Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě takový dotaz na majitele pCARS. Umí to takovou zcela základní věc, jakou je odstranění volantu a těch hnusných pracek z obrazu?
Pointou je, že prakticky každý jezdec simulátorů s volantem má skutečný volant před sebou, takže ve hře ruce ani volant nepotřebuje vidět.
@Hoonza (18.01.2015 13:32): Tak to nevím no, v netKar PRO déšť byl, jezdil jsem ho alespoň půl roku a nikdy jsem neviděl jediný server s deštěm. Ten jsem založil jen já a nikdy se tam nikdo nepřipojil, kdežto na suchém jsem měl vždy někoho. Nechával jsem ho běžet neustále a občas sledoval, kolik lidí si tam jezdí. =)

Jako já v déšť v AC stále také chci, ale není to pro nic tak extra důležité. Třeba Race 07 jsem také online hrával a když jsem dal déšť, tak tam lidi nevydrželi ani pár kol, než se někde roztřískali. Prostě déšť není pro děti a začátečníky. A to Race simuloval déšť velice převelice primitivně, Nejlíp je zpracovaný v rFactor 2, dal jsem tam i video, kde se viditelně vyjíždí suchá stopa apod.
Tak ono ani tak nejde o déšť jako spíš o dynamické počasí celkově. Závod může začít za sluníčkového počasí, ale za pár minut začne pršet, takže je potřeba jet do boxu přezout, to trochu promíchá pořadí atd. O tomhle si může nechat AC jen zdát... A hráčů, co ocení dynamické počasí, je tak tisíckrát víc, než lidí co ocení flatspoty na pnojmatikách.
@KRoman47 (18.01.2015 13:08): To je pravda, to je zase druhá věc, že to dá zabrat. Já to nějak celkově neřeším, pro mě je důležitý že je to zábavný.

S tím počtem lidí asi souvisí asi to, že "singl" mají všichni už potrénovaný dost a multiplayer je pořád takový rozháraný, takže to moc lidí nejezdí, navíc 99% je tam GT3, což je docela nuda.
@Widl (18.01.2015 12:58): No nejde mi o to, zda tam to počasí je, či není. Jde mi o to, kolik lidí si myslí, jak bude jezdit v dešti, ale neudrží se na trati ani za sucha a s pomocníky. V reálu je déšť výzva i pro profíky. Jinak ten model pneumatik vypadá dobře, ale stále se spíš klaním k pořízení rFactor 2.

Co bych někde rád viděl, tak jsou kaluže, někdy předloni jsem se koukal na DTM, snad Hockenheim se jel a v jedné zatáčce se držela voda, byl to pro všechny velký problém. Ale to bych chtěl asi moc.

No jinak mě štve, že nemají klasický otevřený Early Access, přesto mě zaráží nízký počet hráčů na Steamu, průměr je nějakých 70 lidí online zároveň.
Hm, uvidíme no, kolik lidí na PC to ocení, většina nemá ani ten pitomej gamepad a o autech neví nic. YT je plné videí, kde lidi nejsou schopní se udržet ani na trati. O to víc hloupé mi přijde to propagování deště, když většina hráčů se neudrží na trati s pomocníky ani za sucha.

Jsou tam vlastně i flatspoty a takové věci? V Assettu to má fakt velký vliv, zamrzí každé probrždění, stačí tak 3x pořádně a pneumatiky jsou v háji, volant celý skáče a je těžké jet přesně, jako v reálu. To mě vloni v pitstopu překvapilo, borec jednou probrzdil a geometrie kola totálně v háji, prostě místo obloučku bylo kolo kus sedřené.
@Hoonza (18.01.2015 12:14): Naprostý souhlas, nežene se to za realismem. Důležitá pro ně byla zábavnost toho všeho. Takže je zábava na hru koukat, poslouchat a hlavně je zábava auta řídit. Každý je jiný, něčím zajímavý. Navíc ten výběr, od každýho trochu, je to co mi vyhovuje. Spousta starých plechovek, spousta nových plechovek. Prostě na co má zrovna člověk chuť, to si zobne :)
Já věřím, že pCARS bude nejpopulárnější závodní hra, je to prakticky obdoba Gran Turisma pro PC, která tu řadu let chyběla, vlastně je to přesně to, co jsem chtěl, aby byl NFS Shift. Mody nejsou potřeba, základní obsah je dost bohatý a věřím, že budou vycházet nějaké DLCčka. To, že fyzika je o pár chlupů horší než v rFactoru zas tolik lidí trápit nebude, jestliže i hnidopicha jako jsem já, ta hra bavila.
A jakou tomu dáváte životnost? Mám takový dojem, že díky hype si to zpočátku nakoupí hodně lidí s klávesnicemi, chvíli si to zahrají a tím to hasne. Mody a oficiální nástroje pro to nejsou v plánu že? Toto docela nechápu, když rFactor a Assetto Corsa těží právě z této vlastnosti.
@Hoonza (17.01.2015 10:52): Tak oni jsou rádi, že se to nějak blíží ke konci vývoje. Je otázkou, co všechno stihnou upravit do vydání. Teď makaj spíš na multiplayeru, i když v každám updatu jsou i nějaký drobný úpravy aut a tratí.
@Hoonza (17.01.2015 14:54): Jo, grafika je daleko před vším ostatním, až na déšť na čelním skle, ehm ehm. =)
Ta otočka vypadá opravdu divně, hah, zrovna minulý týden jsem si ji vyzkoušel i v reálu s Ibizou, ale bylo to na mokrém sněhu, prostě jsem to trochu rozjel, zatočil kola a dal brzdu, nic profi, následovala 3/4 otočka, přesně jak jsem potřeboval. =)

Jinak nevím, co je na tom pravdy, ale někde jsem četl, že oproti ostatním simům, pCARS nepočítá aerodynamiku vozů. Může to někdo potvrdit/vyvrátit? Uvažoval jsem předobjednávku kvůli těm pár autům navíc, ale stále jsem na vážkách.
Jinak kdyby někoho zajímalo, jak je na tom fyzika v porovnání s konkurencí, tak tohle video docela hezky ukazuje, že oproti AC, iRacingu nebo rFactoru, to má pořád co dohánět. https://www.youtube.com/watch?v=Wg3CY4L08wU
To, jak se auto po smyku roboticky srovná je fakt úlet.
Tak ty tratě jsou různé, ale zrovna Spa je stejné jako v AC nebo iRacingu, laserově nascanované mají tuším jen anglické okruhy. V dnešní době, kdy jsou k dispozici za pár dolarů detailní 3d výškové mapy a satelitní fotky, mi příjde fakt divné udělat něco nepřesně. I kdyby to dělali jen podle Google Earth, tak by ten grafik musel být úplný dement, aby to udělal špatně. Brno mi ale nesedí hlavně kvůli okolním stromům, které jsou rozmístěné úplně jinak než v reálu.
Jinak abych si jen nestěžoval - absolvoval jsem i jeden závod v režimu kariéry, konkrétně Clio Cup na Brands Hatch a byl to fakt zážitek. Grafika tam byla naprosto úchvatná, auta se tam tolik nelesknuly a v každé zatáčce bylo díky spoustě mraků na obloze jiné světlo, fakt paráda. Vizuálně jsem nic vymakanějšího na PC neviděl. Soupeřit s AI byla taky zábava, jen jejich kvalita trochu kolísala, občas byli fakt skvělí, předváděli pěkné souboje plné krizovek, ale několikrát za závod se nesmyslně seřadili do vláčku nebo udělali zácpu, takže je šlo všechny v pohodě předjet... Každopádně předjíždět maníka, který jede po 3 kolech a létají za ním jiskry, dodá hodně na atmosféře, stejně tak žmolky z gum na krajnici.
A tetelení vzduchu jsem zaznamenal jen na startu, tyto efekty ale moc nesleduju
@Hoonza (17.01.2015 10:52): O těch okolí tratí se to ví už delší dobu, prý to je jejich strategie, že okolí naplácají, jak se jim zlíbí, objekty posouvají blíže k trati, aby prý navodili lepší pocit z rychlosti.
Jinak nejsem z videí spokojený ani s přesností tratí, v Shift to byla absolutní trapnost, tam se tratě svým předlohám ani nepodobaly. Tady jich má být několik málo skenovaných laserem, ale třeba zatáčky na Monza i Spa mi přijdou špatně, nejsou tak ostré a navíc jsou i širší, divné.

Moc víc soudit nemůžu až na tu kolísavou kvalitu obsahu a ty absurdní odlesky na vozech, jako by to byly zrcadla. Jinak grafika kouře mazec.

A jak je to s tím vlněním vzduchu, je to nějak závislé na teplotách? To mě v AC docela zklamalo, hodili to tam na poslední chvíli jen tak pro efekt, prostě se u výfuku vlní vzduch a tečka, je jedno, že se sotva nastartovalo, nebo je motor zdechlý.
Vždyť v reálu, když jsem stál v pitstopech v Brně, tak se tetelil vzduch právě i kolem kol, jak byly pneumatiky žhavé, to bych v pCARS rád viděl.
Tak jsem měl konečně příležitost si to zahrát a docela mě to překvapilo po stránce fyziky. Čekal jsem, že to bude horší, auta co jsem zkoušel, se chovají uvěřitelně a hravě, jen teda kačírek málo zpomaluje a některé tratě mají špatně udělané vysoké obrubníky, přes které můžete vesele katovat a nic se s autem nestane. U Lanceru nějak blbě fungovala ručka, chtěl jsem dělat opičárny a nějak to nešlo.

Trochu mě zklamalo zpracování tratí po stránce přesnosti oproti předloze, Brno bych ani nepoznal. Cesta má jakžtakž správný charakter, ale okolní vegetace je úplně mimo, stromy si tam snad sází jen podle toho, jak se jim hodí. To samé platí i pro Bathurst, který ani nevypadá, jako by se jel v Austrálii. Vizuálně jinak tratě vypadají hezky a živě.

Zvuky mají kolísavou kvalitu, u některých aut super, u jiných hrůza, ale předpokládám, že jsou to jen nějaké placeholdery a ve finální verzi to bude ok.
Grafika umí být občas fakt krásná, ale jindy zase docela divná, hlavně kvůli totálně přepáleným odleskům na autech, které vypadají jakoby na sobě měly chromovou fólii. Vypadá to fakt divně, když jedete pod zamračenou oblohou a auto se leskne jak psí kulky, vrhá na vás prasátka atd. SMS jsou asi nějací úchyláci na ty odlesky, protože Shift byl stejně přepálený.
Jinak ale ta dynamická denní doba vypadá luxusně, to ve hrách dost chybělo...
Ještě bych jako správný hnidopich zkritizoval fakt divné menu, nemožnost měnit jakékoliv nastavení při hraní a hlavně takové to stupidní začínání na startovní lajně se světly, i když jen sám testujete... Já chci začínat hezky v boxech hergot.

Celkově mě to ale bavilo, jen nechápu, proč některé věci jsou udělané tak blbě (tratě, některé zvuky, start na lajně při testu), když už tady jiné studia nastavily laťku dost vysoko. Takhle se dokonalého simulátoru asi nikdy nedočkáme, vždycky tam prostě musí být něco na hovno :-)
Vím, že to je běžná záležitost. Dávám to sem jen pro info, že z tý ohlášený podpory konečně taky něco reálnýho leze :)

@Widl (09.12.2014 18:32): Tak dashboardy a logování telemetrie je zcela běžná záležitost u simulátorů i semi-simulátorů, ty aplikace existují už dlouhou dobu.

DashMeterPRO od SensaDigit mám už dlouho koupený pro rF2, AC/pC a RBR, je fakt super. Jediná jeho vada je v tom, že má celé rozhraní aplikace striktně pro mobily, žádná optimalizace pro tablety. Informoval jsem se u vývojáře, že to je dané zpětnou kompatibilitou a tedy ani v budoucnu to nebude.
HUD Dash má rozhraní aplikace super, ale v době, kdy jsem ho zkoušel, měl velice málo stylů ukazatelů, veškeré popisky jen německy a logování telemetrie snad ani neměl (možná stále nemá).
Kutí se nám celkem zajímavé aplikace :)

http://www.projectcarsgame.com/apps.html

Hra se pomalými krůčky blíži velkému finále. Už to vidím docela nadějně a vypadá to, že do března to kluci všechno doladí. Konečně běží relativně bezproblémově multiplayer, takže je z toho velký žrout času :D
@Widl (21.10.2014 00:06): pCARS má některé tratě také skenované, ale jen nějak 4 nebo 5, Bathurst je jedna z nich, pokud se nemýlím. Každopádně Nordschleife v AC bude mazec no, na to jsem hodně zvědavý.

K tomu RSR jednak poznámka, možná už to je jinak, ale dříve to zaznamenávalo pouze, pokud byla aplikace aktivní, takže jsem ji schovával mimo obrazovku.
Hlavní výhodou AC oproti CARS jsou ty scanovaný tratě, dneska jsem si střihnul v obou SPA a je to fakt rozdíl a už se těším na Nord :) Ty zvuky v CARS jsou pro mně prostě o kus vpředu a hlavně to ZNÍ a vytočený EVO II mi tu vibruje s tabulkama v oknech a krásně řeže do uší, AC je v tomhle takový plochý.

Já zahřívám taky spodní polovinu startovního pole, ale důležitý je, že to člověka baví a zlepšení o každou setinku potěší :) Dnes jsem nainstaloval RSR, tak je prima motivace ke zlepšování.
@lseling (20.10.2014 19:28): No já si dnes zase AC zajezdil a opět mě to nadchlo, fyzika mi přijde naprosto autentická, když ji srovnávám s Alfa Romeo, která je teď firemnímu autu asi nejblíž. Asi to hned tak nebude po všech směrech HC simulátor, ale po stránce fyziky k tomu nemám výtky. Dokonce zvuková stránka mi teď přijde vskutku impozantní, v pCARS se mi jaksi zdá, že všechny auta zní stejně. V R3E také pozoruji jisté podivné zvuky, které vydávají všechny vozy, ale nedokážu určit, to má být zač, zda turbo či vítr, ale přijdou mi dost zvláštní.
@KRoman47 (20.10.2014 15:45): Já jezdím hry od Simbinu, ale na Project CARS se chystám. Když tu čtu o AC, tak nevím, co si mám myslet, jsou tu různý názory.
No a jinak jezdím hodně Nordschleife,, Road America nebo závod do kopce v Iriški. Taky ale nejsem žádný rychlík, v tabulkách na NoGripRacing jsem vždy spíš ve spodní půlce. Oblíbený auta - Vertigo Streiff, BMW M3 GT2 nebo Peugeot 407. Caterham jsem zkoušel, ale moc se mi nedaří udržet ho na dráze :-(.
@KRoman47 (20.10.2014 15:10): Já to mám momentálně opačně, hotlapů už jsem přejedený :D

@lseling (20.10.2014 15:36): Abych nebyl zase offtopic, v CARS nejvíc jezdím Brno a Nordschleife a mezi auty vedou Ford Capri a Sierra RS500, BMW 320 a E30, Mercek 190Evo II a občas si střihnu nějakýho Caterhama.

V AC oblíbené zatím jen E30 :)
@lseling (20.10.2014 15:36): No já poslední dobu nejezdíval, AC se mi strašně sekalo od nějaké aktualizace a teď mám PS3, ale dnes k tomu asi chvíli sednu vyzkoušet nové vozy. Když tak na profilu mám odkaz na RSR Live timing, kde mám nějaké časy, ale nejsem nic extra rychlý. Prakticky nejvíce jsem jezdil Imola a Mugello, pak jsem se snažil ještě Nürburgring naučit, teď zkusím Spa, tu jsem nikdy nejezdíval.

EDIT: Když se fakt snažím, tak bývám 4 až 6 % za rekordem, mimo Lotus 98T, kde maníci vypínají poškození, aby mohli dát turbo na 100%, což nedělám.
@Widl (20.10.2014 14:43): No já se k online závodění nedostal ani, dokonce s AI jsem skoro nejezdil, maximálně jen practice. Já si nejvíc užívám jízdu samotnou, jen se snažím o co nejlepší časy.
Takže rFactor 2 bych bral za těch 44 USD a případně bych pak povýšil na tu lifetime online.
Původně jsem závodit chtěl hodně online, ale zjistil jsem, že mě víc baví samotná jízda než nějaké závody. =)
rFactor 2 mě zatím nepřesvědčil, dávat za to teď 85 dolarů se mi fakt nechce, počkám si až to bude hotový. A to jsem se na starým rFactoru najezdil až až. Já jsem do CARS šel, protože se mi líbilo, s čím chtějí přijít. Konečně sim s hezkou grafikou a ozvučením. A do AC, protože jsem si to chtěl porovnat osobně mezi sebou a zajezdit si v zimě nějakou ligu :)

Máš typ na nějaký server? Jezdíš někde?
@Widl (20.10.2014 14:01): Tak nějak k tomu Early Access, jako fanda netKar PRO jsem pořídil AC, ale jiné Early mě nezajímají.
Jinak náš kolega zde na DH založil profil rFactor 2, po tom už delší dobu pošilhávám. Po pCARS také, ale ten mě prostě stále nepřesvědčil, mimo grafiky pořád nevidím nic extra, co by nabízel. A já na grafice zrovna nelpím.

EDIT: Jo a kariéra v AC je prý takový placeholder, až AI naučí správně jezdit do pistopu, tak se má objevit klasická sezóna. V AC toho bude hodně, ale vývoj bude trvat dle vyjádření po celou dobu podporu, tj. po dobu pěti let od vydání.
Tak ale ježdění je tam opravdu zábavné, škoda to zavrhnout kvůli zvukům (třeba zvuky okolí a efektů - kamínky v podbězích, lišky z výfuků - to má lépe zpracované než v CARS). Ale pokud člověk není fanoušek, je asi zbytečný kupovat tyhle early accesy a počkat si na hotový produkt.
Koukal jsem na porovnání a ty zvuky jsou bídné .. ruce pryč od toho a počkám si raději :D

co je RC ?
Kariéra byla teď v posledním updatu, ještě jsem to nezkoušel. V zásadě mě to ani moc nezajímá.

Já rád hlavně starší auta, nebo ne zrovna hypersporty, a toho je tam pomálu - ale to zachrání modeři, toho se nebojím :)
@Widl (20.10.2014 11:10): v RC by měla být přístupná kampaň, je to pravda ?
a jinak co sem koukal na ofic list aut tak je to Lotus&Ferrari Simulátor 2014 což je docela škoda :/
Shodou okolností jsem AC minulý týden koupil :) Co se ježdění týče, je to tomu CARS dost podobný, jen mi to přijde trochu víc "uklouzaný", takže pocit z jízdy je trochu jiný. Lépe je tam cítit hmota auta na výjezdech. Graficky a zvukově se to na CARS nechytá ani náhodou, i když vlastní profily tratě jsou hezky zpracované.

Plusem je určitě podpora modů, už teď jsou ke stažení hezká auta, tratě, i když spousta modů je jen konverze ze starších simů. Takže je potřeba to probírat, kvalita je různá. Mody mě u toho určitě udrží, protože nabídka vozů je chudší než u CARS a mně osobně moc neoslovila.

Ale je to všechno opět beta verze a ještě dlouho asi bude, takže zatím tam není moc co dělat. Pár eventů a pak time trial a online, kde asi bude nejlepší kroužit na nějakém komunitním serveru, zatím jsem ho testoval jen okrajově.
Ale mluví se o hře, kterou jsem dodnes neslyšel, a to sice Assetto Corsa. Co si o ní myslíš ? :)
Tak oni to berou všeobecně, ne jen co se autíčkových her týče. Lineup her co vyjdou v listopadu a prosinci je prostě větší a silnější než v březnu. Nejsou první, ani poslední, kdo to takhle odkládá.
Mě to celkem mrzí .. jako konkurence konkurence .. a já čekám jen ta toto :D jinde moc konkurenci nevidím.
Tak nám to odkládají na jaro. Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou jsem rád, je tam ještě co dopilovávat (hlavně multiplayer), i když teď byly updaty vpodstatě každodenně. Doufám, že se zadaří a bude to s každým updatem lepší a lepší, jak je tomu do teď :)
Když mi zařídíš přístup, tak no problemo :D na volant už se zase jen práší.
Nedáme si nějaký cvičný trial než nám to vyjde? Trať třeba Brno, auto bychom zvolili po dohodě, mi je to vcelku jedno. Trocha motivace do ukrajování setinek by se hodila ;)
Myslíte že to rozjede notebook, co mám napsaný na profilu? Mám v plánu si to koupit, ale jen v případě, že to rozjedu..
Já hrál jen pár zkušebních jízd na vypůjčeném účtě, sám přístup nemám a už to nějak vydržím do vydání :)
Hrává :) S padáním mám tu zkušenost, že to bylo u mě v jednotlivých buildech způsobeno určitou kombinací auta a trati. Když jsem to přeházel, bylo to ok. Protivníky jsem nastavoval tuším jednou, někdy na jaře, takže AI mě donutila je zase hodně rychle vypnout a od té doby jsem to nezkoušel. Trialy, eventy i multi mi jede v pohodě.
Hrává někdo Early Access? Mě to pravidelně v každým buildu padá při loadingu, když si dám závod s protivníky. Time trialy o samotě jedou v pohodě...