Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (15.12.2012 12:39): U me je to trochu jinak. Kdybych nejakou hru hral warez a nelibila by se mi v prvni pulhodine hrani, tak bych ji proste smazal. Kdyz si hru koupim, tak ji logicky davam vic sanci a vetsina her po nejake dobe zacne bavit. Napriklad Borderlands 2. Zacatek uz snad nemohl byt horsi, ale kdyz uz jsem ty prachy do hry nacpal (a take proto, ze je to jedna z mala letosnich her, kterou muj komp jeste rozdycha) jsem tomu dal sanci a hral dal. No a do dneska jsem ji dohral 4x a stale se k ni vracim. :-) A take je to hra, kvuli ktere jsem se vybodl na Dishonored. Budgetove hry, u kterych je velka sance, ze nikdy bavit nezacnou, nekupuji (cest vyjimkam jako je Death to Spies, ale tam je duvod koupe logicky).

Ja jsem proste clovek, ktereho zabavi vsechno co ma urcitou kvalitativni hodnotu. Jedine co nesnesu jsou hry, ktere se tak strasne moc snazi vypadat jako film, ze hrac ve vysledku vlastne vubec nehraje.
@mazar1234 (15.12.2012 12:43): Tak nebylo by poprvé ani naposledy, co se člověk u hry zezačátku nudí a otravuje a pak se to zlomí. Takových konkrétních případů je hafo, proto jsem to zatím nevzdal.
@Giovanni Antonio Kekelli (14.12.2012 22:03): Proč? Přijde mi ta herní náplň tak nějak bez nápadu a kusu záživnosti. Když jsem se pohyboval např. po Ishimuře v Dead Space, kde jsem víceméně dělal totéž, jen v jiném prostředí, tak jsem byl zvědavý, co je za těmito a těmito dveřmi, co tam najdu, co tam na mě vyskočí a hnalo mě to se zájmem dopředu. Tady procházím po mrtvé zóně, která je sice solidně zpracována, ale říkám si "kurňa, kdy už to budu mít za sebou."
@bartas (14.12.2012 23:54): já taky. Jako takhle - pokud je v HL lepší ozvěna než v Metru 2033, který je založený na střelbě v tunelech, tak je něco špatně. Plus podivně se pohybující příšeráci + nulovej zpětnej ráz zbraní... prostě mě to děsně nebavilo.

Ale chci si to někdy zkusit podruhý... když už jsem za to dal ty prachy... JÁ TO TOTIŽ NEMÁM ZA JEDEN DOLÁČ JAKO CHUCK! :)
@Isair (14.12.2012 22:48): Hmm, osobně bych raději kdyby to mělo pohled ala TES nebo ve stylu QfG ale vypadá to celkem zajímavě , pořádně na to kouknu. Rozhodně to vypadá jako jedna z her které mají našlápnuto "správným" směrem a to se cení :D.

Ano, to máš pravdu, jsou i výjimky které se obejdou bez atmosféry a přesto jsou zábavné vrchovatě, myslím že je to možná tím že oddechové hry jako jsou právě PvZ fungují na trochu jiných principech než klasické hry. Možná.:)
@Giovanni Antonio Kekelli (14.12.2012 21:59): "třeba mé vysněné skutečně temné RPG které by se obešlo bez nepřátel jako jsou kostlivci se zlým šklebem a svítícími očními důlky :D"

Age of Decadence ?:)


Metro má poměrně pomalejší rozjezd a úvodní mise mi také nepřišly moc extra, vše se však postupně začne pomalu měnit, začnete se více dovídat o okolním světě, navštívíte poměrně zajímavé lokace, přibudou přestřelky s lidskými protivníky (které jsou přeci jen o něco zábavnější) atp. Čili já se Chuckovi ani nedivím, byť je možné, že jej to zkrátka nezačne bavit nikdy (zvláště pokud podobné hry příliš nemusí).




@Giovanni Antonio Kekelli (14.12.2012 21:23): Na druhou stranu mohu jmenovat spousty her, u kterých se o kdovíjak silné atmosféře dá mluvit jen stěží, přesto však je nahoru táhne především čistě zábavná hratelnost (pro příklad Plants vs. Zombies ). Byť samozřejmě s tvým prvním příspěvkem ("fajn atmosféra může z jinak průměrné hry udělat něco víc a je to tudíž častokrát i jedním ze stěžejních prvků" ) souhlasím.
@Chuck (14.12.2012 21:58): No ale mě by právě zajímalo proč tě to nudí? Protože bych čekal že vzhledem k tomu že k atmosféře jsi neměl výhrad tak že tě bude více méněbavit i příběh a prostředí (jelikož to dle mého na sebe tak nějak navazuje, bez kvalitního prostředí a příběhu nikdy nevznikne dobrá atmosféra).
@RNDr. Gunár Pavel (14.12.2012 21:51): Přesně tak, většina her je fakt jak přes kopírák a už je to zkrátka otravné a přejedené, chtělo to změnu a ta v těchto titulech rozhodně přišla. Nebylo by na škodu kdyby něco podobného vzniklo i v jiných žánrech (třeba mé vysněné skutečně temné RPG které by se obešlo bez nepřátel jako jsou kostlivci se zlým šklebem a svítícími očními důlky :D). Jo, fakt že jo. :)
@Chuck (14.12.2012 21:45): Já jsem rád, že se někdo odchýlil od západní generiky a navíc v takto štědrém rozpočtovém rozsahu.
Nebýt mariňákem s afroasijskoklingonskými parťáky v zádech a americkou vlajkou vyšitou na zadnici je moc fajn, stát se Voloďou byla pro mě vítaná změna. Prostředí je skvělé a protože je hra z Evropy, tak nějak i více "domácí".
@Giovanni Antonio Kekelli (14.12.2012 21:23): No... nepopieram ale bezprostredne po tvojom príspevku mi napadla rada hier, ktorá mi atmosférou a dajme tomu aj príbehom sadla ale gameplay ma z rôznych dôvodov až tak nenadchol - nie je relevantné ktoré hry sú to a aké su tie dôvody, len si nemyslím, že som jediný. :) Aja keď máš inak pravdu.
@M.a.t.t. (14.12.2012 21:05): Jistě. Může být, ale v podstatě je to vlastně o tom stejném, je jedno zda někdo upřednostňuje atmosféru války nebo třeba atmosféru strachu a apokalipsy z metra (myšleno z Metra 2033 :D) nebo STALKERA. Vždy je to o té atmosféře, druhoválečná hra bez válečné atmosféry druhé světové je naprd ať je jinak zvládnuta sebelépe.
Dle mého je to tedy opravdu jeden z těch stěžejních prvků které ovlivní přímo celou hratelnost titulu.
@Chuck (14.12.2012 20:15): Také mě to zpočátku příliš nebralo, avšak čím hlouběji jsem do hry pronikal, tím více jsem si jí oblíbil. Atmosféra je opravdu vynikající, post-apo svět dostatečně zajímavý, přestřelky mno... s mutanty je to opravdu naprd, avšak s lidskými protivníky jsou o několik řádů zábavnější a navíc máš u nich vždy možnost hru případně prostealthovat.
Je to aj o osobných preferenciách hráča - niekto napríklad uprednostňuje atmosféru vojny v Call of Duty atď. Aj z môjho pohľadu je atmosféra dôležitá a nepopieram že Metro ju má dostatočne špecifickú ale i tak... atmosféra nie je všetko - aspoň nie z môjho pohľadu.
Já se tedy bavil/bavím nadmíru, hlavně právě díky vynikající atmosféře které se může v poslední době rovnat snad jen STALKER a většina ostatních současných FPS si o ní může jen nechat zdát. A právě silná atmosféra je dle mého názoru stěžejním bodem který může i z průměrné hry udělat hru dobrou a z dobré vynikající. :) Škoda že takových her není vícero.
@Chuck (14.12.2012 20:25): Počkaj až sa dostaneš k strieľaniu - práve v tejto zložke ma Metro až tak nebavilo, daleko viac ma bavilo prechádzať tým prostredím a nasávať tu atmosféru. Ale možno teba bude.
K atmosféře výhrady určitě nemám, ale přijde mi to na jedno brdo.
Zdá se, že SavageCZ měl před časem možná pravdu, když mě před touto hrou varoval. Ale třeba se to později trochu rozjede.
@Chuck (13.12.2012 20:28): Das like ("to se mi libi"), mela by se ti otevrit tabulka, kde odsouhlasis pouziti nekterych tvych informaci (klasika, jako u kazde aplikace na facebooku) a na hlavni strace se ti vyplni ten kod (nahradi krizky). Ten pak hodis do Steamu (aktivovat hru na Steamu) a muzes stahovat.

Jo sorry, musis kliknout na Reveal Code. Pak ti az vyskoci ta tabulka.
@Bodkin (12.12.2012 21:17): Tunel v METRE? A ja cakal obrovsky otvoreny svet, ako realne metro tunely :-).

Inac dobry sposob ako sa vyhovorit ze preco je hra tunel, umiestnime ju do tunela a je hotovo. Genialny napad.
@Chuck (12.12.2012 21:16): Hneď si to choď pridať na Steam. :D Ale predtým, by si si mohol prečítať aj knihu. Alebo to sprav potom, aby si mal dôvod zahrať si to znova. :)