Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jen tak btw., vcera jsem stal na zastavce asi 15 minut s Vavrou. Nejdriv jsem ho videl zezadu a hned jsem ho poznal. Nejsem odbornik na modu, ale vypadal docela stylove. Byl ohaklej ve warhorse ksiltovce, nejaky lehky bunde, dobry kalhoty, dobry boty.. a s tim plnovousem to pusobilo celkem cool. :)
Tak zatim "show steamcode" nevidím, ale tak počkám. Chvíli jsem si nebyl jistej, jestli na ni mám nárok, ale mám tu edici s kostkama a mincí, takže by to mělo bejt ok.
@Bodkin (23.10.2014 22:18): za co vubec covek dostane luk a 30 sipu? Snazil jsem se nadelat na strelinci nejaky prachy abych moh bezpecne zkusit vsadit 30 grosu a najednou mi chlap dal luk a sipy a nazdar. Jaka je tam podminka abych dostal luk a sipy na porad?
Přechod ze dne do noci, bomba, hodně atmosférické. Všude se pomaličku začínají rozsvěcovat lucerny a hned je teplo výhně příjemnější. Ale kuwa, vyslékl jsem a už je nemohl opět sebrat :-D. A kde do prkýnka dubového mám vzít další 2 groše pro sřelmistra?

Bodkine, můžu vůbec screenshotovat?
Jedním slovem boží a druhým nádhera, rozhodně peněz nelituji. Je to jako se procházet po strážnickém skanzenu. Na mé sestavě 30-40 FPS na very high 1920x1080. Bugy jsou spíše srandovní, ale jinak to chodí náramně: les, tráva, voda, budovy, radost se procházet vlčím mákem a kukuřicí. Nějaký, dlouhý, čas v KC: D určitě strávím, jen s gamepadem to asi nepojedu.
Jo tak ten livestream se změnil v solidně psychedelicko-schizofrenní záležitost :D
Tak rychlý test za mnou. Jede to v 1080p/very high kolem 45fps, což je na neoptimalizovanou alphu slušné, doufám že z plné těch 60 vytáhnu. Hra vypadá úžasně, nejlepší je fakt ten les, něco tak reálně a krásně vypadajícího se jen tak nevidí. Bugy samozřejmě jsou, nejvíc bije do očí ta růžová voda (v lese je celej potůček růžovej, ve vesnici jen z určitýho úhlu). Ale zas na to že to na AMD kartách nebylo vůbec testováno tak jsem čekal horší výsledky.
Vtipně to při prvním spuštění spadlo cca minutu po startu hry, ale při druhém spuštění to bylo těch 15 minut co jsem se procházel stabilní. Vytížení grafiky konstant 99% a zabraná grafická paměť 1.7GB.
Ovládání na gamepadu bez problému, za což jsem rád, můžu to hrát na TV.
Jsem extra extra rád že jsem backnul a těším se na plnou. Díky bohu že to žádnej publisher neukradl pro sebe, bychom tenhle otevřenej dev model neměli a pravděpodobně by hra ještě ani nebyla odhalená :)
Lukostrelba 28 bodu a slepice se po zasahu zmeni v oblacek peri a krve :)

Jinac teda prisel jsem, zlogoval se, kliknul nahore na earla a dole bylo show steam code pricemz hned vedle byl, takze ten cudlik maji/meli rozbity - mozna bych mrknul do zrojaku stranky jestli tam ten kod neni.
@Bodkin (23.10.2014 09:39): Hmm přijdu domu z práce a furt mám profil prázdnej. Chjo.
Email jsem tam měl jinej ale ráno v 5 jsem ho měnil aby byl stejnej na KS, stránce i na fóru. A stejně nic.
@Bodkin (23.10.2014 09:39): Takže bych měl mít po vytvoření profilu na webu KC: D, v mém profilu, vedle nápisu Tech Alpha, pod Show Code, kód pro stažení přes steam? Já, když kliknu na Show Code, tak tam nic není...

A není možné to nějak jinak pořešit, než pře fórum, co mrk mrk :-)
@ViRus (23.10.2014 07:36): na oficiálních stránkách by tam kde máš profil měl klíč být vidět. Bohužel já tam ráno nic neměl, takže i jako earl jsem měl smůlu. Snad to bude fixlý až dorazím home.
Nepochopil, týká se to rázu krajiny obecně. Já nemám představu, do jaké míry bylo to území v 15. století osídleno, jaké byly tlaky člověka na krajinu, do jaké míry byla krajina ještě "původní" apod. Ono je to ale celkem jedno, protože moderní "historickou biologií" bylo potvrzeno, že pův. středoevropská krajina byla lesostepí ("ani louka, ani les") narušvanou (či udržovanou - chcete-li) tzv. velkými spásači (např. hojnými zubry), jejížto ráz udržoval poté i člověk (který zubra možná vybil, ale zároveň tam sám pořád pásl, konkrétně až do dementního zákonu vydaného M. Terezií). Člověk se bezesporu podílel na odlesnění krajiny, minimálně v hospodářských centrech a ve hře to bude asi vidět např. kolem obnažených vrcholků hradů.

Oproti tomu dnešní příroda jak pojď na mě z boku vypadá naprosto jinak, lesy jsou komerční, homogenní a temné, louky zhomogenizované, na velkých celcích a ovlivněné hospodařením minulosti, nivy zmeliorované, lesostepi a významné mokřady/rašeliniště už skoro výhradně jen v CHKO a PP. Dnešní fotky jakožto zdroj inspirace tudíž svědčí o ničem spíš než o něčem, a může si na nich být třeba roztomilá stará chaloupka, nějaká dochovalá husitská stavba, nebo moc hezký lesíček, je to úplně jedno.

Nevím, kdo je Čornej, ale určitě bych autorům doporučoval na konzultace předního biologa Martina Konvičku, který je na toto jako studna vědění, není to žádnej rigidní suchoprd a zároveň by se s ním autorům ještě skvěle kouřilo a chlastalo.
Takže jestli jsem to správně pochopil, strom hnijící ve vodě v pralese, vypadal ve středověku úplně jinak, než dnes. Tohle by "běžnému hráči" opravdu nedošlo.
Co já vím, tak první část budou jen ty Střední Čechy. Kde se budou odehrávat další dvě části, to ví asi jen ti nejpovolanější. ;-) Ale taky záleží jaké roky zvolí pro pokračování. Vzhledem k tomu, že první díl je 1403 a jestli jsou moje zdroje pravdivé, tak další díl by měl být asi desetiletí po tom prvním dílu, tak bych si tipl po roce 1415. Protože kdyby zvolili 1419, tak by se to muselo chtě nechtě odehrávat v Praze (a to je vývojářsky o hubu). Spíš bych počítal právě po roce 1415 tedy dění po upálení Husa. To jak roste nechuť už nejen vůči Zikmundovi, ale i proti církvi. Jak se šíří zprávy o dalších upálených následovnících mistra Jana. Zprávy o označování "českého" myšlení za kacířské. Strach o slabomyslného krále, dělení společnosti na "Zikmundovce" a "Husity". Sakra, to jsem se zase nechal unést.

Jinak ty fotky podle mě nejsou potřeba. Už jen z toho důvodu, že lesy v té době vypadali jinak. I když Střední Čechy zase tolik ne. To spíš by pomohly mapy co nejblíž té době. Přímo z té doby nic nebude, ale tak z 16., nebo spíš 17. století už by se něco najít dalo. V těch mapách je i zakreslené, jaké stromy se v tom či onom místě vyskytují. A jinak jsem přesvědčen, že vývojáři pracují i s dobovými vyobrazeními. Nemyslím, že by taková kapacita jako je Čornej spolupracovala na takovém projektu, aniž by se to bralo co možná nejvíc do hloubky.
@Jo_Do (28.08.2014 23:08): Chápu, že to běžném hráči asi nedojde, ale je zcela zbytečné posílat autorům lokální obrazové inspirace, když dělají hru ze světa o pár stovek let zpátky. Tzn. hustota lesa byla např. úplně jiná, než na tvých fotkách, a i složení lesů bylo velmi pravděpodobně jiné (obr. 2 si navíc nejsem úplně jistý, jestli třeba nevznikl prostým těžením v lomu).

A jestli Česko kolem r. 1450 bylo úplně jiné, než Česko r. 2014, tak právě o Třeboňsku nebo Táborsku to platí dvojnásob, protože kraje svorně čekala velmi dlouhá historie ovlivnění krajiny lidmi. Autoři si v tomto prozatím vedou relativně dobře, což bych jim i radil vzhl. k tomu, že jejich lídr je veleznámý hnidopich na téma "100 věcí, které jsou napiču v... (doplňte si hru) :)
Zajímalo by mě, jestli Warhorse mají místo (řekněme adresu), kam by fanoušci posílali zajímavé fotky krajiny, pro inspiraci při tvorbě map. Třeba něco takového, nebo takového, nebo takového (turistickou značku si musíte odmyslet). Nebylo by špatné, kdyby hra byla graficky tak nádherná, že by byla radost v ní chodit a objevovat. Trochu se bojím, že to s tou zelenou a šedivou přehánějí.
@Walome (03.06.2014 11:33): České filmy vznikají hlavně pod záštitou české televize, která zaplatí převážnou část natáčení s tím, že má ve smlouvě psáno, že film může v televizi pouštět dalších 10 let zadarmo. Průměrná cena českého filmu je 30 mega, v kinech vydělá max 10. Samozřejmě Babovřesky jsou vyjímkou, tahle ptákovina v kinech tenhle rok vydělala již něco přes 26 milionů. Jen se slzou v oku se dá vzpomínat na Tmavomodrý svět, který v kinech vytěžil neuvěřitelných 80 milionů, ale dneska už to tak prostně nejde, takže se člověk nemůže divit, že se filmařům do "větších akcí" moc nechce... :-/
@AlieN (03.06.2014 11:49): Tak já viděl vaši debatu na fb, teď dělám chytrýho. Tak já kdysi zaznamenal ten hrozivej trailer a tak nějak jsem předpokládal, že už to šlo někde v Areu jedno dvakrát a pak konec a pak jsem právě zjistil, že ani to ne. Banda jedna.
@Fingon (02.06.2014 16:37): Jménem krále - jedinej film, u kterýho se při vážný scéně (závěr s Markétou Hrubešovou smálo celý kino)... asi tolik.

Prachy se na to seženou dycky, ty koule chyběj - prachy si pučíš, ale je třeba je vydělat zpátky a z toho každýmu cvaká prdel. Viz to debilní fantasy, co se natáčí asi už deset let a stálo několik milionů.
Papirovymi modely se tu asi nikdo jiny nezabyva, ale kdysi byl v ABC vydany Husitsky vuz... Arch. Richard Vyskovsky je znam svou laskou ke zkoumani pramenu, takze kdyby se Vavra inspiroval, urcite by neprohloupil.

BTW, doufam, ze uz nahnali muzikanty a zpevaky do studia - TEN PAN VELIT SE NEBATI!!!

Husitsky vuz
@mazar1234 (30.05.2014 14:49): "Dnes proto nevíme, jestli bojové vozy byly opatřeny přední otočnou nápravou, nebo šlo o takzvané bezrejdové vozy. Rovněž konstrukce bočnic není známá."

Dokud tam nebude Žižka s lahkým gulometem na takových rozdílech ve hře nesejde
Jinak potom rozhovoru o AI a názorech na FPS toho jejich programátora, bych chtěl fakt vidět i střílečku v podaní warhorse :)
@Mount (05.03.2014 23:04): To nezní vůbec špatně. A úplně nejlepší by byl možný gameplay za tu holčičku a svatební noc v podobě nějaké vymazlené minihry.

Pak bych té hře dal i možná šanci.
To: Walome
To máš tak. Buď můžeš k tématu něco napsat, nebo se můžeš rozčilovat, jak to, že se ti druzí opovažují něco napsat. Pokud tě tohle téma nezajímá, vysvětli mi, PROČ proboha máš tu potřebu, se k němu takovým konfliktním způsobem vyjadřovat?
Nikdy jsem takové chování nechápal a už asi ani nikdy nepochopím. Omlouvám se adminovi za tuto zcela zbytečnou odpověď, na zcela zbytečný příspěvek.
@Bodkin (03.03.2014 19:17): :)

A co zámky? Máte tam zámky? Protože mechanika zámku je docela moderní věc. A taky doufám, že budete na rok přesní, co se týče materiálů zbraní a oblečení. Jedinej anachronismus a nekupuju!
:D Fajn, tak už se řešily lesy, teď omítka, co přijde příště? Já chápu, že chcete demonstrovat své bohaté vědomosti a jsem si jist, že jsou vám denně k užitku, ale tady mlátíte prázdnou slámou - Jo_Do - směřuj svoje myšlenky přímo WH, ať se poučí a dodělají omítky. Tady je to k ničemu.
Hrady ve středověku, byly ve většině případů omítnuté (výjimku tvořily aglické hrady, kde absence omítek byla módní záležitost - vlastně dodneška je). Moc se mi nelíbí, že Rataje v Kingdom Come:Deliverance, omítnuté nejsou. V našich klimatických podmínkách holý kámen dost trpí. Déšť a vítr vyšlehává maltu ze spár mezi kameny, louhuje z ní vápno atd. (jak se může přesvědčit každý návštěvník libovolné zříceniny v ruinózním stavu).
Omítaly se i dřevěné části hradu a to hliněnou mazanicí, kvůli větší trvanlivosti dřeva a ochraně před požárem. Já jen, že středověk na hradě bohatého pána, nebyl tak špinavý, zanedbaný a zchátralý, jak je to vidět ve hře. Rataje už můžou nechat tak, ale další hrady a města, by neměly mít jen holé režné zdivo, protože je to poněkud jednotvárné.
O Shenmue slyším poprvé (ani tady není, takže...), ale GOTS, řeknu to takhle - revoluční to bude v přístupu k hratelnosti, prostředí, náplní qeustů a důrazem na herní aspekty, jaký to dosud nebyly.

A jak píše Paul inspirace není nic špatné. A jak říkám já a všichni řečtí myslitelé (o:-)), všechno už tady bylo, takže o úplnou novinku se jednat samozřejmě nebude, to by musel vymyslet nový herní žánr a i to bylo odvozeno z něčeho.

A např. Flashpoint byl revoluční a přitom sbíral aspekty se Spec Ops, Rainbow Six apod... a dodal obří plochu.
Já o Shenmue četl dost, nevěděl jsem tedy že to Vávra hrál. I tak ale, první díl vyšel 1999, vývoj Mafie začal už předtím. Ale i tak, na inspiraci není nic špatného.
@Paul (20.02.2014 22:12): Vávra zná Shenmue právě moc dobře. Je to jedna z jeho nejoblíbenějších her. Nezná ji akorát většina českých hráčů, kterým pak Vávra připadá jako génius herního designu :-)

Z obou Mafií na mě Shenmue dýchá. Stejně tak když slyším dnes Vávru mluvit o živoucím světě v KC včetně denních cyklů lidí/možnosti činností/průběhu úkolů, tak úplně vidím 15 let staré Shenmue. Těžko se to popisuje, pokud neznáš. Míra detailu je nevídaná a není divu, že se někdo (možná i nevědomě) inspiruje, není to jen Vávra. Z Shenmue dodnes "kradou" všichni :-)

Doporučuji zahrát alespoň druhý díl - podle mě nejrevolučnější hra všech dob, z které ti i dnes spadne brada.
@Hoonza (20.02.2014 22:17): Což stále nikterak neomlouvá prostou skutečnosti, že vypadá jak z roku 1996 s minimálním dotykem kreativity. Ona by stačila jiná barva, pár kudrlinek a bavili bychom se hned jinak.