemu nevěříš ? že to vyjde v té polovině května ? no těžko říct, to je pravda :)
Asi je naštvalo, jak se porovnávala hra s Driveclubem, že měli lepší počasí, tak na tom pracují :D
@Widl (30.03.2015 15:15): Samozřejmě všichni chceme plně funkční hru a ne paskvily typu AC:U, nebo W_D. Tady ale nejde o tohle, jde tu o to, že oznamují datum když ví že to nestihnou (to poslední budiž, ty předchozí byly čisté vaření z vody).
To už je obraz moderní vidoherní doby, kdy mají vývojáři nastavený co nejmenší čas na vývoj. Kdyby to bylo financovaný jen od hráčů, tak to asi nepřesouvaj po měsících, ale daj si pořádnýho fóra. Takhle, když mají přeci jen většinu financí od investora, to asi jen tak nejde. Každopádně je to pořád lepší, než to vydat a pak půl roku záplatovat kritický chyby a nedodělky. Kdo si počká, ten se dočká :)
Nojo, mělo to být už snad 18. listopadu či tak nějak, to se jim to pěkně protáhlo. Už pomalu začínám být netrpělivý.
Opravte datum vydání hry. Nevyjde to za 2 dny, ale někdy v polovině května :(
@USER47 (17.03.2015 23:35): Trénovat, trénovat a zase trénovat :D, hrál sem už několik závodních her s páčkama (toca, grid, pCARS, AC) a na to jaká sem lama mi to vcelku šlo, záleží od auta.
Ok, díky za info. Asi to vyřeším nějakým gamepadem, až se k tomu dokopu, jakkoli jsem s těma páčkama totálně beznadějnej.
@USER47 (12.03.2015 14:11): Nooo, tak jsem to prubnul a asi tě moc nepotěším. Respektive, rozběhal jsem to na klávesnici, je to hratelný, když se poladí důkladně různé citlivosti kláves, atd. Ale je to pocitově úplně někde jinde než NFS: Porsche. Přijde mi to trochu moc. Osobně by mě to za tu námahu nestálo.

Ale ovládání pomocí myši je docela zábavný, i když by to dalo asi taky dost práce se to naučit kočírovat plynule.

Nejlepší koupit nějaký gamepad, jak píše Montana, a stím si už užiješ kopec srandy.


@USER47 (12.03.2015 14:01): Možnost ovládání klávesnicí ve hře je. Stejně tak i možnost řídit pomocí myši. Budeš muset pozapínat nějaký asistenty, ale to by asi zas tak nevadilo. Mrkni na nějaká videa na youtube. Když si vzpomenu, tak to schválně prubnu :)
Dík za odpověď, vypadá to, že si budu muset ještě počkat na něco, co by mě uspokojilo.:(
Možná trochu blbej dotaz, ale je to hratelný na klávesnici? Nějak mi chybí závodní hra, která by měla zábavnej, ale ne úplně hardcore simulační jízdní model, hezký rozmanitý tratě mimo závodní okruhy a neměla by debilní catch up systém.

V podstatě chci NFS5: Porsche v moderním kabátku. Blíží se tomu Project CARS, nebo jsem mimo?:)
tahle hra bude dobra nebo ne ? nevim jestli uz to nevyslo na konzolích a nebyl to shit. vim ze podobny zavodni hry posledni dobou dopadly mizerně.
Ještě další dotaz ohledně fyziky, tato věc mě zajímá už delší dobu.
Předpokládám, že dynamické pogumování tratě tam je také, nebo alespoň větší přilnavost na "optimální" stopě, jinak je můj dotaz asi celkem bezpředmětný.
Když už začne být mokro, tak je známá věc ta, že z optimální pogumované stopy se stane neoptimální, jelikož začne být extrémně kluzká a je potřeba volit zcela jinou stopu, kde gumy není tolik. Funguje to tak?

No už jste si asi mohli všimnout, že mě simulátory zajímají spíše po stránce fyziky a grafika mi je dost šumák. Nestojím o nějakou rádobysimulaci nedodržující ani základní principy fyziky, retardovaných fyzik už bylo ve hrách až dost.
@Hoonza (30.01.2015 20:34): No jet 24h v jednom počasí, na to bych se vykašlal okamžitě. =)

Hm, sice má rF2 horší grafiku, přesto příšerně náročnou, pořád to ale není taková hrůza.

Stále ale nechápu, proč Assetto déšť nedostalo, když ten v netKar PRO byl tak povedený, než ho poslední malý update rozbil, takže ho nikdo online nejezdil.
Kupodivu těch bláznů, co si do roka párkrát střihnout 24h na simulátoru je celkem dost. V iRacingu je střídání, ale není tam dynamická denní doba, není tam vlastně ani žádná změna přednastaveného počasí, takže když se jede noční závod, tak se jede noc celých 24h.

Dynamická denní doba v pCARS je super v tom, že tam jde nastavovat počasí dost podrobně a skládat za sebe, jak se má měnit, takže tam jde podrobně nastavit, že závod začne za slunečného počasí, pak příjde nějaká přeháňka, pak to zase uschne a pak teprv příjde pořádný chcanec, po kterém následuje mlha atd. Toto mají vymazlené.

Déšť sice není tak realisticky vizuálně jako v Driveclubu, ale pořád se mi líbí víc než ten v rF2, který sice možná o něco líp funguje, ale k čemu to je když ta hra má tak ohavný vizuál.
@Widl (30.01.2015 13:26): Hm, nevěděl jsem, co VLN znamená, když jsem to našel, tak jsem pochopil, proč se používá spíš ta zkratka, hah. Je to Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring.
@Jirx (30.01.2015 12:44): Hm, tak takové blázny bohužel žádné neznám. Ale u něčeho má přibýt driver swap funkce (rF2, iRacing či něco jiné?). Jen by mě zajímalo, zda to bude fungovat i tak, že by každý mohl být doma a přeplo by je to mezi sebou.

@Widl (30.01.2015 12:41): Hm, tak na akceleraci času mě nic neláká.
@KRoman47 (30.01.2015 11:29): Když už jsi nakous tu 24h vytrvalost, vzpomínám si, jak jsem se dvěma kámoši na střední pořádal vytrvalostní závod v NFS: Shift na Nordschleife. Každej jel jeden závod, 20 kol (nebo 15, nevím jistě, co bylo maximum, ale spíš 20) a plný startovní pole. Upravili jsme si Mitsubishi Lancer Evo IX, pokud si pamatuju, čas na kolo byl něco mezi 8 - 9 minutami, možná víc. Takže jeden člověk na jeden zátah jel 3 hodiny, pak rychlý střídání a jelo se zas to samý. Začali jsme večer a jeli přes noc do rána, dva lidi spali a třetí závodil. Strašně nám tehdy ve hře chyběla dynamická denní doba s přechodem do tmy. Tyhle extrémy bych si někdy rád zopakoval =D
Tak výhoda tý denní doby je v tom, že díky akceleraci času, můžeš těch 24h projet třeba za hodinový závod a vůbec to není marný. S vodou fakt netuším, jak to je, moc jsem to nezkoumal. Lítám tam jak hadr na holi tak jako tak :D
@Widl (30.01.2015 00:18): Jo, mlha se mi líbila, ale třeba noční závodění mi absolutně nic neříká, naprostá pitomost podle mě a hlavně zbytečnost. Jak často se jezdí závody ve tmě? Aha, mimo 24h vytrvalostí nikdy a jezdit simulátor 24h ... no asi ne.

A má v pCARS kažule vážně vliv na chování? Jakože když vizuálně vidím na trati velkou hlubokou kaluž a vjedu do ní jen třeba levými koly, strhne to auto doleva? Já si to tak schválně vyzkoušel asi v 90 km/h v lese, eh. No vícekrát to už neudělám.

V rF2 to je pořád jen prostě kluzká vrstva, která se umí odpařovat a vyjíždět, podle toho co jsem viděl.
To máš svým způsobem pravdu. Ale tak ono asi není zatím moc kam. Na nějaký vážně míněný simulace vody na trati si asi hodně dlouho počkáme. (Nebo jak to má ten nový rFactor?) Takže platí rovnice, prší = na trati jsou kaluže :D

Jinak ale teda je to počasí v CARS super. Včera jsem si s tím trochu hrál a zkoušel různý denní doby a různá počasí. A má to úžasný feeling. Chladné, jasné ráno, nad stromy ve Spa se dere sluníčko a vytváří úžasný scenérie... nebo naopak mlhavé, sychravé, anglické ráno v Brands Hatch. Žhoucí poledne na azurovém pobřeží, bouře nad Nordschleife... všechno má svoji paletu barev a atmosféru, hezky to člověka vtáhne.

http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/1095 ... 2015-01-28_00033.jpg
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/1095 ... 2015-01-28_00066.jpg
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/1095 ... 2015-01-28_00078.jpg