Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@valcik (10.07.2012 11:39): Eschalon s Dredmorem mají své silné stránky (jinde), grimrock má pouhopouhou atmosféru... a pavouci mě serou.
To je spíš jen nerdrage, než nějaký hru lámající problém s grimrockem.
@Bodkin (10.07.2012 00:31): Ani Eschalon alebo Dredmor nie sú v rozvoji postáv inovatívne, ty si na Grimrock hrozne prísny! :-) Nerob nad ním ale kríž, na pár mesiacov ho daj k ľadu, vráť sa k nemu počas herného sucha a hra ťa odmení dobrým pocitom za prekonávanie hlavolamov. Ja som mal výhradu len voči ovládaniu, škoda že sa nedá nabindovať na klávesy.
@Say (10.07.2012 00:24): Jo, dal bych si říct:).

Nejlépe pak, kdyby se lehce inspirovali u Albionu.
A klidně ať zahodí i ten fádní fantasy styl! Snad toho nechceme tak moc.
@Bodkin (09.07.2012 23:18): Nu, slovíčkařit tu nemusíme, že?;) Do těch uvozovek jsem to nedal jen pro srandu králíkům.

Již od prvního ohlášení se počítalo s tím, že se bude jednat o ten tvůj klon, zavzpomínání na tyhle staré kousky. Na jejich prvotinu myslím docela ucházející a alespoň se nám předvedli čeho jsou schopni po technické stránce. Příště doufám přijdou s něčím z jejich vlastní hlavy.
Ale náhodou Morrowind má v tomhle hodně navrch. Rozhodně se mi to líbí víc, jak to dělení bodů na úrovních. A např. u takového Skyrimu jsem začínal jasně z mága. Po 50 hodinách hry ze mě byl stejně plíživý lučištník - holt bavilo mě to tak víc a hra mě za to taky odměnila.
@Bodkin (09.07.2012 20:55): On to v prvé řadě neměl být pouze DM "remake", ale sami autoři hovořili i cosi o EoB "remaku" (klasické expení) a Ultima Underworld (?), čili jsi klidně mohl s exp systémem také počítat a ono porovnávání s JA:BiA mi tak nepřijde úplně správné (byť tvé rozhořčení do určité míry chápu). Osobně jsem od LoG též nečekal žádné zázraky a tudíž jsem rozhodně raději za zábavný exp. systém, než v horším případě ten zprasený z DM.

Za ideál bych považoval nějaký mix RP systému z třebas Albionu (schopnost učit se (tedy množství bodů k "vyplácání" u mistra) by ovlivňovala třebas inteligence) + znatelně vylepšeným QFG/DM/LoL etc. systémem. Tak či onak bych si ho raději šetřil pro nějakou kvalitní RPG adventůru ve stylu QFG, na dungeony by ho byla škoda;).
@valcik (09.07.2012 21:12): TES to také podle mne ideálně nedělá. JA2 se ideálu blíží, byť těch skillů má opravdu minimální množství.

Od Grimrocku jsem čekal alespoň věrný klon DM, jenže to co jsem měl docela rád dali pryč a to co mi nevadilo a co jsem nesnášel nechali. Yay! Ale když už jsem za to vyhodil prachy, tak musím koupit i Frayed knights, ti si to také zaslouží.
@Bodkin (09.07.2012 20:55): .. jop, stačilo aby tam páni z Petroglyphu nastrkali viacero skillov.
Od Grimrocku som žiaden zázrak pri rozvoji postáv nečakal, ale keby tomu Diablovskému stromu schopností venovali viacej lásky a obmedzili ho napríklad na základe používanej zbrane, tiež by som sa nehneval. (Ale priznám sa, že napríklad v Morrowinde som to zneužíval a niektoré monštrá som sekal hrdzavým mečom, aby prežili dovtedy, než sa mi zvýši skill.)
Právě proto jsem doufal, že to vezme základ z DM a nanese na to vrstvy zdravého rozumu a newtonovské fyziky. Dostali jsme XP. To je skoro tak zlé jako v Jagged Alliance: Back in Action, tam to oproti JA 2 bolí milionásobně.

@valcik (09.07.2012 20:44): Ale chyba přece není v levelování házením/páčením/šukáním, ale namýcháním skillů pod jeden velký.

Stejně tak je pitomá věc v BG 2 dávat hvězdičky přímo pod jediný typ zbraně, jako je levelovat zlodějinu házením šutrů. Mizerný a nepromyšlený game design. Tenkrát to asi bylo všem fuk, ale dnes už mi to leze krkem
Aj Lands of Lore to má. Nebolo to ale príliš ideálne, pertože vrh kameňom patril pod rovnaký skill, ako streľba z kuše. Postava hádzala tri dni kamene, potom našla kušu a lup! Premenila sa na vytrénovaného kušmajstra.
Jen mi přijde trochu pitomé, že sekáním do dveří se z tebe stane mistr bojovník a hravě pak rozbiješ hubu jakékoliv sebezákeřnější kreatůře. To samé s tím vrháním... tím že budu hodinu házet do zdi kamínkem se rozhodně nestanu mistr lučišník;) (tímto zdravím LoL). Ano, pořešit by se to jistě dalo (a vcelku jednoduše), nicméně ještě v žádném produktu jsem to dotažené bohužel nezaznamenal;).

Ano v QFG sis natrénoval trochu toho házení, abys mohl splnit pár adventurních "hádanek" a tečka. Nicméně ten systém zde tak či tak nebyl o nic méně pitomý.

Exp systém je samozřejmě v tomhle ohledu stejně dementní, ale alespoň je zábavnější;).
@Isair (09.07.2012 20:16): Házení hvězdic je to poslední, nereflektování čiností postav a pak kvantový posun v naprosto jiných skillech - to mě vadí víc a víc.

Naučit se vrhat na statickém předmětu je velmi rozumná věc, to že to tenkráte nijak neomezili(nebyl to glitch), to je věc jiná. Osobně bych to ošetřil testem, zda byl zasažena kreatůra či ne a od určitého levelu (journeyman??) by se započítavaly jen masité zásahy. Vždyť i quest for glory měl za městem terč, kde jsi trénoval vrh dýkou.
@Isair (09.07.2012 19:56): Wizardry to mají, Jagged Alliance to mají. Funguje to lépe než: "Vytáhl jsi hovno ze záchodu, tady máte 500 xp a a postupujete na nový level. Nyní jste: Grandiózní hovnocuc!" Gah.
Hmmmmmmmm... tak to je docela zklamání. Ani toho DM nemůžou pořádně vykrást :(
Možná stará informace, ale stejně - editor preview ... a já doufal, že se obejdu bez skriptování. ;_; Na druhou stranu, takhle bude počítám daleko víc možností.
@Sinister (14.06.2012 13:44): Na co hudbu? V dungeonech nema hrat zadna hudba! :) Ja naopak logicke hadank, puzzly a jine hratky s designem kobek v Grimrocku ocenuju. Uz jsem pred finalnim soubojem a mam nahrano pres 21 hodin. Vyborna hra.

Feeling DM2 to mit tezko muze, ta hra vypada jinak (holt dob kreslenych rpg uz je pryc).
@Garion (14.06.2012 13:16): Už se mi to podařilo. Vykašlal jsem se na 'tajný' spínač, který jsem míjel cestou a prošel to. Ale díky :)

Mimochodem, taky jste měli potřebu pustit si do toho hudbu? Strašně mi tam chybí.
@Garion (14.06.2012 13:01): Já nedokážu odhadnout, která hádanka patří k čemu - někdy otevřu secret, někdy se dostanu dál ve hře. Teď jsem v levelu 6 a momentálně mě zdržuje od hraní místnost, kde se otevírají a zavírají plošiny v jakémsi chaotickém (a samozřejmě opakujícím se) pořadí. Spadl jsem 76x dolů a můj zájem o tuto hru strmě klesá. Soubojů je zatím opravdu tragicky málo.

EDIT: A to mě ještě docela dost štve, že jsem rozehrál dva bojovníky (jeden armor, druhý evasion), měl jsem raději rozehrát dva zloděje.
Opravdu už hodně dlouho se mi nestalo, že by mě nějaká část gameplaye tak strašně moc obtěžovala jako hádanky a další 'hratelnostní doplňky' v Grimrocku. Když už mě to ani neštve, jen vrcholně nudí a frustruje, to je už co říct.
Děkuji, tak jsem na to přišel. V sedmem levelu se zmačkne knoflik na zdi a na chvilku se ve zdi otevře průchod. Problé, je ten. že když tam člověk nejde hned, tak se zase po chvilce zavře. No a za tim průchodem je schodiště dolů za ty zavřené dveře.
Poradte prosim jak otevřit mřiž v 8 levelu. Mam se tam nějak dostat z tajne mistnosti v 7.patře ale zaboha to nemužu najit. Už se stim trápim dva dny.
@Richmond (23.05.2012 09:06): To já jsem taky zkoumal a zkoumal, ale do už prozkoumaných místností jsem se neviděl důvod vracet, a pak narazíš i na taková místa, kde se nepřátelé v jednom kuse respawnují, kde mi přišlo přirozené prosfištět co nejrychlejc. -.-